בן-אליעזר הגיש מכתב התפטרות לשרון (עודכן) 1212
פגישת ראש הממשלה עם בכירי העבודה הסתיימה ללא הסכם על התקציב. השר בנימין בן־אליעזר הגיש לראש הממשלה מכתב התפטרות ושאר שרי העבודה צפויים להגיש את מכתבי ההתפטרות שלהם בזמן הקרוב, לפני ההצבעה על התקציב בכנסת.

במשך כל היום נערכו מגעים בין נציגי הליכוד והעבודה בתיווכם של עו"ד יעקב נאמן ועו"ד רם כספי. מאמצי התיווך עסקו בעיקר במחלוקת על דרך חלוקת התקציבים להתנחלויות ולערי הפיתוח.

אחר הצהריים כבר דווח כי שרון ובן־אליעזר קרובים מאוד להשגת הסכם לפיתרון משבר התקציב. גם שרי העבודה יצאו בשעה 16:00 מחדרו של בן־אליעזר ואמרו בשמחה: "כנראה שהצלחנו לשמור על ממשלת האחדות נגד כל הסיכויים", אולם כעת מסתבר כי מאמצי התיווך נכשלו.

ההערכה היא שבכל מקרה התקציב יעבור היום בקריאה ראשונה בתמיכה של למעלה מ-‏60 ח"כים, אולם אם העבודה תפרוש, הקואליציה לא תשרוד את הצעות אי־האמון שצפויות לעלות לדיון במליאה כבר ביום שני הקרוב.

התפטרותו של שר נכנסת לתוקף, על פי החוק, 48 שעות לאחר הגשת מכתב ההתפטרות.



(יום ד', 20:00)

שרי העבודה הגישו מכתבי ההתפטרות לראש הממשלה.

חוק התקציב עבר בקריאה ראשונה. 67 ח"כים הצביעו בעד, 45 ח"כים נגד, ושניים (סיעת מימד) נמנעו.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ומי יגלה לנו סודות מה"לבן האוס"? 103115
לאור הביקורת הציבורית הקשה עליו בעניין הפעלת צה"ל בשבת לפינוי מתיישבים, לא נותרה בפני הפוליטיקאי המהוגן הזה כל ברירה. אשרי יולדתו !
העתיד מי ישורנו? 103127
מי יהיה שר הביטחון עם כניסת התפטרותו של בן-אליעזר לתוקף?
העתיד מי ישורנו? 103128
כנראה שעד 19 בנובמבר שרון ישוב לכהן (גם) כשר הביטחון?
העתיד מי ישורנו? 103131
עניתי לך, אבל התכוונתי לכולם. מה עם ועדת כהן? האם מישהו יכול להגיש בג"ץ נגד "מינויו" של שרון לשר ביטחון?
מן הסתם, אבל אז שרון יכול למנות 103134
את אפי איתם...
מצב מעניין 103135
אם פואד לא שב בו מהתפטרותו, היא תיכנס לתוקף ביום שישי לאחר השקיעה. ברור למדי שעד יום ראשון לא יהיה ניתן למנות שר אחר - ולכן נראה לי שבכל מקרה שרון יהיה שר ביטחון, לפחות לסוף השבוע.
מצב מעניין 103171
ההתפטרות תכנס לתוקף שעתיים אחרי צאת השבת. כך אמר היום יו''ר הכנסת במהלך הדיון על התקציב במליאה.
העתיד מי ישורנו? 103129
על פי מעריב, או שרון עצמו, או מופז.
העתיד מי ישורנו? 103130
חוק יסוד: הממשלה (זה שבתוקף כרגע), סעיף 36א':

חדל שר לכהן, נעדר מן הארץ או שנבצר ממנו זמנית למלא את תפקידו, ימלא את התפקיד - ראש הממשלה או שר שיקבע ראש הממשלה, עד שיחזור השר למלא את תפקידו או עד שיתמנה מחליפו; על מילוי מקומו של שר ימסור ראש הממשלה הודעה לממשלה וליושב ראש הכנסת, ויושב ראש הכנסת יודיע על כך לכנסת.

ניתוח המצב. 103161
מפלגת העבודה פתאום נזכרה עם מי היא יושבת בממשלה. בוקר טוב. אבל את הכתם כבר ממזמן לא ניתן לקרצף ולהוריד.

המצב הרצוי לעכשיו הוא ממשלה ימנית צרה, משתי סיבות:
א. בחירות שלא במועדן הן בזבוז מיותר של כספי ציבור, ומזה יש לנו מספיק.
ב. ממשלה ימנית תמאיס את עצמה על העם ותכשיר את הדרך למהפך פוליטי, מה שלא סביר עכשיו, כמו אחרי התרגיל המסריח ב90.
ניתוח מעמיק 103165
השאלה היא רק כמה אנשים הממשלה הימנית הצרה תרצח כדי להמאיס עצמה על העם.
ניתוח מעמיק 103167
א. את זה עושים כבר עכשיו.
ב. דווקא לממשלה ימנית יש יותר עכבות בביצוע מדיניות כוחנית לעומת ממשלת אחדות שבה יש ''הכשר'' שמאלני או מרכזי למדיניות כזו.
ניתוח מעמיק 103168
ב.אכן אפי איתם נראה וגם דיבר באופן ממלכתי נינוח ולא מתלהם בראיון הערב למבט,הוא מנסה להסתגל למצב החדש שבו שרון הוא שמאל בממשלה איבט ימין והוא איתם יתמקם יפה במרכז.
ניתוח מעמיק 103169
והמצב הזה יותר טוב למדינה מאשר איתם, ליברמן, שרון ועבודה.
פעמי משיח 103274
ואני חשבתי שהמרכסיזם כבר מת.
ניתוח המצב. 103172
אתה בטוח שבחירות שאינן במועדן הן בזבוז של כספי ציבור, וכל זאת בשנת בחירות?

אם איני טועה, 600 מליון שקל הוקצו בתקציב המדינה לבחירות שאמורות להתקיים ממילא השנה. לכן, אם יוקדמו הבחירות, ישתמשו ב600 מליון הללו, ולא תצטרך להיות שום חריגה מהתקציב. תקן אותי אם אני טועה.

באשר לנקודה השניה שלך - אני מסכים. ממשלה ימנית צרה היא הדבר האחרון שהליכוד והעם צריכים כרגע. בחירות כעת יביאו את הליכוד (בתקווה) למס' גדול בהרבה של מנדטים אשר יאפשר לקיים ממשלה יציבה ללא הרבה סיעות נוספות בקואליציה, ואולי אפילו ללא החרדים בתקווה שהעבודה תיענה לרצונו של רה"מ להצטרך לממשלת אחדות.
ניתוח המצב. 103181
בחירות שאינן במועדן הן בזבוז של כספי הציבור:
זה אומר שהפוליטיקאים וביחוד הממשלה הנוכחית שכנראה התחילו כבר לתכנן את מסע הבחירות, יאיצו את הקצב וידחו תוכניות קיימות, שהכוונה היא בעיקר לתוכניות סוציאליות וחברתיות, בעוד שתקציב התוכניות הבטחוניות יעלה על מנת לעשות רושם אפילו יותר טוב על הציבור. הביזבוז יהיה יותר גדול בגלל התירוץ הנפלא שבעצם האשמים הם מפלגת העבודה וההאצה במועד הבחירות גורמת להם לפתוח קופת חסכון.
זוהי גם איננה שנת בחירות. שנת בחירות צריכה להתקיים כל ארבע שנים.
ולמה לעזאזל ההתנחלויות צריכות 700 מיליון שקל??
אני לא מתנגד להתנחלויות בגלל שהטיעון נכון, זוהי ארצנו ומותר לנו להתיישב בה, אני מתנגד לתמיכה הכספית והאירגונית. הם רוצים להקים התנחלות? שישלמו מכיסם על השירותים- אבטחה, הסעות, מזון,מוסד חינוך קרוב, מגורים וכדומה..
אין שום סיבה שבעולם שלא להפוך את האזורים הללו לאזורים גבוהים במס, כל עוד האזורים הללו פוגעים בטחונית בכל אזרחי המדינה(מבחינת הפיזור הנרחב עד כדי נזק של כוחות ביטחון וכספי משלם המיסים), אם אנחנו במשבר כלכלי צריך לנהוג בהתאם.
ניתוח המצב. 103191
לא הוכחת לי שום נקודה.

גם לפני בחירות שמתקיימות במועדן אנו עדים ל"כלכלת בחירות" (אם כי אני סבור שרה"מ הולך להפתיע בעניין הזה, בטיעון של אחריות לאומית), ככה שאין שום הבדל שנוצר ממועד הבחירות.

ושנת 2003 היא שנת בחירות. הבחירות האחרונות לכנסת התקיימו ב-‏1999.
ניתוח המצב. 103193
למעשה, הקדמת הבחירות תצמצם את הזמן שיאפשר כלכלת בחירות למינימום, אז אולי היא אפילו עדיפה כלכלית, במיוחד מכיוון שעכשיו שרון יתקשה לחזור בו מהתקציב הנוכחי.
ניתוח המצב. 103245
נכון, אבל כעת נפתחת הרעה מכיוון אחר - חברת "סטנדרט אנד פורס" הודיעה כי פירוק הממשלה הינו "חדשות רעות"‏1. למעשה הקרב אתמול ניטש על היציבות הכלכלית, ועל ההתחייבות של שר האוצר לחברות הדירוג שהוא יצליח להעביר את התקציב בכנסת. יכול להיות שלמרות שהתקציב עבר, העובדה שהממשלה התפרקה תוריד לישראל את דירוג האשראי שלה.
אני מניח שניאלץ לחכות עוד קצת, לראות מה יהיו ההתפתחויות מבחינת הרכבת הממשלה.

29 מנדטים יותר מידי 103205
זה כל מה שמעניק הסקר האחרון של מינה צמח (שפורסם השבוע) לליכוד. אמנם עליה של עשרה מנדטים לעומת הבחירות האחרונות (בשיטת 2 הפתקים, כידוע), אבל לא ממש מספר שמאפשר הקמת קואליציה יציבה ללא סיעות נוספות רבות.
בכלל, הסקר הזה די מעודד (אותי). השמאל מגיע שם לקצת יותר מ50 מנדטים (בעיקר תודות ל"שינוי"‏1, שלאור החזרה לשיטה הישנה, השמאל צריך להודות כל יום לאלוהים (ולש"ס) על המצאתה), ועם עוד קצת מאמץ, רצון טוב ומזל, אפשר יהיה לסגור על הפסד בכבוד אי שם באזור ה55 מנדטים.

1ואל תתחילו לי עכשיו עם שינוי זה לא שמאל. כל עוד הם יתמידו בגישה של לא לשבת באותה ממשלה עם החרדים, יש להם רק אופציה אחת.
29 מנדטים יותר מידי 103207
שינוי טובה לשמאל כאשר מצביעים לה מצביעים ימניים במקום לליכוד, למפד''ל וכו'. כאשר מצביעים לה במקום מפלגת העבודה היא אסון לשמאל. (בלי קשר לכך שהעבודה היא אסון בפני עצמו, אבל מבחינת שמאל טהור היא עדיפה על שינוי.)
29 מנדטים יותר מידי 103208
"שינוי" טובה לשמאל מכיוון שחלק ניכר מן המנדטים שלה (הייתי מהמר על לפחות 5 מתוך ה10 שהסקר מנבא) באים מאנשים שלא סביר להניח שהיו מצביעים למפלגות המסורתיות של גוש השמאל. בטח לא בסיטואציה הנוכחית אשר בה גם אנשים שכן הצביעו בעבר למפלגות המסורתיות של הגוש, מחפשים אופציות אחרות. בזכות "שינוי" אותם מאוכזבים, מביעים את מחאתם, אך משאירים, במודע או שלא, את הקול שלהם בתוך הגוש במקום להיעצר במפלגה כמו "צומת" ז"ל.
אני לא חושב שיש הרבה אנשים שמצביעים ל"שינוי" במקום למפד"ל.
כאשר מצביעים ל"שינוי" במקום למפלגת העבודה אין הרבה הבדל. המנדטים ממילא נשארים בתוך הגוש.
לא בדיוק אותו הגוש. 103209
בימי ברק כאשר היתה הצבעה בנושא הגולן, שינוי נמנעה.(סיעת ''עם אחד'' של עמיר פרץ הצביעה בעד הסדר טריטוריאלי למרות שפרץ נזהר לא להזדהות עם המחנה היוני משיקולי גיוס קולות. במובן זה סיעת ''עם אחד'' היא יותר ''בתוך הגוש'' מאשר שינוי.)
בבחירות לנשיאות שבהן התמודד פרס, הצבעת זנדברג ובריילובסקי עבורו מוטלות בספק.
אפשר לסמוך עליהם שיצביעו ''בתוך הגוש'' רק בנושאים דתיים אבל לא בנושאים מדיניים.
לא בדיוק אותו הגוש. 103210
זה נכון ששינוי היא לא בדיוק בתוך הגוש, אבל הדוגמאות שהבאת לא ממש מראות איך מעבר של מצביעים מהעבודה לשינוי הוא "אסון לשמאל".
מה עוד שאותן דוגמאות מתייחסות למצב שבו שינוי לא היוותה חלק מקואליציית שמאל. אם וכאשר היא תהיה שותפה לקואליציה כזאת: אז א. סביר שלא יווצרו יותר מידי בעיות (אם כי כנראה שאם הייתי צריך לבחור גם אני הייתי מעדיף שכמה שיותר קולות ילכו לעבודה ולא לשינוי, למרות שאם נסתכל על השנה ושמונה האחרונות מי שתמך בממשלה בראשות שרון הייתה העבודה, ומי שהיווה לה אופוזיציה הייתה שינוי) ב. קואיליצה כזאת תהיה אפשרית בכלל (בעתיד הנראה לעין, כלומר (כאשר מדובר בפוליטיקה הישראלית) בכמה שנים הקרובות) רק בזכות קיומה של שינוי.
29 מנדטים יותר מידי 103226
הסקר של מינה צמח (למרות שאין לי שום ידע מקצועי בעריכת סקרים) נשמע לי מאוד תלוש מהמציאות כרגע. לא בגלל המספר הנמוך, לכאורה, שהוא מעניק לליכוד אלא בגלל שהתקופה הנוכחית היא תקופה לא יציבה, שבה כל התבטאות של מועמד זה או אחר יכולה לשנות את הנוף הפוליטי לחלוטין.

ואם ביקשת, אני לא אתחיל. אבל אני בהחלט מייחל ליום שבו שינוי ישבו בממשלה אחת עם הליכוד, וללא מפלגות חרדיות‏1.
דרך אגב - גם שרון מייחל ליום הזה.

1 אני מניח שלפיד יאות לשבת עם המפלגות הדתיות בממשלה.
29 מנדטים יותר מידי 103230
המ... איך אתה יודע שגם שרון מייחל ליום זה?
הוא אמר לי. 103231
הוא אמר לי. 103232
אישית? מתי?
שנה אחר שנה. 103243
למעשה, הוא היה עקבי שנה אחר שנה - בפעם הראשונה שמעתי ממנו על כך בסוכות אשתקד, ובפעם השניה בסוכות האחרון.

הנוכחות היתה קהל מצומצם (כ-‏40 איש), ושרון אמר שאחרי הבחירות הוא מקווה שיוכל להקים ממשלה חזקה שלא תיאלץ להישען על מפלגות סקטוריאליות. הוא חזר על עמדתו שממשלת אחדות היא הטובה ביותר לעם, ולכן הוא מעדיף את מפלגת העבודה כשותפתו הקואליציונית.
שנה אחר שנה. 103250
שינוי, לצערי, נתפסת כמפלגה סקטוריאלית. יתכן שהוא הכליל גם אותה בתוך הקבוצה הזו?

אגב, אם אנחנו בעניין שינוי-עבודה, שינוי חזקה יותר יכולה ליצור מצב בו פרס ושאר מרעין בישין בתוך העבודה לא יוכלו לדחוף לכיוון ממשלה עם החרדים. לכן, אני מעדיף שאנשים (גם מהשמאל) יצביעו לשינוי ולא לעבודה. טוב, אבל זה לא חוכמה, אני תומך בהם...
שנה אחר שנה. 103253
בקריאה שניה של תגובתי שמתי לב שלא הייתי כל כך ברור בעניין - שרון דיבר, כמובן, על ממשלה ללא חרדים.

אני בספק אם שרון באמת מעוניין בשינוי בתוך הממשלה. כשהיא בחוץ, הוא יכול להכניס גם את החרדים וגם את הדתיים-לאומיים (או רק אחד מהם), ועדיין לסמוך על שינוי שתתמוך בקואליציה מבחוץ (הרי בסה''כ שינוי היא סיעת מרכז מרוב הבחינות).
כשהיא בפנים, שרון לא רק מחסל את האפשרות של כניסת החרדים והדתיים לממשלה, הוא גם מסתכן במלחמת חורמה עליהם. ציבורית הכנסת שינוי לממשלה נחשבת צעד אסור לראש ממשלה שמייצג ציבור מסורתי ודתי כה גדול.

מה גם ששינוי, לדעתי, בחרה בכמה צעדים אסטרטגיים לא נכונים כשיצאה כנגד היהדות בכלל ולא רק נגד הכפייה הדתית כפי שהיא מתיימרת להצטייר בפני הציבור. הצעד הזה השניא אותה על רבים בציבור והפך אותה לבאמת לא רלוונטית כשמדובר במפלגת הליכוד.
שנה אחר שנה. 103256
האמת היא שלאור המקרה של זנדברג אני שוקל להסיר את תמיכתי במפלגה ולעבורה למרץ (''אם הימין ואשמאילה'' בראשית יג' ט').
שנה אחר שנה. 103260
"המקרה של זנדברג"?

מה אני אגיד לך, אני לא מתכוון להגן על עמדותיו של זנדברג. רק אומר שחשיבותה של שינוי היא ביכולתה להיות מפלגת ציר, בדומה למפלגות החרדיות - כלומר, היא באמצע בין שתי ה"גדולות" (היום כבר צריך מרכאות בשביל זה...), ויכולה ללכת לממשלה, באופן עקרוני, עם כל אחת מהן. למה זה טוב? מטרתה של שינוי היא עידוד ממשלות ללא החרדים, כדי שתוכלנה להתחשב באינטרסים של רוב הציבור, ולא לתת אתנן לאוכלוסיות קטנות אך בעלות כוח פוליטי.
מרצ אף פעם לא תוכל לעמוד בעמדה הזו. אין לך את הכוח להשפיע על ממשלת שמאל שלא לכלול מפלגות חרדיות בתוכה, ובטח שאין לה כוח כזה לגבי ממשלת ימין. שינוי גדולה (עם 12-15 מנדטים, דבר שיקרה, אם בכלל, רק עוד ארבע שנים) דווקא כן יכולה להשפיע לכיוון הזה.
שינוי שמאלנית יכולה להתאחד חזרה עם מרצ - אין טעם להפרדה הזאת אם שתי המפלגות יושבות על אותו מקום ברצף הבטחוני.

אבל אולי מוטב שנקרא לגילית, והיא תשכנע אותך שוב להצביע שינוי.
שנה אחר שנה. 103268
לפני שבועיים דיברתי עם ברילובסקי על העניין (זה היה לפני שהעניין עם זנדברג עלה לכותרות) והרושם שקיבלתי הוא שהוא תומך בהסדר שכולל החזרת שטחים אבל מתנגד למשא ומתן עם הפלסטינים בשלב זה.
אם זה היה הקו המנחה של המפלגה הייתי יכל לחיות איתו אבל ברילובסקי מייצג את האגף השמאלי של המפלגה והמפלגה עצמה הולכת ימינה.
אז מבחינה מדינית היא כבר לא ממש מתאימה לדעות שלי. וסיף לזה אי התאמה בנושא הכלכלי, נשארנו רק עם התנגדות לכפיה הדתית. זה נושא מאוד חשוב אבל זה לא הציר המרכזי שעל פיו אני אבחר במפלגה. מה גם ששינוי מחזיקה בעמדות קיצוניות מידי לטעמי בנושא.

אני לא חובב גדול של מרץ ולמעט פעם אחת בבחירות מונציפליות מעולם לא הצבעתי בעבורה, אבל בקונסטלציה הנוכחית, היא הכי קרובה לדעותי.
שנה אחר שנה. 103281
ברילובסקי דווקא משויך לאגף הימני של שינוי.
שנה אחר שנה. 103286
אז למה הוא איים לפרוש כששירינו לזנדברג?
שנה אחר שנה. 103328
לא יודע. אולי הוא חשב שזה לא הוגן שמשריינים את זנדברג ולא אותו? או שסתם הוא מתנגד לשיריונים מטעמים דמוקרטיים?

(אגב, סתם שתדעו - אני לא חושב שדמוקרטיזציה בתוך המפלגות פנימה היא כזה שוס גדול)
שנה אחר שנה. 103337
יכול להיות שאתה צודק, לזנדברג רצו לשריין מקום חמישי והוא מקום שישי ברשימה.
ואיך אריק מסביר את העובדה 103676
שבתוך ממשלת האחדות שלו הוא כלל את ש"ס ואף נתן לה 5 תיקים? האיש משקר לך בפנים.
אל תתעוור לי מהזעם 103723
חברים יש רק בהסתדרות, אמרו פעם, וגם ה''חברות'' בין ש''ס לליכוד אינה שונה. לא צריך להסביר לך שהיא נעשית מטעמים קואליציוניים ותועלתנים לשני הצדדים. שרון אמר, ואני מאמין לו, שהוא היה מעדיף ממשלה עם חופש פעולה גדול יותר, ללא מפלגות סקטוריאליות סחטניות, ובפרט ללא ש''ס.

העדיפות הראשונה של שרון היא, מן הסתם, קיום הממשלה. אם משמעות הדבר התפשרות על העדפתו והכנסת ש''ס לממשלה, זה מחיר שהוא מוכן לשלם.
הי, חיימוביץ'! 105214
תגיד להם שם במרכז הליכוד שאסור להם לתת לנתניהו לנצח את שרון! הרבה אנשים מהמרכז וגם ממאוכזבי העבודה יצביעו לליכוד, אבל רק בראשות שרון. להחליף אותו במישהו אחר יהיה טירוף. תגיד להם!
קשבנו לענייני סקרים 103595
והסקר מהיום כבר נראה פחות טוב, כשהליכוד עולה ל31 מנדטים (אמנם 31 יותר מידי, אבל עדין מספר נמוך מאוד למפלגה גדולה בעידן הפתק האחד), אחרי שהוא מאבד מנדט-שניים לאיחוד הלאומי (עולה ל10), אבל לוקח יותר מש"ס (יורדת ל11), וממפלגת העבודה (יורדת ל19).
גוש השמאל חוזר אל ימי ה50 מנדטים (לא כולל "עם אחד" עם 3 מנדטים), כשכאמור, רק קיומה של "שינוי" (גונבת מנדט למר"צ(9) ועולה ל11), מצליח לחפות על מצבו העגום באמת.

תוכנית לשיקום: לשבת באופזיציה, לשבת באופוזיציה ועוד פעם לשבת באופוזיציה. הנצח בפוליטיקה הישראלית הוא משהו כמו שנתיים-שלוש (שנה לפני המהפך ב92 נהנה שמיר מפופולאריות אדירה, אחרי מלחמת המפרץ. רק ה"תרגיל המסריח" של פרס, שהוביל לממשלת ימין צרה, איפשר לרבין לנצח) ואחרי ההפסד בבחירות הקורבות (שצריך להאיבק על כך שהוא יהיה כמה שיותר מצומצם) לאפשר לליכוד להקים ממשלה צרה (לשבת באופוזיציה כבר אמרתי?). ככה יהיה על מה לדבר בבחירות 05/06.
קשבנו לענייני סקרים 103822
א. שינויים של מנדט לפה ומנדט לשם מסקר אחד למשנהו אינם עקרוניים ואינם מראים על דבר. מה שחשוב הוא המגמה לאורך זמן.
ב. קשה להסתמך על סקרים בתקופה זו. מדובר על זמנים של סערה פוליטית קשה, וסביר שיקח איזה חודש עד שהעמדות תתייצבנה, ואנשים לא יגידו לסוקר שהם מעדיפים את מרצ על העבודה כדי להעניש את פואד, או משהו כזה. מה גם שזהות מנהיגי המפלגות עדיין לא ידועה, והיא יכולה להביא לשינוי ממשי בדפוסי ההצבעה.
ג. וכל זה עוד לפני שהזכרנו שאנשים עדיין לא הפנימו שהם מצביעים בפתק אחד. זה יגיע בערך חודשיים לפני הבחירות, ואז נוכל לדבר ברצינות על סקרים.
תמיהה: 103363
כאשר חרות עלתה לראשונה לשלטון, מי היה בקואליציה שלה? עם קואליציה זו עשו את השלום עם מצרים, נכון?
תמיהה: 103385
כן, ומי היו אז לצד בגין?
תמצא לי היום אנשים כמו עזר וויצמן ומשה דיין.
וכמובן, התמיכה בתהליך השלום עברה בכנסת בזכות גוש השמאל, כמו בהסכם וואי.
וכמובן, שכחת את 103374
ג. משום שזה רצונו של העם.
הכאיטליה היינו 103505
לד. אמריקה נדמינו?

מישהו פה זוכר מתי בפעם האחרונה היתה בישראל ממשלה שהוציאה את ימיה ואת קדנציתה?
[מה שבטוח- לא מאז רצח רבין. אבל מתי לפני זה?]
הכאיטליה היינו 103510
הפלא ופלה! ממשלת ה'אחדות הראשונה' (84-88, שמיר ופרס ברוטציה) היא האחרונה שהוציאה את ימיה ואת קדנצייתה, כלומר: הבחירות של 88 הן האחרונות שנערכו בנובמבר של השנה שנקבעה כשנת בחירות ולא במאי או יוני או הרבה קודם לכן.
לפני כן, היתה ממשלת גולדה האחרונה שהוציאה את מלוא קדנצייתה ואפילו מעבר לכך, משום שדחו את הבחירות מאוקטובר לסוף דצמבר 1973, בגלל מלחמת יום הכיפורים. אבל השיטה של "ממשלה לשנה וחצי" היא בהחלט דבר חדש יחסית.
בתורכיה, אגב, כל פעם שישנו מצב כזה של אי יציבות, הצבא "תופס את השלטון". אך מה נעשה אצלינו, כשהצבא ממילא כל הזמן נמצא בשלטון (וזה לא עוזר? מחליפים אלוף באלוף באלוף...)
עזיבתו של הסוס הזקן 103511
מפלגת העבודה, סוס זקן וחולה, היתה צריכה לעשות את הדבר הזה קודם, לדעתי האישית בערך ביוני, מתי שהכנסת קיבלה, בבירכתה, את חוק קיצבת הילדים הגזעני הקובע בפשטות שאם x מסיבה כלשהיא לא עשה צבא, הילד שלו שווה פחות, הרבה פחות.
"מתוך שלא לשמה באו לשמה". ברור שבן אליעזר ("איןןןןןן לי יותר מקום בממשלה הזאת!") עזב את הממשלה לא בגלל התקציב הדפוק, אלא בגלל הפריימריס בעבודה, ובכך אגב הוא "משך את השטיח" מתחת רגליהם של רמון ומצנע (הוא עוד קיים?) מה שלא בטוח שיעזור לו. אבל אולי עזיבתה של מפלגת האבודה את הממשלה היא בכל זאת בבחינת "מודה ועוזב ירוחם" למרות שאף אחד לא חושב שלמפלגת העשירים הזאת באמת אכפת מהמובטלים (מה יש, שיעבדו בג'ורה) החד הוריות (שיתחתנו!) וכו'. ימים יגידו, אם שווה לסלוח למפלגה הזאת על חטאיה.
בכל מקרה, אני מצטרף לדעתו של מי שכתב (שיסלח לי אם שכחתי את שמו/כינויו) שעדיף שלא יהיו בחירות עכשיו למרות כל החרא שצפויים אנו לאכול מממשלת ימין צרה. אופוזיציה אף פעם לא הזיקה לאף אחד ואולי היא תאוורר גם את הסוס הזקן, למרות שמצבו אינו דומה למצב ב–90, כשפירוק ממשלת האחדות התחיל את הדהירה שלו לשלטון. אז היו רבין ופרס, ובכלל הרבה דברים היו אחרים. היתה יותר אופטימיות בארץ, למרות שאז לא ידע אף אחד "כמה בזמנים טובים אנחנו חיים" ואולי אנחנו לא יודעים את זה גם עכשיו... אבל נעזוב זה.
אני אישית אצטער על זה שיוסי שריד מאבד את תפקיד "ראש האופוזיציה". לא בגלל שאני מצביע למרץ, אלא פשוט בגלל שהוא היה טוב!
שתי שאלות 103520
1. מהו המועד הרשמי של הבחירות הבאות?
2. האם ישנו תקדים לרמטכ"ל שהפך להיות שר בטחון בכזו מהירות?
שתי שאלות 103548
1. 29.10.2003
והנה באות הדרישות 103561
המפלגות השונות בקואליציה כבר רוצות כמיליארד ש"ח כאתנן לקיום הממשלה הצרה.

ויהדות התורה כבר קיבלה עוד רבע מיליארד, כולל, שימו לב, התחייבות להעמיד את רזרבת התקציב (40 מיליון ש"ח) לרשות החרדים, אם יבוא להם.

<אנחה>
הערה מערכתית 103572
דובי, חבל שאתה מכניס דעות אישיות בתוך מלבנים שמסומנים כ''הודעות מערכת''. זה עלול ליצור רושם מוטעה.
הערה מערכתית 103574
וגולגר היה אומר על זה: גלעד, תוציא ת'צנון מהXXX.
הערה מערכתית 103583
זה רק מחזק את הטענה שגלעד צודק.
הערה מערכתית 103827
שמתי את זה כהודעת מערכת כי זה היה תוספת לינקים לידיעה, אבל אתה צודק שהייתי צריך להתאפק.
והנה באים האנשים בשחור 104143
ושוב אירופה קורצת...

רק בשביל הקטע, אני מת שכולנו ננטוש לשנייה את המדינה ונשאיר פה את החרדים לבד עם המחבלים. למה שנסבול משני הכיוונים ?
עדכון החדשות. 104092
מופז ונתניהו מצטרפים לממשלה.

זה מזכיר לי בלדה אנגלית בתרגומו של נתן אלתרמן שבפארפרזה יכולה להישמע כך:
"ישנה נבואה חתומה משנת אלף -
ביהודה ימשלו חמור וגם כלב.
כיום נתגשמה הנבואה לתפארת -
ביבי חמור ושרון הוא הכלב."
עדכון החדשות. 104095
במה שונה הפיליטון הקצר שלך מהכינוי "ביביהו" שהצמידה סילבי קשת לנתניהו (חוץ מהאיות כמובן)? אני ממש לא מבין את הטעם בהתייחסות לא עניינית שכזו, אבל, then again, אולי זה אני.
עדכון החדשות. 104113
בתגובה 103768 טען מר לנדוור שהוא המזוהה ביותר עם השמאל הרדיקלי מבין כותבי האייל, "בדור אשר לא ידע את יוסף".
האם יש בין הכותבים באייל כאלו המזהים עצמם עם השמאל, וחולקים על טענתו של מר לנדוור?
השרות שלנו ללא תשלום,עדיין... 104117
כנראה אדוני מתקשה להסתגל לשיטת הקישורים החדשה.

הקישור הנכון:תגובה 103708
עדכון החדשות. 104129
אני לא חושב שזה עניין של "ימין" או "שמאל". לדעתי, זה פשוט לא יאה ואעפס ילדותי משהו. לקרוא לרבין "שיכור" זה טיפשי, לדבר על האמא הערבייה של פרס זה דבילי, להתייחס למשקל של שרון זה ילדותי, ולקרוא למישהו "איטוללה (אלא אם כן הוא מכנה את עצמו "איטוללה") זה מביך משהו. בכלל, לקרוא לפוליטיקאים בשמות גנאי לדעתי מעיד יותר על הקורא מאשר על נשוא הקריאה. מי שקורא לפוליטיקאים בשמות גנאי חוטא, לטעמי, בשני חטאים:

א. הסברה שיש אמת מוחלטת ובלתי תלויה, בשאלת הראוי.
ב. חוסר היכולת להבין את הפוליטיקה של הצד השני, שמעיד גם על חוסר הבנה של הפוליטיקה שאתה תומך בה, שכן כל זמן שלא תבין באמת למה אתה מתנגד, לא תבין בעד מה אתה.
עדכון החדשות. 104148
מההודעה שלך ניכר שאתה אחד מפושעי אוסלו, פאשיסט, עוכר ישראל ופנאט דתי יפה נפש שכבר מזמן שכח מה זה להיות יהודי. די עם הגלותיות וה"הדר" האלה!
עדכון החדשות. 104243
אוח, מתי כבר יבוא הפסיכיאטר שימצא תרופה לחולי הנפש הימניים מהסוג הזה.
יהודי, איך שאני מבין מההגדרות של "שוטה הכפר" וחבריו הרוחניים, פירושו:
1. שונא את מי שאחר. נקודה.
2. שונא את מי שהוא אחר. נקודה.
3. שונא את מי שהוא אחר. נקודה.
וגם: פרֵח גאה, אספסוף שחושב שהוא יודע הכל מפני שזה נכתב בתנ"ך לפני כמה אלפי שנים, בשעה שהוא עצמו אפילו את כל התנ"ך או את חלקו, לא קרא.
בקיצור, להיות יהודי זה דבר די נחות.
הלו? 104252
תפנה לביבי בעניין ההגדרה של יהודי, אני רק ציטטתי (זה בלי להזכיר שלא הבנת אותי בכלל, אבל אין דבר, גם אדם הראשון לא היה מאד פיקח).
___________________
בשם חופש הדת ניתן לטעון כי מותר לנו לבער את האלילות מן הארץ.
הלו? 104386
כנראה לא הבנתי, אני מחומם בגלל הביבי הזה אני מצטער יש לי עליו סעיף. בהסתכלות שנייה הדברים שכתבת די משעשעים.
אבל "בשם חופש הדת ניתן לטעון כי מותר לנו לבער את האלילות מן הארץ" מה שייך?
הלו? 104392
זה לא שייך, זה מפנינות החן של יואל ג. שאני רואה לנכון להפיץ בציבור הרחב, שמא מישהו החמיץ את המקור.
___________________
בשם חופש הדת ניתן לטעון כי מותר לנו לבער את האלילות מן הארץ.
הלו? 104395
אולי עדיף לאלל את הבערות?
אהה. 104396
לבקשת הקהל החלפתי סלוגן 104402
שימו לב לחתימתי החדשה
_
לדעתי נכון הצעד בשינוי משמעות של יום היכרון וזאת מפני שלמשל ילדים צעירים אינם יודעים מיהו רבין אבל עדיין יש ללמוד לקח מין המצב ומין האישיות רבין.
לבקשת הקהל החלפתי סלוגן 104660
לדעתי זה עם הרצח של רצח רבין הרבה יותר מוצלח. טל, אפשר לארגן טגליינים מתחלפים בתגובות? (:
הלו? 104725
5 ימים לא הייתי כאן, ומה אני מגלה? אנשים בלתי מזוהים משתלטים על כל דיון אפשרי, וליאור ושכ"ג איבדו משהו......

___
בשם שנת הלימודים האוניברסיטאית יופחתו מספר התגובות באייל הקורא, כדי לאפשר לסטודנטים טרוטי עיניים לעקוב אחריהם.
מצאתי! 104763
את מי אני חושב שאני מצחיק?
מצאתי! 104766
מה בכלל הקטע עם ליאור/יואל?
איך קוראים לך, בנאדם?
איתך במאבקך הצודק 105428
אם לא היו לי את המשמרות לילה האלה (שגם בהן ביקשתי עכשיו לקצץ, שלא לדבר על זה שאני גם אמור להכין בהן שיעורי בית) לא היה לי שום סיכוי להשלים את הפערים שנוצרים אחרי כמה ימי העדרות. ולחשוב שעוד יש כאן כל מיני אלמונים שממש מתלוננים על זה שקצב העלאת המאמרים איטי מידי.
הלו? קלטי בבית ? 104443
מה זה שמאל, שוב? 104454
מה זה שמאל, שוב? 104482
אני לא יודע. לכן שאלתי (כוונתי המקורית היתה לשאול לגבי זיהויו של ארז לנדוור כמייצג השמאל)
Shades of left. 104614
(מוגש לבקשת הקהל וכשירות לציבור)

השמאל הישראלי, בהכללה גסה, ניתן לחלוקה ל3 קבוצות:

1.הפסואדו-שמאל-
כתובת פוליטית: סיעות העבודה ושינוי.
מאפיינים: עצם שמאלניותו של חלק זה של השמאל חלקית, שנויה במחלוקת ולעיתים אף מוטלת בספק. השקפתו בעד פשרה טריטורילית נובעת בעיקרה מגישה פראגטית (מבורכת כשלעצמה) כמעט ללא הומניות בצידה - חוסר אמפתיה לפלשתינים ושאיפתם לשחרור מהכיבוש.
דוגמא מייצגת: אלכס מאן בגישת הגדר הבעייתית שלו.

2.השמאל הציוני-
כתובת פוליטית: הגוש הפוליטי המונהג בידי שני היוסים - שריד וביילין.
מאפיינים: בעל גישה לאומית שפויה, מתונה ופראגמטית שאינה נעדרת גישה הומנית כלפי הפלשתינים, בישראל ובשטחים.
דוגמא מייצגת: עבדכם הנאמן.

3.השמאל הפוסט-ציוני:
כתובת פוליטית: ארגוני שמאל חוץ פרלמנטרים כגון "גוש שלום", "יש גבול", "דרך הניצוץ" וכו'.
מאפיינים: רואה סתירה בין הציונות הלאומית ובין הומניות ולכן תומך ב"מדינת כל אזרחיה" שבה יטושטשו ההבדלים הלאומיים.
דוגמא מייצגת: גדעון ספירו שמנהל מלחמות חורמה על דרכו בפא"צ הימני ברובו.
Shades of left. 185773
וואלה, תמיד חשבתי שאתה פוסט-ציוני. קטעים.

אז אפשר לומר שהשמאל הציוני מקדש את ''מדינה יהודית ודמוקרטית'' בעוד שהפוסט-ציונים משמיטים את ''יהודית'', הפסאודו-שמאל (מרכז, בעצם) מתנה את ''דמוקרטית'' ב''יהודית'' כפי שאולי השמאל הפוסט-ציוני המתון יותר מתנה ''יהודית'' ב''דמוקרטית'', הימין הקיצוני משמיט את ''דמוקרטית'' לחלוטין, והחרדים את ''מדינה''.
Shades of left. 185779
יש הבדל בין השמאל הפוסט ציוני, הטוען כי הציונות מיצתה את עצמה, וכעת עלינו להיות ככל העמים, השמאל הא-ציוני (אח של השמאל הפוסט ציוני, אבל אדיש לשאלה האם הציונות היתה נכונה לתקופתה), והאנטי-ציוני, הטוען כי הציונות בחטא יסודה.
הכללת שלושת הזרמים האלו באגודה אחת היא רק מנקודת מבט ציוני: שלושתם אינם ציונים.
Shades of left. 186237
אני לא רואה הבדל בין השמאל הפוסט-ציוני לשיטתך לבין השמאל הציוני. מה זה "מיצתה את עצמה"? מכירה בפה רפה בכך שהציונות היתה נכונה לתקופתה. אז שניהם מכירים במטרות-העל של הציונות ורק מתווכחים ביניהם על הדרך. או שלא הבנתי אותך נכון.
Shades of left. 186240
אכן, השמאל הפוסט ציוני הוא הקרוב ביותר לשמאל הציוני. מיצתה את עתמה פרושו סיימה את תפקידה. מכירה, לא בפה רפה, כי אם בפה מלא, שהציונות היתה נכונה לתקופתה. אכן מכירה במטרות העל של הציונות, אבל לא מתווכחת על איזה דרך לבחור, אלא האם להמשיך בדרך, או שמא להכריז על ''תחנה אחרונה בהדר''. ובמושגים קצת יותר מעשיים - זהו הזרם הקורא (או התומך) בביטול חוק השבות ובהפיכת מדינת ישראל ל''מדינת כל אזרחיה''.
Shades of left. 186482
לא מתחבר לי. אם תנועה מכירה במטרות העל של הציונות (ייסוד בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל), אז היא ציונית. אם אין חוק השבות, אז אין בית לאומי כזה ("בית זה המקום שאם אתה מגיע לשם, חייבים לקבל אותך") ואין הגשמה של מטרות העל של הציונות. אלא אם כן הציונות לשיטתם היא פשוט _דרך_ להתמודד עם אנטישמיות (ואז זו גישה מוזרה למדי, לדעתי, בהתחשב בהיסטוריה של המאה העשרים, אבל לגיטימית).
אההם 104564
למה אתה שואל רק את מי שמזהה את עצמו עם השמאל, בשביל שאדם יהיה מזוהה ביותר אם דעה מסויימת, צריך לשאול את המזהים (במקרה זה, כלל הכותבים באייל), אולי אפשר לעשות סקר:
"מי לדעתך הכי מזוהה באייל עם השמאל הרדיקלי"
1. ארז לנדוור.
2. יוסי גורביץ.
3. גלעד דנבום.
4. דניאל קלטי.
5. דינה בארץ האיילים.
6. ליאור גולגר.
7. דב אנשלוביץ.

(אפשר לעשות סקר דומה בסגנון "מי לדעתך הכי מזוהה עם המחנה הדתי לאומי"
1. עוזי ו.
2. ניצה.
3. משה דורון.
4. אשר לבשן.
5. עדי.
6. טלי.
7. כליל החורש נאורי.)

בכל מקרה, אני מעדיף לא להיות מזוהה עם השמאל *הרדיקלי*.
אההם 104578
יוסי גורביץ'? הוא עדיין נחשב לאיש האייל?
רק הוא? 104581
ומשה דורון? ולבשן?
גם אנשלוביץ נעלם לאחרונה (נצפה בפא"צ).
רק הוא? 104994
הראשון הגיב היום (תגובה 104795).

השני לפני שבוע וקצת (תגובה 102670).

השלישי, כנראה, מחרים (תגובה 98147).
יוסי גורביץ, האיש והאגדה. 104734
ליוסי גורביץ תמיד יהיה שמור מקום של כבוד בתור הכותב הטוב ביותר באייל בכל הזמנים.
לרגע קט הוא הגיח במחוזותינו‏1 ונעלם שוב בתהומות הנשייה.
למרות זאת, דרישת הציבור לשובו מעולם לא נעלמה.‏2
וזה המקום לחדש שוב את העצומה לחזרתו.‏3

1תגובה 98218
2תגובה 103344
3תגובה 62674
אההם 104992
הוא הגיב באייל (תגובה 98218) לפני חודש.
אההם, איפה גילית? (אני בעד) 104590
לפרוטוקול 104596
אני לא חושבת שכתבתי באייל הודעה אחת המזוהה עם המחנה הדתי-לאומי.
או עם כל מחנה אחר.
(ואם כן, אני אצטרך להתפתל ולהסביר).
נרשם 104818
ההודעה למעלה נכתבה בהומור, מתברר שכרגיל, ההומור שלי לא הובן.

בכל מקרה, סליחה, ואת יכולה להחליף את שמך עם שמה של גילית (ולהוסיף את שמך לסקר ''מי מהכותבים באייל הכי מזוהה אם מחנה הביולוגים-רופאים'', והפעם אני לא אעשה את השטות ואוסיף רשימת שמות).

מה שרציתי לומר הוא שהנסיון לזהות בין אדם למחנה הוא מוטעה, והנסיון לזהות בין מחנה לאדם מוטעה עוד יותר, נכון יותר (לדעתי) לזהות בין אדם לדעותיו הפרטיות (ז''א, ארז לנדוור מזוהה הכי טוב עם דעותיו של ארז לנדוור).
אה, באמת תודה רבה. 104937
ברצינות. מעולם לא חשבתי שיגיע היום, בו יציעו אותי כבחירה ההומוריסטית בסקר באייל. האם זו דמעה בקצה עיני?..

שמאל רדיקלי זה מרקס או לא מרקס? אני לגמרי מבולבל, וההסבר של מר לנדוור לא היה מספק בכלל.
אה, באמת תודה רבה. 104966
שמאל רדיקלי זאת החתולה של איזי תגובה 104109
בבקשה, כנראה שלא הייתי צריך ‏1 105006
שמאל רדיקלי זה מי שנתנו לעצמם ציון 9-10 ב http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

----------------------
1 ז"א, לא הייתי צריך לנקוב בשמות, זה באמת לא היה במקום.
סקר מעניין 105035
בסקר שאליו הפנית ביקשו מאנשים לדרג את עצמם (מבחינת ימין-שמאל) ביחס לשאר הציבור, בסולם של 1 עד 10.
מעניין שארבעת העשירונים הימניים מזהים את עצמם במידה רבה של דיוק: 20% אומרים שהם בעשירונים 1,2, ו- 22% שהם בעשירונים 3,4. במפתיע, 41% חושבים שהם בעשירונים 5,6 (שבהם, עם כל הרצון הטוב, יש מקום לעשרים אחוזים ולא יותר), ורק 17% מזהים את עצמם עם ארבעת העשירונים השמאליים של המפה.

המשמעות היא שמאותם 41% שהם "מרכזיים" בעיני עצמם, מחצית שייכים בעצם לשמאל (וכמה אחוזים לשמאל הקיצוני) - כאשר ההגדרות שלי הן בהתאמה לציבור, ולא לאיזה אידיאל תאורטי.

מיעוט הבוחרים בשני העשירונים השמאליים ביותר אומר גם שכמעט כל אלו שבעיני עצמם הם "שמאל מתון" (עשירונים 7,8) שייכים למעשה לשמאל הקיצוני (עשירונים 9,10).
מסכים 105151
לדעתי, היה מעניין אם הם היו שואלים חצי מהנשאלים (או לפחות קבוצת ביקורת) בעזרת סולם הפוך (ז''א, כזה שהחלק התחתון מזוהה עם הימין).

בכל אופן, נראה לי שהסקר מצביע על כך שיש בדעה הציבורית תנועה מהשמאל (ז''א, ממה שהיה נהוג להגדיר כשמאל) למרכז (ז''א למה שנהוג היה להגדיר כמרכז), והתנועה בהגדרות תבוא בהמשך (משום שאדם מגדיר את עצמו בהתאם למה שהגדרות שהוא מכיר מהעבר). אם כי, יכול להיות שהסיבה היא לא הדינמיקה של דעות הציבור, לעומת זאת של ההגדרות ע''י הציבור.
סקר מעניין 105362
אני מניח כאן התפלגות שווה סביב המרכז, וזו הנחה שאינה מחוייבת המציאות. בהחלט יכול להיות שמדובר בהתפלגות עם "זנב" לימין. המשמעות - הבידול בתוך, נגיד, 50 האחוזים השמאליים, הוא קטן יותר מאשר הבידול בתוך 50 האחוזים הימניים. כלומר - הימניים יכולים לחלק עצמם ל"ימין קיצוני" "ימין מתון" ו"מרכז-ימין". לעומת זאת, רוב מבין 50 האחוזים השמאליים מגדירים עצמם כ"מרכז-שמאל" ו"שמאל מתון". לכן, קשה להם לדעת אם בתוך שתי הקבוצות הללו, הם יותר שמאלה או יותר מרכזה מאשר רוב השאר. זה לא אומר ש-‏20 אחוזים מהם הם שמאל קיצוני. להפך.
סקר מעניין 105407
אין זכות הגדרה עצמית במקרה הזה. הסקר מבקש מכל נשאל להשוות את עצמו לאוכלוסיה, ולכן (אם היה לכל אחד מידע מלא על התפלגות הדעות באוכלוסיה), התוצאה צריכה להיות התפלגות אחידה.
אם יצאה התפלגות אחרת, זה אומר (כפי שסמילי מציע) שאין לאנשים מידע מספיק על התפלגות הדעות.
לצורך הענין, אני מגדיר "שמאל קיצוני" כאותם 20 אחוזים שמאליים ביותר באוכלוסיה (ללא קשר להתאמה שלהם לאידיאלים שמאליים כלשהם). התוצאה בסקר היא שכל אלו שחושבים שהם שמאל מתון (ומצפים שיהיו עשרים אחוזים שמאליים יותר מהם) התבדו, והם למעשה קיצוניים.
סקר מעניין 105429
זו הגדרה קצת מוזרה ל"שמאל קיצוני". מה קורה אם יש 40 אחוזים שמחזיקים בדיוק, אבל *בדיוק* באותה הדעה?
סקר מעניין 105437
נחלק אותם לקבוצות באופן שרירותי, ולא נשכח להזכיר לעצמנו שאנחנו מודדים שמאל-ימין באופן יחסי ולא לפי ההגדרות המקובלות.
ובכלל, זה לא נורא שהשיטה הזו נותנת תוצאות מוזרות במקרה שתארת. גם בהגרלות ''עץ או פלי'' לא תמיד קובעים מראש מה יעשו אם המטבע נשאר עומד על צידו.
לחלוטין לא אינפורמטיבי. 105166
הם לא מציינים את הקריטריונים לקטגוריות השונות. כמה מרגיז.
לחלוטין לא אינפורמטיבי. 105178
הם כן, הקריטריון הוא ההגדרה העצמית.
לחלוטין לא אינפורמטיבי. 105341
ויותר מהגדרה עצמית - ההערכה שלך לגבי האחוזון שבו אתה נמצא יחסית לאחרים.
אה, באמת תודה רבה. 105022
אכן, שכחתי להוסיף השקפות כלכליות.

ובכן, זה הולך כך:
קבוצה 1 תומכת בשוק חופשי נטו.
קבוצה 2 בעלת השקפה סוציאל-דמוקרטית ורצון להכיל שינוי מסוים בחברה ובמערכת הכלכלית.
קבוצה 3 נוטה למרכסיזם.
חשוד מאד. 105168
אין שילובים בין השנים? מה הקשר בין מדיניות כלכלית לבין קבלת או אי קבלת הציונות לבין כיבוש לבין נעליים? מבחינת תפישת עולם, כמובן, לא בפרקטיקה הישראלית.
חשוד מאד. 105393
לפי התרשמות שלי, יש קורלציה גבוהה בין דעות מדיניות-בטחוניות לבין דעות כלכליות-חברתיות.
הכל נאמר בהכללה גסה, כאמור.
עדכון החדשות. 104125
ומה מופז? (חבל לקלקל את החריזה היפה הזאת, אבל הידיעה מתייחסת גם אליו)
עדכון החדשות. 104589
לגבי מופז, ניתן לצטט את דברי ז'ורז' קלאמנסו:
"המלחמה היא עסק רציני מדי בשביל לתת אותה לניהול בידי גנרלים."
עדכון החדשות. 105667
התפתחויות מענינות בגזרת שרון-נתניהו.

שידור חוזר? - תגובה 69464
מכתב התפטרות 104182
בנימין בו-אליעזר הגיש לראש הממשלה אריאל שרון מכתב התפטרות שבו הוא רושם שהוא מתפטר מהממשלה של שרון ועכשיו שרון בונה מפלגה חדשה שהיא בעד התקציב ובן אליעזר התפטר בגלל שהוא נגד התקציב.!!!!
מכתב התפטרות 104273
תגיד לחבר'ה ששלחו אותך לכיתת טכנולוגיות, שלפני זה הם צריכים לשלוח אתכם לשיעורי הבעה.

אגב, לאחר הניתוח המעמיק של ההתפתחויות הפוליטיות בשבוע האחרון, האם יש לך הצעות קונקרטיות לפעולות עתידיות של מי מהנפשות הפועלות (בן-אליעזר, שרון, או המפלגה החדשה שאתה טוען ששרון מקים)?
מכתב התפטרות 104284
הוא כנראה התבלבל בין מפלגה לממשלה.
לא רק הבעה הוא צריך ללמוד, אלא גם קצת על המערכת הפוליטית.
מכתב התפטרות 104659
אתה נוהג בגישה ההוליסטית, בעוד שאני מעדיף ללכת עקב בצד אגודל. ראשית כל, יש ללמד את הבחור שאחרי נקודה לא שמים סימן קריאה, ובטח לא ארבעה. אחרי זה נעבור ללימוד התחביר העברי, ובסוף, אחרי שהוא ידע כבר לבטא את עצמו בצורה ראויה, אולי נרשה לו גם ללמוד על המערכת הפוליטית כדי שיוכל לנצל את כישוריו החדשים.

(דובי, הולך לקרוע ליד גיורא את האם-אמא שלהם)
מכתב התפטרות 104922
למה יש לי הרגשה שהמתוחכמים (הכל יחסי) מבין תלמידי יד גיורא הוסיפו את שם בית ספרם על מנת שאכן יתממש האיום בסיפא של תגובתך?

_______
דורון, ממרומי גילו מנסה להזכר האם כבר בכתה ח' הוא היה ציני.
יאללה מכות יאללה! 104980
כשתגמור- רוץ לספר באייל. יהיה כיף לשמוע :-)
יש לי שאלה 105339
זה שהממשלה התפרקה ושמעון פרס כבר לא שר החוץ, זה אומר שדליה איציק לא תתמנה לשגרירת ישראל בלונדון?
מסכנה, היא בטח נורא מאוכזבת.
יש לי שאלה 105472
ואכזבתה היא כאין וכאפס לעומת אכזבתם של האנגלים.
יש לי שאלה 105657
ואכזבתם היא כאין וכאפס לעומת אכזבתנו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים