שנה אזרחית חדשה טובה! 1295
אנו במערכת האייל הקורא מאחלים לכל קוראינו שנת 2003 טובה ומאושרת.
קישורים
2003 - אין עדיין אף אחד בבית
לוח שנה 2003
1.1.2003 - הספירה לאחור
תקציב 2003 - סתם, שתדעו
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117593
הנה "שנה אזרחית נפלאה לכולכם" רשמית.
אגב, אני לא חוגגת סילבסטר מתוך עקרון. מישהו איתי?
אגב 2, היה ממש נחמד לי לראות את זה עכשיו.
אגב 3, אם אני אמהר, אהיה המגיבה הראשונה של 2003.
אגב 4, הכותרת לא מתייחסת למי שהעלה את העדכון הזה :-).
שנה טובה לכולם 117608
מסיבת הסילבסטר שהייתי בה בכל אופן ( באדיבות אתר ''בננות '') אם ניתן לראות בה כתשקיף של השנה הבאה עלינו לא בישרה טובות . היא כללה מופע של סאדו -מאזו בין מסטרית אכזרית ועבד נכנע . משום מה חשבתי תוך כדי על יחסי ארה''ב -ישראל.
שנה טובה לכולם 117613
זה עדיין יותר טוב מהקיטש שנשפך מכמה מופעים אחרים שיצא לי לראות מבט חטוף שלהם, בלי לנקוב בשמות (*שיעול* אמריקאים ! *שיעול*).
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117632
מי שכתב את העדכון הזה (דובי, אם אני מנחש נכון) לא היה בסביבה כשהעדכון פורסם. יש מנגנון לפרסום אוטומטי בתאריך ושעה שנקבעים מראש.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117643
לא, לא אני. אני לא הייתי זוכר ליצור העתק של הלינקים משנה שעברה. (:
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117660
כן, אמרו לי כבר אתמול.

אבל אתם אוהבים אותי אפילו שאני יכולה להיות אידיוטית לפעמים, נכון? (לא לענות בבקשה).
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117639
1. אני לא חוגג חגים בדרך כלל, אם יש חופש אני נשאר אצל אבי או אמי יותר זמן מבד"כ, או הולך לביקור קרובים, או עושה דברים לימודיים שכאלה. אז אפשר לומר שאני איתך, אם כי סביר להניח שיש חגים שאת כן חוגגת.

2. הייתי ער בשעה הזו, אבל בבית, לבד ומדוכא. מה לעשות. (אבל קריאה בספרים עודדה אותי קצת. אין כמו כהן-טנוז'י.)

3. את זה נצטרך לבדוק.

4. מה שטל אמר. (דובי, איש המסיבות הידוע, יהיה מול המחשב בשעה כזו? מה פתאום.)
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117827
לבד ומדוכא - בגלל שנשארת בבית? כי הדרך הטובה ביותר לחגוג את ה"חגים" האלה היא להתעלם מהם. ככה, כשיוצא להישאר לבד בבית ב"חג", לא איכפת.

בראש השנה האזרחי של 95 (אולי 94?), באמסטרדם, הוזמנתי לשלוש מסיבות גדולות, למשפחה של החבר לשעבר ולכינוס חברים אחד, אנשים שנאספו לראות את הזיקוקים מעל אחד הגשרים. בסופו של דבר ויתרתי על כולם, כיוון שהדרכים היו מלאות קרח, ואי אפשר היה לרכב על אופניים בלי להחליק. כמובן שהפכתי בחצות "לבד ומדוכאת", אלא מה? והחג לא נגע לי כלל וכלל. תיקח הרוח את החגים והמועדים חסרי התכלית.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117669
גם אני לא חוגג את סילבסטר מתוך עיקרון. לעומת-זאת אני חוגג את ראש השנה האזרחית. בכל (רוב?) העולם קוראים לליל הראשון בינואר "ראש השנה", ורק בארץ היהודים מצאנו בכל-זאת איזה אנטישמי איזוטרי מההיסטוריה לתלות בו את התאריך ממש כמו שעשינו עם כל שאר החגים שלנו. זה פשוט קטע כל-כך יהודי שאני לא יכול לא לחייך :)
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117671
סילבסטר זה לא אנטישמי מההסטוריה, זה חתול מצוייר. אחרי כל מה שהציפור המגעילה הזאת עושה לו, מגיע למסכן שיקראו על שמו חג.

מה רע?! 117673
זה שאנחנו חוגגים חג אנטישמי רק מגביר את ההצהרה שהעם היהודי עדיין קיים על אפם וחמתם של כל שונאינו.
שום דבר 117678
קצת נראה לי מוזר לקרוא לחגיגת השנה האזרחית "חג אנטישמי". כלומר, הסיבה, לדעתי, שישראלים מכנים את האירוע "סילבסטר", כנהוג במקומות מסויימים ולא "ראש השנה" כנהוג ברוב המקומות נעוצה בכך שהשם "ראש השנה" כבר תפוס ומקושר לראש השנה העברית.
האם החג עצמו הוא אנטישמי במהותו? נראה לי שלא. שמעתי לא אחת את הגרסה שמסבירה שהתאריך הוא בעצם כ- 8 ימים מאז יום הולדתו של ישוע, כלומר, החגיגה היא למעשה חגיגת ברית המילה של אותו האיש.
האם יש בחגיגה הצהרה כלשהי כלפי העולם הנוצרי? נראה לי שגם כאן התשובה היא שלילית. אלו הבוחרים לחגוג הם חילוניים ברובם, שההתרסה היחידה שניתן אולי לייחס להם היא מול המסורת היהודית דווקא, ולא מול המסורת הנוצרית. אישית, זה נראה לי כמו "עוד הזדמנות לחגוג, אז למה לא?".
שום דבר 117804
ה-‏31 לדצמבר הוא גם יומו של סילבסטר, אפיפיור נוצרי.
כלומר, אנשים חוגגים את יומו של אפיפיור נוצרי.
אבל מה?
זה לא סתם עוד קדוש נוצרי. הוא גם היה אנטישמי.
ראש השנה האזרחי אינו חג אנטישמי.
יומו של סילבסטר, לעומת זאת, כן.

למה רק אנחנו חוגגים את ה"סילבסטר" כשכולם חוגגים את הnew year? אלו שני דברים שונים לגמרי.
ואני כבר לא חוגגת את christmas, easter ושאר החגים, למה שאחגוג רק את היום הזה? "יש, מישהו אהב להרוג אותנו".
שום דבר 117851
אני בערך אחזור על עצמי: האם מישהו מהישראלים החוגגים את השנה האזרחית החדשה רואה בו בכלל "חגו של סילבסטר, האפיפיור"? אם לא, אז למה שיהיה איכפת למישהו? אם, נגיד, יום הולדתו של היטלר, על פי הלוח העברי יוצא ב-ה' באייר, האם עלינו לבטל את יום העצמאות?
כן אדוני השר 117857
אח, אתה שוב מזכיר לי את גאון הדור, השר האקר:

We agreed that the only difference is in the name.
It's like litler and Hitler.

כן אדוני השר 117859
אם אי פעם יהיה קון של איילים, יהיה צריך להקרין כמה פרקים מהסדרה הגאונית הזו.
לא אדוני השר? 541607
ומה תאמר על סקירת הדיוידי שיצא בישראל? "...בניגוד ליצירות מופת [אנגליות אחרות, הסדרה] לא ממש מעוררת צחוקים רמים...סיטואציות לא מצחיקות במיוחד על אנשים חביבים בחליפות..."
לא אדוני השר? 541625
הכותב פיספס לגמרי את הסידרה. כנראה שמה שמצחיק אותו זה מישהו מטפל בך או מי הבוס.
ובדבר סילבסטר עצמו 117821
עיין http://www.newadvent.org/cathen/14370a.htm

לגבי השאלה אם סילבסטר עצמו היה אנטישמי, הגדר לי "אנטישמי". לאחרונה ראיתי שימוש במונח הנ"ל כדי לציין יהודים ישראלים, פעילים חברתיים וכל מי שמתנגד למדיניות של ממשלת ישראל - אם הוא היה אנטישמי כזה, הוא בחברה טובה ומכובדת. בעבר שמעתי את המונח "אנטישמי" בעיקר לצורך ציון אנשים שתמכו בהרג של יהודים באשר הם יהודים. אם הוא תמך בגזענות דורסנית כזו, הוא בחברה רעה.

אבל מן הראוי להגדיר את המונח החמקמק הזה בהגדרה מלאה, כדי לאפשר שיחה מדויקת לגביו.
אני בעד 118760
בימים האחרונים קיבלתי מספר אי-מיילים שהנושא שלהם בגדול הוא :"סילבסטר- למה זה רע!". הרעיון העומד מאחורי אי-מיילים נרעשים אלו הוא העובדה כי הקדוש סילבסטר, שעל שמו נקראת החגיגה של תחילת השנה האזרחית היה חרא של בן-אדם. לפחות בכל הנוגע ליהודים. האי-מיילים יודעים לספר על עינויים שונים ומשונים שעברו אותה יהודים אומללים בידיו של סילבסטר האיום. האי-מייל המתריע מסתיים במילים :" האם היית חוגג אם לחג היו וראים "היטלר"?

אותה חגיגת "סילבסטר, היא חגיגה של תחילת שנה אזרחית חדשה, מה שבאנגלית נקרא: new years eve. מדובר במקבילה של העולם הנוצרי לראש השנה שלנו- עפ"י לוח השנה הגריגאורייני שמקובל בעולם וגם בישראל. למעשה, מלבד המגזר הדתי ומהדורת החדשות של שש בבוקר, אין אנשים רבים שרושמים בראש מסמך- "כו-כז בטבת", או כל תאריך עברי אחר.
החגיגה של ראש השנה האזרחית היא תירוץ. תירוץ בארץ הקטנה שלנו לארגן מסיבה, סוג של חג שאינו דתי ואינו טעון משקעים של "ניסו להרוג אותנו, לא הצליחו, בואו נאכל". ואם אנו מתעקשים להעלות את סילבסטר האיום, האם לא ניתן להתייחס לחגיגה של יהודים את חג "ה סילבסטר" כסוג של חגיגת in your face? בחזקת: "גם אתה ניסית להרוג אותנו- נא בעין- לא הצליח!"? בדיקה במקורות שונים (ותודה ל- google) מעלה כי האפיפיור סילבסטר מת בשלושים ואחת בדצמבר- אנשים- זו סיבה למסיבה!!!
הבעיה שלי עם סילבסטר היא הטרור שהוא מייצר. כל שנה, בסביבות תחילת-אמצע דצמבר מתחילות השאלות "נו, אז עם מי את בסילבסטר…החתול וקופסת האגן-דאז? זה נחמד…." הידיעה ששוב עברה שנה ואת/ה לבד בחגיגת הנשיקות של חצות. ולא משנה בכלל עם כמה אנשים יצאת במהלך השנה, כמה צפרדעים נישקת וכמה מהם הפכו לנסיכים/ות (לפחות לתקופה קצרה), אם את/ה לבד בסילבסטר פשוט פישלת. ואת יודעת שזה לא ממש משנה, הרי את ילדה גדולה ולהיות לבד בסילבסטר זה לא ממש משנה ו"למה לצאת לחגוג באמצע השבוע, הרי ממילא יש לי עבודה ענקית להגיש יום אח"כ", אבל ככל שהמועד מתקרב, אני חוזרת לשיחות הטלפון עם חברותיי נפגעות הטרור החברתי.
יצרנו ממועדון קטן ואקסקלוסיבי- אנחנו מסרבות להיכנע לתכתיבים החברתיים ובערב השנה החדשה מתכנסות כולנו ומשתכרות. אני מדברת אתכם על חגיגה דקדנטית של אלכוהול משובח, מזון מנחם כמו שוקולד והרבה הומור. ההומור זה מה שעובד- אנחנו יושבות ביחד,ונקרעות מצחוק. אני מדברת על משהו ברמה של סטנד-אפ משובח, תרכיז של סיינפלד, אדי מרפי וטובים אחרים- אנחנו לוקחות שם את כולם. את החומר שאנחנו מייצרות באותן פגישות אפשר היה להפוך למכרה זהב. הבעיה היחידה היא כמובן שלמחרת, עם כאב הראש והרגשת הבחילה שמרחפת מעל החוויה- אף אחת לא ממש זוכרת על מה דיברנו.
אני יודעת שזה מעט נדוש- בנות רווקות נפגשות ומדברות על החיים בלווית אלכוהול, אבל החיים הם לא "סקס והעיר הגדולה". נכון שהשיחות שלנו בפגישות אלו מתחילות בקיטורים על מצב רווקותנו ובד"כ גם מסתיימות באותו הנושא, אבל באמצע יש מגוון רחב של נושאים- אמהות, הורים, חברים, פוליטיקה, כלכלה (אוקיי, כולנו סטודנטיות כך שעיקר שיחות הכלכלה שלנו מתמקד בבכי על גודל המינוס), אנחנו מדברות על ספרים, סרטים, מקומות שבהם טיילנו ואנשים שאותם פגשנו. אותן נשים שאנו פוגשות בסדרת הטלוויזיה המדוברת הן קריקטורות. הדמויות לוקחות את כל החולשות שלנו כנשים ומציגות אותן כאשר הן עטויות פראדה ומנולו בלאנק (שלו הייתי מוכרת שני זוגות שלו, לא היה לי מינוס). אנחנו לא מנסות לשחזר סיטואציה דמיונית שמוצגת בטלוויזיה, אנחנו שואבות כוח מחברותא נשית. אותו "מעגל תפירה" שהיה קיים מימים ימימה. אומנם, היום אנחנו לא תופרות ורובנו לא רואות את עתידנו כספון בית בתפקיד רעיה בלבד, אבל החברה הנשית, הידיעה שיש מישהי שמבינה אותך לגמרי ויודעת מה את צריכה (בבוא הסילבסטר- הרבה אלכוהול), הוא כוח שאין לזלזל בו. כוח זה הוא לא קלישאה.
ומה עם סילבסטר? בארצות אנגלו-סקסיות נהוג לשיר בערב השנה החדשה שיר: let not old friends be forrgotten- לא לשכוח חברים ישנים, לנצור את אלו שיש לך עכשיו ולנצל כל זמן אפשרי לחגוג את קיומם. אם יש משהו ששווה לחגוג, אפילו תחת שמו של אפיפיור מת, אני חושבת שזה הדבר.

מחשבות פוסט-סילבסטר
בעודי כותבת דברים אלו, אדי האלכוהול עוד לא התנדפו לחלוטין מהמערכת שלי. למעשה, הגעתי למצב מעניין בו אני מדפיסה תוך כדי שכיבה בתנוחה עוברית. אני צופה בעיות לקום בעוד כמה דקות.
את הסילבסטר אכן חגגתי יחד עם חבריי הטובים. עשינו מסיבה פרטית. ואומנם לא הצלחנו לגרש לחלוטין את הסממנים של הזוגיות אבל בשעה היעודה- חצות- ברחנו כל הרווקים והרווקות אל חדר המדרגות כדי להשאיר את מנהג הנשיקות לאלו שיש להם עם מי. היה נחמד, היה מצחיק. נקודת הבכי היחידה הייתה כאשר מצאתי את עצמי עם הראש באסלה,נפרדת ממה שאכלתי לארוחת צהרים (כנראה שלאכול רק טוסט לפני חגיגת שתייה הוא לא רעיון כזה טוב). אני לא בטוחה מה שתיתי, כמה ובאילו צירופים אבל נראה לי שעם הוודקה אני יכולה גם להוריד לק מהציפורניים. ולמה בכי? מלבד העובדה ש- איכסה!- הייתה העובדה שכואבת שבעודי נפרדת מהטוסט, הייתי צריכה להחזיק לעצמי את השיער. באותו הרגע עצוב (ודי מגעיל יש להודות על האמת), חשבתי שמדובר בשלב שקרוב במידה מסוכנת לשלב שבו אצטרך לעשות לעצמי תרגיל היימליך.
היום לאורו הבוהק הרבה יותר מידי של היום, ברור לי שזו סתם התבכיינות- יכולתי לקרוא לחברה שתעזור לי (למרות שכמה הייתה עוזרת לי בחורה שתויה אחרת, לא ממש ברור) ובסך הכל הוכחתי שאני מסוגלת להסתדר בכל מצב, לא משנה כמה עלוב יהיה, אבל הצביטה הקטנה בלב שתמיד עולה בקטעים כאלו עדיין מעיקה- או שאולי זו עדיין השפעתה הרעה של הוודקה המסתורית?
שנה אזרחית טובה ומאושרת
אני בעד 118764
''בננות'' זה בדלת השלישית משמאל
אני בעד 118766
אבל אם היא הייתה מגבה את זה בנוסחאות והגדים פיזיקלים מתמטיים, זה היה בסדר?

________
העלמה עפרונית, שדווקא די נהנתה מהתגובה ההיא, אבל לא חשבה שיש צורך לשתף בזה את כל העולם.
געגועים לחיבוקים חמים. 118772
לא צריך נוסחאות.
רק ללמוד להכניס הרבה רגש בשורה וחצי שנמצאות מתחת לקו.

_____________

האלמוני הארסי מרגיש לרגע שהוא עתודאי מהטכניון.
אני בעד 119024
מותר גם שיהיה אתר לדיונים עם נוסחאות והגדים פיזיקליים בלבד, לא?
------------------------------------------
האלמוני, לא מתכוון שזה יהיה דווקא האתר הזה.
בטח מותר. 119027
רק אל תצפה לפגוש שם אותי ואת הקו שלי. (מצד שני, גם בבננות לא תמצא אותי. ואין בכך כדי להעיד על אף אחד מהאתרים הנ"ל)

________
העלמה עפרונית, לא רוצה לישון.
אני בעד 118829
אז לשם ניסיתי להגיע...תודה על ההכוונה. :)
שאני אבין 118830
אתן "מסרבות להיכנע לתכתיבים החברתיים" ולכן נפגשות בליל ה-‏31 לדצמבר ומשתכרות? יחי הנון-קונפורמיזם!
שאני אבין 118870
"You are all individuals!"

"We are all individuals!!"

"Well, I'm not!"
שאני אבין 118979
טעות ידועה. למעשה, זה הולך:

You are all individuals!
We are all individuals!
You are all different!
We are all different!
uh... I'm not!

מה שמראה שאפילו מונטי פייתון מפספסים מדי פעם טיימינג מצויין.
שאני אבין 119003
אני לא ראיתי כל רע בטיימינג.. פשוט בכתב זה נשמע פחות טוב.
שאני אבין 119114
לא התיימרתי לצטט במדוייק. ובכלל, התזמון של העיוות טוב יותר.
אני בעד 119009
זה פחות או יותר מה שאנחנו עשינו. אני זוכרת במעומעם שרקדנו שירים של הסופרימס, ןשחתולים לא אוהבים וודקה (וגם לא אוהבים שאבא ואמא מתנהגים מוזר), אבל חוצמזה זה בעקר ערפל...
שום דבר 118878
"המוני ישראל חגגו השנה בשירים, בריקודים ובנשפי חשק את הילולת ג' בטבת המסורתית ב31 בדצמבר. החג העממי הפופולרי, אשר השנה יצא במקרה בליל השנה החדשה לפי הלוח האזרחי, הוחג גם על ידי תושביה הנוצריים של המדינה ועל ידי המושבות הדיפלומטיות".
(דן בן אמוץ, "קריעה תמה"). (ועוד, מקצת דעותיו על ראש השנה העברי):
"חברי כנסת נכבדים, שרי ממשלה, עורכי עתונים, מורים ומחנכים: מי מכם יודע את התאריך העברי של מלחמת ששת הימים, גירוש ספרד, שנות השואה, הכרזת בלפור, חורבן הבית הראשון, מלחמת בר כוכבא, יום הולדתו של בן גוריון, מלחה"ע הראשונה והשניה, החלטת מועצת הבטחון של ה20 בנובמבר, וכן הלאה וכן הלאה! מי מכם יודע מה התאריך העברי היום?...
אם כן בשביל מה הצביעות הזו? בשביל מה להדפיס לוח שנה באמצע השנה? מי רואה את הסתיו כסופה של שנה, ותחילתה של שנה חדשה? איזה בית מלון ערך השנה נשפים בליל ה20 בספטמבר? מי כיבה את החשמל בחצות, והתנשק עם בת זוגתו לקראת השנה החדשה?...
ועכשיו כמה מילים על החג עצמו: זה חג זה? זה טירוף מוחלט. שגעון ממדרגה ראשונה. ארבעה ימי אבל, צום, תענית ועינויים. חנויות המכולת סגורות. החלב מחמיץ. הלחם יבש. פחי האשפה גולשים, הזבל מתגלגל ברחובות... מועקה. גועל נפש.
ולמה זה צריך להיות כך? למה לכל הרוחות צריכה הארץ למות למשך ארבעה ימים? למה שבתי הקפה, הדיסקוטקים, המסעדות, בתי הקולנוע והתיאטרונים לא יישארו פתוחים? למה שהעיריות לא יאירו את רחובות העיר, למה שאנשים לא ירקדו, ישירו וישמחו עד אור הבוקר? למה שלא יתנשקו בחצות לכבוד השנה החדשה? למה שלא ישתוללו במסיבות פריתעהשנה המחורבנת שהגיעה לקיצה?...
אז די! מספיק עם הבלוף הגדול הזה... יבוא יום והעם יצטרך לתת את הדין על הצביעות הזו.
כי ב20 בספטמבר יכתבון, וב29 לספטמבר יחתמון!"
אויש, שוב שכחתי לקנות יומן 119026
היומן הקודם שלי רץ מספטמבר (ראש השנה העברי, בערך) עד ינואר (הלועזי). עכשיו ינואר, ועדיין לא מצאתי יומן שלא מתחיל בספטמבר.
אויש, שוב שכחתי לקנות יומן 119029
כל עוד אני עושה טובות לאנשים באייל, וכל עוד אני מבקרת בארץ ממש בקרוב, שאני אביא לך יומן מכאן? פה הם מתחילים בינואר.
תודה, רק אם זה קורה תוך איזה שבוע :-) 119098
תודה, רק אם זה קורה תוך איזה שבוע :-) 119207
ברקת - כן, זה קורה מחרתיים. שלחי לי אימייל.
שכ"ג - אין לי מושג למה התכוונת?
שכ''ג 119222
תרגמי אותו לאנגלית...
שכ''ג 119229
אהה!
האם אתה מרמז לזה תגובה 113977?

(כל עוד הוא אכן as long as. מה, לא?)
את מחסירה את הנקודה 119334
"Honey, if you are in the area, why won't you drop it for a couple of minutes."

נוסעת 119338
זהו, נפרדת מהאייל עד התשעה עשר לחודש.

איזה יאוש יהיה לחזור, איך אני אצליח אי-פעם להשלים את כל התגובות שאפסיד?
נוסעת 119341
נסיעה טובה ובטוחה
איזה יאוש יהיה לחזור 119350
זה גם מה שאני אמרתי, אבל אני החסרתי חמישה חודשים ולקח לי זמן רב להשלים.
כל עוד = as long ? 119100
דובשנית, אם את כבר באזור, למה לא תטפטפי פנימה למען זוג דקות?
רשע 119101
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117736
מצאו? הוא היה שם. במקרה, אמנם, אבל היה. סילבסטר הוא בסך הכל הקדוש שבמקרה משוייך ליום זה, כמו שלכל יום בלוח השנה הנוצרי יש קדוש (חוץ מאחד). מכיוון ש"ראש השנה" כבר תפוס אצלנו, אימצנו את הטרמינולוגיה הנוצרית שמכנה את היום הזה "יום סילבסטר הקדוש".
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117837
אגב, בהולנד חוגגים חג נוסף, ב- 5 בדצמבר, לזכרו של סנט ניקולאס (שכנראה הוא-הוא לסנטה קלאוס). הסיפור הוא שסנט ניקולאס מגיע לביקור מספרד ומביא איתו את משרתו "פיט השחור" (Zwarte Piet). גם בחג הזה מחלקים מתנות, אבל סמליות יותר, ומלוות בחרוזים היתוליים.

117841
בישראל חוגגים גם כן חג נוסף בחמישי לדצמבר, אורחים מגיעים ומחלקים מתנות.
אה, זאת רק אני?
שיט.

__________
העלמה עפרונית, עוד שבועיים לא פה יותר.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117936
בערבית נקרא סנטה קלאוס ''פאפא ניקולאוס''.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117950
לא צריך ללכת רחוק. גם בשירי כריסטמס נקרא סנטה לעיתים גם ''סיינט ניק''.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117741
Silvester ? in my 20 years in the great U.S.A. I have never heard anyone reffer to new year's eve as Silvester. ... Only those who insist that it's "bad" to celebrate the world wide new year's (rosh hashana shel hagoim..) call new year's eve parties Silvester celebrations..
Try to imagine 117832
U2 sing: "The Silvester day"
Try to imagine 117878
yep. they are Irish though
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117763
לפני כמה שנים (3?), בעונה זו של השנה, התפרסמה ב"הארץ" רשימה שנונה של מתמטיקאי ששכחתי את שמו. זה היה בתגובה לשר מש"ס (ישי?) שיצא נגד החילונים החוגגים לזכר קדוש של הנוצרים.

ובכן, המתמטיקאי אמר שהוא מסכים עם כבוד השר. ולכן, הוא חיפש יהודי כשר לחגוג לכבודו את ראש השנה. באופן טבעי, הוא חיפש בין המתמטיקאים, והתמקד באלו מן המאה ה-‏19 (את זה הוא לא נימק; רמז ראשון למכרז תפור...). כאן הוא מנה שני שמות בולטים‏1, ופסל אותם. נפסל לאופולד קרונקר, כי הוא התנצר; ונפסל קארל גוסטב יעקובי, רק בגלל שמו הגרמני מדי. אבל אל תעקמו את האף על הנימוק הקלוש, שלא לומר הבלתי-הוגן, שכן זה שכן שנבחר הוא אכן ראוי: אחד המתמטיקאים הבולטים בדורו, שהוצע לו לעמוד בראש האקדמיה המלכותית בבריטניה - בתנאי שיתנצר, והוא סירב. מי כמוהו יסמל לנו עמידה איתנה נגד צביעות בשם הדת! (hint hint). שמו: ג'יימס יוסף בן אברהם יוסף סילבסטר.

1 אולי יותר, ושכחתי.
בטח רון אהרוני 117764
יש פה מישהו שהיה שמח 117834
אילו היינו חוגגים את יום קארל גוסטב (יעקובי).
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 589718
דן עמיר הוא מחבר הרשימה, ומי שהרים לו להנחתה לא היה שר מש"ס אלא הרב לאו. תמצית הרשימה כאן.
יפה יפה, אז לכולכם יש חיים... 117994
not true !
here in europe ,quite a few people call it Sylvester especially )according to what I have seen lately ( in germany. which explains why in israel it is also called sylvester )Israel and germany have so much in common, dont get me started). by the way I have celebrated the new year in down town Paris in some private appartment a block away from the Pompidou full of really beatiful drunk frenchmen/women . needless to say it was lots of fun
שנה אזרחית פוריה לכל מפורטלי האייל!!!! 117672
תחזיקו אצבעות שנשרוד עד השנה הבאה ...(לא רק בגלל עירק)
מזל טוב לכל הרוסים החוגגים שנה חדשה 117675
מזל טוב לכל הרוסים החוגגים שנה חדשה 117679
התחוור לי אתמול שבברה''מ החילונית היו שני ארועים עיקריים בשנה - יום ההולדת וחגיגת השנה החדשה, ומכאן המשמעות המיוחדת שהעולים מרוסיה מייחסים ליום הזה בשנה.
לכך כיוונתי 117680
מילא העולים מרוסיה, אבל הרומנים... 117681
אמש נסענו לנו לתומנו בפרבר שקט של חיפה, כשחבורת רומנים שתויים ועליזים חלפה על פני רכבנו במורד הכביש. אחד מהם התחפש לאיזו חיה מכוערת, אולי תרנגול הודו צנום, והחל לנקר את החזית של הרכב עם הראש לצהלות חבריו. לאור הפנסים הוא נראה כמו משהו שבתחילת האינתיפאדה לא היית מהסס לסחוט עבורו את דוושת הגז.
יום הולדת של מי? 117682
ישו. 117683
יום הולדת של מי? 117687
ביררתי קצת אצל החבר'ה ממוצא רוסי כאן. במהלך השנה בברה"מ לא היו חגים דתיים כמו שיש לנו בארץ. אלו היו ימי החופש הרשמיים בברה"מ:

1 ינואר: השנה החדשה
8 מרץ : יום האשה הבינלאומי
1-2 מאי : יום הסולידריות הבינלאומי של הפועלים.
9 מאי : יום הניצחון (במלחה"ע השניה)
7 אוקטובר : יום החוקה (עד איפושהו בשנות השבעים היה 5.12, ואז התקבלה החוקה החדשה)
7-8 נובמבר : יום המהפכה.

עם זאת, האדם הפשוט, שהקומוניזם והאידאולוגיה עניינו אותו כמו השלג בסיביר, מצא עניין באמת רק בחגיגות השנה החדשה, אליהם הוסיף את יום ההולדת של עצמו.
יום הולדת של מי? 117688
העובדה שהקומוניסטים הרשו לחגוג את התאריך המסויים הזה מוכיחה שזה אינו חג נוצרי-דתי. עדי, את יכולה להירגע.
יום הולדת של מי? 117775
למה, נראיתי לא רגועה אפושהו?!

אם כבר, שמישהו יעשה מעשה, ויוכיח שכריסטמס הוא לא חג-נוצרי דתי, כדי שאני אוכל לחגוג אותו.
של אליהו הנביא 117877
1. קצת אירוני להתקל באדם דתי המבקש שיוכיחו לו משהו כדי שאמונתו תשתנה ולו בשינוי קל וקטן.
2. הכריסטמס במקור הוא חג פגאני אשר נחגג ברחבי אירופה במתכונתו המקורית עד לפני כאלף וחמש מאות שנים.
הנוצרים השתמשו במנהגים מקומיים שורשיים על מנת לסייע בהפצת הנצרות ולכן אימצו את החג ורק שינו במקצת את מסגרת הסיפור על מנת לקשר בין האירוע לבין תורת ישוע.

ביפן שהיא לחלוטין לא מדינה נוצרית ובעצם המדינה היחידה בעולם שבה חופש הפולחן הוא באמת חופשי חוגגים את הכריסטמס וגם את ראש השנה האזרחית, למה?
כריסטמס זה נחמד כי מקבלים מתנות, תשאלי יפני ממוצע מי היה ישו ותקבלי תשובה שזה הסולן של להקת החתולים המיבבים.
ראש השנה זה כבר יותר רציני, ישנה ארוחת ערב מסורתית עם המשפחה המורחבת, מאכלים מיוחדים והמהדרין נודדים בלילה לחוף המזרחי לקבל את הזריחה הראשונה של השנה (זו מסורת שנשארה אפילו שהיום כבר יש לנו את אוסטרליה וניו זילנד).

בקיצור, בלי שמות כמו סילבסטר ובלי תהיות אם הרגע המשמח הנדון שייך לנו או אולי למחנה הנגדי, אם יש סיבה אז למה לא לחגוג קצת? (וזה כולל את החגים שלנו שמיסדתי כאן אף על פי שעניין המצות לא תפס אותם).
של אליהו הנביא 117882
אנשים חכמים, היפאנים. אנחנו חיים לפי אותה הפילוסופיה: אם כבר יש יום חופש מהעבודה, למה לא לחגוג? אז חוגגים את כריסמס, את ראש השנה האזרחית, את חג ההודיה, את סיינט פטריק'ס דיי, את ליל הסדר וכמובן שגם את פורים והאלווין. אז מה אם לכל אחד מהחוגגים יש שיוך דתי/לאומי שונה? כל סיבה למסיבה מתקבלת בברכה.
אז כן, אני מאלה שחגגו.
של אליהו הנביא 118049
השנה היה לא רע, עם ארוחה חגיגית שכללה דג פוגו (מי שמבין בדגים יודע איזה סיכון לקחתי) ולקראת הבוקר נסיעה למקדש אודו על חוף הים שם קיבלו עשרות אלפי אנשים את הזריחה של השנה החדשה עם מפגן זיקוקים נחמד.

עדיין, ראש השנה האזרחית המרשים ביותר שחוויתי היה לפני מספר שנים בבית אבן עתיק בפוינט פייפר עם מרפסת שמשקיפה למפרץ סידני בדיוק עם הגשר בחזית, הרבה יין וזיקוקים...
של אליהו הנביא 118131
כמה הדג הזה באמת מסוכן (או במילים אחרות: מה אחוזי הכשלון)?

האם הטעם שווה את הסיכון?
פוגו לכל פועל 118226
בכל שנה מדווחים מקרים בודדים של מוות כתוצאה מהכנה חובבנית של הדג.
בתקופה בה סמוראים עדיין נראו בארץ היה מקובל לצפות מהשף להתאבד במידה ומישהו מלקוחותיו היה נופח את נשמתו עקב מנת פוגו מרושלת. היום אף אחד לא מתאבד בצורה וולונטרית חוץ מאלה שכאמור מתעקשים לחתוך את הדג לעצמם בבית במקום ללכת למסעדה שמחזיקה מומחה (המחיר בהתאם).

לגבי הטעם, בשעה שכולם התמוגגו סביבי לא יכולתי שלא ללחוש באזני רעייתי שבשר הדג מזכיר לי YELLOW TAIL שישב יום במקרר. רצועות העור שהוגשו בנפרד מהוות סכנה בריאותית אמיתית (ולא בגלל הרעל) היות והכרתי כבר צמיגים של סמי-טריילר שהיו רכים יותר.
פוגו לכל פועל 118257
כמה צמיגים של סמי-טריילר הכרת בצורה אינטימית כזאת?
סיפורו המזעזע של סמי ם. 118259
התחלתי עם טאיירים רגילים של אופניים במסיבה בתיכון, חבר אחד אמר לי שזה יעזור לי להשתחרר. אחרי תקופה של שימוש רק בסופי שבוע זה עבר ליום יום, בלילות הייתי ניגש לפורד החדשה של השכנים עם הצמיגי שטח ומעביר ככה בכיף את הלילה עם גפרסון איירפליין באזניות.
מהצבא שחררו אותי אחרי שנה. בהתחלה הם לא עמדו בקצב הצמיגים שנאלצתי להחליף בנ.נ. שלי ולא הבינו למה אני אף פעם לא מחזיר את הבלאי אבל כשאזרח עובד צה''ל תפס אותי מכרסם את הפנימית של הצמיג מהמוביל טנקים שלו אז נמאס להם ושלחו אותי לטיפול.

היום יותר טוב, צמיגים כבר לא עושים לי את זה אבל כל סוף שבוע בשביל הסטלה קונה חמישים גרם קוקיות.
של אליהו הנביא 118098
1. לא בקשתי לשנות את אמונתי, להפך- בקשתי שיוציאו (במיוחד בשבילי) את המשמעות הדתית מכריסמס, כך שאני אוכל לחגוג אותו.

לא שזה אפשרי או משהו. בעסה.
של אליהו הנביא 118105
אמריקאים אתאיסטים שאני דיברתי איתם, ואשר חוגגים את חג המולד, טוענים כי הם חוגגים אותו כחג אזרחי לחלוטין, זמן לבקר את המשפחה, בקיצור, באותה דרך בערך שבה אני חוגג חגים, במקרה הטוב.

על כל פנים, את תמיד יכולה לחגוג את חג המולד, גם אם כו-לם חוגגים אותו כחג דתי. מי יפריע לך?
של אליהו הנביא 118132
אני לא יכולה לחגוג את חג המולד, אלא אם כן אני חוגגת את ''חג המולד''. כפי שאתה אומר, אתאיסטים חוגגים את חג המולד כחג אזרחי- אוקיי, סבבה, אבל זה לא ''חג המולד'', זה סתם חג. ברגע שהוא מאבד את המשמעות הדתית- אבדה משמעות החג.

כמובן שתמיד אפשר לחגוג כל חג כסתם יום עם מתנות וממתקים, וגם זה נחמד, אבל לדעתי מה שהכי יפה בחגים זו המשמעות שלהם.
שזה מזכיר לי 118285
איי שלמה האומללים, מה איתם? החזאים אמרו שסופות ציקלון "גילחו" אותם ושלא ידוע מה קרה לתושבים.
שזה מזכיר לי 118360
אמנם זה נמצא פחות או יותר על קו האורך שלי אבל זה עדיין כל כך רחוק שאף אחד כאן לא מתעניין במיוחד.
הם בסדר, נמלטו בזמן להרים. 118473
הקלה 118606
דאגתי להם.

עם או בלי קשר:
בנשיונל ג'יאוגרפיק האחרון כתבו על ספינת טורפדו שהתרסקה ב- 1943 ליד איי שלמה, שאחד מנוסעיה היה ג'ון קנדי הצעיר. קנדי חקק כתובת עם פרטים על התאונה על קליפת אגוז קוקוס, ושני סיירים ילידי האי הביאו את המסר לכוחות אוסטרליים שחילצו את הניצולים. יש שם בגיליון תמונות של מקס קנדי, האחיין של ג'ון קנדי, במסע לאי, בפוזות צילום (מחבק ומחייך) עם שני הסיירים האלה. אחד מהם, כבר לבן שיער ומצומק (ואולי גם עיוור?) לובש טי-שירט שעליה כתוב I rescued JFK .

ציטוט מהטקסט: "שני הגברים, שלשניהם כבר יש היום נינים, התרגשו עד דמעות מהמעמד. ההתרגשות לא פסחה גם עלינו. חרף הסיכויים הקלושים הוסיפה משלחתנו פרק חסר לביוגרפיה של גיבור אמריקני שהפך לסמל לאומי". הסיירים קיבלו, אגב, גם "מתנות ומענק מטעם משפחת קנדי".
הקלה 118973
זה מעורר הירהורים של מה היה קורה אילו.
כידוע, קנדי היה נשיא גרוע שסיבך את ארצו בויטנאם ופתח במבצע האוילי וחסר התוחלת של הפלישה למפרץ החזירים.
וד"א, גם אריק שרון הוצל פעמיים: בקרב לטרון במלחמת העצמאות ובמלחמת יום כיפור.
הקלה 118982
במלחמת יום כיפור? אתה מתכוון לתחבושת הפוטוגנית שעיטרה את ראשו?
הקלה 118993
לא. גם ביום כיפור מישהו הציל את חייו. הוא הופיע לפני כמה שנים בתוכנית של דן שילון שבה התארח שרון.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119000
כידוע - למי?
גרוע - לפי מה?
פתח במבצע - האמנם?
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119007
נימוקים בלינקים המצורפים.
באשר למפרץ החזירים, מי פתח במבצע אם לא הוא?
הCIA ניסה לעניין את אייזנהאור בפעולה כזו ללא הצלחה.
לעומת זאת קנדי התלהב ללא שיקול אי הריאליות שבדבר וההשלכה היתה לא רק כשלון המבצע, אלא גם השלכת קובה לזרועות ברה"מ.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119096
לינדון ג'ונסון היה הנשיא שהחליט על התערבות צבאית בוויאטנם.
לפניו היה כח מצומצם מאוד של יועצים אמריקאים שפקחו עין על ההתפתחויות באותו אזור.
לג'ונסון היתה ההזדמנות להחזיר את היועצים ולהמנע מעימות אך על מנת לא להצטייר כנשיא ''רך'' הוא הורה על משלוח של עשרת אלפים חיילים למטרות לחימה.
קצת מאוחר יותר ובניגוד להערכת המצב של מקנמרה, החליט ג'ונסון על הקמת התכנית שתביא לשליחתם של כחצי מליון חיילים נוספים.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119104
הכל טוב ויפה, אבל למה להוסיף את "על מנת לא להצטייר כנשיא "רך" "? אתה חבר שלו? אתה יודע מה עבר לו בראש? אולי היתה לו מטרה מעשית בעצם הגברת המעורבות בויאטנם?
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119132
פעם נוספת אני יכול להמליץ על הספר של
דויד הלברשטאם the best and the brightest (אמנם מעט מיושן) שמספר על התהליכים שהכניסו את אמריקה עמוק לויאטנאם.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119135
ואני יכול להמליץ על החלק השלישי של הספר של עודד בלבן Politics & Ideology לניתוח אלטרנטיבי של תקופת נשיאות קנדי.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119208
הספר הזה יוצא דופן בנוגע לכמות האינפורמציה שהיתה להלברשטאם בזמן הכתיבה.
קשה להאמין שהספר שיצא בתחילת שנות השבעים מכיל כל כך הרבה inside inormation.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119202
איזו מין תגובה זו?
אם הייתי אומר לך שפואד פרש ממשלת האחדות במטרה לבצע תרגיל מנהיגות במחנה העבודה על מנת לחזק את מעמדו לפני הבחירות המקדימות היית שואל אותי אם אני חבר שלו?
במקרה של פואד מדובר בהערכה מבוססת, במקרה של לינדון (הסחבק שלי) מדובר בחתיכת היסטוריה אשר נתמכת ע"י אין ספור מסמכים ורשומות.
לא תקבל לינק אבל המלצה לספר בסיסי שניתן להשיגו בדיונון תקבל מפאת התקווה שאתה באמת מתעניין ולא סתם תוקף מתוך שיעמום.
"המאה ה-‏20" (ברח לי שם ההסטוריון) נכתב ע"י בחור בריטי ונותן מבט מעניין על הפוליטיקה מבפנים תוך שהוא מבסס את התוכן על תמלילים ורשומות שהותרו לפרסום לאחר 20, 25 וחמישים שנה.
אם הספר לא ישביע את סקרנותך נסה את רשומת הזכרונות של מקנמרה אשר מכילה ציטוטים והתרחשויות מתוך הדיונים בבית הלבן.
תקרא ותרגיש כאילו לינדון טחן איתך שמירות בטירונות.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119223
בתשובה לשאלתך - כן. בקשר למקנמרה, קנדי ולב"ג, אני יכול להפנות אותך לספר שציינתי כאן:תגובה 119135
הסטוריון צריך להיות חבר של סטאלין? 119230
בתגובה לתשובתך לשאלתי - אתה מתמם.
לגבי הספר המומלץ - אין בו שום התייחסות לגבי החלטה כביכול של קנדי לטובת התערבות צבאית בויאטנם.
הפעולות שננקטו בזמן שלטונו של ק. היו מעוגנות בהסכמים שנחתמו לאחר מלחה"ע השנייה ולא היה בהן דבר הקרוב למעורבות בלחימה.
כפי שאמרתי, הנשיא הראשון שהורה על פעולה צבאית אלימה קרי יצירת מגע עם האויב ולא הסתפקות בייעוץ גרידא היה ג'ונסון.
למה ג'ונסון הורה על כך?
מעבר לגנרל ווסטמורלנד שגם הוא היה דו משמעי הרי שהערכת המצב של הגורמים הבכירים ביותר בממשל היתה שהתערבות צבאית בוויאטנם תוביל למערכה ממושכת, יקרה שהצלחתה המדינית מוטלת בספק לאור ההגבלות הקיימות באזור (סין).
אז לא יצא לי להכיר את ג'ונסון ואני גם לא נפגש עם פואד באופן אישי אך אם לדעתך הסיבה שאין לי בכלל חברים צריכה להביא אותי להאמין לפואד שתקציב המדינה ממש זיעזע אותו ולכן הוא פרש מן הממשלה הרי שאנני יכול לקבל את דעתך.
שתיים בלילה, הניסוח לקוי והמשפטים ארוכים, עמך הסליחה.
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119008
אם אפשר כבר להוסיף - קנדי קיבל את תוכניות המצבע מה- CIA ולא יזם אותו. כתבתי על זה פעם: תגובה 73138
נהדר ,הבטחון הזה, הנחרצות הזו, הידע המוחלט 119011
מה עוד שאאל"ט קנדי רצה לפרק או לפחות לערוך שינויים רציניים בcia. מה בדבר האדרנלין החיובי שהוא הזרים לעורקים? תוכנית החלל, שיש לה, לצערם של אחדים, גם תוצאות חיוביות.
וגם 119031
חשוד בהריגתה של מרילין מונרו.
נכון 119032
זה מופיע בין השאר בלינק הראשון שהבאתי.
האדם הפשוט ויום האשה 117772
יום האשה נחוג גם הוא ברעש וצלצולים, כפי שהבהירה לי כל אחת מבנות התרבות הרוסית שהכרתי.

הגברים מעולם לא דיברו על כך. הם פשוט דאגו להביא פרחים ולהכין הפתעות עבור ה-‏8 במרץ.

נדמה לי שאפשר לכלול אותו בין *שלושת* הימים החשובים ביותר בלוח השנה הסובייטי, הימים שנחגגים גם לאחר המעבר מ"שם" לישראל.
novi god 117720
שמו של החג ברוסית, או בעברית שנה חדשה.
מכיוון שחברתי היא ממוצא רוסי, אני יכול להעיד שאכן זהו החג הכי חשוב לרוסים (גם ליהודים) ואין לו שום קשר לדת.
יחד עם זה ישנם מספר סממנים המזכירים חגים נוצריים כמו עץ אשוח וסבא זקן שמחלק מתנות (כמו סנטה קלאוס) father frostאו ברוסית ded morose.

בניגוד לשאר המקומות זהו חג משפחתי ונהוג לשבת עם המשפחה ולאכול ארוחת חג במקום לצאת ולחגוג ברחובות. ב-‏12 בלילה, במקום להתנשק, צופים בנאום לכבוד השנה החדשה, של פוטין, בחצר המושלגת של הקרמלין (ברצינות). השנה אפילו שרון נאם בערוץ 9.
Novi God 117874
החלק החשוב בצפיה בטלוויזיה בליל השנה החדשה זה לא נאום הנשיא. מה שחשוב זה לראות את השעון במגדל spasskaya (של הגואל) בקרמלין במוסקבה ולשמוע אותו מצלצל בחצות 12 פעמים. הצלצול המיוחד של השעון במגדל הזה מוכר מאוד.

אנקדוטה משעשעת: בשנות השלטון הסובייטי שמו בראש המגדל הזה כוכב אדום. כשהיו מראים את המגדל בטלויזיה, היו רואים את השעון ואת הכוכב. כשביקרתי לאחרונה את סבי בעיר Voronezh, הוא התלונן שבשנים האחרונות דואגים להראות את המגדל כך שלא יראו את הכוכב. כיוון שלפני כן הייתי במוסקבה, הוא שאל אותי אם הכוכב עדיין במקומו, ושמח כשאמרתי לו שכן.
ד''א 117729
זה רק אני או שהאייל באמת לא נראה מרוצה מה-‏2003 שמתנוסס מעל ראשו?
ד''א 117732
אתה צודק! :-)
ד''א 117733
אולי בגלל האפס שלוחץ לו על האוזן.
ד''א 117734
אם תשווה את האייל הסטנדרטי:
לאייל 2003:
תבחין שהאישון של אייל 2003 מביט למעלה, אולי כדי לראות טוב יותר את "הילת 2003" שמעליו.

זו כמובן הזדמנות להודות למיץ פטל שעיצב והכין עבורנו את הסמליל לשנה החדשה, כמו גם מבחר כפתורים וסמלילים שונים, ותמיד שמח לעזור באופן כללי. תודה ריבה!
ד''א 117744
מה זה ד"א?
דרך אגב (אני חושב) 117750
ד''א 117762
עכשיו אני שם לב שהוא תמיד נראה עצבני !LOL!
שלא יחליט לעשות ירידה..
הצעה לשנה החדשה 117770
חברי וחברות האייל הנכבדים, הצעה לי אליכם-
רוב הויכוחים שמתרחשים בינינו, מתרחשים על רקע בעיות מושגיות. לאו דווקא על חוסר ידיעת המושג אלא דווקא על הבאת פירוש מתחום אחד המתנגש עם פירוש מתחום אחר.
מה דעתכם (ודעת העורך הנכבד) לפתוח מילון מושגים מדוייק ומבוקר על כל מושג בעייתי שניתקלנו או שניתקל בו בעתיד?

זוהי רק הצעה. אם זה נשמע טוב- הצביעו "כן", אם לא- הצביעו "לא", אם אתם מחרימים את הבחירות הנוכחיות- הצביעו ברגליים.
הצעה לשנה החדשה 117785
תגדיר ''בעייתי''
הצעה לשנה החדשה 117912
חוץ מהשנינות הקטנה של העלמה, מה שאתה מציע אינו מילון, אלא אנציקלופדיה. חתיכת אנציקלופדיה - אנציקלופדיה גלקטיקה! מדריך האייל לגלקסיה! קטונו‏1 מנשיאת העול הזה. לא אנחנו ניצור פרשנות מדוייקת ויחידה לכל מילה בלקסיקון.

1 קטוננו? איך אומרים "קטונתי" ברבים?
הצעה לשנה החדשה 117938
כמו שכתבת - קטונו
"We're not worthy" 118393

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים