רה''מ שרון פיטר את סגנית השר בלומנטל 1296
ראש הממשלה אריאל שרון שיגר היום מכתב פיטורין לנעמי בלומנטל, סגנית שר התשתיות. הסיבה לפיטורין: סירובה של בלומנטל להשיב לשאלות המשטרה בחקירה על השחיתות בליכוד. לדבריו של שרון, שימושה של בלומנטל בזכות השתיקה הוא "מעשה בלתי נסבל ובלתי ראוי, ומכתים לא רק את הנחקר עצמו - אלא גם תנועה שלמה, המתמודדת בימים אלה על מעמדה הציבורי והשלטוני".

שרון סיים את מכתבו במילים: "אין לי מנוס אלא להעביר אותך מתפקידך. אני מקווה כי בסופו של דבר תנוקי מכל חשד".

שרון לא דרש מבלומנטל לפרוש מרשימת הליכוד לכנסת. חוקית, שרון לא יכול להדיח את בלומנטל, אך הוא יכול לפעול להדחתה מתנועת הליכוד באמצעות מוסדות התנועה. מקורביו של שרון הביעו תקווה כי בלומנטל תתפטר מיוזמתה מרשימת הליכוד, "כדי לא להכתים את כל הרשימה".

בלומנטל נחקרה במשטרה ביום א' בהקשר לפרשת "שרתון סיטי־טאוור", שם על־פי החשד שוכנו חברי מרכז הליכוד על־חשבונם של מתמודדים שונים, כשוחד בחירות.

תגובות: בעצת פרליטיה, סרבה נעמי בלומנטל להתראיין לתקשורת. מקורביה טוענים כי "שרון מסיט בכוונה ובזדון את האש לכיוון בלומנטל, במקום לטפל באחריותו שלו למפקד הליכוד ולשאלה מי הביא את גורמי הפשע לליכוד".

ח"כ אפי אושעיה (עבודה): "רק מיפקד חדש בליכוד ורשימה חדשה ובלתי מושחתת יוכיחו שהליכוד אכן מנסה לעשות מאמץ מינימלי להילחם בשחיתויות שנחשפות אצלו מידי יום"; לדבריו, פיטוריה של בלומנטל הם "הצגה גרועה של ראש הממשלה שרון".
קישורים
YNet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חול בעינים 117621
ממש זורקים חול בעיניים.
חול בעינים 117624
זורים. למה?
חול בעינים 117637
איפה ואיפה: איבן-אריק שתק בחקירה - ונשאר. נעמי שתקה בחקירה - ועפה.
חול בעינים 117638
איבן-אריק סגן שר?
חול בעינים 117641
לא. וזו באמת שאלה מעניינת - אמנם הגברת בלומנטל פוטרה, אבל האם תועף מן הרשימה לכנסת? אם לא, הרי שהציבור חוטף חול (מה חול, חצץ) בפרצוף פעמיים: פעם אחת בגלל המניעים לפיטורים, שלכאורה היו אמורים להיות מניעים להעיפה מן הרשימה לכנסת, אבל אז הם גם מניעים להעיף את עמרי שרון מן הרשימה לכנסת. ופעם שניה, בגלל העובדה שלפיטורים אין משמעות מעשית כלל.
אם אני לא טועה, 117644
שרון לא יכול להעיף אנשים מרשימת הליכוד לכנסת, לפני שהרשימה הוגשה הוא היה צריך לקבל את אישור מוסדות הליכוד (כנראה המרכז), אחרי שהרשימה הוגשה, הם (הליכוד) צריכים לבקש אישור מועדת הבחירות.

המשמעות של הפיטורין היא ציבורית, אבל גם מעשית, בלומנטל הייתה יכולה לבקש להתמנות לשרה, ועכשיו, ספק אם תקבל סגנות שר, ובנוסף, היא מפסידה איזה חודשיים משכורת של סגן שר.
אוקיי. 117645
אני עדיין עומד מאחורי דברי, שיש כאן איפה ואיפה. הטיעונים לפיטורי בלומנטל הם טיעונים המתאימים להטלת סנקציות על עמרי שרון.
אוקיי. 117654
מוזר שאני מסנגר על שרון, אבל אני חושב שגם שרון הצעיר (וגם הרצוג הצעיר) נחשדו ושתקו בחקירה שלא בקשר לבחירה בהם אישית.
אוקיי. 117664
אני רוצה לבדוק האם אני מבין את הטענה נכון: את נעמי בלומנטל יש לפטר, כי היא שמרה על זכות השתיקה בחקירה, הנוגעת לדרך בחירתה לרשימה. (כנראה שהכוונה היא גם להעיפה מן הרשימה, או ללחוץ עליה לפרוש, וכד'.) לעומת זאת, את עמרי שרון אין לפטר, כי הוא שתק בחקירה שאינה נוגעת לדרך בחירתו לרשימה.
יש לי שתי בעיות עם ההגדרות האלה:
א. שרון, במכתבו לבלומנטל, מדגיש את נושא ההכתמה של התנועה כולה בשל שתיקתה. האם שתיקתו של בנו בחקירה הנוגעת לעמותות אינה מכתימה את התנועה כולה?
ב. אשר לטענה המרכזית, הרי אא"ט החקירה כנגד עמרי שרון נגעה לענייני עמותות בבחירתו של אריאל שרון עצמו - כלומר, אמנם עמרי לא שתק בחקירה הנוגעת לתהליך בחירתו עצמו, אבל הוא שתק בחקירה הנוגעת לתהליך בחירת שרון עצמו. מה ההבדל מבחינת האחריות הציבורית?
אם אני לא טועה, 117655
לא צריך לבקש אישור מוועדת הבחירות. כל מי שרוצה יכול להתפטר מהרשימה, ואם לא -- אז מהכנסת מיד עם התכנסותה. מי שלא רוצה -- לא יעזור בית דין (של התנועה).
חול בעינים 117640
גם יצחק הרצוג שתק בחקירה, והוא שוכן כבוד ברשימת העבודה לכנסת.
חול בעינים 117642
נכון. האם אריאל שרון הוא יו"ר העבודה? האם יו"ר העבודה טען כי שתיקה של איש ציבור תחת חקירה משטרתית בנושאים ציבוריים היא עילה להעיפו?
חול בעינים 117658
האם שרון טוען כך? לא במכתבו לבלומנטל, על כל פנים. שם הוא מדבר רק על עניינים הקשורים באופן הבחירה או בהתנהגות בנושא הבחירה. כפי שכתב לך סמילי, לא זה המקרה אצל הרצוג ושרון הבן, לפי שעה.
חול בעינים 117724
אני רואה שאיש אינו אומר את האמת הטראגית, אז אשים נפשי בכפי ואהיה אנכי לפה לעם הסובל בציון:

בלומנטל צריכה ללכת לא בגלל השימוש בזכות השתיקה. בלומנטל צריכה ללכת בגלל שהיא נורא נורא משעממת אותנו.

היא מפילה על העובדים העברים תרדמה עמוקה, והדבר מוריד את הפריון, הירוד כבר בלאו הכי.

מה שאין כן עמרי. כמו לכל בן אנוש, גם לעמרי יש כמה מגרעות (הוא יכול להוריד איזה קילו שניים), אבל אינו יכול להתחרות בכשרונה הפנומנאלי של בלומנטל, בהרדמת העם!
חול בעינים 117730
הרדמת העם זה האינטרס הראשון במעלה של הממשלה המכהנת.

אם אתה נוקט בגישה הזו אז הסיבה העיקרית לפיטורים היא העובדה היא עשתה יותר מידי רעש ויש סכנה שאנשים יתעוררו, ואם אנשים יתעוררו הם פתאום יתחילו לשאול שאלות כמו למה המצב כל כך רע ומה ראש הממשלה מתכנן לעשות בנידון.

מצד שני זה לא כזה איום כי האלטרנטיבה העיקרית כל כך עלובה שגם אם העם יתעורר ויבין שעובדים עליו הוא עדיין יצביע ליכוד.
ובל נשכח 117735
את תרומתה לקולנוע הישראלי בסרט הבלתי נשכח "אבו אל בנאת"

ובל נשכח 117738
לאליהו: חבל שאין בלינק תמונות של הנאווה. ובכל מקרה, יש להמליץ לה שתחדש כקדם את הקריירה הפילמאית-ארוטית המפוארת.

לפופק: אתך אני כבר אריב בבית.
גיבור על חלשים 117798
נאמר פה בצדק ששרון רוצה לחפות על בנו ע''י הפנית תשומת הלב לבלומנטל. כמו כן, ספק אם היה עושה זאת ללימור ליבנת או עוזי לנדאו.

וליושקו, ברוך בואך לפורומנו.
''שר בכיר ייחקר על הצעת שוחד'' 118638
לעיתונאים שביננו - אילו שרים נחשבים בכירים ואילו לא (ואיפה זה כתוב)?

ואם כבר, מהי רשימת החשודים בכל אחד מן המקרים הבאים:
- "מקור בכיר במשרד האוצר"
- "מקור בכיר במטוסו של ראש הממשלה"
- "מקור בכיר בפרקליטות"

("מקור" סתם אני מכיר, אבל על "מקור זוטר" מעולם לא שמעתי)
''שר בכיר ייחקר על הצעת שוחד'' 118650
בעבר, כבר נכתב על ''שר בכיר'' שנאלץ לעזוב את ביתו עקב התרעות בטחוניות.
בדיעבד, התברר שהיה זה השר הלא-מי-יודע-מה חשוב, דני נווה.

וכמובן, זה דומה לשימוש ב''יחידה מובחרת'' בצה''ל עבור יחידות לא מעטות.
''שר בכיר ייחקר על הצעת שוחד'' 118654
הימור: צחי הנגבי.
לפחות ב"הארץ" הוא מרכז הרבה ביקורת על המינויים הפוליטים שעשה ועל ההבטחות למינויים פוליטים שיעשה.
''שר בכיר ייחקר על הצעת שוחד'' 118657
אני מאוד אשמח לראותו הולך הביתה.
אך ההימור שלי הוא של שר באמת בכיר (לצערי, תיק איכות הסביבה מעולם לא נחשב תיק בכיר במדינת ישראל).
ההימור שלי הוא של השר היחיד שאישתו מיליונרית (אם לא מיליארדרית).
''שר בכיר ייחקר על הצעת שוחד'' 118663
לא יודע לענות לך, אבל ידוע שבזמנו הנרי קיסינג'ר נהג לדבר עם העיתונאים במהלך טיסותיו, אבל שלא לייחוס. כך קרה שהעיתונאים כתבו על ''מקור בכיר במטוס מזכיר המדינה'', וכולם ידעו על מה מדובר. שימש אותו בעיקר להפרחת בלוני ניסוי, שיוכל להתכחש להם מאוחר יותר אם לא יעלו כראוי.
לקח ימינה בסיבוב? 168695
תפנית בפרשת בלומנטל. אבי אוסקי, שהיה נהגה של נעמי בלומנטל, מסר היום למשטרה עדות חדשה שבה הוא מתאר כיצד מימנה סגנית השר לשעבר חדרים במלון "סיטי טאוור" וכיצד יזמה פגישה לילית שבה הוחלט על שיבוש החקירה. בלומנטל בתגובה: זה ניסיון סחיטה.

בעקבות מסירת העדות צפויה המשטרה לזמן לחקירה שוב את ח"כ בלומנטל ואת יתר המעורבים בפרשה. עד כה שמרה בלומנטל על זכות השתיקה בפרשה. אם יגובש כתב אישום נוסף נגד בלומנטל סביר שהיועמ"ש יפנה שוב לכנסת בבקשה להסיר את חסינותה, לאחר שבחודש מאי דחו חברי ועדת הכנסת את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותה של בלומנטל, ובסוף חודש יולי הורה בג"ץ לוועדת הכנסת לנמק בתוך 45 יום את החלטתה שלא להסיר את החסינות.

פרוט עדותו של אוסקי על המימון ושיבוש החקירה, ותגובתה של ח"כ בלומנטל - בקישור המצורף.

גרסת הנהג 168703
וברחוב הרמזורים כל הזמן רק אדומים
כל התנועה מחכה לך
פפם פפם - רק לך נעמי
כל העיר הזאת - שלך
לקח ימינה בסיבוב? 171929
בלומנטל עומתה היום בחקירה עם אוסקי, ושמרה על זכות השתיקה. מבדיקת Ynet עולה כי 20 חברי ועדת הכנסת צפויים לתמוך בהסרת חסינותה של ח"כ נעמי בלומנטל, אם תגיש המשטרה כתב אישום חדש בפרשה. זאת לאחר שבחודש מאי דחו חברי ועדת הכנסת את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותה.

הורשעה 368238
"בית משפט השלום בתל אביב, בהרכב מיוחד של שלושה שופטים זיוה הדסי –הרמן, רחל גרינברג ודן מור, הרשיעו הבוקר (יום ב') את חברת הכנסת וסגנית השר לשעבר נעמי בלומנטל בעבירות שוחד בחירות, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. היא זוכתה מעבירה קלה יותר של שוחד בחירות. העונש המקסימלי על כל העבירות יחד הוא שבע שנות מאסר."

תגובה שנשלחה שנה אחרי 191759
אני כותב את התגובה הזאת שנה אחרי, ביום בו הוגש כתב אישום נגד דודי אפל, בחשד שנתן שוחד לשרון. משפטה של בלומנטל, אגב, טרם נפתח. שרון חרץ דין בלי משפט, והיום הוא משלם באופן האירוני ביותר. אריק, לא נסלח לך על העוול שעשית לנעמי. כשאתה תלך הביתה, ובניך ילכו לכלא, נעמי תצא זכאית במשפט.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים