מרחמים עליך מצנע 1330
העבודה ממשיכה בצניחה חופשית, אבל למי אכפת - מפלגת זכויות הגבר סוף סוף הוציאה תשדיר חדש!

מה אני אגיד לכם? חשוד, חשוד מה שקורה פה. לא מספיק שנחשפה המדליפה של פרשת סיריל קרן, היא גם מצהירה בריש גלי שהיא עשתה את זה מסיבות אידיאולוגיות. לא יודע לגבי האינטליגנציה של אנשי הפרקליטות, אבל לו אני הייתי רוצה לפגוע בשרון, לא הייתי מספר לכולם שניסיתי לפגוע בו כדי לסייע לעבודה שבוע לפני הבחירות. אם הייתי אדם שנוטה לקונספירציות, הייתי אומר שהיא חפרפרת של הליכוד.

אבל פה המזל הרע התמוה של מצנע לא נפסק - דווקא היום החליטו במשטרה להודיע על חקירת יו"ר מפלגת העבודה עקב עסק מלוכלך שהיה לו עם קבלן בחיפה. שום דבר מהפרטים לא היה חדש - אפילו פה באייל כבר נכתב רבות על כל הסיפור. שישה ימים לפני הבחירות, פונקט, מצנע נחקר.

וזה לא כאילו העבודה התחילה לאיים פתאום על מישהו, להלחיץ את שרון, משהו כזה. סתם, יום של חול. אז אי אפשר לתת לבן־אדם לפחות להפסיד בכבוד? כבר התחלתי לשקול להצביע "אמת", מתוך רחמים.

בתשדירים, העבודה מצליחה להמשיך ולדבוק בקו הכלכלי: "לא צריך להיות פרופסור בכלכלה כדי להבין", אומר התשדיר, ומראה כיצד הכלכלה תמיד קורסת תחת ממשלות ימין, ותמיד עולה תחת ממשלות עבודה. אברהם שוחט אפילו סיפר לנו בגאווה איך בתקופת ברק, האינפלציה עמדה על אפס אחוז! (פססט! בייגה! אפס אחוז אינפלציה זה דבר רע, לא טוב. אבל תמשיך, תמשיך). כחלק מסדרת "מה יקרה בשנה הבאה", סיפר לנו מצנע שבשנה הבאה ישתחררו כמה עשרות אלפי חיילים, ו"אחרי הטיולים בעולם", אנחנו חייבים לדאוג שיהיה להם בית חם לחזור אליו.

אם כל הגילויים הסנסציוניים היום הם באמת תוצרים של קונספירציה, אין זה אלא ניסיון להרוג זבוב בתותח. העבודה לא רק הרימה ידיים, אלא גם טורחת להטיח אגרוף קמוץ, מפעם לפעם, בראשה שלה.



ואכן, בליכוד ממש לא מודאגים מהעבודה: תשדיר מנומנם שמאשים את מצנע בהיותו האדם האחרון עלי אדמות שמאמין לערפאת, כמה אנשים ברחוב ("מנהיג אינסטנט עם שלום אינסטנט"), וזהו, בערך. את המתקפה העיקרית שמרו בליכוד למפלגות הקטנות: "הרבה מפלגות מבטיחות לתמוך בשרון", אומר התשדיר, "אבל מספיקה רוח קטנה, והן עפות". מוסר השכל: רק הצבעה למחל היא הצבעה לשרון. גם לימור לבנת, אולי על תקן מורה, גויסה כדי להסביר לתלמידים ש"ישראל רוצה את שרון כראש ממשלה", וש"רק פתק אחד מחזק את שרון". אם לא תצביעו מחל, מאיימת המורה, זה "עלול להביא אותנו לבחירות חדשות". אמממ... הכלב אכל לי את הפתק?



ש"ס, עם שלושה ספוטים נפרדים, הסתפקה בעיקר במיחזור, אבל גם הוציאה תשדיר חדש בכיכובו של הרב אבוחצירא, ש"למרות שמעולם לא התערבתי בבחירות", הפעם הוא מצהיר כי "חובה קדושה על כל עם ישראל" להצביע ולשכנע אחרים להצביע לש"ס. "גם אבי הקדוש עליו השלום", אומר אבוחצירא, ולא אומר מה גם אביו הקדוש עליו השלום. מה שכן יש זה תצוגת רהיטים - המיטה בה ישן, הכיסא עליו ישב, "נרות דולקות". אין פואנטה ברורה לתצוגה הזו, אבל מיד לאחריה מבטיח הרב לצופים ש"כל מי שיקבל את הקריאה שלנו, ידע שכל משאלותיו יתקבלו ברצון" אצל בורא עולם. איפה חשין כשצריך אותו?



ש"ס גם טרחו לאיים על הצופים ששוקלים חלילה וחס להצביע לליכוד ש"כל קול לליכוד הוא כמו קול לשינוי". גם באיחוד הלאומי מנסים לגרד כמה קולות מהליכוד: "ליכודניק אמיתי מצביע איחוד לאומי!" רועם קולו של ליברמן בתשדיר. אגב האיחוד הלאומי (דבר האיש ברחוב: "יש להם גם את האיחוד, וגם את הלאומי"), שמתם לב לשיפור הפלאי ברמת ההפקה של התשדירים שלהם לעומת הימים הראשונים? אבל לא לדאוג, כדי לכסות על ההוצאות, האיחוד הלאומי ממחזר אנימציה מתשדירי הליכוד (כולל קרדיט, כמובן).



ימינה יותר, בחרות, קליינר ומרזל ממשיכים את החלוקה של באד קופ וורס קופ: קליינר, בקולו החלוש, יושב מהוגן במשרד ומסביר שעבור הערבים "מדינה פלסטינית היא רק קרש קפיצה לכל ארץ ישראל. הם לא מוותרים על פלסטין השלמה, ואני לא מוותר על ארץ ישראל השלמה. רק... בכוח ננצח...". ולעומתו, מרזל, ישוב במכונית נוסעת, אומר בזעף - "לערפאת אני אומר לך לעזאזל. אתה לא תראה מילימטר אחד מארץ־ישראל".



הרחק בעבר השני של הקשת הפוליטית, אין יותר מידי חידוש. רע"מ נדפקו עם תשדיר שחציו הראשון היה כמעט בלי קול, בעוד חד"ש מיחזרו את הנאום המתלהם של בכרי.

במרצ דווקא כן הביאו תשדירים חדשים: ראשית, פירטה מרצ את כל יוזמות החקיקה שלהם בכנסת האחרונה. מכיוון שאצה להם הדרך, לא ממש הספקתי לרשום משהו, אבל אני מניח שאפשר למצוא הכל באתר שלהם. מי שבקטע דווקא יתרשם מהרשימה, סביר למדי. לאחר מכן, הציגה מרצ "חמש עשרה סיבות טובות להצביע מרצ", והציגה את 15 המקומות הראשונים ברשימה שלהם, ומיד לאחר מכן עלה יוסי שריד על מסכינו עם בקשה אישית: "השוו בין רשימות המועמדים", והפנה את תשומת ליבם של הצופים "דווקא לעשירייה השנייה שלנו. עוד דחיפה קטנה מכם, והם כבר בפנים". זה היה אמנם תשדיר טוב, בסופו של דבר, אבל בחזקת "מעט מידי, מאוחר מידי". לא זה מה שיציל את מרצ מתוצאה מתוצאה מתחת לעשר.





מכיוון שאנחנו מתקרבים לסוף (מחר שעה שלמה של תשדירים!), שוב צצות להן כל המפלגות הקטנות. מפלגת לידר, למשל, שמה את כל ביציה בסל אחד ובזבזה את כל זמן הפרסום המוקצה לה, כך נראה, בתשדיר אחד ארוך כאורך הגלות, שכלל ברובו המוחלט איש אחד (ז'ירינובסקי, אמרו לי) יושב ומדבר ברוסית. אפילו זוויות צילום לא החליפו רוב התשדיר. שעמום כרוני.

זנ, קך וזעם לא חידשו, אבל להב"ה דווקא כן: בעקבות הצהרתו של הנגיד כי "התמוטטות בנק גדול איננה תסריט דמיוני", הציג אלי לוינגר סקופ מזעזע: מסתבר שלבנק הפועלים אין גרוש על הנשמה. בתשדיר הם הראו כיצד כל 13 מיליארד השקלים בהון עצמי של בנק הפועלים יורדים לטמיון עקב חובות ו"טעויות חישוב ריבית" (שמניסיוני האישי דווקא נוטות לטובת הבנק, לא להפך), והופכים לאפס עגול. אז פונה הקריין לכתבים הכלכליים (בשמותיהם!) ושואל - למה הם לא חושפים את זה לציבור? השאלה האמיתית שעולה בעקבות התשדיר היא האם באמת מפלגת תנועות המחאה דואגת לבנקים? האם הם אלו שזקוקים לקול המחאה של להב"ה?



במפלגת המרכז הציגו תשדיר קצר שבו בעיקר הבטיחו "מחר בתשדרינו: התוצאות המפתיעות של סקר 'מאגר מוחות"'. אני מחכה בכיליון עיניים! האם מפלגת המרכז תהיה השניה בגודלה בכנסת? האם, אם רק כל מצביעי העבודה יתמכו במפלגת המרכז, נוכל לשבור את התיקו הפוליטי ולהפיל את ביבי?! אה, לא, זה היה כבר. סליחה. נו, אז מה כבר יהיה בסקר המפתיע של "מאגר מוחות"? נדווח מחר.

גם צומת עלתה בתשדיר זריז שבו הבהיר רפול ש"הבעיה החברתית היא שתקבע את גורלנו ואת כושר העמידה שלנו", בעוד ראש התנועה הצהיר חזור והצהר ש"אנחנו הולכים רק בתחום הזה!" אפשר רק להניח שהוא מתייחס לשקופית שהופיעה מיד אחריו, שהכריזה כי החינוך יוכרז כמקצוע מועדף. למי שלא יודע, אגב, כדאי להזכיר שמקצוע מועדף (מתדלקים, עובדי בניין) הוא מקצוע שלחייל משוחרר שעובד בו חצי שנה מובטח מענק מיוחד. אין ספק שהכרזה על חינוך כמקצוע מועדף תביא לעלייה דראסטית ברמת החינוך בישראל.

אבל התשדיר המוצלח ביותר של הערב הולך, סוף סוף, למפלגת רע"ש, שהחליטה רק עכשיו לצאת בקטע חדש. בתשדיר הופיעו שלושה אנשים: סיני קורן (מעמותת "אזרח קטן - אזרח דפוק") איים שהמצב הכלכלי הולך להחמיר, ורק רע"ש יגנו על הציבור. תומר כהן (מארגן מסיבות) הבטיח, נשבע לכם שאני לא ממציא את זה, שרק מפלגת רע"ש תפעל לטובת פתיחת מועדוני ריקודים באזורי פיתוח ולמען מסיבות טבע. בחור ששמו אל־חי (ככה היה כתוב, באמת! למה אתם לא מאמינים לי?!), נהג מונית, צעק בזעם רב שמפלגת רע"ש תדאג לזכויות נהגי המוניות - למשל: "ביטול הפעלת המונה בכל נסיעה!". אני לא חושב שיש צורך בהערה צינית ממני, נכון? תמציאו משהו בעצמכם.



כמו שציינתי, מחר שעה שלמה של תשדירים - כבר רואים את הסוף של הבחירות הללו. קצת לפני זה, יש לי גם מבחן מחר. אז אתם תאחלו לי בהצלחה, ואני אאחל לכם --

צפייה מהנה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123206
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123221
לא הודיעו שום דבר אחר, אז כנראה שכן.
איך הם נפלו ככה? איך זה שלפי הסקרים לעלה ירוק יש סיכוי יותר גבוה משלהם(הם בכלל לא מוזכרים כרגע כאופציה) לעבור את אחוז החסימה? איך הימרתי שהם יקבלו 3 מנדטים בטוטו הבחירות של פא"צ?
טוטו הבחירות האמיתי 123257
לפי הכתבה הליין של העבודה שם הוא 20.5 מנדטים. אני שוקל ברצינות להמר שם, נראה לי כמו הכסף הכי קל שעשיתי בחיים שלי.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123313
איך הם נפלו ככה? כי הם מפלגה אידיוטית, זה איך. אין להם שום קו ברור שמפריד אותם מהמפלגות האחרות - הרעיון האווילי של "פוליטיקה ללא פוליטיקאים" לא רק שכשל בכל מקום בעולם שניסו להריץ אותו, גם בארץ הוא נפל מספר פעמים; ובכל מקרה, מדובר ברעיון חסר תוכן. מה זה פוליטיקה ללא פוליטיקאים? מה זה אומר? מה הם יעשו בכנסת ("לשגע אותם!") שלא עושה כל פוליטיקאי אחר?
יתרה מזאת, בניגוד למפלגה כמו "עלה ירוק", שנתפסת כאנטי-ממסדית ולכן כיעד טוב להצבעת מחאה, ישראל אחרת אינה מובילה שום קו מחאה ברור. בקיצור, זה לא מפלגה בלי פוליטיקאים, זה מפלגה בלי מפלגה, בלי תוכן, בלי קו, בלי ערך.
איך הימרת על 3 מנדטים לחבורת האימפוטנטים הזאת? שאלה טובה. אולי פשוט יש לך הערכה מאוד נמוכה לציבור הישראלי.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123321
באמת יש לי הערכה די נמוכה לציבור הישראלי, ובעיקר לנטייתו ללכת אחרי משיחי-שקר.
אחרי שהתקשורת(בעיקר ערוץ 2) פימפמה אותם לציבור והראתה כתבות שוב ושוב, חשבתי שזו יכולה להיות עוד "מפלגת תקווה" חדשה, שכנראה תתרסק אחרי תקופה לא-ארוכה.
אבל בכל זאת-בהתחלת קמפיין הבחירות נדמה לי שהיו סקרים שניבאו למפלגה תוצאות לא רעות, ואני מנסה להבין לאן זה נעלם, ולא מצליח.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123324
אני חושב (כן, לפעמים) שהם נתפשו כמפלגה של אמידים והנישה הזו כבר תפושה ע''י שינוי.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123325
הפרסומים לפיהם בועז נול לא שירת במילואים פגעו מאד במפלגה והוציאו את הרוח ממפרשיה. כמו כן, הכסף הגדול שהיה אמור להגיע מיוסי מימן, לא הגיע.
יוסי לא מימן אותם? 123326
וגם לא נתן להם חמצן. 123327
מי מימן את ממן? 123328
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123346
חשוב גם על כך שכמפלגה חדשה, אין להם יחידות מימון, ולא זמן תעמולה.
למישהו יש נתונים על מפלגות חדשות ללא יחידות מימון שהצליחו להכנס לכנסת?
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123353
א. זמן- תעמולה בסיסי יש לה כמו לכל מפלגה(אאל"ט, לכל מפלגה יש 10 דקות-תעמולה בסיסיות ואח"כ 3דקות לכל ח"כ שמייצג אותה).
אני לא כ"כ יודע מה הקריטריונים ליחידת מימון, ואיך זה מחושב.

ב. אין לי נתונים, אבל אני רק יכול לאמר שכשד"ש הוקמה בנובמבר 76' כל המצטרפים אליה שהיו ח"כים במפלגות אחרות(למשל אנשי סיעת "המרכז החופשי" מחרות) התפטרו מהכנסת כצעד עקרוני. עכשיו, יכול מאוד להיות שזה אומר שלא היו לד"ש יחידת-מימון, כי לא היו לה ח"כים. אם זה כך, אז 15 מנדטים שהיא קיבלה בבחירות ההן מראים שכשבאמת יש ייאוש בציבור-גם למפלגה בלי יחידת-מימון ורק עם שמות גדולים(למשל, יגאל ידין, וגם: יגאל ידין, ואולי עוד לא הזכרתי את מר ידין יגאל) יכולה לזכות באמון הציבור בגדול.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123355
הציניות ממש לא במקומה. (או אולי עדיף, לא ממש במקומה).
לד"ש לא היה הרבה מה להציע, פרט לשמות גדולים, אבל כאלה היו לה בשפע. פרט ליגאל ידין,כמה שמות שעולים כעת בזכרוני (הלקוי): מאיר עמית, מאיר זורע, סטף וורטהיימר, אמנון רובינשטיין.
אהרון יריב, שמואל תמיר 123356
אהרון יריב, שמואל תמיר 123391
לדעתי שמואל תמיר הביא את הקץ לשינוי. הוא הצטרף רק לאחר הבחירות שבהן שינוי זכתה ב15 מנדטים...והסוף ידוע.
ד''ש, לא שינוי 123393
מה שנכון, נכון...תודה. 123397
ד''ש, לא שינוי 128400
אתה צודק רק ליכוד
אהרון יריב, שמואל תמיר 123493
שמואל תמיר הצטרף לד"ש מהתחלה וכיהן כשר המשפטים מטעמם, למגינת ליבו של בגין שנטר על שני נסיונות הפוטש שעשה לו בתקופת חירות.
הוא התפטר מהממשלה לאחר שאת ד"ש ייצגו 4 שרים שנתמכו ע"י 3 חברי כנסת (...) ולפיכך הסיק מסקנות אישיות, למרות שלא הוא היה השר המיותר.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123357
כפי שציינת, כל ח''כ מקנה למפלגה עוד זמן תעמולה (לא ידעתי שמדובר בשלוש דקות), וכל מנדט שהיא מקבלת בבחירות מקנה לה יחידת מימון. מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לא מקבלות מימון מפלגות.

מעניין באמת מה אומרת ההתפטרות של חברי ד''ש מבחינת חוק המימון. בכל אופן, ל''ישראל אחרת'' אין לא יחידות מימון, ולא שמות גדולים, ואני לא מצליח לחשוב על מפלגה שהצליחה להכנס ללא אחד מאלו.
עלה ירוק? 123365
אופטימי, הא? 123368
לא, ראלי. 123370
לא מדויק 123388
כמו שכתבתי כאן פעם, לפחות עפ''י דבריו של הדובר לשעבר של ''עלה ירוק'', מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה אבל עוברת את כמות הקולות הנדרשים כדי להגיע למנדט, זכאית למימון מפלגות. לכן ''עלה ירוק'' נהנית ממימון מפלגות.
רטרואקטיבי 123701
מדובר במימון לכיסוי מערכת הבחירות הקודמת, שמטרתו לתגמל באופן כלשהו את המתנדבים שפעלו בבחירות. לא ניתן להשתמש בכסף הזה למימון הבחירות הבאות.
רטרואקטיבי 123709
מה זה שייך? את הכסף אולי מקבלים רטרואקטיבית, אבל הוא בהתאם לסכום אשר לו זכאית מפלגה בת מנדט אחד. אם מפלגה היפוטתית ניהלה קמפיין בחירות בעלות של שקל והצליחה לקבל יותר קולות מסך הקולות הדרושים למנדט, יהיה ברשותה סכום כסף גדול (יחסית) לניהול הקמפיין הבא. בכל מקרה, כך הסביר באותו ראיון אותו קראתי, הדובר של עלה ירוק, את יכולתה של המפלגה לשמר את המודעות לקיומה למרות שנכשלה בנסיונה להיכנס לכנסת.
רטרואקטיבי 123751
לפי דברי דובר רשמי של עלה ירוק, את הכסף שמקבלים מקבלים עפ''י קבלות. מה שאען לו קבלות - לא מקבלים.
מי זאת מיכל גרסקו? 123783
מימון המפלגות מבוסס על יחידות מימון. בעבור כל מנדט או ח''כ שמצליחה המפלגה להכניס לכנסת היא מקבלת יחידת מימון ששווה סכום כסף מסויים. סביר שאכן בכסף הזה ניתן להשתמש רק לצורך מטרות מסוימות המוגדרות בחוק, ושעלה ירוק לא יכולה לנצל את אותו הכסף כדי לרכוש בו ''חומר טוב''. ייתכן שלכך התכוון אותו הדובר כשהתייחס לעניין הקבלות. בכל מקרה מימון המפלגות כולל בתוכו גם מימון לפעילות שוטפת, ולא רק מימון לתקופת הבחירות, וכמו שטענתי מלכתחילה מצבה הכספי ההתחלתי של ''עלה ירוק'' הוא טוב יותר ממצבן של מפלגות חדשות לחלוטין או של מפלגות שקיבלו פחות מאחוז מסך כל הקולות, בבחירות שעברו.
מי זאת מיכל גרסקו? 123906
לשעבר מלול.

והעניין הזה באמת סמנטי. למיטב הבנתי, הכספים *עבור הבחירות* היו עבוק המערכת *הקודמת*. ייתכן שעלה קיבלה בנוסף גם מימון לפעילות שוטפת (סביר) אבל מימון למערכת הבחירות הנוכחית היא תקבל רק אחרי הבחירות (יחידת מימון אחת אם תהיה בין 1 ל- 1.5 אחוז; שתי יחידות אם תהיה יותר מ 1.5 אחוז)
מי זאת מיכל גרסקו? 123908
אפרופו האחוזים, בדיוק חשבתי על זה אתמול, והרי (אלא אם כן אני עושה כאן איזושהי טעות דבילית), מנדט אחד שווה 0.83 אחוז מכלל הקולות, ולכן שני מנדטים שווים 1.66 אחוז. אם כך מדוע לא יכול לקרות (לפחות תיאורטית) שמפלגה תעבור את אחוזי התמיכה הדורש אחוז החסימה (1.5 אחוז), ותזכה רק במנדט אחד?
בין הכסאות 123909
עקרונית זה יכול לקרות, אלא שאחרי קבלת המנדט הראשון נשאר עודף גדול, וכמעט בטוח שהמפלגה תזכה במנדט שני בחלוקת באדר-עופר של השאריות.
בין הכסאות 123911
תודה. חשבתי שזאת כנראה התשובה.
אפשר גם לקרוא לה מיכל טוקלינדר 124299
אתה יכול להרחיב? 124415
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123400
מי שאינו חבר כנסת, אם משום שמעולם לא היה ואם משום שהתפטר, אינו מביא עימו נדוניה של יחידת מימון. אם זאת, יש לזכור כי מפלגה מקבלת, אם אני זוכר נכון, גם מימון בדיעבד - כלומר, מפלגה יכולה לקחת הלוואות מתוך התבססות על צפי מנדטים שיקנה להם מימון בדיעבד. מפלגת המרכז, למיטב זכרוני, נכנסה לחובות כבדים בשל צפי מנדטים מנופח.

ל"ישראל אחרת" היו שמות גדולים שהוצעו כשרים פוטנציאליים מטעם המפלגה (שתמכה, כאמור, בממשלה בלי פוליטיקאים, ולכן הודיעה כי השרים מטעמה לא יהיו חברי הכנסת שלה): יעקב פרי, יוסי מימן ותומכים בעלי שם אחרים. הבעיה היא שפרי לא נענה לקריאה "לקפוץ למים" ולא הסכים להתחייב למפלגה. ובצדק.
אם לומר את האמת, קשה לי להאמין שהיו הרבה אנשים שיצביעו למפלגה כזו בגלל ההבטחה שאולי פרי יהיה שר. בכל אופן, מהיכרות אישית עם כמה מהנפשות הפועלות בארגון, לא הפסדנו שום דבר. אני אפילו לא יכול לייחס להם תמימות מקסימה - זה לא שהם יצאו למסע דון-קישוטי מכמיר לב. מדובר בדמגוגים פר אקסלנס שחיפשו את הדרך הקלה אל הממסד. לפחות - אלו הם המנהיגים. בין אלו שנמשכו אחריהם ישנם לא מעט תמימים. יעקב פרי אינו אחד מהם.

בתמ"י היו שמות גדולים? רצ בתחילת דרכה? (אני שואל, כי אני לא יודע. לפני זמני)
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123406
תמ"י - אברהם אבו חצירא.
רצ - שולמית אלוני, יאיר צבן.
מישהו זוכר את ל"ע? ליברלים עצמאיים, שהתמזגו אחר כך עם רצ. נדמה לי שאברהם פורז היה שם.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123408
אני!
(נבוך, מסתכל לצדדים, צועד אחורה במבוכה)
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123412
תמסור להם ד''ש. הא-הא.

האמת היא, שאם ''אנשים גדולים'' זה אומר סלבריטאים, אברהם פורז לא ממש היה כזה.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123411
אהרון אבו חצירא,לא אברהם.
יאיר צבן לא היה ברצ. הוא היה במפם (החוגגת היום יומולדת 55), ובמוקד, ואפילו במקי אאל"ט.
הליברלים העצמאיים היו אלה שנשארו מהמפלגה הליברלית (פרוגרסיבים במקור) לאחר שחלקה האחר הקים עם חרות את גח"ל. הם נבלעו במפלגת העבודה. פורז למיטב ידיעתי לא היה שם. היו למשל גדעון האוזנר, משה קול ויצחק (אבא של וסבא של) ארצי.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123417
צדקת. אבל חשבתי שהיו שני אחים, אהרון ואברהם. טוב, כבר המון זמן הזיכרון שלי לא מה שהיה פעם.

מה הקשר בין משה קול לאיציק קול?
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123418
לא יודע, אבל משה קול היה במשך מספר קדנציות שר התירות. בקדנציה אחת הוא החזיק בנוסף גם בתיק הפיתוח, וזכה לתואר ''השר לתירות ופיתוח קול''
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 124309
הפרוגרסיבים היו מפלגת ייקים שבראשה עמד שנים רבות פנחס רוזן (במקור פליקס רוזנבליט) שהיה 13 (!) שנים שר משפטים. הזדקנותו והיעלמותו המצערת של מעמד הייקים הוותיקים גרמו כנראה לכך שמפלגה זו תתאחד עם הציונים הכלליים שהיו מעין "שינוי" של שנות ה50 (וססמתם היתה "תנו לחיות בארץ הזאת") וייצגו בלי להתחסד את המעמד הבורגני של אז, שכנראה היה קטן יותר (לאנשים היה פחות כסף אז). באחת ממערכות הבחירות הראשונות, אגב, אני לא זוכר איזה, הגיעו הציונים הכלליים ל–20 מנדטים והיו השניים בגודלם אחרי מפא"י (אבל גם מפ"ם הגיעה בשיאה למס' כזה של מנדטים, נדמה לי שזה היה רק בכנסת הראשונה).
בקיצור, האיחוד בין הפרוגרסיבים לצ"כ יצר את "המפלגה הליברלית" שהחזיקה מעמד קדנציה אחת, ואח"כ כדרך מפלגות מרכז אחרות התפרקה, כשרוב הצ"כ הצטרפו לגוש עם בגין שנקרא גח"ל (גוש חירות ליברלים) וכל מה שנשאר מהם היום זה הל' שבמח"ל ושתיקותיה של נעמי בלומנטלל. אז יצרו הפרוגרסיבים לשעבר את ל"ע שהצליחה להישאר בכנסת באורח עצמאי עד 81 וסיפורה מייצג כאמור את היעלמותו האיטית של מעמד שנקרא לו אולי "עולי מרכז אירופה" שלעולם לא ממש התברגו והבינו את הלבנטיניות הישראלית, וגם היו מופנמים ומאופקים יותר יחסית לאחיהם ממזרח אירופה שעשו פה את כל המהפכות.
הסיפור של מפלגות המרכז מעניין (אני כולל בו גם את רפ"י של בן גוריון, שהורישה לנו עד היום ועד בכלל את שמעון פרס, שאיתו העבודה לעולם לא תפסיד בסקרים) כי למרות שיש מעמד רחב של מרכז, אולי בעצם רוב הציבור בעצם נמצא שם, רובן המכריע של מפלגות המרכז מאז שנות ה60 (ליברלים, רפ"י, ד"ש, המשיכו את הרשימה) לא שרד יותר מקדנציה אחת. שינוי היא בעצם הראשונה (בגלגולה הטומי לפידי)מכל מפלגות המרכז האלה, שמתייצבת לקדנציה שניה, ועוד מועמדת בטוחה להגביר את מס' המנדטים ואולי אפילו להיות מס' 2. טוב, זה קשור גם לנפילתה המוחלטת של תנועת העבודה וזה סיפור אחר למרות שעדיין לא הייתי מספיד את מפלגת העבודה. גם הליכוד היה במצב דומה רק לפני שלוש שנים ושמונה חודשים.
מעניין גם מה יקרה בשינוי יום אחד, כאשר אבו יאיר יחליט ללכת הביתה.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 124372
תודה על הסדר שעשית.

וכמובן, ''תנו לחיות'' מאזכר את ''תנו לעשות, תנו לעבור''. מה שמוזר הוא, שבמערכת הבחירות האחרונה הירוקים ניכסו לעצמם את הסיסמה הזו.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123422
יאיר צבן היה במפ"ם, לא ברצ. האם שולמית אלוני הייתה שם מוכר כבר עם כניסתה של רצ (לא מרצ, רצ) לראשונה לכנסת?
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123424
כן, היתה. התפרסמה במריבותיה עם גולדה, שהביאו לפרישתה מהמערך והקמת רץ.
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123455
גם היא הייתה במערך? יש פוליטיקאי ותיק בישראל שלא התחיל מהמפלגה הארורה הזאת?
שרון? 123702
שרון? 124075
ע''פ ''כל העיר'' (מקומון שוקן של ירושלים) שרון היה חבר במפא''י עוד בעת שירותו הצבאי.
שרון? 124212
זו לא הייתה תקופה בה _כל_ קצין בכיר היה חייב להיות חבר מפא"י, אחרת לא היה לו סיכוי להתקדם?

ימים יפים היו לפני הכיבוש, לא?
תגידו, ישראל אחרת עדיין מתמודדים? 123494
ליברלים עצמאיים נבלעו ב94 במפלגת העבודה, לאחר הרבה שנים שבהם רצו רק למועצות מקומיות.
אבל הכל עוד פתוח! 123214
לא נאמרה המילה האחרונה. הנה תחקיר שמעלה שבקומה השנייה של מצודת זאב פעל בית הימורים שהתמחה בבינגו! המפעילים שכרו אולם מקרן "תל-חי", ומנהלי המקום קיבלו איומים מאדם המכונה "הג'ינג'י"!

אין ספק שהגילוי הזה ישנה את הסקרים מקצה לקצה. למעשה, ייתכן שנקום מחר אל סקר המראה נדידת מנדטים מסיבית (נוספת!) אל הליכוד.
כמה השגות 123229
1. מדוע אתה טוען שאינפלציה של אפס אחוז היא מצב רע (זכור שעד למצב זה המגמה הייתה של כמה אחוזי אינפלציה חיוביים, מבחינת הסימן שלהם כמובן)?
2. אני זוכר (די בבירור, אבל בלי נדר) שאבוחצירא הקדוש אמר שגם אביו הקדוש עוד יותר היה מורה למאמיניו להצביע ולשכנע ש"ס.
3. התקשיתי להבין בעצמי את התשדיר של להב"ה. בעד הבנקים הם לא, בזה אתה יכול להיות בטוח. בגילגולם הקודם חברי להב"ה היו חברי המפלגה נגד הבנקים (או שם דומה בקירוב גבוה)
כמה השגות 123315
1. כי ככה זה. אינפלציה של 1-2 אחוז (שנתי) היא מיטבית. היא מראה על משק בצמיחה. אינפלציה שעומדת על אפס היא אינפלציה של ימי מיתון. שיעור שלישי בערך בכלכלה ברמת תיכון.

2. באמת? אני לא זוכר. לא שזה מוכיח משהו, בהחלט יכול להיות שטעיתי. למיטב זכרוני, מיד אחרי שהזכיר את אביו עליו השלום, מיד עברו לתצוגת הרהיטים, בלי להסביר מה איתו.

3. זה שהם לא באמת דואגים לבנקים זה ברור. סרקאזם, זה מה שהשתמשתי בו.
כמה השגות 123492
1. ככה זה היא לא תשובה.
'כלכלה קלאסית' היא תאוריה שבקושי מסוגלת לספק הסברים למציאות הקיימת.
אינפלציה של אפס אחוז מראה גם על יציבות המטבע, אינפלציה חיובית הופכת מוצרים ליקרים יותר.
חוצמזה, ראה את המצב שבו אנו נתונים היום. עליית מדד מחירים באופן עקבי למעלה משנה, השקל מאבד מכוחו באופן עקבי גם כן. לעומת זאת המשק אינו בצמיחה, נהפוכו הוא במיתון.
הכלכלה הקלאסית אומרת לנו שאם יש מיתון אזי המחירים יורדים, וראה זה פלא: המדד רק עולה ועולה (ואם לא תשקלל את הפרמטרים המסובסדים הוא היה עולה אף יותר).

3. אני לא הבנתי את תשדיר להב"ה, אתה יכול להסביר?
כמה השגות 123508
1. זה מה יש. כשבזמן ממשלת ברק ראו שהאינפלציה יורדת לאפס, מיהרו לנסות ולתקן את המצב. איך פתאום בתשדיר זה הופך לבשורה טובה?
מה הקשר בין אינפלציה ליציבות המטבע? אתה צריך להבדיל בין מדד המחירים למדד הדולר או סל המטבעות. אין קשר בין השניים (חוץ מהעובדה המצערת שכשהדולר עולה, עולים מחירים של מוצרים מיובאים, דלק, וכל מה שתלוי בהם - שזה הכל). זו הסיבה שאנחנו נמצאים במצב של סטגפלציה - אבטלה גבוהה יחד עם אינפלציה. לא זה ולא זה טובים.

3. אני לא נציג שלהם.
כמה השגות 123534
1. ישראל היא מדינה לא עשירה בחומרי גלם. גם וואפלה עלית תלוי בייבוא של חומרים מחוץ לארץ. על כן התחזקות הדולר והחלשות השקל יביאו לעליית מכירים גורפת כמעט לחלוטין. בנק ישראל התערב בתהליך התחזקות הדולר לא סתם כך אלא מתוך דאגה לאינפלציה וליעדי המדינה באינפלציה (שנובעים מהיותה חתומה על אמנות וחוזים וכדומה).
דרך אגב, הקיצוצים התקציביים האחרונים (ואלה שעוד יבואו) נעשו מתוך פחד מפני מתקפה 'עולמית' על השקל, שאם כזו תתרחש וישראל לא תשכיל להתגונן מפניה אזי תשתולל האינפלציה.
את המילה סטגפלציה מעטים מאד האנשים שמעזים לעלות על לשונם. כשיש מיתון, ואת זה כל כתב מתחיל לכלכלה יספר לך, ישנה גם ירידה בביקוש ועל כן ירידה במחירים, ובעקבותיה דיפלציה. והנה המציאות שלנו מוכיחה אחרת, ובכל זאת אנשים לא יגידו 'סטגפלציה'.
עדיין לא הסברת מדוע אינפלציה של אפס אחוז היא לא בריאה, והשענותך על 'שיעור ראשון בכלכלת תיכון' לא מוסיפה הרבה (הכלכלה הזו גם הייתה מכחישה סטגפלציה, היא גם הייתה טוענת שהאבטלה הנוכחית היא תיקון סטטיסטי והשוק עוד מעט-הנה-הנה יסדר אותה והיא גם גורסת עוד יותר: שוק בריא חייב מובטלים)

3. לא חששתי לרגע שאתה מסונף ללהב"ה, חשבתי שאולי אתה הבנת את תשדיר הבנקים שלהם, כי אני לא הבנתי מה הוא אמר ולא את מה שהוא ניסה להגיד.
כמה השגות 123574
אני איש אמיץ, ואני לא חושש להגיד סטגפלציה, כשזה מה שיש. נכון שעליית הדולר מביאה בהכרח לעליית מחירים - גם כתבתי את זה בתגובה למעלה. סטגפלציה אינה בלתי אפשרית בכלכלה קלאסית, כל עוד זוכרים שני דברים: א. ירידה ברמת החיים (המחירים עולים ואנשים מרוויחים פחות), ב. מדינת רווחה. כתבתי על זה פעם - הנה: http://www.forum2.org/dubi/articles/stagheb.html

אינפלציה של אפס אחוז אינה בריאה משום שהיא מעידה על קפיאה על השמרים. גם אבטלה שעומדת על אפס אינה בריאה, בדיוק מאותה סיבה שאבטלה גבוהה היא לא בריאה: היא יוצרת שוק לא בריא שבו לצד אחד (המעסיקים או העובדים) יש יתרון גדול מדי על הצד השני, שיכול לגרום לצד החלש לעשות צעדים בלתי כלכליים (לקבל עבודה במשכורת רעב, או להעסיק עובדים במשכורות מופרכות).
כמה השגות 123642
הנה עוד הסבר לסטגפלציה (אמשיך את התייחסותי בעוד כמה ימים):

כמה השגות 123800
אני מסכימה שקשה להבין משהו מן התשדירים, אבל במוסף הארץ של סופה''ש יש כתבה של ארי שביט עם האיש שהקים את להב''ה- מוטי אשכנזי,שם מוסבר בפירוט מה דעתו של האיש ומה הרעיון של להב''ה.. הכתבה כתובה היטב,מלבד זה שלא ברור מה אומר שביט ומה אומר אשכנזי,כנראה מפני שהם בדיעה אחת.
לא מצאתי את המוסף המודפס באתר הארץ, אז אין קישור.
כמה השגות 123801
זה הקישור לכתבה של ארי שביט עם מוטי אשכנזי מקים להב"ה.
כמה השגות 123820
זה שהם בדעה אחת זה כנראה נכון מתוך היכרות שלי עם עמדותיו של שביט, אבל צורת הכתיבה היא פשוט הסגנון הקבוע שלו. גם כשכתב על לפיד שנוא נפשו הוא כתב באותו סגנון נטול ציטוטים ברורים.
כמה השגות 123669
1. ואם לא תשקלל החלטות ממשלה על עליית מחירים של מוצרים בפיקוח, תיווכח לדעת כי האינפלציה היתה נמוכה יותר.
רקוויאם למצנע. 123242
כבר כתבתי כאן בעבר שמצנע הוא טוב מידי בשבילנו - לא פופוליסטי, לאומני ומתלהם כפי שאנחנו אוהבים את הפוליטיקאים שלנו, אלא ההפך - שקול, מתון ובעל דרך.
באנשים כאלה אנחנו לא בוחרים (ע"ע פרס בימיו הטובים) או רוצחים אותם (ע"ע רבין).

הטעות של מצנע היא שלא נתן לפואד להתמודד בבחירות וליפול בהן כצפוי ולאחר מכן לתפוס את מקומו בראשות המפלגה.
הוא בונה על ישיבה באופוזיציה והמתנה עד לנפילת ממשלת הימין, אבל פואד ואנשיו לא יתנו לו. הם ידיחו אותו הרבה לפני כן. שוב נזכה לממשלה גרועה (ולא משנה אם ש"ס או שינוי כלולים בה) ללא אופוזיציה רצינית, כפי שראוי בדמוקרטיה אמיתית. מפלגת העבודה מחישה את ביאת יום קבורתה.

אבל, מצד שני -
כאמור, מפלגת העבודה הולכת ושוקעת. מי יודע, אולי מצנע ימצא את מקומו בראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה שראשי מרצ ושחר מתכננים להקים לאחר הבחירות?
רקוויאם למדינה 123254
מה זה בכלל משנה? הלא בתוך 3-4 מערכות בחירות יהיה כאן רוב של ש"ס, יהדות התורה וכו'
רקוויאם למצנע. 123293
נו באמת! מצנע הוא לא קדוש מעונה.
תרבות הנזיפות שהוא הוציא כאילו הוא מחנך את ילדי מפלגתו, כלל לא מחמיא לו. בנוסף, תשדירי הבחירות, שלטענתו הוא עצמו בחר, הם מתנשאים, מרוחקים ובהחלט לא ממוקדים. כבר נעשה נסיון לעשות תרגיל מעין לא נשב באותה ממשלה בעבר. זה נעשה באיטליה וזה הביא לעליית הפאשיזם.
ואם כבר פרס, הוא בהחלט לא קדוש מעונה. האם אינכם זוכרים כתבה על בנו של פרס שהרג בשוגג עולה חדש מהודו במהלך שירותו בצבא? מעשה שטויח לחלוטין על ידי אבא פרס? מעשה שגרם למשפחת הקורבן לחשוב שמות ילדם היה באשמת הקורבן עצמו?
גם רבין לא קדוש, הוא פשוט היה אדם עם יותר נסיון לאחר תקופה ראשונה לא מוצלחת. ואם הוא לא היה נרצח, הוא היה מפסיד בבחירות לפי הלך הרוח בתקופה. זה שרבין מת זה עצוב, אך מה שבאמת עצוב הוא האליליזציה לדמות במקום שתתעורר התנכרות מוחלטת לדרך בה הוא נרצח והסיבות לכך.
רקוויאם למצנע. 123500
אף אחד הוא לא קדוש, בטח שלא פוליטיקאים, אבל יש כאלה שיש להם דרך אלטרנטיבית להוציא את המדינה מהבוץ, מדינית וחברתית, ופועלים בכיוון זה ולא בדרך המשכת מעגל הדמים.

באשר לרבין, אני בהחלט מסכים. צריך יותר להזכיר שוב ושוב את התהליך שהביא לרצח ועד כמה הוא עדיין רלבנטי כיום, ולא להתמקד באיש עצמו, חשוב ככל שהיה.
רקוויאם למצנע. 124310
בקשר ל"בנו של פרס".
נדמה לי שפרס הוא אבו אל בנאת.
או שזה הבן הלא חוקי שלו, מן המניות בתדיראן.
בכל אופן, זה נין חוקי של הסבתא הערבייה של פרס, בזה אין ספק.
(אגב, אתם יודעים שהסבתא הערבייה של פרס גדלה באותה חצר במרוקו עם הסבתא המרוקאית של בגין? ונדמה לי שגם הדודה המרוקאית של ביבי היתה שם באיזור)
רקוויאם למצנע. 124312
לפרס בן בשם נחמיה (חמי)
רקוויאם למצנע. 124566
חמי פרס, הבן של, הוא איש הון סיכון. ממה ששמעתי, היתה פעם כתבה בהקשר האמור על בן משפחה של פרס, אבל זה לא היה חמי.
רקוויאם למצנע. 124570
חמי פרס סירב להשקיע בחברת סטארט אפ שנמכרה לחברה אמריקאית ועובדיה הפכו למיליונרים ומיליארדרים.
הוא בטח אוכל את עצמו עד היום.
רקוויאם למצנע. 124573
לא אוכל את עצמו, הוא מחכה בסבלנות לירושת המניות של תדיראן.
רקוויאם למצנע. 124674
לאיזו חברה אתה מתכוון?
אני חושבת שכל איש הון סיכון סירב לפחות פעם אחת להשקיע בחברה שהצליחה מאוד אחר כך - וגם השקיע לפחות בחברה אחת שהפכה לפלופ. פרס לא יוצא דופן.
רקוויאם למצנע. 123386
רוצה אופוזיציה? תקים.
לנו, האנשים הקטנים, מאד קל להתלונן על המערכת הפוליטית.
אני לא שמאלנית, ההערה הבאה היא הערה כללית:
כל פוליטיקאי כהיה קטן חלם לשנות משהו, הייתה לו אידיאולוגיה, הוא רצה להשפיע על התנהלות המדינה ולגרום לחברה מתוקנת.
כל פוליטיקאי היה צעיר כריזמטי (כמעט כמו כל החבר'ה של האייל, לא?)עם רגשות מחאה, ודחף פנימי להיטיב עם האנושות (אני באמת מאמינה בזה, תקראו לי נאיבית? אולי, לדעתי האדם הוא טוב בבסיסו).
רק מה, בדרך לכסא האדם התחיל לפתח מרפקים, לדרוך על גופות,זה לא נוסחה, יש כאלה שלא, הבעיה איתם היא שהם נשארו מחוץ למשחק הכסאות.
הם גם מאד הזדקנו, ובהלך הדרך שלהם הם שיננו כל כך הרבה את הסיסמא ההתחלתית עד שהם נהיו קונפורמיסטים משהו...וחסרה להם אותה רעננות ישראלית שמאפשרת לך להחליף מפלגה אם הגעת למסקנה שאתה טועה.
מה רציתי לומר בזה, לא יודעת.
אולי רק שבמקום להתלונן- אפשר לעשות, הבעיה היא שאם נכנס לקלחת הזו, סופינו שפנינו יראו כמו שאר הפרצופים
המקומטים, המשעממים והמוטשים ממאבקים שבמסך (וגם נשכח את כל האידיאולוגיות שלנו עד שנגיע אליו)
''מה רציתי לומר בזה, לא יודעת.'' 123390
פנדורה היקרה, מאחר ופתחת כאן את תיבתך זה מקרוב, הרשי לי לייעץ לך עצה קטנה של אדם מקומט, משעמם, מותש ומטושטש מקריאת ההבלים באייל: נסי להגדיר לעצמך מה שאת רוצה לומר *לפני* שאת אומרת אותו. תודה.
''מה רציתי לומר בזה, בעצם אני כן יודעת'' 123396
שאנחנו יודעים טוב מאד להתלונן על המערכת הפוליטית, אבל לא יודעים להציג אלטרנטיבה.
וא''כ הוספתי שבעצם אין טעם, כי כל המלפגות הקיימות קמו עם אידיאולוגיה של להיות אלטרנטיבה, אבל בדרך קרה להם משהו, ועכשיו מחפשים להם תחלופה.
אז שלא נחשוב שלנו זה לא יקרה.
רקוויאם למצנע. 124313
את מכירה את כל החבר'ה באייל?
אני דווקא זקן לא כריזמטי.
תמיד הייתי.
רקוויאם למצנע. 124316
נולדת זקן?
רקוויאם למצנע. 124318
בעיקרון, נולדתי תינוק. אבל אני לא זוכר את זה.
רקוויאם למצנע. 123460
על סמך מה החלטת שהוא שקול, מתון ובעל דרך? הוא אפילו עוד לא עשה צעד אחד בתור חבר כנסת, שר, או ראש ממשלה. סתם בגלל שהוא נראה כזה? משרה עליך רוח כזו? בגלל שיש לו זקן?
זה מזכיר לי את ליפקין שחק שלולא היה פותח את פיו, עוד היה מגיע לראשות הממשלה.
רקוויאם למצנע. 123502
ליפקין שחק לא הביע עמדה בשום תחום והיה רצוי ע"י הרבה אנשים רק בגלל הפופולריות שלו. (זוהי תרבות הרייטינג. בן גוריון לא היה נבחר היום.)
מצנע לעומת זאת, מצביע על דרך חדשה ושונה ששרון לא מוכן לה, ולא בצורה בלתי אמינה כמו אהוד ברק בבחירות 99 (300 אלף מקומות עבודה...) וחברה נורמלית היתה נותנת לו את הצ'אנס, אבל אנחנו מעדיפים את הבריון השכונתי.
רקוויאם למצנע. 123511
מת עליך, ארז. מת עליך.
רקוויאם למצנע. 123527
כלומר צדקתי. אתה טוען שהוא מתון, שקול ובעל דרך, רק בגלל שהוא משרה עליך אווירה כזו (הרי אמרת בעצמך שגם ברק לדוגמא, הצהיר הצהרות), ואין שום ביסוס לטענתך. אגב, מה כל כך שונה וחדש בדרך שלו?
רקוויאם למצנע. 123528
נסיון לפתור את המצב המדיני או לפחות להפחית את המתיחות.
רקוויאם למצנע. 123536
וזה חדש כי...?

השועל תוהה אם כל השמאל שהוא ראה עד היום היה רק בחלומות של שנת החורף, שכן בשמאל שהוא מכיר רעיונות אלה אינם חדשים כלל וכלל.
רקוויאם למצנע. 123539
זה חדש יחסית להלך הרוח העכשווי הכללי שחזר אחורה לשנות ה80.
רקוויאם למצנע. 123559
כנראה שאנחנו חיים במדינה שונה. אני שומע אנשי שמאל מצהירים הצהרות דומות כל הזמן.
רקוויאם למצנע. 123712
לא דיברתי על השמאל שכרגיל מקדים את זמנו, אלא על דעת הקהל הכללית.
רקוויאם למצנע. 123755
1) לכן זה לא הופך אותו למנהיג מיוחד, אלא למנהיג שמיצג איזושהי עמדה בשמאל ותו לא.
2)התכוונת "מאחר", לא "מקדים"(או אולי "לא לומד מטעויות עבר" וכו'...)
רקוויאם למצנע. 123761
2) נכון. אין ספק שדרך השליטה על עם אחר וגזילת אדמותיו הוכיחה את עצמה, ולכן אין לימין מה ללמוד מטעויות עבר מכיוון שצדק לאורך כל הדרך.
רקוויאם למצנע. 123771
2) כמו שהכניעה לתוקפנות הוכיחה את עצמה בעבר...
הערה: 123821
כשנותר רק סעיף אחד, די מיותר לציין את מספרו.
רקוויאם למצנע. 124243
כמו שהדמגוגיה הימנית מוכיחה את עצמה שוב ושוב...
רקוויאם למצנע. 124250
כמו שהפתיחות השמאלנית לדעות שונות מוכיחה את עצמה שוב ושוב. (אם רק הייתי מרשה לעצמי לדבר בשפתך, כבר היית מתייג אותי כמסית גזען)
רקוויאם למצנע. 124317
חבר'ה, לא היה בשבת איזה וירוס שתקע את כל האינטרנטים בעולם?
רקוויאם למצנע. 123474
מתי הפסיקו ימיו של פרס להיות טובים? מתי הפסיק להיות שקול, מתון ובעל דרך?
רקוויאם למצנע. 123496
כאשר התעקש לשבת בממשלת שרון בכל מחיר והפך לדמות פאתטית שזיקנתו מביישת את נעוריו וימיו הקודמים.
רקוויאם למצנע. 123497
לדעתי הוא הפך לדמות פאתטית כאשר לא פרש לאחר שאפילו לא הצליח להיבחר לנשיאות מול עסקן ליכוד (הנשיא קצב).
רקוויאם למצנע. 123503
זה בגלל ההרכב הפאתטי של הכנסת המייצג את הפאתטיות של בוחריו...
להחליף את העם! 123537
להחליף את העם! 123563
פחות דמיוני ממה שזה נשמע: זה בדיוק מה שדובי, ורבים אחרים, מאיימים/מבטיחים/שוקלים לעשות.
פרס דווקא עקבי 123529
גם נעוריו ביישו את נעוריו. השמות סבסטיה וקדום אומרים לך משהו?
פרס דווקא עקבי 123531
נכון, אבל חוץ מזה יש לו רקורד של עשייה עוד משנות ה50 - הקשרים וקניית הנשק מצרפת וגרמניה, הקמת הכור, היוזמה להקמת תעשייה אוירית, שיקום מערכת הביטחון לאחר מלחמת יום כיפור, מבצע אנטבה, הוצאת צה"ל מרוב שטחי לבנון ובלימת האינפלציה (שניהם נגרמו תודות לליכוד שזכה שוב ושוב בבחירות ע"י האזרחים אסירי התודה) ומעל הכל - אוסלו.

ההתעקשות שלו לשבת בממשלת שרון-ליברמן-איתם (ולפני כן גנדי) פגמה בכל זה והפכה אותו לפוליטיקאי פאתטי שעבר זמנו ומנסה להיצמד לכיסא גם במחיר של ממשלה לאומנית המבטלת את השגיו המדיניים.
פרס דווקא עקבי 123532
אתה רואה את הרקורד שלו בנושא הגרעין דבר טוב? אני לא יודע אם כל חבריך למפה הפוליטית יסכימו.
פרס דווקא עקבי 123533
אני רואה את הכור כדבר חיובי בעיקרו, אבל לא את מדיניות העמימות של מדינת ישראל בנושא הגרעין.
זה אולי היה חיוני בעבר, אבל לא כיום כשקיומו ידוע עוד הרבה לפני וענונו ויש צורך בפיקוח וידע ציבורי לגבי הנעשה בו.
רקוויאם למצנע. 123632
ואם מצנע לא היה עושה את הטעות, והיה נותן לפואד להתמודד וליפול ואז תופס את מקומו בראשות המפלגה, אז כן היינו בוחרים בו ולא רוצחים אותו?
רקוויאם למצנע. 123703
במקרה כזה הכשלון היה מיוחס (בצדק) לפואד ומצנע היה יכול להיבחר לאחר מכן כתוצאה מכישלון ממשלת הליכוד.
רקוויאם למצנע. 123740
אה. קודם אמרת ''באנשים כאלה אנחנו לא בוחרים... או רוצחים אותם''. עכשיו אני מבין שזה לא חוק טבע, שניתן להחלץ מהגורל הדטרמיניסטי הזה באיזושהי קונסטלציה שכוללת כשלון של ממשלת הליכוד.
ליכודניק אמיתי 123294
ליכודניק אמיתי הוא איש של ביבי. הסלוגן הזה רומז לאוהדי נתניהו באשר הם – שרון השתלט על הליכוד, אבל לחבר'ה שלנו יש מפלגה בראשות יד-ימינו, בואו בהמוניכם!
מה נשתנו הבחירות האלו... 123383
נראה לי שעיקר תעמולת מערכת הבחירות הנוכחית היא "מי היה מעורב בכמה שפחות פרשיות שחיתות".
לאן הגענו??
מה נשתנו הבחירות האלו... 123402
מתי בפעם האחרונה הייתה מערכת בחירות יותר טובה? נורא מושך כל פעם להכריז על מערכת הבחירות כמערכת הגרועה ביותר מזה שנים, כשם שכל פעם מכריזים על הבחירות כ"גורליות ביותר בתולדות המדינה". אם נבחן את תעמולת הבחירות במשך השנים, נגלה שהן תמיד כאלה. הנושאים לעיתים רחוקות נידונים בצורה מהותית במערכת הבחירות. חייבים לרדד לרמת הסיסמאות. ככה זה. כמובן שמרגע שעברנו לפוליטיקה של מנהיגים, לעומת פוליטיקה של מצעים, המצב הוחמר והדיסוננס בין מטרת הפוליטיקה לבין שיטות הקמפיין הובלט עוד יותר.

המבחן, אגב, הלך בסדר. "מורפולוגיה של הפאשיזם" הוא שם הקורס. רוצה לשמוע על הפוטוריסטים?
לא צריך שתספר לנו על הפוטוריסטים. 123707
אנחנו רואים אותם כל יום בתשדירי התעמולה, עם 'ל' גדולה בתוך ריבוע לבן.
מה נשתנו הבחירות האלו... 124031
כבר היה מי שאמר: "לפני הבחירות הקירות מדברים אליך, אחרי הבחירות אתה מדבר אל הקיר".
בהצלחה!!! 123387
במה המבחן?
ז'ירינובסקי פולני? 123487
התשדיר שבו הוא הופיע היה אחד התשדירים המשעממים ביותר, כנראה גם למי שמבין רוסית. מעבר לזה, הוא מציג שגיאת בימוי חמורה - צילמו אותו בהתחלה מקרוב, בחולצה לבנה מכופתרת, יושב על כורסת עור שחורה ומפוארת, עם וילאות לבנים תיאטרליים ברקע, משהו שמריח "סולידי, מיושן ויוקרתי". העולם הישן, כזה מין רוסיה הצארית. ככה עבר זמן שנראה כמו חצי שעה, ואז נראה שהצלם השתעמם וזז כמה סנטימטרים אחורה.

אופס, טעות! במרחק בינוני פתאום ראינו שהכורסה היא בעצם ספה, שהוא ממלא חצי שלה והחצי השני ריק (מחכים למי?). ראינו איך החולצה יושבת עליו ככה ככה, קצת רפוי, וגם נחשפה כרס קטנה. מילא זה, אבל ברקע, בשולי הווילאות המהודרים, פתאום מצויים שוליו של רהיט מצופה פורמייקה חומה (אולי מזגן?). היי, הוא בכלל לא יושב במשרד מפואר, גם לא בחדר הסבה יוקרתי - אלא בסלון פולני, משהו גוטה-גוטה. הקץ לאשליה היוקרתית, הקץ לאלגנטיות. חסר רק שהיינו רואים שולחן עם שעוונית, פרחי פלסטיק ומפית מקרמה.
מופע האימים של לידר 124228
ראיתם את האגודל שלו בתשדיר השני, העצבני? היא מתכופפת בזווית של תשעים מעלות נגד כיוון המפרק!
מופע האימים של לידר 124230
*הוא* ולא היא, כלומר, האגודל.
מופע האימים של ברקת 124320
למה אף אחד לא עונה לה?
מופע האימים של ברקת 124322
כפי שברקת העידה על עצמה לא אחת, היא רווקה הפטורה ממטלות משפחתיות. כמו כן היא כבר עברה את השלב הסטודנטיאלי בחייה, כך שגם מעומס בחינות היא משוחררת, מה שמותיר בידיה זמן פנוי.

לכל אלה שמקנאים בחיי ההוללות של הרווקים, צאו ולמדו מהו הבלוי המקובל על אנשים אלו: צפיה בתעמולת הבחירות בכלל, וז'ירינובסקי בפרט.
עדיף כבר להחליף חיתולים או ללמוד לבחינה בחדו"א.
היה יותר טוב שלא היית עונה 124375
ורווקות, תשתדל להיזכר, לא פוטרת ממטלות משפחתיות.
היה יותר טוב שלא הייתי עונה 124379
כנראה.
זאת כבר הפעם השניה היום שאנשים נפגעים מההודעות שלי, אז:
א. אני מתנצל, לא התכוונתי לפגוע.
ב. אני כנראה אמור לעשות בדק בית בהומור הקלוקל שלי.
היה יותר טוב שלא הייתי עונה 124406
אם תמצא מוסך טוב, ספר גם לי.
טל קרבורטורים? 124533
בדיחת היום: מצנע מדבר על "מפלגה קטנה ואיכותית" 123683
בדיחת היום: מצנע מדבר על "מפלגה קטנה ואיכותית" 123693
מה שרק מוכיח שמה שהוא באמת רוצה זה להיות רמטכ''ל, כמו קודמו בתפקיד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים