''קולומביה'' שוגרה לחלל עם אילן רמון 1318
הערב (ה') בשעה 17:39 (שעון ישראל) המריאה מעבורת־החלל "קולומביה" מקייפ־קנבראל שבפלורידה ונכנסה למסלול סביב כדור־הארץ. על אנשי צוותה נמנה אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון.

רמון, אל"מ בחיל־האוויר, נשלח לארה"ב בשנת 98' יחד עם סא"ל יצחק מאיו, שנועד לשמש לו מחליף אם לא יוכל לבצע את המשימה, כדי להתאמן לקראת הטיסה.

בשל שיתופו של ישראלי בצוות המעבורת, והחשש מפיגוע ראווה, הגבירה נאס"א את האבטחה באזור השיגור.

משימתה של "קולומביה" היא משימת המחקר הראשונה שמבצעת נאס"א מזה שלוש שנים, מאחר שרוב המשימות בשנים האחרונות יוחדו להקמת תחנת החלל הבינלאומית. המשימה אמורה להימשך 16 יום, ובמהלכה יבוצעו ניסויים שונים. רמון אמור לבצע ניסוי שיחקור סופות אבק מעל המזרח התיכון ואת השפעותיהן על התחממות כדור־הארץ.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שיר המעלות אליך נשאתי 121540
מה אמר ארתור קלארק? שטכנולוגיה חדשה היא כמו מעשה כישוף. על זה אמרו חכמים שנגד הנזק של מעשי כשפים צריך לדקלם את שיר המעלות. אז אני מקווה שבפק"ל החללן הראשון מאז אליהו יש דף נייר עם הפסוק מתהילים.

שרק יעשה חיים.
שיר המעלות אליך נשאתי 121983
יש ארבעה עשר שירי המעלות ועוד שיר למעלות אחד.
לאיזה מהם התכוונת?
שיר המעלות אשא עיני אל ההרים 122323
אני מניח תהלים קכ''א.
אבל רק מניח.
שיר המעלות אשא עיני אל ההרים 122328
אה
לא ראיתי את הכותרת
הוא התכוון כנראה ''שיר המעלות אליך נשאתי את עיני, היושבי בשמים. הנה כעיני עבדים אל יד אדוניהם, כעיני שפחה אל יד גבירתה, כן עינינו אל ה' אלוהינו, עד שיחננו''.
שיר המעלות אליך נשאתי 127425
הוא הספיק להצביע בבחירות? 121543
יהיה נחמד אם הוא ינצל את אחד השידורים לקרוא לציבור להצביע 'זך' או הפעם דע''ם או שוס דומה
ברכות לאיש שלנו בחלל 121557
האסטרונאוט הישראלי הראשון ( ויש לקוות לא האחרון ) אילן רמון.
נזכיר גם שמארץ ישראל יצאו ראשוני החולמים על המסעות בחלל , החל מאליהו הנביא שעלה השמימה במרכבת אש דרך הסופר מניפוס מגדרה שתיאר מסע בחלל במאה השלישית לפני הספירה ( וכיכב בעצמו בסיפור על מסע שלו לירח שניכתב בידי הסורי לוקיאנוס במאה השניה לספירה ) ומחבר ספר חנוך מאותה התקופה כנראה שתיאר גם הוא מסע בחלל ובין כוכבי הלכת .
אילו רמון הוא רק חוליה נוספת במסורת ארוכת שנים .
חנוך היה הראשון, אליהו שני 121559
לא ברור אם חנוך היה מארץ ישראל 121647
הוא כנראה היה ממסופוטמיה. ואז היה רק העיראקי הראשון בחלל .
חנוך היה הראשון, אליהו שני 127393
אתה לא כתבת כלום!
ברכות לאיש שלנו בחלל 123279
בהצלחה לאילן רמון!
דיאלוג משעשע עם יו''ר ועדת המדע 121561
שמש העמים, ענת מאור
דיאלוג משעשע עם יו''ר ועדת המדע 121714
ממש בידור!!!
אכשיו מי הולך להצביע מרצ כשזו ברשימה לכנסת???
דיאלוג משעשע עם יו''ר ועדת המדע 121720
היא לא, אגב. היא פרשה מהפוליטיקה לקראת הבחירות.
דיאלוג משעשע עם יו''ר ועדת המדע 121725
הו, לא ידעתי.
מהלך נכון מצידה לאור מה שנובע מהכתבה הנ''ל.
דיאלוג משעשע עם יו''ר ועדת המדע 121984
היא כן, במקום 116.
ואללה, צודק. לא חשבתי על זה. 121991
אגב, נדמה לי- ואני הולך כאן על זיכרון קלוש בלבד- שבגין היה באחד המקומות האחרונים של רשימת הליכוד *גם אחרי שנפטר* לפני בחירות 92', מה שעשוי היה ליצור מצב מעניין בתנאים מסויימים.
ואללה, צודק. לא חשבתי על זה. 122004
נשמע כמו אגדה אורבנית.
ואללה, צודק. לא חשבתי על זה. 122008
מן הסתם קיוו למשוך בכך את קולות החרדים.
מה הקשר? 126895
מה הקשר לקולות החרידים? אתה יורד עלהם או איתץם או נמנע?
בירה נשר! 126942
בין קולות החרדים בשנים הקודמות היו קולות רבים של אזרחים שבגין הצטרף אליהם עם פטירתו.
המקומות הכי נמוכים בת''א 122125
נכון, ויש גם את יהשוע קנז במקום ה109, ואת צביה גרינפילד במקום ה100, ומאיר פעיל (98), שחר פרקיס(!) (88), זיווית אברמסון (83), רפעת טורק (80), תדי כ"ץ ההיסטוריון מ"פרשת טנטורה" (כנראה) (52), ומה אתם יודעים, מסתבר שבמר"צ החליטו לשבץ במקום של כבוד גם את הד"ר יוסי ביילין (11).
המקומות הכי נמוכים בת''א 122295
תדי כ"ץ חתם גם על אותה עצומה שהתפרסמה כאן בימים האחרונים, זו הקוראת להטיל חרם כלכלי מוחלט על מדינת ישראל. האם במרצ יודעים על עלילות המועמד?
סתם תהייה 121596
מעבר ל"שמחת העניים" שלנו על הישראלי הראשון שקיבל טרמפ לחלל, יש משהו לא ברור בקשר לניסוי (שתכננו תלמידי אורט?) שאילן רמון מתכונן לבצע - מחקר על סופות אבק במזרח התיכון.
יש בעונה הזאת סופות אבק במזרח התיכון?
אתה מבלבל בין שני ניסויים שונים 121622
יש ניסוי אבק שנעשה ע''י חוקרים באוני' ת''א, וכן יש סופות חול גם בתקופה זו
ויש איזה גן כימי של אורט מוצקין שנשלח גם כן.
הניוסיים 121630
הניסוי של אורט מוצקין: http://www.starsacademy.com/sts107/experiments/chem_...

הניסוי של המדענים: http://spaceresearch.nasa.gov/sts-107/107_MEIDEX.pdf
תגידו, 121623
איך אילן רמון ינצל את זכותו הדמוקרטית להצביע?
תגידו, 121627
הוא ויתר עליה, כנראה ללא התלבטויות רבות.
תגידו, 121632
למה, בעצם? מדוע לא להשתמש בשיטות דומות לאלה שנוקטים בהם עבור ימאים? ("שמעון פרס מחכה לקולות האסטרונאוטים"...).
(-:(-:(-: 121665
זו הפעם השניה הבוקר שאני צוחק בקול רם בזכות האייל.
הפעם הראשונה היתה תגובה 121391 כמה טוב שהדיונים המעמיקים לא יבשו אותנו.
תגידו, 121670
נדמה לי שכשמדובר על ימאים, מדובר על ימאים ישראלים בספינות המשייטות תחת דגל ישראל, כלומר בטריטוריה ישראלית. רמון אינו דיפלומט ישראלי והקולומביה אינה טריטוריה ישראלית. זכותו להצביע ממקום-ריחופו אינה שונה מזכותו של אלכסנדר מאן להצביע ממקום-שבתו.
תגידו, 121726
למעט העובדה שהוא חייל בקבע הנמצא בשליחות מטעם הצבא.
תגידו, 121731
אתה צודק, וגם לאלכס אין שעות טיסה על F-16, אבל זה לא רלוונטי. אני מסכים שאסור לאפשר מצב בו חיילים יקבלו פקודה שתמנע מהם להצביע, אבל רמון התנדב למשימה מתוך מידה מספקת של רצון חופשי, ולכן הבעיה הזו לא קיימת כאן.
תגידו, 121828
אין כאן שאלה של התנדבות, אלא שאלה של המצאות בשליחות רשמית של המדינה. למיטב ידיעתי, כל מי שנמצא בשליחות כזו (דיפלומטים, וכו'), למעט אולי סוכני ביון, זכאים להצביע. בכלל זה גם נספחים צבאיים בשגריריות. מדוע למנוע זאת מרמון?
תגידו, 121841
מכיוון שלפי החוק הם רשאים להצביע אך ורק *בשגרירות או בקונסוליה*. אם הם התנדבו, מרצונם החופשי, לא להיות בקרבת מקום כזה ביום הבחירות (נגיד, כי הם מנהלים משלחת רפואית בשבט אפריקאי נידח), הם עשויים להיות מנועים מלממש את זכותם.

כל הכבוד על ההסתייגות לגבי סוכני ביון (בהנחה שלא עלעלת בחוק בשבועות האחרונים): ראש הממשלה ושר הבטחון אכן מוסמכים למנוע מעובד מדינה את הרשות להצביע בחו"ל מטעמים של בטחון המדינה.

איך ראוי, לדעתך, לשנות את החוק?
תגידו, 121877
אני לא יודע אם ראוי; אני סתם מעלה תהיות. די ברור שעבור אסטרונאוט יחיד (וכנראה חד פעמי), אין טעם לשנות את החוק. אולם כשצי החלל הישראלי ימנה, נניח, ...
תגידו, 121903
הבלונדיני המשפחתי טוען שהוא בדק את הנושא, ומאחר ורמון מיצג רישמית את מדינת ישראל דינו כדין נספח לשגרירות שאינו דיפלומט כמו למשל נספח צבאי. מכאן שהוא יכול להצביע ויש גמישות מסוימת בזמנים על מנת לאפשר לו לעשות זאת. לרמון הוצעה האפשרות לנצל את זכותו להצביע במעטפה כפולה ביום לפני השיגור אך הוא בחר שלא לעשות כן מפאת קוצר הזמן.
תגידו, 121934
כששרתתי בלבנון, ביום הבחירות של 92 עברה קלפי ניידת בין כל המוצבים וכל החיילים שהיו במוצבים וכן אלו שהיו בפעילות שגרתית על הגדר (עמדות תצפית ובט"שיות) קיבלו הזדמנות להצביע. לעומת זה, לחיילים שבאותו יום היו מחוץ למוצבים (מארבים, סיורי עומק וכד') לא ניתנה אפשרות לממש את זכותם הדמוקרטית.
תגידו, 121943
לא טוב. אז מה אתה מציע?
תגידו, 121945
בתיאוריה בטח אפשר היה לארגן להם הצבעה יום-יומיים קודם, אבל בפועל זה בטח מסורבל.
תגידו, 122031
כפי שציין הגלובלי, היה ניתן להתארגן מראש, פעילות מהסוג הנ"ל היא בד"כ מתוכננת, אבל יש פה כמה בעיות. לוח הזמנים להצבת מארבים ולהוצאת סיורים אמור להשמר בסוד ואפילו החיילים מקבלים התראה של שלושה ימים מראש בלבד. כמו כן מארבים עשויים להמשך זמן רב, לפעמים שבוע ויותר, ולפעמים יש התראה חמה ומוציאים פעילות מיד.
הפתרון המועדף הוא שני מועדי הצבעה בהפרש של 7-10 ימים ועל המפקדים לדאוג שאף חייל לא יהיה בפעילות מבצעית בשני התאריכים הנ"ל. מצד שני זה דורש הערכות לוגיסטית כפולה (הייתי פעם קצין קלפי, זאת חתיכת התארגנות לוגיסטית) ועדיין יש אפשרות שחייל שאמור להצביע במועד השני יוקפץ לארוע חרום ולא יוכל להצביע. לפי זכרוני, החיילים שלא זכו להצביע לא התמרמרו על כך יותר מדי וזה לא נראה להם פגיעה קשה בזכויותיהם יותר מאשר הפגיעה הרגילה של הצבא בזכויותיו של כל חייל.
תגידו, 122092
תודה. ההצעה שלך לקיים שני מועדים נראית לי טובה על פניה, אבל אני הייתי מציע לערוך רישום של כל מי ש*יכלו* להצביע במועד הראשון ולמנוע מהם להצביע במועד השני, כדי למנוע מצב שבו איש לא בא להצביע במועד הראשון, ואז המפקדים נמצאים במלכוד. זה מביא אותי למה שמפריע לי בהצעתך, והוא הטלת האחריות הנוספת על המפקדים, מבלי להגדיר בדיוק מה היא כוללת. לדעתי חשוב מאד שבחוקי הבחירות יהיה מקום מינימלי לפרשנות ולשיקול-דעת. הפגיעה בחיילים ספורים שבנסיבות שנראות סבירות נמנע מהם להצביע נראית גם לי נסבלת, למרות מראית-העין. העניין שלי בנושא הצבעת החיילים נובע מהרצון שהחוק יבטיח שהממשלה או שר הבטחון או מפקדי הצבא לא יוכלו למנוע בפועל מקבוצות גדולות של חיילים להצביע.
תגידו, 122700
תראה את זה:
פסקה אחרונה.
תגידו, 121956
תגידו, 121976
תודה
חילול שבת נורא במסע הטרמפיסט בגלקסיה 121666
כבר רציתי לזעוק מרה על הצרה הנוראה שירדה עלינו והאסונות שיתרגשו עלינו בעיקבותיה, אך קראתי את http://moreshet.co.il/news/news1.asp?x=17550&kat... , ורווח לי מעט, גם אם לנושא חילול השבת לא מצאתי תשובה. אני מקווה לפחות שהצדיק הקדוש מר"ן רמון לא חסך מאמצים לבדיקת מזוזותיה של החללית. עוד אני מקווה, שלחבר'ה לא ימאס ממנו באמצע, שמא ישאירו אותו שם למעלה לעצור טרמפים חזרה.
עוד הגיג 121689
היש הוכחה מובהקת מזו לבורא עולם מכך שדווקא בחג זה ניטע אילננו בחלל?
(בטח מישהו הקדים אותי בזה)
עפ''י כתבה בערוץ הראשון 121716
הוא אכן נושא עימו מזוזה שנשלחה לו ע''י ניצול שואה, ועליה מוטבעת גדר-תיל מיניאטורית. גם ספר תנ''ך קטן יש עימו, למי שדאג, והעוף שהוא יאכל יהיה גלאט כושר. לא סופקו פרטים בקשר להנחת תפילין.
''מי ידליק את הבית שלי'' 121718
אני מקווה שלפחות בנושא נרות השבת הוא לא התעקש...
כל אישה ובת... 121723
הדלקת נרות שבת היא מצווה של גברים, או שאתה יודע על מר רמון משהו פיקנטי?
כל אישה ובת... 121728
מצוות הדלקת נרות חלה גם על גברים, אלא אם כן יש אשה בבית, ואז היא חלה על הנשים.
מצווה של גברים 121729
מה, שינו? שוב?
בעצם, מה כבר אתה מצפה ממצביע שינוי? זה שאני יודע לומר "שבת" זה הישג בפני עצמו (-:
אתמול באמת עלה הנושא ההלכתי 121690
בשיחה משועשעת שניהלתי עם ידידי משכבר הימים.

לגבי חללית שמסתובבת לה סביב כדור הארץ אין הרבה בעיה, צריך לעקוב אחרי שעות היום במקום ממנו היא המריאה, וכך אפשר לשמור שבת כראוי.

אבל מה עושים אם נמצאים במקום אחר? נאמר על הירח? או על מאדים? ויותר מזה, מה עושים אם מתניידים במהירות כזו, שהזמן בחללית הולך בקצב שונה מאשר הזמן בירושלים??

יש לרבובדיה אימייל שאפשר לשאול אותו שם? מן הסתם יהיו פילפולים רבים עד שתמסר תשובה מוסמכת.
הרב עובדיה כבר התייחס לסוגייה הזו 121692
בתשדיר הבחירות עם ''גן עדן, קומה ה', קומה ו'''. נמצינו למדים כי רמון משול לאותו צדיק שזכה ועלה עוד בחייו לגן עדן, וממילא יעשו לו שם הנחות לגבי סידורי תפילה.
הרב עובדיה כבר התייחס לסוגייה הזו 121798
בואו נשאיר את הרב עובדיה וחבריו על כדור הארץ. שם מקומם, אנחנו לא נתגעגע אליהם בחלל. לי, בכל אופן הם לא יחסרו בחלל.
להיפך. 121908
הבה *נשלח* את הרב עובדיה ואנשיו לחלל. אני בטוח שניתן למצוא הוכחות בתנ"ך לכל שמאדים הוא הארץ המובטחת.
להיפך. 121917
לאור עלילת מלחמת העולמות לא נראה לי שלעובדיה יש סיכוי לקבל קצבאות על הכוכב האדום.
Ulla! 121992
יש כמה בתלמוד שנקראים "עולא". אולי יש בכך משום סימוכין לקשר עתיק עליו יוכלו מתנחלי מאדים להתבסס בין מאדים לעמישראל.
אני אישית הייתי מעדיף להשאיר את החלל נקי מהם, בתור מקום לחלום עליו להיות בו בעתיד (לפחות עד גיל 21 שבגלגולי הבא). יש אותם מספיק כאן על הכדור.
Ulla! 122144
בסוף באמת יתברר שהמלמול הבלתי מובן של הרבי עובדיה הוא בעצם שורת הוראות איך לבנות טרייפודס.
Tripods? 122258
חצובות?
תלת-רגלים?
Tripods? 122260
דרייפוס
Tripods? 122262
זה היה מזמן אך אם אינני טועה זה הוא השם שניתן בספר למכונות אותן בנו האורחים.
Tripods? 122263
אני חושב שהוא התכוון לזה:
Tripods? 122266
אהא. התלת-רגלים, אם כך :-)
גדול הדור 121695
אכן, אין מבין גדול מן הרב עובדיה בהתייחסויות ההלכתיות לדקויותיה של תורת היחסות ולתובנותיה של תורת הקוונטים.
שאלה 121764
בעיתונות הופיעו פרופילים של כל אחד משבעת האסטרונאוטים בצוות "קולומביה". הצעיר ביותר הוא בן 42 והמבוגר ביותר בן 47. האם זה מקרי או שבכוונה נבחרו אנשים מעל גיל 40?
שאלה 121765
לפי מה שאני זוכר, טיסת המעבורת STS-107 נועדה במקור להיות טיסה של נשים בלבד, אבל בגלל שהגיע כבר הזמן לשבץ את הנציג הישראלי לטיסה, אז כבר הכניסו איתו עוד כמה גברים.
שאלה 121766
ועדיין יש 2 נשים בצוות וחמישה גברים. גם הן, מעל גיל 40.
יש סיבה לגילאים הגבוהים יחסית?
שאלה 121919
כנראה שהצוות יעבור סדרת ניסויים הקשורה לגיל המעבר...
תשובה 121921
כשבחרו אותם הם כולם היו בני 30. המשימה הזו מתעכבת פשוט, כבר 30 שנה בערך.

כן, המספרים לא מסתכמים, אבל את יודעת איך זה תורת היחסות.
ראיתם את תגובת הפלשתינאים לשיגור? 121928
''מזל טוב, אנחנו רק מקווים שלא תכבשו גם את הירח''. חייבים להודות שיש להם חוש הומור לפלשתינאים האלו.
זו תגובה פלסטינית רשמית? 121970
מהמוקטעה?
יש להם עוד כוח להומור?

לא טוב. להיכנס בהם ועכשיו. להנחית עליהם את ליברמן.
או לחילופין להחזיר את הנ''ל לכוכב שממנו הוא בא 121996
מתנחלים ממאדים וליברמנים מנוגה? 122026
מתנחלים ממאדים וליברמנים מנוגה? 122044
או הפוך.
די, נמאס לנו! 122098
עד עכשיו שתקנו לכם, בני כדור הארץ, וקיבלנו את משוגותיכם בהבנה ובסלחנות.
אולם לא נסבול עוד שתוסיפו להעליבינו ולייחס לנו תוצאות מפליצות מן הסוג שהובא כאן בתגובותיכם מעל דפי האייל.
גם לא נסבול את הצעותיכם הנלוזות לזהם את פלנטותינו ביצורים מן הסוג הנ"ל.
מצטערים, אנחנו לא פח הזבל שלכם ולא נהיה.
אם יחזרו ויעלו הצעות מן הסוג הנ"ל, אזי נצא משתיקתינו המדברית בת אלפי הדורות במאדים ומשלוות הסאונה שלנו בנוגה, בקיצור, נפסיק להיות נחמדים ונלמד אתכם בני כדור הארץ את מקומכם האמיתי בקוסמוס.
לא תרצו שהאייל יהיה מואשם במלחמה קוסמית.
אז שלא יחזרו דברים כאלה, כן?

המאדימים והנוגאים לא פראיירים!
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123283
האנטי פטריוטים, האנטישמים והבוגדים, שואל:
מי בכלל צריך את זה? (חיל האוויר)
למה דווקא טייס? (שיקולי יוקרה)
מה הוא באמת עושה שם? (על תקן רהיט/תייר)
כמה זה עולה לנו? (לא מעט, יותר מהלוואה לראש ממשלה)
כמה זה יועיל לנו? (בכלום)
ועוד (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...)
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123286
הם בסה"כ מבצעים את עבודתם העיתונאית, האובייקטיבית, נטולת משוא-הפנים. מי אתה שתעיר להם?
אני האייל המשתלח. 123375
והכותרת של התגובה שלך 123288
והשורה הראשונה בה מעוררים תמיהה:
למה אתה מתבטא כך? האם זה מה שאתה חושב?
אם לא, האם אתה מנסה לייצג עמדה של אחרים?
של מי?
האם הם לא יכולים להציג את עמדותיהם בעצמם?
האם התופעה הזו, שמתגברת לאחרונה, היא יבוא מפא"צ?
והכותרת של התגובה שלך 123372
בפא''צ כותבים אנשים משכילים ותרבותים בעלי תארים אקדמאים מתקדמים שמתכונים למה שהם כותבים
וזה בדיוק הבעיה שם.
חוץ מזה אילן רמון הוא בעצמו טיס ולכן שמאלני יכול להיות שהארץ תקע לו סכין בגב.
איך תדע שיש טיס קרב במסיבה? 123381
ויש לו גם שיער מלא ואישה יפה. ממש מלח הארץ.
איך תדע שיש טיס קרב במסיבה? 123382
אולי זה הכל קונספירציה של ישראל החדשה?
איך תדע שיש טיס קרב במסיבה? 127177
אני חושבת שזה ממש לא מצחיק אז תתחיל להירגע ילד
איך תדע שיש טיס קרב במסיבה? 127190
קודם כל, אני כבר לא ילד ואני די רגוע.
חוץ מזה, אם תסתכלי על התאריך תיראי שאת ההודעה כתבתי כשעוד היה מותר לדבר על הנושא בחופשיות.
וחוץ מזה, מה בדיוק את רוצה ממני?
ביקורת בדיעבד 127193
לדעת אשתו של מר גלבץ, גם לפני האסון לא בסדר שכתבו על הנושא בביקורתיות חופשית ו"איך אתם מרגישים עכשיו? אה?" אז שי בחברה טובה.
והכותרת של התגובה שלך 123377
אני מתבטא בהתאם לכינוי שלי.

זה לא באמת מה שאני חושב.

אני לא מנסה להציג עמדה של אחרים, אני מנסה לעשות פרודיה על סגנונם של אחרים.

של כל מי שמסיק מסקנות לפי הכותב והבמה ולא לפי הנכתב.
של כל מי שמנסה להשתיק כל ביקורת בשם הפטריוטיזם.
של כל מי שמשוכנע שהאמת כולה שלו, ולא מוכן לקבל את הלגיטימיות שבספק.

כמובן שהם יכולים להציג את עמדתם בעצמם, אבל הם לא יקצינו את עמדת, ואת סגנונם לצורה הפרודית שאולי תעורר מחשבה נוספת.

לא מדובר ביבוא מפא''צ. אמנם, מדובר בתופעה ששולטת בפא''צ, אבל לא רק שם.
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123339
אישית אני חושב שהם צודקים.
חלקים גדולים מחקר החלל ניראים לי כמו יציאה הסטרית מפרופורציות ושיבוש של סדרי העדיפויות.

במיוחד הפנטזיה על קבוצת מובחרים שימשיכו תא קיום המין האנושי בחלל אחרי שכדור הארץ ''ייגמר''.
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123403
אז מה, לא לחכות לך?
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123407
ניראה לך שמכל האנשים היפים עם הבריאות הטובה והפוריות וההשכלה הגבוהה הנחשבת והכושר הגופני הגבוה וכישורי הטיסה, אני יהיה זה שהמומחים של נאסא יבחרו שימשיך את קיום המין האנושי?

אין סיכוי (אלא אם נכניס להם LSD לתה או משהו כזה).
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123420
בניו יזראל מקבלים כל אחד
אבל צריך למהר ההרשמה תיסגר לאחר הבחירות.
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123425
מה איתם באמת?

מן הסתם התפוגגו, בדיוק כמו מושג "האנשים החדשים" שעברי לידר ניסה לטבוע.
והארץ, כדרכם של השמאלנים 123432
או טו טו הקמבק
אילן רמון הוא סוכן סמוי שלהם.
והארץ, כדרכם של השמאלנים 278868
יש מי שטוען שעברי לידר כבר התחיל לטבוע:

"אם לידר הוא סוג של אבא רוחני למסחרה שפשתה בתעשיית המוזיקה בארץ, אזי שעידן רייכל הוא בנו הלגיטימי."

והארץ, כדרכם של השמאלנים 278870
כמי שמזה זמן לא בקיאה במסחרת תעשיית המוזיקה בארץ, אני יכולה לספר שאתמול הייתי בהופעה מופלאה של Idan rakel's project. על פי התנהלותו על הבמה ובקהל - לאחר ההופעה, קשה לי לשייך אותו לקבוצת האמנים שההצלחה עלתה להם לראש.
מה לעשות שהם יודעים לשאול 123366
חשוב לרסן את ההתלהבות. בעוד שאני רואה בחיוב פעילות ישראלית בחלל, אין ספק שהיה ניתן לשפרה לו היה נבחר מדען ולא טייס. זהו דבר שגם היה נותן יותר דחיפה ללימודי המקצועות הרלוונטיים - מה שמהווה את התשתית האמיתית לחקר החלל.
בכך, ''הארץ'' עשה עוד שירות טוב לציבור קוראיו.
מה לעשות שהם יודעים לשאול 123367
תגיד אתה רציני? אתה באמת חושב שהוא מתנגד למה שהארץ כתבו? תקרא קצת יותר טוב,בנאדם.
מה לעשות שהם יודעים לשאול 123389
גם מיץ לא ממש הבין מה רוצה ''המשתלח''.
מה לעשות שהם יודעים לשאול 127182
אל תתיל ספק קטן באילן רמון ז''ל
מה לעשות שהם יודעים לשאול 127183
סגידה למתים זה לא פה. קח כמה אלפי קילומטרים מזרחה.
מה לעשות שהם יודעים לשאול 127404
האם אפשר היה להוקיר את פועלו של רמון מבלי לאבד את העשתונות?

מה לעשות שהם יודעים לשאול 127422
"בכל אירוע רגשי קולקטיווי יש מרכיבים של קיטש. [...] הגלישה אל מעבר לגבול הטעם הטוב היא חלק מהעניין. כך אחרי רצח קנדי וכך אחרי רצח רבין".

ארי שביט, "המאיון הרדיקלי העליון", היום במהדורה המודפסת של "הארץ":
מה לעשות שהם יודעים לשאול 127480
תודה על הלינק. הוא חשוב מאוד, המאמר הזה.

מדובר לדעתי לא בתופעה שצמחה מתוך השמאל הישראלי, אלא בתופעה רחבה הרבה יותר, מין שיתוק שקשור לפוסט-מודרניזם באשר הוא, אבל אולי גם לספקנות (רציונלית) וגם להלקאה עצמית (קתולית).
בתגובה לתגובה 128623
"שיקומו של השמאל, בניגוד לדעת שביט, יבוא רק כשהציבור, או לפחות חלקו, יבין, שאידיאולוגיית השמאל בכל זאת נושאת בחובה את פתרון הסכסוך. המאיון הרדיקלי משמש בתהליך זה קטליזטור וסמן של כיוונים מבטיחים לעתיד".

טוני שחר, פסיכולוג קליני, משיב למאמרו של שביט במאמר-אורח במהדורה המודפסת של "הארץ":
צודק בכל מילה. 128624
מצב חירום בנאס''א עקב אובדן קשר עם המעבורת 126176
מצב חירום בנאס''א עקב אובדן קשר עם המעבורת 126180
לפי התמונות ב cnn אין הרבה תיקווה.

יהי זכרם ברוך.
מצב חירום בנאס''א עקב אובדן קשר עם המעבורת 126181
עדכון חדשות של האייל:
דיון 1346
תגובה לסיפור 126358
לפי דעתי אתם צריכים לשים תמונות של אילן רמון.הייתם צריכים יותר להעמיק באסון שקרה לאסטרונאוטים ולספר בעצם מה קרה להם

נ.ב
אתם צריכים לספר איך הגיבה המשפחה ולפרסם באתר
את התמונות של המישפחה. גם להראות סרט של המקרה
שקרה. גם תמונות של למשל קסדה שנלפלה מהחללית.
תגובה לסיפור 126368
התמונות, הפרטים הנוספים, סיפורה של המשפחה וגם קטעי וידאו נמצאים באתרי-חדשות רבים ברשת. חלק מהמידע נמצא בשלושת האתרים שקישורים אליהם מופיעים בידיעה.

''האייל הקורא'' אינו אתר חדשות, ואין לו מערכת איסוף חדשות משלו. עדכוני החדשות המופיעים בו מבוססים על סקירה של אמצעי תקשורת אחרים, וכוללים בד''כ את הפרטים המרכזיים. כפי שנאמר בדף העזרה של האתר, עדכוני החדשות באייל הקורא נועדו בראש ובראשונה כדי להעלות נושאים לדיון.
תגובה לסיפור 126540
תודה, מיצ. ובנוסף לכל אלו, ראוי לציין שאם כבר היה מקום (ואין) לשים את כל הדברים האלה (סרטים באייל הקורא?! לא יהיה שום תוכן באתר שהחיבור העלוב שלי לא מאפשר לי לצפות בו!), הרי שזה בעדכון על התרסקות הקולומביה, ולא בעדכון על שיגורה. קצת סדר שיהיה פה...
תגובה לסיפור 126542
אגב, סליחה, אבל מה אכפת לך מה אמרה המשפחה ואיך נראים הילדים של רמון? אנחנו פה באייל לא אוהבים לחטט לאנשים בענייניהם הפרטיים אם הם אינם חפצים לחשוף אותם לקהל הרחב. צפיתי היום ב"מסיבת העיתונאים" המאולתרת עם רונה רמון, וליבי נחמץ אל מול התמונה המעליבה של ההתעמקות בפצעיה של גברת רמון.

התרסקות הקולומביה ומותם של חברי הצוות שהיו עליה, כולל האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, הם אסון לאומי לארה"ב ולישראל גם יחד.
מותו של האדם אילן רמון הוא אסון פרטי של משפחתו, ואבלם הוא עניינם הפרטי. אפשר לשלוח תנחומים, אבל הדרישה הזו שלך להכנס לחייהם, לדעת איך הם נראים ואיך הם מגיבים - זו התנהגות קלוקלת. בהודעה הרשמית ביקש בוש, או שמא היה זה איש נאס"א, אינני זוכר, להניח למשפחות להתאבל. דומני שהתקשורת האמריקנית עמדה בבקשה הזו בכבוד. רק התקשורת שלנו נהגה כעדת זאבים רעבים, שדורשים את ליטרת הדמעות שלהם.
השתתפות בצער משפחת רמון ומדינת ישראל 126404
אנו סטודנטים במכללת אשקלון מביעים בזאת את השתתפותנו בצער רב וביגון קודר על נפילתו של אל''מ אילן רמון אשר נשלח מתאם מדינת ישראל לביצוע משימה ולא חזר ממנה.
אין לנו ספק שאדם זה היה איש יקר לכל הסובבים אותו ולמדינת ישראל. מי יתן ומשפחת רמון ומדינת ישראל לא ידעו עוד צער.
בכבוד רב,
קולומביה 126446
איזה באסה זה היה צריך להיות בנחיתה דווקא
לראות את נפולי (מהחלל) 126480
לא הבנתי.
ואם זה היה קורה בהמראה זה היה פחות באסה?
באחת השיחות מהמעבורת אמר אחד האסטרונאוטים כי זאת חוויה שמספיקה לחיים שלמים. לפחות הם זכו לחוות אותה.
אי היתחשבות 126502
למה אינכם מכבדים את מותו של אילן רמון ז''ל ואת משפחתו השקולה הנא היתחשבו

תודה מראש
חסוי
אי היתחשבות 126508
למה אנחנו לא מכבדים? תסביר.
יהיה שלום חבר 127184
לכול משפחת רמון אני וכול חברי וחברותי משתתפים בצערכם
טוב, אני רואה ששוב נתנה המורה משימת אינטרנט על חשבון האייל 127187
דובי, לטיפולך:
תגובה 127184, תגובה 126446,
תגובה 126446, וכד'.
טוב, אני רואה ששוב נתנה המורה משימת אינטרנט על חשבון האייל 127325
כן, ראיתי. לתשומת לב המורה שבטח לא קוראת את זה בכל מקרה ולכן לא אכפת לי להעליב אותה או את תלמידיה: התלמידים שלך לא יודעים לאיית. הייתי שולח את כולכם למאמר של ירדן, אבל אני דווקא מחבב את הבחור.
תתעדכנו 128327
ההההההההההההההלללללללללללללללללללוווווווווווווווווווו
בוקר טוב אליהו אולי תתדעדכנו כבר האייל הקורא שלום רב!
קולומביה כבר טסה וכבר נסתה לנחות אבל לא הצליחה והתפוצצה בכניסה לאטמוספירה הלו!!!!!!!!! אולי תתדעדכנו כבר כיאילו כזה ראם אתר מפגר לאלא אתם באיחור של שלוש שבועות הלו כבר שבועים מאז שהיא התפוצצה ואתה עדיין בהמריאה יש לכם בעיה גדולה ממאוד רצינית של עיכוב
ביייי ביייייי בתקוה שתתאדכנו
תתעדכנו 128338
דיון 1346
תתעדכנו 128385
לפחות הם לא הודיעו שהיא נחתה בהצלחה.
התעדכננו 128386
רק כדי שידעו קוראי האייל איזה אהבלים יש בחוץ, וייהנו על חשבונם, מצאנו לנכון להשאיר תגובה זו.
התעדכננו 128387
אילן הוא גיבור! 128396
לפי דעתי אילן הוא גיבור מאוד גדול!
והוא עשה משהו מאוד חשוב למעננו, וממש חבל מה שקרה.
אני משתתף בצער המשפחה והחברים, ואני מקווה שיהיה עוד ישראלי שיטוס לחלל.
זאתי אבדה גדולה לעם ישראל, ואני לא נשכח אותו אף פעם.
אילן הוא גיבור! 128398
כתבה נחמדה
ilan ramon 128397
אנו, וכל עם ישראל, אבלים ומרכינים ראש על המקרה שארע ביום נחיתת המעבורת.
תנחומים נשלחים למשפחות האסטרונאוטים. :-(
128401
ז''ל
איינשטיין 85 128875
המחקר הזה הוא מאוד מסוקן כי אילן ידה שאללו לקרות עסון נורה ומתי שהים ימרו לחלל משהוא כרה לקנף הסמלית
איינשטיין 85 128881
לפני שאתם לומדים להגיב באייל, לימדו לכתוב.
איינשטיין 85 129098
שוב כיתת מידענות תוקפת? מה יהיה הסוף?
איינשטיין 85 129099
הפעם, לשם שינוי, הם עושים את זה בהתגנבות יחידים. אולי הם התחילו לתת שיעורים פרטיים בשימוש ברשת.
איינשטיין 85 129102
הצעתי היא שבפעם הראשונה שלוחצים על ''הגב על הערה זו'' או על ''פרסם תגובה לסיפור'', יופיע עמוד שמכיל איזשהם דברי הסבר לגבי האייל בכלל (רוב המגיבים הטכנולוגיים אינם קוראים ותיקים שמגיבים בפעם הראשונה) ולגבי פרסום תגובות בפרט, ושמעבר מהעמוד הזה הלאה לטופס כתיבת התגובה יצריך לכל הפחות תיוג של תיבה ליד ''קראתי את בלה בלה בלה ואני מסכים לנהוג לפי בלה בלה בלה'' (חסרת כל משמעות משפטית, כמובן) ולחיצה על כפתור. אפשר להשתמש בעוד כמה אמצעים כדי להגדיל את הסיכוי שהטכנולוגי באמת יקרא את דברי ההסבר ולא ימהר ''לעשות מה שצריך כדי להגיע לדף שכותבים''.

הסיבה היחידה שאני מציע את זה ולא מציע את זה בתוקף היא שבפועל אין שום דרך לגרום לכך שהחסם הזה יוצב בפני כל המגיבים-לראשונה ולא בפני אף אחד אחר.
האפשרות הפשוטה יותר 129109
בהרבה בתי ספר מותקנת חסימה לאתרי סקס. אלה מזוהים ע''י בוטים אוטומטיים שמחפשים מילות מפתח לא חינוכיות. אפשר לתחוב שורה ארוכה של ביטויים מפלילים כאלה לאחד מדפי האייל, ובא למידענות גואל.
אחרי תקופת צינון של כמה חודשים יגנז הרעיון הנואל לחייב תלמידים להגיב כאן, ואז ניתן יהיה להסיר את החסימה.
ניסו את זה כבר 129114
ראה תגובה 122360 וה"דיון" שאחריה.
איינשטיין 85 129147
שקלתי רעיון זה בעבר. האמת היא שגם כך, השארת התגובות בשני שלבים מתגלה כמורכבת למדי לחלק מהקוראים (אינני מכיר אף אתר אחר ה*מחייב* preview, להבדיל מרק מאפשר אותו). אין כאן כוונה לזלזל בקוראים, חלילה; פשוט חלק מהקהל הקבוע של האייל אינם computer-literate ברמת גולש האינטרנט הצעיר הממוצע. הכבדת חסם הכניסה הראשונה ירחיק, אני חושש, מגיבים רבים (בעיקר מגיבים חד-פעמיים ומזדמנים; למשל, קרה מספר פעמים שנציגי ארגונים שמאמר זה או אחר התייחס אליהם הגיעו רק כדי להגיב לאותו מאמר ספציפי). אני מוכן לסבול כיתת מידענות פעם בכמה חודשים, ולא לאבד מגיבים מזדמנים שתגובתם חשובה לנו (או מגיבים חדשים שיהפכו בעתיד למשתתפים קבועים).
איינשטיין 85 129151
אני מוכן לסבול מידענים בתנאי שדובי יאלף אותם בינה.
( כשהוא מתחמם עליהם חוש ההומור שלו במיטבו ).
לפיסקה האחרונה 129149
למה אי אפשר להוסיף בהתאמה האישית את האפשרות לא להראות את הדף המעצבן הזה שהצעת?

ולטל כהן: אתה באמת מעוניין בקוראים וכותבים מזדמנים שלא יצליחו לצלוח את המכשול המוצע?
לפיסקה האחרונה 129165
מובן שמשתמשים בעלי התאמה אישית לא יראו את הדף הזה. הבעיה היא אחרת: יש כל מיני סרבני-עוגיות וסרבני-התאמה-אישית (או סתם מזדמנים על בסיס לא קבוע) שיאלצו לראות את הדף הזה בכל פעם, ולעומת זאת כיוון שלטכנולוגים אין התאמה אישית, וכיוון שאני משער שהם הרבה אנשים שכותבים ממעט מחשבים, תוך זמן קצר כל המחשבים שלהם יכילו את העוגיה שאומרת "ראינו את הדף", למרות שהאנשים שמשתמשים בהם בכל פעם יהיו אנשים חדשים, שמגיע להם לראות את הדף הזה פעם אחת.
לפיסקה האחרונה 129213
אתה צודק.
לפיסקה האחרונה 129267
סביר להניח שהרעיון הזה (שאני נגדו) היה חוסם אותי‏1. אז מה, ככה מוותרים עלי רק בגלל שאני מאותגרת טכנולוגית? לא יפה.

1 לא באמת.
לפיסקה האחרונה 129289
לא ולא, במקרה כזה אני אישית הייתי מגיע‏1 ועוזר לך לרחף מעל המשוכה הטכנית, שאינה מסובכת יותר מלחיצה על כפתור ה"אשר".
_____________
1- לא באמת.
"איינשטיין 85" 129173
מישהו יכול להציע הסבר לכותרת התמוהה הזו? לא סביר שדוד וגקי, שהצליחו לשתול 15 שגיאות גסות בעשרים מלים, יכולים לאיית "איינשטיין" בלי שיצא להם "הינסתייינ".
"איינשטיין 85" 129181
גם אני תהיתי על כך ארוכות, אבל עכשיו יש לי רעיון: זה שם הרחוב ומספר הבית בו הם גרים. או שהתבלבל להם עם התיבה שמעל, שכתוב בה "דואר" ואז איזו מילה ארוכה נורא, או שהמילה "כותרת" התבלבלה להם עם "כתובת", או שילוב.
"איינשטיין 85" 129185
ואני חשבתי שמדובר במעבד התמלילים בו הם משתמשים...

_____
דורון, בחקוי נלוז לע"ע, מסגיר את קשישותו.
"איינשטיין 85" 129187
המעבד הנפוץ היה איינשטיין 8.0. על הפטנט המיקרוסופטי של הצמדת שנת הכתיבה לשם התוכנה חשבו רק ב- 95.
דווקא מתאים לדוד וגקי שלנו לתת את ה*כתובת* שלהם במקום המיועד ל*כותרת*.
"איינשטיין 85" 129189
איך ששני אהבלים מצליחים לעורר פה 16 תגובות!
הממ... 129366
גם אני מכירה את אינשטיין, ואפילו עבדתי איתו כמה שנים עד ששודרגתי לקיוטקסט עליו השלום.

________
העלמה עפרונית, מסגירה אף היא את קשישותה.
הממ... 129367
קשישות?! אני יליד 81 ויצא לי לעבוד עם איינשטיין.
הממ... 129421
אם את קשישה אז מה אני? זקן מופלג?
הממ... 129422
נדמה לי שזקן מופלג זה פחות מקשיש. וקשיש זה פחות מישיש. אבל מה אנייודעת? ‏1

1 הרבה דברים חדשים למען האמת, אבל אף אחד מהם לא יוביל אותי לאנשהו.
הממ... 129449
בן כמה אתה?
הממ... 129450
תגובה 105880
אילן רמון 129191
לפי דעתי אילן לא היה צריך לינסוע עים המעבורת קולומביה

כי כך לא היה ניפגע
אילן רמון 129221
הייתי זורק לכיוונך איזה כדור בדולח או שניים, אבל לא היית מבינה על מה אני מדבר. ובכל מקרה את לא הולכת לקרוא את זה, אז מה זה משנה?
אילן רמון 129357
היא לא היתה מבינה על מה אתה מדבר לא בגלל מגבלה כלשהי, אלא בגלל הסיבות המפורטות היטב בתגובה 100904. (עדי סתיו, לא מפספס הזדמנות לעקוץ את דובי. סתם, כי הוא רשע)
הה, התגובה היא 129368
"מלטה יוק" אומרת המערכת ומתעלמת מהצורך במילון מושגים. ליבי ליבי על אלפי‏1 הקוראים המזדמנים שיושבים משתאים מול הטכסטים הסתומים ומחפשים, לשוא, איזו אבן רוזטה איילית שתאיר את חשכת דרכם, ובמפח נפש שמים פעמיהם לארץ הצבי.
_
1- בסדר, הגזמתי. רבבות.
אילן רמון 129386
(אהם. לזה התייחסתי. אבל תרגישי חופשי לעקוץ)
אילן רמון 129388
עדי כתב ''לא מפספס'', אבל אתה פיספסת...
אילן רמון 129491
אכן. משום מה חשבתי שזאת עדי, ולא עדי סתיו. נו, נו.
מחמיא לי 129653
ומעליב את עדי. בושו והכלמו. 130064
אילן רמון 130483
איפה נמצא התמונות של חברו ואילן רמון
130102
הוא כבר מת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
וואלה? לא ידענו. 130103
מה עליך 131010
מה עליך רמון איפו אתה
האים הלכתה לאיבוד
או אוי אוי......
מה יהיה עליך
זה עצוב 132159
תראו קשה להתמודד עם הכל אבל כנראה זה גורלנו

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים