מאמינים בך פרס 1326
כהרגלו, פרס ממשיך לנצח בסקרים. די, אנשים - לא יפה לצחוק עליו ככה.

יושב לו אדם בחברת סקרים ומנסח את הסקר הבא לעיתון זה או אחר. הוא כותב את כל השאלות הרגילות - למי היית מצביע אם הבחירות היו היום, איזה קואליציה היית מעדיף... שעמום כרוני. ואז, פתאום, בהברקה של רגע, עולה לו רעיון בראש. במשך חמש דקות רצופות הוא מתגלגל על הרצפה מצחוק. ניגש אליו אחד העובדים האחרים ושואל אותן - מה כל־כך מצחיק? עונה לו הצוחק - היה לי רעיון אדיר: אולי נשאל כמה תמיכה מקבלת העבודה אם פרס עומד בראשה? עכשיו שניהם צוחקים. לאט לאט הבדיחה מתפשטת בכל רחבי המשרד, ולבסוף, בשביל הקטע, מחליטים להוסיף את השאלה לסקר. יומיים אחרי זה - הבדיחה שלהם נמצאת בכותרות העיתונים.

האמת היא שזה באמת לא יפה לעשות לו את זה. איש מבוגר, מהוגן. לא יפה לצחוק עליו ככה. למרות שאם לומר את האמת - גם אני הייתי אומר שהייתי מצביע לעבודה בראשות פרס. לא כי אני חושב ככה באמת, אלא כי זה מצחיק לאללה. מה שחשוב זה שויצמן שירי כבר מיהר לדרוש "להחליף צריח".



אבל אם נתעלם מהסקרים, יש לנו כמה חידושים בתשדירי הבחירות. לא בליכוד, כמובן. בליכוד אין חדש - אחדות, גדר בטחון, שרון. הכל כרגיל. הוסיפו איזה תשדירון קטן שקורא לאנשים שלא להצביע למפלגות הקטנות (וגם מצביעת עבודה הגניבו פנימה, כעקיצה), אבל כעקרון, הליכוד אפוף זחיחות. במקרה שלהם, כמובן, זה מוצדק לחלוטין. עם עוד שבוע אחד לבחירות, לא עושה רושם שמשהו יכול להזיק עוד לליכוד: מי שהתעצבן על השחיתויות, כבר עזב. 32 מנדטים זה כרגע המינימום של הליכוד (לפני המתלבטים, שיכולים עוד לשנות לכאן או לכאן, כמובן). לא בדיוק ימי הזוהר של המפלגות הגדולות, אבל בהחלט שיפור לעומת הבחירות הקודמות. בפני שרון עומדות, בקונסטלציה הנוכחית, לפחות שלוש אופציות ריאליות להקמת ממשלה אחרי הבחירות, והוא לא צריך לדאוג יותר מדי.

בעבודה, לעומת זאת, עדיין מנסים לנפנף בידיים, בתקווה שאולי אחד המצביעים הפוטנציאליים ישים אליהם לב. שלושה תשדירים חדשים הציגו היום בעבודה. הראשון מנסה להסביר מדוע עזבה המפלגה את ממשלת האחדות: מחדל הגדר, מובטלים, מיתון, עניים, ילדים רעבים. הם מזכירים גם את מה שהם מכנים "'הישגיו האישיים' של שרון": פרשת האי היווני, סיריל קרן. "רוצים להמשיך?" שואל התשדיר - "תצביעו מחל או שינוי". השני ממשיך לאיים על מצביעי שינוי, בהומור דלוח משהו: "מבצע למצביעי שינוי: מצביעים שינוי ומקבלים ממשלה ימנית צרה!", ועוד מוסיפים חידוד קטן: "בגלל המצב, כנראה לא תהנו במיוחד מזכייתכם זו". הא הא.



בתשדיר השלישי ממשיכה העבודה להציג את הרשימה שלה. בייגה שוחט (שכבר הופיע, אמנם, בתשדירי העבודה) מציג את הנתונים שנתפרסמו אתמול: 300,000 מובטלים. שוחט מנסה לשכנע את הצופים שהעבודה היא אלטרנטיבה אמיתית מבחינה כלכלית: "ב-‏92' קיבלנו משק עם 200,000 מובטלים, וירדנו ל-‏120,000. אנחנו יכולים לעשות פעם שלישית מה שעשינו פעמיים" (אני מניח שהוא מתכוון לימי ברק, אם כי ממשלת ברק לא הוזכרה בתשדיר).

העבודה נרתעת משום מה מעיסוק בנושאים הכלכליים. התשדירים של היום הם אולי סנונית ראשונה, אבל ההימור שלי הוא שכהרגלם, הם לא יצליחו למשוך קו הסברתי לאורך זמן. דווקא את נושא הגדר, שהיה לכאורה תחת אחריותו של פואד בממשלת האחדות, דווקא אותו מתעקשים לשמר בקמפיין של העבודה. אבל העניין עם הנושא הכלכלי הוא שהרבה יותר מדי מפלגות רוכבות עליו בבחירות הללו: מרצ, עם אחד, חד"ש, המרכז, ש"ס - שלא לדבר על מפלגות המחאה להב"ה וזעם. במצב כזה, לא מספיק להגיד שרע, צריך גם להגיד איך יהיה יותר טוב. את זה, העבודה לא עשתה. להגיד "עשינו" אף פעם לא משכנע. צריך להסביר מה תעשו. אבל מפלגת העבודה מתעקשת לפספס כל הזדמנות, וגם הנושא הכלכלי יחמוק מבין אצבעותיה.



ובכל זאת, קשה להתלונן על העבודה כשהם היו המפלגה היחידה שאפילו הזכירה את הנתונים מאתמול. במרצ הוזכרו העניים רק בחצי מילה, בדבריו של יוסי שריד שדיבר לפני שבוע בעת ביקורו בחברון. "אומרים שאין כסף", אומר שריד, "אבל פה הכסף זורם חופשי", אחרי שסיפר לנו התשדיר שמול 200,000 פלסטינים בחברון עומדים חיילים שמגינים על לא יותר משבע משפחות שיושבות בתל־רומידה.



ולא רק סיבות כלכליות יש למרצ לצאת מהשטחים. אחרי תקופה ארוכה שמרצ הסתירה את עמדותיה המוסריות לגבי השטחים, הוציאה היום המפלגה תשדיר שלחץ חזק על בלוטות הדמע: אם שכולה מספרת על בנה שנהרג במחסום ליד עופרה: "זה חור בלב שאף אחד שלא עבר את זה לא יכול להבין." האם קראה לצופים "לקחת איזשהו סטנד. שום קרוואן לא שווה מוות של ילד". את התשדיר סיימו צמד שקופיות עם מסר חזק: בראשונה נאמר שאותו בן נהרג כמפקד מחסום בעופרה. ובבאה: "המחסום בוטל למחרת". אי אפשר להתווכח עם זה.



גם חד"ש לא דיברו על הכלכלה. בתשדיר שלהם הוצג שוטר שנאלץ להתמודד עם הפגנת המושבניקים מול הכנסת: "זורקים עלי ביצים! חוסמים את הכביש!" הוא צועק אל תוך מכשיר הקשר, ובתשובה אומרים לו - לשמור על איפוק. והוא? סופג. לאחר מכן הוא עומד מול הפגנת מגדלי מלפפונים בטמרה: "חוסמים את הכביש! לא, לא זורקים אבנים... מלפפונים". את הפקודה שהוא מקבל אנחנו לא שומעים, אבל רואים: בצילומים אמיתיים מתוך ההפגנה נראים שוטרים בועטים במפגינים ומכים בהם נמרצות. היה אפשר להסתפק בזה, אבל חד"ש העדיפו להביא לנו שוב את דב חנין, שהסביר לנו שישראל נמצאת במשבר של זכויות אדם. את זכויות האדם, אומר חנין, "צריך לעגן לא רק בחוק, אלא גם במציאות." מול שני המסלולים של פוליטיקה יהודים ופוליטיקה ערבית, אומר חנין, "אנחנו מציעים שותפות יהודית־ערבית".

גם האיחוד הלאומי מציעים שותפות יהודית־ערבית. בערך. אחרי שהזכיר לנו התשדיר את תמיכתו של חאג' אמין אל חוסייני בהיטלר, המשיך התשדיר במשוואה: היום תומך אחמד טיבי בערפאת. "יאסין הוא המורה הרוחני שלהם", אומר ליברמן בתשדיר, וממשיך לספר לנו על פוגרומים ביהודים ובאותה נשימה גם על חסימת כבישים. את המסקנה מציג לנו אריה אלדד: לחזק את כושר ההרתעה של ישראל, לגרש משתפי פעולה עם הטרור, עונש מוות למחבלים, הדחת ראשי ערים מסיתים - וגולת הכותרת: התניית אזרחות בשבועת נאמנות. הדברים מופיעים על המסך בעת שאלדד אומר אותם: "ערבי־ישראלי, אתה מוכרח להחליט: להיות נאמן או ללכת מכאן".



גם במפד"ל רוצים לגרש, אבל הם מסתפקים במועט. בתשדירון קצר בינות למיחזור המתמשך של המפד"ל, אומרים בפשטות "מרוב פוליטיקה שכחנו את מה שחשוב באמת: כל עוד ערפאת נשאר, הטרור ישאר". קצר ולעניין. אם כולם היו כאלה היינו גומרים את המקבץ תוך חמש דקות. המממ...



גם במפלגת המרכז, ששמה לכאורה את הנושא החברתי בראש מעייניה, לא התייחסו היום לנתוני האבטלה. במקום זאת, בחרו לפנות לקול הרוסי. מסתבר שבמקומות השלישי והרביעי ברשימת המפלגה ישנם נציגי עולים. אלכס טנצר, שעמד, לטענתו, בראש "הועד לקיום הבטחות שניתנו לפני הבחירות" (נשבע לכם!), אומר שהוא לא עומד להבטיח הבטחות. הוא בסך הכל מתמודד, הוא אומר, "כדי לעזור לכם". אמינות. גם לריסה צפובסקי (מקום 4) רוצה להכנס לכנסת, ומספרת לנו שמפלגת המרכז דואגת לעולים "יותר מאשר מפלגות שאומרות שהן של עולים". סליחה, מי את?



ההפתעה של היום הייתה דווקא של יהדות התורה. כולם מדברים על הכל, כמובן, אבל רק ג' מדברת על... לא, לא יהדות - איכות הסביבה! חה"כ רביץ שהוכרז על־ידי גלובס כאחד מארבעת האנשים המשפיעים ביותר על איכות הסביבה בישראל, מספר לנו ש"אם אתה מצביע ליהדות התורה, זה קול חזק מאוד לנושא של איכות הסביבה". ממש ירוקים בשחור.



מחר בדיוק שבעה ימים לבחירות. בעבודה מתארגנת קבוצה שרוצה להציג את פרס כמועמד העבודה לראשות הממשלה. פרס, שקשה לו לא לקבל מחמאה כזו, עשוי ממש להסכים. לו אני הייתי מצנע, הייתי תומך במהלך שכזה - אחרי שגם פרס לא יצליח באמת להרים את העבודה מהקרשים, זה יהיה הסיכוי היחיד של מצנע לשרוד פוליטית עד לבחירות הבאות.

הייתי אומר שיהיה שמח, אבל כנראה שלא. באין אלטרנטיבה אחרת, נאלץ לחזור למועמדת היחידה שמשדרת אמינות: הצביעו לימור, לעתיד שחור.

צפייה מהנה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מפתיע בהחלט 122574
חדלתי כבר לעקוב אחרי התשדירים, ואני מסתפק בדו"חות האייל הקורא.
אכן ח"כ גפני זכה לשבחים מצד ארגון הגג של ארגוני איכות הסביבה - "חיים וסביבה". עם זאת, הוא גם הכשיל את חוק יסוד איכות הסביבה שהציע ח"כ נודלמן מהאיחוד הלאומי, עקב התנגדות חרדית עקרונית לחוקי יסוד באשר הם.
מכל מקום, אני מופתע לשמוע שיהדות התורה הכניסה את הנושא הסביבתי לקמפיין, כאשר רק אתמול היתה כתבה של צפריר רינת ב"הארץ" על הזנחת הנושא אפילו בתשדיריהן של מרץ ושינוי.
מעניין האם מחר נראה את שר הפנים ישי, בתשדיר ש"ס, מספר שהוא הכריז בשנת 2002 על 22 שמורות טבע וגנים לאומיים חדשים - המספר השנתי הגדול ביותר מאז קום המדינה (ואת זה אכן צריך לזקוף לזכותו)?
סלחו לי על הבדיחה הרדודה 122592
אבל נדמה לי שמצנע מנסה להתגלח על זקנה של העבודה. הוא הבין שהבחירות האלו אבודות מבחינתו, ולכן הוא החליט להכניס את המפלגה למלכודת ממשלת האחדות, בכדי שלאחר מכן חברי המפלגה יוכלו להדיח אותו ולהצטרף לממשלה. כך הוא יחזק את אמינותו (ויוסיף רחמנות כבונוס), על מנת שיוכל לחזור, בעוד כמה מערכות בחירות, כשהמצב יהיה יותר נוח למפלגת העבודה. נשמע מופרך? גיזרו ושימרו...
סלחו לי על הבדיחה הרדודה 122594
אם העבודה תצטרף לממשלה גם הפעם, בעוד כמה מערכות בחירות לא תתקיים יותר מפלגת העבודה.
סלחו לי על הבדיחה הרדודה 122598
אתה רומז שהיא עדיין קיימת?
יהדות התורה ואיכות הסביבה 122601
תשמעו, זה כבר מתחיל להיות מרתק. אחרי ה'עזרה לחלשים' באה יהדות התורה ומסבירה שהיא גם בעד איכות הסביבה. את מה זה מזכיר לכם? כן, את השמאל. האם יהדות התורה התחלקה על השכל?

בכלל לא. יהדות התורה בסך הכל מחשפת את קולם של 'המתקרבים לדת'. אלו שהיו מצביעים עלה ירוק לפני שנסעו להודו, אבל אחרי שפגשו חב"דניק בנמל התעופה של דלהי ועיניהם נפקחו, הם "מתקרבים". הם לא דוסים, אבל חשוב להם לעזור לחלשים. ואיכות הסביבה. ומה רע באלוהים?

אני תוהה אם נצליח לגרד כזה מצביע, שמתלבט בין יהדות התורה ועלה ירוק.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 122602
סביר למדי שהניתוח שלך הגיוני, שהרי גפני הוא יחיד מבין 5 חכ"ים ביהדות התורה הנוקט עמדות פרו-סביבתיות, ועדיין גם בקרב החרדים יש כאלו המתחילים לגלות מודעות לאיכות הסביבה.

סתם לידיעה כללית - הפרסומאי החרדי דודי זילברשלג השתתף בדיון חי בפורום איכות הסביבה ב-YNET, לפני כחודשיים ביחד עם ח"כ מוסי רז.

מה שמעצבן אותי בתגובתך הוא הקישור בין "עלה ירוק" ואיכות הסביבה. בעוד שאני משוכנע ש"עלה ירוק" תיכנס לכנסת, אני משוכנע שפעיליה לא יעשו דבר מועיל למען נושאי הסביבה לאחר שייבחרו לכנסת.
עלה ירוק ואיכות הסביבה 122605
ההתרגזות שלך לא במקום.
מאחר שלשנינו אין כדור בדולח, אני לא רואה על מה מבוסס ה'שכנוע' שלך. אתה מוזמן לא להאמין לאנשי 'עלה ירוק' כשהם משתתפים בהפגנות למען איכות הסביבה (ויוזמים פעילויות כאלה) ולטעון שהם רק 'תופסים טרמפ', אבל לנחש מה הם יעשו בכנסת, ולטעון שזה יהיה ההיפך ממה שהם טוענים שיעשו, זה ניחוש אישי שלך. הניחו שלי הוא הפוך, ולא ברור לי למה אתה מתעצבן.
מה גם שהניחוש שלי היה על בסיס המשיכה האלקטורלית - ובנושא זה אין ספק שעלה ירוק *מציגה* חזות ירוקה, ולכן יש סיכוי שמצביע שנואים אלו חשובים לו יתלבט בינה לבין יהדות התורה (ומרצ, וחד"ש, והירוקים)
יהדות התורה ואיכות הסביבה 122615
קהל היעד של יהדות התורה לא צופה בתשדירים. ליהדות התורה יש זמן שידור שאין לה מה לעשות איתו. אז היא מפריחה כל מיני בלונים - אם משהו יביא מצביע אחד או שניים - מה טוב. לא הביא? לא קריטי.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 122622
ומי משלם על התשדירים האלה?
יהדות התורה ואיכות הסביבה 122624
משלם המיסים, כמובן. כמו כל התשדירים (ואל תאמין למה שישראל אחרת אומרת).
ישראל אחרת והכסף 122984
היה עדיף אם הכסף לתשדיר של ישראל אחרת היה מגיע ממשלם המיסים.אם הוא לא מגיע ממשלם המיסים, הוא צריך להגיע ממישהו עשיר מספיק לתרום כמה מאות אלפי שקלים וזה מסוכן: הייתי בכנס של ישראל אחרת פעם ואחרי שנגמר ‏1 שאלתי את אחד מהמועמדים מאיפה הכסף לשלטים ולפרסומות, מסתבר שיהודי אמריקני תורם להם כסף.

1 מהר מאוד, בלי הצגת עמדות בכלל, הדבר היחיד שאמרו הוא "היינו קטנים, עכשיו אנחנו גדולים, צריך לחשוב על מצע"
____________
לא יפה לצחוק על העבודה, לא למדתם שלא מתגרים בקטנים ממך?
ישראל אחרת והכסף 123106
תראה, את מה שיש בתשדיר שלהם יכול לצלם כל רגולר יוסי עם מצלמה ביתית. הפרופס שלהם מסתכמים בכלב על דש-בורד וכמה זרדים.

אין מגבלות על התרומות שאפשר לקבל ממקור אחד? היתכן כי ישראל אחרת (גאספ!) עוברים על החוק?!
ישראל אחרת והכסף 123116
העריכה הגרפית ויש להם כזו עולה כסף מה גם שהתשדיר שלהם נראה שנעשה לא בידי חובבנים. דיברתי איתם בזמן שהם היו עדיין עמותה בלבד אבל סביר להניח שמקורותיהם עדיין דומים או זהים

את משפט הדש פרופרס וכלבים לא ממש הבנתי
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123191
האם המפלגות מגישות לחשב משרד האוצר חשבון הוצאות על התשדירים? אני חושב שלא, שהם מקבלות תקציב גלובלי, ויכולות להוציא אותו על הרבה מטרות (ניחוש: כולל תליית פשקווילים בבני-ברק). אם אני צודק, לא הסברת כאן למה הם טורחים.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123457
לא טורחים מה? להפיק תשדירים? כי לא אכפת להם לנסות ולגרד כמה קולות חילוניים. עשויים להיות כאלה.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123562
אוקיי, אבל כשאמרת את זה קודם, ארז שאל שאלה הגיונית, "מי משלם על התשדירים האלה". שאלה במקומה, כי זה לא מספיק שהם חושבים "אולי מישהו או שניים יצביעו בשבילנו", הם צריכים לחשוב שמספיק אנשים יצביעו כדי שההוצאה תהיה כדאית. אתה שללת את השיקול הזה באומרך שאין להם הוצאה, כי משלם המיסים משלם. את זה ניסיתי להפריך; תהייתו של ארז (ושלי) בעינה.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123763
האם הם צריכים לשכנע את הציבור הקבוע שלהם? המפלגה הזאת שינתה את כמות המנדטים שלה במשהו בעשר-עשרים שנים האחרונות? נראה לי שהציבור הפנימי שלהם מוצה עד תום.
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123784
המפלגה הזאת הייתה קיימת בעשר-עשרים השנים האחרונות? יהדות התורה רצה לראשונה בבחירות 92 (טוב בעצם, באמת עברו מאז כבר 10 שנים), והיא איחוד של מפלגות "אגודת ישראל", ו"דגל התורה" שאאל"ט רצה בנפרד רק פעם אחת בבחירות ב88 וזכתה ל2 מנדטים.

בכל מקרה, מה שרציתי להגיד הוא שלאור החשש הגדול אצל החרדים מהתחזקותה של שינוי, "מתיחת האיברים" שם הפעם תהיה מאומצת במיוחד ולדעתי ישנו בהחלט סיכוי סביר שיהדות התורה תגיע ל6 מנדטים (הבעיה שלהם היא שמרזל קצת מפריע להם). ש"ס תסיים עם 12, וביחד יהיה להם יותר מה-‏15 של שינוי.

אגב, יש הערכות בשינוי להרים את המבצע שאירגן ברק בבחירות הקודמות (ושספק אם הצליח באמת לשנות במשהו) ולשלוח משקיפים לקלפיות החרדיות?
יהדות התורה ואיכות הסביבה 123855
נו, באמת. זה כמו להגיד שמפלגת העבודה לא התמודדה ב-‏99', או שמפא"י ומפלגת העבודה זה שתי מפלגות שונות. יהדות התורה היא גלגול של אגודה. בכל הבחירות, פרט לאלו שבהן דגל התורה רצה בנפרד, אגודה, על גלגוליה, קיבלה את אותו מספר המנדטים, גיב אור טייק מנדט אחד.
תצביעו מחל או שינוי 122606
הטון המפחיד שבו נאמר המשפט הזה החזיר אותי מיד ל'דיסקו מנאייק' של טיפקס. היו צריכים רק להוסיף 'אני הפרס בקורנפלקס!' באותו טון להשלמת הפרפראזה.

בדע"ם התשדיר אותו תשדיר והערבייה אותה הערבייה. בתגובה, בחר הליכוד להציג מאוכזבת העבודה כמומ"ה (כוסית מהכתפיים ומעלה) בהתאמה.
המתקפה על שינוי 122720
בניגוד להסברים המקובלים, דעתי האישית היא שמצביעי שינוי בבחירות אלו הם דווקא מצביעים פוטנציאליים לימין//מרכז ותכלית פרסומי העבודה ומרץ המזהים את שינוי עם הימין, מלבד התועלת להעביר עוד קול או שניים לשמאל המוצהר, באים דווקא "להרגיע" את הימניים שמתלבטים אם להצביע שינוי על רקע שמאלניותה, ועל ידי כך לדאוג ל*תפיחתה* של שינוי שתהווה ככל הנראה חלק מרכזי מהבלוק שיפיל את הממשלה הבאה‏1.

1 אני מקווה שהסברי הרגיע אותך במעט דובי.
המתקפה על שינוי 122734
אין לי ספק ששינוי נהנית מהמתקפה עליה. אבל אני מטיל ספק בטענה שזו נעשית במטרה מודעת לסייע לשינוי.
כולם דוסים... 122867
... אז מה זה כבר משנה.
אבל למרות ששניהם שחורים, ולכן לא ראויים להתייחסות נפרדת מצדך, עדיין מדובר על הרב גפני שקיבל את תואר "אביר איכות הסביבה", ולא על הח"כ רביץ.

וההגיון שלהם מאוד ברור ובכלל לא מפתיע. הקהל הפוטנציאלי שלהם כבר נמצא להם בכיס, חוצמזה שהוא ממילא לא מסתכל בטלוויזיה. אז מה אפשר לעשות עם כל הזמן והכסף שמגיע להם? לנסות לשחק על עוד שניים שלושה קולות של חילוניים, השם ירחם.

והתשדירים שלהם דווקא יצאו מהיפים בתשדירי הבחירות האלה. (מהיפים - ביותר! - בתשדירי ישראל).
כולם דוסים... 122884
אכן, טעיתי. טעות דבילית משהו, מכיוון שכללתי תמונה שמראה את שמו של הח"כ הנכון. קורה, אף אחד לא מושלם.

אבל הרבה יותר כיף לתקוף, נכון? להאשים הרבה יותר נחמד מאשר סתם לתקן.
חבל שהעבודה לא מחליפה לפרס 123108
היה תענוג לתת לפרס עוד סנוקרת בחירות.

הוא רגיל, אנחנו נהנים....

אני בעד פרס לראשות העבודה. (עד המישהו יבין את הסיסמא שלו, יגמרו הבחירות....

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים