הנ''י טיימס: אירן אחראית לפיצוץ מרכז הקהילה היהודית בארגנטינה, טוען עריק 1085
הניו יורק טיימס מפרסם בעמודו הראשון כי יש בידיו עדות לכך שממשלת אירן תיכננה וביצעה את הפיצוץ במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994. כמו כן נטען שאירן שילמה לקרלוס מנם, נשיא ארגנטינה לשעבר, 10 מיליון דולר כדי שישבש את חקירת הפיצוץ שנהרגו בו 85 איש. העיתון מצטט דברים מתוך הצהרה סודית שחתום עליה אדם שזיהה עצמו בשם אבדולגאסם מסבהי, ששימש בתפקיד בכיר בשירותי הביון האירניים וערק.

בשנת 1992, שנתיים לפני הפיצוץ בבית "האגודה היהודית הארגנטינית לעזרה הדדית", אירע פיצוץ דומה בשגרירות הישראלית בבואנוס איירס ונהרגו בו 29 בני אדם.

מנם, נוצרי ממוצא סורי, היה באותה עת בשלטון, ובתחילה האשימה ממשלתו את ארגון החיזבאללה בפיצוץ. אך כעבור זמן מה נטשה החקירה כיוון זה, היא החלה להתמסמס, עדים נעלמו וחלו בה עיכובים למיניהם. מזה שנים מאשימות משפחות הקורבנות את מנם בהסתרבלות החקירה. עד היום נחשדו כקשורים ישירות בפרשה רק גנב מכוניות ושוטר שמשפטם החל רק עתה.

קרלוס מנם בן ה- 72 נערך בימים אלה לבחירות שיתקיימו ב- 2003 ובכוונתו לכהן כנשיא ארגנטינה בפעם השלישית. אחיו, אדוארדו, דחה בתוקף את ההאשמות שהועלו בניו יורק טיימס. דובר משרד החוץ האירני דחה אף הוא את ההאשמות וטען שארגנטינה מעלה אותן מפעם לפעם בהשפעת השדולות היהודיות שם.

הניו יורק טיימס מספר שהתצהיר בן 100 העמודים שעליו חתום מסבהי הגיע לידיו "מנושאי משרות בממשל הארגנטיני המתוסכלים מכך שהפרשה עדיין לא נפתרה." העריק האירני העיד שלמנם היו קשרים עם שרותי הביון האירניים ו- 10 מיליון הדולרים בעבור טיוח הפרשה שולמו לו מחשבון בנק בשוויץ שהיה בשליטת האשמי רפסנג'ני, נשיא אירן באותה עת, ובידי בנו של אייטולה חומייני. בתמורה לכך, טוען מסבהי, הסכים מנם להצהיר כי אין כל ראיות הקושרות את אירן לפיצוץ.
קישורים
ניו יורק טיימס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  יהיה מעניין? • מיץ פטל • 6 תגובות בפתיל
  סוריה מסייעת לארה''ב במלחמה בטרור • אשר לבשן
  המוסד: המועצה האיראנית אישרה הפיגוע בארגנטינה • ערן בילינסקי • 3 תגובות בפתיל
  בבריטניה נעצר שגריר איראן לשעבר בקשר לפיגוע ב-‏1994 • ג. שמעון

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים