ישראלי מואשם בריגול לחיזבאללה, נעצר איש חיזבאללה בחברון 1048
הבוקר (ה') הותר לפרסום כי הוגש כתב אישום נגד ישראלי תושב מרכז הארץ ששמו הפרטי הוא "ניסים", בחשד שריגל לטובת חיזבאללה. סעיפי האישום הם "קיום מגע ביודעין עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב במטרה לפגוע בביטחון המדינה".

הנאשם הוא יליד לבנון, בן לאם יהודייה ואב מוסלמי, שעלה לישראל בשנת 92'. על פי כתב האישום, האיש העביר לחיזבאללה מידע מודיעיני רב שכלל בין השאר מפות ותוכניות של בניני חברת החשמל וחברות גז בתל אביב. לאחרונה התבקש להעביר מידע המפרט הערכות כוחות צה"ל ותגובות אפשריות לפעולות לאחר פיגועים.

הבוקר, במסגרת פעילות צה"ל בחברון, נעצר בכיר בחיזבאללה, ששמו לא נמסר לפרסום. הידיעה על מעצרו נמסרה לארה"ב. במתחם נתגלו גם מטעני חבלה רבים, חלקם אופיינים לחיזבאללה ומוכרים לצה"ל מהפעילות בגבול הצפון.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
נעצר בכיר בחיזבאללה - באתר Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בין השיטין 74779
חברות גז בתל-אביב ==> ייתכן שחיזבאללה עומד מאחורי נסיון הפיגוע בפי-גלילות.
בין השיטין 74916
אתה מבסס את כל התזה שלך על הערת הביניים הזו? אני לא מסכים, בכל מקרה. אם חיזבאללה היו מאחורי הפיגוע הזה, נראה לי שאני אישית כבר הייתי 99% תמותה.

נסיון הפיגוע בפי גלילות היה חובבני. חיזבאללה הם הרבה דברים, אבל חובבניים הם לא.
בין השיטין 74924
חובבני ???
היית צריך לקרוא את דבקה לאחר האירוע כדי לראות שזה לא חובבני.
צריך היה ראשית לעקוב אחרי המיכלית והנהג ללמוד על שגרת הנסיעה ולהיות בטוחים שהמיכלית אכן נוסעת לפי גלילות.
לא נאמר כמעט דבר בתקשורת על אופן הפעלת המטען. המיכלית התלקחה תוך כדי תדלוק (אם אני לא טועה). צריך היה לתכנן זאת בצורה מתאימה כדי שזה יקרה.
אינני חושב שהניסיון היה חובבני כלל וכלל.
בין השיטין 74954
תשמע, אתה יכול לאסוף מודיעין בצורה מבריקה ועדיין ליפול על שטויות כמו מיקום לא נכון של מטען או מה שלא הייתה הפאשלה שם. ארגון בעל נסיון אולי לא היה נופל על שטות כזו.

בכל מקרה, אני לא בטוח שפיגוע מהסגנון הזה נופל לנישה של חיזבאללה. אין לי מושג למי יש כוונות ויכולות לביצוע פיגוע כזה במפה של הטרור באזור שלנו, אבל אני עדיין חושב גם שלחיזבאללה אין אינטרס לבצע פיגועים מהסוג הזה במצב הנוכחי, ושאם היא כן היתה מאחורי הפיגוע הזה - הוא היה מצליח.
בין השיט 74983
ואת זה אתה אומר בתור מומחה ללוחמה זעירה או בתור אח של מזכ"ל החיזבאללה?
בין השיטין 75013
רגע, והמוסד לא נפל לפעמים, יש להניח שעל שטויות? יכול להיות שגם המוסד הוא חובבני, אבל לא יותר מהחיזבאללה (אני מקווה).
או בקיצור, כישלון יחיד, ואפילו על שטות, לא פוסל את האפשרות שמדובר בגוף איכותי בתחומו. האיכות נמדדת, אולי, באחוז כשלונות לאורך זמן.
בין השיטין 75029
המוסד לא אמור להיות גוף חובבני, לא. וגם המוסד נכשל מדי פעם, גם נכון. אבל מה הקשר? במקרה של פי גלילות קשה לי להאמין שמדובר בפעולה של חיזבאללה. חיזבאללה כרגע עסוק בלהפגין את כשרונו בתחביב הידוע של "להשפיל את צה"ל". אני חושב שהוא קודם כל ימצה את התחביב הזה ורק אחר כך יתפנה גם לנישה של להשפיל את השב"כ.

ברצינות, אני לא רואה שום סיבה להניח שהפיגוע הזה הוא מעשה ידיה של חיזבאללה. בהתחשב במתווה ובאופי, הרבה יותר סביר שהוא פיגוע של חמאס או פתח. ולהקדים תרופה למכה, זה לא שאני חושב שהם לא אירגונים מספיק מנוסים. התשתית ההנדסית שלהם פשוט כבר לא מה שהייתה לפני חומת מגן, ולכן זה הגיוני שדווקא ארגון פלסטיני יפול בקטע של המטען.
בין השיטין 75045
לא צריך לפסול את האופציה שהפיגוע נכשל בכוונה, ושהוא בעצם נעשה על רקע פלילי מטעם גורמים שיש להם אינטרס כלכלי בהעברת פי גלילות מהמקום.
בין השיטין 75059
מי שאחראי לפיגוע הזה נטל סיכון – אלא אם פעל ברשות ובסמכות. לכן, נראה לי מאד לא סביר שהיה זה גורם פלילי, ומאד-אבל-קצת-פחות לא סביר שהיה זה גורם במערכת הבטחון.

מה שנראה לי חריג למדי הוא שמיד לאחר הפיגוע נאמר כי נהג המיכלית נמצא בחקירת השב"כ, ויותר לא שמעתי עליו וממנו. זהו האיש שבד"כ התקשורת תעוט עליו כדי לשמוע "איך זה היה?", "מה חשבת?" ועוד כגון אלה. לאן הוא נעלם?!

למען הסר ספק, ההסבר שהכי מתקבל על דעתי הוא שמדובר בפח"ע.
בין השיטין 75047
אני מסכים איתך שלא סביר שהיה זה החיזבאללה; התווכחתי רק עם הטענה שלך (שאולי היתה בכלל בדיחה, אבל כבר התפתחה לפתילון רציני) שכשלונו של הפיגוע הוא ראיה לכך.
חובבני להחריד 74995
דלק הוא דליק ובוער יפה, ניתן לפוצץ מיכלית ולהשיג לפיד גדול ומרשים. אני מניח, (ומקוה) שאמצעי המילוי בפי-גלילות כוללים אמצעי בטיחות זול ונפוץ, המפסיק את שאיבת הדלק במקרה של שריפה, כך שלא היה כאן סיכון גדול.
לעומת זאת, פגיעה במיכלי הגז שבמקום יכולה לזרז מאוד את העברת פי-גלילות למקום אחר.
למעשה, הסכנה הגדולה ביותר בפי גלילות היא לא פיגוע או התקפה ישירה עליו, שלכל היותר תגרום לשריפת ענק במקום, לסגירת נתיבי איילון ליומים ואולי לפינוי של רמת אביב ג'. הסכנה האמיתית היא דליפת גז בכמות גדולה ואז התלקחות של ענן הגז. ארוע כזה, בתנאי רוח מתאימים יצור כדור אש ענקי על כל הקורבנות המשתמעים מכך.
דווח לאחרונה על התרעות מפני פיגוע בארה"ב ע"י מיכליות דלק. חבל על הזמן של המפגעים, זה לא יעיל. מיכליות גז לעומת זאת זה כבר סיפור יעיל הרבה יותר (ע"ע בית הכנסת בג'רבה) ואם כבר רוצים להשיג אפקט יעיל באמת, אז משאית עם 8 טון של דשן כימי (אשלג חנקתי) רווי בסולר רגיל, יכולה למוטט כמה בנינים. (בנין הממשל הפדרלי באוקלהומה סיטי)
דבקה? 75011
הכוונה ל"תיק דבקה"? אתר האינטרנט המהולל שיומיים לפני מבצע "חומת מגן" פירסם סקופ סנסציוני ששרון עורך מגעים להכניס את צה"ל לביירות?
ובנוע לנסיון הפיגוע בפי גלילות וכל נסיון פיגוע בארץ וכל פיגוע בארץ. אנחנו מדינה של חובבנים. מי שיסע מצומת ניצני עוז ללב תל אביב יראה שלמעשה, אין שום גורם הרתעה או עיכוב בדרך.
כל מה שקרה בפי גלילות היה שהמפגעים ניסו לפגוע ובדרך נס לא קרה דבר (משום שבאותה מידה יכול היה לקרות נזק גדול בהרבה ללא תוספת מאמץ). נכון, הם תכננו ובאותה מידה הם מתכננים מקומות מסתור למבריחי מתאבדים ולחוטפי חיילים. אני לא רואה איזו פעולה מבריקה במקרה הזה.
החיזבללה- לגמרי לא שקטים 76060
פרשת המרגל נסים מוסה נאסר היהודי-ערבי היא רק חוליה אחת בשרשרת מתארכת של מעללי חיזבללה בזמן האחרון.

החיזבללה גם שולחים לישראל ערבים בעלי דרכונים זרים- כמו ג'יהאד שומן, שהגיע לכאן עם דרכון בריטי בינואר, ונתפס.
וכמו שהוזכר בידיעה כאן, סוכן חיזבללה שכנראה נשא דרכון אמריקני נתפס במתחם העימארה בחברון.

ומעוללות השבוע האחרון:

ביום ראשון פרסם הוושינגטון פוסט כתבה שסיפרה על שיתוף פעולה בדרג הנמוך והבינוני בין חיזבללה ואל קעידה.

ביום שני - שוב ירי על הגליל, בפעם המי יודע כמה (והכול מאז שע"ב הפסיק לדווח.. ערן, תחזור לדווח, אולי זה ישקיט את המצב!)

ביום שלישי נודע שהחיזבללה תכננו לחטוף ישראלים בחו"ל כדי להשתמש בהם כקלפי מיקוח. אחד החטופים המיועדים הוא כנראה גונן שגב, שהוזהר כבר לפני שנה לגבי נסיעותיו לחו"ל.

לגבי הפיגוע ליד קיבוץ מצובה במרץ, נטען במאמר שבקישורית שהמבצעים היו אנשי חיזבללה, או אומנו ע"י חיזבללה.

המאמר מביא דעות מומחים לגבי מדיניות ומטרות החיזבללה, וגם מפרט לגבי קשריהם ושיתוף הפעולה שלהם עם הפלסטינים בשטחים.
143249
ארבעה דרוזים מהכפר בוקעתא מואשמים כי תכננו לחטוף חיילים בסיוע פעיל חמאס פלסטיני. על פי התוכנית הם היו אמורים להעביר את החיילים החטופים לידי חיזבאללה, לשם ניהול מו"מ על שחרור אסירים ביטחוניים.


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים