קהלני זוכה מאשמת סיוע לנמרודי 1098
בית משפט השלום זיכה הבוקר (ד') את השר לשעבר אביגדור קהלני מאשמת שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים וגילוי והפרת חובה.

קהלני נאשם כי ניצל את היותו השר לבטחון פנים ואת קשרי העבודה שלו כדי לסייע למו"ל "מעריב" עופר נמרודי, שנגדו התנהלה חקירה סמויה. עוד נטען כנגדו כי תיאם גרסאות עם נחקרים פוטנציאליים והעביר להם פרטים שקיבל מניצב בדימוס יוסי לוי, שהיה בשעתו ראש מטה המבצעים בלשכת השר והאחראי על התיאום בין הלשכה לבין המשטרה.

קהלני טען כי חוקרי המשטרה לא התריעו בפניו שהחקירה נגד נמרודי סמויה. בעדותו אמר קהלני: "אם הייתי יודע, הייתי מתרחק מזה. לא יכלו להזהיר אותי? מישהו רצה לשים את הראש שלי על השולחן".

בטרם הסתיים המשפט, ולאחר שמיעת עדי התביעה בלבד, זיכה שופט בית משפט השלום עודד אליגון את קהלני. השופט קבע כי התביעה לא הציגה ראיות לפיהן קהלני ביצע עבירה כלשהי, ועל כן אין הצדקה להמשך ניהול המשפט. הערעור שהגישה המדינה לבית המשפט המחוזי בתל־אביב התקבל, והתיק הוחזר להמשך הדיון בפני השופט דוד רוזן. היום, כאמור, זוכה קהלני מכל אשמה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ועוד תוספת 82063
משהו ממה שכתב השופט רוזן, לגבי התערבות הנחקר בחקירתו, שנראה לי ששווה התייחסות (מתוך הכתבה ב YNET):

האזרח והחקירה

השופט התייחס באריכות גם לשאלה העקרונית האם אזרח היודע על חקירה משטרה המתקיימת בעניינו "חייב לשקוט על מקומו ולא לעשות דבר לעצמו".

וכך הוא כותב: "חקירת המשטרה אינה הליך מקודש. לא מדובר במעין צו טבעי עליון, הליך נעלה ורם שהכל מצווים בשתיקה רועמת סביבו... האזרח אינו יודע מה החוקרים מבקשים לדעת וממילא אינו יודע מה היא התלונה ומה החשדות שהתעוררו בעינו. על פי גישת התביעה, אב אסור בשיחה עם בנו לאחר שהבן זומן לחקירהו. הדעת אינה נותנת כי אסור על אזרח לקיים שיג ושיח בכל נושא שעלול לגעת באופן כלשהו בחקירה עליה שמע בצורה מעורפלת או אחרת בדרך שמועה...

אין זה מן המידה לדרוש מאזרח להפקיר את הגנתו ולהותירה לחוקרי המשטרה בלבד. זאת לתקופה ממושכת הנמשכת לעתים שבועות, חודשים ארוכים ושנים. אין כל רע ברצונו ללמוד על חקירתו, כדי שיוכל לסייע לדידו לחקירה ולגילוי האמת בעניינו".
ועוד תוספת 82096
כן, אתה צודק...
השופט רוזן שדווקא היה אחד מהחביבים עלי הוציא תחת ידו כתב איוולת.
"...לדרוש מאזרח להפקיר את הגנתו ולהותירה לחוקרי משטרה.." - חוקרי המשטרה אינם אחראים על הגנתו המשפטית של החשוד לשם כך יש עורך דין. אם אזרח נתקף דאגה משום שהוא חש שמתנהלת נגדו חקירה הוא רשאי ואף צריך לפנות לעורך דינו, האחרון יספק יעוץ לאזרח מה בכוחו לעשות במסגרת החוק על מנת להגן על עצמו.
"אין כל רע ברצונו ללמוד על חקירתו..." - יפשפש השופט הנכבד בזכרונו וימצא כמה תיקים גדולים נתקלו בקשיים וחלקם אף נסגר בשנים 98-02 לאחר שהחשוד הנכבד פשוט רצה ללמוד על חקירתו, שלח אבא או אח שיבררו מי הם העדים ופשוט מתוך סקרנות תמימה אך עזה דאג שמשפחתו החמה והאוהבת תדאג להשתיקם.
שכח כבוד השופט שלא מדובר כאן בחשוד שניסה מתוך סקרנות או כוונה רעה לברר על חקירתו אלא על פוליטיקאי שמסר מידע לחשוד. על החשוד הצדיק לא צריך להכביר במילים אך יש לתת את הדעת לצורה בה השיג הפוליטיקאי את המידע - תוך כדי שהוא מנצל לרעה את כוחו ומוסר מידע שלא כחוק לעבריין.
לא שאני כועס על קהלני, עם תרבות השחיתות שצמחה כאן בעשרים השנים האחרונות המעשה של קהלני מחוויר לעומת שחל או פוליטיקאים אחרים, חוץ מזה מדובר בקהלני והוא בקושי מצליח לשרוך את נעליו. מה שמרגיז אותי שבתיק כל כך פשוט שיש לו גם ערך ציבורי מצליח השופט להסיט את הדיון למחוזות פילוסופיים אשר אין להם ולא נגיעה למהות העבירה.
פיגוע בהר הצופים 82065
דובי, וכל הירושלמים, תודיעו שאתם בסדר.
דובי בסדר, גם איילת. 82067
תודה. 82068
מתוך ''מעריב 83904
בכתבה ב"מעריב" תוקף בן דרור ימיני את משה נגבי על אופן הסיקור של תוצאת המשפט:

מישהו שמע תכניתו של נגבי?
מתוך ''מעריב 83906
יואב יצחק מביע דעה דומה לדעתו של ימיני:
עורו הספרדים 83909
שמעתי שגם עוזי משולם בעד קהלני.
עורו הספרדים 83925
אם נחום ברנע, דנקר ודן מרגלית(1) היו כותבים ברוח דומה על זיכויו של אלי הורוביץ או נתניהו, לא היה נמצא מישהו שיכתוב 'עורו האשכנזים'. לעומת זאת, אם היתה כאן רשימת עיתונאיות הכותבות על אשה, גם אז היה סיכוי למצוא הערה בנוסח 'עורו הנקבות'.

מה זה בעצם אומר על החברה הישראלית שנת 2002?

(1) כולם לצורך דוגמא, לא יודע מה היתה עמדתם באותן סוגיות.
עורו הספרדים 83927
נו באמת, תמיד יש אידיוטים, ואני בטוח שגם היה נמצא האידיוט שכותב את זה על האשכנזים בדוגמה שלך.
עורו הספרדים 83932
דנקנר ומרגלית היו שניהם בעד זיכויו של דרעי (דנקנר אף העיד שמרגלית שכנע אותו שדרעי זכאי).
עורו הספרדים 84029
הפכת התפקידים ! מרגלית העיד שדנקנר שכנע אותו וכו'.
עורו הספרדים 84112
אני חשבתי שההיפך נכון - דנקנר קרא את המאמר של מרגלית, שנפסל לפרסום ע''י עמוס שוקן, ומכאן השתכנע.
עורו הספרדים 84114
צדקתי - מרגלית סיפר לדנקנר שקרא את פסק הדין והגיע למסקנה שלא היה מקום להרשעת דרעי.

קטע וידאו בו מספר על כך דנקנר:
עורו הספרדים 84128
אכן, אכן !
מקור הטעות שלי הינו, מן הסתם, בעובדה שדנקנר משפטן ומרגלית איננו כזה - דבר שהביא אותי לחשוב שהמשפטן שכנע את ההדיוט.
עורו הספרדים 84045
סטטיסטית - כמו שאומרת הגב' דבורין כל פעם שהיא מצליחה לספור עד 3 בלי להתבלבל - מה הסיכוי שמקבוצת כל העיתונאים דוקא התימניים בחבורה קופצים להגנתו של קהלני, אם אין כאן תופעה של איחוד השורות של מיעוט שחש נרדף?

ומה אומרת על החברה הישראלית העובדה שמי שקופץ להכחיש את זה בכל תוקף נקרא דוקא שרעבי?
עורו הספרדים 84076
אותם עיתונאים תקפו לא אחת את החלטות הפרקליטות והמשטרה (ובכללם ניצב מזרחי, שגם הוא קצת מזרחי) בלי כל קשר לזהותו של המזוכה התורן (וכאלה היו הרבה בזמן האחרון).
במקרה הזה מדובר בקהלני. אז מה. בגלל זה צריך להעיר הערות לגופם של אנשים ולא לגופו של עניין?

ומה זה אומר על החברה הישראלית וגו? זה אומר שיש מישהו שם - בדרך כלל אלמוני, כי כאלה הם הפחדנים והמנוולים - שמקפיד לקטלג עדתית. אני מניח שמדובר במה שהפסיכולוגים קוראים - 'נגישות כרונית'.
המזרחיים 83928
התימנים 83931
מתוך ''מעריב 83973
נו, בודאי. שניהם שופרות תעמולה של נימרודי ואת דבריהם צריך לקחת בערבון מוגבל.
מתוך ''מעריב 84104
את הכינוי "שופר תעמולה" אפשר להדביק לכל אחד. ונדמה לי שאחד מהם הדביק אותו לנגבי. אני מבקש שתתייחס לתוכן הדברים ולא לזהות הכותב.
האם האזנת לתכניתו של נגבי? רציתי מאוד לשמוע את דבריו בנושא, ואני מצר על כך שהפסדתי את התכנית.
מתוך ''מעריב 84153
בקריאה מרפרפת: יש רק בעיה אחת.
הדיון לא על האם העביר או לא העביר (ויכוח עובדתי), אלא האם אסור היה להעביר את מה שהעביר (פרשנות משפטית).

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים