באיזה כרטיס אשראי אתם משתמשים? 1053
(הנתונים לא יועברו לצד שלישי...)
ישראכרט 12 7%
מאסטר-קארד 23 13%
אמריקן אקספרס 5 3%
דיינרס 2 1%
ויזה 59 35%
אחר 2 1%
אין לי כרטיס אשראי (הבנק לא מאשר לי) 1 1%
אין לי כרטיס אשראי (סיבה אחרת) 25 15%
יש לי יותר מאחד 20 12%
אני מוריד מספרים מהרשת 22 13%

171 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לא שיש לי זמן לכתוב את זה 75254
אבל בדיוק היום החלפתי את המאסטר-קארד שלי (זה שקיבלתי אחרי שהראשון נשדד יחד עם ארנקי בניו יורק סיטי) שתוקפו פג, ב"קמפוסכרט"‏1. הבנתי שב"קמפוסכרט" אני פטור מתשלום חודשי שעכשיו מחוייבים בו באופן רגיל לקוחות כל יתר הכרטיסים.
אה, ובפינת האיך-הרגשתי-שדפקתי-את-המערכת (ולא יצא לי מזה כלום), גם לא החזרתי להם את ה"מסאטר-קארד" הישן, למרות שבעקרון הייתי אמור.

1 הצבעתי לישראכרט, אני מקווה שזה מה שהייתי אמור להצביע.
Disclaimer 75260
I live in the US and therefore carry more than one of each :)

Disclaimer 75484
אני חיה בישראל וגם לי יש יותר מכרטיס אחד.
תמיהות 75286
1. יש שני סוגים של ויזה ויזה לאומי וויזה כא"ל שהם כרטיסים שונים לחלוטין מדוע לא הבדלתם ביניהם?
2. ההבדל בין ישראכארט ומאסטר-קארד עד כמה שידוע לי קטן מההבדל בין ישראכארט לישראכארט זהב מדוע לציין את שני הכרטיסים הללו ולא להתייחס ל 1?
3. למה הישרא הוא כארט והמאסטר דוקא קארד?
תמיהות 75295
1. ויזה לאומי לא קרסו? הייתי בטוח שכן...
2. מה עם אנשים שיש להם מאסטר-קארד מחו"ל?
3. לא יודע. תשאל אותם.
תמיהות 75298
1. ויזה אלפא קרסו למרות מחאתו החריפה של גדעון רייכר, ויזה לאומי לעומת זאת יש לי בארנק.
2. ואנשים שיש להם ויזה מחו"ל ואמריקאן אקספרס מחו"ל ודינרס מחו"ל?
4. מה עם כרטיסים של מועדוני לקוחות כמו buy and bonus או lifesyle, (עד היום אני תקוע עם כרטיס חבר במועדון הלקוחות של שקם גאלרי שהוא גם כרטיס אשראי דיינרס)?

כשהתחלתי את קריירת המלצרות הכושלת שלי התענינתי אצל בת דודתי אמתלא פופק שהיא מנהלת משמרת בקפולסקי בהרצליה בטיפים מקצועיים. היא הסבירה לי שלקוחות שמשלמים באמריקן אקספרס או בדיינרס הם אנשים עשירים ולכן הם לא מסתובבים עם כסף קטן. הם משאירים טיפים ענקיים אם הם קיבלו שירות יוצא דופן במיוחד או שלא משאירים טיפים בכלל. אצלנו במסעדה היו משאירים מטבעות של שקל טבולים בשמן מכונות, נראה לי עדיף.
מטבעות טבולים בשמן מכונות ? 75373
בשמחה אחליף לך אותם במטבעות טבולים בשומן עופות, מהשוק פה ליד (האיש הנחמד אף פעם לא מנגב ידיים אחרי שהוא מתעסק עם התרנגולת).
מטבעות טבולים בשמן מכונות ? 75404
הייתי מחליף בשמחה אבל השתמשתי בכל* המטבעות באוטומאטים שמוכרים בוטנים וסוכריות ג'לי באולם הסנוקר ברחוב לינקולן בת"א, הייתי רעב.

*למעט מטבעות עם ציור של רמב"ם ומטבעות שהם הנפקה מיוחדת לחנוכה, מטבעות כאלו אני אוסף, יש לי כמעט 4000.
תמיהות 75300
1. משום שויזה זו ויזה. החברה היא אותה חברה, ההבדל הוא במנפיקים.
2. שוב - ישראכארט - חברה ישראלית, מאסטרקארד - חברה אמריקאית.
3. בחר את התשובה המתאימה:
- כי אחרת איזו שאלה עניינית תהיה לך?
- כי באידיש זה נשמע יותר טוב.
תמיהות 75303
אני הבנתי שויזה זה רק המותג והחברות שמספקות את שירותי האשראי הן אחרות.
תמיהות 75317
3. הישרא הוא כרט, כי הוא מדבר עברית, ובעברית אומרים כרטיס. המאסטר הוא בעל נחוח בינלאומי ולכן הוא מדבר אנגלית, שבה אומרים Card
תודה. 75400
תמיהות 75343
1. אותו כרטיס, מנפיקים שונים.
2. כרטיס מקומי לעומת כרטיס התקף גם בחו"ל (אין "ישראכרט זהב", למיטב ידיעתי - רק מאסטרכארד).
תמיהות 75399
1. האם חברת ויזה העולמית מעורבת בפעולות שאני מבצע בכרטיס האשראי שלי בארץ או שהכרטיס הוא אותו כרטיס רק לגבי פעולות בחו"ל (זה יכול להסביר כמה מבטים שנעץ בי פקיד ביקורת הגבולות בכניסה לארה"ב לפני מספר שבועות).
2. כזכור, נסעתי לפני מספר שבועות לטיול בלואיזיאנה. לצורך העניין סרתי לסניף הבנק ובקשתי שינפיקו לי כרטיס ויזה בינלאומי. הכרטיס המקורי שהחזקתי תקף רק בישראל.

לדעתי יש בסקר הזה בלבול מסוים בין שמות מותגים, חברות אשראי וסוגי כרטיסים, לו הייתי עורך באתר הייתי מבצע עבודת מחקר קטנה ומשתמש בקטגוריות אחרות.

בכל אופן אם וידאומטים היו מקבלים מזומן, בכלל לא הייתי מחזיק כרטיס אשראי ובכל זאת יש לי שלושה, ויזה לאומי (שהונפק לניגוד לרצוני, תודה לבנק), לייף סטייל (גם כרטיס אשראי, גם רשת חנויות לאביזרי מין וגם הנחות על מוצרים שאתה לא צריך בסופר פארם) שהוא גם ישראכרט וכרטיס חבר במועדון הלקוחות של רשת גאלרי (תנצב"ה) שהוא גם כרטיס דיינרס.
למרבה הצער זה לא עושה רושם על אף אחד.
75312
אם זה מעניין מישהו, אני רוצה להחליף את הוויזה בישראכרט כדי להיכנס בחינם למוזיאון ת"א. סתם ישראכרט לא מספיק - צריך את הזהב, או הפלטינה, או מה שזה לא יהיה.

לכן, אני צריך מישהו שיחליף איתי כסף. שיכניס לי כל ראשון לחודש עשרת אלפים שקל, נניח, שאותם יקבל בחזרה (מבטיח!) בשני, מקסימום שלישי, לחודש.

----

יהודי אחד היה הולך לשכנו הגוי כל יום שישי בבוקר ולווה ממנו מאה רובל, ובבוקר יום ראשון היה מחזיר אותם.
שאל אותו הגוי בשביל מה הוא טורח, הרי במילא אסור לו לבזבז אותם במהלך השבת, והוא סתם יושב בבית הכנסת.
ענה לו היהודי: "אתה צריך לשמוע איך אני מדבר עם מאה רובל בכיס".

זה בערך אותו דבר. זה גם מזכיר את הבדיחה עם העוגיות ומחזור העסקים.
...והבדיחה (על העוגיות) היא? 75342
...והבדיחה (על העוגיות) היא? 75349
על הצפרדע, לא העוגיות
...והבדיחה (על העוגיות) היא? 75412
אני כנראה בחור יותר אמפתי.
אבל כסף זה "מוקצה"?! 75414
וואלה, לא ידעתי. 75417
גם הבדיחה על העוגיות ומחזור העסקים לא כשרה, אגב.
לי אין כרטיס... 75499
ומוזר שאני לא היחידה.
בכל אופן, איכשהו אני לא ממש סומכת על עצמי עם כסף וירטואלי. (ובעיקר, עם ההתמודדות עם חסרונו)
אז אני פשוט מעדיפה להוציא כסף מהקיר כשאני צריכה, ולראות בדיוק כמה יש (אין) לי.

הבעיה מתחילה, כשהקיר מתעקש משום מה לא לתת לי יותר...
מה שלי אישית חסר 75536
זה הכרטיס הקטן שהיה לי בארה"ב מסוג debit card. העקרון הוא פשוט: מבחינת בית העסק הוא כרטיס אשראי. השימוש בו הוא כמו בכרטיס אשראי, אבל החיוב יורד מיידית מהעו"ש, ללא אשראי.

החודש ערכתי כמה קניות גדולות, וזה מתסכל שאני צריכה לחכות ל-‏15 לחודש כדי שהחיוב ירד מהעו"ש, ובנתיים היתרה שהבנק טוען שיש לי אינו היתרה ה"אמיתית" שלי.

אישית, הרבה יותר קשה לי לערוך מעקב אחר ההוצאות שלי בשיטה הזו, לעומת שיטת ה- debit card. (ואל תדברו בכלל על פריסה מתשלומים- אני מתרחקת מזה כמו אש).

מצד שני, זה לא מפתיע שאין כאן כרטיסי debit. נראה שהבנקים עושים ככל יכולתם שנהיה חייבים להם כסף, ושיהיה קשה לאזן את החשבונות.
אבל יש! 75540
רק לאחרונה היה מסע פרסום רעשני של אחת ממנפיקות "ויזה" למשהו שנקרא, כמדומני, Y-card. הוא מכוון בעיקר לילדים, אבל אינני חושב שימנעו ממך לקבל אחד כזה.
אמממ... דווקא יש 75541
במסגרת הנסיון (המשעשע, יש להודות) של הבנקים הגדולים להראות שאכפת להם מציבור הלקוחות בימים קשים אלה, הנפיקו בישראכרט כרטיס שעושה בדיוק את זה. ניתן להשתמש בו בכל בית עסק שמכבד כרטיסי אשראי וחיוב חשבון העו''ש הוא מיידי ומותנה בקיום יתרה מספקת.
או, שלום לך! 75705
<חיקוי של מיכאלה> אני לא כותבת באתר הזה </חיקוי של מיכאלה>.

שתדעו לכם שלמיכאלה יש הרבה מה לתרום לדיון הזה, כי הוא קשור לתחום העבודה שלה, והיא אומרת גם שכל האפשרויות בסקר הזה לא בנויות כמו שצריך (בעצם גם אחרים כאן כבר אמרו את זה), אז אולי אם כולנו נבקש ממנה נורא יפה, היא תסכים לחלוק איתנו את הידע העצום שלה בתחום‏1 (סוף חיקוי של התלמידים המעצבנים האלה שתמיד פונים מיוזמתם אל הכיתה כאילו מענין מישהו מה יש להם להגיד).

מיכאלה, הבאתי לך לכאן קישור לדף של ע"ב, אז את יכולה לראות בעצמך שהפרטים שאמרתי לך נכונים, וחוץ מזה יש שם גם את כל המאמרים שלו, כדי שתוכלי להתעמק בהגותו. (טוב בסדר, אז תעברי עליהם ותחפשי את הודעות האוף טופיק, גם משהו). http://www.haayal.co.il/author.php3?id=65

חוץ מזה, הלך לי בסדר גמור במבחן היום (סוף חיקוי של תוכן ההודעות של גידי אהרונוביץ וחבריו).

וחוץ מזה, יש עוד פרט על מיכאלה שאני חייב לחלוק עם קוראי האייל, אתם מוכנים? אמא שלה גרה ברחוב ה"אייל הקורא"!‏2.

1 עלק. היא טענה בטעות שאני יכול לקבל בבנק מסוים ריבית של יותר משישה אחוז על פק"מ שבועי של 5000 ש"ח, וגם הפסדתי בגללה איזה אחוז או משהו במק"מ שקניתי.

2 טוב, אז לא ממש, אבל כמעט!
מה שלי אישית חסר 79486
יתרון נפלא נוסף של הדביט קארד, שייחסר לי אישית שננחת שוב בחמסין, הוא שאפשר למשוך באמצעותו כסף מזומן כמעט בכל חנות.

הוא למעשה הופך כל מוכר בסופר סל לכספומט חי, בלי ללכת לחפש את הכספומט הסמוך, ולגלות שמשום מה הוא שובת (כמו בארץ...)
צרחנות נבונה 75573
מאי ימי אלפא-כארד העליזים, חברות כרטיסי האשראי הספיקו להחזיר את דמי הגבלת אחריות, דמי חבר (חודשיים) ועמלת חלוקה לתשלומים (חדש במאסטרכארד).
בתור צרכן שכבר יותר מחמש שנים לא משלם כל דמי-חבר, אני לא מוכן להתחיל לשלם אותם כעת רק בגלל שהחברות טוענות שהתחרות בשוק כרטיסי האשראי נגמרה. מכיוון שהבנק בו החשבון שלי מתנהל לא הסכים לנפק לי כרטיס חדש בתנאים אלו, העברתי את חשבונותי וחלק מחסכונותי לבנק אחר, בו הונפק לי כרטיס אשראי ללא כל התחייבות לשנה הקרובה. בעוד שנה, אולי גם הבנק החדש יאבד לקוח...
לדעתי, אם רוב הלקוחות ינהגו כך, לא תהיה ברירה לבנקים אלא לחזור לשיטה הקודמת. חברות כרטיסי האשראי מרוויחות מספיק מעמלת סליקה של כ-%4 על סכום הקניה, ואין סיבה כלכלית לגביית דמי-חבר, למעט הגדלת הרווחים.
צרחנות נבונה 75591
האמת? ממה שאני שמעתי חברות האשראי הפסידו, ובגדול. אותם ימי "אלפא-כארד" העליזים הביאו את החברות לתחרות כה עזה כך שנוצר מצג כאילו "אפשר לתת הכל, ובחינם". מזכיר לכם כל מיני מודלים כלכליים של "הכלכלה החדשה ז"ל"? בפועל, כנראה שלא יהיה מנוס ובסופו של דבר יגמרו לך הבנקים והכרטיסים, ותאלץ לשלם דמי-חבר או לוותר על כרטיס האשראי.
צרחנות נבונה 75709
ישראכרד סיימה את השנה ברווח הגדול ביותר שלה אי פעם לפי מה שאני מכיר.

מי שמפסיד הן שתי הוויזות שנילחמות אחת בשניה.

החלק המצחיק הוא שגם כאשר תתחיל התחרות ביניהן ישראכרד לא יצטרכו להלחם, ראשית יש להם את הכרטיסים שרק שלהם שהיום שולטים בשוק כך שהחנויות יהיו חייבות אותם, שנית הם גם כך יקבלו עמלה כל שהיא מחברת האשראי המתחרה כך שאם החברה המתחרה תיקח אחוז נמוך מידי אז הם היא תפסיד בכל קניה של הלקוחות בכרטיס שהוא לא שלה. ואילו ישראכרד תרוויח בכל מקרה.
צרחנות נבונה 75622
למה (קוואזי-)לעבור בנק? נכון, חברת כרטיסי-האשראי השייכת ל (או קשורה בהסכם עם) בנק שבו מתנהל החשבון שלך מתייחסת אליך כאל לקוח בטוח. אם תפנה ישירות לחברה מתחרה, שלא יכולה לצוד אותך דרך הבנק, היא תתן לך בד"כ תנאים טובים יותר. העוקץ: הבנק שלך, כמובן, לא מרוצה מזה, ואולי יצליח לגבות ממך איזו עמלה על כל חיוב חודשי שיגיע מחברת האשראי.
צרחנות נבונה 76070
היגיון לחוד ומציאות לחוד. דווקא כרטיס האשראי הקודם שלי היה שייך לחברה שאינה שייכת/קשורה לבנק בו היה חשבוני, והכרטיס החדש הוא של חברה לה יש הסכם עם הבנק החדש...
לא קצת מוזר 84041
לנהל דיונים על כרטיסי אשראי?
לא קצת מוזר 84042
היי, תן להם קצת יותר קרדיט!
לא קצת מוזר 90287
אפשר להפוך את זה לדיון צרכני: משהו שימנה את היתרונות והחסרונות שבהטבות הניתנות למחזיקי הכרטיס, וכו'.
כוחו של האייל במגיבים הנבונים שלו, שסביר אולי לצפות שהם גם צרכנים נבונים. לכן ההמלצות והעצות יהיו אולי מנומקות יותר מאשר סתם להתיעץ עם חבר איזה כרטיס אשראי לבחור. בסופו של דבר, כמעט כולנו משתמשים ב 'פלסטיק', כך שהצורך להחליט "באיזה פלסטיק" הוא צורך מתבקש. לכן, אולי זה רק *נראה* מוזר לנהל דיונים על כרטיסי אשראי. אולי זה פשוט מתבקש.
לא קצת מוזר 90289
רעיון משעשע.

אני קיבלתי בטעות לפני שנתיים כרטיס אשראי של ויזה שנקרא אקשן. בטעות - כי הוא כרטיס שחיילים אמורים לקבל, ואני הייתי אז במעמד של סטודנט. לא החלפתי אותו, כי הקוד הסודי של הכספומט היה ממש נחמד - 1000. התכונות העיקריות של הכרטיס היו שהוא היה ירוק והיה כתוב עליו באותיות ענקיות אקשן, והן דווקא קצת הרגיזו אותי, משתי סיבות: הראשונה הייתה שהעיצוב שלו היה נורא מכוער, והשניה הייתה אפילו קצת פחות אינטליגנטית והייתה קשורה בדימוי הנהנתני שאני מנסה ליצור כשאני משלם על משהו, ונפגע כאשר אני משתמש בכרטיס שתקרת המשיכה שלו נקבעה כחמש מאות שקל.

אני יכול לספר לכם מה המספר הסודי, בגלל שאיבדתי את הכרטיס לפני חודש בערך, ואז החליפו לי אותו בכרטיס זהה, אבל עם רקע אחר, יותר כסוף ופחות ירוק, ועם מספר סודי שעושה לי חשק להחליף אותו (ולא, הוא לא סכום של שני זוגות ספרים מעוקבים שונים).

חוץ מתכונות חשובות אלה, אני גם מקבל בדואר פעם בחודש עלון שמאפשר לי לקנות טוסטרים או שואבי אבק, מה שמראה לכם שהפילוח שכולם חוששים ממנו הוא עדיין בגדר תחזית רחוקה.

-------------------

תגובה זו נכתבה כדי להדגיש שאין כמעט שום סיבה להעדפה צרכנית של כרטיס זה או אחר, ולא כפי שסברתם, בטעות - שהיא נכתבה מגרפומניה פשוטה.
לא קצת מוזר 90325
"אין כמעט שום סיבה להעדפה צרכנית של כרטיס זה או אחר" - יכול להיות. אני באמת לא יודע. למעשה, בדיוק בגלל זה רציתי להתחיל את הדיון... אולי אני אהיה בטוח יותר איזה כרטיס כדאי לי...

קצת ביררתי. אז, הגעתי למסקנה שויזה אלפא הוא הכרטיס שנותן הכי הרבה למ"מ פלסטיק מרובע. אבל הוא נפטר. אז מה עכשיו? מישהו?

חוץ מזה, לצרכי הנוכחיים‏1 אני מעוניין יותר בכרטיסים ה 'זהובים' שאצלם, כפי שהספקתי לברר טיפה, יש בכל-זאת קצת יותר הבדלים מבחינת ההטבות.

--------------------

1 לא, לא נהייתי עשיר פתאום. מצבי הכלכלי טוב מאוד, אבל לא גרם יותר מזה. ממילא, סולידי שכמוני, אני משקיע כמעט את כל הסכומים ומוציא מעט יחסית. פשוט, את המעט שאני מוציא אני רוצה להוציא (גם) בחו"ל. ובשביל זה צריך כרטיס בינלאומי.
לא קצת מוזר 90352
אפשר לקנות בחוץ לארץ גם עם כרטיסים בינלאומיים רגילים ולא מוזהבים.
עם המוזהבים אפשר יותר 90390
אפשר למשוך יותר, אפשר לקנות יותר ויש יותר ביטוח.
מצד שני, הם גם עולים יותר וצריך לשים לזה לב, בעיקר אם יש לך כמה כרטיסים ואתה לא תמיד עושה הרבה פעולות בכולם.
עם המוזהבים אפשר יותר 90393
סתם, שתדע - הביטוח עולה פחות או יותר אותו דבר עם כרטיסים מוזהבים ודרך הסוכנות. ליתר דיוק, זה של הסוכנות עולה דולר או שניים יותר, ומכסה במיליון דולר (במקום מאה אלף של המוזהב).
הבהרה 90394
מה שרציתי להגיד, זה שזו לא הטבה ממשית, אלא מראית עין של הטבה.

וב''סוכנות'' אני מתכוון לסוכנות נסיעות.
הבהרה 90512
אבל ביטוח הנסיעות של הכרטיסים הוא בחינם.
כל ביטוח אחר (למשל דרך קופ''ח, במשהו כמו דולר ליום) הוא ביטוח שעולה, משהו כמו דולר ליום.
ואאל''ט 90513
הביטוח של הכרטיסים, שאמנם לא מדהים, אבל סוס שמקבלים במתנה, הגיוני שפה ושם יהיו לו חורים בשיניים, מכסה עד 300,000 ש"ח ברוב החברות.
הבהרה 90551
למיטב ידיעתי הביטוח הרפואי המלווה את כרטיסי האשראי בוטל, או עומד להתבטל. הנוסעים לחו''ל מתבקשים שלא לסמוך עליו לפני שבדקו את העניין לעומק.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים