אדם עם רימון יד נעצר בנמל התעופה ''גטוויק'' 1360
משטרת לונדון עצרה אחר הצהריים (ה') בנמל התעופה "גטוויק" בלונדון אזרח ונצאולה בן 37 עם רימון יד במזוודתו. בעקבות המעצר, נסגר המסוף הצפוני בנמל, וכל הטיסות ממנו בוטלו בגלל התרעה לפיגוע. במקביל, נעצרו אחר הצהריים ליד נמל התעופה "הית'רו" בעיר שני חשודים במעורבות בטרור.

היום עלתה הכוננות בבריטניה ובארה"ב לשיא, זאת בעקבות "התרעות חמות" שהצטברו בידי סוכנויות המודיעין, אודות כוונה של ארגון אל־קאעידה לתקוף מטרות מערביות "בזמן הקרוב". ראש ה-CIA, ג'ורג' טנט, הזהיר בשימוע בסנאט כי אנשיו של בין־לאדן עומדים לתקוף שוב. הוא התייחס לדברים שנאמרו בקלטת האודיו המיוחסת לבין־לאדן שהושמעה בתחנת אל־ג'זירה, ואמר כי האיומים שהושמעו בה נלקחים ברצינות.

בלונדון מקיפים חיילים ושוטרים זה היום השלישי ברציפות את נמל התעופה הית'רו, כשהם מלווים ברכבים משוריינים ומחפים עליהם מטוסים מחיל האוויר הבריטי.

בארה"ב הועלתה רמת הכוננות ל"כתום" - רמה אחת לפני הגבוהה ביותר - כבר בסוף השבוע שעבר. אתמול הוזרמו לוושינגטון הבירה מטוסים ויחידות נ"מ. טילים נגד מטוסים הוצבו סביב הפנטגון, שכבר נפגע באירוע ה-‏11 בספטמבר 2001. מטוסי אף-‏16 המוצבים בסמוך לעיר נמצאים בכוננות הזנקה. בניו־יורק יחידות משטרה עורכות פטרולים בכוחות מתוגברים ברחובות העיר ובתחנות הרכבת התחתית, ומשאיות שחולפות במחסומים מאולתרים נעצרות לבדיקה. הציבור האמריקני הצטייד בימים האחרונים בניילונים ובסרטי הדבקה מחשש לפיגועים רדיולוגיים ("פצצות מלוכלכות" הקורנת חומר רדיואקטיבי). בחנויות רבות כבר דווח על מחסור בציוד איטום.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
CNN
BBC
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

פניקה מכוונת 129379
נדמה לי שכשאומרים לשלוש מאות מיליון אמריקאים להכין חדרים אטומים, בלי יותר מדי הסברים איך ולמה, זה מכוון בין היתר לעורר פניקה בציבור. זאת כדי להגביר את התמיכה במתקפה בעירק, או סתם כדי לדחוק סוגיות אחרות מסדר היום.

מצד שני, טוענים שהפיגוע אמור להתרחש עד סוף השבוע, אז אולי עוד יומיים תאכילו אותי בכובע או שניים.
פניקה מכוונת 129381
הייתי בודק מי מאנשי הבית הלבן מחזיק מניות של חברות לייצור יריעות פלסטיק.
פניקה מכוונת 129391
לא יזיק לבדוק גם למי יש קשרים במוקדי תמיכה טלפונים. (כמו ער''ן רק מסחרי)
ובשולי החדשות... 129393
רק שתדעו, טארק עזיז הודיע שאין לעיראק אמצעים כדי לתקוף את ישראל.

כל תקיפה של ישראל בטילים תהיה הוכחה ניצחת שעיראק הפרה את החלטות מועצת הביטחון, מה שיהפוך את המלחמה נגדה ל"מוצדקת". עיראק יכולה לתקוף את ישראל במטוסים מאויישים או מטוסים ללא טייס, אבל סיכויי החדירה יקטנו אז באופן משמעותי.
ובשולי החדשות... 129440
נו, מתי כבר מישהו יציע התערבות? רק על בני ערובה במוסקבה מותר להמר?
ובשולי החדשות... 129441
אני שוקל להרים את הכפפה. שלא יגידו שאנחנו מהמרים רק על מי שרחוק מהעין ומהלב. מצד שני, אני לא בטוח שיש לי כבר דעה מגובשת בשאלה "האם יפלו טילים או שיהיו תקיפות מטוסים מאויישים או לא מאויישים בישראל?". אני עוד צריך לחשוב על זה.
ובשולי החדשות... 129442
יופי, יש לי הזדמנות להשיל את מעטה הצדקנות שלי מאז: אני שם את המוניטין שלי על אפס טילים ואפס מטוסים.

(אזהרה: נא לא לשכוח למי ניתנה הנבואה)
ובשולי החדשות... 129446
התערבות? היה סקר שלם על זה. (בכל אופן, אני חושב שהמקום המתאים לדיון ב"מה יהיה" הוא תחת אותו סקר). אין צורך לדמיין קישור... דיון 1170
ואללה שכחתי 129448
ובשולי החדשות... 129443
ממילא אם האמריקנים ינצחו הסודות של עירק יתגלו לעולם.
מה קורה עם מי שנתקע? 129656
מעניין מה קורה עם האנשים שנתקעו במדינה זרה כי שדה התעופה נסגר. מילא אם זה כמה שעות, אבל אם זה נמשך ימים? האם חברת התעופה אמורה לממן שהיה במלון?
אדם בתוך הית'רו נסגר 129660
טו דו דו דה
נה נה נה נהנה נה נה

אדם בתוך הית'רו נסגר
בתוך הית'רו נסגר
לפעמים עצוב ומר הוא
לפעמים הוא שר
לפעמים פותח דלת
לקבל רוס''ר
אבל
אבל לרוב
אדם בתוך הית'רו נסגר

או בגטוויק, לא משנה
אדם בתוך הית'רו נסגר 129667
די אני לא יכול אני עוד שניה עושה במכנסיים מרוב צחוק זכמו בימים של גיני אוחנה
לונג טיים נו סי 129753
אני לא בעניינים כבר הרבה זמן, די מנותק מהתקשורת. לקראת סוף השבוע הזה קצת התעוררתי, והאמת, נראה שלא השתנה הרבה. די מתסכל ואבסורדי בשבילי לראות איך סאדם מביס את בוש במלחמה על דעת הקהל בעולם החופשי. הון עתק מזרימים סאדם וחבריו למען המטרה של להוציא מליוני אזרחי שמנת, אוסטרלים, אנגלים, צרפתים, גרמנים, דרום-קוריאנים, איטלקים וישראלים לרחובות. נסו להיזכר, כל אחד בפני עצמו, מתי הייתם פעם אחרונה בהפגנה, ומה היה כל כך חשוב לכם שהוציא אתכם מהטלויזה והסלון החם לרחוב, ומכך לנסות ולאמוד את תוצאותיה של מכונת התעמולה הזו. סדאם למד והפנים היטב את הלקח מהמלחמה הקודמת, והוא יודע שזה מה שיתן לו את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד, ולא משנה כמה ואיזה ארסנל יש לו. אם לא תהיה מלחמה ממש תוך ימים-שבועות בודדים, המגמה בדעת הקהל צפוייה להימשך, וכתוצאה מכך כבר לא תהיה מלחמה בכלל בסיבוב הזה. המלחמות כמובן עוד יגיעו בשלב מאוחר יותר והם יהיו קשות בהרבה ממה שאפשר לצפות היום.

רוסיה וסין חוששות שארה''ב תתחזק מהמלחמה, כתוצאה מהשתלטות על מאגרי נפט אדירים. ומהצד השני הן חוששות שהחלפת המשטר בעירק יהווה תקדים למשטרים אפלים אחרים במזה''ת. המדינות במזה''ת מהוות שוק עיקרי לקניית אמצעי לחימה (קונוונציונאלים ולא-קונבנציונלים) מרוסיה, סין וצפון-קוריאה, ובעבר הלא רחוק גם מצרפת גרמניה ומדינות ארופאיות נוספות.

ולבסוף, תגובתי לסיפור הנוכחי היא, שזה כנראה מה שמוצאים כאשר עושים בדיקות ביטחוניות רציניות, בלי קשר לטרור בינלאומי...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים