אולטימטום לעיראק: הענו לדרישות האו''ם תוך 7 ימים 1226
מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה אמש (ש') פה אחד את הצעת ההחלטה האמריקאית, שמעניקה לממשלת עיראק 7 ימים להיעתר לכל דרישות האו"ם ולאפשר לפקחי הנשק גישה חופשית לכל מקום ברחבי המדינה.

על־פי ההחלטה, שהועברה לשגריר עיראק באו"ם, עד 15 בנובמבר מחויבת עיראק להודיע שהיא מקבלת את תנאי ההחלטה ומבטיחה לעמוד בהם; במחצית השנייה של חודש נובמבר יגיעו פקחי הנשק של האו"ם לבגדד לשם ביצוע בדיקות ראשוניות; עד 8 בדצמבר על עיראק למסור למועצת הביטחון הצהרה "מלאה, מדויקת ושלמה" של כל תוכניותיה לפתח נשק להשמדה המונית, וכן של כל החומרים האזרחיים שעשויים לשמש למטרות כאלה; לאחר מכן יערכו הפקחים בדיקות מקיפות יותר, ועד 21 בפברואר הם יגישו דו"ח על ממצאיהם למועצת הביטחון.

עיראק נדרשת לאפשר לפקחים גישה לכל מקום ולכל אדם בתחומה, ובכלל זה לארמונות הנשיאותיים, שבהם, על־פי החשד, מסתירה עיראק חומרים הקשורים לתוכניותיה לפיתוח נשק להשמדה המונית.

ההחלטה קובעת שאם עיראק תמסור "הצהרות כוזבות או לוקות בחסר" ותסרב לשתף פעולה עם הפקחים, תהיה זו "הפרה משמעותית נוספת" של החלטות מועצת הביטחון. המונח "הפרה משמעותית" מפורש על־ידי ארה"ב כהצדקה חוקית לתקיפה צבאית.

גורם עיראקי מסר לסוכנות הידיעות של עיראק INA: "למרות שהחלטה 1441 של מועצת הביטחון רעה ובלתי צודקת, הנהגת עיראק לומדת אותה ברוגע, ותקבל את ההחלטות הדרושות בתוך מספר ימים".

בהחלטה תמכו, כאמור, כל 15 חברות מועצת הביטחון, ביניהן גם סוריה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אני עוקבת בדריכות 105994
אחרי החדשות בנושא, כי אני רוצה מאוד לבקר בארץ בינואר. עכשיו הם שוב גרמו לי לשנות את דעתי רגע לפני שאני לוחצת על ה"order" באתר של expedia. מה יהיה?
תבואי, יהיה קטעים 105995
בחייאת נגה, כסטטיסטיקאית את אמורה לדעת יותר טוב מכולנו שרק זיהום האויר בניו-יורק הוא קטלני בשבילך בשניים-שלושה סדרי גודל יותר מאיום הטילים.

מצד שני, גם זיהום האוויר בתל-אביב לא יוסיף לך בריאות. חשבת אולי על הרי אילת? או לעשות את שביל ישראל?
תבואי, יהיה קטעים 105998
כסטטיסטיקאית, אני מבקרת בארץ למרות הטרור, מתוך החישוב שהסיכוי שלי למות מפגיעת מכונית כשאני חוצה את השדרה השישית גבוה יותר מהסיכוי שלי להתפוצץ בבית קפה בתל אביב. המוטו הוא שאני מבקרת בארץ בלי חשש כל עוד אני לא חוששת מטילים עירקיים. והנה הם באים!
(לא כי במלחמת המפרץ נהרגו כ"כ הרבה אנשים - למיטב זכרוני נהרגו שניים או משהו כזה - אלא כי אני חוששת מנשק לא-קונבנציונלי, וסדאם לא התפרסם בזכות תכונות כמו רוגע וסבלנות).
אל תבואי, למה לך צרות? 106008
במלחמת המפרץ נהרג אדם אחד כתוצאה ישירה מפגיעת טיל.
אל תבואי, למה לך צרות? 106048
האם זה נכון שבמלחמת המפרץ נחת בישראל גם טיל כימי (ליד דימונה)?
אל תבואי, למה לך צרות? 106054
לא נכון.
הזיהום עצמו הוא נשק כימי אכזרי 106171
הגיע הזמן 106011
סוף סוף. כמה אפשר לאיים. עוד מעט הם היו נראים מגוחכים כמעט כמונו...

אולי סוף סוף אני אקבל את הצו שמונה שלי.
שששששששששששששש !!!!! 106014
אל תגיד דברים כאלה בקול רם. באבא-שמונה הגדול והמאיים מקשיב תמיד!

עוד לא ראיתי את האמריקנים נובחים ולא נושכים כאשר הנביחות מתגלות כלא אפקטיביות. גלגלי השיניים של הלסת האמריקנית זזים לאט, זה הכל.
צו8 106017
למה לא להגיד ? אני רוצה שהוא ישמע. אני בעד הסיסמא:

"צו שמונה וגמרנו !". ואני לא מתכוון למדינה. אני מתכוון לתחזית ה 57 ימי מילואים בשנה שצפויה לשנה הבאה.
צו אוקטלי. 106021
תשובה ב-תגובה 106019
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106172
ולמה העיתונות לא עוסקת בעובדה הזו ביתר עניין? בחיי, אני מאבד את אמוני בעיתונות. את הידיעה על המגעים הפרטיים של שאול מופז עם ירדן ומצרים שמו במלבנון קטן בפינת דף שבע, ועל ההצבעה של סוריה אף אחד לא מדבר. במקום זה מקדישים עמודים על גבי עמודים למי ינצח בפריימריס של מי, מה ביבי עשה לשרון, רמון כן או לא, וכל מיני בובעמייסאעס כאלה.
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106174
אני לא יודע על העיתונות הכתובה, אבל במהדורת החדשות של קול ישראל שבה דווח על עצם קבלת ההחלטה פה אחד, הודגשה הצבעתה של סוריה, אשר שקלה להמנע, ונאמרה גם הסיבה לשנוי דעתה של סוריה. אני לא זוכר את הצטוט המדויק, אבל אני בהחלט זוכר איך זה תורגם ע"י האינטרפטר שלי: "ארה"ב הבהירה לסוריה שמי שלא איתה הוא נגדה, שסוריה לא כל כך רחוקה מעירק, ושטיסים אמריקאים עלולים לטעות בנווט."
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106189
אהא! אז זה כן היה לחץ אמריקאי? אני דווקא חשבתי על לחץ אירני.

בכל מקרה, גם בחדשות הטלויזיוניות לא שמו דגש מספיק על העניין, במיוחד בהתחשב בעובדה שכל ההערכות הקודמות ראו את סוריה נמנעת לכל היותר.
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106199
עכשיו כשאתה אומר את זה
אני לא בטוח שדיברו על לחץ *אמריקאי* (כזה שנמדד בPSI)
אבל בחדשות בקול ישראל במפורש דיברו על ל ח ץ
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106200
בלבלת אותי.
מדוע סוריה הצביעה בעד? 106202
עזוב, זה שוב ההומור הקלוקל שלי.
דובר במפורש על כך שסוריה שינתה את כוונתה להמנע עקב לחץ אמריקאי.
כל נושא איכויות הנווט של הטייסים האמריקאים זה כבר האינטרפטר שלי.
דניאל סובלמן מנסה להסביר: 106204
דניאל סובלמן מנסה להסביר: 106238
אני מאוכזב. ההסבר איננו מספק.
דניאל סובלמן מנסה להסביר: 106270
מכיוון שאפילו בעירק מצליחים למכור את ההחלטה הזו כמאוזנת, מה אכפת לסורים להיות לרגע בצד של הטובים? אם יחליטו על תקיפה ממשית, הם מן-הסתם יתנגדו.
גם זאב שיף מנסה להסביר: 106681
אני לא רוצה לנג'ס, 106714
אבל זה עדיין נראה לי קצת קלוש. האמריקאים כל הזמן מדברים על שינוי משטר. ובגלל שפאואל, שר החוץ האמריקני, לחש משהו לאוזן של מקבילו הסורי, שלא יעשו זאת בדיוק, אלא משהו חלש יותר, זה הספיק בשביל לשכנע את סוריה להצביע בעד? במיוחד בהתחשב בהמשך מאמרו של שיף, בו הוא מראה עד כמה פעולה כזו היא חסרת משמעות ללא החלפת המשטר, ואני מניח שטיעונים אלה לא זרים לידידנו בוושינגטון.
''סדאם, ספר לי על אמך'' 106782
פסיכיאטר אמריקאי שעבד שנים ב- CIA בניתוח "קליינטים" כמו סדאם עבור הממשל, חוזה שסדאם לא יוותר על מחסני הנשק הלא קונבנציונלי שלו, וכשירגיש שהוא עם הגב לקיר, ישתמש בכל מה שיש לו, נגד צבאות ארה"ב-בריטניה, ונגד ישראל.

אחד ה"צימוקים"- אמו של סדאם, כשהיתה בהריון איתו, ניסתה גם להתאבד, וגם לעשות הפלה מלאכותית. רק הטיפול והחסד שהורעפו עליה מצד משפחה יהודית עיראקית, הצילו את חייה, ואת חיי העובר. למשפחה זו, שחיה עכשיו בישראל, בוודאי נראה כל העניין כצחוק הגורל.

''סדאם, ספר לי על אמך'' 107009
למה צחוק הגורל? הילד מאוד הצליח אחרי הכל.

מזכיר את הבדיחה על נשיא ארצות הברית שרצה פעם לפנק את אמו הפולניה ביום הולדתה. הזמין אותה לחופשה חלומית, לטיסה במטוס פרטי ולא חסך במאום. כשחזרה הביתה סיפרה לשכנתה: "נסעתי לבקר את הבן, כי הוא עסוק מדי בשביל לבוא לראות את אמא ביומהולדת".
השכנה: "מי, הרופא?"
- "לא, השני".
(: 107011
למה צחוק הגורל? תשאלי את הרמת-גנים..

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים