רק לנשום עמוק ולהירגע... 1358
...זה רק עוד חיוב קטן בכרטיס האשראי. הדרך לנירוונה עוברת דרך הכיס, והדרך לרגיעה דרך לא מעט עצבים.

לאחרונה הייתי מאוד לחוץ בגלל העבודה. בשיחה שקטה בפאב רועש בצפון תל אביב, סיפרתי לכמה חברים על תחושותי. הסברתי להם שאני מאוד לחוץ, ושאם הייתי יכול להירגע טיפה זה היה ממש נהדר - מפני שאני מרגיש שהלחץ הזה, למרות שמקורו בעבודה, מפריע לי גם מחוץ לה. לא, אני לא לחוץ עד כדי כך שאתחיל להתמכר לכימיקאלים שונים. נזכרתי בקלטת הרפיה שהייתי משתמש בה בזמן התיכון, כשהייתי לחוץ מהבגרויות. אבל מי בכלל זוכר איפה הקלטת ההיא, ולמי יש זמן להקשיב לקלטת של שעה בה מסבירים לך איך לנשום ולנשוף ועל מה לחשוב כדי להירגע?

אחד הנוכחים סיפר לי שלפני כ-‏14 שנה, כשהיה סטודנט, סבל גם הוא מלחץ. הוא נרשם לקורס של מדיטציה טרנסנדנטלית, ומאז הוא עושה מדיטציה פעמיים ביום, במשך שעה, וכל חייו השתנו: הוא אדם טוב יותר, הוא מרגיש שלם עם עצמו, והוא לוקח את העבודה ואת החיים באיזי.

אתם צריכים להבין: אני אדם שאפילו את ההורוסקופ בעיתון לא ממש פותח. רק תתחילו לדבר איתי על אנרגיות ועל הילות - אני יוצא מהחדר; אני מעדיף לשחק פוקר ערום (יש קלפי פוקר בברייל?) מאשר שיפתחו לי בקלפי טארוט, או סתם יהפכו את כוס הקפה שלי ויספרו לי שבגיל 35 אני אגיע לירח ושיחזור אלי מאור עיני. בשביל הירח, לפחות, אני לא זקוק לקוראים בקפה: אפשר סתם לקנות בזוקה במכולת. בקיצור, אני בדרך־כלל אדם מאוד סקפטי, ואני בהחלט מעדיף דברים בדוקים ומוכחים. אבל כשאתה לחוץ, או כשקשה לך ומספרים לך שללכת יומיים בבוץ בלי נעליים יפתור לך את כל הבעיות - אז אתה מוכן לנסות גם את זה...

לאחר הבירה השלישית (או הרביעית?) באותו הערב, ניסיתי לשכנע את אותו בחור להסביר לי מה בדיוק קורה שם במדיטציה הטרנסנדנטלית. התשובה היתה משהו כמו: תאמין לי, זה עובד. הוא המליץ לי ליצור קשר עם האגודה, ו"הם כבר יסבירו לך הכל".

יצרתי קשר טלפוני עם האגודה, ושם הזמינו אותי למפגש הכרות, שיערך במלון הילטון בתל אביב. הכניסה חינם.

נרשמתי והגעתי. קצת הפריעה לי השאלה - למה הילטון? מה, המרתף של בית ציוני אמריקה, או סתם מקום קטן ונחמד בתל־אביב, לא מספיק טוב? דווקא אולם בהילטון?

הגיעו כ-‏15 אנשים, רובם ככולם טענו שהגיעו בעקבות מודעה בעיתון. היו שם 15 כסאות. מישהו שאל את המרצה איך זה שיש כסאות בדיוק כמספר האנשים שבאו, והמרצה ענה ששום דבר בחיים האלה לא מתרחש במקרה.

בפתח דבריו המרצה אמר, אולי במקום להגיד מה אנחנו כן, פשוט נגיד מה אנחנו לא. אנחנו לא כת מיסיונרית. אנחנו לא רוצים לשנות את אורח החיים שלכם, ולא את ערך התזונה שלכם. אנחנו רק מבקשים שתעניקו לעצמכם שעה אחת במשך היום - שלושים דקות בבוקר ושלושים בערב. כבר בשלב הזה משהו בדבריו הדליק אצלי נורות אדומות: כשמישהו אומר "בוא אני אגיד לך ת'אמת", די ברור שדבריו לא יהיו בדיוק אמת צרופה.

ההרצאה, באופן כללי, היתה מרתקת ומאלפת, עם המון הסברים על כמה שמדיטציה טרנסנדנטלית היא דבר חיובי וטוב. המרצה הציג תוצאות מחקרים שנערכו בארצות הברית, המעידים שזו המדיטציה הכי טובה שקיימת. המחקרים הביאו עובדות, לפיהן אנשים שעושים את המדיטציה הם יותר בריאים, לחץ הדם שלהם יורד, ועוד ועוד דברים חיוביים. אם לומר את אמת - הוא הצליח לשכנע אפילו אותי ואת אבא שלי.

בסיום ההרצאה הוא סיפר לנו על המהארישי מהש יוגי, האיש שהמציא את השיטה והביא אותה אל המערב. פתאום נזכרתי - המהארישי! זה הבחור הזה, שאפילו הביטלס הלכו אחריו! הוא עשה המון כסף מהמדיטציה, היו לו המון לימוזינות, והיום הוא בכלל גר לו באיזו טירה בשוויץ, ולא בהודו. המרצה סיפר לנו, שלפי אמונת המהארישי, אם כמות מסוימת של אנשים יעשו מדיטציה לפי חישוב מתמטי מסויים - יהיה שלום בעולם.

אז הוא החל לספר על תנאי הקורס. בהתחלה מתקיימת פגישת המבוא, ולאחר מכן יש עוד פגישה, שהיא בחינם, ובה הוא יסביר יותר על הקורס, ולבסוף שלוש פגישות שיתקיימו במשך שלושה ימים רצופים, וכל אחת תמשך שעתיים. על החלק האחרון של הקורס ניתן לחזור כמה פעמים שרוצים. המחיר הוא 7,850 ש"ח לקורס של 8 שעות. כשמדובר במשפחה עם ילדים, שני ההורים משלמים מחיר מלא והילדים מצטרפים בחינם.

מתוך אותו סכום נכבד, 3,000 שקלים מגיעים לצוות הקורס, והשאר לתהליך שלום שהמהרישי יזם. המטרה היא לצבור מספיק כסף כדי להושיב את כול מודטי השלום ביחד, כדי שיהיה להם ממה לחיות - הרי הם עושים פעולה חשובה!

נזכרתי באדם שעשה את הקורס לפני כמה שנים. הרמתי אליו טלפון, והוא אמר לי שלפני כעשר שנים הוא שלם 3,500 ש"ח על הקורס, ואלה היו 3,500 השקלים הכי שווים שהוא השקיע בחייו. הו אמר שיש המון מדיטציות, אבל פה אתה קונה ביטוח לכל החיים. הוא גם המליץ לי לדבר עם בחורה עיוורת שעשתה את הקורס. דיברתי איתה, והיא אמרה לי שהיא תמיד הייתה נרדמת תוך כדי, ובקורס אמרו לה ש"הגוף שלך זקוק לשינה - זה בסדר". היא סיפרה שכל תלמיד מקבל מנטרה משלו שהם כותבים עבורו, לפי מה שמתאים לו. צריך לחזור על המנטרה המון פעמים עד שנכנסים למדיטציה. על חלק זה עובד - ועל חלק לא.



טוב, אמרתי, הרי כל המדיטציות אמורות בעצם להביא לאותו דבר: לרגיעה, למחשבה צלולה ולהרגשה טובה. חיפשתי קצת באינטרנט והגעתי אל "העמותה לויפאסנה בישראל".

בשיחה טלפונית הסברתי להם שאני רוצה להתנסות בקורס שלהם. הם אמרו שהקורס הוא חינם - כעשרה ימים בדרום הכוללים אוכל ושתייה. הסברתי להם שאני עיוור, ושאלתי האם הם מוכנים לעזור לי להגיע ממקום למקום במהלך הקורס, והם הודיעו שלא תהיה כל בעיה. הקורס מתנהל בשתיקה מוחלטת: עשרה ימים של שקט, והתחברות אל עצמך. הסברתי להם שזו קצת בעיה לקחת עשרה ימי חופשה מהעבודה, אבל הם אמרו שאין קורס יותר קצר. הצגתי בפניהם עוד בעיה: ההורים שלי מבוגרים, שניהם בשנות השבעים לחייהם. אני חייב פעם ביום להרים טלפון ולוודא שהכול בסדר איתם. הם אמרו לי שאין אפשרות להרים טלפונים, גם במקרה חרום, ושהדבר לא יתאפשר לי במהלך הקורס. אני לא אוהב שאנשים הולכים איתי עם הראש בקיר ולכן חזרתי לאינטרנט.

מצאתי שיש תנועה אחרת, בשם "תובנה", העוסקת במדיטצית ויפאסנה בארץ. הם הסכימו שאני אתקשר פעם ביום הביתה. ואפילו יש להם קורסים קצרים, בני חמישה או ארבעה ימים בלבד, במחיר של 1,000 ש"ח. ואם באמת אין לי זמן, אני יכול לעשות קורס של פעם בשבוע באחד מכמה מקומות במרכז הארץ.

נרשמתי לקורס כזה. בשעה וחצי הראשונות דברו איתי על בודהא ועל התיאוריה שלו, ועל כך שהוא בעצם זה שהמציא את המדיטציה. קיבלתי תרגיל הביתה - לשבת ולהתרכז בנשימה. אני חייב להודות - זה עבד. הרגשתי איך אני "מתנקה" ואיך אני נרגע.

"תובנה" גם הציעו לי לתרגל בבית מסוים במרכז תל־אביב פעמיים בשבוע. הלכתי. בחלק הראשון של הערב תרגלנו מדיטציה במשך כארבעים דקות, ואז הייתה הפסקת תה. אחר־כך ניתנה הרצאה, שלא כל־כך עניינה אותי, על "דהרמה".

בסוף הערב בעלי הבית ביקשו ממני טלפון כי הם רוצים לדבר איתי. בשיחה טלפונית למחרת הם ספרו לי כי נהגתי באופן שאינו הולם את הבית - אבל הם מבינים, "כי הרי אתה עיוור ואתה לא רואה איך כולם מתנהגים כאן". שאלתי אותם מה זאת אומרת, והם אמרו לי שלבית יש אופי של מנזר, ומהרגע בו אתה מגיע אל המדרכה שמול הבית אתה חייב לשמור על שקט מוחלט. אפילו השכנים לא יודעים שהמקום משמש כבית מדיטציה. לטענתם, לא הפסקתי לדבר מהרגע בו נכנסתי לבית - אבל נו, מילא, עם זה הם מוכנים להתמודד. גרוע במיוחד מבחינתם היה זה ששמתי בושם - אסור לשים בושם לפני שמגיעים למקום, כי זה מפריע לאנשים שעושים לידך מדיטציה.

הם גם ממליצים שלא לאכול בשר באותו יום, או בכלל, כי הדבר מטמא את המקום. אבל הכי נורא ומעליב מבחינתם, היתה העובדה שהשתרעתי לי על הכריות ושפרשתי את רגלי בפני המרצה - כלומר, הפסקתי לשבת ישיבה מזרחית, וזה מאוד פוגע בכבוד המרצה, ובכבוד הפסל או התמונה של בודהא שהיה שם בחדר.

ביטלתי את השתתפותי בקורס.



מישהו אחר סיפר לי על מקום במרכז תל־אביב שמתעסק במדיטציה נטו, בלי פילוסופיה ובלי המלצות, שגם כולל את מדיטציית המנטרה שכל־כך מזוהה עם הטרנסנדנטלים - אבל כאן המנטרה היא קבועה ולא נבחרת ומותאמת עבור כל תלמיד בנפרד.

אולי אלך לנסות את הקורס הזה, ואולי לא. המחיר שלו, אגב, הוא 500 ש"ח.



האמת היא שרק רציתי טיפה להירגע, ולקחת את הדברים בנחת (או ב"שאנטי", כמו שקוראים לזה בחלק מהמקומות) - אבל בינתיים רק נלחצתי יותר.

חשוב לי לומר שאני לא פוסל אף אחת מהשיטות שהזכרתי במאמר זה. העובדה שדברים כן או לא עבדו עלי כמו על אחרים, לא בהכרח אומרת שזה כן או לא טוב למישהו אחר. המאמר גם לא ממש בא לבקר גוף זה או אחר - רציתי רק לתאר את החוויה האישית שלי מהנושא.

את המסקנה האישית שלי אני כן חייב להציג. הגעתי למסקנה שכמו תמיד, הדבר שעושה לי הכי טוב בעולם זה מוסיקה. ואם אקח 7,850 ש"ח ואתן אותם לחנות דיסקים, אהיה רגוע להמון זמן.

ולכן, ההמלצה שלי לסיום - רוצים להירגע? קחו נשימה ארוכה, עצרו רגע, חשבו, וקנו לעצמכם דיסק או בגד שאתם אוהבים. או אולי תלכו לאכול במסעדה טובה. בכל מקרה, כדאי לחשוב טוב־טוב לפני שאתם מוציאים סכומים אסטרונומיים רק כדי שתוכלו להפסיק להלחץ מהמצב הכלכלי.
קישורים
העמותה הבינלאומית למדיטציה בישראל
העמותה לויפאסאנה בישראל
תובנה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דת והעידן החדש"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ועוד ררך זולה למדי להירגע • עמית מנדלסון • 21 תגובות בפתיל
  הנזיר שמכר את הפררי • רון בן-יעקב
  המהרישי יוגי • ברקת • 9 תגובות בפתיל
  ZEN • אסתי
  מצווה אוניברסלית מספר 3 • האייל הגולה • 7 תגובות בפתיל
  ונזכרתי • טלי • 64 תגובות בפתיל
  ברומא התנהג כרומאי • איילת בועזסון • 10 תגובות בפתיל
  מדיטציה טרנסנדנטלית ועוד • מרילין • 9 תגובות בפתיל
  התנגדויות וביקורת • רוני • 2 תגובות בפתיל
  העידן החדש לעומת פרחי הרע: הפסיכופטיזם הביטחוניסטי בישראל • מיכאל שרון • 20 תגובות בפתיל
  הולדת האלים והדת מתוך רוח הסוגסטייה האקוסטית • מיכאל שרון • 54 תגובות בפתיל
  אתר בנושא מדיטציה-חינם שוה כל רגע www.har-tzion.com • האייל האלמוני
  אז ככה • הצתה מאוחרת • 5 תגובות בפתיל
  האמת היא • אבשלום
אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת 172839
קוראים לי יעוז ואני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית אני מכיר את הטכניקה ואת הכת בישראל ובחו"ל. ולמשך תקופה קצרה לימדתי מדיטציה טרנסנדנטלית.

לפני שאני ממשיך אני אומר את זה: מדיטציה טרנסנדנטלית היא טכניקה מסוכנת לבריאות הנפש, היא כת דתית מסוכנת לאנשים ולחברה, שמבוססת על דת ההינדו. הם משתמשים בטכניקות היפנוטיות ושטיפת מוח, בלי שתרגיש. מי שיש לו מעט שכל בראשו יתרחק מכת זו!!!

"מהרישי" הוא לא באמת מהרישי, מהרישי הוא תואר שמהרישי אף פעם לא קיבל. ממש כמו שאני לא קורא לעצמי דוקטור כי אני לא, ככה גם למהרישי אין זכות לקרוא לעצמו מהרישי. אני אתיחס אליו בשמו האמיתי: מהש

מהש הוא שרלטן ומגלומן (וכניראה מעורער בנפשו) המטרות והמניעים שלו הם דתיים, כלכליים והשגת כוח והשפעה. ממש כמו מנהיגים דתיים אחרים (ראה חומניזם) הוא מתנגד לדמוקרטיה ורוצה להנחיל שלטון עולמי של מה שהוא מכנה "חוק הטבע" שזה בעצם שלטון של הכת שלו. במשך כל השנים הוא טורח ומנסה בכל מיני דרכים להשיג מעמד שלטוני. הכת מנסה להשיג פיסה של ריבונות על טריטוריה כדי להשיג מעמד של מדינה. לאחרונה הוא גם התחיל להדפיס ולהפיץ כסף משלו (יתכן אף בניגוד לחוק).

למזלנו הרעיונות של התנועה הם כל כך מגוחכים שרוב הפרוייקטים שלהם נכשלים. הם מדברים גבוהה גבוהה אבל בפועל מדובר בקבוצה של חלמאים. (אני מדבר על הקבוצה שמקורבת ל"מהרישי"- מהש)

יחד עם זאת "מהרישי"- מהש הוא מילארדר שעושה את הונו תוך ניצול תמימותם של אנשים.(בכללם אני בעבר) הוא מבטיח להם הארה אם יתרגלו מדיטציה ואת יתר הטכניקות שלו, כשבפועל מדובר ב"טכניקות" מצוצות מהאצבע. גם המחקרים המדעיים נעשים ע"י התנועה כדי לתת ביסוס כביכול מדעי, מסולפים.

עכשיו לגבי הטכניקה עצמה:

כשלומדים המורה נותן "מנטרה" לתלמיד. בהרצאה המכינה נאמר לאנשים שמתעתדים ללמוד שהמנטרה היא מילה או צליל חסר משמעות. למעשה כל התהליך של המדיטציה, כך נאמר, מבוסס על כך שהמנטרה היא חסרת משמעות כי רק צליל חסר משמעות יכול להתעדן במחשבה ולהביא אותנו לטרנסנדט.

בפועל למנטרות יש משמעות. הם שמות של אלים. אבל רגע זה אפילו יותר מעניין מזה...
המנטרה שלי, שניתנה לי ע"י המורה שלי למדיטציה , כשלמדתי לפני 15 שנה,
היא "אאינג"

)AING)
זה כינוי של האל ההינדי סרסווטי. אבל אם אתה מתרגל כמה שנים מדיטציה, מעודדים אותך לקבל טכניקה מתקדמת, שזה בעצם שינוי שנעשה למנטרה. המורה המיוחד לטכניקות מתקדמות שמגיע מחו"ל מוסיף לך מילים למנטרה. ופה זה נעשה מעניין. אני קיבלתי שתי טכניקות מתקדמות במהלך השנים. הראשונה היתה תוספת של המילה "נמה" לאחר המנטרה שלי כך שאמרתי במחשבה "אאינג נמה" והשניה היתה "שרי"
כך שאם אני מתרגל היום (ואני לא!!!) אני אומר במחשבה "שרי אאינג נמה" (אל תנסו את זה בבית) זאת אמורה להיות המנטרה שלי. שהיא כפי שלמדתי צליל חסר משמעות. העניין הוא שרק בקורס מורים אתה לומד, במקרה, את המשמעות של המילים "שרי" ו "נמה". שתי המילים האלה הן מילים בסנסקריט. הסיבה שאתה לומד את המשמעות שלהם היא, שהם מופיעים בשיר ששרים המורים בטקס ה"פוג'ה" שזה הטקס הדתי של ההוראה האישית בו הם נותנים את המנטרה.

ובכן מה המשמעות של המילים "שרי" ו"נמה"?

"שרי" מתורגם לבערך "הודו ,תפארתו" ו"נמה" בסנסקריט פירושו .... אני משתחווה

המנטרה "חסרת המשמעות" שלי משמעותה "אני משתחווה להוד תפארתו האל אאינג (סרסווטי)"

אבל המורים למדיטציה, התנועה ו"מהרישי"- מהש ממשיכים לשקר לאנשים ולומר להם שמדיטציה טרנסנדנטלית היא לא דת ולא כת.

בסוף קורס המורים (קורס שנמשך 6 חודשים בתנאי פנימיה מחמירים) , ביום האחרון, בשעה האחרונה, אתה מקבל סט של מנטרות. המנטרות ניתנות לך באוזניות מטייפ שבו "מהרישי"- מהש אומר לך מה המנטרות שאתה אמור לתת לאנשים, ואיך לתת אותם לפי גילאים. אתה רושם אותם על פיסת נייר. (זאת הסיבה שבטופס הראיון האישי מתבקשים לרשום גיל או תאריך לידה.)

אבל... מורים שונים בקורסים שונים מקבלים את אותם "מנטרות" ומתבקשים לתת אותם לגילאים אחרים.
כך קורה (וזה היה הסדק הראשון באמונה שלי במדיטציה הטרנסנדנטלית) שאני שקיבלתי את המנטרה שלי "אאינג" בגיל 18 מהמורה שלי, אם הייתי מלמד את עצמי, לא הייתי נותן לעצמי את המנטרה הזאת אלא את המנטרה "אאים"
)AEM)

"אאינג" הייתי נותן למישהו בגיל 16
וברוב תמימותי אפילו חשבתי להתקשר למורה שלי לבדוק שהיא לא טעתה בזמנו במנטרה שהיא נתנה לי. (ממש בדיחה)

אם כפי שנאמר בהרצאה המכינה חשוב שהמורה יתאים את המנטרה לתלמיד, אז למה מורים שונים יתנו את אותה מנטרה לגילאים שונים?

הסיבה היא שזה לא משנה. כי מדובר בטכניקה מצוצה מהאצבע, פשוט קישקוש!!!

מידע נוסף על המנטרות ניתן למצוא ב:
כמורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית אני יכול להעיד שמה שכתוב באתר זה הוא אמיתי ונכון.

אתר עם מידע נוסף על מדיטציה טרנסנדנטלית ממורים לשעבר:
אם הייתי יודע כשלמדתי מדיטציה טרנסנדנטלית את מה שכתוב באתר של המנטרות, לא הייתי מבזבז את זמני וכספי בלימוד מדיטציה טרנסנדנטלית ובודאי שלא הייתי הולך לקורס מורים ל מדיטציה טרנסנדנטלית.

אני מקווה שמי שקורא הודעה זו יתרחק ממדיטציה טרנסנדנטלית.

כתובת האי מייל שמפורסמת היא כתובת אי מייל אמיתית שלי ואני אתייחס לשאלות ולתגובות רציניות בנושא באי מייל.

יעוז
  לא נראה לי סביר • אורי • 6 תגובות בפתיל
  מצוות צריכות כוונה • עוזי ו.
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • איל אחר • 6 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • חינן • 3 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • איתי • 3 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • טלי • 2 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • גלי • 3 תגובות בפתיל
  איך מתרגלים את המדיטציה הטרנסצנדנטלית? • מחשבון • 2 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • גדליה • 15 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • רוני לביא
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • הילה • 2 תגובות בפתיל
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • דוד • 18 תגובות בפתיל
  האמת על מדיטציה טרנסנדנטלית! • דוד
אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת 728372
חברים תתרחקו מהמדיטציה הזו, זה מסוכן.זה מזמין ישויות לתוך הגוף!
  אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת • שוטה הכפר הגלובלי • 3 תגובות בפתיל
אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת 748880
על סמך מה את אומרת את זה?
אני מורה לשעבר למדיטציה טרנסנדנטלית. מדיטציה טרנסנדנטלית היא כת 750896
סוף סוף קישורים רלוונטיים למנטרות
ולשיטה עצמה ולא רק סיפורי הצלחה…
תודה
  בילבול • KOBBA
  מאמר מהארץ של יום שישי האחרון שעושק בתכום המדיטציות • גידי אהרונוביץ האייל העיוור
  רק לנשום עמוק ולהירגע • טלי • 2 תגובות בפתיל
  בהחלט כדאי לחשוב ולבחון • עדי זילברברג
  חולצה או דיסק יכולים לעזור רק לאותו רגע... • ענת
  הדלאי למה כטרחן כפייתי? • ברקת • 40 תגובות בפתיל
  הרצליה • שוש אבישר • 6 תגובות בפתיל
  גסות רוח • יהונתן • 120 תגובות בפתיל
  מחקר: "המדיטציה טובה לנפש" • ברקת
  בארי לונג - barry long • עופר
  תגובת דמי • יוסי
נשימות 741674
רק לנשום עמוק
ולהרגע
לנשום עמוק
כחול של לילה
לנשום כחול
אוקאינוס
הבו לי
את שארית
שעות השינה
שעות השנה

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים