שרון: אחרי הבחירות - אאשר את מתווה בוש 1260
ראש הממשלה אריאל שרון אמר אמש (ד') כי אחרי הבחירות יביא לאישור הממשלה את מתווה הנשיא בוש, הכולל הקמת מדינה פלסטינית.

שרון אמר "הצדדים יתקדמו לשלב הבא במתווה הנשיא בוש כשתצמח מנהיגות פלסטינית חדשה, אחראית ונקייה משחיתות, הטרור יופסק, והשלטון הפלסטיני לא יניח לו להתחדש; ייבנה שיתוף פעולה אזרחי־כלכלי; תופסק ההסתה ויטופח החינוך לשלום; בד בבד תפעל ישראל להקלת הלחץ הצבאי, ליצירת רצף טריטוריאלי בין מרכזי האוכלוסין הפלסטינים ולהקלת חיי היום־יום".

"בשלב השני של מתווה בוש", הוסיף שרון, "תאפשר ישראל הקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות שאינם סופיים, שיחפפו לשטחי A ו-B, למעט אזורי ביטחון חיוניים; אותה מדינה פלסטינית תהא מפורזת לחלוטין; יותר לה להחזיק משטרה וכוחות ביטחון פנים החמושים בנשק קל; ישראל תוסיף לשלוט בכל הכניסות והיציאות של המדינה הפלסטינית, וכן תחלוש על מרחבה האווירי, ולא יותר לה לכרות בריתות או הסכמים עם אויבי ישראל".

בשלב האחרון של מתווה בוש, אמר שרון, "ייפתח משא ומתן לקביעת מעמדה הסופי של המדינה הפלסטינית בו ייקבעו גבולות הקבע. כפי שהדגשתי, לא נתקדם משלב לשלב עד שישרור מצב יחסים מוכח של שקט, שינוי סדרי ממשל פלסטיני ודו קיום הולך ומתחזק".

היום התארח שרון בישיבת "ועדת העורכים" ואמר כי הוא מוכן לרצף טריטוריאלי פלסטיני "מג'נין ועד חברון" שיושג על ידי בניית מנהרות וגשרים. שרון סירב להצהיר כי הוא מתנגד לפינוי התנחלויות.

דוברי מפלגות הימין תקפו את שרון בחריפות. יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי ח"כ אביגדור ליברמן אומר: "בחנוכה נכנענו לטרור. בכל העולם מנחים למגר ולפורר את ארגוני הטרור, ובמדינת ישראל מקימים מדינה לטרור. את שני התותחים שבדרום לבנון, של החיזבאללה, התכוון ראש הממשלה להעביר לאזור השומרון, ובכך לאיים על התושבים ועל שדה התעופה". יו"ר המפד"ל השר אפי איתם אמר: "מדובר בקו מדיניות חמור מאין כמותו. בעוד כל העולם כולו נלחם בטרור ובמשטרי הטרור, ולנו יש כ- 700 הרוגים, אומר שרון לפלסטינים 'אתם השגתם את ההישג האסטרטגי שלכם דרך הטרור, והטרור הוא זה שמוביל למדינה'. כל הדיבורים על כך שלא יהיה להם נשק ושלישראל תהיה שליטה על הנעשה שם, ברור לגמרי שהפלסטינים לא יקבלו דבר כזה. הדבר יגרום למוטיבציה של הפלסטינים, והם יידעו שהטרור ישיג להם תנאים טובים יותר".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
Ynet - התגובות במפלגות הימין
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שרון קורץ לשמאל. 111331
שרון פונה לקולות שמאליים שיצביעו עבורו.

מה משמעותה של תוכניתו האמיתית אם אכן יבצע אותה? אוסף של קנטונים פלסטינים מוקפים בגושי התנחלויות. יש מי שלא לומד דבר ולא שוכח דבר.
קרא ביתר פירוט. 111336
''נמשיך במתווה בוש בערך החל מימות המשיח.''
אריאל שרון — מייסדה של מדינת פלשתין! 111367
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. 111369
שרון רוצה ממשלת אחדות 111376
שרון מאותת למצנע על כוונתו לאחדות. לא נראה לי שהוא מותיר למצנע ברירה. אחרי הבחירות תהיה ממשלת אחדות, עם מצנע (שר חוץ או ביטחון?) כמספר שתיים.
שרון רוצה ממשלת אחדות 111377
חוץ - לא נראה לי ששרון יוותר על נתניהו כי הוא מעדיף אותו בפנים מאשר כטראבל מייקר בחוץ.
ביטחון - סביר ששרון יעדיף את מופז הפופולרי בציבור.

כנראה ששרון אכן יעדיף ממשלת אחדות מקואליציה עם האיחוד הלאומי, אבל דבריו הנ''ל כנראה נאמרו לשם משיכת מצביעים מהשמאל.
שרון רוצה ממשלת אחדות 111421
מה הבעיה הוא יכול לתת לו להיות שר אוצר, כמו שידוע שר אוצר תמיד מאבד מכוחו לאחר שרותו בתפקיד זה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים