חוק טל נכנס לתוקף 1348
שלשום (א') נכנס חוק טל לתוקף, וכל תלמיד ישיבה שמלאו לו 22 יכול לצאת לשנת הכרעה בה יוכל לרכוש מקצוע ולעבוד. בתום השנה יכול הצעיר להחליט לשוב לישיבה, או לחלופין לצאת לשירות צבאי מקוצר או שירות אזרחי בן שנה, שלאחריו יוכל להשתלב בשוק העבודה.

חוק טל נחקק בעקבות המלצותיה של הוועדה בראשות השופט בדימוס צבי טל, שמונתה לבדוק את הסדר דחיית השירות של תלמידי הישיבות, בעקבות פסיקת בג"ץ כי ההסדר הקיים אינו חוקי. החוק ספג ביקורת קשה גם בציבור החילוני וגם בקרב חלק מהמנהיגות החרדית. החוק אושר כהוראת שעה בקיץ האחרון, ויחול למשך ארבע וחצי שנים מיום הכנסו לתוקף, אלא אם תאריך הכנסת את תחולתו.

על פי החוק היה צריך משרד הבטחון להגיש לאישור ועדת החוץ והבטחון של הכנסת תקנות שיסדירו נושאים שונים, אך עד כה לא בוצעה דרישה זו. השופט טל אמר אתמול לעיתון "הארץ" כי "צריך להכין מסגרות מתאימות לבוגרי שנת ההכרעה בצבא, בפיקוד העורף ובשירות האזרחי. אני לא שומע שנעשה משהו, שהכינו מסגרות כאלו. אם זה לא ייעשה מהר, אני חושש ואני לא יודע איך זה יתפתח". עם זאת, שומר טל על אופטימיות באשר להצלחת היוזמה, ומעריך כי "בתחילה יהיה טפטוף קל לשנת ההכרעה, כמו ששמים רגל במים קרים לבדוק מה הולך. אם משרד הביטחון ייערך כהלכה, הטפטוף יגבר".

חוק טל עבר בקיץ 2002 בתמיכת 51 חברי כנסת ובהתנגדות 41.
קישורים
הארץ
של מי הועדה הזאת בכלל? - מאמרו של שלומי בן־יצחק באייל הקורא
מה דעתך על מסקנות ועדת טל? - סקר שנערך באייל הקורא
והעיקר לא לפחד כלל - מאמר המשך של שלומי בן־יצחק באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • אביב י. • 48 תגובות בפתיל
  כניסה טובה • דני
  הממשלה תאשר גיוס חרדים לשירות אזרחי • ערן בילינסקי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים