ביהמ''ש אסר בצו-מניעה זמני על השמעת מוזיקה בגלי צה''ל 1303
בית המשפט העליון הוציא אתמול (א') לבקשת אקו"ם צו־מניעה זמני האוסר על תחנות הרדיו הצבאיות גל"צ וגלגל"צ לשדר יצירות מוזיקליות ישראליות ולועזיות המוגנות על־פי חוק היוצרים ורשומות באקו"ם.

בתביעה שהגישה אקו"ם לפני כשנתיים נטען שהתשלום שמעביר משרד הביטחון בשם התחנות אינו עומד ביחס ישר לגודל הקהל שנחשף לשידורי התחנה.

יו"ר אקו"ם יוריק בן־דוד אמר אתמול בתגובה: "אני מאושר שבית המשפט העליון הכיר סוף־סוף בכך שדין קניין רוחני הוא כדין קניין חומרי לכל דבר, ואפילו גוף גדול ורב כוח והשפעה כמו משרד הבטחון לא יכול להמשיך להתעלם מזכויות היוצרים שמגיעות להם כחוק. הסכם זכויות היוצרים האחרון שלנו עם גלי צה"ל הסתיים בדצמבר 98', ומאז עשינו כל שביכולתנו להגיע איתם להסכם חדש - בלא הצלחה."

משמעות ההחלטה היא שהתחנות יהיו מנועות כמעט לחלוטין מלשדר מוזיקה ישראלית ולועזית. התחנות יוכלו לשדר רק שירים שלחניהם מוגדרים עממיים, מוסיקה קלאסית, או שירים של יוצרים שלא רשומים כחברים באקו"ם.
קישורים
Ynet
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

משרד הביטחון איננו זקוק לתחנות רדיו 118882
משרד הביטחון איננו זקוק לתחנות רדיו 118883
נכון, היום אפשר כבר לשלוח את התעמולה באי-מייל.
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 118942
זה שתחנות רדיו צבאית (גל"צ וגלגל"צ) הן אנומליות תקשורתיות, לא אומר שהן מיותרות.
תחנת רדיו כזו אולי פועלת תחת אילוצים שונים מתחנת רדיו מסחרית רגילה, אבל זה נותן לי כמאזין אופציות נוספות, גם אם זה מרגיז את הזכיינים האזוריים ואת רשות השידור. אם ברדיו 100FM ישדרו כל היום פרסומות, קיימות אלטרנטיבות. לדעתי עצם קיומה של תחנת רדיו פופלרית שמשדרת פחות פרסומות מהתחנות המסחריות (למעשה אמורה לא לשדר פרסומות כלל), הוא עצמו אחד מהמאזנים של כמות הפרסומות.
ואל תבלבלו לי את המוח עם הרגולטורים שאמורים לדאוג ל"טובת הציבור".
חדש, חדיש ומחודש? 118947
טוב ויפה, אבל בשביל זה יש שידור ציבורי (רשת ג'?). למה צריך לערב את משרד הביטחון, צה"ל ותקציב הביטחון בזה?
חדש, חדיש ומחודש? 118949
גם רשת ג' ממומנת מפרסומות, ולכן לא יכולה לתת את האיזון הנ"ל. לדעתי גם כאן הרגולטור (במקרה הזה, מועצת רשות השידור מן הסתם) לא דואג לאינטרסים של הציבור, למרות שרוב בעלי המכוניות משלמים אגרת רדיו, ובד"כ ללא ידיעתם!

אפרופו רשות השידור, אע"פ שרשת ב' ורשת ג' מרוויחות לא רע, הרווחים שלהן לא חוזרים לרשתות האחיות ברדיו, אלא לסיבסוד נוסף של הערוץ הראשון, שהיום בו הוא יתנהל עפ"י כללי חשבונאות תקינה יהיה למחרת התגלותו השניה של הרבי מילובביץ'...
אפרופו רשות השידור 119079
על פי חוק רשות השידור ‏1 מי שאחראי על שידורי גלי צהל הוא לא אחר מאשר רשות השידור. אפילו יש לה ועדה שנקראת "ועדת גל"צ":

על מידת הפיקוח בפועל - קטונתי.
_________________
1 סעיף 48 לחוק רשות השידור התשכ"ה - 1965 קובע בסעיף קטן ב:

"לרשות השידור יהיו לגבי גלי צה"ל - שידורי רדיו של צבא-ההגנה לישראל (להלן - גלי צה"ל), בכל הנוגע לתכניותיו הלא-צבאיות, אותן הסמכויות שיש לה לגבי שידור הרשות, והיא תמלא לגבי תכניות כאמור אותם התפקידים. "
חדש, חדיש ומחודש? 118951
איזה מין שידור ציבורי זה, שאני לא יכול לשמוע בו שום לועזי? אפילו לא שורה במרוקאית?
חדש, חדיש ומחודש? 118952
כבר יותר מחמש שנים, מה- 2.11.97. עדיין יש לי הקלטות של "המצעד הלועזי האחרון" וכל מיני כאלה.
אם אתה כבר דואג למוזיקה 118988
אז אל תדאג לגלגלצ, שיש תחנות רבות כמוה (אולי עם כמה פרסומות מסחריות במקום "אל תדרסו אנשים. משרד התחבורה.") תדאג לזה שהגיוון המוזיקלי שואף לאפס, (כמעט) כל התחנות וגלגלצ בראשן מחזיקות רשימת שירים מצומצמת מאוד של מוזיקה מהסגנון הכי נמכר וזהו.
קודם שיהיו תחנות שמוקדשות לסגנונות (למשל תחנה שתרכז את הr&b ופופ שקרוב אליו והוא לא יצטבר בתחנות ה"כלליות" כמו שקורה עכשיו. או תחנה, למשל, למוזיקת שנות ה-‏80. או תחנות מעורבות)

למי שקופץ עכשיו ואומר 88fm (או 106) - אמרתי "כמעט כל התחנות"..
אם אתה כבר דואג למוזיקה 119036
aliaG זה:
1. עליה ג'? (עליה שלישית, או שכונת עליה ג' בכפר סבא, משהו כזה)
2. גליה?
3. ביטוי הערצה לזמרת הR&B שנספתה בשנה שעברה בתאונת מטוס? (שמעתי עליה בתכנית יום ששי בלילה של88fm)
התשובה הנשית לעלי ג'י 119037
סתם, אני מהמר על 2.
התשובה הנשית לעלי ג'י 119254
הימור נכון (מספר 2).
למרות שיש כאלה שחושבים שהניק שלי הוא "איילה"..

האיילה הקוראת!
סליחה, Ayala 127654
איכשהו, לא שמתי לב שהi קודם לl.
תחנות שמוקדשות לסגנונות? 119234
לא נראה לי שיש בארץ מספיק אנשים כדי להחזיק כזו כמות של תחנות- כמה אנשים מקשיבים לרוק מתקדם? למטאל? למוזיקה תעשייתית? מאות או אולי אלפים, וגם אותם המעריצים לא ייקשיבו לרדיו כל היום.
לדעתי תחנה כמו גלי-צה"ל תעשה טוב עם תקדיש שעות בערב
(מ-‏8 ועד 12) כל לילה לשידור של כל אותם סגנונות "נידחים".
תחנות שמוקדשות לסגנונות? 119251
יש את "הקצה" כבר, וכל מיני תכניות ב106 (בד"כ הם משמיעים דברים שלא הכרתי קודם)
הצעתי לשלב בין סגנונות - לעשות תחנות לכמה סגנונות דומים. ולמה לא הרבה מקשיבים להם? אני לא הכרתי הרבה מהסגנונות עד שהיה לי אינטרנט והרד דיסק שיכיל את הכל. אחרים אולי סתם, במקרה, לא הורידו מעולם רוק מתקדם וכו'.
אם אתה כבר דואג למוזיקה 343029
הכותרת של הכתבה קצת גודווינית, אבל תחנת הרדיו 88FM בסכנת סגירה. מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/002/185.html
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120084
לגבי גלי צהל אולי יש לשכול מחדש את הסגירה כזה ביתספר אדיר לטיקשורת ולא נתחיל למנות את הכוחבים הגדולים שיצאו משם
אבל תשלחו לי גל גלץ זה אחד הדברים הגרועים לדעתי שקרו לרדיו הישראלי כן הרעיון של טחנה שתכבל את התנועה ותנעים לנהגים הו אחלה רעיון אבל גל גלץ היא טחנה של העורכים המוסיקאלים שלהם יכלו לההיות מחשבים שהוזנו לתוכם 3000 שירים ופשוט צריך לבוא איש שפעם בשבועה יזין שירים חדשים או יותר נכון שירים שחברת התקליטים רוצה בהסכמים שחורים שישמיעו יותר מאחרים
פעם גלי צהל היתה טחנה הסטרית יכולת להגיד ואו אני זוכר שבפעם הראשונה ששמעתי את קינג קרימסון זה היה שם היום גלץ היא תחנת חדשות טובה מאוד כמתחרה לרשת ב וגלגלץ היא הדבר המעצבן ביותר שקים היום
כשיוצא לי במסגרת העבודה שלי לשאול טנשים צעירים איזה מוסיקה אתם שומעים אז הם אומרים לי גלגלץ ומה יצא שהם מקירים את אותם השירים שגלגלץ משמיעה ללא שינוי
איך אותם אנשים יחשפו לג,ז מוסיקה קלאסית פולק פולק רוק מוסיקה אלטרנאטיבית פאפילו אלקטרונית אם כול מה שמעניין את גלגלץ זה השיר החדש של ריטה ושל שלמה ארצי ואם הם הסיגו איזה הסכם אם חברת תקליטים אז הם יתחנו לכם איזה אומן שצץ פתאום אבל בתמורה הם יוכלו להגיד כן אנחנו קבלנו שבועיים לפני קולם את החדש של מאדונה
במה גלגלץ מועילה יותר מרשת ג רחת ב או 77 אפאם לחילים שמשרטים בגבול או בגולן וטוחנים משמרות אני מנסה להבין למה משרד הביטחון צריך לממן טחנה כמו גלגלץ שאין בה שום דבר שקשור לצבא את גלי צהל הם יכולים לממן כיקימעט לא משמעים שם מוסיקה ממילה
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120230
אולי אני אצליח לענות לך.

סליחה אבל לא רוצה לשמוע את המוזיקה השונה בגלגלצ, כאשר אני רוצה לשמוע ג'ז אני יודע להעביר בשעות הנכונות ל88 . ואו לשים את הדיסקים שלי. כנ"ל כל סוגי המוזיקה שהזכרת.
רק שבוע שעבר ראיתי בטלויזיה בשעה 2 בלילה הופעה מדהימה שהייתה בארץ (לא זכור לי מה שמה) אבל הסקסופוניסט בהחלט עשה לי את זה ונשארתי ער עד כמעט 4 לפנות בוקר, כמובן שלאחר מכן המשכתי לראות סרט הודי שגם כן היה לא רע בכלל.

בגלגלצ אני כן רוצה לשמוע את השירים הפשוטים והמושמעים שאני יכול לזמזם באוטו.
נכון מבחינתי גם כן שישימו שם מחשב אם 10.000 שירים שישתנו אולי אני אהיה אפילו מרוצה יותר (רק שיוסיפו מידי פעם את מצב הכביש) .

קלאסית יש בכל מקרה למי שרוצה ואפילו אני מעביר לשם מידי פעם כאשר מתחשק לי לשמוע מוזיקה מהסוג הזה.

אני לא מבין מה מפריע לחלק מהאנשים שיש תחנה שמשדרת מוזיקה פופולרית שאנשים נהנים לשמוע אותה.

אם כבר גלי צהל אפשר להוריד בשביל זה יש רשת א ורשת ב. מי צריך עוד תחנה של דיבורים?
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120242
הבעיה שכול תחנות הרדיו נשמעות אותו דבר מה ההבדל מבחינה מוסיקאלית בן רדיוס 100 אפ אם ל 102 אפ אם רדיו תלאביב או ולרדיו גליל עמקים
או לכול הים האדום כולם משדרים את אותם שעשעונים אותם שירים ודבוחי תנועה
נו באמת כשהתחילו השידורים האזורים אמרתי או סוף סוף הרדיו ההיה מדהים והוא יתחלק לסוגי מוסיקה אז רק 88 אפ אם משדרת מוסיקה חדשה ומקפיצה אוקי ו103 אפ אם הולך על שיחות אם מעזינים אבל השאר נשמעים אותו דבר
המעניין שהתחנות המעניינות דוקא שיכות לראשות השידור כול המוסיקה 88 אפ אם ורשת א וג
זה שאני מיתגעגעה לרדיו של פעם שהיו בו תסכיטים ושידעתי מתי לא לפתוח אותו כי בשעות מסוימות יש מוסיקה מזרחית זה כבר עניין אחר.
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120247
זאת בדיוק הנקודה שהרדיו האזורי הוא אזורי.
האם בשביל מוזיקה פופ אתה רוצה שמחר יודיעו לך שאתה צריך לנסוע לדרום ובשביל רוק לצפון , באזור חיפה יש ג'ז ובעפולה בכלל רק דיבורים?

במידה וכל תחנה הייתה מקבלת את כל הארץ היה להן סיבה להתחרות ואז כל תחנה הייתה מוצאת את קהל המאזינים שלה.

עכשיו בנוגע למעניינות אז השאלה את מי .
את ג אני חושב שלא שמעתי כמה שנים בעיקר מאז שהם החליטו לעבור רק לעיברית וכנראה בגלל מחסור בשירים הם שמו שם כמות נוראית של שירים מימי אנו בנו ארצה.
88 תחנה נחמדה שאני לפעמים כן מאזין לה.
רשת א? עדיין יש תחנה כזו?
וכמו שציינתי כאשר מתאים לי אני שומע גם קלאסי.

גלגלצ משמיעים לי שוב סוג של מוזיקה והם מצליחים להתחרות היטב בתחנות דומות להם בעיקר כי זה מה שאני מעוניין לשמוע כאשר אני מעביר לגלגלצ, וכי אין שם 6 דקות רצוף פרסומות שרובן באיכות נמוכה. (המספרה של שימשון מזמינה אותכם לתספורת, למי ששמע את הידיעה הזו תספורת לכלב בחצי המחיר)

אגב אם הקהל מעוניין לשמוע סוג מסויים של מוזיקה אז זו הסיבה שהן נישמעות אותו הדבר. הם משמיעות מה שמרבית הקהל רוצה, ביום שמרביתו ירצה רוק אלטרנטיבי הן ישמיעו גם את זה.
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120266
מתיתי אשר בנתניה אני קולט בלי YES
ובלי שום מכשיר את רדיו חיפה רדיו גליל עמקים וכמוואן את רוב האזוריות האזוריות כבר לא ממש אזוכיות
אוקי השאלה היא כזאת אם אנשים רוצים לשמועה מוסיקה שנבחרה עלידי מחשב או עלידי ציבור המאזינים שלה והיא משדרת פופ וחו נשאלת השאלה 1 למה זאת תחנה צבאית במה גל גלץ תורמת לחייל שיושב בגבול ושומר על המולדת אם נשק ועיטון במחנא
2 למה משרד הביטחון צריך לממן תחנה כול כך מעצבנת שאין לה שום טחנים צבאים או ו בטחונים
את רוב הגינגלים של המרכז לבטחות בדרכים אפשר לשמועה בכול תחנות הרדיו האחרות אז למה משרד הביטחון צריך את זה אם גל גלץ תההיה טחנה משחרית אבל לא אזורית ואגב גם זה יכול לההיות פיטרון אבל במכום גלגלץ הם ישנו לה את השם לכול שם אחר אני כבר שומך על הקופיריטרים של האייל שימצאו לי שם חדש לגלגלץ התחנה תההיה בראשות עצמה או כפופה לראשות השניה אז ההיו לך יותר פרסומות אבל כול כך מתחשק לך לשמועה את רונית כפיר או לילך ברנעה שזאת תההיה הדרך אני חושב שהצבא צריך להפסיק לממן את הקופסת הלהיטים המכנית הזאת שעושה מדי פעם טובה לנהגים
האם אתה יודעה רק כמה עולה למשרד הביטחות קו הטלפון של גלגלץ 1800 שכול שיחה היא על חשבון משרד הביטחון?
בתחילת דרכי בגלי צהל היתי צריך להקשיב לטלמסר של בקשות מאזינים ולערוך את זה היו משהוא כמו 4000 הודעות בשבועה ש3000 בקשו את אותו שיר שבועי כמו תפוחים ותמרים למשל של קלינשטיין וה1000 האחרים התקשר ו או להתלונן או לברך על התוכנית אני זוכר את עצמי אם טלפון פתוח 13 14 15 שעות ביום וזה רק על תוכנית מטופשת של בקשות מאזינים שיכלתי אגב בבוקר לבוא ולנחש מה יבקשו
גל גלץ היא טתחנה יקרה והיא לא מצדיקה את העליות שהיא גובה מהצבא וממשלם המיסים טוב א
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 120501
הצבא לא חייב את גלגלצ זה הוא שרות שהוא נותן לחיילים שלו שנימצאים ברובם בשיכבת גיל שאוהבת את הסיגנון הזה .
ולכן הוא נותן אותה. כמו כן כדי שהוא יוכל להעביר להם מסרים שהוא רוצה ולא יצטרך לשלם על פרסום בתחנות אחרות. פרסומות על נהיגה בטוחה זה אחד הדברים שהוא ככל הנראה מעוניין בהם.

למה אין תחנה רגילה שעושה זאת? בעיקר כי משום מה המדינה החליטה שלהבדיל מארצות הברית פה צריך לבקש רשות יפה בשביל להקים תחנת רדיו, ואז לשלם למדינה כסף ורק אז יתנו לך אולי אזור מוגבל להשמיע מה שאתה רוצה, דבר שככל הנראה בעיקר יגרום לך הפסדים.

במידה והיה אפשר להקי תחנת רדיו איפה שרוצים שתהיה בכל הארץ הרי שאז אני מבטיח לך שא. היו יותר תחנות,ב. התחנה הראשונה שמוזמעת ממחשב כבר הייתה קיימת.

לכל מקרה אני לא זקוק שגלגלצ תהיה תחנה של צה"ל , מבחינתי ראוי ורצוי שתהיה תחנה כזו שכל עוד אני ממן אותה דרך האגרה תיתן לי את אותו הדבר שגל גלצ נותנת לי. יש מספיק תחנות של דיבורים שאני ממן אני לא חושב שיש סיבה שהמדינה לא תיתן לי ולשאר מאזיני גל גלצ תחנה בשבילנו שרצה על כל הארץ.
רק בשביל הפרוטוקול- 120532
גלגלצ בהחלט לא משדרת בכל רחבי הארץ.

________
העלמה עפרונית, ומידע הכרחי.
רק בשביל הפרוטוקול- 120542
אני חושב שהיום גלגלץ משדרת לכול הארץ ואם יש מכום כזה שהיא לא משדרת אליו אני מכנא בבו
______________
רציתי רק לאחל בהצלחה וגיוס נעים לעלמה החביבה
אתה תוהה. 120587
תנסה להגיע פעם למקומות שהם קצת דרומה לקריית גת. ‏1

ולמה לקנא? אתה לא רוצה לשמוע גלגלצ? אף אחד לא מכריח אותך לשמוע את זה. יש לי הרבה מאד ביקורת על המוזיקה שהתחנה הזו משדרת, ולא פחות מזה, ביקורת על הרבה תחנות האחרות שאימצו את אותו הקו המוזיקלי, אבל עדיין- יש הרבה מאד אנשים שנהנים לשמוע בדיוק את המוזיקה הזו.
לא כולם חייבים לשמוע את קינג קרימזון, ולהקות מטאל ומה שזה לא יהיה.

1מפתיע, אבל המדינה לא נגמרת שם.
אתה תוהה. 120672
כששירתתי באילת התחילה התארגנות בבסיסים באזור להגיש עצומה על כך שאי אפשר לקלוט גלגל"צ בבסיסים - אם כבר תחנה לחיילים, אז לפחות שיקלטו אותה! עזבתי את הבסיס לפני שקרה משהו, אז אין לי מושג אם עצומה כזו אכן הוגשה.
רק בשביל הפרוטוקול- 120659
שמעתי בדימונה גל גל''צ.
הם שיפרו את המשדרים שלהם. נכון לא בכל הארץ אבל בהחלט ברוב הארץ
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 121163
ואם הצבא לא רוצה לשלם על לחם למאפיות, הוא יכול להקים לו מאפיה. האם הוא יהיה זכאי לקבל אספקת קמח חינם?
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 121254
וזה בתגובה לאיזו תגובה שרשמתי?
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 121275
התגובה הזאת: תגובה 120501

____________

האלמוני הארסי מתגעגע לסמילי שכבר שבועיים...
שתי אפשרויות 121662
א סמילי הוא מיכאל שרון, שחזר לכתוב כשסמילי הפסיק. שניהם משתמשים במשפטים מסורבלים, ובטוחים שהם תמיד צודקים.

ב. סמילי הוא האייל האלמוני והארסי. הוא היחיד ששם לב שסמילי הפסיק לכתוב. והיחיד שדואג להתחנף לסמילי ככל האפשר.
לא היחיד 121669
אני חושד שהוא הפסיק להגיב בגללי, וליבי נוקפני מאז.
צריך רק לחייך אפשר לכעוס אך בזהירות לא להרוס 121679
א. אני מניח שזו התבדחות ‏1 ולא אתיחס.
ב. לא אנסה להכחיש את הערצתי לסמילי,הרי כבר דיווחתי על כך בעבר תגובה 844002.
אבל כדי לטעון שסמילי ואני חד הם צריך הרבה איטיות. ‏3

1 תפלה.

2 זו הסיבה שהרגשתי ראשון בחסרונו,ובכל מקרה אני תמיד שמח לתירוץ לתת לינק לתגובה הזו.

3 אם היה לך מעוף היית טוען שסמילי הוא פופק או לפחות יושקו שהופיע גם הוא לפתע. נסה כאן: תגובה 96034כדי לראות השערות עם מעוף מבוסס מחקר בקשר לסמילי.
צריך רק לחייך אפשר לכעוס אך בזהירות לא להרוס 121717
אם סמילי הוא יושקו אז אולי סמילי הוא גם מיכאל שרון, כי יושקו בבירור מזכיר אותו בכתיבה שלו.
יושקו=קלטי. 121719
יושקו=קלטי. 121721
קלטי לא מספיק מוכשר
סלמנדרה אלכסנדרה. 121746
יש ליושקו הומור חביב ועושר תרבותי.
יושקו איננו צעיר.
כתיבתו מבחינה טכנית וסגנונית משובחת.
החשד הכללי שלי: יבוא מפא"צ. ספציפית: כנראה אלכסנדר מאן.‏1

1 הקדמתי אותך ההמ"ה.
חיות וחיוכים‏1 121771
נו יופי, הצלחת לגרור אותי לדיון הזה, אתה מרוצה עכשיו?

אתה מוכן לקשר להודעות בהן טענתי שדמות כלשהי באייל היא אלכסנדר מאן? אה, אתה לא יכול? העיקר שלקשר לפתילים בהם אני נמצא בעמדת התגוננות (בתקופת הכשלונות שלי), אתה יכול.

בכל מקרה, מאז אני נמצא כבר תקופה ארוכה ב"שוונג", וכבר קשה למנות את כמות ה"חשיפות" שלי. לצערי, רובן מתבצעות מאחורי הקלעים, ולכן איני יכול להרחיב בעניינן. אולי יום אחד, לאחר שאפצח באופן סופי את הקוד הגנטי של האייל, אני ארכז את כל חשיפותיי במקום מסודר אחד. אולי גם בתמורה, אני אדרוש לקבל איזה תואר באיילוגיה, כי תואר רגיל, כזה שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, אני כנראה כבר לא אקבל, תודות להודעות כמו שלך.

1 אה, אז אלה שירים של חווה אלברשטיין כל השירים האלה שאתה מצטט? בגלל זה אני לא מכיר אותם. בכל מקרה, עכשיו בזכות האתר הזה (http://www.shiron.net/), אני יכול לעלות על כל(?) הציטוטים שלך.
ומי אני? 121808
אהלן דוקטור! 121821
נעלמת כמה שבועות, כבר דאגנו.
או דריהר או רבינוביץ' 121822
כאילו זה מעניין את מישהו 127655
(אבל טוקלינדר המקורי, זה בטוח שאתה לא)
כאילו זה מעניין את מישהו 127676
מי כמוך יודע...
אגב היכן היית? האלמונים היו עצובים:-(
כאילו זה מעניין את מישהו 127679
הייתי במשימת ריגול סודית, ואני גאה להודיע בזאת שכמחופש לאלמוני (כן, זה אני הייתי עם הזקנקן שנראה לך מודבק) הצלחתי להתגנב אל הבסיס התת-קרקעי הסודי ביותר שלכם, לשהות בו 24 שעות (וקשה, אתה יודע, לשהות במחיצתם של אלמונים אפילו שעות ספורות, מה גם בבסיסם התת קרקעי).
כעת ידועות לי כל התכניות הסודיות שלכם להשתלט על העולם, ותכנית ראשונה, להשתלת וירוס שיהפוך את כל כותבי האייל לאלמוניים שלא מרצונם, תובא לידיעת המערכת.
כאילו זה מעניין את מישהו 127683
כל זה ידוע כי זיהינו אותך מהרגע הראשון, (הקצף בשפתיים הסגיר, לשהות במחיצת אלמונים אתה יודע...) וכל סיפור הוירוס היה דיסאינפורמציה ש"התנדבת" בשמחה להפיץ.
אבל זה מסביר רק 24 שעות ונעדרת אולי חמישה ימים.
כאילו זה מעניין את מישהו 127692
מחוץ למה ש"התנדבתי" להפיץ (אתם לא באמת חושבים שאת תכניותיכם האמיתיות אני אפיץ כך סתם, שחור על גבי אייל) אני יודע עוד דברים. כמובן שאין בכוונתי לחשוף, וזה עם הקצף היה כפיל הטעיה. לא שמת לב לזה עם החולצה הזהה שהתגנב בדלת שממול בזמן שהסתכלתם על ההוא עם הקצף, אהבל?
בשאר הימים טסתי בין בירות העולם ויידעתי גורמים מוסמכים באשר לתכניותיכם.
כאילו זה מעניין את מישהו 127705
אפשר די?
כאילו זה מעניין את מישהו 127707
(הצדעה)
כאילו זה מעניין את מישהו 129744
אחד הדברים המעצבנים ביותר אצל קשקשני רשת כפייתיים, שלא מעט מהם מבלים שעות רבות באתר זה, הוא שלרובם יש גם את תסביך המלה האחרונה. כל פנייה לאחד כזה בבקשה שישתלט קצת על הדחף הפנימי שלו להקליד עוד ועוד, מייצרת אוטומטית תגובה נוספת מצידו.

רק התעלמות מוחלטת ועקבית עשויה להביא יום אחד לכך שקר''כ ישתכנע שהאדמה הנוכחית כבר חרוכה למהדרין ויסתלק לו למקום אחר (וישא''ק).
מכיוון שיש לי את תסביך המלה האחרונה אז: 129748
אחד הדברים המעצבנים אצל קשקשני רשת מסוג מסויים הסובלים מתסביך עליונות פרנואידי, הוא שמכיוון שאופיים מורכב מסוג הדברים שציינתי, הם חשים צורך לבקר אנשים בצורה זדונית ומרושעת, ומצד שני הם מפחדים ששמם יוודע.
לאחרונה הם אף פיתחו לעצמם סוג של גאווה יחידתית מטומטמת, ואני מודה באחריותי לדבר שנבעה מכך שייחסתי להם מידה כלשהי של אינטנליגנציה מעבר למה שמוחם הפרנואידי תמיד איכל בתהליך התמידי של המחלה.
התעלמות מוחלטת ועקבית לא תעזור להם כנראה וגם לא תביא לסילוקם מהרשת, ולמעשה אני חושב שבעייתם האישית והבעיה הסביבתית שהם גורמים תיפתר רק ע''י פסיכיאטר מומחה.
איך נוכל מן העבר יחד לצאת. 122596
תודה שקישרת לשיר של וולט ויטמן. הוא האהוב עלי ביותר מ''עלי עשב''.
מה זה שלתין? 122646
תגובה 122610
מה זה שלתין? 122649
השלתין=השלתי אותן.

ואם כבר השלת מעליך את המטלות לתואר‏1 השורה המסיימת בשיר היא:
עבור אל מהלאה,(הו,חי,חי תמיד!) ועזוב את הגויות מאחורי.

1 מה אתה לומד? משהו שמעניין או שחייבים?
אפשר הסברים גם לגבי השורה הזאת? 122654
"מהלאה" זה כמו "מ" ו"הלאה"? ומה הקטע עם הסוגריים? זאת תוספת שלך?

כשתפתח מייל‏1, תדע (אולי) מה אני לומד‏2.

1 אתה יכול להתחלק בעלויות עם זוהר ו"נועה של הים" (תגובה 121617), חלקי שלוש זה כבר יצא לכם ממש זול.

2 כמו שאתה יכול להיווכח ספרות אני לא לומד.
הציבור זקוק לתחנות רדיו צבאיות 121298
אם אכן זו התגובה שאני מבין הרי שאני מוצא איפה ראשמתי שמגיע לו חינם, אמרתי שראוי שתהיה לי תחנה כזו והיא תמומן מכספי האגרה שלי. לא אמרתי שמהכספים הללו לא ישלמו לאומנים מה שמגיע להם.
בין תצפיות וניווטים או בדרכי לשירותים שומע רדיו דבר אלי 181144
הצעת חוק:
פרסומות בגל"צ. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
רגע רגע, זה אומר שאין יותר גלגל"צ? אז איך נחיה עכשיו? 118886
(בבקשה, בבקשה תעשה שאני רק חולמת את זה).
88FM 118887
100fm, אם כבר. 118889
100fm, אם כבר. 118892
100FM אינה תחנה בפריסה ארצית.
100fm, אם כבר. 118901
נכון, אתה צודק.
אבל נדמה לי שאפשר לשמוע אותה בכבלים או בלווין, לא?
100fm, אם כבר. 118903
יש לי כבלים ברכב, אבל למטרה אחרת לגמרי. טרם התקנתי צלחת לווין ומפענח ברכב. ואת?
100fm, אם כבר. 118910
ערן,
לא אמרתי שזו תחנה בפריסה ארצית. חשבתי (אגוצנטרית כהרגלי) על האופציות האחרות שיש, ו"100fm" זה מה שעלה לי לראש, כיוון שאני גרה באיזור המרכז.
הערת שזו תחנה איזורית. נכון. סה"כ שאלתי אם אפשר לשמוע את רדיוס גם דרך הטלויזיה, סתם מפני שנדמה היה לי שכן, לא כדי להציע לכולם לראות רדיו תוך כדי נסיעה.

לי בכלל אין רכב. וגם לא לווין ולא כבלים.
100fm, אם כבר. 118921
כן, נו, אוף, קצת צחקתי על חשבונך. אל תכעסי.
100fm, אם כבר. 118922
Just curios. Is XM satellite radio available in Israel ?
100fm, אם כבר. 118924
לא מוכר לי.
100fm, אם כבר. 118953
טוב, בסדר.
100fm, אם כבר. 118904
אני שומע את התחנה הזו רק בגלל ירון אשבל, ותוכניתו המצויינת.
ולפעמים אני גם מקשיב :-) 118905
ולפעמים אני גם מקשיב :-) 119154
רק בגלל הדיון שהתפתח פה, העברתי לפני שעה ל100FM. תחנה לא רעה, אבל מה הקטע הזה של ירון אשבל עם הבולבולון שלו?
ולפעמים אני גם מקשיב :-) 119414
בולבולון?

ירון אשבל משדר תוכנית בשם "מנהרת הזמן", ומשמיע בה שירים ישנים אהובים וקצביים, תוך כדי שעשוע המאזינים בפליטות פה מופרעות. נחמד.
התוכנית מצליחה כל כך עד שמדי פעם ישנן מסיבות "מנהרת הזמן" במועדון התכלת, סופי שבוע "מנהרת הזמן" באילת ואף שיט בספינת תענוגות "מנהרת הזמן". בקרוב גם עושים טי-שירטס "מנהרת הזמן"ובובת 'קן' "מנהרת הזמן"...

בכל אופן, אני נהנה להקשיב לתוכנית.
ולפעמים אני גם מקשיב :-) 119415
לא חשוב. דווקא נראה קטע שהוא חוזר עליו, לפי התגובות שהיו אתמול.

בשבוע הבא אולי אני אהיה באילת. שמעתי אותו אומר ש''בוני.אם'' בדיוק מופיעים שם. אז רק בשביל לשמוע את דדי קול אני אטוס.
88FM 118932
באסה עם הפרסומות.

בשבת דווקא נחמד.
88FM 118943
בשבת הם מתחפשים לגלגלץ
88FM 119083
בשבת הם מתחפשים למה שגלגלצ היו משדרים לפני 30 שנה.
יש לך עוד קצת זמן לקחת אויר 118912
תוקף הצו החל מיום א' 12 בינואר 2003.
יהיה סוף שבוע רגוע...

___________________
קישור להחלטה

אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118916
כל הקטע של זכויות יוצרים הוא לא קצת מוגזם ואף, בסופו של דבר, מגביל את היצירה והתרבות??!
כשהאנשים הללו כותבים, מלחינים ומנגינים, האם הם עושים זאת למען היצירה והגברת התרבות או הכסף והחיים הקלים? כי אם זה למען היצירה, הרי הייתי רוצה שאחרים יחלקו את העונג שביצירתי, ללא עניין ברווח האישי שלי. אם כבר הייתי דואג לשחיקה של שיריי בערוצים מעיין 100FM ו-BU שמשמיעים אותם אלף פעם מסביב לשעון. אם יודעים שהשיר הוא שלי (נכתב, הולחן, מבוצע) הייתי מסתפק- אם אני נחשב טוב אז יהיו לי הופעות באם אני מבצע, יקנו את ספריי אם נכתב ויינתנו לי אחוזים מרווחי ההשמעה של לחניי עד גבול מסויים לאחר החזר ההשקעה שלי, כמו שקורה אצל מס' מתכנתי פרילנס.
אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118917
לעבוד למען היצירה והתרבות זה נחמד נורא, אבל לא משלם את החשבונות.
אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118919
יש סיכוי גם להפצה הישירה, אגב, במיוחד בעולמנו האינטרנטי. לא הכל צריך להעשות דרך חברות התקליטים הגזלניות.

רגע, חברות התקליטים? אבל הן לא מייצרות יותר תקליטים, אלא רק תקליטורים! זריית חול בעיני הציבור!
אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118926
כן, אבל הכסף שלהם לא בא רק מהשמעת שירים ברדיו או מכירת דיסקים (אני מדבר פה על עולם המוסיקה, בהתאם לכתבה).
זה כבר לא נראה כמו צורך, זה נראה כמו תאווה לכסף וגאוותנות. או כמו שההיא מפיספוסים אמרה- 'אני את התרומה של ה-‏10,000 נותנת, מה זאת אומרת שיקחו עוד?' (זה לא ציטוט, זו בערך רוח הדברים).
אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118930
באין רובה וגו'. אם אתה בעל מקצוע שלא מצליח לגמור את החודש, גם השמעות ברדיו הן עזרה. לא נראה לי שמוזיקאים בארץ חיים בראוותנות.

את הקטע מפיספוסים אני לא מכירה.
אולי הקומוניסט שבי מדבר, אבל... 118934
לא אמרתי ראוותנות, אמרתי גאוותנות.
האם זה או מסחר בכל או קומוניזם?(לא שיש רע בקומוניזם אמיתי) 121643
גם לאהוב, להריח פרח, לחשוב, או לשתף אחרים במחשבותיך לא משלם חשבונות, מה קורה לכם אנשים? הכסף זו הסיבה היחידה לנקוף אצבע???
יש, יש רע בקומוניזם. הרבה, אפילו 122100
כעיסוק מרכזי בחיים? כן. כי, מה לעשות, *מישהו* צריך לשלם על האוכל שאת צורכת. מכיוון שמוזיקה זה דבר שמצריך המון זמן, קשה להיות גם מוזיקאי במשרה מלאה וגם לעבוד במשהו אחר. לכן, כדאי מאוד שמוזיקאים יוכלו להרוויח כסף מהמוזיקה שלהם (אם היא טובה), או שכמעט לא תהיה מוזיקה. חוץ, אולי, ממוזיקת שאנטי שאנטי של אנשים שגרים בקומונות. לא כוס התה שלי, אני חושש.
יש, יש רע בקומוניזם. הרבה, אפילו 130562
מוזר, אני הכרתי דווקא לא מעט מוסיקאים חסרי שם, בתחומים של מרוק עד אלקטרוני, ולכולם יש עבודה נוספת אחת לפחות פרט למוסיקה. יש להם זמן ליצור, לבלות, להופיע ולישון.
וחלקם ששמעתי עושים מוסיקה בכלל לא רעה.

ואין רע בקומוניזם, פשוט זה לא קורה.
יש, יש רע בקומוניזם. הרבה, אפילו 130814
''במשרה מלאה''. עם כל הכבוד לחבריך עלומי השם, בטוחני כי יצירתם הייתה משתפרת פלאים לו היו יכולים להקדיש זמן רב יותר לאמנותם. ואם לא - כנראה בגלל זה הם גם ישארו עלומי שם.
יש, יש רע בקומוניזם. הרבה, אפילו 131284
צינתי שיצירתם של אלה ששמעתי אכן ברמה מצויינת וכך גם הגיב כל הקהל ששמע אותם.
לגבי אחר שאת להקתו לא שמעתי מעולם, נכתבה עליהם ביקורת אוהדת ביותר בידיעות אחרונות (הוא כמובן הראה לי זאת, זה היה במדור 24 שעות, תת-מדור מוסיקה).
הם צעירים וחדשים יחסית..
לגבי גלגל''צ 118927
בכדי למנוע מגלגל''צ לשדר מוסיקה לא צריך פסיקת בימ''ש.
אפשר סתם להחביא להם את ארבעת הדיסקים שהם משמיעים במעגל, ובא לציון גואל.
לגבי גלגל''צ 118931
או לחילופין: להעלים את המחשב הקובע מדי יום באקראי את סדר השמעת השירים באותם ארבעה דיסקים.
לגבי גלגל''צ 118933
או כמובן להשתיל לו וירוס. אתגר להאקרים שבכאן.
לגבי גלגל''צ 118935
לא בדיוק מחשב.
בזמנו היתה לי חברה טובה שהיתה שדרנית יומית בגלגל''צ. היא היתה ניגשת לעורך מדי יום עם רשימת השירים שהיא תכננה להשמיע במשך התכנית, ואחרי רבע שעה היתה מקבלת את הרשימה חזרה, כשכל שיר חמישי הוחלף ע''י העורך בלהיט התורן (בזמנו זה היה ''זה כל הקסם''). זה כמובן ביאס אותה מאוד, במיוחד כיוון שאנשים כמוני היו טוענים כלפיה שגלגל''צ היא תחנה בלתי נסבלת, ולא היה לה דבר לעשות בנדון.
לגבי זה כל הקסם 118937
זה הזמן לבצע סקר גנטי מקיף של צאצאים למורי נהיגה שנולדו אחרי תקופת זה כל הקסם בגלגל''צ. קיים יסוד סביר לחשוש שהשיר הוטבע במטען התורשתי של האימבצילים האלה.
מה כבר מורה נהיגה עשה לך?? 118938
אל תירא ישראל.... 119049
לפחות ערוצי הקודש עובדים כרגיל במסגרת החוק, מזל שביהמ''ש נותן דעתו לשאר תחנות רדיו כמו גל''צ שמתנהגות כאילו אין דין ואין דיין.
אל תירא ישראל.... 119054
אולי מישהו יודע - האם "ערוצי הקודש" ושאר התחנות הלא-מוסדרות בחוק משלמות תמלוגים ליוצרי השירים שהן משמיעות?
אל תירא ישראל.... 119058
"ערוץ 7" משלמים, לטענתם.
לגבי שאר "ערוצי הקודש" לא שמעתי, אבל אני מניח שרוב השירים שהם משמיעים אינם של זמרים חברי "אקו"ם"
אל תירא ישראל.... 119065
אני פחות מוטרד מהשאלה אם מועברים תמלוגים לאמנים באותן תחנות שידור מאשר ההתעלמות המופגנת של ערוצי הקודש מכל חוק פלילי או אזרחי.
רשויות האכיפה יצרו בועה בה מוקמים ערוצים פירטיים המבצעים עבירות פליליות - הסתה, חוק הבחירות וכו'.
לא מגיע לי? 119077
נשאלת השאלה האם לא מגיע לי תחנה ללא פרסומות, נכון בגלגלצ יש שירים שחוזרים על עצמם . אבל אני משלם מיסים שהולכים למשרד הביטחון שממן את התחנה, ואני משלם אגרה שהולכת לרדיו ומעוניין בתמורה בתחנה שיש בה כמה שיותצר שירים ופחות דיבורים, מודה נימאס לי לשמוע פרשנים מדברים על הא ועל דא. אני רוצה לשמוע מוזיקה קלילה ומוכרת שאותה אני יכול לזמזם באוטו בזמן שאני נוסע, לא את הפילרמונית, לא ג'ז משנות ה60 אלא את השיר האחרון במצעד פעמים ביום כאשר אני נוסע לעבודה וחזרה.

התחנות האזוריות כמו שציין הינן אזוריות ואינן מספקות את הפיתרון, כמי שגר בדרום זמן מה התחנה של מלאה בדיבורים ומעט שירים.
רגש ג רק בעיברית וגם משירי ארץ ישראל הישנה נימאס כבר.
ואני מעדיף שתי פרסומות על ניהגה בטוחה מאשר 6 דקות של קרמלי וחברים.

מה הפיתרון ? אולי שהמדינה תיתן לי להנות מעט ממה שאני משלם לה לא ממש מבחירה.
119087
הצלחתי לפתור את בעיית ה"שדרנים עילגים שמשמיעים מוזיקה שאני לא אוהבת" בדרך נורא פשוטה- ארבע חמש קלטות שמחכות באופן קבוע בתא הכפפות. ‏1
וחוצמזה, אני לא יודעת כמה דרום‏2 אתה גר, אבל ב106FM אין פירסומות ‏3 וכשהם משדרים מוזיקה ברצף, היא לפעמים גם מוצלחת.

1זכר לימים שעוד הייתי מרכיבה ושומעת קלטות ולא דיסקים. מה שאומר שמדובר במוזיקה שאהבתי פעם, ודווקא נחמד לחזור אליה.
2אם אני לא טועה, קצת אחרי באר שבע עוד אפשר לקלוט.
3פרט לכמה תשדירים ממש, אבל ממש טורדניים נגד איידס וסמים.

________
העלמה עפרונית, פעם עבדה שם, והיום סתם עצובה על מה שקורה לרדיו שהיה פעם הכי מוצלח באזור.
קונספירציה 119095
כן. זה הכל קונספירציה אחת גדולה של יצרניות המערכות לרכב עד שתהיה בישראל מערכת ברכב לכל פועל.

--
אבירי, צורב MP3ים גאה !
106FM = רדיו דרום? 119155
נראה לך? 119159
ברדיו דרום אין פרסומות?!
לא רק שיש בו המוווון פרסומות,אז גם המוזיקה שם מעפנה.‏1
106FM זה התדר החינוכי של קול ישראל‏21.בכל מקום בארץ הוא משדר משהו אחר. מצד אחד, זה אומר שרמת השידור לא אחידה לעיתים. מצד שני, לפעמים נופלים על דברים מעניינים.

1בעיקר כל מה שמושמע בMTV, ובלופ.
2ובגלל שהוא תדר חינוכי, הוא לא צריך/לא רשאי לפרסם כדי לממן את עצמו.
נראה לך? 119160
שאלתי מכיוון שאינני יודע מהו "תדר 106". האם בכל הארץ הוא על 106?
נדמה לי שכן. 119163
אומרים לנו שיש 106FM אחר 119449
בת"א התדר 106FM שייך לתחנה הרבה יותר מעניינת. קוראים לה "קול הקמפוס" ומפעילים אותה סטודנטים לתקשורת מהמכללה למנהל. רוב היום יש שם מוזיקה מצוינת שאי אפשר לשמוע בשום תחנה אחרת בארץ (איזה? תבררו בעצמכם). בשני חלונות זמן קבועים (8 עד 9 בבוקר, 7 עד 8 בערב, ואולי יש עוד) משדרים שם בימים מסוימים תוכניות אולפן סאטיריות ושנונות להפליא בהשראת ימי הרדיו של שי ודרור.

החדשות הרעות: התחנה נקלטת רק ברדיוס של חמישה-שישה קילומטר מאוניברסיטת ת"א.
החדשות הטובות: אפשר לשמוע אותם בדרך כלל גם דרך האינטרנט, בכתובת http://www.106fm.co.il .
119446
יש לי די הרבה דיסקים ברכב ואפילו מערכת שעלתה לא מעט בחו"ל על מנת לשמוע איכותי. אולם אני מעוניין לשמוע את השירים המפורסמים הרגילים וללכת לקנות בחנות לאחר מכן את הדיסק וזאת לאחר ששמעתי את השיר יותר מפעם אחת ברדיו.

פרסומות מתי אין כאילו? האם במשך כל / רוב היום?

אגב בלי פרסומות על מה הם חיים? אם מדובר על הלילה לא מועיל אני נוסע לעבודה במהלך היום כנ"ל חוזר מהעבודה לפני שעות הלילה הקטנות.
119452
בלי פרסומות בכ-לל.
אמרתי לך- זה רדיו חינוכי.למטרות לימוד ולא למטרות רווח.
יש רק שניים או שלושה עובדים בשכר, שהם עובדים של הבית ספר. הרדיו עצמו מופעל על ידי תלמידים במסגרת "יום עבודה".‏1

1אם אני לא טועה, היום מי שעובד שם עושה את זה במסגרת לימודי התקשורת לבגרות. בתקופתי זה היה אחרת.
מה זה רדיו חינוכי? 119457
האם שירים הם דבר חינוכי? (שירים פופוליסטים?)
לא שאני מתנגד לתחנת הרדיו אבל זה באמת נישמע לי מוזר. מה גם שלא מובן לי מהיכן יש להם יכולת לשדר למרחק שאת מציינת (באר שבע והמרכז)
מה זה רדיו חינוכי? 119467
הרעיון של התחנות החינוכיות ‏1 הוא ללמד על תקשורת, דרך עשיית תקשורת הלכה למעשה.
בדיוק כמו כתיבת עיתון, או הפקת סרטונים ותוכניות טלויזיה. בדיוק כמו ביוטופ בביולוגיה או עשיית מחקר בסוציולוגיה.

נוסף על כך, החלקים העיקריים (מבחינת הלימוד כוונתי) הם לא השעות של המוזיקה ברצף, אלא השעות של התוכניות והמגזינים.

1יש יותר מאחת. זאת שאני מדברת עליה משדרת פחות או יותר מקריית גת עד באר שבע. התחנה של האוניברסיטה, שמישהו הזכיר, משדרת באזור הרבה יותר צפוף, ולכן גם תחום השידור שלה הרבה יותר קטן.

________
העלמה עפרונית, X-מפיקה ראשית של מגזין האקטואליה.
כסף כסף כסף שורף לי את קצה היד 119092
המיינסטרים רוצה להרוויח ולמיינסטרים לא צריך לדאוג, הוא כבר יפתח דוכן שווארמה אם יהיה חסר כסף,מה כבר ההבדל?

(מאז שגיליתי ששווארמה זה לרוב מבשר הודו עצבות מסוימת מכה בי כל פעם שאני עובר ליד שווארמיה)

בברכת גלגלגלגלגלגלגלגלגללגגלגלגלגלגלגלגלגללגלגלגלגלגצ

אטם אזניים
עידו הראל
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119109
חשין פסל את ה'תקווה' בערבית מהתשדיר של קליינר.
וואלה היו שמה משפטים נחמדים כמו 'מברוק יא שאהיד' ו'אימשי אל יהוד' ו'בילאדי בילאדי'... אבל חשין אמר שזאת הסתה. חראם, דווקא היה אחלה שיר.
יו... 119162
הקרינו אתמול בחדשות קטעים נבחרים מתשדירי התעמולה של המפלגות השונות.
ברוב קולות מוחלט, החלטנו שהפרסומאי של חירות ראוי להערצתנו, ולפרס הפרסומאי האפקטיבי.
לא יודעת אם זה נחשב כהסתה. אני לא הרגשתי שום צורך לצאת ולהרביץ לעוברי אורח תמימים. בעיקר רציתי להכנס מתחת לספה ולהתחבא שם עד שזה יגמר.‏1
20 דקות אחר כך, גיליתי בצער רב שאני עדיין מזמזמת את "בילאדי בילאדי" במטבח.

1אם כבר גירסאות של ההמנון, אז דווקא זה של הפעם שעברה (הטראנסתקווה) היה יותר חביב.

________
העלמה עפרונית, נזכרת בחלחלה, ורוצה שוב לברוח להסתתר מתחת לספה עד יעבור זעם.
יו... 119169
אודה ואתוודה: לפעמים אפשר למצוא אותי מהמהם את ההמנון הסורי. אין מה לומר, אנרגטי, סוחף, מוזיקת מרשים מופתית.

אגב, מה יש למפלצים שמתחת לספה לומר על פלישתך הבלתי-מוצדקת אל אדמתם הקדושה?
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119175
אפשר לקבל יותר פרטים? על איזה שיר מדובר?
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119176
מפלגת ''חרות'' התכוונה להציג בתשדירי התעמולה שלה את ההמנון עם מילים אלטרנטיביות, בערבית.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119184
היא גם תעשה זאת (רק היום! רק היום!) - חשין פסל את התשדיר, אבל אישר את שידורו באופן חד פעמי היום. לא צפיתי, אבל אדווח בהרחבה הלילה.
למה? 119186
(פרט לעובדה שזו באמת יצירה מרשימה, וחבל לפספס אותה...)

_________
העלמה עפרונית, מחכה כבר לתחילת התשדירים. באמת!
למה? 119189
למה פסל? טען שזו הסתה. למה אישר? כי התשדיר כבר נחשף בתקשורת. לא הבנתי את ההגיון של אישור חד-פעמי, אבל הייתי מציע לא לחקור בנשגב מאיתנו. במקרה זה, לפחות.

(דובי, שהפיל על עצמו חתיכת תיק לקראת התשדירים. הלילה תבינו)
חוץ מקטע של קריאת מגילת העצמאות במפטע פלשתיני 119297
לא היה שום קטע מהשיר.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119190
לא כל כך הבנתי לאיזו "הסתה" התכוון השופט. הסתה לפגיעה ביהודים? לפגיעה בערבים? להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה?

למרבה הצער, עדיין לא פורסמו פרטי ההחלטה באתר ועדת הבחירות המרכזית, שהוא מקור בלתי נדלה לחומר קריאה מבדר.
למשל, הפרוטוקולים של דיוני הפסילות:
מהם אנו למדים שחשין סבור שבשארה הוא פילוסוף (!) וכמו כן שומעים כיצד הזמין כבוד השופט אינסטלטור כדי לפרוץ את דלת ביתו (!!)
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119192
אני צריך למצוא זמן לקרוא את הפרוטוקולים האלה. בחיי, ממש כמו בכנסת.. כלומר, כמו בגן ילדים (עם קולטורה).
עוד פסילה ועוד פסילה. - פכים קטנים 119214
הדברים שלהלן מובאים מתוך פרוטוקול הדיון של היום הראשון:

1.
"אינני אומר שחייבים לקרוא בדקדקנות כאילו שאנחנו קוראים את פרק א' בישעיהו, כל אחד מהנספחים, אבל את הטיעונים אני מבקש שתקראו היטב מאוד מקרוב". (השופט חשין)

2.
"היו"ר השופט מישאל חשין:
נצרת עילית, סליחה. כל פעם שאומר עפולה - להלן: נצרת עילית. משום מה נתקעה לי עפולה. אינני יודע מדוע. (בהומור).

חה"כ מיכאל איתן:
נצרת עילית זה גם עפולה.

היו"ר השופט מישאל חשין:
אני חושב שאני יודע למה, אבל לא אומר זאת עכשיו".

3.
מר דוד רותם:
אם אדוני סיים, ברצוני לשאול שאלה.

היו"ר מישאל חשין:
לא, אני לא סיימתי. כלומר, סיימתי. אני לא מסיים אף פעם. אבל מה השאלה, אם היא לעניין? הייתי מבקש, לקטוע פחות עד כמה שאפשר."

4.
היו"ר השופט מישאל חשין:

אדון ובר, אני מבקש שאולי תעיר כל עשר דקות הערה אחת. אתה יכול לצבור זאת גם לכל עשרים דקות. הדבר הזה מפריע לשטף. אתה יכול גם לשאול את האיש שלידך. הדבר הזה מפריע לשטף של העבודה, במיוחד כשאני רואה שאתה בכלל לא מתעניין וקורא דברים אחרים. אתה לומד לבחינת נהגות, כנראה.

5.
היו"ר השופט מישאל חשין:
עורך הדין ישעיהו אתגר. יש לך ‎5 דקות. אני לוקח זמן על הסטופר.

עו"ד ישעיהו אתגר:
......

היו"ר השופט מישאל חשיו:
תודה רבה לעו"ד אתגר. שש דקות ו-‎45 שניות".

6.
היו"ר השופט מישאל חשיו:
...דגל צהוב-שחור ועליו תמונת הרב כהנא". צהוב-שחור זו קומביציה מאד ספציפית של צבעים.

מר דוד רותם:
בית"ר ירושלים".

7.היו"ר השופט מישאל חשיו:
תפתחו את נספח ל"ז מ-‎11 בדצמבר ‎2002 ותראו את זה.

יהודה אבידן (נציג ש"ס - אליהו):
זה תאריך אנגלי".
עוד פסילה ועוד פסילה. - פכים קטנים 119217
הו, LOL ועוד LOL . לו הייתי קלדנית שם.

אגב, אלחא"ל ‏1, אבל נעים לראות שכבוד השופט יורד אל העם ומשתמש בשיבוש "נהגות" (במקום נהיגה).

1 אני לא חברת (ה)אקדמיה ללשון (סתם צייקנית).
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119224
א. גם לי לא ברור למה פסלו את התשדיר.
ב. בשארה הוא דוקטור לפילוסופיה בהכשרתו. פעם אפילו זכרתי באיזה תחום הוא התמחה.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119298
יש הבדל בין "דוקטור לפילוסופיה" ובין "פילוסוף" ‏1.
כשנשאל עדי צמח, שהיכה את אישתו עד שנזקקה לאישפוז, "כיצד אתה מרצה על מוסר?", ענה: "יש לי חבר שמלמד גיאומטריה והוא לא משולש".

-----------------------
1 גם אם לא מביאים בחשבון שאפילו מר ו. הוא דוטור לפילוסופיה.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119325
המ... איך אתה מציע לקרוא למישהו שיש לו דוקטורט בפילוסופיה ולימד פילוסופיה במשך מספר שנים ועסק במחקר (כמו גם יובל שטייניץ למשל, או יולי תמיר)? נראה שגם באתר הכנסת מתייחסים אליו ככזה:
יש פרשנים ויש פילוסופים 119354
יש מרצים לפילוסופיה, שעוסקים בפרשנות של פילוסופים קיימים. אני לא חושב שהם ייקראו פילוסופים.
יובל שטייניץ, לעומת זאת, הוא דוגמה מובהקת לסוג של פילוסוף. הוא כתב כמה ספרים שמטרתם המוצהרת להגן על המטאפיזיקה הקארטזיאנית. באחד הספרים, ''עץ הדעת'', הוא הביא הוכחה חדשה ומשופרת לטעמו במקום ההוכחה האונטולוגית לקיום אלוהים של דקארט. זו פעולה של אדם שמביע עמדה ולא רק מפרשן.
אבל אבל 119359
התואר ''דוקטור לפילוסופיה'' לא שמור רק לאנשים שמתעסקים בפילוסופיה. כל מי שעושה דוקטורט במדעי הרוח, הטבע או החברה זוכה לו. יש לי אבא פיזיקאי, וגם הוא ''דוקטור לפילוסופיה''.
אבל אבל 119367
כן, אני יודע ש PhD זה "דוקטור לפילוסופיה" אבל מה לעשות, מר בשארה הוא באמת "דוקטור לפילוסופיה" ופילוסוף. תיכף יבוא ירדן ניר ויסביר לכם שזה דיון טפשי על "פרדיקציה".
אבל אבל 119417
א. זה דיון טפשי על פרדיקציה.

ב.לעומר אורי, תגובה 119359: נכון, אבל לזה כבר התיחסה הערת השולים בתגובה 119298. ברוב הפתיל, המונח "דוקטור לפילוסופיה" הוא קיצור ל"דוקטור לפילוסופיה בפילוסופיה" (למשל, עזמי בשארה).

ג.לאסף, תגובה 119354: לצערי, אכן רבים המרצים-חוקרים בחוג לפילוסופיה שעוסקים, כדבריך, בפרשנות של חכמי העבר ולא בנסיון לחדש משהו במחשבה האנושית. אבל הם די יעלבו, לדעתי, מהנסיון שלך להבדיל בינם לבין המחדשים בכך שתגיד "אלו פילוסופים ואלו לא". אם יש בכלל הצדקה לעיסוקם (ואני קצת מפקפק בכך), אז הייתי אומר שכחוקרים של פילוסופיה הם פילוסופים.

ד.לאייל האלמוני, תגובה 119298: עדי צמח, במשל שלו, מצהיר על עצמו כפילוסוף (גם אם לא מוסרי), ולדעתי בצדק. כשם שכל איש אקדמיה בחוג למתמטיקה הוא מתמטיקאי, כך אני נוטה לומר שכל איש אקדמיה פעיל בחוג לפילוסופיה הוא פילוסוף.
אבל אבל 119424
ד. וכל איש אקדמיה בחוג למוזיקה הוא מוזיקאי, וכל איש אקדמיה בחוג לאמנות הוא אמן?
נראה לי שהמונח "פילוסוף" לא מתאים במקרה הכללי (בלי להתייחס למקרה הפרטי של בשארה).

אבל א', אז עזוב.
אבל אבל 119458
ל-ג': לאור העובדה שהסכמת עם מה שכתבתי, די מוזר לי שבסוף אתה אומר שגם כאלה שהם פרשנים בלבד הם פילוסופים. לא הבנתי מה הנימוק שלך.

ל-א':הצמדת המלה "טיפשי" ל"דיון על פרדיקציה" מחייבת הסבר. אם כבר נתת אותו בדיון אחר, אתה יכול להפנות אותי אליו.
"אל אלוהים עוד שנתיים וחצי!" 119466
כאן זה התחיל, לפני שנתיים וחצי.
תגובה 5483
אבל אבל 119557
הנימוק שלי היה בסעיף ד'. אחר כך האייל האלמוני די סתר אותו, אבל אני חושב שאני יכול להגן קצת על הטענה שפילוסופיה לענייננו היא יותר כמו מתמטיקה מאשר כמו מוסיקה (מבחינה זו שהמוסיקה היתה קיימת במובהק ובנפרד מהמחקר על המוסיקה, והרבה לפניו). אבל לא חשוב. אין לי קייס חזק, אבל גם לא ראיתי נימוק מצדך למה הם לא פילוסופים. ולא נראה לי שזה מעוגן בהבחנה מקובלת בציבור.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119238
התשדיר נפסל לא בנימוק של הסתה, אלא בנימוק שהוא מבזה את ההמנון.
משעשע לראות איך הרפלקס לצעוק "הסתה!" בכל עניין שמעורב בו הימין מצא את דרכו גם לסיפור הזה.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119300
רשמו לפניכם (למערכות הבחירות הבאות): אסור לבזות את ההמנון.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119327
אגב, בהקשר הזה, זכור לי שקראתי בימים האחרונים משהו על זה שהועברו לא מזמן חוקים שאוסרים לבזות את סמלי המדינה (דגל, סמל), אבל נשמט מהם ההמנון, כך שקביעתו של השופט חשין אינה מעוגנת בחוק, למיטב ידיעתי.
עוד פסילה ועוד פסילה..... 119358
נדמה לי שחוק הדגל קיים מימיה הראשונים של המדינה.
רזי המלך! 119516
האם החל מיום ראשון גלי צה"ל ישדרו רק את "הכל דיבורים"?
אני לא מאמין, כי 119522
בשביל זה הם יצטרכו לקנות מבראל ומאורי דן את רשת ב'.
מצד שני, אולי הם ישדרו רק את ''מה בוער''...
אני לא מאמין, כי 119530
אבל בלי הפתיח, כמובן.
Summertime, and the livin' is easy 119538
הם יכולים לשדר מוסיקה לא מוגנת, כמו ג'אז משנות השלושים ומיטב שירי אום כולת'ום בשרשרת. מעניין אם פורגי ובס עדיין מוגן...
Summertime, and the livin' is easy 119539
השאלה היא לא רק האם ''פורגי ובס'' מוגן, אלא האם ביצוע מסויים מוגן אם לאו.
Summmmmmmmmmmmmerrrrrrrrr time time time time time time 119540
אני מניח שהביצוע של ג'ניס ג'ופלין עדיין מוגן היטב
Summmmmmmmmmmmmerrrrrrrrr time time time time time time 119623
מזל גדול. האזניים שלי יעמדו בקצף היבבות המעצבן הזה יותר מפעם ביום.
באיזו זכות משמיעים פירסומות ברדיו? 119719
אני לא מבין למה בתור משלם אגרה , אני בעצם משלם בשביל לשמוע פרסומות?
אם מישהו יכול לעזור לי..
באיזו זכות משמיעים פירסומות ברדיו? 119728
ואני לא מבין למה בתור קונה עיתון אני בעצם משלם כדי לקרוא פרסומות?

(או, בעברית, כי האגרה לא מספיקה)
באיזו זכות משמיעים פירסומות ברדיו? 119741
מישהו מכריח אותך לקנות עיתון?
באיזו זכות משמיעים פירסומות ברדיו? 119772
תנסה להפסיק לשלם אגרה...
נכון לעכשיו הצו נדחה לאמצע שבוע הבא‏1 119743
1 לא יודע מה זה אמצע שבוע הבא
אמצע שבוע זה יום שלישי 119761
אני מתפלא 120712
לפי "הארץ", רזי ברקאי אמר במסיבת עתונאים שעסקה בנושא ש"גלי צה"ל הוא גוף השידור הכי חופשי בישראל. לסגור תחנת רדיו בתקופה רגישה כמו זו היא פגיעה קשה בעיתונות בישראל. אסור שאקו"ם תהיה שותפה לזה". חבל שכדי לחסוך כמה שקלים למעסיקיו במשהב"ט ברקאי מסכים להפגין כזה זלזול באינטליגנציה של מאזיניו, ומעניין מה הוא היה אומר על חתיכת דמגוגיה כזו לו יצאה מפיו של פוליטיקאי.

יש מוזיקה בגלגל''צ 120766
Queen שרו את השיר הראשון. דחייה של 60 יום.
Show Must Go On? 120772
איזה שיר זה היה?
Show Must Go On? 120774
don't stop me now
אחריו: "מוסנון" של ברי סחרוף. all the things she said של Tattoo, וכעת אהוד בנאי "רוחות הצפון"
מ''ש 120778
מצעד הקלישאות נמשך. רונית כפיר פצתחה את השעה 10 בשיר Alive של Pearl Jam. עכשיו רק חסר שב- 11 ישימו את I will survive בביצוע גלוריה גיינור.
דווקא קלישאה אחרת ‏1 120795
רדיו חזק של תיסלם

1 ומוצלחת בהרבה לטעמי
דווקא קלישאה אחרת ‏1 120803
באופן שיש בו סמליות אקטואלית כפולה, צריכים היו לשים את Stain alive.
I will survive שודר הרגע בגלגלץ 120899
תגידו, מי בתורנות-לילה? 120976
צריכים מתנדבים?
גידי ישמח. 120978
יש מוזיקה בגלגל''צ 120798
מה הנימוקים לדחייה?
יש מוזיקה בגלגל''צ 120800
גל"צ ישלם תוך 30 ימים 5% מתקציבו לאקו"ם. צו המניעה נדחה ל- 60 ימים, במהלכם ינסו הצדדים להגיע להסכמה.

הידיעה מ- YNET
ההחלטה המלאה טרם עלתה באתר של בימ"ש העליון.
יש מוזיקה בגלגל''צ 120801
מתוך אתר YNET:
במהלך הדיון, שהחל בתשע בבוקר, הציעה השופטת דורנר הצעת פשרה לפיה יעוכב צו המניעה בחודשיים, ובתקופה זו יושגו בין הצדדים הבנות כספיות חדשות. "כל העניין הוא עזרה ראשונה ונראה מה יהיה בעוד 60 יום", כתבה השופטת בהצעתה שכללה דרישה להעלאת גובה התמלוגים שישלמו התחנות הצבאיות גל"צ וגלגל"צ לאקו"ם לרמה של 5 אחוז מתקציב גל"צ לשנת 2003 (העומד על 35 מיליון שקל).

יש מוזיקה בגלגל''צ 120805
ועדיין, אני מתקשה להבין מדוע אקו''ם קיבלו את הצעת הפשרה.
העץ העומד בסופה 120807
אולי לחץ ציבורי, פרגמטיות וראליות? אה, לא. זה מונופול של מישהו אחר.
יש מוזיקה בגלגל''צ 120834
אולי מפני שטובים 5% ביד מ 7% על העץ?
יש מוזיקה בגלגל''צ 121118
ואולי מפני שגם אקו''ם מבינים שהתרומה של גלי צה''ל לחשיפת אמנים עולה בהרבה על הסכום שבמחלוקת.
ואגב גל''צ 123104
הם משמיעים בימים האחרונים שיר שמבוצע (אאל"ט) ע"י כמה מאנשי התחנה והוא גרסת כיסוי בעברית לספייס אודיטי של דייויד בואי, כמחווה לאל"מ אילן רמון.
ללחן יש זכויות יוצרים, מן הסתם. מישהו יודע אם מותר להקליט גרסת כיסוי ולשדר אותה או שקדם לשידור הזה הליך של קבלת אישור מבעל הזכויות?
ואגב גל''צ 123113
ואגב גל''צ 123142
אלע"ד.
מותר להשתמש בלחן (ואפילו במילים) של שיר קיים לביצוע חדש. אבל צריך לשלם תמלוגים ליוצרים המקוריים.
כאשר זמר מוציא גרסת כיסוי לשיר קיים, הוא לא מקבל תמלוגים על ההשמעה. רק היוצרים של השיר מקבלים.
בזמנו היתה פרסומת לקסטרו שהשתמשה בשיר Creep. בעלי הזכויות סרבו לאפשר לקסטרו להשתמש בשיר המקורי והם נאלצו להקליט גרסת כיסוי לשיר בשביל הפרסומת. (וכמובן שילמו תמלוגים בלי שום קשר)
ואגב גל''צ 123149
אתה בטוח?
העובדה שמישהו ביצע את השיר לפני מספיקה בכדי שלא ישלמו לי על הביצוע?
ואגב גל''צ 123177
די בטוח.
העובדה שמישהו אחר כתב את השיר (לחן ומילים) מספיקה בכדי שלא יצטרכו על פי חוק לשלם לך תמלוגים. אין שום חשיבות למבצע המקורי של השיר. גם הוא לא ראה אגורה של תמלוגים. (אלא אם כן הוא חיבר את השיר בעצמו)
דווקא לא 123184
על הקלטות יש זכויות-יוצרים, בנפרד מזכויות-היוצרים על טקסטים ולחנים. בנוסף, ישנן "זכויות מבצעים" (שהן למעשה זכויות-היוצרים שלך כשהיצירה היא הביצוע). בדומה לטיפול של אקו"ם בזכויות מחברי התמלילים והלחנים והמוציאים הקלטות לאור (חברות התקליטים), "אשכולות" היא החברה הגדולה המטפלת בזכויות המבצעים.

דווקא לא 123222
מעניין, אני לא הכרתי את "חוק זכויות מבצעים" 1984 ולא היה לי מושג שיש צורך לשלם תמלוגים למבצע. אני זוכר כתבה באחד העיתונים מלפני שנתיים פחות או יותר שבה נאמר שרק ליוצרים יש זכות לתמלוגים.
מהאתר של "אשכולות":
"זכויות מבצעים הן הזכות למנוע הקלטה (של קלטות טייפ רגילות, קלטות וידאו, או כל צורה אחרת) העתקה, שכפול או שידור של ביצוע יצירה, ללא הסכמתם של המבצעים, וכן הזכות למנוע מכירה, השכרה וכו' של קלטות שהוקלטו או צולמו ללא הסכמתם."
כמו כן לפי האתר, רשות השידור, ערוץ 2, הטלביזיה החינוכית, גלי צה"ל וערוצי הכבלים חתומים על הסכמים עם "אשכולות". שאר אמצעי התקשורת (Yes, ערוץ 10, הרדיו האזורי) וכן גופים המשמיעים מוזיקה בפומבי (אולמות, קניונים, בתי עסר, בתי קפה וכד') לא משלמים, אם כי חלקם נמצא במו"מ עם "אשכולות" וחלקם בהליכים משפטיים.
כל יום לומדים דבר חדש.
דווקא לא 123342
גם אני לא הכרתי את החוק האמור, ובכל זאת זה לא נראה לי סביר שאמן מבצע לא אמור להיות מתוגמל על שמוש ביצירתו.
דווקא לא 123429
"יצירתו"? הקניין הרוחני ביצירה הוא של מחבריה - התמלילן והמלחין. המבצע הוא פרשן ולא יוצר.
דווקא לא 123490
נו, והפרשנים עובדים בהתנדבות?
דווקא לא 123538
הקניין הרוחני בלחן הוא של המלחין, בתמליל — של התמלילן, בהקלטה — של חברת התקליטים, ובביצוע — של המבצע.
ואגב גל''צ 123212
אם תשימו לב, _רוב_ השירים המופיעים בפרסומות ישראליות הם גרסאות כיסוי (ומכאן האיכות לא משהו, בד"כ).
עכשיו אמ''י נגד גלגל''צ 143451
יו"ר הוועד המנהל של אמ"י יענק'לה מנדל (כן, זה מ"הערב יענק'לה לאן" בערוץ 33) פנה אתמול במכתב למפקד גלי צה"ל אבי בניהו בו הוא מבקר חריפות את אופן התנהלותה של התחנה הצבאית וטוען כי "חבורה אנונימית של שדרנים קובעת עדיפויות באשר להשמעת שירים ישראליים", מתוך שיקולים "לא מאוזנים ונגועים באינטרסים זרים, בלתי אחידים, שיש בהם כדי לגרום עוול בלתי מוצדק לאמנים שאותה חבורה אינה חפצה ביקרם".

ובענייננו המקורי, בית המשפט מינה את קצינת ח"ן ראשית לשעבר אמירה דותן לגשר בין אקו"ם לגל"צ וגלגל"צ:

ושוב נשאלת השאלה 143475
למה הצבא צריך לממן טחנת רדיו שמשדרת דיבוחי תנועה זה לא ממש מיותר.
למה הצבא צריך את גלגלץ?
ושוב נשאלת השאלה 143478
קיוויתי שתספר לנו קצת יותר איך נקבעות רשימות השמעה בגלגל''צ...
ושוב נשאלת השאלה 143480
תגיד אתה רוצה שימצאו את הגופה שלי בחולות ראשון
אני יכול לעומת זאת להסביר לך איך לא בוחרים שיר אם הוא איכותי מעניין ומורכב הוא בחוץ
ושוב נשאלת השאלה 143559
אני לא בטוח אם התכוונת לזה, אבל הביטוי ''טחנת רדיו'' מתאימה מאוד לגלגל''ץ עם רשימת השירים שלהם.
143970
השמועות האחרונות טוענות שגלגלצ החליטה שלא חייבים יותר להצמד לפלייליסט‏1

1והמהדרין יוסיפו- "החליטו לבטל את הפלייליסט"

_________
העלמה עפרונית, ממלאת את המלצות של כה"נ.
תגובה 134103
144490
כן, והרבנות הצבאית המליצה על צ'יזבורגר.
יענקל'ה מי?! 143484
ולמי הוא חושב שהוא קורא אנונימיים?!
מכתב מפרקליטינו בדרך.

על החתום: שדרני-גל"צ, המפורסמים באדם.

לוגו התחנה:

לתהילה נולדנו
ובשביל זה יש צבא
חרם חרם לך 161953
נתן כהן, נשמה טהורה, החליט לאסור את השמעת שיריו בגלגל"צ:

חרם חרם לך 162119
נתן כהן שהוא ללא ספק מלך האקורדים המוקטנים איין שיר של האיש שאיין בו 350 אקורדים מוקטנים כל הכבוד לך.
אתה ראוי שלבח

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים