מועצת העיתונות: לבחון את אופן סיקור הפיגועים בתקשורת 1038
מועצת העיתונות בישראל, מינתה השבוע ועדה שאמורה לבדוק את אופן סיקור הפיגועים בישראל. יושבת ראש הועדה היא הפרופסור תמר ליבס, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטה העברית ובנוסף חברים בה מנהל חברת החדשות שלום קיטל, ד"ר יחיאל לימור מהחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר מוחא והפרשן רון בן ישי.

מטרת הועדה היא להביא לידי כך שמשפחות קורבנות לא ילמדו על הפיגוע בראש ובראשונה מהתקשורת משום הבעייתיות האתית הכרוכה בכך. לצורך כך, רועננו הנחיות האתיקה. בין השאר צוין בתקנון המרוענן: "לא יפרסמו עיתון ועיתונאי שם, צילום או פרטים מזהים אחרים של אדם שנספה או נפגע באופן חמור במלחמה, בתאונה או באסון אחר, לפני שהידיעה על מותו או פגיעתו של אותו אדם באה לידיעת משפחתו הקרובה מפי גורם מוסמך, אלא אם קיימות נסיבות חריגות של עניין ציבורי בפרסום לאלתר".

במקביל לכך, שוקלות חברות הכבלים להתנתק מערוץ ה- CNN על רקע הסיקור הפרו ערבי והחד צדדי שלה בעת האחרונה. זאת לאחר ששלשום (ג') האשים טד טרנר, מייסד ה CNN את ישראל בהפעלת טרור כנגד הפלשתינאים והשווה את פעולותיה של ישראל לפעולות המתאבדים.

קישורים
Ynet
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

73497
איך לא חשבנו על כך קודם?
במקום להשקיע במערך הסברה מקצועי שפועל על פי קווים אחידים ולא שולח כל מיני פרימאטים ללהג ברשתות הזרות פשוט נתעלם מאותם כלי תקשורת.
עכשיו לאחר שאותן רשתות נבהלו מאיום החרם הישראלי נוכל סוף סוף להסביר לעולם מה קורה כאן.
איך לא חשבנו על כך קודם?
זה לא כל כך פשוט 73498
בעיקר בגלל העובדה שהקהילה היהודית אמריקאית לא בדיוק רואה ערוץ 2 אלא CNN. דבריו של טרנר אמנם זכו לגינוי וכונו אפילו "טיפשיים" ועדיין הוא משפיע על דעת הקהל (ולא רק האמריקאית אלא העולמית) בצורה רבה יותר. האם זה באמת *יבהיל* את אותן רשתות זרות או שמא ישרת את מטרותיהן בהצגת הישראלים כטרוריסטים? (להזכירך, לפני שבועיים בחרה רשת הסיאנאנ לשדר ראיון עם אמו של מתאבד על פני ראיון עם הוריה של סיני קינן שנרצחה בפתח תקווה).
זה לא כל כך פשוט 73499
אולי אני תמימה ואולי אני שמאלנית, אבל דווקא ההתרשמות שלי היא שהסיקור של CNN - והטלוויזיה האמריקאית בכלל - הוא מאוזן. אולי זה לא אותו CNN (זה שמשודר בארץ וזה שמשודר כאן)? אני לא בטוחה.
בנוסף, ABC במגזיני החדשות שלהם (כולל תכניתו המצוינת של ביל מאהר) תמיד נותנים לי רושם מאוזן מאוד, אם לא אפילו קצת פרו-ישראלי.
ותהיה נוספת - אולי אני רואה דברים אחרת מכאן, כיוון שלא נחשפתי לסיקור טלוויזיוני ישראלי מזה שלוש שנים? הישראלים לוקחים את הטלוויזיה הישראלית כנקודת השוואה, בעוד לי חסרה ההשוואה הזו.
זה לא כל כך פשוט 73506
אני לא חושבת שזה אותו CNN, נדמה לי שבארץ זו המהדורה האירופאית ולא האמריקאית אבל אל תתפסי אותי במילה.
ואני בנוסף מניחה שעצם העובדה שאינך חיה כאן (אני צודקת או שמא מתבלבלת?) ואינך חווה את הפיגועים בחצר ביתך אלא דרך מסכים ורשתות תקשורת ולכן גם התחושות כאלה. הישראלים, שחיים את החדשות מדי שעה (פשוטו כמשמעו) לוקחים את הטלוויזיה הישראלית ואת התקשורת בכלל כנקודת השוואה משום שבלעדי התקשורת הסיטואציה למעשה אינה קיימת. המלחמות היום הן מלחמות תקשורת ולא רק בישראל.
לפני מספר שבועות נרצחה התינוקת סיני קינן (בגיל שנה) בפיגוע התאבדות בפתח תקווה. הוריה ביקשו להישמע והראיונות איתם היו קורעי לב ללא כחל ושרק. ה CNN ערכו שני ראיונות, אחד איתם ואחד עם אמו של המחבל המתאבד. בפועל, רק הראיון השני זכה לבמה בעוד שמהראיון עם הוריה של סיני קינן שודרה כדקה אחת בלבד (כשליש מהזמן שהוקדש לראיון השני).
זה כן כל כך פשוט 73508
אני בכלל לא נכנס לטבח שלא היה בג'נין. אני בכלל לא אתחיל לזעוק על הראיון שלא שודר עם משפחת קינן, ועל הראיון שכן שודר עם אמו המסכנה של הרוצח.
בפתיחת משחקי המכביה האחרונים, אירעה תאונת עבודה משמחת לשני מחבלים מתאבדים ששמו פעמיהם לאצטדיון טדי. לשמחתנו, הם התפזרו מתחת לבית שלי, ולא באצטדיון ההומה אדם. בסיאנאנ דווחו על האירוע, וכינו את שני הרוצחים "VICTIMS OF THE EXPOSION". אכן כן - קורבנות. אם הם הקורבנות, מי הנבל בסיפור הזה - מי שנשאר, אני.
הרבה יהודים שחיים בחו"ל לא רואים את האנטישמיות סביבם, וקוראים למי שכן רואה אותה פרנואיד. גם לי יש חברים בק"ק ניו-יורק שבטוחים שסיאנאנ מאוזנת ודווקא נוטה לטובת ישראל, ומסתכלים עלי במבט מרחם כאומרים "מסכן זה - מתעסק בשטויות ומנסה להיעלב בכוח". לפחות עכשיו רואים שצדקתי.
זה לא כל כך פשוט 73501
ניסיתי להיות קצת ציני...
ברור שזה לא יבהיל את אותן רשתות. אפשר להתלונן עד מחר בדבר החד צדדיות של התקשורת העולמית - זה לא יעזור לאף אחד.
אני נאלץ להסתפק בעיקר בערוץ bbc world ובדרך כלל לאחר צפיה בסיקור המזרח התיכון אני מפנטז איך אני נכנס חמוש למשרדים הראשיים בלונדון ונותן להם אייטם לוהט בשידור חי.
הנקודה היא שלמרות עמדתם העויינת לכאורה הם עדיין נותנים את ההזדמנות לדוברים ישראלים להביע את עמדתם וכאן אנחנו נופלים בגדול.
מערך ההסברה הורטואלי של ישראל נראה בדיוק כמו שאר המערכות השלטוניות - חובבני וקטנוני. במקום להתעסק במה שטד טרנר חושב כדאי לנצל את הזמן שהוא נותן לנו על מנת להשפיע על דעתם של הצופים בעולם.
רק לדוגמא - לפני כשעתיים היתה ליאסר עבד ראבו פליטת פה בראיון שנתן ל bbc , הוא כינה את המתאבדים כ'טרוריסטים'. בתור ישראלי זה לא נראה כל כך חשוב אך אם היו מבינים במשרד החוץ מה מכריע את דעת הקהל העולמית או אם זה בכלל היה אכפת למשרד החוץ הרי שכבר לפני שעה היו דוברים ישראלים מופיעים ברשתות הזרות ומצטטים את אותו מנהיג פלשתינאי.
זה לא כל כך פשוט 73601
פה אני מסכימה בהחלט. אנחנו בפירוש לא יודעים לנצל את התקשורת העולמית. לצערי הרב מאוד, הדמות הפרו-ישראלית הרהוטה ביותר בטלוויזיה האמריקאית היא בנימין נתניהו.
וכן, אנחנו לא יודעים לנצל הזדמנויות. גם לי ולבעלי קרה שישבנו מול הטלוויזיה ולא הצלחנו להבין איך זה שלא קופץ איזה נציג-הסברה או משהו בסגנון ומרים טלפון לאולפן מיד? או - איך זה ששוב נותנים לאולמרט להתבטא ב CNN, ולא שמים מיד במקומו מישהו שידבר באופן ברור והגיוני?
ועדיין, התחושה היא מאוזנת. לו רק ידענו לנצל את הבמה התקשורתית באופן יותר יעיל.
link to the bbc? 73608
link to the bbc? 73612
what kind of link do you want?
the interview 73613
the interview 73619
מצטער אבל אני לא מכיר את האתר שלהם.
עבד ראבו אמר את הדברים בראיון טלפוני למהדורת החדשות של השעה 11:00 זמן יפן.
הוא תקף את ישראל על תגובתה המדינית ואמר שישראל מענישה את כל העם הפלשתינאי בגלל מעשיהם של מספר טרוריסטים.
אופס נפלט...
טד טרנר טיפש 73500
ולראייה- הראיון המלא:

כמו רבים, התרגזתי למשמע דבריו על ישראל כעוסקת בטרור. אך לאחר שקראתי את המאמר כולו לא נותר לי אלא לנסות להבין איך הטיפש הזה נעשה טייקון מדיה מולטיביליונר. (בעיניי זו כמעט הוכחה שיש אלוהים!)

לאורך הראיון כולו, לצד טרנר המברבר והעיתונאי הבריטי שנהנה מכל רגע, יושב בחדר גם יחצ"ן שתפקידו לשמור שטרנר לא יסתבך שוב באמירות אומללות. אבל טרנר בכל זאת מסתבך, וליחצ"ן אין כל דרך להעיר לו על כך בפרהסיה, והוא רק משרבט מהר יותר ויותר בפנקסו, ובשלב מסויים פורצת מפיו אנחת "או גוד" חרישית (אם להאמין לעיתונאי).

לפני זמן מה טרנר אמר בנאום לפני סטודנטים ברוד איילנד שמתאבדי ה 9/11 היו אנשים אמיצים. התגובות לא איחרו לבוא... (בראיון הוא "מסביר" זאת בכך שהוא הבעלים של קבוצת הבייסבול "אטלנטה ברייבס" ולכן המלה brave קפצה לו לפה).

אז מה לנו כי נלין?
טד טרנר טיפש 73512
איך טרנר נעשה מיליונר? אפשר שהוא פיקח שיודע להיחלץ ממקומות שחכם לא נכנס אליהם.
אתמול הוא כבר התנצל והחליף את המילה "טרור" במונח "שימוש בכוח מופרז":
כן, בטח - כווווווווולם טיפשים!! 73584
טד טרנר טיפש. ז'וזה סרמאגו טיפש. ובכלל, כל מי שמעז לזעוק נגד מעשי ישראל בשטחים הוא טיפש, מנוול, עוכר-ישראל, אנטישמי ובן של אוהבי-היטלר. כל הקהיליה הבינלאומית היא מטומטמים ומנוולים - ורק ערוץ 1, ערוץ 2 ורובי ריבלין הם גאוני-הדור!! אין כמו רובי ריבלין! באמת, שר תשקורת קטן עליו. מינימום צריך להיות מלך ישראל (שתכלול, כמובן, את כל השטחים כולם - עד הפרת והחידקל! עד הגנגס! עד בכלל!!) - היי, "ריבלין" זה מבית דוד, לא?

אין מלים. פשוט - אין מלים.
How did we manage to survive?

שלכם, דני.
כן, בטח - כווווווווולם טיפשים!! 73588
ואתה בוודאי מצדד באמו של מחבל מתאבד יותר מאשר באמא של תינוקת בת שנה וחצי שבסה"כ הלכה לאכול גלידה ליד הבית (ועד כמה שזכור לי, פתח תקווה היא לא התנחלות).

אם לא מקובל פתחון פה של בני משפחת עמיר, למה שתהיה לגיטימית דעתם של בני משפחות המתאבדים?
יש לך אהדה לבני-משפחת עמיר? 73625
יש לך אהדה לבני-משפחת עמיר? 73629
לא, ובאותה מידה אין לה אהדה למשפחות המתאבדים. זו בדיוק הייתה הנקודה שלה. אבל אתה ישר חושב שכל מי שלא חושב כמוך הוא ימני קיצוני רצחני. לא השתנית כהוא זה מאז התקופה ה''אדומה'' שלך - אז היית קיצוני, היום אתה קיצוני, ולעד תשאר קיצוני ואטום לאנשים סביבך.
איזו קיצוניות יש 73631
בזעקה נגד האחידות המוחלטת, המאפיינת את כלי-התקשורת בארץ? איזו קיצוניות יש, בדרישה ליתר פתחון-פה גם למי שמתנגד לשימוש בצבא לפתרון בעיות?
בדמוקרטיה, אסור לשיח-הציבורי להפוך מונוליטי. אבל כנראה, גם אתה לא השתנית, מאז שסירבת בתוקף למחוק מעל דפי-האתר הזה הסתות גלויות לרצח ערבים באשר הם ערבים - אולם ששת למחוק כל זעקה כנגדן...

דני.
איזו קיצוניות יש 73635
אני לא יודע למה אני טורח לכתוב עבור אדם שלא טורח לקרוא, אבל ניחא:

איילת דיברה על מצב בו רשתות זרות מציגות תמונה לא הוגנת של המצב (ראיון עם אמו של המתאבד אבל לא עם אמה של הקורבן). אפילו אביב לביא התלונן על CNN בטור שלו היום (או מחר, אם אתה לא מנוי) במוסף הארץ, ואי אפשר לחשוד בו בימניות יתרה.
בדמוקרטיה, אסור לשיח הציבורי להפוך למונוליטי. נכון - כל דעה בציבור צריכה להשמע. אבל הורי המתאבדים אינם חלק מהציבור, הם עם נפרד, בישות מדינית נפרדת, ונמנים על קבוצה של אנשים שמנסה באופן אקטיבי לפגוע באותו ציבור עליו אנחנו מדברים. אין להם מקום בתקשורת, או לפחות - אין שום חובה עיתונאית על התקשורת הישראלית לסקר את דבריהם (כמובן שאין למנוע מכלי תקשורת לקיים ראיון כזה אם יחפוץ בכך). מה שאיילת ניסתה לומר זה שמשום שכשמשפחתו של יגאל עמיר מתראיינת בתקשורת הישראלית, מתרעמים על כך חלקים בציבור, קל וחומר כאשר מתראיינים אנשים שאפילו אינם אזרחי ישראל, ומביעים עמדות בעד השמדתה.
האם לדעתך צריך לאפשר לבני משפחת עמיר להתראיין לתקשורת?

באשר לתקשורת הזרה - הם, מן הסתם, מחוייבים יותר לאובייקטיביות בדיווח, כלומר הצגה הוגנת של שני הצדדים. הדבר הזה אינו מתקיים. מרבית כלי התקשורת נוקטים עמדה ברורה לכאן או לכאן, מיעוטם נוהגים בביקורתיות ראויה כלפי פעולות שני הצדדים (ומתוך גאוות יחידה רק אומר שלדעתי הפיננשל טיימס נמנה על הקבוצה השניה).

שני דברים לסיום: א. הדבר האחרון שאפשר לומר על אמו של מחבל מתאבד זה שהיא "מתנגדת לשימוש בצבא לפתרון הבעיה". רק שמדובר בצבא מסוג אחר.
ב. אני מעולם לא ששתי למחוק, ולא מחקתי, הודעות שזעקו כנגד גזענות. אני מחקתי תגובות שכללו קללות, איומים, והתנהגות שאינה מקובלת בחברה מתורבתת כלפי בן-שיחך. מותר לזעום, לכעוס, להתעצבן, ומותר גם להביע את כל התחושות הללו - אך יש גבול תחתון של שפה שמעבר לו, הדברים לא יורשו להשאר על דפי האייל. כשאתה מצליח להשאר בטווח הרחב למדי הזה - דבריך אינם נמחקים ולעיתים אף זוכים לתגובות רציניות. כשאתה לא - דבריך נמחקים לאלתר, בדיוק כשם שדבריהם של יריביך מהצד השני נמחקים כאשר הם מגיעים לאותה רמה.

יום טוב.
איזו קיצוניות יש 73638
דובי - לא ברור לי מהיכן בדיוק הוצאת את הרעיון, שאינני טורח לקרוא.

לדעתי אין שום סיבה שהיא לאפשר לאף-אחד מהצדדים הללו - כל מיי שמביע תמיכה גלויה באלימות כלשהי - להתראיין. הצרה היא, שהכל הפך חד-צדדי. קריאה יהודית / ישראלית לטבוח בפלשתינאים היא כיום דבר מקובל, מצב, שלא ניתן היה להעלותו על הדעת עד לפני קצת למעלה משנה. מן הצד השני, כל רמיזה קלה שבקלות, כאילו על ישראל מוטלת האשמה במצב הנוכחי, כולה או מקצתה, נתקלת מיד בתגובות היסטריות בכל ערוצי התקשורת הישראליים, בסגנון הישן והמוכר של "כל העולם נגדנו". נציגי "מולדת", "מפד'ל" ועוד זוכים למיקרופון פתוח להשמעת עמדותיהם אנטי-הדמוקרטיות והגזעניות, אך כל אימת, שמוזמן אזרח ישראלי ממוצא ערבי לאולפן, לא נותנים אפילו להשלים משפט אחד, אלא הופכים אותו לשק-חבטות מילולי. אם זו אינה מונוליטיות, או-אז אינני יודע עוד מונוליטיות מהי.

וכעת לשתי הערותיך האחרות -
א' - נכון, ושוב: אם השתמע מדברי, שאני תומך במתן פתחון-פה למשפחות-מתאבדים, אני מתנצל וחוזר בי - לא זו היתה כוונתי בשום פנים ואופן. כנראה לא הסברתי עצמי נכונה.
ב' - כנראה שכבר שכחת... אז אזכיר לך. הפיגוע שערכו כמה מתנחלים קיצוניים במשפחה פלשתינית מן העיירה אידנא? אנשים שאני, במקרה, יודע כעובדה, שהם נמנים על תומכים נלהבים בהסכמי-השלום של אוסלו? כמעט מייד לאחר-זאת הופיעו כאן הודעות בסגנון "אינשאללה יותר <מתים> בפעם הבאה" ועוד, קריאות ששון ושמחה ועידוד לרצח בני-אדם, שכלל לא נלחמו בנו, שתמכו בשלום עמנו, ואשר כל חטאם הוא, שנולדו ערבים.
אני זעקתי, בזעזוע אנושי פשוט, נגד קריאות אלה. תגובתי נמחקה מייד. הקריאות הגזעניות לרצח נוסף, לעומת-זאת, נותרו שם (ואולי הן שם עד עצם היום הזה). אין זו אובייקטיביות! אז - אל דאגה, אני לא אתבטא עוד בסגנון משתלהב, אתה יכול להיות בטוח בכך - לאחרונה שהיתי קצת באתר אינדימדיה, ושהייה זו גרמה לי להעריך את הצורך בצנזורה: שם אין, כמעט, שום צנזורה שהיא, ועל כן כל האתר הפך זירת "התכסחויות" מוחלטת בין: חמא"סניקים, כהניסטים וטרוצקיסטים, כאשר שום דיון רציני אינו בגדר האפשר. אחרי זה, האייל הוא ממש גן-עדן. ואולם - אנא, שים לב טוב יותר להבא. כעורך ראשי, מוטלת עליך החובה להיות אובייקטיבי - גם אם דעותיך נוטות, לעתים, לצד זה או אחר, שאולי אינו הצד שלי.

דני.
איזו קיצוניות יש 73646
הוצאתי את הרעיון הזה מקריאת התגובות שלך.

עמדתי האישית היא: לכל אחד מגיע להשמע - כל עוד הוא אינו עובר על החוק. קריאה לממשלה לפעול לתקוף ישות מדינית אחרת זה, מה לעשות, לא עבירה על החוק. לעומת זאת, התגובות שלך, שכללו איומים ואיחולי מוות לבני-שיחך - זה גם בניגוד לחוק וגם בניגוד לכללי נימוס אלמנטריים. נכון, כשמישהו מטיף להרג של חפים מפשע נימוס זה לא הדבר הראשון בסדר העדיפויות, אבל יש גבול תחתון שאותו אסור לעבור, לטעמי.

הרמיזה העלובה משהו כאילו אני תומך ברצח של ערבים, כאילו אני משתייך לצד של הימין הקיצוני ומתנגד לצד של השמאל (שלצערנו הרב אתה החלטת שאתה מייצג) - לא שווה תגובה. אומר רק זאת: השיקולים שלי במחיקת תגובות הינם תמיד אובייקטיביים, ומעולם לא מחקתי תגובה רק משום שלא הסכמתי עם הנאמר בה - אלא אך ורק כשלא הייתי מוכן לקבל את *אופן האמירה* של הדברים.
איזו קיצוניות יש 73647
השאלה מה אתה מגדיר כ"לפעול לתקוף ישות מדינית אחרת". האם קריאות להרג של אזרחים פלשתינים, או לגירושם לארצות זרות, יכולות להיכלל במסגרת הלגיטימיות? לדעתי לא.

דובי, צר לי לומר זאת אבל אתה מסלף את דברי בנקודה הזאת - אף רגע לא אמרתי, שאתה תומך ברצח ערבים, או שאתה משתייך לצד קיצוני כלשהו. מקריאת תגובותיך ברור לי, שאינך איש שמאל (ואגב: אף רגע לא טענתי, שאני "מייצג" את השמאל... זאת עושה יוסי שריד, באופן משביע-רצון בדרך-כלל), והבעתי את חששי, שמא לנטיותיך הפוליטיות ימינה (שוב: לא לקיצוניות הימנית ולא לתמיכה בהריגת-מישהו - זאת לא אמרתי!) עלולה היתה להיות השפעה על שיקוליך במקרה שהוזכר. זה הכל. אני מקווה בכל לבי שאין זה כך, ושלא כך יקרה גם להבא.

שלך, דני.
איזו קיצוניות יש 73694
מה גורם לך לדעת בכזו וודאות שאני אינני איש שמאל? אין לי שום נטייה ימינה. להפך. לא שזה כבוד גדול בימינו להיות שמאלני... שוב - לא יעזור לך, ההודעות שלך הוסרו בגלל הסגנון התוקפני והאישי שלהן, ולא בגלל תוכנן, וההודעות האחרות הושארו מאותן סיבות בדיוק.
איזו קיצוניות יש 73741
דובי,
עייפתי. אני מרגיש, שבויכוח הזה אנחנו מתרוצצים סביב הזנב של עצמנו, ונראה לי, שבגדול הסכמנו על העקרון. אז די.
איזו קיצוניות יש 73653
מונח מולי מוסף הארץ של השבוע ובטורו של אביב לביא ("ראיתי שמעתי"), אני לא מוצא ולו מילה אחת על הC.N.N לרפואה.
הוא כנראה יצר תנאים 73663
אני משער שהכוונה היתה לביקורת הטלוויזיה של רוגל אלפר בגליון יום ה' (בעמוד האחרון של קונטרס החדשות), שהתייחס ל- CNN, ולא למדורו של לביא במוסף.
הוא כנראה יצר תנאים 73695
אכן, אוויל שכמותי. רוגל אלפר, לא אביב לביא. מישהו יודע מה עמדותיו הפוליטיות של רוגל אלפר?
אל תכניס מלים לפי 73595
לא כולם טיפשים.
טד טרנר טיפש. ואתה גם.
שניים זה לא "כולם".

"אין מלים, פשוט אין מלים"... אז איך אתה נשמע כשאתה מפטפט? לא, אל תדגים!

מאוד לא שלך-
אסתי.
טד טרנר טיפש 137935
אם הוא טיפש ובולטיביליונר, איך זה מוכיח שיש אלוהים?
זה לא אמור להוכיח את ההיפך?
אם אפילו CNN כבר נגדכם 73628
אין ספק שאתם צודקים. להתנתק מהתקשורת המערבית המשחיתה! להשמיד את כל מכשירי הטלויזיה! מספיק ערוץ רדיו ממלכתי אחד ואולי תחנה צבאית שתשדר לחזית.
למה בכלל טלויזיה? רק רדיו ממלכתי 73633
אחד בעל רשת שידור אחת בעברית, אחת בערבית ואחת לעולים, בתוספת רשת-השידור הצבאית - ובכולן ישודרו דברי-השלטון על פעולת-התגמול הצבאית האחרונה - ולימי בן-גוריון העליזים נשובה.
באותו עניין, בארה''ב פוקס ניוז 73667
נחשבת לרשת חדשות אמינה ורצינית כמו הערוץ הקהילתי של נתיבות. המגישים, בחלקם, ספק שקרנים פתולוגיים וספק מטומטמים מוחלטים. הרשת, על פי דראדג', משלמת לתחנות מקומיות כדי שיואילו לשדר את התכנים המופלאים אותם היא מפיקה: http://www.drudgereportarchives.com/data/2002/05/09/...

אגב, הם תומכים של הימין הקיצוני הנוצרי בארה"ב באותה מידה שהם תומכים בישראל (או ליתר דיוק באותה מידה שהם שונאים מוסלמים). דע מיהם חבריך.
באותו עניין, בארה''ב פוקס ניוז 73683
מעניין, אגב, איך הם תומכים בישראל...

אחרי-הכל, באותה חבורה ימנית קיצונית של נוצרים פונדמנטליסטים ושות' מצויים גם מרבית מכחישי-השואה באמריקה (ע''ע התבטאויות ביוקנן, עמדות כאלה ואחרות של נציגי קהילת הגולים הקובנים בפלורידה, שתמכו בבוש, ועוד ועוד...).
באותו עניין, בארה''ב פוקס ניוז 73689
התמיכה בישראל בארה''ב מגיעה בעיקר מהצד הקונסרבטיבי של המפה הפוליטית, שגם נוטה לנצרות בסגנון ערכי-המשפחה-הטובים-והישנים. ביוקנן הוא לא מייצג של הזרם הזה.
כנראה חסר לי מידע 73744
ביוקנן, פולוול וכל אלה זה לא הקואליציה הנוצרית של הימין השמרן - זה מן הבייבל-בלט, ערכי-המשפחה, מוניקה ושות'?

דני.
כנראה חסר לי מידע 73789
ביוקנן הוסיף למדורה גם שנאת זרים והפסקת ההגירה, בעוד שהימין המיין-סטרימי לא מעז להעלות רעיונות כאלה על בדל שפתיו. אנשי הבייבל-בלט הם מצביעי בוש ברובם (כשביוקנן משך מעט מאוד קולות בבחירות האחרונות).
הבנתי, תודה! 73816
למה בכלל טלויזיה? רק רדיו ממלכתי 73710
אוקיי, חורה לי שהחלטת להפוך את הידיעה הזו לפיאסקו ססגוני של סתימת פיות. בפועל, זה לא המצב. להבהרה ראשונית של דברי, אני מציינת כי אני אחת מקבוצת אחרוני המוהיקנים הירושלמים שמחזיקים בדעות שמאלניות למרות המצב הנוכחי (אני לא יודעת למה אני מציינת את זה, אולי מתוך תקווה שכתשבוא המהפכה לא תעמיד אותי ראשונה אל הקיר).
המלחמות בימינו מתנהלות באמצעות התקשורת. אם אתה לא שם, אתה לא קיים. אם המדיה לא תדווח על צפירות אמבולנסים, הציבור לא ידע על פיגוע או תקרית. לכן, צריכה התקשורת לשרת את אזרחיה.
ל CNN לא סתמו את הפה, ואולי היה צריך לעשות זאת. בסה"כ שוקלים להפסי לשלם להם בעבור שירותיהם המרעים לנו. כרגע? זה נראה לגיטימי בדיוק כמו האפשרות לקליטת אל ג'זירה ברשתות הכבלים.
עדיין לא הגענו לשלב של סתימת פיות (ע"ע כל סלבריטאי שמשווה את התנהגות הצבא לנאציזם). לעומת זאת, כן הגענו לשלב שבו עניי עירנו קודמים. דמם של סבתא, נכדים, הורים צעירים שנרצחים על לא עוול בכפם כרגע זקוק לאהדה ציבורית הרבה יותר מהתהליכים שהובילו מסומם בן 20 לפוצץ עצמו בגן שעשועים או מקבוצת הדרמה של ג'וליאנו מר שאיבדה עצמה לדעת.
אינני תומך בשום מהפכות :-) 73740
כך שאינך צריכה לדאוג. ובודאי ובודאי, שאינני בעד פגיעה מכוונת בשום יצור חי שהוא (לרבות יתוש או נמלה), כך שלעולם לא אעמיד אף איש אל שום קיר. כנראה התבלבלת ביני לבין אנשי אינטרנציונאלים סובייטיים למיניהם.

שלך, דני.
כמה פעולות תגמול שודרו בימי בן גוריון? 137936
כי עפ''י הידוע לי, בליל קיבייה, למשל, (כלומר הלילה שבו, לדברי העולם האנטישמי, התבצעה פעולה בקיבייה) ''לא עזבה אף יחידה בצה''ל את בסיסה''.
נמר בעור של כבש 73673
מחקר חדש מראה שרוב אירגוני הטרור בעולם בוחרים להציג את עצמם באתרי האינטרנט שלהם כשוחרי שלום וזכויות האדם ואף נמנעים מלדווח על אירועי הטרור שהם מבצעים (החיזבאללה והחמאס יוצאי דופן בהקשר זה). על טרור עם עלה של זית:
נמר בעור של כבש 73684
כמו הצבא הישראלי?

מעניין...
מן הראוי 73693
שיקימו ועדה לבדיקת התקרנפות התקשורת הישראלית כשופרה של הממשלה (ורון בן-ישי הוא דוגמא טובה לכך).
לגבי העולם, המסביר הטוב ביותר לא יוכל להסתיר את מה שהעולם רואה - מי דוד ומי גוליית בסיפור הזה.
תעשה לי טובה 73715
דוד וגליית? העולם רואה?
אזרחי העולם ברובם המכריע מתעסקים בדברים אחרים ולא יודעים בדיוק מה ההבדל בין ישראלי לפלסטינאי או איפה זה בכלל.
העולם רואה את מחירי חבית הנפט וזה מה שמזיז אותו, לא רחמים ונקיפות מצפון כלפי ערבי ג'ינגי (דוד?) שהוריו מנהיגיו ואחיו הערבים עשו כל מה שאפשר לוודא שחייו ימשיכו להיראות כמו שהם נראים.
אחרי שתקים וועדה למצוא את עמירה הס האמריקאית בתקופה זו או לחלופין את עמוס הראל הבריטי בתקופת מלחמת פוקלנד אני אהיה מוכן לדון אתך אם התקשורת מתקרנפת או שיש כאן תופעה נורמלית של מדינה הנמצאת במלחמה.
שלא תבין לא נכון, אני מבין למה אתה מתכוון אני רק חושב שכרגע זו הבעיה היותר שולית.
כל עוד אנשלוביץ טוען לשטיפת מח על ידי השמאל ואתה מתלונן על סתימת פיות מצד הימין הרי שהדמוקרטיה (הלא מושלמת) ממשיכה לתפקד.
תעשה לי גם אתה טובה 73825
''שהוריו מנהיגיו ואחיו הערבים עשו כל מה שאפשר לוודא שחייו ימשיכו להיראות כמו שהם נראים.'' לא חלילה שלטון הכיבוש הישראלי הנמשך ונמשך ולא נראה שעומד להסתיים.
''תופעה נורמלית של מדינה הנמצאת במלחמה.'' כן, בסרט הזה של שקט יורים כבר היינו לא פעם. הרבה זה לא הועיל לנו.

וכמו שלאיש הממוצע בעולם לא איכפת מאיתנו ומהפלסטינים כך גם לא איכפת לו באיזו עמדה נוקטים הכתבים והתחנות. כל העיסוק בזה הוא ל''הוכיח'' לעולם שאנחנו צודקים. (אח, כמה חבל שאנחנו לא בימים הטובים של ששת הימים ואנטבה, שבהם כל העולם היה מתפעל ממבצעינו הצבאיים ורואה איזה פייטרים אנחנו.)
מן הראוי 73717
אילו סמכויות אתה מציע לתת לוועדה? סגירת עתונים? פסילת עורכים וכתבים?
מה פתאום ועדה ומה פתאום בדיקה? 73742
רק לי נדמה, שטוחנים פה מים?
מה פתאום ועדה ומה פתאום בדיקה? 73746
לפחות מישהו חושב שהדברים, כפי שהם נעשים כיום, הם לא בסדר ומוכן להקדיש מזמנו לצורך העניין.
מה פתאום ועדה ומה פתאום בדיקה? 73749
אבל את לא מבינה, שבכך את מטפלת, לכל היותר, בסימפטומים?

יש בעיה בסיסית בחברה הישראלית, שכל עוד נמשך המצב המדיני הנוכחי לא נוכל לפתרה. את מציעה לטפל באיידס באמצעות אקמול?
טוחן מים, הביתה 73753
בכל פתיל זרעת את אגיונותיך (אי-גיון=נונסנס) שהכל טחינת מים. אז בשביל מה אתה טורח להגיב בצורה זהה על כל דיון שהוא, מעיוורון דרך מוסיקה ולפוליטיקה. אתה לא רוצה לכתוב משהו מועיל, שב בשקט כי באמת הרעש שאתה מייצר לא תורם בכלל לשום דיון.
פרה פרה 73757
הידיעה כללה שני חלקים:
הראשון דיבר על הקמת ועדה שתבחן את אופן הסיקור בתקשורת הישראלית.
השני דיבר על הוקעת ערוץ ה CNN.
לכל ידיעה הגיון משלה והצעד הראשון הוא הכרת הסימפטומים.

הוועדה מוקמת לאחר מקרים שהתגלו כמביכים ואפילו טראגיים (נדמה לי שהמקרה הבוטה הראשון היה בפיגוע בקו 5 בתל אביב בו צולמה גופת נהג האוטובוס שרועה על כסא הנהג, אחריו היו מקרים מצערים נוספים כדוגמת הפיגוע בבית ליד, בו ראו בני משפחה קיטבג של אחד ההרוגים שעליו רשום שמו של בנם שנהרג).

גם הוקעת ה CNN נעשית לאחר דיווחים מסוימים שהציגו תמונה חד צדדית בלתי נכונה.
הבעיה הבסיסית בחברה הישראלית (אם הבנתי את הלך דבריך) היא בעיית הכיבוש. זו לא הבעיה שבה מתיימרים לטפל אנשי התקשורת במקרים הנ"ל. מה שאתה מכנה "סימפטום" הוא הבעיה עצמה כרגע.
פרה פרה 74049
הסיפור עם הקיטבג היה באסון המסוקים.
פרה פרה 74055
אתה צודק.
בבית ליד הדיווחים והתמונות הממש קשות היו דווקא ע"י הרשתות הזרות. ובמחשבה שניה, יכול להיות שכאן הבעיה. אילו סמכויות יהיו לוועדה הזו בנוגע לרשתות שידור זרות?
לא. 73824
עשיית חשבון נפש כשם שעשה דן ראת'ר לגבי תיפקוד התקשורת האמריקאית לאחר ה11 בספטמבר.
רכב צמוד לסגן מזכיר הוועדה! 73832
האם ועדה יכולה לעשות מה שראת'ר עשה? איך הוועדה תפעל? מי אתה מציע שיהיו חבריה? האם עליה לחקור עדים? האם יש לה סמכויות? האם עליה להגיש המלצות, ואם כן – למי?
רכב צמוד לסגן מזכיר הוועדה! 73837
לא צריך לשם כך ועדה. מספיק שכל עיתונאי יעשה את חשבון הנפש שלו, ונזכה לשמוע מראש הממשלה יותר תלונות על התקשורת ה''לא פטריוטית''.
רכב צמוד לסגן מזכיר הוועדה! 73844
אה... אוקיי, טעות שלי. היה נדמה לי שכתבת שראוי שיקימו ועדה.
רכב צמוד לסגן מזכיר הוועדה! 73845
זו הייתה כמובן דמגוגיה, אבל לשם הדגשת נקודה.
רכב צמוד לסגן מזכיר הוועדה! 73979
דמגוגיה? מצד מי?
צוהר אל זוועת הטרור 73797
ריצ'רד כהן, פובליציסט ותיק של "וושינגטון פוסט", צפה ברשת בקלטת הוצאתו להורג של דניאל פרל בידי טרוריסטים. הוא אינו שש להמליץ על הצפייה בזוועה, אך מגיע למסקנה שצפייה כזו גורמת לכך שלא פרל יישכח וגם לא יישכח מי האויב המעורר חלחלה של ארה"ב, ישראל והעם היהודי:
ויחד עם זה 73826
אסור להכליל את כל הערבים והמוסלמים במיקשה אחת, ולעשות דמוניזציה שלהם.
צוהר אל זוועת הטרור 73904
אם זה כל מה שהיה לך לומר על המאמר הכואב הזה היית יכול לחסוך את הערתך המלומדת. מה עוד שריצ'רד כהן מציין במפורש במאמרו:
. I do not mean to generalize. I am speaking now of terrorists and their sympathizers, not the entire Muslim world.

קרא היטב לפני שאתה ממהר להגיב.
פיגוע אחד לדוגמא 73862
שהתקשורת הישראלית לא מזדרזת במיוחד לסקר:

פיגוע, אבל ממש! 73866
הצבא הלך וירה /בכוונה/ על אזרחים. אשכרה פיגוע. נכון?

וזה כן דווח. אם כי באינטרפרטציה שונה משלך.
פיגוע, אבל ממש! 73868
טוב, טוב, סתם הרג של אזרחים חפים מפשע, אם זה היה בכוונה יחליטו בהאג בסופו של דבר.
ישראל בדרך להאג 73880
הכינו את עורכי-הדין, חיילים.... מומלץ לצפות בדיווחים על משפט מילושביץ', אגב, ללמוד מה עומד לקרות למנהיגי ישראל.
ישראל בדרך להאג 73895
מה שיפה אצלך דניאל היא העובדה שאתה לא יודע להגזים...
פיגוע אחד לדוגמא 73936
תודיע לי בפעם הבאה שהרשות תודיע שפיגוע היה שגיאה, שהיא תחקור את הארוע, ושהאחראים יענשו.
פיגוע אחד לדוגמא 73972
מה אם גרימת מוות ברשלנות?

אם דובי קנגיסר ירצח אדם, בטעות, ואפילו תתנצל יפה, זה לא יפחית מחומרת העונש.

אבל עם הדברים נעשים בתוך הצבא, הודעה קצרה של דובר צה"ל מנקה את החיילים מכל עוון, והם מוכנים לטעות הבאה.
ברגע שיהיו חקירות מצ"ח, וברגע שחיילים יעמדו לדין על גרימת מוות ברשלנות שהם יורים סתם, אז אולי יפסק ההרג המיותר.

מלבד זאת, הטעות לא משנה את מבחן התוצאה. קשה לי להאמין שאת האמא שבנה נרצח מעניין אם זה נעשה בזדון או בכוונה. ותסתכל לפעמים על הדברים מהזווית הזו.

נ.ב. יש למישהו נתונים כמה מההרוגים הפלסטינים מאז תחילת האינתפאדה נהרגו "בטעות" וכמה באמת נהרגו בדרכם לבצע פיגועים וכו, אני ישמח לקבל אותם.
פיגוע אחד לדוגמא 73985
אני בטוח שכשיהיה להם צבא זה יקרה...
פיגוע אחד לדוגמא 73998
לא שאני מבין מה ההבדל אם קוראים לזה "משטרה" או "צבא", אבל משהו כזה:
הם כבר יכולים לעשות (וכאן אכן מדובר על פיגוע).
שתי הערות 73970
א. החלטתה של מועצת העיתונות להקים ועדה שתבחן את צורת סיקור הפיגועים הרווחת כיום היא בהחלט נכונה, אם כי היא מפספסת את הבעיה. סיקור הפיגועים הוא לעוס, בנאלי, צפוי, לא מעניין, והחמור מכל, לא עיתונאי. כל עדות ראיה של אדם היסטרי הופכת בין רגע לעובדה מוצקה. כך למשל, בפיגוע בקו 32 בהתחלה מרבית ההרוגים הוא "ילדים בדרכם לבית הספר". למה? אין לי מושג. בנוסף, כמעט כל פיגוע נראת "מכונית הנמלטת מזירת האירוע". שוב, לא בהכרח עם ביסוס בשטח. גם שלל השמועות "נבדקת האפשרות שהמחבל היה לבוש בבגדי חייל", ועוד שלל שטיות שפולטים כתבנו בשטח. שלא נדבר על "רחבעם זאבי אולי התאבד" של רשת ב, ועוד ועוד.
בנוסף נמאס לשמוע את "כנראה מכונית תופת, אולי אוטובוס, כאשר שוטרי משטרת ירושלים לא פוסלים את האפשרות שמדובר בפיגוע ירי". את "מה טיב הפציעות פרופסור לוינסון? - מדובר בפציעות הדף, עם ברגים ומסמרים שהיו במטען על מנת להגביר את הפגיעות". או את המשפט האלמותי, שגם אני חטאתי בו, "פתאום שמעתי בום". או "הפצועים מפונים לבתי החולים באזור ירושלים, הדסה עין-כרם, הדסה הר-הצופים, שערי צדק וביקור חולים", כאילו שאיש אינו יודע איזה בתי חולים יש באזור ירושלים. וכאילו שלמישהו איכפת עם יש עשרים פצועים בהר הצופים ועשר בביקור חולים, או להיפך.
אלו לא חדשות. לטעמי, על ערוצי התקשורת לעלות לשידור רק שיש בידם מידע מוצק על מה שאירע, ולא לזיין את השכל עם כל מיני שטיות שלא מעניינות אף אחד. על הדיווח להיות מאופק, מסודר, ולא לזרוע בהלה בלב הציבור. בנוסף כמובן, לצילומי תקריב של פצועים. אם מישהו שיקר לי נפצע, אני לא מעוניין להיחשף לכך לראשונה באדיבותו של אורי לוי וצוותו.

ב. הכמיהה להורדת ערוץ הסי.אן.אן היא אווילות לשמה, בערך כמו לשים שלט של מוות לערבים מאחורי כתב שמשדר לצרפת. ממילא כל מי שנמצא בארץ משוכנע בצידקת דרכנו. נניח לנתק את אנגליה מהערוץ. אבל מי בישראל יכול חלילה להשתכנע שהפלסטינים צודקים ולא אנחנ?
בנוסף, יש בטענה הזו שהתקשורת לא אובייקטיבית משהו מתחסד. היא בדרך כלל באה מאנשים שמה שמפריע להם זה לא שהתקשורת לא אובייקטיבית, אלא שהיא לא פרו-ישראלית. שזה בדיוק אותו דבר, רק הפוך.
שתי הערות 74015
כל מה שכתבת בהערתך הראשונה הוא נכון אלא שהוא לא הבעיה. כל אותם פטפוטי סרק נועדו למלא זמן וראיון עם ניצב מיקי לוי ומנכ"ל מד"א ו"כרגע נמסר לנו שכנראה יש הרוג אחד" (ומשם מתחילות הספקולציות), נועדו רק כדי להרוג זמן. הרי תאר לך שהדיווח יהיה כדלהלן: "פיצוץ אירע לפני מספר דקות באוטובוס במרכז ירושלים, במקום נפגעים רבים, ברגע שיהיו פרטים מדוייקים נשוב לעדכן, כעת התקליט החדש של אמינם". במקרה כזה, הישראלי הממוצע מיד ירוץ למקום כדי להראות לכולם שהוא "מה זה גבר" ויכול לפנות פצועים אך למעשה יקשה על פעולות החילוץ בכך שפשוט יעמוד ויצקצק בלשונו. כך, עם הדיווח הוא מרגיש מעורב, חלק מהקבוצה הלאומית הקולקטיבית של תרבות האוי ווי. הבעיה היא בשידורי הטלוויזיה. לאחרונה, התמונות הראשונות מצולמות כשכבר כל הפצועים פונו מהזירה ומה שרואים אלה מחסומי משטרה ואנשי זק"א בדיוק כדי להימנע מצילום פרצופים חסרי אונים.

ובנוגע ל CNN:
כנראה מישהו מקורב מאוד נעלב מהרעיון משום שלא נראה לי שחרב הקיצוץ באמת תרתיע. כנראה שימים יגידו.
ובינתיים, בקצה אחר של הגלובוס 76095
"הארץ" מצטט הערב את ה"גרדיאן" הבריטי המדווח שסין השעתה את העברת שידורי BBC World לשטחה באמצעות הלוויין הממשלתי סינוסאט-‏1. ב- BBC מעריכים כי הסיבה היא משדר של התחנה שבו היתה התייחסות לתנועת הפאלון גונג, הנמצאת מחוץ לחוק בסין, ושפעיליה (או מאמיניה הפעילים?) נתונים ליחס קשה מהמשטר הסיני.
סי-אנ-יש? 82328
מועצת שידורי הכבלים והלוויין אישרה את בקשת חברות הכבלים להסיר את ערוץ CNN:

סי-אנ-יש? 82372
האם יתכן שכל עניין התלונה על הסיקור המוטה היה הכנה של דעת הקהל בארץ להורדה של הערוץ או כלי לשיפור עמדה במיקוח על מחיר הערוץ?
הגיוני למדי בהתחשב בעובדה ששידורי ה BBC הם מוטים הרבה יותר ואף אחד לא התלונן עליהם או איים להוריד אותם.

(י. פופק חובט ראשו בקיר בנסיון לגרש את השדים מתוך הגולגולת)
סי-אנ-יש? 82378
לדעתי האישית מדובר בשילוב של השניים (מיקוח/אפשרות הורדה). מילא BBC, ראית פעם Sky News? מישהו יודע כמה משלמים הכבלים והלווין על כל אחד מהערוצים הללו?
SKY? 82379
רק דיווחים על בית המלוכה.

(י. פופק חובש את הרגל אחרי שדרך על תנין בדרך למקלחת, הראש כבר יותר טוב)
יושקו בסדר? 82380
יושקו בסדר? 82385
הוא קצת עצוב מאז שהמכונת כביסה התקלקלה והבית הוצף (שמתי מכונה, הלכתי לסופר וכשחזרתי, הבית היה מוצף, הייתי צריך להוסיף קלגון בכל הפעלה), ניראה לי שההצפה הזכירה לו את הביצות בלואיזיאנה והוא נהיה מלנכולי מאז. הוא עומד מול המכונת כביסה, מביט ומזיל דמעות ללא הפסק.

במי הכביסה השתמשתי כדי לעשות ספונג'ה, גם הצלתי את משק המים, גם כדוריות הנקיון הכחולות חדרו אל בין החריצים של הבלטות וניקו את הכתמים הקשים וגם הריצפה קיבלה ניחוח מלטף ומגע מישיי.

(י. פופק מוריד עוד כוסית וויסקי מהדיכאון של ההזדהות עם תנין המחמד שלו)
יושקו בסדר? 82387
תגיד לי מה נהייתה לי פתאום סטייל העלמה עיפרונית עם כל הסוגריים הילדותיים האלה
יושקו בסדר? 82397
(כנראה)
82402
אם כבר ללכלך- אז לפחות לדייק.
העלמה עפרונית- עם י' אחת. תודה.

_________
העלמה עפרונית, באמת לא מבינה מה כל כך ילדותי בסוגריים, ומה כל כך רע בלהיות ילדותי.
לא רע וגם לא מצחיק 82405
אמור להצחיק? 82407
הצלת משק המים, ביתר פירוט 82413

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים