עוד עלייה חדה בריבית - 2% 1046
נגיד בנק ישראל העלה היום (ב') את הריבית במשק ב- 2% והיא עומדת כעת על 9.1%. מאז דצמבר, אז הורד שער הריבית לשפל חסר תקדים, עלתה הריבית ב- 5.3%.

הנגיד הודיע כי העלאת הריבית באה לתרום ליציבות המחירים במשק והוסיף כי "הבנק ימשיך ויפעל ככל שיידרש להחזרת המשק ליציבות מחירים ויציבות פיננסית", ובכך רמז כי בדעתו להמשיך ולהעלות את הריבית במידת הצורך.

בתגובה לעליית הריבית, ירד שער הדולר ונקבע על 4.942 ש"ח לדולר.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
הורד שער הריבית - עדכון חדשות באייל הקורא
עלתה הריבית - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

טירוף 74307
מה יהיה הסוף?
נמות? 74308
סבבה 74343
(וזאת במסגרת תגובות, הכוללות מלה אחת ללא נימוק)
פחד אלוהים 74383
ניראה כי הנגיד מבועת מהרעיון שהדולר יחצה את קו 5 השקלים. לדעתי ביום שבו יקבע שער יציג של 5ץ001 שח לדולר יתחילו המוני בית ישראל בנדידה היסטרית לכיוון הדולר, מה שיביא לסידרת פיחותים חדים מאוד, נוסח שנות השמונים, בערך השקל.
רוב הסיכויים הם שכמו שהעלאת הריבית הקודמת לא עזרה, גם זו שעכשיו לא תחזיק מים והדולר ישוב במהרה לדגדג את ה 5 ש"ח מלמטה ועד לסוף השנה יגיע גם ל 6 ש"ח.

השאלה כעת היא כמובן מה עושים עם הכסף?

מצד אחד מי שרואה את העתיד וחושב כמוני ימהר להשקיע בדולר אם לא עשה זאת עד כה. אבל זהו צעד אנטי פטריוטי. כמי שרוצה בשגשוג השקל כסמל פיננסי להצלחת הציונות והמדינה אני נמנע מלבצע צעדים שעלולים לפגוע בערך השקל.

כדי לעודד צמיחה ולחזק את ערך השקל החלטתי להוציא את כל חסכונותי (פלוס הכספים שגנבתי אמש מקופת המסעדה שפיטרה אותי) על מכונית חדשה (אני מחפש רכב קטן מנוע 1400-1600 מודל שנת 2001 ומעלה, בעלות בסביבות ה 70 אלף שח רצוי אוטומאטי) ובשאר הכסף לקנות מסטיקים של עלית, חברת הממתקים הלאומית.
פחד אלוהים 74407
זו לפחות התלבטות אחת, ממנה אני חף - אין לי כמעט שום כסף מעבר לאוברדרפט, ולכן אין לי שום התלבטות, אם להמיר לדולרים או לא...
פחד אלוהים 74522
נראה כי גם פלוצקר מסכים עימי, אם לא לגבי הדרך הנכונה להציל את הכלכלה הישראלית, לפחות לגבי יחס הנגיד של לקו 5 השקלים.

הדולר נסחר ב 4.84 74768
כנראה שהקטע הזה עם הריבית עובד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים