קורבן נוסף לצלף הסדרתי בארה''ב 1181
איש עסקים שנורה אמש (ו') הוא הקורבן השמיני של הרוצח הסדרתי המטיל את חיתתו על תושבי החוף המזרחי של ארה"ב.

היורה הרג עד כה שמונה בני־אדם ופצע שניים. מסע הרצח החל בעיר וושינגטון. שיטת הפעולה היתה זהה בכל המקרים: הצלפים נסעו בטנדר לבן, עצרו ליד קורבן ש"סימנו", ירו בו ירייה אחת ונסעו במהירות מהמקום.

תחנת הטלוויזיה המקומית בעירייה במרילנד בה ארע אחד ממקרי הירי ציטטה דו"ח של המשטרה המציין שבזירת האירוע נמצא תרמיל של רובה וכן קלף טארוט הנושא, לכאורה, מסר מהיורה לשוטרים. על פי מקורות במשטרה, על גבו של הקלף נכתב: "שוטר יקר, אני אלוהים!"


קישורים
Ynet
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

54+ נהרגו באינדונזיה, 7 בפינלנד 98275
(לא שהידיעה הזו לא ראויה לפרסום, סתם שיהיה עוד משו לדסקס)
הימור שלי: אל-קאעידה היכה באינדונזיה, ואילו בפינלנד זה היה סטודנט משוגע שאולי יצא נגד תרבות הצריכה ואולי סתם אוהב לפוצץ ילדים.
54+ נהרגו באינדונזיה, 7 בפינלנד 98359
סבלנות, זה מה שאין לך.
שקרן. 98283
אני אלוהים.
סוף סוף מצאתי אותך, 98284
אבא!
סוף סוף תפסתי אותכם, 186141
מה אתם עושים כאן?
תבואו הביתה תקבלו שתי סטירות כ"א.
וואו, איך נבהלתי 98362
לרגע אחד חשבתי שהוא כתב ''שוטה יקר, אני אלוהים'', וכל מה שחסר לי אחרי ההצהרות האחרונות שלי ב''החיים על פני האדמות'' הוא לקבל מכתב מאלוהים עם רובה צלפים. פחד.
וואו, איך נבהלתי 98632
ה"שוטה" הולך אל פי התהום מבלי להביט ובלי חשש.
(אולי בכל זאת כדאי שתמנע מטנדרים לבנים בשנה הקרובה, רק ליתר בטחון)
98707
שנים שאני חושב (ולא רק אני, כמובן) שהפלסטינים היו יכולים להרים הפקה הרבה יותר טובה מאשר הפקת הטרור שהם מפיקים והפיקו לאורך השנים. לדוגמא הצלף הסדרתי הזה. במקום להתאבד ולהרוג אגב כך כמה אזרחים (לעיתים, אבוי, אפילו לא אחד) היו יכולים הפלסטינים להשתמש בטכניקות הרג כאלה. צלף בודד. יורה ובורח. משאיר מאחוריו חרדה נוראית. זה לא שאתה יכול להמנע מזה אם לא תעלה על אוטובוסים, זה לא שתוכל להמנע מזה אם לא תבוא בתוך קהל רב. זה יכול לתפוס אותך בכל מקום. לא מוכן. גם כשאתה לבד.
98711
מה אומר לך השם שלהבת פס?
כיצד בנויים, אם כן, פיגועי הירי בכבישים?

אכן, איפה הימים שבהם מחבל היה לוקח סכין מטבח מאמא שלו ומסתער על זקנות בקרית יובל או ברובע היהודי?
98720
כן, זה נכון. אבל אני אומר להרחיב את זה. אפשר שבכל יום יופעלו כמה צלפים כאלה ברחבי הארץ. ולא רק ביהודה ושומרון. ואם כבר צלפים - אז מה עם צלף אחד שיורה על מכוניות בכביש גהה? או באחד מהכבישים הנידחים בנגב?
וגם לא צריך צלף. אפשר סתם לעבור באחד הרחובות הריקים באחת השכונות היוקרתיות בצפון תל אביב‏1. באיזו שעת צהריים מנומנת שעה שאין נפש חיה, להיכנס לאחת הסימטאות. לחכות לאיזה פנסיונר או ילדה קטנה שיעברו. ולירות בהם. או סתם לדקור אותם למוות. עד שיוודע הדבר הרוצח כבר יהיה רחוק מזירת הפיגוע. למה הם חייבים לגייס איזו פלסטינית בת 16שתצעק אללא הוא אכבר עם סכין ביד, באיזה רחוב סואן במרכז ירושלים? זה מיותר כל הפומפוזיות. בדרך כלל היא נתפסת עוד בטרם הספיקה לבצע את זממה.

1 האפקט של רצח בצהלה יהיה הרבה יותר חזק מאשר בשכונה אחרת בעיירת פיתוח. אבל זה רק בתור פתיח. לאחר שכוחות הביטחון יכנסו להיסטריה תמיד אפשר לעבור לאותם שכונות נשכחות בעיירות נידחות.
רעיונות מיותרים 98751
מן הסתם אתה יוצא מהנחה שאין קוראי אייל בעלי כוונות עויינות.
אני ממליץ בכל תוקף להימנע מהנחה כזו. ייתכן שזה קצת מוגזם, אך בהחלט נראה לי שיש למחוק את תגובתך האחרונה, שאינה תורמת בלשון המעטה למצב הבטחוני בארץ.
רעיונות מיותרים 98784
ואם כבר - גם
תגובה 97471
לא מוסיף לבטחון של אף אחד.
רעיונות מיותרים 98913
למה באמת לא מסירים?
רעיונות מיותרים 98918
מה הבעיה כאן? זו תגובה ראויה, שאינה עוברת על שום חוק.
אני בטוח שבכל אתר אנרכיה סטנדרטי, או סתם אצל חובבי הכימיה למיניהם, ניתן למצוא דברים יציבים וחזקים בהרבה.
רעיונות מיותרים 98924
היו פעם ברשת הוראות איך לייצר פצצת אטום. מזל שהעירקים/אירנים לא קראו את האתר ההוא בטרם הוחשך.
רעיונות מיותרים 98928
הייתה לעירקים גישה לאינטרנט בשנות השמונים?
באמת צריך להיזהר מאלו, עם כל הטכנולוגיה המתקדמת הזו שלהם.
רעיונות מיותרים 99023
היה אינטרנט בשנות השמונים?
רעיונות מיותרים 99047
כן, בערך אז אל גור המציא את האינטרנט. וברצינות, האינטרנט מלווה אותנו מאז סוף שנות השישים. ה- WWW (World Wide Web) מאז 1994.
גם הצלף פספס בגדול 98719
כיוון שאין לו אידיאולוגיה מוגדרת, לא עד כמה שידוע לנו, הוא היה יכול לקבוע קורבנות בצורה סיסטמטית, אבל חסרת היגיון - למשל, רק אנשים עם חולצה אדומה. או רק מחוצ'קנים. או רק גבוהים עם כובע. זה היה לא רק מסעיר את כל חברי המגזר הנבחר הזה, אלא גם מספק המון תעסוקה לפסיכולוגים בגרוש ("אבא שלו היה גבוה עם כובע"). אבל הוא סתם מסתובב ברחוב ויורה באנשים, סתם ‏1. בכלל, הבעיה עם אנשים היום זה שהם שוכחים להכניס לחיים קצת פונקציה פואטית.

1 אני צוחקת כמובן, אבל זה מזכיר לי את ההתבטאות של האמן דמיאן הרסט (אאל"ט), על כך שהתקפת מגדלי התאומים היתה אירוע יפה. אילצו אותו להתנצל אח"כ.
גם הצלף פספס בגדול 98798
לא יודע על דמיאן הרסט, אבל המלחין קארל-היינץ שטוקהאוזן הסתבך עם אמירה כזו, והתנצל.

ואם כבר מדברים על מוזיקה ''קלאסית'' בת זמננו (ביצע ירדן ספין חינני כנפיחת היפופוטם), מי שיש לו שמץ סימפטיה למוזיקה כזו מתבקש לפנות אלי בדואל לפרטים על הקונצרט-מופע המדהים מאין כמותו ''רכבות אחרות'' שבכורתו נערכה בשבוע שעבר, ואני מקווה שיוצג שוב.
ברמת העיקרון אנחנו מסכימים 98785
לגבי הרעיון הספציפי דומני שדווקא אפשר לעלות עליו די מהר, לפחות בארץ שלנו. אחרי ההרוג הראשון או השני כבר נדע באיזה רובה הוא משתמש ומכאן מאיפה הוא בא. אם הרקע לאומני אז מישו צריך לחצות את הגבול עם רובה (לא בעיה), לפתוח באש (גם לא בעיה), לברוח (לא סיפור גדול), להיעלם לכמה זמן (בעייתי יותר), להתחמש בשנית (בעייתי יותר אם לא הכין לעצמו סליקים מבעוד מועד), ואז לחמוק באופן עקבי מתצפיות המשטרה וצה''ל.

ישראל (ובפרט קו התפר ואיזור גוש דן) מתוצפתת הרבה הרבה יותר טוב מוואשינגטון, כך שבחירום זה לא סיפור גדול לתקוע עשרים-שלושים נערות מכ''ם באיזה בור ולחפש אחר עקבות היורה מסביב לשעון.
וחוצמזה שהמודיעין האנושי שלנו חודר את ארגוני הטרור לאורכם ולרוחבם. זו צריכה להיות פעולה של טרוריסט בודד עם רצון עז לדפוק את ביתו ובני-ביתו.
ויש כבר עוד אחד, היום: 98958
אשה נורתה בחניון של בית כלבו.

קונספירציה פרטית 99282
שמתם לב שלפני שנה, הפאניקה היתה ממעטפות הגחלת?
אז זה היה מעט אחרי 11 בספטמבר, ועד היום - ככל הידוע - לא נתפס/ו האחראי/ם.
הצלף הסדרתי פועל עכשיו פחות או יותר במקביל לגל פיגועים הקשור כנראה לאל-קאעידה.
לפיכך אני מעלה כאן השערה - אולי באמת יש קשר ישיר?
משהו כמו מתקפה גדולה ובצידה מתקפה יותר "חשאית" שקשה לקשרה לאל-קאעידה, אך זורעת בהלה גדולה יותר ברחבי ארה"ב, ונזק כלכלי ומוראלי לא מבוטל.
אם זהו אכן המצב, יש מקום לחשש שבגל הגדול הבא יצוץ לו משהו אחר, אולי בקליפורניה או בפלורידה שלא סבלו עד עכשיו כמעט מטרור ישיר (ולדעתי, ההתקפה על דלפק "אל-על" לא היתה קשורה כלל לאל-קאעידה).
קונספירציה פרטית 99287
על קלפי הטארוט שהשוטרים מצאו נכתב:"שוטרים, אני אלוהים". זה תואם את התפיסה הדתית של אל-קעידה?
קונספירציה פרטית 99290
בודאי - הם קושרים בין עבודת האלילים של הניו-אייג' לבין הריקבון המוסרי האיום במערב ה'נאור'.

ולמען האמת הם די צודקים.
(תחביאי את השוטגן, מרלין)
קונספירציה פרטית 100379
וקונספירציה לא כל כך פרטית:
שמתם לב שעד היום לא נמסר דבר על איתור/לכידת הצלף שהרג 10 חיילים ואזרחים במחסום המשטרה הבריטית בוואדי חרמיה בהרי בנימין (3 במרץ 2002 - לפני שבעה וחצי חודשים)?
הגולש האמין ביותר של פורום רוטר ("בטוח") ציין זאת היום בפורום רוטר, וכבר התפתחה לה שם מיני-תיאוריה שאולי זה אותו הצלף שמבעת עתה את וושינגטון...
פעמיים מוות 181914
חבר המושבעים הטיל אמש 2(!) עונשי מוות על ג'ון אלן מוחמד, האיש שכונה "הצלף הסדרתי". עונש מוות אחד על אחד ממקרי הרצח ועונש מוות שני בגין זריעת חרדה ואימה בקרב האוכלוסיה, הרשעה המתבססת על חוק שחוקק לאחר אירועי ה-‏11 בספטמבר.

פעמיים מוות 181917
אני מתנגדת נחרצת לעונש מוות, ועדיין אני חושבת שזה נורא מצחיק.
פעמיים מוות 181945
והשאלה המתבקשת היא האם מדובר בשני עונשי מוות חופפים, או מצטברים?
פעמיים מוות 181955
אכלתי פעם סטייק שאפשר היה לומר עליו שאת הפרה הזו הרגו פעם אחת יותר מידי.
פעמיים מוות 181994
מקבילים!
אנקדוטה (הינריך פון קליסט) 182312
כומר אחד ליווה ביום גשום מאוד, בן שווביה אחד, אל התליה.

הנידון למות בכה הרבה בעת הילוכו באוזני אלוהיו, על ששומה עליו לעשות דרך זעופה כזאת במזג אויר זעוף כזה. הכומר ביקש לנחמו כדרך הנוצרי ואמר לו: "בן בליעל שכמותך, בשל מה תקבול הרבה, אתה חיב ללכת רק הליכה אחת לשם, ואילו אני, אני נאלץ גם לחזור במזג אויר זה בדרך הזאת".
פעמיים מוות 182136
אם השופט יהיה רחמן, הוא יבטל אחד משני עונשי המוות.
פעמיים מוות 186109
לי בויד מאלבו, שותפו הקטין של הצלף הסדרתי, נידון למאסר עולם.

פעמיים מוות 204101
שופט אישר את המלצת גזר הדין של המושבעים. ביצוע גזר הדין נקבע ל-‏14 באוקטובר, אך כנראה ידחה פעמים רבות בשל שורה של ערעורים שיוגשו.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים