אושר החוק האוסר על פרסום שמות חשודים 1190
היום (ד') אושרה הצעת חוק בתי המשפט לקראת הצבעות שניה ושלישית במליאה, הקובעת כי שמו של חשוד לא יפורסם, כל עוד לא הוגש נגדו כתב אישום.
ע''פ הצעת החוק, יהיה בית המשפט רשאי לאסור פרסום שמו של חשוד בטרם הוגש נגדו כתב אישום, אם קיים חשש שהדבר עלול לגרום לחשוד נזק חמור ושיש להעדיף מניעת נזק חמור לחשוד על פני האינטרס הציבורי שבפרסום.
עם זאת, אישי ציבור לא יוכלו ליהנות מהחוק החדש. שמו של איש ציבור חשוד יפורסם, אלא אם כן יועלו ''טעמים מיוחדים'' למניעת הפרסום.

חוק נוסף שאושר היום בועדת החוקה הוא חוק איסור לשון הרע של ח''כ יוסף (טומי) לפיד, לקריאה שנייה ושלישית. על פי הצעה זו, כלי תקשורת שפרסם כי נפתחה חקירה פלילית נגד אדם או שהוגש נגדו כתב אישום או שהורשע, יחויב לפרסם לבקשת אותו אדם את דבר סגירת התיק, הזיכוי או קבלת ערעורו בהבלטה ראויה ותוך התחשבות באופן בו פורסמה הידיעה המקורית. אי פרסום העידכון ייחשב עוולה אזרחית והנפגע ממנה יהיה זכאי לתבוע בתביעה אזרחית פיצוי כספי גם ללא הוכחת נזק.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ניסוח הכותרת לא מוצלח 99349
99486
לא הבנתי.
האם לפי הצעת החוק שמו של חשוד לא יפורסם, כל עוד לא הוגש נגדו כתב אישום (חד משמעית), או שמא ע"פ הצעת החוק, יהיה בית המשפט *רשאי* לאסור פרסום שמו של חשוד בטרם הוגש נגדו כתב אישום (בכפוף לשיקול דעתו של בית המשפט)?
הסברך השני נכון 99716
הסברך השני נכון 99732
ואם כך, מה מונע ממני, העיתונאי הזריז, לפרסם את שמו של החשוד בטרם נתן בית המשפט את דעתו האם לאסור פרסום זה?
שהרי נאמר שבית המשפט מוסמך *לאסור* את הפרסום, ולא שבית המשפט מוסמך להתירו.
דוגמאות לחוק לפיד 99717
באתר "מנוף" מספר דוגמאות לחקירות שנפתחו בקול ששון וקול שמחה, והסתיימו בקול ענות חלושה.

דוגמאות לחוק לפיד 99727
עוד אני מקשר לכתבה בת שנתיים וחצי בדיוק, והנה, כפתור ופרח: יונתן יוסף מודה בעסקת טיעון בהחזקת 30 כדורי מא"ג, מחסנית קרבין ומחסנית M-16, וכן בהפרעה לשוטר.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים