פורסם דו''ח משוב השופטים; ברק: לא נתחשב בתוצאות 1055
דו"ח משוב השופטים שפורסם היום (ג') על ידי לשכת עורכי הדין מחולל סערה במערכת המשפטית בישראל. נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרון ברק הבהיר שהנתונים לא ילקחו בחשבון בשיקולי הקידום והמינוי במערכת המשפט.

הדו"ח כולל הערכות על תיפקודם של כל 480 השופטים בישראל. השופטים דורגו בדו"ח בסולם של 1 עד 5 (הציון הכי גבוה), ומופיעים בו על פי הערכאות השונות - בית משפט השלום, המחוזי והעליון. ההערכה הכללית הגבוהה ביותר לשופט בבית המשפט העליון ניתנה לאליהו מצא - 3.5. מישאל חשין קיבל ציון כללי 3.4, ונשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, קיבל הערכה כללית של 3.3. הערכתה של השופטת דליה דורנר על ידי עורכי הדין היא 3.1. מהתוצאות עולה כי שופטים שלוחצים על הצדדים להתפשר בכל מחיר קיבלו הערכות נמוכות, ואילו שופטים הנוהגים בצורה אחרת קיבלו הערכות גבוהות.

המערכת המשפטית ניסתה למנוע מלשכת עורכי הדין לבצע את הסקר בטענה שפירסומו יפגע בעבודת השופטים ובאי התלות שלהם. גורמים במערכת המשפט אמרו שהסקר יגרור שופטים למרוץ אחרי פופולאריות ויביא לפופוליזם שיפוטי, ועצם פרסום תוצאות הסקר יש בה משום הלבנת פני השופטים בצורה שאינה מכובדת. מהנהלת בתי המשפט נמסר שמערכת המשפט מודעת לצורך הקיים להרחיב את מערך הביקורת והבקרה לבתי המשפט, אולם ראוי שזו תיעשה על ידי מינוי נציב קבילות מתוך המערכת.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
דו"ח משוב השופטים
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אלישבע ברק 75673
כדאי לציין שאלישבע ברק, רעייתו של אהרון ברק, קיבלה ציון נמוך במיוחד - 2.3. השופטת ברק היא סגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה. בעבר טענו עורכי דין רבים כנגד בחירתה, בעיקר בשל הקצב האיטי וחוסר היעילות של עבודתה. עתה קיבלו הטענות נגדה ביטוי סטטיסטי.

קישור לתוצאות:
אלישבע ברק 75675
אני מניח שלא תתנגד שאצרף את הקישור לתוצאות לידיעה, נכון?
אלישבע ברק 75677
למה, זה קישור של אבא שלי? (-:
כדאי לציין שציוני השופטות 75746
נמוכים בממוצע בהרבה מציוני השופטים (לפי הפרסומים)...מנסיוני המועט במערכת המשפט הישראלית אני יכול להבין למה (בממוצע) זה כך.
כדאי לציין שציוני השופטות 75759
מפני שעורכי הדין השוביניסטים מזלזלים בהן?
שופטות לעומת שופטים 75793
יתכן ויש בזה משהו. התרשמותי בשנים האחרונות היא שפסקי דין תמוהים נוטים להינתן יותר ע''י שופטות מאשר ע''י שופטים. אבל זו רק תחושה מצטברת, יתכן ושגוייה, ששום אוסף דוגמאות לא יוכיח או יפריך אותה. גם אם היא מייצגת נכונה את המצב, איני יודע את הסיבה לכך.
אלישבע ברק 79027
בתגובה לאשר לבשן:
על הטענות שכבר צויינו יש להוסיף כי:
פסקי הדין של אלישבע ברק כתובים בשפה עילגת עד כאב.
גם שגיאות כתיב לא נפקדות מכמה וכמה פסקי דינה עד שלפעמים מתגנבת תחושה שהיא דיסלקטית (בלי לפגוע בדיסלקטים).
אלישבע ברק 79137
או היא, או המתמחים שהיא בוחרת...
אלישבע ברק 79206
האמנם ??
היתכן שכל המתמחים העילגים ו/או הדיסלקטים (אם ישנם כאלה) מתנקזים - לאורך שנים - דווקא אל השופטת ברק ?
אלישבע ברק 79307
אולי יש לה קלדנית נאמנה.
אבל זה לא מאוד סביר.
דורית בייניש 75676
חיפשתי ולא מצאתי את הציון שזכתה לו הנשיאה הבאה, דורית בייניש.
היי, מי שמע? היי, מי ראה?
בכלל, נדמה שבייניש די נחבאת אל הכלים מאז היבחרה.
דורית בייניש 76051
מעט מדי עורכי דין דירגו אותה בשביל להסיק מסקנות.
דורית בייניש 77112
ככל הנראה לא בגלל מספר מגיבים נמוך. ראה מיודענו יואב יצחק http://www.nfc.co.il/showonedoc.asp?SubjectId=1&...
לדבריו דורגה גב' בייניש ע"י 93 מבקרים וזכתה לציון נמוך במיוחד של 1.93 - מספיק כדי לזכות בכותרת בלתי מחמיאה, לו היה הדבר מתפרסם.
צנזורה עצמית??
דורית בייניש 77139
לא, פשוט מדובר במשוב אחר, שנערך באתרו של יצחק והצביעו בו גולשיו. אני משער שתקפותו נמוכה אף מזו של סקרי דעת הקהל ב-ynet.
ובינתיים, בקצה אחר של הגלקסיה... 76486
ברק הפך את בית המשפט לרשות המבצעת כבר לפני זמן רב. גם סמכויות חקיקה נטל לו, הן בפרשנות גורפת וספקולטיבית של כוונת המחוקק, והן בפסילת חוקים (אם כי את זאת עשה במשורה, אני חושב שעד עתה נפסלו רק חוק גל וחוק ערוץ שבע).
והנה, מתברר שהוא אינו יודע שבעה עדיין. בגליון סוף השבוע של "ידיעות", אפשר לקרוא על תוכניתו האדירה של ברק, שעד כה היתה סמויה מעין הציבור: קובץ ענק של חוקים המיועדים לשנות את פני המשפט האזרחי, אותם ניסח ברק בעזרת מרצים מהאקדמיה, ואשר אותם הוא מתעתד להגיש לכנסת למען תחוקק אותם בחבילה אחת. כמובן שנסיון החקיקה ילווה בתרועות "פרשנינו המשפטיים", כדוגמת משה הנגבי, שכבר הזדרז להלל ולקלס את המעשה.
אני מקווה שחברי הכנסת ידעו להשיב לו כהלכה ולדחותו על הסף. עלינו לדעת להחזיק את השופטים שלנו בבתי המשפט שלהם; בענינים הנוגעים לחקיקה אל להם להתערב. לו הייתי חבר כנסת, הייתי שוקל ברצינות חקיקה שתעביר לכנסת סמכויות שיפוטיות, כאות אזהרה לא מעודן.
אם השופט ברק איננו מרוצה מהחוקים הקיימים, פתוחה בפניו הדרך לשנותם: יתכבד נא ויתפטר מכהונתו, ואז יצטרף לרשימת מועמדים בבחירות לכנסת.
עיקר שכחתי 76501
כל כך התרכזתי בשפיכת אש וגפרית, ששכחתי את העיקר.
המקור היחיד בו קראתי על תוכנית זו היה בעיתון "ידיעות" מיום שישי. האם למי מקוראי האייל יש פירוט נוסף על התוכנית? כמובן, רצוי קישור אינטרנט. את הכתבה של "ידיעות" לא מצאתי ברשת.
עיקר שכחתי 76536
אוי. אתה רחוק מאוד.

ברק עושה את זה במינוי של משרד המשפטים. שופטים רבים מכהנים בראש ועדות מייעצות לחקיקה. ברק- ועדת הקודיפיקציה (זו שדיברת עליה); מצא- סדר הדין הפלילי וראיות; ביניש- פרסומים מדיונים משפטיים; גורן- סדר הדין האזרחי (למיטב זכרוני). ישנן דוגמאות נוספות, מן העבר ומן ההווה.

הבחירה בברק מובהקת. הוא המומחה מספר אחת למשפט האזרחי, ולתאוריות הרלוונטיות של המשפט הכרוכות במפעל קודיפיקטיבי בכלל, ובמפעל כה עצום בפרט. הוועדה מנהלת דיונים למעלה מעשר שנים. שותפים בה טובי המשפטנים של המשפט האזרחי, אנשי משרד המשפטים ועוד. פועלות תחתיה כמה ועדות משנה. קשה לחשוב על אדם מתאים יותר לעמוד בראש הוועדה (ובצד זה, מובן שעמידתו בראשה גם גוררת השארת כמות גדולה למדי של טביעות אצבעות רעיוניות שלו בקודקס העתידי).

ועוד: הסיבה שעושים את זה היא שבחקיקה משפטית חברי הכנסת בוחרים שלא להבין דבר, ולכן אין לכנסת שום יכולת לחוקק.
ובינתיים, בקצה אחר של הגלקסיה... 76538
ואת הרבנים, נשאיר בבתי המדרש שלהם.
ובינתיים, בקצה אחר של הגלקסיה... 76649
באמת לא שמת לב לרמז?
נגבי, לא הנגבי 76690
נגבי, לא הנגבי 77364
נכון. שמתי לב לאחר ששלחתי את ההודעה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים