מספר המתנחלים גדל ב-‏2002 ב-‏6% 1349
מועצת יש"ע פרסמה אתמול (ג') את נתוני משרד הפנים שמראים על גידול של קרוב ל- 6% במספר היהודים המתגוררים ביהודה, שומרון ועזה בשנת 2002. על פי הנתונים שהוצגו, האוכלוסיה היהודית ביהודה שומרון ועזה מונה כיום 226,028 נפש. מאז שנת 2001 נרשם גידול של 11.3%.

ממועצת יש"ע נמסר כי "במהלך השנתיים וחצי האחרונות של האינתיפאדה חוו המתנחלים ביהודה שומרון ועזה התקפות טרור רבות, ולמרות זאת מגיעים אלינו מתיישבים נוספים". במועצה מעודדים מהנתונים ומתכננים קמפיין התיישבותי לקראת האביב, בניסיון למשוך תושבים נוספים.
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

?what else is new 127265
ישראבלוף? 127293
על מה מבוססים נתונים הלמ"ס?

לפני כמה חודשים דווח על ישראלים רבים הנרשמים בכתובת בפריפריה על מנת לזכות בהטבות-מס ובהטבות אחרות, למרות שהם מתגוררים בפועל במרכז הארץ. אני חושד שהתופעה קיימת גם ביחס לתושבים לכאורה של השטחים. יחד עם הטקס הקבוע שבו מוסי רז או יוסי שריד מסיירים ביחידות-דיור שוממות בשטחים, נראה לי שהגידול בפועל, אם קיים בכלל, קטן בהרבה מהמופיע בידיעה.
מ''ש 127320
טעות שלי: לא מדובר כלל על נתוני למ"ס אלא על נתוני משה"פ, מה שנותן יותר תוקף למה שכתבתי בהמשך. האם מישהו יודע מה הריבוי הטבעי הכללי של ישראלים יהודים דתיים?
כבר שנים שאין הטבות מס לתושבי יש''ע 127345
למרבה הפרדוקס תושבי גבול הצפון החיים בשלווה יחסית נהנים מהמעמד של "ישובי קו עימות" אשר נשלל מישובי יש"ע מסיבות פוליטיות. עוד סיבה למה סטף ורטהימר מעוניין(?) בממשלת אחדות...

אם אני טועה תקן אותי בבקשה ואני בתמורה אמצא למעוניינים גבעה פנויה.
מ''ש 127515
לק''י
מיץ פטל אתה טועה. ביש''ע אין הטבות מס כך שלא משתלם לעשות צעד זה. אני לא מכיר את המציאות בכל השטח אבל באזור בנימין אין יחידות דיור ריקות ואדרבה הרישומים בשרד הפנים מפגרים ביותר מחצי שנה אחרי המציאות כך שכנראה מספר היהודים עלה בקרוב לעשרה אחוז ולא בקרוב לשישה אחוז.
אליצור
7% זה כסף קטן 128223
אליצור סגל ומשה דורון 128226
בורים או שקרנים?
7% זה כסף קטן 128227
מענין שתושבי ירושלים רבתי כמו תושבי גילה, לא זוכים לשום הטבה במס למרות שהיו במשך תקופה ממושכת קו עימות.
כמה עולה לנו כל מתנחל? 144547
בהטבה שנתית במס הכנסה למתנחלים אפשר להעסיק 2800 מורים.
''הארץ'' - יקר יותר ממה שחשבתם 172068
"העלות האזרחית החריגה של ההתנחלויות מכספי ציבור מגיעה ל2.5- מיליארד שקלים בשנה לפחות, ומאז מלחמת ששת הימים היא נאמדת ב-‏45 מיליארד שקלים. העלות האזרחית החריגה לשנה למתנחל עולה על 10,000 שקלים, והעלות למשפחה ממוצעת - יותר מ-‏40 אלף שקלים. כך חושף תחקיר "דו"ח הארץ - מחיר ההתנחלויות", שיתפרסם במוסף ראש השנה. חישוב זה אינו כולל את המחיר הכלכלי של ההתנחלויות למערכת הביטחון במשך השנים."

מר דורון וסגל מתבקשים להגיב.
מעתיקים מפא"צ? 172073
הפתרון לאוברדראפט 172077
אם החריגה היא בגובה 10,000 ש"ח בשנה לאדם נמצא הפתרון למינוס.
אני עובר להתנחלות.
אבחנה בפרטים 172078
10,000 ש"ח בשנה, לא בחודש.
אבחנה בפרטים 172095
ברור, ומה חשבת? שאני צובר מינוס של 10,000 כל חודש?
זה הגרעון השנתי שלי. בוא כל פעם בספטמבר עם 10,000 ש"ח סגור לי את האובר ותעשה לי שנה טובה.
צריך לפלח את המידע 127300
גידול של 6% אינו מפתיע. השאלה העיקרית בעיני היא כמה מגידול זה נרשם ביישובים הסמוכים לקו הירוק, לירושלים ומערב השומרון, שלפי תוכניות ברק אמורים להיות בעתיד בריבונות ישראל.
די להזכיר ששניים ממוקדי הגידול הבולטים - הערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית - נמצאים 2 ק"מ בלבד מהקו הירוק, ועוד שני מוקדים - מעלה אדומים ואריאל - נמצאים בגושי ההתיישבות המרכזיים.
באזורים אלו, בהם ככל הנראה הגידול באוכלוסייה היהודית מואץ כמו ואולי יותר מהאוכלוסייה הפלסטינית, יש לו משמעות דמוגרפית ברורה בהתוויית גבול עתידי. לעומת זאת, עוד 20 ילדים באלון מורה הם חסרי משמעות מול עוד 2000 ילדים בשכם והכפרים שבינה לבין אלון מורה.
צריך לפלח את המידע 127305
למיטב זכרוני, דווקא בערים החרדיות, במיוחד בעמנואל, דווקא ירד מספר התושבים. המספר שמתרוצץ לי בראש זו ירידה של 11% במספר תושבי עמנואל, בעיקר בשל הפיגועים.
צריך לפלח את המידע 127314
שקלתי אם להתייחס לכך במקור.
עמנואל חריגה ביותר הן מבחינת אוכלוסייה (סה"כ יש אולי 6-5 יישובים חרדיים מובהקים ביו"ש), הן מבחינת עומק (רוב מכריע של היישובים החרדיים נמצאים פחות מ-‏5 ק"מ מהקו הירוק, מול כ-‏20 של עמנואל) והן מבחינת כמות ההרוגים שספג היישוב.
גם לפני מלחמת הימים הנוראים, עמנואל היתה כישלון כלכלי וחברתי, כך שתגובת האוכלוסייה לפיגועים בנטישת היישוב - אינה מפתיעה כלל.

למיטב ידיעתי, בכל שאר היישובים החרדיים יש עלייה מתמשכת במספר התושבים, ובעוד שביתר עילית ומודיעין עילית לא מציבות אתגר מיוחד למשרטטי המפות העתידיות, העיירה החרדית כוכב-יעקב, שבין ירושלים ורמאללה, תסבך בעתיד את המפות בצורה רצינית בשל צמידותה לגוש הערבי של כפר עקב.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127570
נתונים משנה קודמת,(פורסם בינואר 2002,באדיבות נדב שרגאי).
נמדד גידול של 5.22%. אגב,בשנים קודמות שיעור הגידול נע סביב 8%.
שיעור הריבוי הטבעי ביש"ע עמד אז (כנראה דומה גם כיום) על 3.1%,
ויתרת הגידול נבעה אז בעיקר מתוספת משמעותית של אוכלוסייה ל-‏3 ישובים חרדיים: בית"ר עלית,מודיעין עילית(קרית-ספר) וכוכב יעקב.
3 הישובים הללו סיפקו אז כ-‏50%! מהגידול ביש"ע.
בעמנואל היתה ירידה של 10.5% (קרוב ערן) בין דצ' 2000 ל-דצ' 2001.
בקצרה: ללא הגידול החרדי הנ"ל היה הגידול ביש"ע רק 2.5%. מתחת לשיעור הריבוי הטבעי.
ברוב המועצות המקומיות ביש"ע היה שיעור גידול חיובי קטן,רק בזכות הריבוי הטבעי הגבוה יחסית.
דוגמאות: אפרת-ריבוי טבעי מסביר 78% מהגידול. קרני שומרון-‏72% מהגידול ריבוי טבעי.
בצפון השומרון,גנים-כדים,חרמש,חומש וכו'-עזיבה רצינית,עד 50%.

כ-‏60 אלף מתנחלים חיו ב"ישובי עומק השטח" שברק היה מוכן לפנות.
השאר מתחלקים די שווה (כ-‏75 אלף בכל אזור) בין "ירושלים רבתי- למקומות אחרים,בעיקר מערב שומרון. אזורים שגם ממשלת ברק תכננה לכלול בגבולות הקבע של ישראל.

גידול מספרי אינו אלא דרך אחת לקבוע עובדות.
תוכנית מתאר היא דרך נוספת.
למעלה אדומים שטח בנוי של 3,500 דונם ושטח שיפוט של 50,000 דונם.
לאיתמר שטח בנוי של כמה מאות דונמים ושטח שיפוט של 6,000 דונם.
ושיטת המאחזים:מספרם מתקרב ל-‏100,תפקידם ל"שמור על אדמות הלאום", וחלקם מוכשרים ומתפתחים בהדרגה לנקודות ישוב עצמאיות.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127620
הנקודה החשובה ביותר בכל הנתונים הללו היא שעל אף הטרור והדה-לגיטימציה כלפי המתנחלים, שהתגברה מאוד בשנה האחרונה, הם לא עזבו. אפילו מספר יציב של אנשים בהתנחלויות היה נחשב להישג בתנאים הקיימים, בוודאי גידול כל כך מרשים. גם אם לא מסכימים אתם פוליטית, אפשר בהחלט להעריך אותם על נחישותם ומוכנותם לסבול למען האידיאולוגיה שלהם. אני לא מאמינה שיש עוד קבוצה בישראל שמסוגלת לעמוד בקשיים כאלה, כדי להגשים את האידיאולוגיה שלה.
המתנחלים הואשמו (ועדיין..) בכך שהם נמצאים שם, רק כדי לנצל את הוילות הזולות, ואת הטבות המס וכו'. אז מסתבר שגם כאשר המציאות מתהפכת (בעזרתו האדיבה של השמאל של תהליך אוסלו, שהביא מחבלים, חילק להם נשק, ואירגן להם ערי מקלט במרחק אפס מההתנחלויות, כך שחיי המתנחלים הפכו לקשים עד בלתי אפשריים), הם נשארים שם. כנראה שהמניע היה אידאולוגי מלכתחילה...
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127686
גם אנחנו מוכנים לסבול למען האידיאולוגיה שלנו ולא עזבנו את חדרה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127689
גם אנחנו לא עוזבים את עפולה. וחוץ מפיגועים עושים לנו שנים דה-לגיטימציה שאנחנו חור בקצה הסרגל.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127695
ובנוסף לכך מעלילים עליכם שאתם מעצמה גרעינית.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127696
ואנחנו גם לא עוזבים את פתח תקוה, למרות ההשמצות של פופק.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127737
וגם אנחנו לא עוזבים את נתניה, כי פופק הוא משלנו.
הר-טוב! 127738
מפיתום? פופק הוא מבית-שמש:
למרות המלריה! 127697
(והלכלוך).
אידיאולוגיה 127691
אם כך עלינו להעריץ ממש את הפלשתינאים שעומדים בקשיים מרובים עוד יותר עבור האידיאולוגיה שלהם.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127694
כן, אבל את זה אפשר גם להגיד על הפלסטינים...
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127740
כוונת לדעת גדולים.. ראה לעיל. התשובה היא לשניכם.
נכון. אין ספק שהפלשתינים עומדים בקשיים רבים ועדיין רוצים להאבק בנו. העובדה שהם אויבים שלי, אינה מסמאת את עיני מלראות את הדברים שניתן להעריך בהם, וזה לא הדבר היחיד. אם כי תרשה לי קצת לרדת מהפרגנת לפלשתינים, בשונה מרובם של המתנחלים, אין לרוב הפלשתינים ברירה כרגע. הם לא יכולים לעזוב למקום אחר. אלו שכן יכולים, אגב, עושים זאת במאות אלפיהם.. אני הייתי מאוד רוצה לפתוח בפני הפלשתינים את האופציה הזאת. אבל משום מה נראה לי שתהיה התנגדות בצד שלך לרעיון, על אף שלגבי המתנחלים הם בהחלט בעד לפתוח להם אופציות.
סתם גזעניים.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127804
כבר אמרתי פעם מה אני חושב על "פתיחת האופציות" הזאת, אבל אין לי כוח לחפש. מה שאת רומזת אליו הוא לא פתיחת אופציות (שאין לנו הרבה מה לעשות בעינינה, מלבד נסיונות פאתטיים לשלם כסף למשפחות מהגרים שהביאו לתוצאות מרשימות ביותר של הגירת איזה 40 משפחות) אלא הגברת המוטיבציה להגירה בדרכים מוכרות.

לגופו של עניין, אני מדבר על התמיכה הגורפת של האוכלוסיה בהמשך המאבק, לא על הגירה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128004
אל תתייחס למה שאני "רומזת אליו". תתייחס להצעה כפשוטה, מה דעתך לפתוח לפלשתינים השלוים, אלו שרוצים בסך הכל לחזור הביתה בשלום, אופציה להגירה מכאן? מכתבות שקראתי לפני כמה זמן, נראה שלא מדובר בארבעים משפחות. כעת יש מעל מאתיים אלף שהגרו לירדן (הירדנים חסמו את גבולותיהם כדי להפסיק את התופעה). אני גם יודעת על איזורים שלמים שננטשו על ידי הפלשתינים.
לא מובן לי הקטע הזה שהשמאלנים צריכים את מיתוס ההצמדות של הפלשתינים לקרקע שלהם. ה"מלחמה הקיומית" נגד המתנחלים מצדיקה את זה? זה הרי דבילי, חיזוק המיתוס הזה, עידודו, וההתייחסות אליו כאל אמת, מזיקה לכל עם ישראל ולא רק למתנחלים.

התמיכה של הפלשתינים בהמשך המאבק, על אף המחיר שהם נאלצים לשלם באמת ראויה להערכה. רק שהנושא של הדיון היה דווקא ההשארות הפיזית במקום.
אגב, לא נראה לי שאנשים שחושבים אחרת ממה שמוכתב על ידי ההנהגה אצל הפלשתינים, מעזים לומר זאת בקול רם, כשהם לא בטוחים שהם לבדם. שלא לדבר על כך שמערכות התקשורת נשלטות בידי ההנהגה, והם משחררים את החבל לדעות אחרות רק כאשר זה משרת אותם תדמיתית. כך שאין סיכוי ממשי להתפתחות דעות אחרות שם, כך שגם התמיכה הגורפת בהמשך המאבק לא ממש מפתיעה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128059
אני התייחסתי למה ששמעתי לפני כמה חודשים מבני אלון בטלביזיה. הוא סיפר על עמותה שפועלת כבר כמה שנים (!) במתן עזרה לפלשתינאים שרוצים להגר ע"י סידור אשרות ואפילו עבודה בחו"ל, והתגאה במספר המרשים של המשפחות שהיגרו בעזרתו: 40. את בטח יכולה לברר את זה איתו בטלפון אחד.

כבר הבעתי את דעתי בקשר לעידוד ההגירה: אם הייתי מאמין שהוא נעשה בשיטת הגזר לא היה לי דבר וחצי דבר נגדו, מעבר לכך שהייתי מתנגד להקצאת כספים ממשלתיים למטרה מופרכת כל-כך. אלא שאני חושש מאד שידידייך בחברון ירצו להוסיף לגזר הזה גם מעט מטעמו של המקל, כדי להעביר את המסר בצורה מובנת יותר, וכשאני שומע "טרנספר מרצון" תמיד ההטעמה במשפט היא על ה"טרנספר", בעוד ה"רצון" מזדנב לו שם עם קריצה ממזרית, כאילו אומר הטרנספר שלהם, הרצון שלנו. אותם מאות אלפים (? - גם אני שמעתי, אבל לא מצאתי הוכחות) שברחו לירדן הם בדיוק דוגמא לניוספיק עליו אני מדבר. כן, כשאדם רעב ללחם נאלץ להגר אפשר לקרוא לזה רצון חופשי, אחרי ככלות הכל יכול היה להשאר במקומו ולגווע ברעב.

אשר לעידוד הפלשתינאים, תנוח דעתך: הם יודעים שרק שוטים גמורים יכולים להחזיק בדעותי, ולכן כבר מזמן הפסיקו לקרוא את ההודעות שלי.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128612
אני חושבת שאם היינו מבצעים את מדיניות עידוד ההגירה כמדיניות ממשלתית התוצאות היו הרבה יותר טובות גם בגלל האפקט הפסיכולוגי וגם בגלל המשאבים. לא רוצה לעשות לך חשבון אולם זו נראת לי ההשקעה הטובה ביותר של כספו של העם היהודי.
לגבי הגזר, אין ספק שאת הערבים השלווים שאינם עוסקים בפעילות עויינת נגדנו צריך לעודד בשיטת הגזר, תוך פיצוי מלא על רכושם, וסידור נאות בארץ קולטת.
לגבי אלו שמעורבים בפעילות עויינת, אני חושבת שהדברים נאמרים ללא שום קריצות: צריך לגרש אותם מכאן, (בכפוף לכך שאנו רוצים להמשיך לחיות כאן, כמובן). אני לא רואה למה אנו צריכים לסבול (ולא מדובר על "סבל נפשי" אלא על סיכון חיינו) את נוכחותו בארץ של מישהו, שיעשה הכל כדי לאדות את נוכחותנו אנו.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 131381
ראשית תיקונים ותוספות

ברחבי השומרון אין דירה אחת פנוייה
ולמרות הפיגועים הרבים והטרור
מצד מחבלים ערביים שצויידו בנשק
על ידי מחבלים מתוככי ישראל הקטנה
קיצץ יבוש רדיפה פוליטית הפעלת משטרת ישראל
כמשטרה פוליטית אין ספור כתבות שליליות
יצירת תדמית שלילית ישובי השומרון פורחים ועולים
מידי שנה המספרים חיוביים מעבר לגידול טבעי
כעת עם גבור מצוקת הפיתוח נמצא הפתרון הפשוט
שיווק ישיר של קרקעות לבניה עצמית ללא
תלות ממשלתית¬ עד כה שווקו כ­מאתיים וארבעים
מגרשים ורובם בהליכי סיום ואיכלוס
סבב נוסף יוצא בימים אלו וכך הלאה®

באשר לשכננו הישמעאלים¬ יש הגירה בחלקים מסויימים
במספרים גדולים כמו למשל בבית לחם בה נעשה טרנספר
לתושבים נוצריים עי מוסלמים¬ בין אם על ידי הטרדות
או איומים מפורשים¬ למעלה ממחצית הנוצרים בבית לחם היגרו
בין אם לראמללה או מחוץ לאזור בכלל

באשר לשומרון היתה תנועה גדולה של הגירה עד לפני בערך
כשנה¬ לארצות המפרץ ולירדן ולאחרונה יש חסימה של
הגירה זו על ידי גורמים חיצוניים¬ ירדן בשל התסיסה
שמהגרים חדשים אלו גורמים בממלכה וארצות המפרץ
בשל החשש מגיס חמישי וטרור ששכננו מצטיינים בו

אני אישית בונה על אירופה הרחומה שתקלוט
לתוכה את האשפתות שהיא ראוייה להם®
מאחר וכל העסק בנוי בשיטת בן מביא סבתא ודוד
יקח זמן להתגברות התהליך¬ רק סבלנות®

באשר להצמדות ונטישה
למיטב זכרוני תושבי אזור א§ נטשו את ביתם
בבהלה ופאניקה בגלל כמה טילים
לעומת זאת אנחנו תחת אש ושינאה
של מחבלים רצחניים ושופרות תעמולה
שטנית ומלאה שיטנה נחרנו בבוז
והמשכו לבנות¬ ולא נ ט ש נ ו
אנחנו עדיין כאן וכל הסתת השמאל כאילו
כשיהיה פה רע כולם יברחו¬ נו למרות
שציידו את המחבלים בנשק להרוג בנו
עמדנו גם מול השמאל ונגד שאר המחבלים

עם בוא הטילים בקרוב
אזור א§ עומד להתרוקן שוב
אז מעניין מה האידיאולוגיה של הפחדנים
במיוחד אלו שמשתתפים בהפגנות למען המחבלים
שאלו על לב קריית ניג'ס שאלוה לשלומה 131605
הם הם הם הם הנגיף
אספסוף מתחבר
כהניסט לחמסניק: שלום חבר...
"ירושלים על הז*ן"‏1 131606
זהו? הפסקת לנדוד? עכשיו אתה מהשומרון?

אגב, עמנואל זה בשומרון, לא? כי אם כן אז העובדה שבשתי שנות האינתיפאדה קטנה האוכלוסיה בה ב22%‏2, מעמידה את המשפט "ברחבי השומרון אין דירה אחת פנוייה", באור קצת מגוחך, אתה לא חושב?

1 מתוך רפטואר השירים של לא מעט אוהדי כדורגל מלא מעט קבוצות, לפי מנגינת השיר "מעל פיסגת הר הצופים".
2 עפ"י נתוני משרד הפנים, כפי שהם מובאים בכתבה של שרגאי מ"הארץ".
גם תל אביב מבחנתי "ירושלים על הז*ן"‏1 144903
אני לא מתווכח עם מספרים של משרד הפנים
וגם לא איכות ואמינות הידיעות של הארץ ושות
מה שאני רואה בעיני הוא זה מה שקובע

באשר לעמנואל
ישוב זה הינו חריג ויוצא מן הכלל בהרכב האוכלוסיה
המורכב רובו ככולו מחרדים
עמונאל עיר שהיא בית אבל זמני
מהווה אכסניה נוחה לשלב של ההתחלה
עד שירווח ותהיה דירה בבני ברק
התחלופה השנתנית בעמנואל עומדת על
עשרות אחוזים לשנה

שני המאחזים שתפשנו בעומק השטח אושררו
ועכשיו גם חשמל וגם מים וגם בניה

עם פרוץ ¢תהליך השלום¢ החדש
ובעקבותיו התגברות הטרור
איחולי לכם שתעברו את זה ¢בשלום¢
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127896
משום מה נראה לי שתכונת האופי הזו של להיצמד לקרקע בכל מחיר ולהתעקש על מטרות לא ראליות (כגון זכות השיבה) היא לא כזו מוצלחת. עד עכשיו לא נראה שהיא הביאה את הפלסטינאים למצב כל כך טוב.

הנטייה שלנו לאמץ את התכונה הזו ולהתעקש על מטרות לא ראליות כמו ארץ ישראל השלמה גם לא תביא אותנו רחוק..
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127919
סלח לי, אבל מי בדיוק מתעקש על מטרה כמו ארץ ישראל השלמה?
אפילו בבית"ר זנחו את המושג הזה כיעד והוא כעת אידיליה ובגדר חלום באספמיה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 127928
ניצה?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128002
אם תנסה להסתכל על הפלסטינים דרך הערכים הלאומיים שלהם, ולא דרך הערכים החומריים שלך, תראה שהם במצב נפלא, יחסית לכל מה שהיו יכולים להעלות בדעתם לפני שלושים וחמש שנים. הם קרובים מאי פעם לקבל ישות לאומית בתוך ארץ ישראל המערבית, אפילו ראש הממשלה הימני של ישראל עובד בשבילם (לעזאזל!!).המדינה הזו תהיה עמדה נפלאה להמשך המאבק עם העם הישראלי העייף והמבולבל, שאינו מסוגל לקרוא את מפת המציאות גם כשהיא מנוקדת.
הדרך היחידה להגיע אפילו קרוב, היא להתעקש על המטרות שלך. ארץ ישראל השלמה היא ריאלית, (הייתי מעזה לומר שהיא האפשרות הריאלית היחידה בשבילנו, לשרוד). היא הרבה יותר ריאלית משהיתה המדינה היהודית ב47, מה גורם לך לחשוב אחרת?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128051
מיהו בדיוק "העם הישראלי העייף והמבולבל"? פרטי לאיזה חלק את מתכוונת, לפי אחוזי הצבעה בבחירות.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128578
כל החלק שחושב שמדינה פלשתינית הוא פתרון למצב שלנו. אני לא ממש מצליחה לחלק את זה בין המנדטים בכנסת, ולא באשמתי. מה שאני יודעת זה שה''אס'' חושב כך, או לפחות עומד לפעול למען מדינה כזו, וזה מתסכל אותי עד בלי גבול.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128593
ואינך מצליחה לאבחן לכך שום סיבה מלבד "עייפות ובלבול". תגידי, את עובדת בתחום הרפואה בשלט-רחוק?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128604
מי שחושב שכדי לכבות אש, צריך לשפוך עליה דלי נפט, סביר לחשוב שהוא עייף או מבולבל. קשה להאמין שהוא חושב כך כאשר הוא במלוא חושיו.
במיוחד שהאש הגדולה פרצה כאשר הוא שפך כוס נפט על הגחלים העוממות. כעת לא צריך להיות לו ספק שהנוזל השקוף שהוא מחזיק ביד הוא לא מים אלא נפט, והוא לא מכבה את האש אלא מעודד אותה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128610
אז למה את תומכת במדיניות ההתנחלויות?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128616
משום שהקשר בין ההתנחלויות ובין הטרור נמצא בדמיונם של שונאי ההתנחלויות, מסיבות אחרות.
הטרור הוא תוצאה של קיום מדינת ישראל-''ההתנחלות'' הגדולה הזאת בלב האומה הערבית הגדולה. הוא לא התחיל עם ההתנחלויות ולא יגמר, אם חס וחלילה יגורשו המתנחלים.
לעומת זאת, הקשר בין אוטונומיה ושילטון עצמי יותר גדולים לערבים, וטרור מוגבר, הוא עובדה.
באמת??? 129310
ניצה טוענת לקשר ישר בין מידת האוטונומיה לפלסטינים וכמות הטרור.
האם תהיה ניצה מעוניינת לשהוושת בין שתי תקופות:
1. 1993-1996. הסכם אוסלו הנודע לשמצה נותן לפלסטינים שלטון עצמי בעזה וביריחו, ולאחר מכן מוביל לנסיגת צה"ל מהערים הפלסטיניות. יש טרור, כ- 170 הרוגים ישראלים בשלוש שנים (כ- 60 לשנה).
2. 2001-2003. ממשלת שרון. הממשל העצמי הפלסטיני מצומצם בהדרגה, עד למצב שבו צה"ל נכנס ויוצא בערים הפלסטיניות כרצונו. עראפת מושפל מספר רב של פעמים, אינו יכול לצאת לחו"ל וכו'. מוסדות השלטון העצמי הפלסטיני הרוסים. יש הרבה יותר טררו, כ- 700 הרוגים ישראלים (350 לשנה, פי 6)

איך זה מסתדר עם יחס ישר, אני לא יודעת.
באמת??? 129312
הנתון שכמובן חסר כאן הוא שנות שלטונו של נתניהו (96-99). מספר הרוגים נמוך יחסית, פריחה כלכלית ברשות הפלסטינית.

אגב, מאד מטרידה אותי הגישה של "עראפת מושפל מספר רב של פעמים". לא שמעתי (בינתיים) הצעות לבצע פיגועי תופת בבלגיה בשל "השפלתו" של אריאל שרון עקב התביעות כנגדו, והניסיון לתלות פיגועי תופת ב"השפלתו" של ערפאת נראה לי נאיבי, במקרה הטוב.
תגידו, אנשים, אתם לא קוראים? 129328
1. ניצה טענה טענה מסוימת - יחס ישר בין אוטונומיה ושלטון עצמי לפלסטינים לבין טרור. *לא* טענתי, לפחות בשלב זה, ליחס הפוך, אלא רק הצגתי דוגמא המפריכה את טענתה של ניצה. הצגת מקרים שבהם היה לפלסטינים מעט שלטון עצמי אך לא היה טרור, או הרבה שלטון עצמי וכן היה טרור, איננה מחזקת את טענתה של ניצה אלא את הטענה שאין כל קשר בין מידת השלטון העצמי הניתן לפלסטינים לבין הטרור.
2. לא נטען שום דבר (לא אצלי ולא אצל ניצה) על מצב כלכלי אלא על מידת השלטון העצמי של הפלסטינים, ולכן בשלב זה הדוגמא שהבאת לא רלוונטית.
3. לרגע לא תליתי פיגועים (ולא כל שכן פיגועי תופת) בהשפלתו של עראפת. הצגתי זאת כסממן של פגיעה בשלטון העצמי הפלסטיני, שהוא רלוונטי לדיון עפ"י הרעיון שהציגה ניצה. נא לקרוא תגובות!!!
באמת??? 129360
קיום הקשר לא קובע כי זהו הגורם היחיד. לא ברור מה בדיוק את מוכיחה פה.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128813
טוב, אחרי שנתיים שבהן נראה ששרון ניסה את אמצעי כיבוי האש שלך, נראה שגם הוא מצטרף למבולבלים ולעייפים.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128818
א. הוא לא ניסה את אמצעי הכיבוי שלי. רחוק מזה.
ב. גם אני חושבת שהוא קצת מבולבל ועייף.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128822
לא ניסה את אמצעי הכיבוי שלך?
עכשיו אני מבין למה לא מספיק חם לי.
בתשובה לשאלתך: 128060
כשלושה מליון פלשתינאים.
בתשובה לשאלתך: 128582
תראה, שלושה מליון יהודים לא ייאשו את הפלשתינים, והם אכן מצידם, מתקדמים למטרתם (לא יקום ולא יהיה), למה שלושה מליון פלשתינים צריכים לייאש אותי?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128123
להזכירך, ישות לאומית בתוך ארץ ישראל המערבית הוצעה להם כבר ב 1947, ובהרבה הזדמנויות מאז, כאשר האחרונה בתקופת ברק. אני לא רואה מה הם הרוויחו מההתעקשות שלהם שלא לקבל הצעות אלו.

ארץ ישראל השלמה היא לא אפשרות ריאלית: כפי שאת בעצמך אומרת, אפילו ראש הממשלה הימני של ישראל כבר לא דוגל בה.

הערכים שלי שונים מאוד משלך אבל זה לא אומר שהם חומריים. אני פשוט מאמין שזכויות אזרח ודמוקרטיה יותר חשובים מאדמה וממקומות קדושים.

אם השאלה הבאה שלך היא "אז מה אתה עושה פה?" אז כבר עניתי עליה בתגובה 121851 ותגובה 122321
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128599
מה שהם מרוויחים מההתעקשות שלהם זה לקבל אחיזה גדלה והולכת בארץ ישראל, בלי לשלם את מחיר ההשלמה עם הקיום שלנו כאן. אם הם היו מקבלים את תכנית החלוקה, הם היו צריכים להודות בזכות של העם היהודי על לפחות חלק מארץ ישראל, והם לא מוכנים לכך.
אם הם היו מקבלים את ההצעות של ברק, הם היו צריכים לחתום על סוף הסיכסוך ובכך להודות בזכותנו על חלק מהארץ, ושוב, הם לא מוכנים לכך. שנתיים של אינטיפאדה מביאה אותנו למצב בו אנו מוכנים לתת להם את שטחי יש"ע כדי להקים שם מדינה, ללא שום התניה (לפי מצנע). ואפילו לפי שרון ומפת הדרכים, הם מקבלים מדינה לפני שהם מודיעים על סוף תביעותיהם. לא נראה לך התקדמות?

ארץ ישראל השלמה היא האפשרות הריאלית היחידה בה נשרוד כאן. הקמת מדינה פלשתינאית על שדרת ההר המרכזית של ארץ ישראל, היא מתכון למלחמה עקובה מדם תוך מספר שנים מועט, שלהערכתי, התוצאה שלה תהיה "או הם או אנחנו" על ארץ ישראל השלמה, אבל לא כתוצאה מטרנספר מרצון...
למה ראש ממשלתנו הימני לא חושב כך, או לפחות לא מתנהג כך? אני לא יודעת, יתכן והוא חושב שהוא ירמה את כולם, יתכן שאמריקה לוחצים. מכל מקום אני מגבשת את דעתי בעיקר בהסתמך על ההגיון שלי ועל הנתונים שיש בידי . כשאני מנתחת את המציאות המתרחשת סביבי בשנים האחרונות אין לי ברירה, חוץ מלחשוב כך.
לגבי הערכים שלך- כל הכבוד לך, אולם לא נראה לי שאתה והפלשתינאים חולקים אותם ערכים. לפי הערכים שהם דוגלים בהם (אדמה ומקומות קדושים- ובעיקר ב"לסלק את היישות הציונית"), הם התקדמו לא רע. כפי שהסברתי לעיל.

אני מתנצלת שלא עניתי לך על התגובות הנ"ל לפעמים אני לא יכולה לענות לעל כל התגובות בבת אחת וחלק מהן נשמט לי.
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128631
ניצה,
הצבעת נץ ?
עד כאן 128652
סליחה 128854
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128655
אני חייב לאמר שאני מסכים איתך כמעט בהכל:

אני מסכים איתך שעבור פלסטינאי שמעדיף למות מאשר לוותר על חלק מארץ ישראל השלמה, היה עדיף לדחות את כל ההצעות להסדר.

אני גם מסכים שאיתך שנראה שאצל הפלסטינאים ערכים כמו אדמה ומקומות קדושים יותר פופולריים מאשר אצלנו (כאשר אצלנו אפשר למדוד את הפופלריות שלהם לפי ה"הצלחות" של פייגלין וקליינר). אולם לא כל הפלסטינאים הם כאלה, ולכן החשש של הקיצוניים מהסדר שיוציא את הרוח ממפרשי המאבק.

הדבר היחיד שאני לא מסכים איתך הוא הניתוח שלך לגבי העתיד. הדעה שלי היא שאי אפשר יהיה לחסל את מדינת ישראל, וגם אי אפשר יהיה לסלק את הפלסטינאים, ולכן אני מעריך שבסופו של דבר יהיו שתי מדינות ממערב לירדן.

אבל פה, מדובר על עובדות ולא על ערכים, ובסופו של דבר אפשר יהיה לראות מי צודק. האם את מוכנה לקבוע זמן ולאמר בעוד כמה שנים תהיה פה ה"מלחמה האחרונה" הזו, שאחריה רק אחד מהעמים ישאר?
שאלו על לב ירושלים שאלוה לשלומה 128784
בשביל הפלשתיני, אין ארץ ישראל השלמה. והוא לא נלחם על האדמה כמטרה, אלא כאמצעי כדי להגיע לאיון ה"ישות הציונית". לא נראה לי שאם סוריה מצרים וירדן היו חולקות ביניהן את שטחה של פלשתין, כפי שהן רצו לעשות במלחמת השחרור ומלחמת ששת הימים, לא היתה כל בעיה לפלשתינים.

לגבי הפלשתינים שוחרי ההסדר והשלום, איפה הם? אם הם בכלל קיימים, הם לא מספרים לאף אחד על מתשבותיהם, ולפיכך הם לא רלוונטיים. הם בודאי לא רוב אצל הפלשתינים. אם הם היו מספיק חזקים, הם לא היו נותנים לקיצוניים לרדות בהם. ואם הם חלשים עד כדי שאינם יכולים לקבוע את סדר היום, אז מה הטעם בלבנות עליהם הסדר כלשהו.
גם אני מאוד מקווה שאי אפשר יהיה לחסל את מדינת ישראל. לומר לך שאני בטוחה בזה? בוא נגיד שאני מאמינה שהקב"ה לא יתן לחורבן שלישי להתרחש. ללא האמונה הזאת, אני יכולה לשרטט הרבה תרחישים שבהם זה יכול לקרות, חס וחלילה.
אם ישארו ממערב לירדן ערבים שחולמים על פלשתין ערבית תהיה בסוף מלחמה. תוך כמה זמן זה יקרה לא יודעת. מה שברור לי שהמצב מתדרדר והולך לקראת זה. מבחינת ההתפתחות של היחסים בינינו לבין הפלשתינים- הם בהרעה מתמידה. גם אם עטפו זאת במחלצות "שלום" לפני מספר שנים, זו היתה רק הקדמה למצב שלנו היום, שהיה צפוי לכל מי שעיניו בראשו (התפרסמו על כך לא מעט מאמרים בזמנו). הכוונות של הערבים מוצהרות וברורות, ואני לא רואה מה בהתנהגותנו יכול לשנות אותן. לפיכך לי ברור שאם אנחנו נמשיך באותו "ראש", תוך מספר שנים תהיה מלחמה רעה מאוד.
שאלו, שאלו 128801
להזכיר לקוראים שמטרת היהודים המאמינים היא איון או שעבוד של הגויים, כולם, לחלוטין.

קראו בכתבי המאמין הקטן כהנא שמסתמך על אילנות גדולים ונפולים ממנו.
רמב"ם, למשל? 128947
"לא נתאוו ישראל לימות המשיח [...] כדי שיהיו שולטים באומות?" (בערך. אין לי את הציטוט המדוייק לפני).
אגב, המונח "שיעבוד מלכויות" משמעו שהמלכויות משעבדות את ישראל, לא להיפך. סתם, התגוננות מראש מפני הוצאה מהקשר.
במקרה הטוב 129071
רון, חביבי, כשאתה מציג את זה ככה, אנשים עלולים לקבל את הרושם שאלו הם חלומות באספמיה. מטרתם של מעט מאוד יהודים היא לשעבד את כל הגוים כולם בבת אחת, או לאין אותם (למעשה, רוב היהודים אפילו לא יודעים מה זה "לאין").

מטרת היהדות העולמית לדורותיה, כפי שהצהירה על כך בכתב ובעל-פה, היא ראשית להשתלט על הכלכלה העולמית (קומוניזם, קפיטליזם, הכל מסריח מדגים מלוחים), לאחר מכן - באמצעות הכוח הכלכלי האדיר שלהם לשלוט במקבלי ההחלטות בעולם ולגרור את העולם לסדרה של מלחמות מלאות דם (זה גם טוב בשביל מצות): מלחמות העולם הראשונה והשנייה - צעד מבריק של היהדות העולמית (אף אחד לא יכול להאשים אותה), לאחר מכן המלחמה הקרה, בלי לשכוח את הדיכוי הישראלי של כל מדינות ערב במזרח התיכון. תוך מלחמה אטומית אחת או שתיים, ישמידו היהודים את כל מקורות המזון בעולם, וכל הגויים בעולם ייאלצו להיכנע ליהדות העולמית או למות מרעב.

בנקודה הזאת, ולא רגע אחד לפני כן, אנחנו הולכים להכריח כל ערל בעולם לקרוא את כל אלף ומאתיים העמודים של "ימי ציקלג" מאת ס. יזהר (בלי לחפף), ולהסביר לנו מה קורה שם.

עולם, היזהר, יהודים בדרך.

נ.ב. אם אתה מעוניין בפירוט רחב יותר של התוכניות, אנא אל תעצור אצל הרב כהנא. ספר מקיף בהרבה (וברמה ספרותית גבוהה הרבה יותר) הוא "הפרוטוקולים של זקני ציון", שזוכה לתפוצה נרחבת ברשות הפלסטינית (כך שלא תהיה לך בעיה להשיג אותו). עלה והצלח.
במקרה 129148
על סמך מה הפניה האישית?

אשר לפרוטוקולים, אני לא רואה את עצמי כאחראי לתעתועי דמיונך.
במקרה 129337
הפניה היא אישית מפני שאתה היית האיש שהעלה את הטיעון המגוחך הזה באופן אישי (איון או שיעבוד של הגוים, נו באמת).

שמחתי, מכל מקום, לשמוע שאתה לא רואה את עצמך כאחראי לתעתועי דימיוני. אם אפשר לשאול, למה אתה רואה אותי כאחראי לתעתועי דימיונו של הרב כהנא?

(די נמאס מזה שאנשים כל הזמן טורחים להזכיר לי מה המטרה שלי. תן לי להחליט עליה בעצמי).
ככל אשר יענו אותו 127434
כן ירבה וכן יפרוץ.
כאשר יענו אותו 127440
אם אתה מוכרח לצטט, לפחות תעשה את זה נכון.

ובאשר לפסוק, נדמה לי שגם הפלשתינאים יכולים לצטט את החוכמה הזאת.
כאשר יענו אותו 127441
מה גם שכאשר אני קורא על השליט המצרי, שפוחד שמיעוט בין נתיניו יהווה גיס חמישי, ולכן מנסה לפעול להקטינם באופן דמוגרפי, אני לא יכול שלא לחשוב כי השוואה יותר נכונה תשים את היהודים בתור פרעה, ואת הערבים הפלסטינים בתור בני ישראל.
כאשר יענו אותו 127460
הם ממש ''קטנו באופן דמוגרפי'' מאז השתלטנו עליהם.
אין שום אוכלוסיה בעולם הערבי שחיה טוב כל כך ונהנית מזכויות רבות כל כך כמו הערבים שתחת שלטוננו.
כאשר יענו אותו 127465
אז בואו נדפוק אותם ונסתלק מעיו''ש.
כאשר יענו אותו 127488
אני לא רוצה לדפוק אותם, זה היה הרעיון של כליל.
כאשר יענו אותו 127557
אבל *אני* רוצה. על שנתיים של טרור ורצח, על מאה שנים של התנגדות מזוינת (תרתי) להתיישבותנו בנחלת האבות, על ההתנכרות לשכניהם החביבים בחברון, על השקרים וההסתה, על כפיות הטובה למי שפירנס אותם עשורים רבים, על הפניית העורף לשלטון הנאור שממנעניו האכלנו אותם, על רצונם להשמיד ולאבד ועל הכפשת שם ישראל בעולם.

על ארבע הם יבואו להתחנן שנחזור לקבר יוסף ולקסבה של שכם, ואנחנו נצחק להם בפנים. תאכלו אותה עם חבורת המושחתים שלכם, נגיד להם. רציתם שלטון עצמי, קחו. רציתם את אל-אקצה? בבקשה, עכשיו אל תתלוננו שאין מי שאוסף את הזבל בירושליים המזרחית. רציתם את עזה? תתחילו לייבא מים מתורכיה. נא.
כאשר יענו אותו 127588
זה לא נקרא לדפוק אותם,
אלא להשיב להם כגמולם,
ועם זה אני מסכים.
כאשר יענו אותו 127594
יופי, אז סיכמנו על נסיגה?

אה, בעצם לא יופי, אני מתנגד לנסיגה ללא הסדר.
כאשר יענו אותו 127469
"המועצה לדמוגרפיה" אומר לך משהו? Ring any bells?
כאשר יענו אותו 127700
זהו, שגם בני ישראל לא ממש "קטנו באופן דמוגרפי" תחת שלטון פרעה. וגם הם, כפי שנשמע, די התעשרו שם.
הכל בגלל משה ושרשרת הפיגועים שלו, שהרסו את התשתית המצרית. עו"ד טמבל אחד, אגב, הישווה אותו למרוואן ברגותי, ובשל כך לא הורשה להתפלל במקדש תות-אנך-אמון.

1 לפחות לפי איזו 'טעות' של מקומון ירושלמי אחד, לפני כתשע שנים. גם אהובתינו הראשונה גרה שם איזה זמן.
כאשר יענו אותו 127701
זאת השוואה מפחידה, כי לפיה אנחנו רק בעיצומה של המכה הראשונה (דם) ועוד תשע מחכות לנו.

זאת גם השוואה לא רלבנטית, כי הפלשתינאים לא מבקשים ''שלח את עמי'' אלא ''שלח את עמך''.
כאשר יענו אותו 128224
זו השוואה מטופשת, ואני הראשון שיאמר זאת. אבל אם כבר מישהו העלה את ההשוואה המטופשת הזו, אני חושב שאנחנו יותר דומים למצרים מאשר לבני ישראל, בסיפור הזה, אם בכלל. (ואם נצטמצם לערביי ישראל, אולי ההשוואה אפילו יותר מתאימה. או שלא. הלאה לאנלוגיות חסרות הטעם!)
מצוין 128027
כן ירבו
מצוין-ככל שיענוהו כן ירבה וכן יפרוץ 129153
נדב שרגאי עושה סדר 129168
בשורה התחתונה הגידול במספר המתנחלים נובע ברובו מא. ריבוי טבעי וב. הגירה לערים חרדיות שנמצאות קרוב לקו הירוק, ובשל כך שיגרת החיים בהן לא הושפעה באופן משמעותי מפריצתה של האינתיפאדה.

יריב אופנהיימר תורם את שלו 183469
מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר טוען אף הוא, בהסתמך על נתוני הלמ"ס, כי רוב ההגירה ליו"ש היא לשלושה ישובים חרדיים: מודיעין עילית (לשעבר "קרית-ספר"), בית"ר עילית וכוכב יעקב. לטענתו, ללא הגידול בהתנחלויות החרדיות, גידול האוכלוסייה בשטחים ב-‏2002 היה מצטמצם מ-‏5.8% ל-‏3.5% ומאזן ההגירה הפנימי של המתנחלים היה שלילי. את ההגירה החרדית לשטחים הוא תולה בעיקר במצוקה כלכלית - ההתנחלויות החרדיות מהוות פיתרון נוח וזול למשפחות החרדיות הגדולות.

"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
ניסאן סלומיאנסקי? 172838
קבוצת קרסו, יבואנית "רנו" ו"ניסאן" היא המפרסם היחיד (15 עמודים) במוסף "מחיר ההתנחלויות" של "הארץ". מה זה אומר?
אי ידיעה פוטרת? 173324
זה אומר, מסתבר, שהם לא ידעו.

אי ידיעה פוטרת? 175171
ולאלו שלא רוצים להרשם - מה כתוב שם?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים