אלכס אברבוך אלוף אירופה בקפיצה במוט 1111
היום (ש') זכה אלכס אברבוך במדליית זהב בקפיצה במוט במסגרת אליפות אירופה במינכן. הקופץ הישראלי היה היחיד שהצליח לזנק לגובה של 5.85 מ', וזאת כבר בקפיצה הראשונה. במדליות הכסף והארד זכו הגרמנים לאנס בורגלינג וטים לובינגר, שהשיגו שניהם תוצאה של 5.80 מ' בלבד.

למעמד הנפת הדגל ונגינת ההמנון התווסף מימד סמלי מאחר והמשחקים נערכים באותו אצטדיון במינכן בו נערכו משחקי האולימפיאדה של 1972, במהלכם נרצחו 11 ספורטאים ישראלים.

אברבוך, שעבר שנה רצופת משברים, במהלכה אף נפטר אביו, אמר "אני מקדיש את המדליה לאבי ולעם בישראל".

אברבוך הוא הספורטאי היחיד במשלחת הישראלית שזכה במדליה עד כה באליפות אירופה.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

סבבה 84134
הספורטאים נרצחו באיצטדיון? 84138
הספורטאים נרצחו באיצטדיון? 84145
קרא שוב.
הישג מעולה 84140
כדאי לזכור שבניגוד לענפי אתלטיקה אחרים כמו ריצות קצרות וארוכות בהם אירופה לא נמצאת בד''כ בטופ העולמי, קפיצה במוט היא ענף אירופי מובהק (לרוב בזכות הרוסים) כך שההישג של אלכס דומה מאד לזכיה באליפות העולם.
הישג מעולה 84144
אאל''ט, באולימפיאדה האחרונה דווקא האמריקאים לקחו זהב וכסף בתחרות הזאת.
הישג מעולה 84229
אתה צודק, למרבה ההפתעה.
התוצאה של אברבוך היתה מספיקה למקום חמישי במשחקי סידני (ארבעה עברו 5.90).
הישג מעולה 84287
למרבה ההפתעה?
אולי כשם שיש יתרון גנטי לשחורים בריצה, יש יתרון גנטי לסלאבים בקפיצה (כאשר היתרון הזה פחות מודגש מהיתרון ה "שחור" - כך שלא-סלאבים מצליחים סטטיסטית להתגבר עליו מדי פעם)

לא נראה לי, אבל לך תדע.
אין שום קשר 84304
פשוט, אצלם ידעוה איך לקדם את כל ענפי הספורט, הריקוד והמוסיקה, בתקציבים, במשאבים, בתשומת-לב נאותה...
ובעצם, אולי זה כן גנטי: אולי רק בארצות מסויימות, בעמים מסויימים, קיימת תבונה מספקת להשקעה בנושאים הללו... ובאחרות, בלב המזרח-התיכון למשל...............נו, מה לעשות.
הישג מעולה 84343
לא, ההפתעה היא בכך שאני לא טועה.
Welcome to the club 84356
תגובה 83349
הישג מעולה 84147
ומי שרוצה לצבור עוד הישגים כאלה לא חייב להשקיע במכון וינגייט ודומיו, אלא פשוט למנוע מש''ס להקשות על בוא עולים מחבר העמים...
הישג מעולה 84170
אם אינך מתנגד לתרומתם להי-טק,בצבא וכו',אין סיבה שלא לשמוח על מדליה שהשיג עולה חדש.‏1.

1 גילוי נאות-אביו של המגיב היה פעם עולה חדש.
אדרבא 84171
הישג מעולה 84222
השאלה היא מהוא בעצם מקור הגאווה? הרי אם אלכס אברבוך הוא לא תוצר של מערכת הספורט הישראלית ‏1, אז מערכת הספורט הרוסית, שגידלה אותו צריכה להיות גאה, לא? וזאת בניגוד לתרומתו כחייל שהוא תוצר של צבא ההגנה ל*ישראל*.

1 אני לא מכיר את ההיסטוריה של אלכס אברבוך, רק לצורך הדיון מניח שאת עיקר הכשרתו כספורטאי עשה ע"פ התו"ל הרוסי.
אטא-טורק מדבר 84296
מאז שרביבו הגיע אלינו לפנרבחצ'ה אנחנו גאים בו,הוא מבקיע בשבילנו,שר בטורקית,ומצידנו שגם עיריית אשדוד תרגיש גאווה על תוצר מחלקת הספורט שלה.
ומה עם משפחת סימפסון? 84226
אברבוך סיים את הקפיצה האחרונה בסביבות שבע. הוא קיבל את המדליה אחרי שמונה.

למה הערוץ הראשון לא הראה בזמן שבין הקפיצה לקבלת המדליה את התוכניות אליהן הוא התחייב (חדשות בערבית ומשפחת סימפסון)? למה היינו צריכים לראות גרמניות מכוערות רצות מסביב לעצמן ולשמוע את מאיר אינשטיין מדבר שטויות בקצב לא יאומן (מה גם שלפני טקס קבלת המדליה השידור חזר לשידור הרגיל, שהופסק לטקס ה"מרגש")?
ומה עם משפחת סימפסון? 84345
לפי לוח הזמנים המקורי, טקס חלוקת המדליות בקפיצה במוט היה אמור להיות בערך 15 דקות אחרי הקפיצה האחרונה של אברבוך, ולכן דחו את יתר השידורים והמתינו לטקס. אבל אז הוא החל להתאחר, ולא היה ברור מתי יערך. כאשר לבסוף הם קיבלו לוח זמנים חדש, וראו שיש עוד כ-‏20 דקות לטקס, הם חזרו לשידורים הרגילים.
ומה עם משפחת סימפסון? 84352
הם יכלו לחזור לשידורים הרגילים, ולהפסיק אותם שתי דקות (או אפילו חצי דקה) לפני תחילת הטקס (זה מה שנם עשו בסופו של דבר), גם 15 דקות זה הרבה זמן (ובערוצים מסחריים, זה גם הרבה מאד כסף).
ומה עם משפחת סימפסון? 84364
נו, ואז היו חותכים לך את סימפסון באמצע, עוברים לטקס וממנו לחדשות, ואתה היית נשאר אז עם חצי תאוותך בידך!
ומה עם משפחת סימפסון? 84367
היו חותכים באמצע ‏1 ואז חוזרים (על חשבון תשדירי השירות), בדיוק כמו שעשו עם מהדורה מוקדמת.

1 וכזכור, למעשה לא היו צריכים לחתוך, הטקס היה הרבה אחרי.
ומה עם משפחת סימפסון? 84368
כן לחתוך, לא לחתוך, יש טקס, אין טקס: דיון 617
משפחה לא בוחרים 84864
האם ערוץ 1 אי פעם ויתר על הזדמנות שלא לשדר את משפחת סימפסון?
יהא זה קיץ, חורף, יום, לילה, שני בשמונה וחצי, שלישי בשבע וחצי, קומבינת שבת-ראשון מיוחדת - תמיד יצוץ משהו כבאורח פלא ויבטל את שידור התוכנית.
מחקירה של הנושא הגעתי למסקנה שכל המאורעות החשובים ב-‏10 השנים האחרונות התרחשו מעט לפני "משפחת סימפסון". חתימת השלום עם ירדן, נאום מיוחד של קלינטון, אולימפיאדות וקפיצות במוט. השיא היה במונדיאל 98', כמדומני, שבו הפסיקו לחלוטין לשדר את התוכנית כיוון שבכל שבוע היה משחק, וכשנגמר המונדיאל פשוט שכחו להחזיר את התוכנית. העונה לא נגמרה או משהו, סתם נמוגה.
רק השידורים ב-‏4 וחצי בצהריים התנהלו כסדרם, אולי זה בגלל שאף אחד לא צפה בהם.
משפחה לא בוחרים 84884
יפה שאתה מעלה את הנקודה, הערוץ הראשון תמיד מדהים מחדש ביכולתו שלא לשדר תוכניות טובות שברשותו, מה שמזכיר לי, למה הם הפסיקו לשדר את "חוק וסדר" (אם אני זוכר נכון, גם שם הם הפסיקו את העונה באמצע, בגלל שמכבי ת"א שיחקה ביום חמישי, וקברנטי מכבי מנסים כבר שנים להרחיק את קבוצתם מכל סימן של איכות, ושכחו לחזור למרות שמכבי כבר בפגרה הרבה זמן)?
סוף-סוף קורה גם משהו טוב... 84270
אינשאללה זהב באתונה!!
סוף-סוף קורה גם משהו טוב... 84291
מר קלטי, האם אתה סבור שעל מדינת ישראל למממן את הספורט המקצועני?
סוף-סוף קורה גם משהו טוב... 84305
מה עושה פה ה"מר" הזה, דבר ראשון?? מה אני, ישיש רועד בן מאה החנוט בעניבות?? או - גרוע אף יותר - שר?! ;-))

וכעת לעניין: אני מודה שאינני יודע, ואין ביכולתי לחוות דעה חותכת לכאן או לכאן - אינני ספורטאי, ו - מלבד הליכה ומעט שחיה - מעודי לא עסקתי בשום ספורט. זה פשוט לא התחום שלי.
יחד עם זאת, במדינה שבה שופכים הון עתק על סבסוד לימודים מזן מאד מסויים, הגיע הזמן שייחסו *קצת* חשיבות לתחום, המביא אושר ונחת כה מרובים לאזרחי המדינה, עם כל האושר והכבוד שבשמיעת ההמנון, הנפת הדגל, וכיוצא-באלה.

דני.
סוף-סוף קורה גם משהו טוב... 84456
השאלה היא למה צריך לחכות שספורטאי ישראלי יזכה במדליה כדי שיניפו את הדגל וינגנו את ההמנון? אפשר בהוצאה תקציבית פחותה בהרבה לדאוג להניף דגלים ולנגן המנון כל כמה ימים בבתי ספר, בתי חולים, סניפי דואר וכו'.
האם השמחה לא מוגזמת ? 84303
כמובן שאין לי בעיה עם העובדה שמדובר בעולה וכשם שהם תורמים כמהנדסים הם יכולים לתרום כספורטאים, אבל אלכס אברבוך, שנמצא כבר חמש שנים בארץ, לא מדבר בעברית וגם לא טורח לנסות ללמוד וכנ"ל לגבי אנה סמשנובה שנמצאת 10 שנים בארץ.

אלכס אברבוך היה ספורטאי בינוני שהתחרה בקרב 10 לפני שעלה לארץ ולכן קיים סיכוי שהוא החליט לבוא לישראל רק כי כאן הוא יישלח לאליפויות יוקרתיות ויקדם את הקריירה שלו. הוא רק צריך לשלם מס שפתיים ולהגיד מדי פעם שהוא אוהב את ישראל.
זו זכותו לנהוג כך בדיוק כשם שאנשים מארגנטינה עולים כדי לשפר את מצבם הכלכלי.
אבל כיון שהוא מייצג רק את עצמו לא צריך להתלהב כל כך מהזכייה במדליה ולהפוך אותו לגיבור ישראל.
קצת רספקט!! 84307
טפי - אמנם, אינני מומחה גדול לנושאי קפיצה במוט, אבל לפי כל דברי המומחים ביממה האחרונה, הוא הגיע להישגים מרשימים כבר טרם בואו לארץ, ומן הסתם, כאלוף פוטנציאלי (אז), יכול היה, די-בקלות, לקבל אזרחות באיזו מדינה מערבית, שרק היה מתחשק לו לבחור בה - והוא בחר כאן. בזכותו קיבלנו את המקום הראשון. מבחינתי - ואני כותב זאת כחסיד נלהב של "עברי דבר עברית!" - הבנאדם יכול לדבר איזו שפה שירצה!

דני.
האם השמחה לא מוגזמת ? 84468
למיטב ידיעתי, זוהי השמצה חסרת בסיס - סמשנובה בהחלט דוברת עברית. היא גם ויתרה על תחרויות שיכלו לקדם את הדירוג העולמי שלה כדי לייצג את ישראל במשחקי נבחרת שנערכו במקביל.
האם השמחה לא מוגזמת ? 84571
בדקתי ואתה צודק.
טעות שלי
סליחה
החברים של אלכס 84537
"אתמול מיהרו בעיריית ת"א לחדש את זרם המים לדירתו של אלכס אברבוך.זרם המים נותק לאחר חוב של כמה מאות שקלים,אבל בעירייה הבינו כנראה שאלוף אירופה בקפיצה במוט ראוי ליחס שונה".
הסיפור האמיתי 84539
רק מעטים יודעים כי הקריירה של אברבוך התחילה כאשר נאלץ להגיע לדירתו בקומה השניה דרך החלון, מאחר ודלת ביתו ננעלה ע''י פקידי ההוצל''פ בגלל אי תשלום חוב לחנווני השכונתי.

השאר - היסטוריה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים