הרוצה את הרב - יבוא אליו 124
מישהו אמר לנו לפני כמה חודשים, ש''תם העידן בו ראשי-ממשלה עולים לרגל לרבנים''. אז אמר. עידו שטרנברג ממשיך לעקוב בדאגה אחר אהוד ברק, וכרגיל, גם את זה לא תמצאו בעיתונים היומיים.
(איור: סינפסה)
בשלוש לפנות בוקר הגיע אהוד ברק לכיכר. הוא בא להודות לנו על כך שהזענו בשבילו בצמתים, שבשבילו גררנו זקנות לקלפי, שדחפנו פתקי "אמת" לידיהם של עולים חדשים, כמו בימי סלאח־שבתי העליזים. אנחנו, מצדנו, נשארנו רק כדי לומר לו שלוש מילים - "רק לא ש"ס".

"הנני העני ממעש", פתח ברק את נאומו - ואנחנו, בגרונות ניחרים, השבנו לו, "רק לא ש"ס". הוא דיבר על שחר חדש - ואנחנו בשלנו - "רק לא ש"ס". הוא הבטיח להיות ראש־הממשלה של כ־ו-ל־ם - ואנחנו ענינו, בכוחותינו האחרונים - "רק לא ש"ס". מספר שבועות מאוחר לאחר מכן, אהוד ברק נאלץ לבחור בין ש"ס והליכוד. הוא בחר בש"ס. היום הוא מצטער על הבחירה שלו, ואנחנו מצטערים על שלנו.

ש"ס, כזכור, הבטיחה לאהוד ברק שבעה־עשר חיילים ממושמעים בכנסת, אנשי קואליציה למופת. נעים היה להיזכר באותה הבטחה כשידיהם של חברי הכנסת של ש"ס הונפו בתזמון מפליא דווקא עם אנשי האופוזיציה בהצבעות הטרומיות על תקציב המדינה.

דליה איציק קראה להם "חיילים בשירות השלום", ועכשיו היא נאלצת לראות איך הקודקוד מכתת רגליו בין חברי־הכנסת של ש"ס, כדי לשכנעם שלא לערוק.

אם להאמין לאהוד ברק, אז הוא "לא סחיט ולא לחיץ". אם להאמין לעינינו הרואות ולאוזנינו השומעות - אזי הוא לא פחות לחיץ וסחיט מקודמיו. אהוד ברק הבטיח לנו ש"תם העידן בו ראשי ממשלה עולים לרגל לרבנים". האמנם? אז מה בדיוק עשה אהוד ברק השבוע בביתו של הרב עובדיה יוסף? עבר בסביבה וקפץ להגיד שלום? חשב להתפלפל בסוגיה תלמודית טובה? התעניין לגבי 'שידעך' לאחת מבנותיו? לא. ש"ס הצליחה להבהיר לאהוד ברק נקודה פשוטה, הרוצה את הרב - יבוא אליו. אהוד ברק, מוח־אנליטי־או־לא, הבין מהר. אהוד ברק הגיע לקבל את ברכתו של הרב למשא־ומתן עם הסורים. עד עידן ברק, הרבנים רק קבעו (או, לפחות, ניסו לקבוע) מי יהיה ראש־הממשלה. בעידן ברק הם גם אלה שקובעים את גבולות המדינה. לא עוד גנרלים עם מפות, לא עוד מזרחנים עם עיתונים סוריים בידיהם. בעידן ברק, על־פי הרב יישק דבר. אין ספק, מבחינתה של ש"ס, שלטון ברק הוא תור הזהב השני של יהדות־ספרד.


פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • האייל האלמוני • 23 תגובות בפתיל
  הבעייה עם ש''ס והשלום • גיא וינר • 8 תגובות בפתיל
  כל מילה פנינה • אתה מותק

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים