ראש הממשלה שרון הציג את ממשלתו החדשה בכנסת 1383
היום (ה') הציג ראש הממשלה אריאל שרון את ממשלתו השניה בפני הכנסת. בנאומו בכנסת אמר שרון "לממשלה חברו יחד כוחות שונים בעלי השקפות עולם שונות. אף צד לא קיבל את כל מבוקשו. משום כך, כל השותפות יצאו כשידן על העליונה". שרון התייחס גם לסירובה של העבודה להצטרף לממשלה, וציין כי "נמנעה מקיום משא ומתן".

רה"מ קבע כי המשימה הראשונה של הממשלה היא התמודדות עם המצב הכלכלי. "ניתן להוציא את המשק מהמיתון", אמר שרון, אך הוסיף כי "כל אחד ידרש לוותר ולהרתם. זו לא ממשלה שנבחרה לקבל החלטות קלות".

בנאומו הזכיר רה"מ שרון את "נאום הרצליה" בו התחייב לתהליך מדיני לפי מתווה בוש, והוסיף כי "טרם חזרה למסלול המדיני, יש צורך בהפסקת הטרור וההסתה, ברפורמות ברשות הפלסטינית ובהחלפת ההנהגה הנוכחית". כמו כן אמר שרון כי יש להפיק לקחים מכשלון התהליך המדיני בעשור האחרון. בהתאם להסכמים הקואליציוניים עם האיחוד הלאומי והמפד"ל הבטיח שרון כי "לפני משא מתן שיכלול מדינה פלסטינית, יובא הנושא לדיון והכרעה בממשלה".

שרון התחייב גם לחיזוק העלייה לישראל, לפיתוחה של ירושלים, חיזוקה והרחבתה, ול"חיזוק המפעל החלוצי־התיישבותי בכל חלקי הארץ". עוד בנאומו קבע שרון כי ממשלתו מחוייבת לרפורמות בשיטת הבחירות בישראל להבטחת יציבות שלטונית, וכן כי יוביל מהלך להשלמת חוקה בהסכמה, כולל חוקי יסוד שיעגנו את זכויות הפרט ואת זהותה של ישראל כמדינה יהודית.

את דבריו סיים שרון במילים "אני מתפלל לאלוהים כי אהיה ראוי לכבוד הזה".

יו"ר העבודה עמרם מצנע, שצפוי להתמנות כיו"ר האופוזיציה בעוד 14 יום, לפי קביעת החוק, נשא בהמשך נאום תקיף בו הבטיח כי ינהיג "אופוזיציה ממלכתית, אחראית, אבל נאבקת", וכי את הממשלה "תלווה האופוזיציה בכל מעשיה".

נאומו של מצנע התרכז בנושא הכלכלי, ובו מנה מצנע את רשימת האזרחים הממתינים ומקווים להצלחתה של הממשלה - מובטלים, עובדים, תעשיינים, ילדים, הורים, חיילים ועוד. "כולנו מחכים, כי הימים קשים הם, ואתה אדוני יודע כמה. אתה מיטיב להכיר את הירושה הכבדה והרעה שהוריש לך קודמך בתפקיד - אריאל שרון", פנה מצנע אל שרון. "בחירתו מחדש של ראש הממשלה לוותה במשאלה שיבחר בדרך הפשרה, בשביל הזהב בין ימין לשמאל, בין חילונים לדתיים ובין חרדים לדתיים. טעינו. קיווינו שראש הממשלה יביא בשורה חדשה, וגם בכך טעינו. ראש הממשלה בחר בשביל הימני הקיצוני ביותר, כשאיתם לימינו וליברמן לשמאלו, ולפיד כושל כבוי לפני המחנה".

מצנע תקף את שרון וטען כי רק פשרה מדינית תאפשר את שיפור המצב הכלכלי. "ראש הממשלה עצמו טען כי הדרך לריפוי המשק עוברת דרך פשרה מדינית", אמר מצנע, והוסיף כי "בלי להכיר בכורח להפרד מהפלסטינים, נכונו לנו ימים קשים - יותר טרור, אבל פחות כסף לתקציב הבטחון. עוד הצטמקות המשק, אבל פחות כסף להשקיע בתשתיות". לבסוף הבטיח מצנע כי אם "תעמדו בדיבורכם - נחזק את ידיכם. תדבקו בהפרחת הבטחות שווא לציבור וספינים תקשורתיים - נכה בכם ונייסרכם".



שרי הממשלה כפי שהוצגו על־ידי ראש הממשלה:

אהוד אולמרט - מ"מ רה"מ ושר התעשייה והמסחר
בנימין אלון - שר התיירות
צחי הנגבי - השר לבטחון פנים
אליעזר זנדברג - שר המדע והטכנולוגיה
ישראל כץ - שר החקלאות
ציפי לבני - שרת הקליטה
לימור לבנת - שרת החינוך, התרבות והספורט
עוזי לנדאו - שר בלי תיק
אביגדור ליברמן - שר התחבורה
יוסף לפיד - סגן רה"מ ושר המשפטים
שאול מופז - שר הבטחון
יהודית נאות - השרה לאיכות הסביבה
דני נווה - שר הבריאות
בנימין נתניהו - שר האוצר
גדעון עזרא - שר בלי תיק
אברהם פורז - שר הפנים
יוסף פריצקי - שר התשתיות הלאומיות
מאיר שטרית - שר בלי תיק
סילבן שלום - סגן רה"מ ושר החוץ
אריאל שרון - ראש הממשלה, השר לענייני דתות, שר הבינוי והשיכון, שר העבודה והרווחה, שר התקשורת
נתן שרנסקי - שר המופקד על ענייני ירושלים, חברה והתפוצות.

ביום שני, עם השבעתם של שרי המפד"ל, יקבל אפי איתם את משרת שר הבינוי והשיכון, ומשרד העבודה והרווחה יפוצל, כאשר משרת שר הרווחה תנתן לזבולון אורלב, ומשרד העבודה יתאחד עם משרד התמ"ס בראשות אהוד אולמרט. משרד הדתות ומשרד התקשורת צפויים שניהם להתפרק במהלך כהונת הממשלה. גם מינויו של נתן שרנסקי לשר יידחה ליום שני, מכיוון שהליכוד לא הציג את ההסכם הקואליציוני עם סיעת ישראל בעליה בפני הכנסת בזמן. על־פי דיווח של ערוץ 1, יתכן כי ביום שני יושבע גם דן מרידור, שאינו חבר כנסת, כשר בממשלה.

עוד לפני שנתמנה לשר, מוטלת בספק כהונתו של צחי הנגבי כשר לבטחון פנים, לאור התנגדות עזה שהביעו גורמים רבים, ובכללם גורמים במשטרה וכן התנועה לאיכות השלטון, שאיימה להגיש עתירה לבג"ץ בנושא. במשרד המשפטים יתקיים בקרוב דיון בשאלה האם להגן על מינויו של הנגבי בעתירה שכזו. ההתנגדות למינוי התעוררה על רקע שתי חקירות פליליות בהן היה מעורב הנגבי בשנים האחרונות - פרשיות שלא הובילו להעמדה לדין בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה.

עם תום הדיון המתקיים בשעה זו בכנסת, תתקיים ההצבעה לאישור הממשלה החדשה, ולאחריה צפויה השבעת השרים החדשים. הממשלה החדשה תהייה ה-‏30 במספר בתולדות מדינת ישראל.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מאוחר מדי • אביב י.
  דמוקרטיה , אתם יודעים • איזייק • 7 תגובות בפתיל
  ועכשיו נראה את מר נתניהו. • רודי וגנר
  ועכשיו נראה את מר נתניהו. • אביב י. • 7 תגובות בפתיל
  סטטיסטיקות שלא שמו לב אליהן: • א. הראשון
תאמין לי 132758
אני מעדיף את שרה נתניהו על פני ג'ודי ניר-שלום-מוזס. (וגם על פני פנינה רוזנבלום, עירית לינור ואפילו טלי ליפקין-שחק.)
  תאמין לי • כליל החורש נאורי • 9 תגובות בפתיל
תאמין לי 745095
עכשיו כשפתחו סוף סוף מחדש את רחוב בלפור, זו הזדמנות להיזכר.
  סטטיסטיקות שלא שמו לב אליהן: • דובי קננגיסר • 9 תגובות בפתיל
  עוד יהיה מענין. • ארז לנדוור • 23 תגובות בפתיל
  דברים כדורבנות. • ארז לנדוור • 6 תגובות בפתיל
  שרון ינהיג וינוט • הקריבו המקוטב • 5 תגובות בפתיל
  לגבי ראש הממשלה החדש האחר. • כליל החורש נאורי • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים