פיצויים בגובה 28 מיליארד דולר למעשנת שתבעה את פיליפ מוריס 1169
חבר המושבעים בבית־משפט בלוס־אנג'לס קבע היום (ו') פיצויים בסך 28 מיליארד דולר לטובתה של אישה בת 64 החולה בסרטן ריאות. האישה האשימה את החברה הנתבעת, פיליפ מוריס (יצרני "מרלבורו" ועשרות מוצרי סיגריות אחרים) בכך שלא הזהירו אותה באשר לנזקי העישון.

שווי חברת הטבק האמריקאית של קונצרן פיליפ מוריס הוערך במשפט ע"י עדים מטעם התביעה בסך 24.6 מילירד דולר.

האישה, בטי בולוק, החלה לעשן בגיל 17 ולדבריה האמינה לטענותיהם של פרסומי פיליפ מוריס מאותה התקופה, לפיהם אין עדויות לכך שעישון גורם לסרטן.

ביולי 2000 קבע חבר המושבעים במשפט במדינת פלורידה פיצויים בסך 144.8 מיליאד דולר מחברת פיליפ מוריס לכלל המעשנים באותה מדינה. גזר־דין זה נמצא כעת בשלבי ערעור. שיא הפיצויים שנקבעו בעבר למעשן יחיד היה סך של 3 מיליאד דולר שנפסק בשנה שעברה בלוס אנג'לס לזכותו של מעשן "מרלבורו" (שנפטר מאז). מאוחר יותר שינה שופט את סכום הפיצויים באותו מקרה ל- 100 מיליון דולר בלבד.

חברת פיליפ מוריס הודיעה כי תבקש לערוך משפט חוזר, ובמידה שבקשתה תידחה, תערער על תוצאת המשפט.
קישורים
רויטרס
פיליפ מוריס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אוף, למה הפסקתי 96518
ואצלנו, הבנתי שעד עתה משפחת גהל מגלה עמידות גבוהה יחסית לתביעות משפטיות - גבוהה אף יותר מאשר זו של פיליפ מוריס, קונצרן כל הקונצרנים. צריך לחנך פה דור של תובעים, כולל קבוצה ייצוגית של מעשני נובלס.

(מפנקסה של נגמלת טרייה, עדיין לא בשלב שהיא משתעלת כשמדליקים אחת לידה. למעשה, כל ערב בא לי לעשן).
אוף, למה הפסקתי 96525
נסי לתבוע אותם על כך שחייך אינם חיים מאז שהפסקת לעשן. :-)
אוף, למה הפסקתי 96574
בהחלט. עוגמת נפש גדולה והרגשה תמידית ש''שכחתי משהו'' מונעות ממני הנאה שלמה באירועים חברתיים ומתישות את כוח הרצון שלי, שהיה יכול להיות מופנה לאפיקים יצירתיים כמו כתיבת ספר. אני דורשת את התמלוגים חזרה.
אוף, למה הפסקתי 96584
אני הפסקתי לעשן לפני שלוש שנים, ועדיין בא לי סיגריה כמעט כל ערב (מצד שני, אני דווקא כן משתעלת עכשיו כשמדליקים לידי- כך שהפסדתי מכל העולמות...)
אוף, למה הפסקתי 96588
אוי. ומה את עושה אם כך, כל ערב?
אוף, למה הפסקתי 96622
בנות מספיק לדבר על סיגריות למה שזה מביא לי עכשיו את החשק ללכת להדליק אחת בזמן שאני מנסה לצמצם וגם אני לא מבין מה הקטע הזה של המעשנים שהולכים להתבכיין על פיצויים מה הם לא ידעו שזה הרגל חרא מבחינה בריאותית?
זה כמו שאיך קוראים לו מהקריות נו כוסאמו ברח לי השם ששיחק כדורסל במכבי ת"א נו לפני קטש גודס והלכו לו הברכים אז שיתבע את מי? את אגוד הכדורסל את ליגת הנוער שנתנו לילד לשחק מגיל צעיר בכמות כזו שהלך לו הסחוס
שיהיה מס מיוחד על הרווחים של חברות סיגריות לטובת פיתוח של בתי חולים זה אני מבין.
אחד קיבל מכה בברך 96653
נו, כתבתי כאן קטע על הבחורות באייל, שהיה משניא אותי סופית גם על המעטות שעוד לא יצא לי להשתלח בהן, אבל בסוף גנזתי אותו‏1, והחלטתי להתמקד בדברים שאני באמת מבין בהם.

אז ככה, לגודס לא הלך הסחוס אלא נקרעו לו הרצועות בברך. קודם ברגל אחת, ואח"כ, לא הרבה זמן אחרי שהוא חזר מהפציעה הראשונה, נקרעה לו הרצועה בברך השניה‏2.
גודס בהחלט היה ראוי לתואר *ה*פספוס-של-הכדורסל הישראלי-בשל-חוסר-מזל-כרוני-ופציעות-טורדניות, אבל קטש גנב לו גם את התואר הזה. מה שכן (לפחות לפי מה שראיתי היום) בנו אודריך תותח.

1 לא מטעמיי חוסר טאקט, או וולגאריות, או בגלל שהחלטתי לחרוג מדרכיי הנלוזות. הקטע פשוט לא יצא מספיק טוב, ואני מפעיל ביקורת אמנותית עצמית בדרגה גבוהה.
2 בעצם, עכשיו כשאני חושב על זה, יכול להיות שהיה שם גם איזה קטע עם הסחוס בברך. אני הרי לא באמת יודע מה זאת "רצועת הברך" ואם היא קשורה או לא לסחוס שיש שם, מה אני פיזיולוג? טוב, אז יוצא בסוף שאני לא באמת-מבין בשום תחום. לא נורא, זה אומר שיהיה לי עתיד גדול בעיתונות הישראלית.
אחד קיבל מכה בברך 96661
אולי תשלח לי את הקטע במייל ונעבוד עליו ביחד? אני מתה על מיזוגנים.
אוף, למה הפסקתי 96636
גולשת באייל... ;-)
וברצינות: מתאפקים. בכל מקרה הסיגריות מגעילות אותי כיום, כך שגם אם אנסה לעשן (ומודה, ניסי פעם אחת אחרי שהפסקתי) אני לא יכולה (גם את הסיגרייה ההיא לא סיימתי)
אוף, למה הפסקתי 96644
ועל כך נאמר וטוב שכך.
סכום נאה 96624
האם מישהו יכול להסביר כיצד נקבע הסכום - למה דווקא 28 מיליארד, ולא 15 גוגולפלקס?
סכום נאה 96674
המספר הזה לא נקבע סתם כך - הוא כולל (נאמר) $113,476 הוצאות רפואיות לפי קבלות, והשאר, בערך $28000000000, פיצויי עונשין. כך שלפחות לגבי חצי הסכום יש שיטה.
למה פסק הדין הוא מעשה לא הומני 96657
זה שפיליפ מוריס נדרשת לשלם סכום ענק כזה, זה מצוין.
זה שאישה בת 64 מקבלת את כל הסכום..זה אדיוטי!
האישה הייתה צריכה לקבל סכום שיספיק לה לעבור את כל הטיפולים והתרופות פלוס מחייה דיור וכו'.., אבל אין שום סיבה לא להשים את הכסף בקרן לעזרה לחולי סרטן במימון ההוצאות שלהם, סכום כזה בהחלט יכול לעזור לאלפים.
למה פסק הדין הוא מעשה לא הומני 96682
למה חברת הסיגריות צריכה לשלם? האישה קנתה במשך כמה עשרות שנים מוצר ששמו "הנאה רגעית תמורת סיכון לסרטן". הסחורה סופקה. אל מי היא יכולה לבוא בטענות מלבד עצמה?
והכסף לאן? 97164
ידוע מה היא מתכוונת לעשות עם הכסף?
והכסף לאן? 97167
יש ערעור עד שהיא תקבל כסף עוד יתכן והיא כבר לא תחיה ואז יערערו שוב כי כבר לא צריך לשלם לה על הסבל...
והכסף לאן? 97171
כמה זמן ארך המשפט?

ובכלל, אם הערעור ידחה, מה מונע מכל אדם עם מצב דומה לזה של התובעת לקבל בדיוק את אותם הפיצויים?
והכסף לאן? 97180
אני רחוק מלהיות עורך-דין, אבל נדמה לי שזה אפשרי בקלות כזו רק אם מדובר בתביעה ייצוגית, אחרת כל תובע צריך להוכיח מחדש את אשמת הנתבע, ולא רק לגבות את הכסף.
מונח חדש, רבותי 97269
ארמע''ד - אני רחוק מלהיות עורך דין.
up in smoke 97720
אם אינני טועה היה זה אוסקר ווילד שאמר - ''להפסיק לעשן זה הדבר הקל ביותר בעולם, עשיתי זאת יותר ממאה פעמים''
up in smoke 97729
מרק טווין
(1) (כבר מזמן לא) סטודנט, מסתמך על ידע אישי, ומקווה שלא מפשל בגדול.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים