רבבות פונו מביתם בשל שריפת ענק באריזונה 1044
שתי שריפות ענק במדינת אריזונה שבארה"ב התאחדו ביום א' לכדי השריפה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. מעל 25 אלף איש פונו מבתיהם מכמה ישובים שונים באזור. מאות מבנים התכלו באש.

מושלת אריזונה, ג'יין ד. האל, מתחה ביקורת על שירות היערות האמריקאי והאשימה אותם בשריפה. היא ציינה כי היא מצפה שהנשיא בוש יכריז על האזור כעל אזור אסון לאומי, מה שיאיץ את הזרמת העזרה הכספית לנפגעים.

כאלפיים כבאים נלחמים בשריפה, שחזיתה הגיע עד לרוחב של שמונים ק"מ, עם להבות שהתנשאו עד לגובה של כמאה מטר. מעריכים כי מאמצי הכיבוי, הכוללים שימוש בריקון מכלי מים מהאוויר, עולים כמיליון דולר ליום.

המושלת האל וראש שירות היערות, דייל בוסוורת', טוענים כי על השריפות לשמש קריאת־השכמה לחובבי איכות הסביבה ולממשלות, ולהזכיר להם שיש לנקות את היערות - ע"י דילולם וע"י שריפות יזומות, כדי למנוע שריפות ענק שכאלה.

במקביל לשריפה באריזונה, משתוללות עדיין בארה"ב שריפות ענק נוספות, ביניהן שריפה ביער היימן בקולורדו. על־פי החשד, שריפה זו נגרמה כשעובדת שירות היערות ניסתה לשרוף מכתב שקיבלה מבעלה לשעבר.



ובינתיים בארץ, ויכוח בין אזרח ישראלי לתייר אמריקאי על מקום ישיבה בחוף השאנטי בים המלח, גרם אתמול (א') לשריפה של שיח שהובילה לשריפה של כ-‏500 דונם של צמחיה.

התייר והאזרח נעצרו לחקירה, והם מכחישים כל קשר למקרה.
קישורים
CNN
Ynet
Ynet - השריפה בים המלח
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  והם מכחישים כל קשר למקרה... • מיץ פטל • 10 תגובות בפתיל
  חדשות וכיבוי שרפות. • האייל האלמוני • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים