רוב מוחץ למפלגה האיסלמית בבחירות בטורקיה 1218
על פי מדגמים וספירת חלק מהקולות מסתמן כי מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) זכתה לרוב מוחלט בבחירות שנערכו היום (א') בטורקיה.

על פי המדגמים המפלגה צפוייה לקבל כ- 34% מקולות המצביעים בבחירות. במקום השני נמצאת המפלגה הרפובליקנית (CHP) עם 19.2 אחוזים. המפלגה השלטת היום בטורקיה, המפלגה הסוציאליסטית, צפויה להיעלם מהפרלמנט הטורקי, לאחר שככל הנראה, לא עברה את אחוז החסימה - העומד על עשרה אחוזים מהקולות. הצפי הוא שה- AKP תזכה בכ- 330 מושבים בפרלמנט וה- CHP תזכה בכ- 200 מושבים.

במסיבת עיתונאים הלילה ציטט מנהיג מפלגת AKP, רג'פ טייפ אדרואן את מייסד טורקיה החילונית המודרנית, מוסטפה כמאל אטטורק: "נשמור על כל העקרונות החילוניים המעוגנים בחוקה". לדבריו, היעד הראשון של ממשלתו החדשה יהיה לקדם את צירוף טורקיה לאיחוד האירופי. כמו כן, הצהיר אדרואן כי הממשלה תפעל לשילוב טורקיה בכלכלה העולמית, ותיתן עדיפות להשקעות ומשקיעים זרים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כל העניין הזה מבשר רעות 104137
תורכיה המוסלמית עוד עלולה להתגלות כאיראן שניה . אבל צריך לחכות ולראות .
תמימים 104140
נראה להם שעכשיו יקבלו אותם לאיחוד האירופי? אם עד עכשיו דחו אותם בלך-ושוב במשך שנים כשהמוסלמים לא היו בשלטון, הרי שעל אחת כמה וכמה ידחו אותם אחרי המהפך הנוכחי.
טורקיה בחרה באיסלאם 104163
אני חושב שטורקיה לא הייתה צריכה לבחור באיסלאם בגלל שהאיסלאם נגד ארצות הברית ורוב אירופה ואם ארצות הברית תיהיה במלחמה נגד מדינות האיסלאם טורקיה תילחם בארצות הברית.
טורקיה בחרה באיסלאם 104178
זה טוב מאד ככה ארצות הברית יפוצצו גם אותם
ואנחנו ניכבוש את השטח שלהם
שוב הכיתה הטכנולוגית? 104197
קצת מוקדם מהרגיל לא?
והאם יש הפרדה בין בנים ובנות? בנות מגיבות על חתולים ובנים על פוליטיקה?
שוב הכיתה הטכנולוגית? 104199
כנראה שלנוכח המצב הקשה בשוק העבודה של בוני אתרים, התחילו ללמוד בטכנולוגית מקצוע חדש: הריסת אתרים, והם עושים עבודה די יפה, אם מותר לי.
איסלם לא מתמודד 104165
לפי דעתי למפלגות האיסלם לא צריכה להיות בכלל זכות להתמודד בבחירות אני חושב כך מכוון שהאיסלם שולט בארצות כמו עירק ואירן ולפי שאתם יודעים כל הארצות האלה הרוסות ואם טורקיה תרשה לאיסלם לשלוט בה היא תהרס
האיסלאם משתלט על טורקיה!!! 104167
אני חושב שצריך להקים כמה מפלגות בטורקיה לא רק מפלגה אחת איסלאמית.
בגלל שהמפלגה יכולה להשתלט על טורקיה והעם לא יכול להתנגד לה ויהיה מלחמה בין מדינות האיסלאם לבין ארצות הברית.!!!!
האיסלאם משתלט על טורקיה!!! 104239
ילד, תלמד לקרוא:
"על פי המדגמים המפלגה צפוייה לקבל כ- 34% מקולות המצביעים בבחירות. במקום השני נמצאת המפלגה הרפובליקנית (CHP) עם 19.2 אחוזים."
104168
חבל, חבל שיש עוד מדינה מוסלמית.
אני אהבתי אישית את טורקיה.
חבל על דאבדין 104535
זה בסדר, טורקיה עוד שם.
מי שם על איסלאם? 104174
מי נתןלמפלגה המוסלמית בכלל להשתתף בבחירות מה זה עוד כמה שנים ראש הממשלה יהיה מוסלמי... הם רוצים להשתלט עלינו מספיק יש כבר ערבים בכל מקום אז הם רוצים לשלוט במדינה.... חוצפנים....
מוסלמים שמוסלמים, מה קורה פה? 104263
חזרתי לאחר חודש של רונדלים בהרים ומצאתי שהאתר נפל קרבן להשתלטות עויינת על ידי קבוצת נערי חטיבת ביניים שבין פיצוץ חצקון לבין שליחת ד"שים במעריב לנוער גם מפרסמים את הגיגיהם המגושמים ברחבי הרשת - מה הלאה? גן חסיה בדיון על הפקת אנרגיה בעזרת סלעי יסוד חמים?
פשוט הגעת ביום רע 104267
עכשיו מתחיל שבוע שקט,
עד לשיעור הבא.
פשוט הגעת ביום רע 104271
איזה שיעור?
פשוט הגעת ביום רע 104272
ם אינני טועה, בשבוע שעבר היה להם שיעור ביום שלישי ב-‏11:00
כך שהמתקפה עלולה להתחדש כבר מחר...
פשוט הגעת ביום רע 104276
מה שמעלה את השאלה - כמה שיעורים, בעצם, לוקח ללמד אנשים לשלוח תגובה באייל? טל, תראה איזה ממשק משתמש סבוך יצרת! צריך ללמוד סמסטר שלם בכיתה כדי להצליח לשלוח תגובות! תעמוד בפינה!
פשוט הגעת ביום רע 104583
אה, בגלל זה מוחקים את התגובות ה"מתחכמות" שלי? אז זהו, שאני לא מהכיתה הזאת. אני בן 43 עם שלושה ילדים ונכשל בסקר ההומור האחרון.
כמו שנאמר: 104720
אם אני הצלחתי- כל אחד יכול.
פשוט הגעת ביום רע 104721
השאלה היא בכמה העלה היום הזה את מספר הכניסות לאייל.
נה, זו היתה הכיתה המקבילה 104283
מחזור חיי האייל המידעני סבוך ומורכב הוא.
הרימות בוקעות מן הביצה, ניזונות מצוף פרחים ואבקנים, ואז ב'בוקר הדמדומים' הן נדרשות להשאיר הודעה בת 2-5 שורות באייל.
לאחר מכן מתגלמות הרימות ונכנסות לתרדמת של 2-5 שבועות, שבסופן בוקע אייל מידעני חדש.
הפרט המרתק הוא שכיתות מידענות שונות עוברות את מחזור החיים הזה בתקופות שונות בשנה, וזאת ככל הנראה על-מנת להקשות על טורפיהן הטבעיים להתאים את מחזור הילודה שלהם.
יחד עם זאת ניתן לקבוע כי דווקא בקיץ, כאשר הטרף מצוי בשפע, אין מידענים. ככל הנראה החום הממית מניס אותם לבננות, ואללה או חפוז.
פשוט הגעת ביום רע 104277
לא נכון, מחר אנחנו צפויים למתקפה חוזרת של האמזונות. רק בסוף הסימסטר הן עוברות לחומר מתקדם יותר (Ynet).
___________________
בשם חופש הדת ניתן לטעון כי מותר לנו לבער את האלילות מן הארץ.
מה זה השטויות האלו 104278
באמת נדמה שחבורת מטומטמים שלמשמע המילה ''איסלאם'' פורצים באנטגוניזם פשטה על המקום.
בכל מקרה, אם הוא מצטט את אטטורק אז אולי הוא לא כזה נורא. אטטורק היה מנהיג משכמו ומעלה לפי מקורותי.
104536
אני לא בטוח שאפשר לנחש לאן מועמדות פניה של טורקיה בעקבות הבחירות. מה שכן אפשר לדעת הוא על סמך אילו מצעים נבחרו מי שנבחרו ומכאן להסיק מה רצונו של הציבור בטורקיה. מי שנבחרו הם אלו שהצהירו על רצון להפרדת הדת מהמדינה, ולפעול למען הצטרפות לאיחוד הארופאי. וזה כולל חברה משטר וכלכלה. כמו כן ההצבעה משקפת מיאוס מהשחיתות של המפלגה היוצאת. דבר חיובי המראה מעורבות פוליטית של הציבור.
104557
חשוב להדגיש שלא מדובר בדיוק ב"רצון העם". מפלגת "הצדק והפיתוח" זכתה בכ34% מקולות הבוחרים, אלא שבשל שיטת הבחירות הטורקית, ובעיקר אחוז החסימה הגבוה (10), היא זכתה לכ65% מהמושבים בפרלמנט.
Imagine 104631
דמיינו לכם את המהדורה הישראלית: ש"ס זוכה בבחירות עם 64%, ליכוד עם 29%, ומפלגת האבודה לא עברה בכלל את אחוז החסימה. זה בערך התרגום למה שקרה בתורכיה, ובוודאי לא יקרה כאן במדוייק, אבל חלק ממנו כן. ומה שיש, גם ככה הוא די מפחיד, ומה לנו כי נתנשא על האיסלאם ועל טורקיה.
אבל, אנחנו "המערביים" בכל הסיטואציות האלה חייבים לעשות חשבון נפש, לבדוק אם אין לנו שום חלק בבחירה הדפוקה, כמה שהיא דפוקה הזאת, של העם. ואני מבקש מי שיש לו תגובות מזלזלות בנוסח "שמענו כבר על אשמת המערב/ האליטות" וכו', שימנע עצמו מהשתתפות בדיון. צריך לבדוק בכובד ראש.
כי אנשים מיואשים, כמו שיש למשל כאן, עם נתוני העוני המעצבנים שפורסמו כאן היום, שאנחנו כן אנחנו, איך נגיד, לא עשינו הרבה כדי למנוע את דחיקתם לשולי החברה, ביחוד ה"שמאל" או מה שקרוי כך במקומותינו, התומך בעיקר בגדר הפרדה בין תל אביב ופרבריה הירוקים לבין מה שמחוץ לה, אנשים כאלה חושבים פחות על "השתלבות בתרבות המערב" ואולי לא באמת נתנו להם סיבה להצביע בעד זה, כלומר להאמין שזה באמת בשבילם ולא בשביל הרגשתינו הטובה. ואת השחיתות של הפוליטיקאים גם אנחנו מכירים, אך התגובה שלהם יותר חריפה. וכשבא מישהו ומציע להם את שני הדברים שהמפלגות הש"סניקיות כאן ובתורכיה ובכל מקום אחר מציעים להם, שזה לחם לילדים, חינוך חינם והבטחה לקצת צדק, הם יגידו לעזאזל הכל, ויכניסו בהזדמנות זו למי שהם תופסים אותו, לא פעם בצדק, כמתנשא.
אני כמובן מכיר את השחיתות של ש"ס, ויודע למה מהפכות הצדק האיסלאמי הובילו למשל באיראן (גם שם היה לזה רקע צודק: שלטון השחיתות של השאח הרקיע שחקים ולאנשים לא היה מה להפסיד) אבל השאלה אם אנו מעדיפים לקבל את המהלומה שבתוצאות הבחירות ואז לשבת ולקטר או לחילופין לאמץ את מדיניות האבו–עלי של ג'ורג' דבליו ומקביליו הישראלים, או לחשוב שאולי יש דרך אחרת.
כי יום אחד זה יתפרץ עלינו מבפנים, ויפיל את החומה האינטלקטואלית–וירטואלית המקיפה, כך נראה לי, את מרבית משתתפי הפורום הנ"ל כולל עבדכם. כל אחד צריך לשאול את עצמו כבר עכשיו ויפה שעה אחת קודם: מה עשיתי, מה יכולתי לעשות ולא עשיתי. ומי שיש לו תשובה, שיגיד אותה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים