דובי לשלטון! 1317
בעבודה מחריפים את הקו החדש של מצנע, אבל בקיעים כבר החלו להתגלות באחדות בצמרת. אבל מה זה משנה כשהאלטרנטיבה האמיתית היחידה נחשפה סוף סוף בתשדיר של עמנואל הלפרין?
לא תשתיקו אותי! לא תסתמו לי את הפה! לא רציתם אותי בתשדירי התעמולה, תקבלו אותי בתשדירי ההסברה. כן, כן, במחטף שלא היה כמותו הצלחתי להשתלט על תשדירי ההסברה של ועדת הבחירות המרכזית (בכיכובו של עמנואל הלפרין, ידידי הטוב), ושתלתי באופן חשאי את תעמולת הבחירות החריפה שלי. התוצאות מולכם. בשבועיים הקרובים בכוונתי לחשוף את המצע המדיני והחברתי המהפכני שלי. תנו את קולכם לדובי! היחיד שגם יודע לחשוף שיניים חדות, וגם יש לו פרווה רכה ונעימה! היידה דובי!

א־הם. סליחה. ברשותכם, אחזור כעת לנושאים הרציניים. עד כמה שתשדירי תעמולה יכולים להחשב דבר רציני.

מפלגת העבודה החריפה היום את הקו של ההפרדה החד־צדדית שלהם מממשלת שרון. צמרת המפלגה הוצגה לצידו של מצנע, כשבפי כולם רק מסר אחד: "רק לא שרון". חיים רמון, דליה איציק, מתן וינלאי, כאיש אחד, אמרו - "אחדות כן, לא בראשות שרון". פואד בן־אליעזר התמודד עם העבר הבעייתי שלו כשותף הבכיר של שרון: "מניסיון מר שהיה לי עם שרון, צריך להבדיל בין מה שאריק שרון מבטיח לבין מה שאריק שרון מקיים". רמז למצביע המבולבל: אותו הדבר נכון גם לגבי פואד. בחיים הלא מתושדרים מתחילים להופיע בקיעים בצמרת העבודה, לאחר שאפרים סנה התראיין היום לגל"צ ואמר כי יש פתח לממשלת אחדות. מצנע נזף בו, אבל ככל שנתקרב לבחירות, וככל שיתבהר שמצנע לא הולך להרכיב שום ממשלה בעתיד הקרוב, הבקיעים הללו ילכו ויתרחבו.

הסיסמא החדשה של העבודה, אגב, מזכירה באופן מחשיד ומדאיג את הסיסמא של חרות: "זה אנחנו (קו תחתון כחול) - או הוא (קו תחתון אדום)".



גם המפד"ל יכולים להשתמש באותה הסיסמא בדיוק. בתשדיר החדש הראשון שלה מזה זמן מה, מופיע איתם מול הצופים ומסמן את המטרה: ערפאת. "לטרור יש ראש", הוא אומר, ודורש "לסלק את ערפאת. ביום שהוא יגורש, ישראל תרגיש הקלה". איך אומרים במפלגת העבודה? זה אנחנו - או הוא. אולי כדאי להם להתחלק בהוצאות עבור הקופירייטר. אף אחד לא ישים לב.

בליכוד עושים חלוקה ברורה בין שני פרקי הזמן המוקצים להם בראשית ובסוף המקבץ: התשדיר הראשון הוא 100% שלילי (העבודה משכפלת את הטעות שהיה ברק; מצנע יחלק את ירושלים - טעות! התשדיר האחרון הזה, המבוסס על משחק הפאק־מן האהוב, לוקה בבעיה קריטית במסר שלו: האם הרצון של מצנע לחלק את ירושלים זו טעות, או שהטענה שמצנע יחלק את ירושלים היא טעות? מפלגת העבודה יכולה להעתיק את התשדיר בלי לשנות כלום, והוא ישרת אותם באותה המידה). התשדיר השני, הוא 100% שרון, בתשדיר האחדות הממוחזר לעייפה שלו. בינתיים, הליכוד ממשיך להמנע מהצגת הרשימה. נראה אם יצליחו לסחוב את זה עד הבחירות.



במרצ שמים על הכוונת את ציבור הנשים. אחרי תשדיר בו הוצגו נשים משכבות העם השונות מספרות כמה מרצ תורמת להן (פרס המיזנסצינה ניתן לאישה שאומרת ש"מרצ באמת עושה למען השכבות החלשות" כשברקע כרזה של ש"ס), הציגה מרצ את הנבחרת הנשית שלה. חמש נשים הוצגו שם: גלאון, חזן, ג'בארה, דיין ומיכל שוחט. מתוך החמש, רק שתיים נמצאות במקומות ריאליים, וג'בארה צריכה להתפלל לחסד מקולות הימאים. הצגת חמש המועמדות, בלי לציין את מיקומן ברשימה, אינה אלא זריית חול בעיני הציבור.



אבל זה עוד טוב, בצומת התגאו היום בכך שהם המפלגה היחידה עם שתי נשים בחמישייה הראשונה. בעברית: הם ברשימה המאוד מכובדת של רשימות שאין להם שום אישה במקום ריאלי. לזכותם יאמר שהם שיוויוניים - גם אין להם שום גבר במקום ריאלי.

הנשים גם קיבלו ייצוג רחב בתשדיר של ש"ס. לא כדוברות, כמובן, אלא פשוט כקהל לרב עובדיה. אם אני לא טועה, היו שם גם כמה שקשה להגדיר את הלבוש שלהן כצנוע בסטנדרטים המקובלים בחברה החרדית. עוד חדש בש"ס: לאחר שאיבדה את כדורי, גייסה היום המפלגה הקדושה מקובל חדש, אחד בשם ניסים מויאל. מויאל סיפר לנו שהרב עובדיה הוא פחות או יותר נס שעשה אלוהים לעם היהודי, שנתן לו גדול כזה בתורה.



אם תורשה לי עוד הערה אישית, לקראת סוף התשדיר הופיע אחד מהאזרחים עובדי צה"ל שעבדו במטבח בבסיס בו שירתתי. טוב, זה לא שהייתה לי הרבה הערכה לתומכי ש"ס לפני כן, אבל היה נחמד לקבל אישור עם חותמת בד"ץ על כך.



שינוי ניצלה את הרב־לשוניות של ראש המפלגה, ובתשדיר החדש שלה פונה לפיד ברוסית אל עולי ברית־המועצות והסביר להם ששינוי (שזה ברוסית "פירימיני") דוגלת בישראל חזקה, נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הכפייה הדתית. "שגשוג כלכלי הוא אפשרי", פנה לפיד אל הצופים הרוסים, והצהיר כי מי שתומך בצדק ובשיוויון חייב להצביע לשינוי. לא מהתשדירים המלהיבים יותר שראיתי, אבל גם לא מביך. אלא אם הרוסית של לפיד עילגת במיוחד.



מן העבר השני של הקשת הסוציו־אקונומית, מפלגת זעם צדק חברתי הוציאה תשדיר חדש, בווליום נמוך במיוחד, שכולל מה שאני מניח שהוא ציטוט מהתנ"ך (בור שכמותי) - נאום תוכחה כנגד השחיתות שהמשפט היחיד שנאמר בו בקול רם ובבירור הוא זה האחרון: "ולא תיקח שוחד". טוב, אני לא אקח.

ב"עם אחד", לעומת זאת, עמיר פרץ חוזר להבטחות חסרות השחר שלו - ובראשן שכר מינימום של 1000 דולר. מר פרץ, אכפת לך לחלוק איתנו את התוכנית לגבי אופן מימונן של כל ההטבות הללו? חד"ש אמרו (נגיד) מאיפה הם מתכוונים לקחת. אתה נמנע מכך. ממה אתה מפחד?

ואם הזכרנו את חד"ש, היום הם קשרו את המסרים הקודמים שלהם יחד. לאחר נאום של עסאם מחול בכנסת (שמשווה בין שרון לבין, איך לומר, משטרים אפלים שרדפו יהודים בעבר, ובין הפלסטינאים לבין היהודים תחת אותם משטרים), מופיע אותו מחול ואומר שכיום ברור ש"לא ניתן להרעיב ילדים פלסטינים בלי להרעיב ילדים ישראלים". במהלך תמוה משהו תקף מחול בנחרצות גם את מדיניות האטום של ישראל, וסיים את דבריו במילים - "לא לחימוש המשוגע של ממשלות ישראל". טוב, אם זה נראה לכם כמו נושא שעומד בראש סדר היום של מישהו בארץ, מי אני שאשבור לכם את המילה? רק קחו בחשבון שהנשק הלא־קונבנציונלי שמטריד את מרבית תושבי ישראל כיום הוא דווקא זה שיושב במרתפים של סדאם, לא זה שמיוצר בדימונה.

צפייה מהנה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הרשה לי להצדיע! • האייל המותש • 26 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • 1/30 • 23 תגובות בפתיל
  עוד עז עיוורת • דרשת השבוע • 3 תגובות בפתיל
  עוף. • אסתי • 19 תגובות בפתיל
  שאלה לע''ב • דובי קננגיסר • 9 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים