חשש: שפכים יוזרמו לחופי ת''א בחודשיים הקרובים 1345
חשש שלחופי תל־אביב יוזרמו במשך החודשיים הקרובים שפכים גולמיים. חופי תל־אביב יהיו סגורים בחודשים הקרובים בפני מתרחצים ויתכן כי יוטלו מגבלות גם על דייג באיזור.

לפני שלושה ימים קרס קטע באורך של חמישה מטרים בצינור השפכים של גוש דן, העובר ביפו, וכתוצאה מכך הוצפו רחובות ובתים. מיד לאחר התקלה הופסקה הזרמת השפכים בצינור והחלה הזרמתם לים. לאחר בדיקה התברר כי יש פגמים בצינור לאורך קטע של כמה קילומטרים.

בתדריך שקיימו הבוקר (ו') מנהלי איגוד ערים לביוב של גוש דן, הם סיפרו שלאחר התקלה הם שלחו צוללנים לבדוק את מצב הצינור והתברר שבקטע של 4.5 קילומטרים שלו יש במקומות שונים חריץ עמוק שלא היה ידוע על קיומו ולא ברורה הסיבה להיווצרותו.

המשמעות של הזרמת השפכים לים, מלבד הנזק הסביבתי, היא שמשק המים יאבד שפכים בכמות של 15 מיליון מטרים מעוקבים, שהיו מיועדים לאחר טיהורם להשקייה.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עוד כמה פרטים 126126
למעשה משק המים הוא כל ההשקיה בנגב המערבי המבוססת על חקלאות מושקת מהמים הללו.
לפי מה שנאמר יקח כשנה לפתור את הבעיה.
כמו כן זה עלול לגרום למצב שבמשך השנה הזו אסור יהיה לרחוץ בכל אזור החוף הישראלי לדוג ואו כל פעולה אחרת שמתבצעת לאורך החוף.

למעשה הטיעון שיקח שנה הוא אבסורדי כיוון שלמצב כזה קוראים מצב חירום ובמצב חירום כמו במצב חירום צריך לטפל בצורה יעלה ומהירה, זאת אמרת להוציא הרבה כסף, לקחת חברה נורמלית מארצות הברית שעושה דברים הבגנון ולא להוציא מיכרז בעוד חודשיים שיזכו בו בעוד 4 חודשיים ואז יתחילו לעבוד כאשר כל מה שהם ירצו לעשות ידרוש אישורי תוכניות שיקחו עוד חודשיים והעבודה האמיתית תתחיל בעוד במקרה הטוב חצי נ\שנה מה שיגרום לכך שהתיירות באזור החוף תיפגע שוב, כל החקלאות בנגב המערבי תיקרוס כיוון שאינה יכולה להחזיק מעמד ללא מים בטח בקיץ.
כל הדייגים הקטנים לא יוכלו לדוג (ואני לא מדבר על אנשים פרטיים).

או בקיצור מחדל נוסף גדול שלתחושתי לא ימצאו לו אשמים כרגיל.
אוף איתך 126130
כולם כ''כ התאמצו לשמור על הידיעה הזו ללא תגובות עד שבאת וקלקלת
באמת
אוף איתך 126132
מתנצל אבל לא ממש מבין מדוע להשאיר אותה ללא תגובות
בדיוק 126139
טל כהן: הצעת יעול 126148
להוסיף לדף ''דיונים מתמשכים'' סיפורים חסרי תגובות שטרם נקראו.
טל כהן: הצעת יעול 126616
למיטב זכרוני, סיפורים שטרם נקראו מופיעים בסוף עמוד הדיונים המתמשכים (http://www.haayal.co.il/newstorylist.php3 - הקישור מופיע בתחית כל עמוד כמעט), בלי קשר למספר התגובות (או העדרן).
לא, לא שוב! 126619
אני חושב שיש פה באג קטן בגרסא הנוכחית של... טל כהן :-) בכל פעם שסיפרתי לך על הבעיה הזו, אתה דחית את הקלט (או כ"לא מובן" או, כמו כאן, כ"אני חושב שאין בעיה"). התחלתי לחשוב שהבעיה היא איתי, אבל מסתבר שלא. יש לציין שהבאג הזה מתעורר רק עם הבעיה הזו, ולא עם המוני בעיות אחרות שאני ואחרים דיווחנו לך עליהן ושבהן הכרת ובד"כ גם תיקנת.
שוב? 126705
<מגרד בפדחת> באמת?

נו טוף.

יבדק, ואולי גם יתוקן (אבל לא לפני סוף השבוע).
באמת? 126709
אצלי בסוף דף 'דיונים מתמשכים' מופיעים אמנם הדיונים שטרם קראתי. מה הבעיה?
באמת? 126713
הבעיה היא עם דיונים שטרם קראת ושגם איש עדיין לא הגיב בהם (למעשה, אלה עדיין לא דיונים, רק סיפורים).
סיכומו של דבר 127909
לאחר כמה בדיקות, והתכתבות דואל עם מיץ, הגענו למסקנות הבאות:

א. אין באג בתוכנה - מאמרים חדשים ללא אף הודעה (חדשה או אחרת) אכן מופיעים ברשימת הדיונים שטרם קראתם, בעמוד הדיונים המתמשכים.
ב. בשל העובדה שאין להם "תאריך תגובה אחרונה", הם מופיעים בסוף הרשימה האמורה.
ג. בגלל שאורך הרשימה מוגבל לחמישים דיונים לכל היותר, יתכן שמיץ פשוט לא ראה שם מאמרים מהסוג האמור.
ד. מסקנה מהסעיפים הקודמים - אין באג גם בגרסא הנוכחית של טל כהן. (תיקון: יש הרבה באגים, אבל זה לא אחד מהם).
ה. לבקשתו של מיץ, התוכנה עודכנה כך שסעיף ב' לעיל בוטל. מאמרים ללא תגובות ישתלבו ברשימה כאילו "תאריך התגובה האחרונה" בהם הוא תאריך פרסום המאמר, וכך לא יופיעו בסוף הרשימה אלא במקומות שונים ומשונים בתוכה, בהתאם לתאריכי התגובות האחרונות במאמרים האחרים שטרם קראתם.
סיכומו של דבר 127910
תודה רבה!

שוב לא יהיו משתמשי "דיונים מתמשכים" בני ערובה בידיהם של משתמשי העמוד הראשי, שברצותם יגיבו על סיפור וברצותם יתעלמו ממנו, ולא נודע (למשתמשי "מתמשכים") כי בא לאייל.
אוף איתך 126182
לי היה סוף שבוע רגוע בלי עיתונים, טלוויזיה ואינטרנט "בסוף העולם" בניצנה, ושם קיבלתי SMS מע"ב על הנושא הזה.
חזרנו לפני דקות מעטות, ואסון התרסקות המעבורת יעכב את תגובתי המפורטת לעדכון הספציפי הזה.
שערורייה בהתגלמותה 126199
ראשית, אף אחד כמובן לא לוקח אחריות: יש איגוד ערים לביוב, שמתפקידו לשמור על קווי הביוב. יש שר לאיכות הסביבה, שגם לו יש חלק באחריות, וכמובן עיריית ת"א.
במדינה מתוקנת, תקלה כזו משמעותה הדחת כל האחראים (אגב, גם תירוץ טוב לשרון להדיח את הנגבי מהממשלה הבאה).
שנית, הגישה של צינור אחד שאין לו חלופות, היא גישה מסוכנת. זו אותה גישה בשמה יש למשל רק מסדרון רכבות ארצי אחד, בנתיבי איילון, שכל חבלה בו תשתק את תנועת הרכבות מצפון לדרום. אין ספק שיש כאן כשל בעצם תכנון מערכת הביוב - בהעדר צינור גיבוי מקביל אליו ניתן היה לתעל את כל הביוב.
וכמו כן, כפי שאמר רועי - על עיריית ת"א ושאר הגורמים האחראים, להתייחס לעניין כמצב חירום, ולעבוד גם 24 שעות ביממה לתיקון התקלה.
שערורייה בהתגלמותה 126253
דוקא יש שתי מסילות צפון-דרום בין ת''א ללוד, אבל הקו המזרחי (ראש העין-לוד) נמצא כרגע בשיפוצים (דבר חיובי בפני עצמו) ולא פעיל כרגע.
שערורייה בהתגלמותה 126316
את האחריות ייקח מי שנתן דין וחשבון בנוגע לעקירת שני עצי הדקל העתיקים ליד יבניאל, כלומר אף אחד...
''במדינה מתוקנת'' 126338
בשביל מה להרגיז אותנו עם התזכורת איך דברים כאלה אמורים להתנהל במדינות מתוקנות? במדינה מתוקנת ענבל גבריאלי היתה נבחרת לכנסת? שאול עמור היה נעשה שגריר? הפסקת נאום של ראש ממשלה בגלל עבירה על חוק התעמולה היתה מעלה את הפופולאריות שלו? ערוצים פיראטיים היו משדרים כמעט בלי הפרעה ואף מקבלים אישור בדיעבד כפרס על שצפצפו על החוק במשך שנים? אישים כמו צחי הנגבי ואביגדור ליברמן היו יכולים להישאר בפוליטיקה עם האלימות שלהם? לימור סטירת-לחי ליבנת היתה יכולה להיות שרת חינוך? משבר מים ידוע מראש היה נשאר לא מטופל עד שהכנרת פחות או יותר נופחת את נשמתה? כל מטר פנוי היה הופך למזבלה של חומרי בניין בלי שאף אחד יפצה פה? נהגי משאיות היו ממשיכים להעמיס פי שניים מהמותר ולדהור עם מפלצות המתכת הלא מתוחזקות שלהם, כי בכל המדינה המתוקנת יש בערך שני פקחים לעניין הזה? מכבי חיפה היתה מפסידה לביתר ירושליים?

בקיצור, ספר לנו איך למזער את הנזק במדינה מקולקלת מאד, ואל תפנטז לנו על מדינות מתוקנות.
מיזעור הנזק 126356
נראה לי די ברור: כעת, עבודה של 24 שעות ביממה לתיקון הצינור הפגום (בטח תגיד שגם זו פנטזיה של מדינות מתוקנות...), ובחינה מחדש של מערך קווי הביוב באזור גוש דן, לזיהוי צווארי בקבוק נוספים ותכנון קווי גיבוי עבורם.
מיזעור הנזק 126361
אפשר גם לקרוא לתושבי גוש דן לגלות את האיפוק המתחייב. ''בינתיים סוגרים את המעיים'' יצעק הילד המעצבן ההוא.
שערורייה בהתגלמותה 130456
מיקי מזר המגא אדיוטית התורנית
מ. שרון מתריע על גודל השואה

שערורייה בהתגלמותה 130460
אגב, למיטב הבנתי, השואה אינה שואה כלל וכלל. בים, בניגוד לנחל הירקון למשל, השפכים לא מצטברים כבוצה אלא מידללים במהירות. כלומר, יום-יומיים לאחר הפסקת הזרמת השפכים כבר יהיה ניתן לרחוץ בחופי תל-אביב ללא חשש. עמית - תיקונים?
שערורייה בהתגלמותה 130491
הייתי לוקח זמן רב יותר כמרווח ביטחון. יש גם את השאלה של השפעת הביוב על החי הימי (ובפרט דגי מאכל) - לא דווקא בקטע של חיידקים צואתיים אלא גם מתכות כבדות וחומרים מסוכנים אחרים המצטברים בגופם של הדגים.
שערורייה בהתגלמותה 130489
ביום ראשון אחה"צ מיקי מזר תהיה בדיון חי עם גולשי YNET.
כל מי שמעוניין מוזמן לפנות ישירות אליה בדיון הזה.
שאלת הבור 126337
את איזה צינור שלחו צוללנים לבדוק?
בוודאי שלא את אותו אחד בו נמצאה התקלה - שהרי זה, גרם להצפת בתים ביפו - שאינה בלב ים. או שמה צללו הצוללנים אל מתחת העיר יפו?

אשמח לתשובה, הנושא מטריד אותי במיוחד, ממש קשה לאכול ארוחת בוקר ללא מידע שכזה.
אור.
שאלת הבור 126347
הם התכוונו לצלילה נוסח בה"ד 1...
ארוחת בוקר 126418
יש להניח שהצוללנים שחו לאורך הצינור מבפנים, מה שגורם לצלילה בקישון להשמע כמו חופשה באילת.
זיהום מי התהום באיזור 126390
החריץ העמוק שאף אחד לא ידע על קיומו גורם לדליפת מי ביוב לקרקע ודרכה מתקיים חלחול של שפכים עד לשכבת מי התהום.
נוסף לכך הכתבה בעיתון הארץ כתובה בצורה חשאית ולא ברורה כלל. למה מתכוונים במשפט "לאחר התקלה הם שלחו צוללנים לבדוק את מצב הצינור והתברר שבקטע של 4.5 ק"מ שלו יש במקומות שונים חריץ עמוק שלא היה ידוע על קיומו ולא ברורה דרך היווצרותו...."
משהו מוכן להסביר לי למה התכוון המשורר.
האם מדובר בקטע של 4.5 ק"מ של צינור מחורר או שמדובר בסדק ארוך לאורך כל הצינור.
אשמח לקבל תרגום
רק שבועיים? 126454
מנכ"ל איגוד ערים דן לביוב ואיכות הסביבה גדעון זץ התחייב היום כי בתוך 15 יום תיפסק הזרמת השפכים לים.

רק שבועיים? 126455
עוד שבועיים, אף אחד כבר לא יזכור לו שהוא אמר את זה, חוץ מקומץ המשוגעים שמתרחצים בים גם בחורף.
רק שבועיים? 126456
אני ואתה נזכור. נשים reminder איפושהו.
רק שבועיים? 129308
הנה, זכרתי. מחר מגיע חומר מגרמניה [הכנס בדיחת שואה כאן] ומבטיחים שהצינור יתוקן עד לסוף השבוע הבא.

צינור נוסף 137836
צינור שפכים באזור אור יהודה ובקעת אונו נבקע. השפכים זורמים בנחלים עד לסכר עפר ליד שכונת התקווה, אבל גם הסכר נפרץ ויש חשש שהשפכם ישפכו לאיילון ומשם לים.

הארץ:
כתבי אישום 183988
המשרד לאיכות הסביבה ממליץ‏1 להגיש כתב אישום פלילי נגד איגוד ערים דן לביוב (השפד"ן). היועמ"ש יאשר את ההמלצות לאחר שימוע. ההמלצות כוללות הגשת כתב אישום נגד איגוד ערים דן לביוב עצמו; נגד מיקי מזר, כיום יו"ר דירקטוריון בזק ויו"ר השפד"ן בזמן פיצוץ הצינור; נגד גדעון זץ, מנכ"ל השפד"ן בעת האירוע; ונגד מהנדס הביוב, יעקב אריאב.

טיוטת כתב האישום מייחסת לנאשמים הזרמת שפכים לים ללא היתר - עבירה על החוק למניעת זיהום ים ממקורות יבשתיים, וכן השלכת פסולת ברשות הרבים - עבירה על חוק שמירת הניקיון.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...

למשרד לאיכות הסביבה יש סמכות להמליץ להגיש כתבי אישום פליליים? חשבתי שזה בתחום של המשטרה. האם המשרד קיבל את הסמכות הזו עם הפעלת המשטרה הירוקה?
התפטרות 268476
"כל הנהלת איגוד ערים דן לביוב (השפד"ן) התפטרה היום (ראשון) בנימוק כי אינה יכולה להמשיך לטפל בבוצה, בשל האיסור להזרימה לים. ביום חמישי דחה בג"ץ את עתירת האיגוד, שביקש לבטל את ההחלטה האוסרת עליו להזרים בוצה לים באזור תל אביב."

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
התפטרות 268531
נורא מוזר. אז מה המסקנה? שלא שילמו להם מספיק כדי שיסכימו לקחת את הסיכון? שאנחנו צריכים להתרגל לחיות עם בוצה כי "ככה זה"?
התפטרות 268837
לפי מה שהבנתי, כל מה שהם רוצים הוא שיתנו להם עוד קצת זמן להזרים לים, לא לנצח; ויש להם חילוקי דעות עם הועדה האם הם מתקדמים מספיק מהר בהכנת פתרון אחר.
פרובוקציה 268845
''כל המטה הכללי של צה''ל (המטכ''ל) התפטר היום (ראשון) בנימוק כי אינה יכולה להמשיך לטפל בביטחןן המדינה, בשל האיסור להשתמש ב''נוהל שכן''. ביום חמישי דחה בג''ץ את עתירת המטכ''ל, שביקש לבטל את ההחלטה האוסרת על צה''ל להשתמש בנוהל שכן בעת מצוד אחרי מבוקשים .''

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים