דובי לשלטון! 1317
בעבודה מחריפים את הקו החדש של מצנע, אבל בקיעים כבר החלו להתגלות באחדות בצמרת. אבל מה זה משנה כשהאלטרנטיבה האמיתית היחידה נחשפה סוף סוף בתשדיר של עמנואל הלפרין?
לא תשתיקו אותי! לא תסתמו לי את הפה! לא רציתם אותי בתשדירי התעמולה, תקבלו אותי בתשדירי ההסברה. כן, כן, במחטף שלא היה כמותו הצלחתי להשתלט על תשדירי ההסברה של ועדת הבחירות המרכזית (בכיכובו של עמנואל הלפרין, ידידי הטוב), ושתלתי באופן חשאי את תעמולת הבחירות החריפה שלי. התוצאות מולכם. בשבועיים הקרובים בכוונתי לחשוף את המצע המדיני והחברתי המהפכני שלי. תנו את קולכם לדובי! היחיד שגם יודע לחשוף שיניים חדות, וגם יש לו פרווה רכה ונעימה! היידה דובי!

א־הם. סליחה. ברשותכם, אחזור כעת לנושאים הרציניים. עד כמה שתשדירי תעמולה יכולים להחשב דבר רציני.

מפלגת העבודה החריפה היום את הקו של ההפרדה החד־צדדית שלהם מממשלת שרון. צמרת המפלגה הוצגה לצידו של מצנע, כשבפי כולם רק מסר אחד: "רק לא שרון". חיים רמון, דליה איציק, מתן וינלאי, כאיש אחד, אמרו - "אחדות כן, לא בראשות שרון". פואד בן־אליעזר התמודד עם העבר הבעייתי שלו כשותף הבכיר של שרון: "מניסיון מר שהיה לי עם שרון, צריך להבדיל בין מה שאריק שרון מבטיח לבין מה שאריק שרון מקיים". רמז למצביע המבולבל: אותו הדבר נכון גם לגבי פואד. בחיים הלא מתושדרים מתחילים להופיע בקיעים בצמרת העבודה, לאחר שאפרים סנה התראיין היום לגל"צ ואמר כי יש פתח לממשלת אחדות. מצנע נזף בו, אבל ככל שנתקרב לבחירות, וככל שיתבהר שמצנע לא הולך להרכיב שום ממשלה בעתיד הקרוב, הבקיעים הללו ילכו ויתרחבו.

הסיסמא החדשה של העבודה, אגב, מזכירה באופן מחשיד ומדאיג את הסיסמא של חרות: "זה אנחנו (קו תחתון כחול) - או הוא (קו תחתון אדום)".



גם המפד"ל יכולים להשתמש באותה הסיסמא בדיוק. בתשדיר החדש הראשון שלה מזה זמן מה, מופיע איתם מול הצופים ומסמן את המטרה: ערפאת. "לטרור יש ראש", הוא אומר, ודורש "לסלק את ערפאת. ביום שהוא יגורש, ישראל תרגיש הקלה". איך אומרים במפלגת העבודה? זה אנחנו - או הוא. אולי כדאי להם להתחלק בהוצאות עבור הקופירייטר. אף אחד לא ישים לב.

בליכוד עושים חלוקה ברורה בין שני פרקי הזמן המוקצים להם בראשית ובסוף המקבץ: התשדיר הראשון הוא 100% שלילי (העבודה משכפלת את הטעות שהיה ברק; מצנע יחלק את ירושלים - טעות! התשדיר האחרון הזה, המבוסס על משחק הפאק־מן האהוב, לוקה בבעיה קריטית במסר שלו: האם הרצון של מצנע לחלק את ירושלים זו טעות, או שהטענה שמצנע יחלק את ירושלים היא טעות? מפלגת העבודה יכולה להעתיק את התשדיר בלי לשנות כלום, והוא ישרת אותם באותה המידה). התשדיר השני, הוא 100% שרון, בתשדיר האחדות הממוחזר לעייפה שלו. בינתיים, הליכוד ממשיך להמנע מהצגת הרשימה. נראה אם יצליחו לסחוב את זה עד הבחירות.



במרצ שמים על הכוונת את ציבור הנשים. אחרי תשדיר בו הוצגו נשים משכבות העם השונות מספרות כמה מרצ תורמת להן (פרס המיזנסצינה ניתן לאישה שאומרת ש"מרצ באמת עושה למען השכבות החלשות" כשברקע כרזה של ש"ס), הציגה מרצ את הנבחרת הנשית שלה. חמש נשים הוצגו שם: גלאון, חזן, ג'בארה, דיין ומיכל שוחט. מתוך החמש, רק שתיים נמצאות במקומות ריאליים, וג'בארה צריכה להתפלל לחסד מקולות הימאים. הצגת חמש המועמדות, בלי לציין את מיקומן ברשימה, אינה אלא זריית חול בעיני הציבור.



אבל זה עוד טוב, בצומת התגאו היום בכך שהם המפלגה היחידה עם שתי נשים בחמישייה הראשונה. בעברית: הם ברשימה המאוד מכובדת של רשימות שאין להם שום אישה במקום ריאלי. לזכותם יאמר שהם שיוויוניים - גם אין להם שום גבר במקום ריאלי.

הנשים גם קיבלו ייצוג רחב בתשדיר של ש"ס. לא כדוברות, כמובן, אלא פשוט כקהל לרב עובדיה. אם אני לא טועה, היו שם גם כמה שקשה להגדיר את הלבוש שלהן כצנוע בסטנדרטים המקובלים בחברה החרדית. עוד חדש בש"ס: לאחר שאיבדה את כדורי, גייסה היום המפלגה הקדושה מקובל חדש, אחד בשם ניסים מויאל. מויאל סיפר לנו שהרב עובדיה הוא פחות או יותר נס שעשה אלוהים לעם היהודי, שנתן לו גדול כזה בתורה.



אם תורשה לי עוד הערה אישית, לקראת סוף התשדיר הופיע אחד מהאזרחים עובדי צה"ל שעבדו במטבח בבסיס בו שירתתי. טוב, זה לא שהייתה לי הרבה הערכה לתומכי ש"ס לפני כן, אבל היה נחמד לקבל אישור עם חותמת בד"ץ על כך.



שינוי ניצלה את הרב־לשוניות של ראש המפלגה, ובתשדיר החדש שלה פונה לפיד ברוסית אל עולי ברית־המועצות והסביר להם ששינוי (שזה ברוסית "פירימיני") דוגלת בישראל חזקה, נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הכפייה הדתית. "שגשוג כלכלי הוא אפשרי", פנה לפיד אל הצופים הרוסים, והצהיר כי מי שתומך בצדק ובשיוויון חייב להצביע לשינוי. לא מהתשדירים המלהיבים יותר שראיתי, אבל גם לא מביך. אלא אם הרוסית של לפיד עילגת במיוחד.



מן העבר השני של הקשת הסוציו־אקונומית, מפלגת זעם צדק חברתי הוציאה תשדיר חדש, בווליום נמוך במיוחד, שכולל מה שאני מניח שהוא ציטוט מהתנ"ך (בור שכמותי) - נאום תוכחה כנגד השחיתות שהמשפט היחיד שנאמר בו בקול רם ובבירור הוא זה האחרון: "ולא תיקח שוחד". טוב, אני לא אקח.

ב"עם אחד", לעומת זאת, עמיר פרץ חוזר להבטחות חסרות השחר שלו - ובראשן שכר מינימום של 1000 דולר. מר פרץ, אכפת לך לחלוק איתנו את התוכנית לגבי אופן מימונן של כל ההטבות הללו? חד"ש אמרו (נגיד) מאיפה הם מתכוונים לקחת. אתה נמנע מכך. ממה אתה מפחד?

ואם הזכרנו את חד"ש, היום הם קשרו את המסרים הקודמים שלהם יחד. לאחר נאום של עסאם מחול בכנסת (שמשווה בין שרון לבין, איך לומר, משטרים אפלים שרדפו יהודים בעבר, ובין הפלסטינאים לבין היהודים תחת אותם משטרים), מופיע אותו מחול ואומר שכיום ברור ש"לא ניתן להרעיב ילדים פלסטינים בלי להרעיב ילדים ישראלים". במהלך תמוה משהו תקף מחול בנחרצות גם את מדיניות האטום של ישראל, וסיים את דבריו במילים - "לא לחימוש המשוגע של ממשלות ישראל". טוב, אם זה נראה לכם כמו נושא שעומד בראש סדר היום של מישהו בארץ, מי אני שאשבור לכם את המילה? רק קחו בחשבון שהנשק הלא־קונבנציונלי שמטריד את מרבית תושבי ישראל כיום הוא דווקא זה שיושב במרתפים של סדאם, לא זה שמיוצר בדימונה.

צפייה מהנה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הרשה לי להצדיע! 121217
עצם העובדה שאתה מוכן, ערב-ערב, לצפות בתשדירים האלה במקומנו ולהגיד לנו מה הלך שם... זה פשוט מעשה של גדלות נפש, זה מה שזה.

אה, וטוב שכתבת ''זריית חול'' ולא ''זריקת חול''.

להכד''ב (לא השארתי כתובת דואל בכוונה).
הרשה לי להצדיע! 121226
זה שאתה מוכן ערב ערב לקרוא את הניתוחים הטרחניים שלי זה גם משהו.

טוב, אני סטודנט נפוח, מה לעשות...
הרשה לי להצדיע! 121229
למה טרחניים? הם משעשעים, בגלל זה אני קורא אותם.

למען האמת, די מעצבן אותי שבזמן האחרון כל יום כל היום מדברים כאן (כמעט) רק על פוליטיקה, אבל אני משתדל לשתוק, בתקווה שזה יעבור אחרי הבחירות, טומי לפיד יהיה ראש ממשלה ובא לציון גואל.
הרשה לי להצדיע! 121239
למה? דווקא ריכזנו את כל נושאי הפוליטיקה תחת המאמר (היומי, אמנם) שלי. תראה פה בצד, במאמרים - יש ביקורת על סרט, יש שיר - החיים יפים!
הרשה לי להצדיע! 121240
אני שונא ספויילרים, על השיר אסור להגיד ''נחמד'', את הטור האישי לא אהבתי, ופוליטיקה רק מזכירה לי שאני מתלבט בין ''שינוי'' ל''מפד''ל'' (נשבע לך). החיים בזבל.
הרשה לי להצדיע! 121245
נשבע לי? אממ... תוכל להסביר את היסוד להתלבטות, אם ככה?

(דובי, מנסה לחזור לנושא המקורי)
הרשה לי להצדיע! 121248
אז ככה: בתור דתי-לאומי אני מרגיש צורך בלתי-נשלט כמעט לבחור במפלגה דתית (כי אחרת, אני שואל אתכם, מה ישאר מהמדינה שלנו?). את ש"ס אני לא סובל, על חרות אני בכלל לא אתחיל לדבר, בקיצור- אין לי הרבה אופציות. חוצמזה שהתשדיר של מפד"ל יחסית סביר, אז מגיע להם פרס.

טומי לפיד תמיד עצבן אותי בגלל כל הדיבורים שלו על הכפיה הדתית, והחרדים, והשד יודע מה, אבל אני לא יכול להכחיש שיש בדבריו איזושהי פואנטה. יש לו מין מבט משועשע בעיניים, כאילו הוא צוחק על כולם, וזה משעשע אותי להסתכל עליו, אז חשבתי שאם יהיה לנו ראש-ממשלה כזה עם חוש הומור, זה יכול להיות דווקא נחמד.

רוב האנשים האחרים שאני (סליחה: אתה) רואה את הפרצופים שלהם יום-יום בתשדירים האלה עושים לי בחילה, אז למה לא לבחור במישהו שנראה חביב?

הנה, חזרנו לנושא הדיון המקורי. תודה לאל שהמדינה לא בידיים שלי.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121289
אם כי מסיבות אחרות:

אני כן חושבת שלמדינה צריך שיהיה אופי דתי כלשהו. זה לא אומר שאני חושבת שכולן צריכות להסתובב בלבוש צנוע ושכל הגברים צריכים ללמוד תורה כל היום, אלא שבבתי הספר (החילוניים), למשל, יחזרו ללמד את משמעותם של החגים היהודיים (מה שכן קרה בתקופתי, ולמיטב הבנתי היום כבר לא. כמו עוד הרבה דברים שירדו מתוכנית הלימודים ה"מודרנית"). שתהיה להם איזשהי משמעות בעיני ילדים. חוצמזה, המפד"ל הם הציוניים ביותר מבין המפלגות הדתיות. לי זה חשוב.

ומנגד, אני חושבת שאזרחים צריכים שתהיה להם אלטרנטיבה. בלי להכנס לדיון ארוך, במציאות הנוכחית זכויותיהן של נשים מקופחות בכל הקשור לבתי דין רבניים, ונישואים אזרחיים יכולים לעיתים להוות אלטרנטיבה טובה. לא הדיפולט, אלא אלטרנטיבה. מי שירצה - ימשיך להתחתן בטקס דתי. מי שלא - לא.
מה גם ש"שינוי", כפי שאני רואה את זה, לא יוצאת כנגד הדת, אלא רק כנגד הפלג החרדי-קיצוני, שהדת עבורו נעשתה כלי ציני, במקום משהו יפה (שראוי לקחת בפרופורציות. אחרי הכל, זמנים התקדמו, הטכנולוגיה התקדמה, נורמות השתנו, ולעיתים אני מקבלת את ההרגשה שחוקים שהיו תקפים פעם - נעשו לא רלוונטיים כיום ‏1).

1 כדי להסביר את כוונתי, אני "אשאיל" את עלילת אחד הפרקים של 'באפי ציידת הערפדים' (זה כולל גם ספוילר לאותו הפרק, אלא שאיני יודעת מה שמו): איזשהו רוע קדמון ניעור/הוער בדרך כלשהי (כמו תמיד), אלא שלא ניתן להשמיד אותו בכלי נשק מחושל. כולם מפחדים כי כשאותו רוע התעורר בעבר, צבאות לא הצליחו להלחם בו, כי כלי הנשק שלהם (חרבות, כמדומני) היו מחושלים. אלא שבאפי מתחכמת לאותו שד עצום: "נשק שחושל" מתייחס לאותן חרבות וכלים שהתאימו לעבר. ולכן היא יורה בו ממטול טילים ‏2 (או שזה היה RPG, או משהו כזה. העקרון ברור), ומחסלת אותו בלי בעיות.

2 באחד משיטוטי באינטרנט הגעתי לעמוד מכירה-מיוחדת של משגרי-קונפטי ( שני משגרים לגובה 4 מ', ושניים לגובה 8 מ'), כשעבור כל קנייה כזו של משגרים הובטחה מתנה: טיל חמסה. מה שזה לא יהיה.
טיל קרקע-חומוס? 121294
אני דווקא חשבתי שזה רעיון יפה. 121300
נניח מישהו מעצבן אותך. אתה יורה עליו טיל, שזה במצב רגיל זה דבר מכאיב מאוד. אבל בעצם זה טיל חמסה, שהוא עדיין מכאיב, אבל לפחות נחשב כאקט חיובי (כי אתה מגן עליו בעזרת קמיע, או מברך אותו, או משהו כזה).
ואם להשאיר את הדיון בטופיק - זה בעצם מה שהממשלה עושה לאזרחים: מרביצה להם חזק, אבל באותה עת מחייכת ואומרת "מה, זה לטובתכם" (זה השלב בו הרעיון הזה מפסיק להיות יפה).
אני דווקא חשבתי שזה רעיון יפה. 121301
הבעיה היא שלאזרחים אין מספיק שכל כדי להחליף את הממשלה.
יותר מסתם רעיון 121309
אולי (רק אולי) דווקא יש להם שכל, והם חושבים טוב-טוב על המצב ואז מחליטים לא להחליף את הממשלה?
או כמו שניצה אומרת 121310
יתכן ויש להם.
מה רע בסתם טילים על הכיף-כיפאק? 121325
כמה הערות קטנות.. 121387
1. פה זה לא עין הדג. לא צריך להשאיר את הדיון בטופיק.
2. ההתלבטות שינוי-מפד"ל נשמעת לי המוזרה ביותר ששמעתי מבן-אדם אמיתי עד כה (מקום שני: בחור שאמר לי שהוא מתלבט בין הליכוד לעלה ירוק). מישהו מכיר מתלבטים (אמיתיים) וזרים יותר ויכול להביא את סיבותיהם?
כמה הערות קטנות.. 121405
אני מכיר בחור שהתלבט בין האיחוד הלאומי לעלה ירוק. (בבחירות 99).
אגב, ההתלבטות שינוי - מפד"ל היא לא כל כך מוזרה; נהפוך הוא, היא מאוד נפוצה בקרב "מאוכזבי איתם" - אנשי כיפה סרוגה שאינם מרוצים מהכיוון הימני מדי לטעמם של המפלגה בראשותו.
כמה הערות קטנות.. 121429
וזה רק מראה עד כמה השריון של מלכיאור במקום ה-‏10 ברשימת העבודה הוא מיותר, חסר כל ערך אלקטורלי (ולחשוב שבמקומו היה אפשר להכניס את ביילין או את אלי עמיר), ולידו שריון המקום ה-‏5 במר"צ לברונפמן נראה כמו מהלך מבריק.
הרי באופן תיאורטי לפחות, הרבה יותר הגיוני שרוב הדתיים מאוכזי איתם יגיעו אל ה"עבודה-מימד", ולא אל "שינוי". לפחות פעם כשהעבודה הייתה משריינת מקומות לכל מיני יצוגיים חסרי ערך אלקטורלי, הם היו דואגים שתהיה להם משפחה גדולה.
כמה הערות קטנות.. 121432
אני שמעתי מישהי מתלבטת בין אגודת ישראל למרצ/ירוקים. האחרונים, כי זה מה שכולם סביבה מצביעים ונראה לה כמעט ברירת מחדל. הראשון, כי היא התחילה להתעניין קצת ביהדות וחושבת שיש הרבה אנשים דתיים טובים בעולם.

מוזר זה עניין יחסי.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121404
זה היה למעשה פרק כפול, ושם השד היה "השופט." אינני זוכר מה היו שמות הפרקים, אך כל העסק קרה בעונה השנייה, כך שלטעמי אין סכנת ספויילרים; מי שזה חשוב לו, ממילא כבר ראה את העונה השניה, לכל הפחות.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121418
אם אנחנו מדברים על אותו פרק(ים)‏1, זה גם היה הפרק שסיים את העונה השניה, הפרק בו באפי הרגה את אנג'ל נ"י‏2, ואחד הפרקים היפים ביותר.

1 אני כמעט בטוחה שכן.
2 הוא חזר לתחיה.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121424
לא. זה היה באמצע העונה השניה. קצת לפני או אחרי שויליאם האיום נפגע ונאלץ להשתמש בכסא גלגלים.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121440
זה כ"כ הטריד אותי במשך שעה, שהלכתי ונברתי בקלטות הוידאו שלי, אך ורק כדי לגלות שאתה צודק לחלוטין. זה היה באמצע העונה השניה. בפרק א' באפי שכבה עם אנג'ל, ובגלל זה בפרק ב' (שנקרא "תמימות") הוא נהפך לערפד אמיתי. הוא היה כ"כ חמוד כשהוא רע.

ויליאם האיום?! קראו לו ספייק, בפעם האחרונה שבדקתי (לא?). וזה היה אחרי שהוא נפגע.
במפתיע, זו גם היתה ההתלבטות שלי, 121448
William the Bloody, הוא נקרא. השימוש בתרגום "ויליאם האיום" (מקורי שלי, אם כי GMTA וכל זה) מתאים, אבל מסיבות שיספיילרו פרק באחת העונות המתקדמות יותר, החמישית, כנראה.
למה מה, לראש הממשלה הנכחי אין הומור? 121614
טוב, אולי אין לו (מקורביו טוענים שיש לו), אבל הוא נורא מצחיק, בייחוד כשהוא רציני.
ראש ממשלה עם חוש הומור? 121925
לשרון יש חוש הומור די משובח, דווקא.
ראש ממשלה עם חוש הומור? 121963
אולי. אבל לא בא לי להצביע ליכוד, כך שההומור שלו לא יזכה לתמיכה שלי, ככל הנראה.
121284
על מפלגת העבודה חבל להכביר מלים.
פשוט, אף אחד לא מאמין להם. אני רק עצוב על מצנע, ביחוד בגלל שראיתי קודם את שי ודרור והקטע שהם עשו על מצנע (שחוזר הביתה לעיריית חיפה, ומיד לאחר קבלת פנים של "העיקר שניסית" נכנס מישהו ומתחיל לדבר איתו על הבעיות הבוערות של חיפה — אם באיזה צומת לשים רמפה, או גלדיולה או בוגונוויליה — ומצנע ההמום בוהה בו וחוזר אחרי המלים עד שנשבר לו והולך הביתה, וגם שם מחכה לו משהו דומה והבנאדם לא מתאושש מזה).
הליכוד ("אה, ובנוסף לכל מה שאמרנו, יש לנו גם הוא יחלק את ירושלים") מוציא מהמזווה את הפזמון החוזר שלו מלפני שבע שנים על חלוקת ירושלים. בטח לא יזיק.
כמובן כל הכבוד לצומת, אני עדיין רועד מהתרגשות מהנשים שהן שמו במקומות ריאליים.
מי עוד היה? כן, זעם - מבחינת היופי האמנותי סתם, מגיע להם פרס התשדיר היפה. אני הבנתי עוד משהו מפסוקי הנביאים שם, שהוקראו על רקע חורבות ארכיאולוגיות — שזה מה שנותר מהתרבות שאותה הנביאים ההם הוכיחו... לא נעים לחשוב על זה אבל אולי זה נכון.
מרצ — היום עם יעל דיין היה הרבה יותר מוצלח מאשר אתמול עם "אוהבים אותך יוסי, השכנים במושב מרגליות". כמה יעזור? אני לא יודע, העם רוצה לדפוק, ולא משנה איזה תשדירים הוא רואה.
אני בכלל מפקפק בזה שתשדירים משפיעים על מישהו, וגם מנסה לא כל ערב לראות אותם. בשני הערבים האחרונים, לא הצלחתי.
תהיה 121318
לא ביררתי את הנושא: האם מצנע ממשיך לנהל את עירית חיפה? קשה לי להאמין שלמועמד הראשון מטעם מפלגה גדולה יש זמן לנהל עיר (ועוד השלישית בגודלה בישראל) מהצד.
תהיה 121437
אחרי שכל מיני "אופוזיציונרים טרחניים" בעירייה (נדמה לי שההוא מ"שינוי" שהולך להיות ח"כ, חן רשף? משהו בסגנון בכל מקרה) נדנדו לו, הוא הודיע שהוא מוותר על המשכורת שמגיעה לו מהעירייה, בחודשים האלה (לא יודע בדיוק ממתי). זאת למרות שהוא היה מצוייד בחוות דעת מהיועץ המשפטי של העירייה שאומרת שזה בסדר שהוא ימשיך לכהן כראש עיר בתשלום, גם בתקופה הזאת.
תהיה 121443
לאו דווקא העניין הכלכלי הוא שמפריע לי (אף שאיני מסכים עם דעתו של היועץ שכן הכסף מהעירייה יכול להתגלגל למטה הבחירות), מה שמפריע הוא מי מנהל את העירייה בפועל? האם העיר חיפה ב HOLD?
תהיה 121444
מי מנהל את המדינה בפועל? האם מדינת ישראל ב HOLD?
תהיה 121452
במידה מסוימת כן - זה טיבה של ממשלת מעבר. אולם בחיפה אין בחירות מיועדות ולכן השלטון שם הוא לא מעברי.
תהיה 121457
מצנע נבחר לראשות עיריית חיפה, בבחירה ישירה. האם לאחר שיתפטר מתפקידו (עם בחירתו לכנסת, ובהנחה שהעבודה תעבור את אחוז החסימה), לא יערכו בחירות לראשות העיריה?
תהיה 121472
מכיוון שעוד לא הוכרזו בחירות כאלו, יש טעם לפגם. המעשה הנכון היה להכריז על התפטרותו מעיריית חיפה, והודעה על קיום בחירות (אפילו במועד שייאפשר לו להתמודד במקרה שלא ייבחר לכנסת, אם ייחפוץ).
תהיה 121456
אני מניח שיש לו סגן/ממלא-מקום, שממלא את מקומו, כיאה לשמו.
תהיה 121460
לא יודע על מי בדיוק אתה מדבר (על מצנע? על שרון?), אבל אני מניח שלשניהם יש סגן/ממלא-מקום, שממלא את מקומם, כיאה לשמו.
תהיה 121475
דיברתי על ראש העיר מצנע.

(דובי, שמחר נפגש עם מ''מ ראש העיר בית-שמש, כי ראש העיר עצמו חולה)
יש לו ממלא מקום. 121594
שמו גיורא פישר, הוא יושב-ראש ועד קריית-חיים, סגנו של מצנע וממלא מקומו, ומאז שמצנע הכריז על התמודדותו הוא בפועל ראש עיריית חיפה.
ולמיטב הבנתי יהיו בחיפה בחירות בקרוב.
יש לו ממלא מקום. 121598
סביר שיהיו בחירות, דרור בירנבאום ראש עיריית קרית אונו התפטר לא מזמן ובאפריל יהיו בחירות חדשות. איזה כיף.
יש לו ממלא מקום. 121801
כנ''ל בירושלים, שגם אותה נטש ראש העיר לרגל חזרתו הצפויה לכנסת.
אולי צפויה לפי הסקרים כרגע 121807
הימור שלי: למרות הכל, הליכוד לא יקבל 33 מנדטים שיכניסו את אולמרט לכנסת מייד. לגבי התפטרויות וכאלה דברים- אני מתקשה להמר.
אולי צפויה לפי הסקרים כרגע 121819
ב''כלהעיר'' כתוב שהוא אולי יקבל את השגריר בוושינטון.
בכל מקרה, נראה שנשבר לו מראשות העיר.
יש לו ממלא מקום. 122190
ככל הידוע לי, לא נראה שאולמרט ייכנס לכנסת, אך עשוי להיות שר הפנים הבא.
יש לו ממלא מקום. 122233
איזה מספר הוא ברשימה?
יש לו ממלא מקום. 122244
פעם אחרונה שבדקתי, הוא היה 37 (אולי התבלבלתי עם רובי ריבלין).
בעצם, ייתכן שטעיתי ואולמרט היה 33, ולאחר פסילת מופז מקום 32 - גבולי נכון לעכשיו.
מכל מקום, אם לשפוט לפי עיריית ירושלים, אולמרט יהיה משרי הפנים הגרועים ביותר בכל הנוגע לתיכנון הלאומי.
יש לו ממלא מקום. 122241
זה נכון שיש לו איידס?
האייל הצהוב 122283
ושאמא שלו ערביה?
האייל הכ''חניק 122289
אם אמא שלו ערבייה, בטוח יש לו איידס.
מי? אולמרט? 124373
הוא טיפח, אגב, את גן העצמאות.
עוד עז עיוורת 121303
אלה העבודה, תראו אותם, איך הולכים אלה מדחי אל דחי. יצאו בחוץ מממשלת אחדות, בשביל מה? בשביל להראות יש להם יעני אידיאולוגיה. להוריד קצת כסף להתנחלויות ולבנות גדר. תגידו לי, זה אידיאולוגיה זה? למה כמה מנדטים זה שווה? האמת, כמעט כלום, וזה באמת לא עשה רושם על אף אחד. אמרו, אתם כמו ליכוד, אבל אשכנזים ואליטיסטים, וגם רעיונות שלכם לא כזה פיצוץ גדול. מה עשו אלה? פריימריס. בחרו אחד מצנע, אמרו יש לו אידיאולוגיה. לא קלטו שאידיאולוגיה לא שווה מנדטים. וגם אידיאולוגיה של מצנע חרא של אידיאולוגיה, לא מחוברת למציאות בכלל. מי שמו עליהם אלה? עז עיוורת. אומר, אני אהיה ראש ממשלה, ומה יוצא? לוקח אותם במדרון של הסקרים, תכף יהיו אלה יותר קטנים מטומי לפיד, עוכר תורתנו הקדושה. בסוף ישארו בלי מנדטים, בלי תיקים, בלי יוסי ביילין, ואפילו בלי מצנע, כי אחרי ההפסד בבחירות הם יתנו לו בעיטה שיעוף לכל הרוחות. אלוהים העניש את אלה, הכניס בהם טמטום, שישימו עליהם כל פעם עוד עז עיוורת.
מהה.... 121305
עוד עז עיוורת 121317
אלוהים גם נתן לנו שפה כדי שנשמור עליה!
עוף. 121326
או אולי: רמון (אילן) לשלטון!

הרעש התקשורתי סביב אילן הנ"ל זה כדי להרים לי את הגאווה הלאומית או משהו? לא, כי זה לא מצליח להם. אז מה אם האמריקאים הסכימו לתת טרמפ לישראלי אחד על המעבורת שלהם? כשזו תהיה מעבורת תוצרת ישראל שיחזרו, ונדבר על גאווה. עד אז, קצת שקט בבקשה.
עוף. 121356
העיקר שבפריימריז של העבודה אמרו שרמון לא ממריא...
עוף. 121367
כן, אבל הוא יבצע שם ניסוי שתוכנן על ידי תלמידים מאורט!

(דובי, שבכלל לא מזלזל בתלמידים של אורט, למרות מה שמשתמע מדבריו)
עוף. 121420
צודקת במאה אחוז. הרבה יותר חשוב ומשמעותי לקשקש על כל מיני מפלגות אידיוטיות שעושות תשדירים אידיוטים. מה זה כבר לטוס לחלל?
בכל מילה שמדברים על הטיסה לחלל יש יותר השראה משבועיים שלמים של תשדירי בחירות. אני בטוח שבזכות זה שאילן רמון טס לחלל (אפילו אם הוא לא בנה במו ידיו את המעבורת), מאה ילדים מחליטים שזה גם החלום שלהם, והם לומדים, מתאמצים ומנסים להגיע הכי רחוק שהם יכולים (או כמו שנאמר בבזוקה "עד גיל 21 תגיע לירח").
עוף. 121425
ולמי בדיוק זה עוזר שעוד מאה אסטרונאוטים יבזבזו את כספי המיסים הארציים בשביל לטוס לחלל, לבצע כמה פעולות תחזוקה, אולי כמה ניסויים מדעיים בעלי חשיבות מפוקפקת, שיכלו להתבצע גם על כלי בלתי-מאוייש, ולחזור ארצה כאשר הם בקושי יכולים לעמוד על רגליהם?
עוף. 121471
קודם כל, אל דאגה - האמריקאים לא יתנו לזה לקרות, יש גבול למספר הטרמפיסטים שהם מוכנים לקחת...
לעומת זאת, כשאותם מאה ילדים יבינו שהם כבר לא יהיו אסטרונאוטים, אולי עוד יישאר משהו מהסקרנות והאתגר שהרעיון הזה עורר בהם והם יחליטו לעסוק במשהו "חשוב" (ואני אשמח *לא* להיכנס לדיון על "איך ניתן להגדיר 'חשוב"').
אגב, ניתן להציג כמעט כל דבר בעולם בצורה צינית וממעיטת ערך, בפרט כמעט את כל העיסוק המדעי...נראה לי שעדיף לשמור את צורת ההתייחסות הזו לתשדירי הבחירות, שם היא אכן הולמת (וכך חוזר האופ-טופיק להיות במפתיע און-טופיק).
עוף. 121476
לצערי אינני יודע מספיק על טיסות החלל בשביל לעמוד תחת ביקורת רצינית בטענה לחוסר התועלת בטיסות המאויישות, אף כי יש לי כמה וכמה טיעונים דלים בנושא. אם כן, אולי הייתי מאחד מספיק מהם למאמר לאייל, שאחריו היה בודאי בא דיון פורה בנושא, וכולם היו מרוצים. נו, טוב. גם כן ספקולציות.

כשאותם מאה ילדים יגלו שהם לא יהיו אסטרונאוטים, הם יתאכזבו מאד ויתאבדו. תתבייש לך.
עוף. 121509
וואלה, אתה צודק...לאן אוכל לברוח כדי להתחמק מחיצי ההאשמות שיופנו כנגדי כשהדבר יתגלה? אולי לחלל?
עוף. 121511
הרוסים ישמחו להטיסך באחת המשימות הקרובות שלהם בעבור חופן מליוני דולרים.
עוף. 121433
אוף טופיק על אוף טופיק - כמה מיוסר נראה הפרצוף של איילה חסון, כשדיברה אתמול על ספינים תקשורתיים (בעקבות פרשת ה''שחיתות'' בבנייה בחיפה). עוד שבועיים לבחירות, אמרה, וכל יום בתקשורת מתעסקים בחקירה מופרכת כזו או אחרת. לא אמרנו כלום על מצע, לא על עמדות, לא על קווי יסוד.
עוף. 121451
ומעבר לזה - מושחתי הליכוד מחככים ידיהם בהנאה (המטפורה באדיבות Ynet) לנוכח הבלגן ששורר בקרב חברי מפלגת העבודה שלא מגיעים לתמימות דעים בנושא האחדות.

כמה אופטימי לדעת שבכל מקרה נבחר באדיוטים.
עוף. 121477
תשדירי הבחירות באמת אידיוטיים‏1 אבל מי אמר שהתחליף להם צריך להיות הסיפור על ישראלי שטס לחלל במעבורת אמריקאית? הרי מה שגדול פה בכל העניין זו הטכנולוגיה, לא האיש שזוכה לטוס בה. כמעט כל אדם שבריאותו סבירה מסוגל לעשות את זה (אם יתנו לו). סו וואטס דה ביג דיל?

1 בשבוע שעבר יצא לי לשהות במקומות בעלי טלוויזיות. ואז ראיתי שוב כמה אני לא מפסידה כלום בזה שלי אין. [לדעתי דובי מאזוכיסט נסתר. אבל אל תגיד לו את זה]
עוף. 121482
לזכות התשדירים אני אומר שחל שיפור ניכר בימים האחרונים. יש גם הרבה פחות מיחזור. והמאזוכיזם שלי מתבטא לא בעצם הצפייה, אלא בויתור על כל סיכוי לחיים שנובע מהמטלה היומית הזאת.

אגב, אם אני כבר בנושא - מישהו רוצה לכתוב את הדו"ח עבור יום שבת הקרוב? אם כן - אנא הודיעו לי באימייל.
כמה אתם משלמים? 121484
כמה אתם משלמים? 121487
75% משכר העורך החודשי פר מאמר. אבל בשבילך אני מוכן לתת פי שתיים מזה.
השוטה יצטרך לכתוב תחת שמו האמיתי? 121489
עוף. 121507
אני לא חושב שהעניין הוא ''אילן רמון -האיש והאגדה'', אלא ''ישראלי בחלל'' (ולכן בריאותו, יופיו, כושרו הגופני והשכלי וכו' אינם רלוונטיים). אין טעם להתווכח לגבי הרגשות שהדבר מעורר (אני שמח, את לא), הרי אי אפשר לשכנע בכך. אני רק טוען שיש בעניין גם ערך מוסף בעל ''תועלת'' של ממש.
בכל מקרה - אני שמח שאנחנו מסכימים לגבי התשדירים...
ועף על פי כן‏1 121802
מה רע כל כך שבמקום הידיעות על ילדים פלשתינאים שנהרגו רואים את הידיעה הבאה בניו-יורק טיימס: http://www.nytimes.com/2003/01/17/science/space/17SH...

אגב, נדמה לי שעל אילן רמון ותפקידו במעבורת המציאו את הביטוי overqualified.
___________________
1- כן, בכוונה.
עוף. 121556
אם יש משהו ששווה את ההשקעה הישראלית בעסק הזה (כמה דקות מזמנו של שמעון פרס וכמה מיליוני שקלים) זה ''אפקט מאה הילדים''. אלא שאני חושש שבמקרה דנן, האפקט הזה תפס מאה ילדים שכבר ממילא היו בדרך מחוג פיסיקה ביחידה לנוער שוחר מדע לתצפית-לילה על מטר מטאוריטים. אני לא חושב אפילו שאפשר היה לעשות עם זה הרבה יותר, גם אילו מערכת החינוך הייתה לוקחת את העניין ברצינות ואף מגייסת את רמון אישית לשורותיה (כן, אני מקווה מאד שעם שובו יצליחו לגרום לו לעבור מבי''ס לבי''ס, לתת הרצאות על דברים שלא קשורים בכלל ל''משימה'' שלו ולעשות ככל הניתן כדי לעניין ילדים במדע). ככה זה.
שאלה לע''ב 121483
אוקיי, ההחלטה להכריז קבל עם ועדה שמפלגת העבודה לא תצטרף לממשלה תחת שרון היא אידיוטית בכל קנה מידה. לכולם זה ברור, מהפרשן הנחות ביותר ועד לקופירייטר הבכיר ביותר. רק מצנע חושב שזה מהלך טוב, והוא מטיל את כל כובד משקלו עליו.
האם יתכן שכולם טועים ורק הוא לא? האם יתכן שמצנע אינו הומו-פוליטיקוס?

ההסבר העי"ן-בי"תי היחיד שאני יכול להעלות על דעתי הוא שמצנע מריח את העפתו הצפויה מהמפלגה, ומנסה לסנדל את בכיריה, כך שלא יוכלו להצטרף לממשלת שרון. אבל זה נראה מהלך חסר סיכוי בכל מקרה. אז מה התועלת כאן? למה הוא עשה את זה?
שאלה לע''ב 121493
לעשות מה שביכולתו כדי להקשות על העבודה להצטרף לממשלת אחדות? ואם כבר יצטרפו, לגרום להם להפסיד קצת יוקרה, בכך שיצטיירו כבלתי-מסוגלים-לוותר-על-כיסא?
שאלה לע''ב 121494
ולמה לו לעשות דבר כזה? אה, הוא בטח רוצה ששרון יהיה ראש ממשלה ויקים ממשלה עם ליברמן וקליינר, תגיד לי...
שאלה לע''ב 121499
גלעד ב. כבר אמר זאת: תגובה 113847 (ותיקון ההנחה על מצנע בתגובה 115264).
שאלה לע''ב 121589
אז או שמצנע בדלן או שאני שוגה גם בקשר לערפאת וכל המסביב. תגיד לחבר שלך, ע''ב, זה שבקשר דוא''לי עם ע''ב, שישאל אותו מה דעתו על מצנע. הוא יודע יותר הסטוריה. לצערי, אחרי שע''ב בחן אותי אתמול על הקורס שלו (בחינה קלילה אגב, שקולה בערך לבדיקת נוכחות), אין לי גישה ישירה אל ע''ב.
שאלה לע''ב 121593
בדלן. מצנע בדלן, למיטב הבנתי. לא שביימים טרופים אלו יש לי ממש זמן לעקוב ברצינות כדי לגבש גם הוכחות למה שאני אומר.
אז למה רבין רצה לקדם את מצנע? 121601
הרי רבין המנוח ידע את מה שאתה ואני יודעים (בפרט אם מצנע והוא דיסקסו לא מעט למי לשבור את הגפיים באינתיפאדה), אז למה הוא לחץ על מצנע להצטרף לממשלתו?
שאלה לע''ב 121520
אכן, כולם טועים והוא לא. הבעיה היחידה במהלך הזה, היא שהצלחתו מותנית לחלוטין ביכולתה של מפלגת העבודה לשכנע את המצביעים המתלבטים שהיא *באמת* לא תיכנס לממשלת אחדות (ואז מצביעי שינוי למעשה בוחרים בממשלת ימין קיצונית).
לאור ההתבטאויות של בכירי המפלגה, אין שום סיכוי שהמצביעים ישתכנעו בכך, ולכן מפלגת העבודה נמצאת על הדרך המהירה לפח האשפה של ההיסטוריה...
שאלה לע''ב 121542
מה שנשאל הוא ונאמר שאכן הוא באמת מתכוון לכך ואפילו הציבור יאמין לו והוא יצליח לגנוב לכל מיני מנדטים כך שיהיו לו 32 כמו לליכוד. מה אז?
הוא 32
מרץ 10
מי עוד יצורף על מנת להגיע ל60? האם נאמר שהוא יצרף את הערבים זה כבר 52 בערך.
פרץ 54 או לי 55. ואז מה הוא יעשה?
הרי שינוי זה ימין בשבילו, אם שס הוא אמר (אם אני זוכר נכון) שהוא לא ישב? והאם מרץ תסכים לשבת אם שס וכך לבחירות הבאות לאבד עוד מנדטים לשינוי?
האם הוא יכול ששוב שס יחזיקו אותו ובכל פעם שירצו יוכלו להפיל אותו?

מה לעשות השמאל היותר קיצוני במפה בארץ לא מסוגל להחזיק ממשלה, כנראה שגם הימין היותר קיצוני באותו מצב.
מה שאומר שיהיה צורך בחיבור בין המפלגות במרכז. על מנת לתת איזו שהיא יציבות או לנסות להחליף את המצביעים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים