מהפך 1311
כשהמפלגות האזוטריות מסרבות לשתף פעולה ולמלא את תפקידן ההיסטורי, נחלצות שאר המפלגות ומצילות אותנו משממון טוטאלי בתשדירי הבחירות. וזה רק יום השידורים החמישי. והעתיד - מי ישורון?

הבנתי מה הבעיה. הבעיה היא שהמפלגות החדשות פשוט לא מבינות את תפקידן בכוח. הן חושבות שהן אמורות להציג עמדות, לנסות להשיג מצביעים, לתאר תוכניות. הן פשוט לא מבינות שהן שם כדי לשעשע את הצופים, כאתנחתא בין התשדירים של המפלגות הגדולות יותר, שעוסקים בנושאים החשובים. כך קרה שמגמת המחזור נמשכה גם היום, למקרה שאולי פספסתם את התשדירים הממוחזרים מאתמול: מרכז, רע"ש, דע"מ, עלה ירוק, ישראל אחרת, אזרח ומדינה, ירוקים - כולם ממחזרים. קחו למשל את ישראל אחרת - הם עורכים מסע בחירות ברחבי ישראל. מה עם כמה צילומים וקולות מתוך המסע הזה? או הירוקים - מה, זהו, שלוש וחצי כותרות זה כל מה שהצלחתם להשיג? בכך מסתיימות כל בעיות איכות הסביבה של ישראל? ואזרח ומדינה - אפילו לתקן את שגיאת הכתיב הדבילית בשם המפלגה שלכם אתם לא מסוגלים? לא עושים למפלגות קיקיוניות קורסים בשעשוע הקהל לפני שנותנים להן כספי מימון מפלגות?



המפלגות הרציניות, לעומת זאת, דווקא תופסות את משבצת הליצן: מרצ ממשיכה במסעה לגיוס קולות של מצביעי ליכוד, ומציגה מספר מאוכזבות ליכוד, כשאחת מהן מספרת לנו שמרצ היא "האמא הביולוגית שלנו". סתם אמא כבר לא מספיק, עכשיו היא צריכה להיות ביולוגית. ובאותה נשימה, נדחפת מרצ לטריטוריה של ש"ס: "בא אלוהים ושלח לך את מרצ!" קוראת אחת המאוכזבות לחברתה. תכף הם יקראו לעצמם מפלגת קודש.

בתשדיר אחר מכוונת מרצ את חיציה ליעד קצת יותר הגיוני - שינוי. חה"כ מוסי רז מיידע את הצופים כי רק מרצ מגינה על המילואימניקים בעוד ששינוי דפקה אותם כשהצביעה בעד הארכת תקופת המילואים המקסימלית. מיד לאחריו מופיעה הכותרת ממעריב של סוף השבוע - "לפיד מעדיף את שרון", והתשדיר מודיע לצופה: "שינוי ולפיד זה ימין".

שינוי לא רק שלא מתרגשת מהניסיון של מרצ לדחוק אותה ימינה, עושה רושם שלפיד דווקא שמח לשתף פעולה - בתשדיר משלו הוא מצהיר כי שינוי תאזן בין "דורסנות הימין" לבין "תבוסתנות השמאל". יש מקום לשאול האם הצהרות שכאלו תורמות למעגל המצביעים של שינוי או פוגעות בו. אם בשבוע שעבר הסקרים עוד החמיאו לשינוי, יש אפשרות שמצביעים שדווקא כן תומכים ב"תבוסתנות השמאל" יחזרו למפלגות השמאל בקלפי.

שינוי גם פנתה בתשדיר לדוברי רוסית (הייתי שמח להגיד לכם מי הדובר, אבל בעוד שדבריו תורגמו גם לעברית, שמו הופיע ברוסית בלבד). בליווי צלילים מאיימים נראו שרון ושרנסקי בחברת אנשי ש"ס, והדובר שאל את הצופים אם על אנשים כאלו (פם פם!) הם יכולים לסמוך.



מפתיע, אגב, עד כמה יותר קל להיות אליטיסט בשפה הרוסית - אותו דובר עלום שם דיבר על שינוי כעל מפלגת "האינטלקטואלים ומעמד הביניים". בתשדיר הבא אחריהם, דיברה ישראל בעליה בדיוק על אותו נושא - "האינטליגנציה הרוסית". זו, הוצגה כגוף של אנשים שפחות או יותר הציל את המדינה מכלייה במדמנה הלבנטינית. בזכות הספורטאים הרוסים דגל ישראל מונף בתחרויות בין־לאומיות, הרופאים הרוסים שיפרו פלאים את הרפואה בישראל, מדענים רוסים הציבו אותנו בחזית המחקר העולמית. לרגע חשתי הזדהות עם המזרחיים שחוו את פלאי הפטרנליזם האשכנזי.

אבל אז נזכרתי בתשדיר של ש"ס: "פיתחו עיניכם, הכל נגדכם... ריחוק ספרדים מקום המדינה", נשמעו הסלסולים בקול נוגה, וברקע? טומי לפיד (סדין אדום), יגאל תומרקין, התבטאויות נגד מזרחים, תמונות של עולים מרוססים ב־די.די.טי (וכמו שהעולים האשכנזים נוהגים לומר - "גם אנחנו רוססנו ב־די.די.טי!"). ש"ס מעולם לא ממש ניסתה לשמור את השד העדתי בתוך הבקבוק שלו, אבל התשדיר היום, במיוחד כשהוא מצטרף לסקירה ההיסטורית הקודמת של ש"ס על תולדות השמדת היהודים, אינו אלא מתקפה גסה, אלימה, שגובלת בהסתה, לא רק כנגד הממסד הציוני אלא כנגד כל האשכנזים באשר הם. "הכל נגדכם", ספרדים יקרים! "פיתחו עיניכם"! ש"ס עושה כל מאמץ להרגיז בתשדיריה בבחירות הנוכחיות. לפחות לגבי - זה עובד.



מפלגת חרות לא חידשה רבות בתשדיר שלה, אבל לתשדיר "אחמד טיבי, עוד שלושה שבועות, אני בכנסת!" של מרזל נוסף תאום שמופנה דווקא ליוסי שריד. ונשאלת השאלה - נו, ומה תעשה להם כשתהיה בכנסת?

עוד בימין - האיחוד הלאומי יוצאים למתקפה רבתי על בית המשפט העליון, בלי קריינים ובלי חיוכים לבריסטולים: על רקע בית המשפט אומר חה"כ בני אלון: "כאן נעצרה הדמוקרטיה!". ליברמן, כשמאחוריו שלט "לכלא, לא לכנסת" עם תמונותיהם של טיבי ובשארה, יוצא במילים חריפות כנגד עריצות בג"ץ - "זה חייב להפסק!" הוא קובע, ולאריה אלדד נותר רק להניח את דעתנו שהקמת בית משפט לחוקה היא התחייבות של המפלגה.





במפלגות הגדולות התחילו סוף סוף לצאת אנשי הרשימה עצמה מהחורים - בעבודה, שרוב הזמן ממחזרת תשדירים, הפציע לרגע בייגה שוחט לדבר על הכלכלה כחלק מתשדירי "עימות 2003" מול סילבן שלום. אבל בליכוד - הו, בליכוד - שם הופיע אהוד אולמרט (כיתוב: "ראש עיריית ירושלים". זה שהוא מועמד ברשימת הליכוד זה לא חשוב), ושפך האשמות על גבי האשמות כנגד העבודה - "זמן רב העבודה מתכננת להפיל את הליכוד" הוא רושף, "ראש הממשלה הושתק!" הוא קוצף - וממשיך ואומר: "כל זאת עושה מפלגת העבודה!". באמת? מפלגת העבודה נתנה את ההוראה להחשיך את המסך? לא, במקרה, השופט חשין? וואלה, מזל שתיקנו לי את הטעות. לרגע שכחתי באמת שכל התקשורת נמצאת ברשימת העבודה לכנסת. אוויל שכמותי.



אבל לא רק ראש עיריית ירושלים כיכב בתשדיר הליכוד - גם ירושלים עצמה. בניסיון (נואל?) לשחזר הצלחות קודמות, שידרו בליכוד תשדיר שתוקף את כוונות השמאל לחלק את ירושלים. "ירושלים היא ליבו של העם היהודי", מכריז שרון בתשדיר, כשהוא מלווה באזרחים רבים שמביעים תרעומת על עצם הצגת שאלת ההפרדה. ורק חסר לנו איזה סלוגן קטן לסיום. אם יורשה לי להמליץ: "מצנע יחלק את ירושלים". נוסטלגיה מאוד באופנה היום.

צפייה נעימה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מיומנו של מרזל 120425
"מה לעשות כשאהיה בכנסת-
1. למרוח דבק על המושב של שריד
2. להוציא לשון לאחמד טיבי בליווי קולות 'נה נה נהנה נה'
3. לקרוא לבשארה בשמות
ואז כולם יראו שהראתי להם!"
מיומנו של מרזל 120441
אה אז לא רק אני ? כל הקטע עם האצבע והקפיצה הקטנה שהזכירו לי את החיקויים למופז של יצפאן. הייתי בטוח שהוא הולך להגיד "עוד שלושה שבועות - אני אקרע לך את הצורה !". האמת, הייתי מוכן לשלם לא מעט כסף כדי לצפות בקלטת פספוסים של התשדיר הזה. אני מוכן להתערב שנפלט לו איזה "טיבי ! אני אראה לך מה זה !" אחד קטן איפשהו שם.
מיומנו של מרזל 120578
ואת הג'וקים לשים להם בילקוט שכחת?
הרוסי משינוי 120428
היה,אם אני לא טועה, יעקב קדמי.
אתה צודק 120429
הרוסי משינוי 120437
הכותרת שנתתי הזכירה לי סיפור מהבחירות הקודמות, שארז לנדוור יכול להשתמש בו כדי לטעון לגזענות של לפיד:
בתקופה שלאחר בחירות 99' היו דיונים לגבי החוק הנורבגי. במסגרת הויכוחים התעמתו בערב חדש טומי לפיד, שהיה אז מועמד לשר ביחד עם אברהם פורז בממשלה חילונית של ברק, ואיתן כבל, שהיה מאלה שלא הצליחו להיכנס לכנסת ואילו חוקק החוק בוודאי היה נכנס.
אז כבל,כצפוי, טען את טיעוניו בעד החוק עם כל מיני נימוקים קונסטיטוציוניים ולפיד התנגד בטענה לבזבזנות. בשלב זה כדאי לציין שאיתן כבל הוא מראש העין, בעל פנים כהות, ובעל מבטא תימני בולט(עם ח' וע' כהלכתן).
לסיום הויכוח לפיד ציין שהוא מתנגד לחוק למרות שהיה רוצה לראות את כבל בכנסת, ושגם מס' 8 במפלגתו, שהיה נכנס אם החוק היה עובר ולפיד ופורז היו שרים, הוא תימני.
אני הייתי די המום כי תימניותו של כבל לא הוזכרה כלל בדיון עד אותה שנייה(וגם אין סיבה שתוזכר). להפתעתי, לא רק שאף אחד לא הגיב, אלא שגם כבל וגם המנחה דן מרגלית צחקו בהנאה מההערה המבריקה של לפיד.
זהו. זה הסיפור.
הרוסי משינוי 121020
אני לא יודע אם זו גזענות, אבל אם הוא היה אומר ששריון מקום למזרחי בא על חשבון אשכנזי מוכשר יותר, זו היתה גזענות.

ודרך אגב, אתמול ראיתי אותו בתשדיר שינוי מדבר על "תבוסתנות השמאל". לא למדנו דבר ולא שכחנו דבר מאז ימי "ממשלת היודאנרט", הה טומי?
הרוסי משינוי 121045
א. למה?

ב. הוא גם דיבר על "דורסנות הימין". מה לא למדנו ולא שכחנו במקרה הזה, מר אני-שומע-מה-שבא-לי-ומפרש-את-זה-בדרכים-יצירתיות לנדוור?
הרוסי משינוי 121049
א. קביעה שאשכני (או גבר או כל דבר אחר) הוא מוכשר יותר ממזרחי ( או אישה או כל דבר אחר) היא גזענות המבוססת על הנחות מוקדמות.

ב. נכון, ואם לימני כלשהו מפריע הביטוי הזה גם הוא מוזמן לבקר אותו. אני התיחסתי לענין השמאל.
הרוסי משינוי 121131
א. <אנחה> אבל לא זו הקביעה, הקביעה היא שאם אדם נאלץ להעזר בשריון או אפליה מתקנת כדי להכנס למקום כלשהו שהוא לא היה יכול להגיע אליו לפי כישוריו בלבד - אז סימן שהוא תפס מקום שאחרת היה ממלא מישהו עם כישורים טובים יותר. מה לא ברור פה? זה מובן מאליו. זה לא יכול להיות לא נכון, כי זה אמירת אותו הדבר פעמיים במילים שונות.

ב. האם אסור להגיד על השמאל שהוא תבוסתני? "ממשלת יודנראט" הייתה אמירה בעייתית משום שהיודנראט שיתפו פעולה עם הנאצים. "תבוסתני" אינו מתקרב בכלל לרמיזה שכזו, אז מה לא בסדר עם זה? אה, כי אסור לתקוף את מה שארז חושב שהוא נכון, כמובן...
א. קיבעון מחשבתי 121171
הרוסי משינוי 121347
הנה גזענות ב"שינוי", מתוך אתר המפלגה:

בתגובה לפנייתו של השר שרנסקי לנשיא בית המשפט העליון אהרון ברק בעניין יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, אומר ח"כ אברהם פורז, כי פנייתו של השר שרנסקי היא חצופה ומעידה על עזות מצח. שרנסקי חי עדיין בתקופת הקומוניזים בברה"מ ומתנהג לפי מנטליות של הכלא הסובייטי. שרנסקי הופך למשת"פ של מפלגות הימין והחרדים בניגוד לאינטרסים של ציבור העולים. השופט חשין הוא האדם האובייקטיבי היחיד בועדת הבחירות ואין לשייך לו מניעים זרים.

על שר מרוקאי לא היה מעז פורז לומר דברים דומים (אבל טומי אולי דווקא כן...)
הרוסי משינוי 120551
יש קשר בין ההרוג בהתקלות אמש ליד ניצנה (שמו הפרטי זרח מפרחוני), לבין יעקב קדמי?
מחזור? 120433
אני פספסתי את ערב התשדירים השני וראיתי את השלישי והרביעי רק חלקית, ועדיין היו המון תשדירים שכבר ראיתי. לגבי 'עלה ירוק', אגב: ראיתי את התשדירים כולם באתר המפלגה. לכולם יש אותו מבנה, רק שהמסרים בהתחלה מתחלפים. האם זו הכוונה ב'מחזור' או שמא הם מחזרו את אותו תשדיר בדיוק?
(ד"א, באתר 'עלה ירוק' יש ביקורת קשה מצד הקהל על התשדירים, שמוגדרים שם כ'פרסומאיים מדי' ו'פחות מדי רדיקליים'.)
עוד כמה שאלות שעלו במוחי היום:
מה העניין הזה במגילת העצמאות? לא רק 'חרות', אלא גם מר 'אזרח ומדינה' שאפילו לא טורח לתרגם לעברית, ציטטו מהמגילה. משהו שאנחנו לא יודעים?
לדע"מ היה דווקא יופי של תשדיר, אבל האם יש להם איזשהו סיכוי? זו לא כבר המפלגה הערבית החמישית שמתמודדת?
שלוסר מזכויות הגבר התאחד עם נהגי המוניות, והשאלה היא למה מ- ז' ו-נ' יוצא דווקא ט'?
יש הרבה מפלגות באות ק', והשאלה היא כיצד לא יתבלבלו המצביעים המסכנים בין 'קץ' הערבית, 'קך' הרוסית, 'ק' הערבית-עברית ו'קנ' הסטלנית?
האם טומי לפיד חושב שהתכסיס הפרסומאי של 'כולם באים לשינוי, אז בוא גם אתה' יעבוד?
מחזור? 120445
האם נכון שבתשדירים של "עלה ירוק" לא הופיע עד כה אף אחד מראשי הרשימה? אם כן, נדמה לי ש"עלה ירוק" ו"אהבת ישראל" הן היחידות שטרם הציגו את מועמדיהן.
גם הירוקים. 120446
וכדאי שמישהו יגיד להם שהרבה מאד אנשים לא ממש מבדילים בינם לבין עלה ירוק.

ברצינות.

________
העלמה עפרונית וחושך מסביב.
מי אלה הדע"מ האלה באמת? 120469
מי אלה הדע"מ האלה באמת? 120470
הלינק בתשדיר שלהם מוביל ל- http://www.odaction.org/
מי אלה הדע"מ האלה באמת? 120471
אם זיכרוני אינו מטעני, בכתבה שקראתי עליהם לפני כמה שנים נכתב שזו מפלגה שמבוססת על אירגון השמאל האולטרה-קיצוני ''דרך הניצוץ'', שפעל בשנות השמונים.
אם אני זוכר נכון, נכתב באותה כתבה שכמה מהפעילים הורשעו בסיוע לאירגון טרור בגלל שהפיצו כרוזים של אש''ף, ואולי אפילו גם האירגון עצמו הוצא מחוץ לחוק(אבל בזה אני מאוד לא בטוח).
בכל מקרה, אחד מראשי דע''ם ממה שהיה רשום בכתבה, הוא אסף אדיב, אחיו של הבוגד המפורסם אודי אדיב.
מחזור? 120547
ההוא ממפלגת זכויות הגבר אכן יצא גבר - עשן סיגריה מיתמר על חצי מסך בתשדיר שלו.

כנראה שהוא מעשן מרוב עצבים, כי אשתו לא נותנת לו לראות את הילדים.
את בטוחה 120554
שזה לא היה מישהו מעלה ירוק? לחילופין, אולי זאת הסיגריה שהוא הולך לכבות על המלעונה שלא נותנת לו וכו'
גבר ? 120559
התשדיר הזה כ"כ קרע אותי מצחוק. פשוט לא האמנתי שמישהו אשכרה מסוגל לנסות להקים מפלגה על זה. אם כבר מדברים על בזבוז כספי משלמי המיסים. איפה חשין כשבאמת צריך אותו ?
טוב, קצת קשה לי לומר את זה- 120436
אבל היה משעמם.
ממש ממש משעמם. מזל שהפעם היה קצר יותר, כי אני לא משוכנעת שהייתי מצליחה להחזיק מעמד עד הסוף.
בזמן שלקח לי זמן להפנים שאולי זה לא כל כך נורא שאני לא אזכה לראות את השבועיים האחרונים, הטלפון צלצל, ואחותי מהצד השני מתמרמרת על כך שהבטחתי לה צחוק ושעשועים,ולכן היא עשתה מאמץ והדליקה טלויזיה.

נחלצתי מזה בקושי כשגיליתי ש(טירונית שכמותה!) היא נשברה אחרי רבע שעה, לפני המפלגות הקטנות.

אבל יש זמן עד שאני אתייאש באופן סופי. נראה מחר. יהיה טוב...

_____
העלמה עפרונית, אופטימית.
ובא לציון גואל 120513
צריך לחוקק חוק, בדומה לחוקים המחייבים את הכבלים וגופי השידור להשקיע בהפקות מקור, כך שהמפלגות מחוייבות להפיק מחצית מתשדירי הבחירות בהשתתפות שחקנים ובדרנים- גם פתרון לאבטלה ולמצב ההפקה בארץ וגם יהיה קצת מבדר (מי אמר בחירות 84').
משעמם 120497
אומנם הפעם פיספסתי חלק מהתשדירים אבל נשאלת השאלה מה בכלל המטרה של התשדירים הללו?

במפלגות הקטנות אני חושב מטרתן להכניס אותן לכנסת באמצעות מצע שונה מהגדולות ופתרונות לנושאים קטנים יחסית שמפריעים ככל הנראה למספיק אנשים על מנת שיהיו להם לפחות שני מנדטים.אולם השידורים הללו כמעט ולא מספרים על המצע ואו על הנאשים שעומדים מאחוריו, להפך הם משתמשים במשהו שעד כה לא הצלחתי להבין שבאמת גורם לי להיות משועשע ולא להבין למה הם בכלל רצים לכנסת.

ואילו בגדולות מ10 מנדטים ומעלה.
מרצ שכחה בשידורים שלה לחלוטין את נושא השלום, ביילין אומנם הודה שהיו טעיות אולם לא הראה דרך לתקן אותן, וכל השאר גורנישט, אין שמאל יש רק כלכלה? האם מרצ פוחדת שדעותיה בנושא הזה יורידו לה קולות? ואם כן האם יש סיבה אמיתית להצביע למפלגה שמפחדת לספר לציבור את הדעות המלאות שלה? או שמה גם במרצ הגיעו למסקנה כי הפיתרון לנושא הזה לא כל כך פשוט.

שינוי (שנראה כרגע שגם תעבור את ה10 מנדטים? דווקה כן משתדלת לדבר על נושאים מרובים, היחידה שהציגה את 5 המועמדים הראשונים שלה, גם אם לא בצורה הכי טובה למצלמה, כאשר כל אחד דיבר על נושא אחר מהמטרות של שינוי. (לפחות פה הבנתי מה המטרה של המפלגה לכנסת הבאה)רצוי שתראה גם מי הם החמישה הבאים ברשימה שלה , וגם שתראה לנו מה היא כן עשתה במשך השנתיים האחרונות.

שס, שוב לא רואים כלל מועמדים מלבד היושב ראש עובדיה "והבן" שלו ישי שמידי פעם מקבל כמה שניות לומר משהו קטן, הם לא מראים מה הם עשו או לא עשו , מי עוד ברשימה מה המטרות של שס לשנים הבאות (לא שאנחנו לא יודעים אבל בכל זאת) מה ההצלחות שלהם? האם הם חושבים שהבוחר שלהם יבחר בהם רק כי המר"ן אמר כך?

עבודה - ליכוד. שתי המפלגות הגדולות שאמורות בסופו של דבר להנהיג את המדינה, ראשית איש לא יודע מי המועמדים, זאת אומרת שמי שלא היה צמוד למרקע הטלוויזיה בתקופת הוועידות כלל לא יודע מי המקום שני או שלישי ברשימה של אף אחת מהן.
הן כלל לא אומרות מה הן מתכוונות לעשות בתחומי הכלכלה החינוך ואפילו הביטחון .(למרות שהן מנסות לומר מה יעשה הצד השני) ואם הן אומרות משהו זה בסיסמאות שמעט מעליבות את הצופה. אולי תגידו דוגרי מה עשיתן בכלכלה בשנים של רבין חוץ מלקבל הרבה כסף אמריקאי על מנת שלא להשתתף במלחמת המפרץ?
שתי המפלגות שכחו כי לא בוחרים השנה ראש ממשלה, אלא מפלגה וכמו שזה ניראה כרגע יש לכל מפלגה כמות גדולה של אנשים שבמקרה הטוב ניראו לרגע באחד התשדירים (לא דיברו חס וחלילה) ובמקרה הפחות טוב אפילו לא ניראו. האם הצד האחורי של הראש של דליה איציק עושה למשהו משהו שרק אותו רואים?
האם המפלגות הגדולות מתביישות במועמדים שלהם? האם יש להם חשש שאם הן יראו מי המועמדים ירדו להם מנדטים? ואם אכן זו הסיבה אז איך בכלל אפשר להצביע להן?
היו להן שרים בממשלה האחרונה מהם עשו חוץ מלקבל רכב? איך הם קידמו את המקום שבו הם ישבו?

השנה בבחירות אני חושב הרבה יותר קשה לאזרח לבחור, אין שלטים כמעט שניתן לראות , אין משהו שינסה לשכנע אותנו בשום מקום, לא הגיעה אלי שום פלייר של שום מפלגה אפילו בטעות, על סמך מה אמור האזרח לבחור? על סמך מי יותר יפה טומי מיצנע שרון או יוסי?
הגיע הזמן שהמפלגות בתשדירים שלהם יתחילו להציגת תוכנית , יתחילו להציג מה הם רוצים לעשות עכשיו במשך ה4 שנים הבאות אחרת כנראה שהפעם אין סיבה להצביע כלל.
משעמם 120526
המטרה של תעמולת הבחירות היא מאד ברורה- לגרום לך בסופו של דבר לשלשל את הפתק הנכון לקלפי. לא יותר מזה.
מן הסתם, כל מפלגה תנסה להבליט את הדברים שלדעתה ימשכו מצביעים, ולהצניע את החלקים ה"בעייתים" יותר שלה.

"או שמה גם במרצ הגיעו למסקנה כי הפתרון לנושא הזה לא כל כך פשוט"- אתה אומר את זה כאילו בשלב כלשהו מרצ הציגו פתרון פשוט, ופתאום נפקחו עינהם. או שאולי הפתרונות לשלום שהמפלגות האחרות מציעות טוב יותר? אה, נכון, אף אחד לא באמת אומר _מה_ ו_איך_ יגיעו "השלום והבטחון".

ונחש מה? יש הרבה מאד אנשים שלא מצביעים על סמך הפתרונות המדיניים שכל מפלגה מציעה.
לי באופן אישי, אין מושג מה נכון יותר לעשות. אין לי שמץ של רעיון עם יש פרטנר או אין פרטנר, אם אפשר לדבר עם עראפת או שצריך לגרש אותו, אם...
אז אני מצביעה על בסיס חברתי. מהבחינה הזו אנידווקא מאד שמחה לגלות שזה הצד שהמפלגות השונות מבליטות.

אם אתה כבר נכנס לפרטים- אתמול בתשדירי של ש"ס דיבר ניסים דהן, שר הבריאות.
וכהערת אגב- כן, הרבה בוחרים יצביעו ש"ס כי המר"ן אמר.

אם אתה מצפה לכך שתעמולת הבחירות תתן לך (או לכל אחד אחר כמובן) פתרון לשאלה במי לבחור, אז יש לך (ולכל אחד אחר כמובן...) בעיה רצינית מאד. בדיוק כמו שאני לא אחליט איזה פיצה לקנות לפי הפרסומות שלהם בטלויזיה, ככה אני גם לא אחליט לאיזו מפלגה לבחור.

שלטים ופליירים? זה מה שאמור לשכנע אותך לבחור?!
אז מה הפלא שככה מערכת הבחירות נראית?

________
העלמה עפרונית, רגע לפני יום העבודה האחרון האחרון האחרון.
משעמם 120657
אכן המטרה ברורה אולם על מנת שאני אשלשל את הפתק אני צריך סיבה כל שהיא, דעה רעיון משהו שהם לפחות יבטיחו לי, איזו דרך עתידית הם מציעים לי. עד רגע זה לא ממש ראיתי משהו מהם מציע דרך . בטח לא באמצעות הטלוויזיה.

מר"צ אם זכרוני אינו מטעה אותי תמיד טענו כי יש להם פיתרון יחסית פשוט, הוא מתחיל ביציאה מהשטחים ואחר כך יהיה הרבה יותר קל.. ושוב אם הם לא אומרים מה ואיך על סמך מה אני אמור לבחור אותם, אני לא רוצה לדעת רק מה הם עשו אני בעיקר רוצה לדעת מה הם הולכים לעשות הלאה. (ואת זה הם לא ממש אומרים)

גם הצבעה על פי הצד החברתי צריכה לבוא ממשהו, האם ידוע לך מה הם החוקיים שהם עשו הם הם מפרסמים אותם. (אני יודע מרצ התחילו אבל מה אם כל השאר?) מה הוא בכלל חוק חברתי? טיפול באילו שנימצאים במעמד התחתון ביותר? האם חוק חברתי אינו טיפול גם במעמד הבנוני? (כמו ששינוי מנסה או טוענת כי תעשה?)

אנשי שס רבים מהם אין להם טלוויזיה כך שהם גם לא ממש רואים את התשדירים.

מה אמרו לתת לי או לאחר את התשובה במי לבחור? אם לא תעמולת הבחירות בה המפלגות אמורות להציג את מרכולתן?
האם זה על פי מה שהם עשו בעבר? בבקשה רק שיגידו מה הם עשו ולא כל הזמן ילכלכו על אחרים. האם על פי מצע , בבקשה שיגידו מה הדרך שלהם לפתרונות בנושאים אילו ואחרים.

שלטים ופליירים הם חלק מהרעש שהמפלגות אמורות לעשות על מנת שאני אזכר שהן קיימות וכי אולי יש סיבה להצביע להן.
משעמם 120665
רוב המצביעים של ש"ס בבחירות הקודמות הם לא חרדים, ויש להם טלוויזיות בבית. פוטנציאל המציביעים החרדים של ש"ס הוא בסביבות ה-‏5-6 מנדטים, לא יותר.
משעמם 120642
מרצ מנסה לגייס מצביעים ממקורות חדשים. הם מבינים שנושא השלום פשוט לא יכול להשיג להם קולות, ולכן הם מדגישים פנים אחרות שלהם, בתקווה (נואלת משהו) לגייס קולות דווקא מהימין, בתקווה שהם יתעלמו בדיוק משאלת השלום. אלו שתומכים בעמדותיה של מרצ בסוגיות המדיניות לא צריכים את התשדירים כדי לתמוך בה, כמובן. אגב, אני מכיר לפחות אדם אחד ש*לא* יצביע מרצ דווקא בגלל הדגש שלהם על נושאים סוציאליים, שאינם קרובים לליבו. להפך. (לא, זה לא אני).

אמירתך על שינוי היא שגויה. מספר מפלגות הציגו את מועמדיהן - בראשן הייתי שם דווקא את האיחוד הלאומי ששמה דגש רחב על חברי הרשימה, וכן ישראל אחרת (עשרת המקומות הראשונים, למרבה הדביליות), חרות (לה יש רק שני מקומות ריאליים), מרצ (שהציגה עד כה את שריד, אילן גלאון, יואב קריים, יוסי ביילין ומוסי רז. נשים יש שם, חבר'ה?), חד"ש (שהציגה דווקא את מקומות 4-5 שלה, ולא את שלושת המקומות הראשונים), דע"מ (2 מקומות ראשונים), והמפד"ל (בתשדיר אחד בלבד, למיטב זכרוני, עד כה).

לגבי ש"ס, התשובה לשאלתך היא - כן. עובדיה יוסף הוא הנכס העיקרי, אם לא היחיד, של המפלגה הזו, לאחר עזיבת דרעי. חשוב לציין שבתשדירים שלהם מופיעים גם רבנים אחרים, שבציבור המדובר מהווים משקל הרבה יותר חשוב מאשר הפוליטיקאים, שנחשבים בסך הכל שליחי הרבנים.

אני לא חושב שיש הבדל משמעותי בין הבחירות הללו לאחרות. שלטים, הרי, הם לא מה שמשפיע על אנשים (ואם כן, זה עצוב מאוד). המצב הזה, בו הנושאים בקושי מוצגים, היה לפחות ב-‏15 השנה שאני עוקב אחרי מערכות בחירות.
משעמם 120655
מרצ - השאלה היא האם הבעיה שזה לא מביא להם קולות או שאולי באמת גם להם כבר ניראת הדרך שלהם בעייתית? אפילו ביילין טען כי היו טעויות. אולם לא ממש אמר מה צריך תיקון.

דיברתי על המפלגות שככל הנראה יהיו להם מעל 10 מנדטים ועל כן קראתי להן המפלגות הגדולות.
חרות לא ניכנסת למשבצת הזו.
מרצ אכן הציגה אנשים 5 אנשים אבל מה אם השאר?
חד"ש שוב מפלגה קטנה.
דע"מ כנ"ל
מפד"ל הציגה תמונה משפחתית שלהם בארוע כל שהו, אני לא ממש קורא לזה להציג את המועמדים.

לגבי שס אני חושב שגם עובדיה זה לא הכל, מה אם ה"חכמים" שאמורים לנהל את המפלגה? האם עובדיה הוא שמחליט את כל ההחלטות בכל נושא?

אני לא אומר שיש הבדל גדול בין אילו לאחרות בעיקר כי אני לא ממש זוכר הבדל כזה, אולם רעש כן משפיע על אנשים ומעבר לכך אמרו שהבחירות אמורות לעלות 400 מליון אם אני לא טועה? על מה הם מוציאים שם את הכסף אם לא על שילוט ותשדירים?

האם לא ראוי שכן יציגו את המצע שלהם או את עיקרו ? אני אמור לבחור כדי שהנבחר ייצג אותי בכנסת, אולם כל עוד הוא לא אומר יל מה הוא מתכוון לעשות ואיך על פי מה אני אמור לבחור? זיו פניו?
משעמם 120668
קשה לי להאמין שמרצ נסוגה מדרכה המדינית. הם פשוט מצניעים את זה, כי הם יודעים שזה לא יביא להם מצביעים חדשים. הרבה מפלגות שיהיו להם 10 מנדטים ויותר לא תהיינה: העבודה, הליכוד, שינוי, כנראה ש"ס, אולי האיחוד הלאומי. זהו. העבודה והליכוד מפחדות להציג את הרשימות שלהן, בש"ס הרשימה לא מעניינת אף אחד (וגם שאר הרבנים לא ממש. הרב עובדיה הוא הפרצוף של ש"ס עבור רוב המצביעים הפוטנציאליים), ושינוי והאיחוד הלאומי הציגו חלק נכבד מהרשימות שלהם.

מפד"ל הציגה את חמשת המועמדים הראשונים בנפרד, ונתנו לכל אחד להגיד שני משפטים. לא מי יודע מה, אבל גם לא אפס.

אם יתנו לך את המצע של המפלגות, תקרא אותו? הנה - הוא נגיש לך דרך האינטרנט. קראת? גם אני לא. המצעים הם כבר מזמן לא רלוונטיים.
קואליציית החלומות של שינוי 120521
הסקרים של היום מראים: 32-33 מנדטים לליכוד; 20 לעבודה; 16-17 לשינוי. יחד כ-‏69-70 מנדטים. כלומר, תיאורטית אפשרית קואליציית החלומות של שינוי המבוססת על מפלגות ציוניות חילוניות שאינה שמאלנית מדי ואינה ימנית מדי.

מצנע כבר הביע התנגדות לקואליציה כזו, אבל אנחנו יודעים שבפוליטיקה הכול אפשרי. אולם המתיחות בין הליכוד לעבודה בנושא השחיתות של שרון ובניו היא אבן ריחיים נוספת על הקמתה של קואליצייה זו. איך יכולה העבודה להצטרף לממשלתו של הסנדק שרון? (כדאי לשים לב שפואד ופרס בפרופיל מאוד נמוך במתקפה של העבודה על שרון).

מוצא מהסבך הזה יכול להיות טיהור של שרון בידי המערכת המשפטית אחרי חקירה. גם זה יכול להיות, אף שזה תמוה שהוא לא ידע כלום על 1.5 דולר שמגלגלים בניו וכו'.

יש עוד אבני נגף בדרכה של קואליציה חילונית כמו מתן גט הכריתות לש"ס מצד הליכוד ועוד. אך מצד שני, אם בודקים את המספרים, גם לא ניתן להקים קואליצייה ימנית-חרדית יציבה.

אמנם יכולים עוד לחול שינויים בסקרים, אך המתח העיקרי בבחירות האלו הוא לא תוצאותיהן בקלפי, אלא תוצאותיהן במשא ובמתן הקואליציוני. אם תקום קואליציית החלומות של שינוי זה יהיה מהפך. כל קואליציה אחרת תשאיר אותנו בדשדוש הפוליטי המוכר.
אין חדש תחת הש''ס 120580
לצערי, נראה לי שנשאר בדשדוש.
כי אם מפלגת העבודה תהיה מוכנה להצטרף לקואליציה, היא תפחד להצטייר כ''אוכלת חרדים''.
אין חדש תחת הש''ס 120658
היא לא תצתרך לאכול אותם שינוי יהיו שם בשביל זה.

אגב משעשע לראות את מרצ אומרת שהיא לא תהיה אם הליכוד כמו השאר, משהו זוכר את שריד אומר שהוא לא ישב אם החרדים?
רק למען הדיוק העובדתי- 120661
ההכרזה של שריד לא היתה הבטחת בחירות, אלא הכרזה בלילה שאחרי בחירות 99', ונאמרה לצורך מיקוח.
אז נכון, הוא הפר את מילתו, אבל לא הצביעו בשבילו בגלל ההבטחה.
רק למען הדיוק העובדתי- 120662
מה ההבדל בין הצהרה ערב אחרי לבין הצהרה ערב לפני, הצפי היה שכמו ששינוי מבטיחה לא לשבת איתם גם מרצ מבטיחה דבר דומה .

בכל מקרה בסופו של דבר הוא הפר את מילתו גם אם לא במיישרין לבוחר.
רק למען הדיוק העובדתי- 120699
זה לא מדויק. אני זוכר בבירור שלפני בחירות 99' לפיד התחייב שלא יישב עם ש"ס, ואילו שריד התחייב אז שלא יישב עם ש"ס בראשות דרעי.
רק אחרי הבחירות הוא אמר, כצעד טקטי למו"מ, שהוא יהווה עם שינוי בלוק חוסם שלא יישב עם ש"ס באותה ממשלה.
אבל בכל מקרה, אני מסכים שההבדל לא מאוד משמעותי ומדובר בעיקר בתיקון עובדתי.
אין חדש תחת הש''ס 120754
אז זהו שלא.
כי שרון בכל מקרה יעדיף את ש''ס.
(ועכשיו נוספה גם ההצהרה של מפ' העבודה שהיא לא הולכת לממשלת אחדות, לא שאני מאמין לה כל כך).
אין חדש תחת הש''ס 120765
שרון יעדיף להשאר בממשלה ולשלוט כראש ממשלה, ואם שינוי תהיה אם יותר מנדטים משס ואגודה יחד , ככל הנראה הוא יבחר בשינוי.
הסיבה ששס ניבחרה בכל פעם הוא כמות המנדטים שלה והיציבות שהיא נתנה לממשלה. הפעם ככל הנראה גם שינוי תוכל להשתמש באותו הקלף.
אין חדש תחת הש''ס 120777
שרון עומד על 32 מנדטים +-.
שינוי, נגיד, יגיעו ל20+.
עדיין אין לו 60.
והעבודה, כאמור, לא מצטרפת. (אני חושב שהיא תצטרף בסוף כמו בובלה, אבל מחשבתי האישית כרגע לא חשובה)
אולי ממשלה צרצרה יחד עם עם אחד/שרנסקי ועלה ירוק או משהו כזה.
אבל שרון לא אוהב ממשלה צרה. זה לא מתאים למידותיו.
הוא יחפש את מי שיכול לתת לו בסיס יותר רחב וזה יהיה לו יחד עם ש"ס, אגודה, המפד"ל וליברמן.
כל זה כמובן עדיין בהנחה שהעבודה לא מצטרפת.
באמת מסובך.
ואיך זה, הדיוק, בסיס רחב? 120820
לפי הסקרים הנוכחיים, ליכוד+ש"ס+ליברמן+מפדל+אגודה+שרנסקי = 62-63 מנדטים. זו ממשלה צרה, שהבעיה בה היא ששרון הוא הסמן השמאלי שלה. לא ממש טוב.
מצד שני, לפי ההצהרות של שינוי והעבודה, אין לשרון אף ממשלה אחרת: בסקרים הנוכחיים, ליכוד+שינוי+שרנסקי+עם אחד = 54 ‏1, ומצד שני לפיד אמר שלא ילך לממשלה עם ליברמן או עם החרדים. אולי אם שינוי תגדל עוד יותר תיווצר אופציה מעניינת של ממשלת ליכוד-שינוי-מפדל-שרנסקי (כרגע 57, אולי יהיה יותר בעתיד) שאינה סותרת אף הבטחה של אף אחד ושמה את הליכוד כמפשלגה מרכזית ומפשרת בין מרכיבי הממשלה.
כל זאת בהנחה שלגוש הימין יהיו 60+ ח"כים. במקרה שלגוש עמש"ע+ע"א+ע"י יהיו 61 מנדטים (כרגע לא סביר, אבל אפשר לחלום) מצנע יהיה רה"מ והוא יקים את הפנטזיה של לפיד, ממשלת אחדות חילונית בראשותו. ‏2

1 אני לא כולל את 'עלה ירוק' בחלופה כזו כי אינני מאמין ששרון יכניס אותם לממשלה.
2 בראשות מצנע, כמובן, לא בראשות לפיד.
ואיך זה, הדיוק, בסיס רחב? 120833
הרוחב הוא כמובן יחסי לרוחב שיהיה לו אם הוא ילך עם שינוי ובלי עבודה.
הכל יחסי, היום. גם הזמן שיעבור עד לבחירות הבאות יהיה ארוך יחסית אם הוא יעלה על שנה וחצי.
סותרת, סותרת 120845
אפי איתם הצהיר שלא ישב בממשלה אחת עם לפיד, ויש גם אייל אלמוני אחד שבמו אוזניו שמע את לפיד אומר שלא ישב בממשלה עם איתם (וליברמן). תגובה 115167
סותרת, סותרת 120894
הוא לא ישב בממשלת איתם ליברמן כמו שהוא לא ישב בממשלת שריד ערבים. ההתנגדות היא לממשלה חד-צדדית, קיצונית. הוא לא שולל את כניסת המפד''ל לממשלת אחדות כמו שהוא לא היה שולל את כניסת מרצ לממשלה כזאת, אילו חפצה בכך.

והרשה לי להביע ספק לגבי כנותו של איתם בנוגע למה שאמר. עם קווי היסוד המתאימים, שישקיטו את מצפונו שהשד אינו נורא כל-כך, הוא יכנס יפה יפה.
סותרת, סותרת 120971
לוגי גרסקו דיבר על אי סתירת הבטחות. זה שאולי איתם יפעל בניגוד להבטחותיו שלו עצמו, זה עניין אחר.
סותרת, סותרת 121009
והנה עכשיו יושבים אפי איתם וטומי לפיד בפופוליטיקה בערוץ 2 (או איך שקוראים לתוכנית הזאת), ואומרים שישבו יחדיו.
סותרת, סותרת 121061
נו אתה רואה? הפוליטקאים האלה, שקרנים כולם.
יש לי חלום 121202
בסוף עוד יהיה לנו ראש ממשלה בשם יוסף לפיד עם שני סגנים: מצנע ושרון. כך תוכל לקום ממשלה רחבה, ומצנע לא ישב בקואליציה שבראשה שרון.
יש לי חלום 121223
אל תעשה לי דברים כאלה. כל המקלדת שלי מלאה ריר עכשיו.
אין חדש תחת הש''ס 120844
למה אתה פוסל את המפד"ל? שינוי אינה מתנגדת, למיטב ידיעתי, לממשלה שתכלול את המפד"ל. במקרה זה: ליכוד+שינוי+מפד"ל+ישראל בעליה=32+17+4+3=56 מנדטים. בעייתי. שינוי תצטרף למשוך 5 מנדטים מהעבודה כדי שממשלה כזו בכלל תוכל לקום, וגם אז היא תהיה בלתי יציבה בעליל.

אם מפלגת העבודה תסרב להצטרף לממשלת אחדות, יכול להיות ששום ממשלה לא תצליח לקום אחר הבחירות. העבודה הכניסה את עצמה למלכוד בהחלטתה: אם היא תצטרף לממשלת אחדות, היא תאבד את מעט האמינות שעוד נותרה לה. אם היא לא תצטרף, רבים ממצביעיה הפוטנציאלים יראו בכך חוסר אחריות משווע, שדוחק את שרון לידי החרדים והקיצוניים. אני עדיין חושב שמדובר במהלך המטומטם ביותר שקברניטי העבודה יכלו לנקוט בו.
צו השעה 120854
מלחמה באמצע פברואר דוחה הבטחות מאמצע ינואר.
צו השעה 120898
אכן. אבל שמעתי שהם מתכוונים לדחות את המלחמה בכמה חודשים. אי אפשר לסמוך על האמריקאים האלה.
אני מסכים, בהסתייגות 120855
מה שמפחיד את העבודה יותר מכל הוא לאבד את מקומה כמפלגה השניה בגודלה לטובת שינוי. לפיכך הם מנסים לקעקע את חזון הממשלה החילונית של לפיד, מתוך כוונה למשוך קולות ממנו אליהם. המצביע אליו הם מדברים כרגע הוא זה שמקווה לממשלת אחדות בראשות מצנע.

אחרי הבחירות, אם התקווה הזאת לא תתגשם, יהיה אפשר לחצות את גשר ההבטחות שניתנו בגלל איזה מצב חירום פתאומי או כל תירוץ אחר שמוח יצירתי ירקח עבורם. מה דעתך על משאל עם בין חברי המפלגה "לאור הנסיבות החדשות", משאל שתוצאותיו "יכריחו" את מצנע לקבל את ההחלטה-הדמוקרטית-ביותר-שהתקבלה-אי-פעם-ע"י-מפלגה-בישראל בלה-בלה-בלה?
אני מסכים, בהסתייגות 120902
אני לא חושב שעד להחלטתה הנוכחית של העבודה הייתה סכנה אמיתית לנפילתה למקום השלישי. בכל מקרה - אני לא רואה איך המהלך הזה אמור לשפר את המצב מבחינתה: מצביעי עבודה רבים יעדיפו לאותת למפלגה על העדפתם לממשלת אחדות על ידי מעבר לשינוי.
הרעיון שלך לפנייה למי שרוצה ממשלת אחדות בראשות מצנע הוא מעניין, אבל אם זהו המצב - הם פועלים באופן תמוה למדי. הרי העיקר אצלם הוא עדיין שרון. מקריאת הדברים במסיבת העיתונאים היום נראה כמעט כאילו הברירה שמציב מצנע אינה בין ממשלה בראשותו לממשלה בראשות שרון - אלא בין הצבעה בעד הממשלה שתכהן אחרי הבחירות, לבין הצבעת מחאה נגדה. זה פשוט לא נראה כאילו מישהו שם מאמין שיכול להיות שמצנע יהיה ראש הממשלה הבא.
אני מסכים, בהסתייגות 120963
אם אני לא טועה מה שמינע אמר הוא שהוא לא מוכן לשבת אם שרון ולא אם הליכוד, זאת אומרת שהוא כן נותן אופציה לכך שהליכוד יהיה בראש אבל ללא שרון והשחיתות, כמובן שאם יוכח כי שרון אינו מושחת בצורה זו או אחרת אני מאריך שמיצנע יקפל את המפרשים וישוט לכיוון ממשלת אחדות תוך כדי קבלת מספר שרים לא מצומצם כרגיל.
אני מסכים, בהסתייגות 120995
אתה רומז שבשאר רשימת הליכוד אין שחיתות?
ממשלות באות והולכות. 121065
האמת היא שהמצב הוא קצת מוזר. נכון לעכשיו, אם יש לגוש הימין 61+ ח"כים, שרון יקים את הממשלה. אבל אם לפיד ומצנע עומדים בהתחייבותיותיהם, הרי ששרון תקוע עם ממשלת ימין, שזהה העוצמתה לזו שהיה יכול להקים לפני הבחירות.
נקודה אחרת: אני ממש לא מבין למה מפלגת העבודה פונה למצביעי שינוי. המטרה הראשונה במעלה של העבודה היא לדאוג לגוש של 60-61 ח"כיח ממלפגות הלא-ימין, כך שמצנע יהיה ראש הממשלה. הערת מנדטים משינוי ומרצ לעבודה לא תעזור.
ממשלות באות והולכות. 121068
אם העבודה מסוגלת בכלל למשוך מנדטים מהליכוד, הם מעטים (אחד או שניים) ולא יביאו אותה לגידול משמעותי מכוחה.
משינוי, לעומת זאת, היא מנסה להחזיר בוחרים פוטנציאלים ובוחרי מפלגת המרכז לשעבר. כאן יש לה יותר סיכוי (מזערי אמנם) להגדיל את כוחה.
ממשלות באות והולכות. 121074
ומה זה בדיוק יעזור שהיא תגדיל את כוחה?
סופה לנדבר לא תיאלץ להיפרד מהכורסא הנוחה שלה?
וייצמן שירי לא יוכל להשתמש בתקציב 'קשר עם הבוחר' כדי לקרוא את האייל?
מה לעזאזל זה יעזור למישהו, פרט לכמה מדושני עונג מחורבנים שם בעבודה?
אם הייתי מצנע הייתי מעודד את שינוי לתקוף את מאוכזבי הליכוד ולהעבירם אליה.
ממשלות באות והולכות. 121075
לכל סיעה יש אינטרס שיהיו *לה* כמה שיותר מנדטים ולא לסיעה הדומה לה בהשקפתה.
הדבר נכון במיוחד במקרה של עבודה ושינוי, משתי סיבות עיקריות:
1. לעבודה יהיה יותר כח להרכיב ממשלה לפי טעמה ולא לפי תכתיבי שינוי.
2. יהיה לה יותר כח לבצע את המדיניות שהיא דוגלת בה, ולא לאלץ לשכנע את שינוי בעלת העמדות המדיניות העמומות לתמוך בה.
ממשלות באות והולכות. 121084
1. איזו ממשלה לפי טעמה? קואליציית החלומות של שינוי היא הקואליציה הריאלית היחידה שתאפשר את מצנע כראש ממשלה.
2. די ברור לי שחלוקת המנדטים המדויקת, תהא זו 22-16 או 20-18, לא תשנה בהרבה את קווי היסוד של ממשלת עבודה-שינוי-(ליכוד?) או את חלוקת התיקים בה.
מצב אפשרי נוסף... 121213
בעוד מצנע אמר שהוא לא יישב בממשלה בראשות שרון, הוא לא אמר דבר על ממשלת אחדות בראשות לפיד...
מצב אפשרי נוסף... 121408
אגב, שרון אמר שהוא לא ישב בממשלה בראשות מצנע?

מי אמר שראש הממשלה צריך לבוא מהסיעה הגדולה יותר? אם קיומה של ממשלת אחדות כל כך חשוב לשרון, יועיל ויצטרף לממשלה בראשות מצנע (עם מרצ, הערבים, עם אחד ושינוי).
אולי הוא גם יועיל, אבל כוונתך היא 'ל''יואיל'' 121416
אין חדש תחת הש''ס 121311
אני לא אמרתי שאני פוסל את המפד''ל. השאלה אם המפד''ל תסכים לשבת בקואליציה עם שינוי. בעצם, למה לא. הם מאלה שקשה עליהם במיוחד הפרידה מהכיסא.
וגם מפלגת העבודה, אגב, שאני מסכים לגבי הטמטום במהלך מה גם שלא צריך כדור בדולח כדי להניח שהיא תצטרף בסופו של דבר לממשלת אחדות.
קואליציית החלומות של שינוי 120914
זה נראה לי חסר סיכוי. שינוי כמעט בודאות תשב באופוזיציה, אלא אם כן לא תעמוד בהתחיבויותיה.

גם אם בסוף העבודה תתרצה ותסכים לשבת במממשלת אחדות, אני לא רואה את הליכוד מעדיפים את שינוי על פני ש''ס.
קואליציית החלומות של שינוי 120942
יכול להיות, אבל אם זה יקרה, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה לליכוד בבחירות הבאות...

(בעצם למה לא? אני דווקא מאוד רוצה!)
שתי המפלגות הגדולות 121004
אתה רוצה לראות את שתי המפלגות הגדולות (ש"ס ושינוי) מתחרות על ליבן של המפלגות הבינוניות "ליכוד" ו"עבודה"?
שתי המפלגות הגדולות 121046
דווקא יהיה מעניין, נראה. לפחות נוכל להבדיל בין עמדותיהן של שתי המפלגות הגדולות.
מי ישורון? 120539
אבות? 120540
אכלו בוסר ושיני הלית תקהינה? 120541
בחדרים? 120549
מי ישורון? 120564
מי ישורון = מי ישורו.
מי ישורן = מי ישור אותן.
סוף סוף הקשבתי לדוד מגן 120553
הוא אמר משהו כזה
(ציטוט חופשי, כך שבחירת המילים לא מדויקת, אבל ההיגיון התחבירי כן):

מי שחושב שרק טיפול בבעיות הביטחוניות יפתור את הבעיות הכלכליות, שיידע לו, שבמדינת ישראל גדל כבר דור שלישי לעוני ורעב.

איך החלק השני של המשפט סותר את הראשון, תהרגו אותי אם אני מבינה.
סוף סוף הקשבתי לדוד מגן 120555
וכמובן אין לשכוח את הסלוגן, שמתמודד על מקום של כבוד בפנתאון ציטוטי הבחירות:

"פתק אחד לאריק שרון, פתק אחד לדוד מגן והכל בפתק אחד ועוד נשאר לך צד אחד ריק"
Understatement 120561
במקרה של מגן נשארים שני הצדדים ריקים.
יש לדוד מגן שני צדדים? כמה עמוק 120562
גם אנחנו 120577
רוצים שמרצ תהיה אמא שלנו. לא הביולוגית, זה כבר היו לנו שתיים מספיק ברוך השם ועוד אמו החורגת של משה.
אבל נסיונינו לפרוש בד ירוק של מרצ לרוחב מעקה הבלקון כמעט הסתיים בכי רע כאשר קהל זועם איים על דירתינו בלינץ' והרב של ש''ס למטה צעק שנשמותינו תישרפנה בגיהנום אנחנו לא יהודים.
בסוף למען השקט השכונתי הורדנו את זה.
מרץ זה מאלוהים, אבל בינתיים רק אנחנו בשכונה יודעים את זה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים