לראשונה: הבנות עוברות את הבנים במקצועות הריאליים בבגרות 1338
בארבע השנים האחרונות, הצטמצמו הפערים בין בנים לבנות במקצועות הריאלים. תוצאות בחינות הבגרות בשנת 2001 מראות כי הבנות מובילות על הבנים בציוני בחינות הבגרות במתמטיקה, פיזיקה, כימיה וביולוגיה. כך עולה מניתוח מימצאי בחינות הבגרות בשנת 2001, שערכה ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, יפה ויגוצקי.

מהנתונים עולה כי ממוצע הציונים שהשיגו הבנות, שניגשו לבחינת בגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד, היה 85.5 לעומת 85.2 שהשיגו הבנים. בכימיה - 5 יחידות, השיגו הבנות ציון ממוצע של 83.4 לעומת 82.2 שקיבלו הבנים. בפיזיקה - 5 יחידות, השיגו הבנות ציון ממוצע של 86, ואילו הבנים 84.7.

יצויין כי ציוני הבנות היו גבוהים מציוני הבנים במקצועות הללו גם בבחינות במספר יחידות לימוד קטן יותר. המקצוע הריאלי היחיד שבו הבנים עדיין מובילים, הוא מדעי המחשב. בבחינה במקצוע זה בחמש יחידות לימוד השיגו הבנים ציון ממוצע 89 והבנות - 84.3.
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בשעה טובה 124423
גם כן הישג 124428
מידע חסר משמעות - הרי אחוז הבנות הניגש לבחינות הבגרות הריאליות מלכתחילה קטן באופן משמעותי מאחוז הבנים הניגש אליהן. הרי לו האחוז היה משתווה (ז''א, אחוזים זהים מקרב הבנות ומקרב הבנים היו ניגשים לבגרויות ריאליות), לא היו הבנות עוברות את הבנים בביצועיהן.
ואני, אגואיסט אני. 124431
אני יוצא בקריאה נרגשת לבחורות הריאליות הנפלאות - תנו לגברים האינטליגנטים צ'אנס! יש גברים שיעריכו את מוחכן באותה מידה, ואף יותר, מאיברים יותר בולטים בגופיכן. אל תתפשרו על פחות!
ואני, אגואיסט אני. 124552
כלומר, אתה מעדיף את, למשל, בטאון המתמטיקאיות מאשר את פלייבוי?
ואני, אגואיסט אני. 126222
אני מצטערת להודיע לך אבל בנות ריאליות או שלאולם לא מוצאות גבר חכם (כי הוא בוהה בפה פעור בשדיים של החברה הכוסית שלהם) או שלא מחפשות אותו (כי הן בוהות בפה פעור בשדיים של חברה שלהן).
ואני, אגואיסט אני. 126685
יתכן שכדאי להן לא להסתובב עם חברות נדיבות-שדיים, אם כך.

ולו הייתי בת ריאלית, הייתי נעלבת עד עמקי נשמתי מההנחה המובלעת, כאילו בחורה ריאלית אינה יכולה להיות מושכת ונדיבת-שדיים בעצמה.

וכגבר (נגיד) חכם, אני נעלב מן הרמיזה, כאילו גברים חכמים בוהים בפיות פעורים בשדיים של נשים.
ואני, אגואיסט אני. 126786
אתה בטח גם נעלב מהרמיזה שהשמש זורחת בבוקר.
חמה יצאה מנרתיקה 126827
קוקוריקה,עורא ריקא.
(למה שכליל יפספס רמז כזה?)
ואני, אגואיסט אני. 126970
לו הייתי שמש - הייתי נעלב,
שכן ידוע לכולם: כדורנו הסובב.
ואני, אגואיסט אני. 127107
בגלל זה אלו בנות ריאליות - הן (אנחנו?) מספיק ריאליות כדי לא להעלב מהנחות מובלעות דביליות.
גם כן הישג 124432
זאת היתה גם המחשבה הראשונה שלי, אבל במאמר מודגש שגם במספר יח''ל קטן יותר ציוני הבנות עולים על ציוני הבנים, ולפחות במתמטיקה, כולם ניגשים למבחן זה או אחר.
גם כן הישג 124451
כן, אלא מה, שלבגרות ב-‏5 יחידות נדחפים גם בנים שאינם מסוגלים להשיג ציון גבוה (עבדכם הנאמן, למשל), ובכך מורידים את הממוצע לבנים, בעוד שליחידות הנמוכות הולכות גם בנות שהיו יכולות להוציא ציונים נאים ב-‏5 יחידות, ובכך הן מעלות את הממוצע שלהן גם שם.

ועכשיו, האם נוכל להפסיק סוף סוף עם הרעיונות הדביליים לפיהם צריך להתאים את לימודי המתמטיקה לבנות (כולל, ר"ל, יצירת כיתות נפרדות לבנים ובנות) - או שמא נדלג ישר לטענה שצריך להתאים את הלימודים לבנים המקופחים?
גם כן הישג 124466
ועם זאת, בירושלים, בית הספר התיכון שמשיג את התוצאות הגבוהות ביותר במתמטיקה (אני לא בטוחה בנוגע לשאר המקצועות הריאלים) הוא תיכון ''פלך'' - תיכון דתי לבנות בלבד.
גם כן הישג 125727
פלך גם משיג (או לפחות השיג כשאני עוד קראתי דברים כאלה) את אחוזי הזכאות לבגרות הגבוהים ביותר בעיר - אם אני זוכרת נכון זה היה משהו כמו 99%.
אני לא יודעת אם זה אומר משהו.
גם כן הישג 126414
אולי זה לא אומר כלום, אולי זה אומר משהו על איכות ההוראה שם, ואולי זה מעיד על חומרת הסנון בדרך.
גם כן הישג 127106
אני יודעת.
כנראה שזה קשור (גם) לסינון, אבל בהתחשב בעובדה שפלך אף פעם לאהיה אופציה מבחינתי (כי זה בי''ס דתי), אני לא יכולה להיות בטוחה.
נראה לי שברוב בתי הספר שמובילים בדירוגים האלה זה קשור לסינון.
גם כן הישג 127065
ולפלח יש גם ספי קבלה מאוד נוקשים
גם כן הישג! 124434
לא מדוייק, עייני בהמשך הכתבה ותראי את הנתונים המספריים (הקישור בגוף הידיעה). מתוך סה"כ הניגשים לבחינות ברמה מוגברת (28080) כ- 45% (12540) הן בנות וכ- 55% (15540) הם בנים, כך שהפער הולך ומצטמצם ואינו כל-כך משמעותי.
גם כן הישג! 124464
תודה. לצערי אין באפשרותי להיכנס לקישורים של ynet, כיוון שבתור תושבת חו"ל הכניסה לאתר כרוכה בתשלום (ולא, זה לא מספיק חשוב בשביל שאני אתחיל למחוק את כל הקוקיז או בשביל להתחיל לעקוף דרך כל מיני פרוקסי סרברז, תודה).

אני תהיתי מהו אחוז הבנות הנבחנות ב-‏5 מקרב הבנות הניגשות לבגרות באופן כללי, ולא מקרב כלל הנבחנים ב-‏5, בדיוק בגלל הסברה שהעלה דובי - בנים רבים יותר ניגשים ל-‏5 גם אם ביצועיהם יכולים היו להיות טובים יותר ב-‏3 יחידות.
יצא לי ניסוח מסורבל. שוב - עם דוגמא: אם 45% מכלל הנבחנים ב-‏5 הם בנות, אבל 90% (סתם לצורך ההמחשה) מכלל תלמידי התיכונים הם בנות, הרי ש-‏45% מכלל הנבחנים זה בהחלט אליטה נבחרת של מוחות נשיים מתימטיים מבריקים.
גם כן הישג! 124479
אני מקווה שאנחנו מסכימים לפחות שכלל תלמידי התיכון מתחלקים בערך חצי-חצי, לא?
גם כן הישג! 124633
לא בכיתות הגבוהות. בעולם כולו אחוז הבנות עובר את אחוז הבנים בכיתות הגבוהות, ואני מנחשת שגם בארץ. בנוסף, הרי שגם הסטיה הקטנה של 45%-55% המתוארת בכתבה מספיקה כדי לעוות לחלוטין את התוצאות.
גם כן הישג! 124615
רמה מוגברת - האם מדובר בחמש יחידות דווקא או ארבע-לפחות?
גם אני, כנגה, מאותגר-ynet-ית.
או קיי, הבנו, אתן יותר חכמות, יותר מוצלחות, 124700
מספיק כבר עם זה, נו!!
125361
לא רוצות ולא רוצות.
הבנים חכמים יותר מהבנות 160666
זה נכון שבנות מקבלות ציונים גבוהים יותר מאשר הבנים, אך זה נגרם רק מכיוון שהבנות יושבות בבית ולומדות כל הזמן(חרשניות) בזמן שהבנים יוצאים ומבלים במקום ללמוד.
הבנים הם בוודאי חכמים יותר מהבנות וההוכחה לכך היא שכמעט כל הפרופסורים והאנשים המלומדים והראלים הם גברים( באופן מפתיע גם כל הממציאנים הגדולים הם רק גברים).
אז לכל הבנות נא לא להתלהב יותר מידי מהח הקטן שלכן, ולא נורא אולי בפעם הבאה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים