בני זוג מכרמיאל התאבדו על רקע כלכלי 1405
בני זוג תושבי כרמיאל, מרים קנר, בת 46 ובעלה שמשון, בן 47, נמצאו אתמול (ש') בצהריים שרועים מתים וחבוקים במיטתם לאחר שהתאבדו בירי.

מהמשטרה נמסר כי מהחקירה עולה כי בני הזוג התאבדו בגלל קשיים כלכליים אליהם נקלעו לאחרונה. מחקירת המוות עולה כי הבעל ירה באשתו ברקתה, באמצעות אקדח שהחזיק ברשיון, ולאחר מכן התאבד בירי, כשהוא מחבק אותה. ככל הנראה לא מדובר ברצח והתאבדות, אלא במעשה ששני בני הזוג החליטו עליו מראש.

שמשון קנר היה צלם ידוע בכרמיאל ויחד עם אשתו הפעיל חנות צילום במרכז המסחרי הישן בעיר. העסק המשפחתי נקלע לקשיים כספיים כמו חנויות רבות אחרות באזור. מרים ושמשון החליטו, ככל הנראה, כי אינם יכולים עוד להתמודד עם מצבם הכלכלי המדרדר. בחדרם של בני הזוג גם נמצאה מחברת, ובה פירוט של חובות כבדים מאוד - ייתכן שמדובר בערבות שחתמו וסיבכה אותם בחובות קשים.

בחודשים האחרונים, על רקע המצב הכלכלי הקשה בישראל, אירעו כמה וכמה מקרי התאבדות. בחיפה התאבד בחודש נובמבר מובטל מול בני משפחתו, לאחר שלא היה יכול לשאת עוד את מצבו.
קישורים
Ynet
הארץ
חיפה - Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

any kids? 137046
any kids? 137050
כן. ארבעה, בגילאי 15-25.
about the kids 137055
מה המדינה עושה במקרים כאלה?
about the kids 137059
יש עובדים סוציאליים בקהל? נדמה לי שבמקרה כזה, יאפשרו אולי לסבים (בהנחה שהם בחיים ומסוגלים), בעזרת האחים, לגדל את האחים שטרם מלאו להם 18.
שולחת את ההוצל''פ 137093
כדי לנסות לגבות חובות מהעיזבון?
מה שהמדינה עושה במקרים כאלה: 137146
מימון קבורה הוא חלק מזכויותיך כמבוטח בביטוח הלאומי.
מדוע הם מתאבדים? 137116
אבדן הסולידריות אינה הבעיה 137156
מה אתה טוען בעצם?
שבני הזוג קנר התאבדו בגלל שאתה ואני לא מסכימים לממן את חובותיהם מכיסנו?
מדוע הם מתאבדים? 137203
אני רחוק ממחנהו הפוליטי של שר האוצר ומתפישת עולמו הכלכלית, אבל מישהו מוכן לציין סעיף אחד בתוכנית הכלכלית שגורם למעמד הבינוני "לגלוש אל העוני ולאבד תקווה", כדברי המאמר המלונקק למעלה?
החריג היחיד - עובדי המדינה, שבאמת יפגעו.
מדוע הם מתאבדים? 137206
חלק לא קטן ממעמד הביניים מקבל קיצבאות.
לחלק ממעמד הביניים יש קרובי משפחה שמקבלים קצבאות.
חלק ממעמד הביניים מקבל הנחות במס.
חלק ממעמד הביניים עומד לפני רכישת בית.
מדוע הם מתאבדים? 137211
בנוסף:
חלק ממעמד הביניים שולח את דור ההמשך ללימודים אקדמאים (שמחירם יעלה).
כל מעמד הביניים משלם ארנונה.
מעמד הביניים מחוייב לשלוח את ילדיו למערכת החינוך (המקוצצת).
מעמד הביניים תלוי במשטרה שתשמור על החוק.
מעמד הביניים שותה מים.
והכי חשוב, מעמד הביניים לא יהיה מעמד ביניים אם המעמד הנמוך לא יוכל לחיות ברמת חיים סבירה.
מדוע הם מתאבדים? 137234
אפשר הסבר לטענה האחרונה?
מדוע הם מתאבדים? 137240
אני רוצה לנצל את התגובה הזו שלך כדי לשוב ולמחות על דחיקתה הזדונית של המילה ''לקבל'' מהשפה העברית.

הנה, מחיתי.
אפשר לנסות 137273
אם המעמד הנמוך לא יוכל לחיות בצורה סבירה, אז או שהמעמד הנמוך לא יחיה בצורה סבירה, מה שיגרור את הורדת מעמד הביניים למעמד הנמוך החדש, או שהמעמד הנמוך לא יתן גם למעמד הביניים לחיות בצורה סבירה.
מדוע הם מתאבדים? 137296
הפגיעה במעמד הביניים היא מזערית - נכון, מחיר המים יעלה (65 אג/מ"ק, עניין של 100 ש"ח לשנה) הארנונה תעלה ב-‏5% (300 ש"ח בשנה לדירה לא קטנה), ושכ"ל יעלה חזרה ב-‏17% (1500-2000 ש"ח).
לעומת זאת - אגרת רשות השידור תבוטל (640 ש"ח), רפורמה בשווקי התקשורת והחשמל ויצירת שוק מישני למשכנתאות שצפויה להוריד מחירי השרותים הנ"ל (אגב - מישהו בדק בכמה התייקר החשמל לאחרונה, בלי רפורמות וצלצולים?), תקרות מס בריאות וביטו"ל יוחזרו (אבל זה לעשירון העליון...) והכי חשוב - מס הכנסה, ביטו"ל ומס בריאות יחדיו לא יעלו מעל 49% (וזה לגמרי לא לעשירון העליון בלבד).
אבל כל זה מישני לעומת הדבר החשוב מכל - קיצוץ בתקציבי הממשלה (מגזר ציבורי, הסדרי פנסיה, רשויות מקומיות, התחמקויות ממס, בקרה תקציבית משופרת, ביטול פטורים ממס ועוד). נכון, חלקנו יפגעו נקודתית שכן אנו נהנים מחלקן הקטן של ההסדרים שיבוטלו (הורים ל-‏5 ילדים או מגדלי ביצים בגליל הצפון מזרחי שהוריהם עלו מטרנסלבניה), אבל בסך הכל - עומס התקציב מוטל תמיד על המעמד הבינוני -המעמד הנמוך לא מגיע לסף המס והמעמד הגבוה יודע איך להתחמק ממנו. ככל שהעומס יוקל, ייטב למעמד הבינוני.
מדוע הם מתאבדים? 137306
אתה שוכח שחלק גדול מהעומס מנוצל לצרכי המעמד הבינוני.
מדוע הם מתאבדים? 137313
זהו, שלא.
רוב ההטבות/הקלות שיקוצצו אינן משרתות את המעמד הבינוני (שוב, מלבד אלו שנמנים על המגזר הציבורי)- חלקן פוגעות בעיקר במעמד הנמוך (בעלי 4+ ילדים), חלקן מממנות את המנגנון ומקורבים (מועצות דתיות, מימון מפלגות), תקציבי העברה, הטבות מס לעשירון העליון.
מדוע הם מתאבדים? 137454
זהו, שכן.
גם משפחות עם ילד או שניים מקבלות קצבאות ילדים.
גם (רק?) משפחות מהמעמד הבינוני לוקחות משכנתא.
גם משפחות מהמעמד הבינוני שולחות את הילדים לבתי הספר הציבוריים.
גם (בעיקר?) משפחות מהמעמד הבינוני שולחות ילדים לאוניברסיטאות בארץ.
גם משפחות מהמעמד הבינוני נהנות משמירת החוק והסדר ע"י המשטרה.
גם משפחות מהמעמד הבינוני נהנות מתקצוב המועצות הדתיות.
גם משפחות מהמעמד הבינוני משתמשות בבתי החולים הממשלתיים.

האוצר ממשיך לפזר דיסאינפורמציה, היה אפשר לצפות שאחרי ששמענו הבטחות מופרכות וראינו חישובים שקריים מאותם פקידים תחת שר האוצר הקודם, שניקח אותם בקצת פחות אמון. יש מקום לקיצוץ רחב, אפשר לקצץ בתקציב הביטחון ע"י החזרת תנאי השירות של משרתי הקבע לשפיות, אפשר להוריד את מספר השרים בממשלה (מי היה זה שהבטיח 18 שרים), אפשר למסות רווחי הון, אפשר לאחד רשויות מקומיות, אפשר לפרק ישובים מבודדים שעלות אבטחתם גבוהה, אפשר לבטל הנחות מיסוי לא סבירות וכו'. אבל ההחלטה של שר האוצר, פקידיו וראש הממשלה היא לא לקבל את ההחלטות היותר קלות פוליטית והפחות נכונות כלכלית וחברתית.
מדוע הם מתאבדים? 137457
קצבאות לשני הילדים הראשונים - לא יפגעו. קצבה לילד השלישי מקוצצת קלות, עיקר הפגיעה בילד 4+
משכנתא - לא מצאתי שום פגיעה. להפך - יצירת שוק מישני תועיל לנוטלי המשכנתאות.
בי"ס ציבוריים - איזו פגיעה?
אונ'- הסכמתי והתייחסתי.
משטרה - הסכמתי שהפגיעה אינה סבירה. כנראה שהאוצר השתכנע, כי אתמול פורסם שמסכימים להתפשר בעניין זה. במקום אחר באייל הבעתי אתמול את דעתי שמלכתחילה הוכנסה המשטרה ע"מ שהאוצר יוכל להראות ויתור.
מועצות דתיות - אני חושב שעלית על משהו - איחוד 2 משרות הרבנים הראשיים בכל מועצה למשרה אחת תגרום לפגיעה נוראית במעמד הביניים. אני אישית לא אוכל להסתדר בלי רב אשכנזי בקריית אונו, אבל זה רק אני.
בי"ח - לא מצאתי פגיעה, אבל יתכן שלא קראתי לעומק.

אני מסכים עם רוב האמור בחלק השני של דבריך, לגבי מקורות קיצוץ חלופיים. גם התוכנית נתלית באילן גבוה ומסכימה איתך, כי היא כוללת את רובם מלכתחילה.
מי אמר דיסאינפורמציה 137476
לא קראתי את כל ההצעה http://www1.mof.gov.il/calcalit.pdf , ובעקבות תגובתך אני מניח שגם אתה לא, אבל כאמור, כדאי לא להקשיב לדיסאינפורמציה שמפזרים פקידי האוצר, כזכור הם אלא שטענו שבינואר הנטו של כולנו יעלה פלאים. חיפוש פשוט בהצעה העלה את הלוקשים הבאים:

קצבאות לילדים - שים לב לסעיף 1 ע"מ 89.
משכנתאות - קרא את הפרק "החטיבה להתישבות" ע"מ 106 ו"שינויים בתקציב הסיוע בדיור" ע"מ 138

בתי ספר - קרא את סעיף 7 ע"מ 11 "צמצום הוצאות השכר במגזר הציבורי", סעיף 2 ע"מ 15 "צמצום "זחילת" השכר במגזר הציבורי", ע"מ 21 "ייעול מערכת גמולי השתלמות לעובדי הוראה",נספח א ע"מ 18, נספח בע"מ 165 ועוד.

משטרה, האוצר הכניס מספר עיזים לתוך התוכנית, יכול להיות שהמשטרה היא אחת מהם, סביר שהקיצוץ במועצות הדתיות הוא העז העיקרית...

אתה יכול להסתדר בלי רב ראשי בקרית אונו, אבל כשתרצה להתחתן, ונישואים אזרחיים הרי לא יהיו, אתה זה שיצטרך לעמוד עוד כמה שעות בתור...

בי"ח קרא, בבקשה, את ע"מ 118-120 "צמצום הוצאות במערכת הבריאות"

התוכנית כוללת את חלקם הקטן, ולדעתי, רק כעיזים שיצאו בהמשך. הפגיעה במעמד הביניים היא, כמו שהסברתי, קשה, הפגיעה במעמד הנמוך היא קשה מאד. בישראל, המרחק ממעמד הביניים למעמד הנמוך קטן בהרבה מאשר ממעמד הביניים למעמד הגבוהה.
מי אמר דיסאינפורמציה 137500
אני מסכים שהאוצר מפזר דיסאינפורמציה. דברי לא מבוססים על דברי האוצר.
הארת את עיני בענין בי''ס ובי''ח. אני מסכים שיש פגיעה. השאלה היא האם נבדוק את התוכנית דרך המשקפיים הפרטיות של כל אחד מאיתנו, או שנסתכל בזוית רחבה יותר - ללא קיצוץ ניכר בהוצאות הממשלה (שחלקו כואב) נגיע למצבה של ארגנטינה. זהו המתכון המהיר ביותר למחיקת המעמד הבינוני.
כולנו ניפגע במידת מה - אני מניח שאין אדם ששום חלק בתוכנית אינו נוגע לו (שלילה משולשת...). אבל - בנוגע למעמד הבינוני הפגיעה מתאזנת מול הרפורמה במס הכנסה. למעמד הנמוך - אני מסכים שהפגיעה קשה.
מי אמר דיסאינפורמציה 137557
עיקר הדיסאינפורצאציה הוא בקשר לרפורמה במס. את הקיצוץ אפשר לעשות בדרכים יותר סבירות, שמתחשבות בכלל האינטרסים במשק.
מי אמר דיסאינפורמציה 137508
> אתה יכול להסתדר בלי רב ראשי בקרית אונו, אבל כשתרצה
> להתחתן, ונישואים אזרחיים הרי לא יהיו, אתה זה שיצטרך
> לעמוד עוד כמה שעות בתור...

המדינה במצב כלכלי בין הקשים שהיו בתולדותיה ואתה מתנגד לקיצוץ במועצות הדתיות כי ב1-3 פעמים שאתה מתחתן בחיים אתה תצטרך לעמוד קצת יותר בתור?

ברור שהתכנית היא תכנית שמקצצת בתקציב ופוגעת בשירותים שהמדינה מעניקה, זאת מאחר ומצב המשק קורא לתכנית כזו.
אם היה מתגלה נפט והיו לנו כמה עשרות מיליארדי דולר מיותרים, אז מן הסתם אפילו ביבי הרשע היה מציג תכנית אחרת.

---
הערות ספיציפיות לגבי התכנית:

לגבי המשטרה עדיין אף אחד לא הסביר לי מדוע התכנית המקורית פגעה בשכר השוטרים בכך שניתקה אותו מההצמדה לצה"ל. (כאשר תקציב השכר הכולל עדיין היה מוצמד).

אם קראת את התכנית אז אתה יודע שהשכר הריאלי במגזר הציבורי עלה ב10 השנים האחרונות הרבה יותר מאשר במגזר הפרטי. בכלל, בישראל יש מגזר ציבורי ענקי (נדמה לי שכשליש מהעובדים במשק הם במגזר הציבורי). לכן נחוצים קיצוצים במגזר הציבורי.

גמולי ההשתלמות הובילו לשחיתות בקנה מידה ענקי (סיפורי לטביה וכו' במשטרה וכן של יו"ר הסתדרות המורים) ובהחלט הגיע הזמן לבטל אותם.
זהירות: איש קש לפניך 137556
לא אמרתי שאני מתנגד לתוכנית, ומכאן, בטח שלא אמרתי למה אני מתנגד לתוכנית.

הבעיה היא לא רשע או לא רשע, הבעיה היא אמין או לא אמין, הנסיון לטעון שרק העניים העצלנים והחרדים הקרציות יסבלו הוא שקר גס. כל מי שאין לו לובי פוליטי חזק מספיק, ישלם. לכן, עובדי חברת החשמל לא ישלמו, משרתי הקבע לא ישלמו, המתנחלים לא ישלמו, החרדים ישלמו קצת (זה עונשו של מי שלא חבר בממשלה) וכל השאר ישלמו (אלא אם שינוי תיזכר שהיא אמורה לייצג את מעמד הביניים)...

--------------

לגבי המשטרה, אני לא כלכלן, אבל מטרת התוכנית היא לחסוך בהוצאות, אם פחות כסף יצא לתשלום משכורות, פחות כסף יגיע לסך כל השוטרים (צמצום הביורוקרטיה לא תחסוך כל כך הרבה, אם בכלל), ולכן גם בממוצע שכר השוטרים ירד (או שמספר השוטרים יקטן, שתי האפשרויות רעות למעמד הביניים). זה חשבון בסיסי.

אני מסכים שצריך לקצץ במגזר הציבורי, רק חושב שאפשר לקצץ יותר במערכת הביטחון, ופחות במערכות הרווחה, הבריאות והחינוך.

בקשר לגמולי ההשתלמות, בשורה התחתונה, תשלם פחות למורים, תקבל מורים פחות טובים, תשלם פחות לשוטרים, תקבל שוטרים פחות טובים וכו'. צריך, לנסות למצוא דרכים טובות יותר לתגמל עובדים טובים ומוכשרים, אבל הביטול רק ירחיק אותם...
מדוע הם מתאבדים? 137460
קצבאות הילדים עבור שני הילדים הראשונים הן כ 150 שקלים לכל ילד. בהחלט לא סכום שיעביר אדם ממעמד הביניים לעוני.
מדוע הם מתאבדים? 138237
עוד מקום בו לא יקצצו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2532034,00.h...
מחשבה צדדית 137440
אגב הדיון על הגבלת זכויות הורות - דומה שנטיות התאבדותיות של ההורה, אם כבר, הן גורם בעל משקל בדיון הזה הרבה יותר מהכנסה או השכלה.
מחשבה צדדית 137445
איך קובעים "נטיות אובדניות"? עבור צה"ל, למשל, אני אדם בעל נטיות אובדניות - לא שהם לא נתנו לי נשק, אבל הם מנעו ממני מגוון תפקידים בשירותי הסדיר, כולל אפשרות לעבור לקצונה (לא שרציתי).
בסביבות גיל 14, אני חושב, נפגשתי עם פסיכולוג (בלי ידיעת הורי) בגלל מכתב כמעט-התאבדות שפרסמתי ברשת דואר אלקטרוני. מאז, קשה להגיד שהמחשבות האובדניות עזבו אותי לתקופות ארוכות. והנה - כבר לפחות עשור שלא עשיתי דבר בעניין. האם אני בעל נטיות אובדניות, או שאני סתם אוהב לחשוב על זה? קשה לדעת.
בכל אופן - מכיוון שכמות ההורים שמתאבדים (בזמן שילדיהם עדיין קטינים) היא מזערית, אין לזה כל חשיבות משמעותית לדיון ההוא.

(דובי, מספר כל מיני דברים שבטח הייתם מסתדרים גם בלי לדעת אותם)
מחשבה צדדית 137448
בגיל 14 פרסמת מכתבים ברשת? אני כתבתי צוואה בגיל 18 , למרות שלא היה לי שום רכוש לחלק.

נכון שאי אפשר לקבוע ולנבא התאבדויות, אבל כשהמעשה כבר נעשה, ההשפעה שלו על הילדים בד"כ הרסנית הרבה יותר מהכנסה/השכלה מינימלית של ההורים, שעליה יש הנוטים לשלול זכות להורות.
מחשבה צדדית 137451
לא, כשהייתי בן 14 לא ממש הייתה רשת (לא כזאת שהייתה נגישה לישראלים לא אקדמאיים, לפחות). רשת דוא"ל אחרת. כתבתי אליה במאמר היומולדת 3 של האייל.

אבל אם אי אפשר לנבא, אז אי אפשר לאכוף. מבחני הכנסה/השכלה הם הרבה יותר ברורים. עובדים עם מה שיש.
למען הסדר הטוב 137577
וכדי למנוע טעויות, אני מציעה לשלול את הזכות להורות ממי שכבר התאבדו.
למען הסדר הטוב 137578
באנגליה נהוג היה פעם עונש מוות למתאבדים.
מחשבה צדדית 137529
פנחס שדה כתב פעם שזה שהוא אוהב את המוות, לא אומר שהוא אוהב להיות מת.
מחשבה צדדית 137620
וודי אלן אמר פעם שהוא לא רוצה להגיע לדרגת בן-אלמוות דרך האמנות שלו, אלא דרך זה שהוא לא ימות.

זה לא ממש קשור, אבל חמוד.
עוד בני זוג התאבדו על רקע כלכלי 141372
זוג בשנות ה-‏60 לחייהם ממושב שדה תרומות שעסקו בגידול פרחים התאבדו, כנראה על רקע מצוקה כלכלית.

הארץ:
אני חושב שעקב ריבוי המקרים של התאבדות על רקע כלכלי ראוי להזכיר, בזהירות, מאמר ישן של ניר יניב שהעביר ביקורת על טענתו של חגי סגל מ"מעריב" על הגלוריפיקציה של מעשה ההתאבדות - "הזכות לחיות, הזכות למות":
דיון 140
עוד בני זוג התאבדו על רקע כלכלי 141388
שבוע שעבר הייתה בערוץ 10 כתבה של רינו צרור שביקר, בין השאר, אצל אישה שבעלה, מגדל פרחים, התאבד בעקבות חובות שהצטברו. האישה הסבירה שהיה להם יבול בשפע - אבל פשוט לא היה מי שיקטוף את היבול, ולכן כמויות אדירים של גידולים ירדו לטמיון. היא גם אמרה שלפועלים (החוקיים) התאילנדים שלהם הם משלמים 5000 ש"ח נקי בחודש, אבל הם לא מקבלים היתר להעסיק עוד פועלים זרים, וישראלים לא מוכנים לעבוד בעבודה כזאת.
כדי שיהיה ברור: אדם התאבד, במדינה עם יותר מ-‏10 אחוז אבטלה, משום שהוא לא הצליח למצוא עובדים בשכר של 5000 ש"ח נטו.
רינו צרור, איש "חברתי" שכמותו, בחר לא להגיד מילה בנושא (למרות שראו שלאישה זה מאוד הציק), ובמקום זאת בחר להתפעל מהעובדה שכשהם שולחים את הפרחים לבורסת הפרחים באירופה, הם בכלל לא יודעים בכמה הם ימכרו. כאילו שזו הבעיה.

שלא יגידו אחרי זה שאין עבודה.
עוד בני זוג התאבדו על רקע כלכלי 141608
תהייה- האם מדובר בעבודה עונתית, או בעבודה קבועה בכל השנה?
איפה בארץ הם נמצאים?

או במילים אחרות- אני בהחלט מבינה אנשים שלא יעשו re-location בארץ עבור עבודה עונתית, גם אם השכר בה גבוה )כי הרי לא ידוע מה יהיה כשתגמר העונה)

מכיוון שאין לי כאן ערוץ 10, התשובה שלי מתייחסת באופן כללי לטענות מסוג אלו שדובי מעלה, ולא ספציפית לזוג המוזכר מעלה.
סיבת המוות: כלכלית 148121
תחת הכותרת "'גל התאבדויות כלכליות'? הנתונים לא מאשרים" רותי סיני כותבת במהדורה המודפסת של "הארץ" שרוב המומחים מסכימים שהדיווח על "גל התאבדויות" לא מבוסס. רובם גם אומרים, ומחקרים מבססים זאת, שסיקור "סנסציוני" של התאבדויות תורם לריבוי המקרים.

ב"שש עם אושרת קוטלר" כבר הציגו אתמול גרפיקה של 16 מתאבדים, תחת הכותרת "קורבנות המצב הכלכלי", לא פחות.
סיבת המוות: כלכלית 148137
ובידיעות אחרונות מוחה רענן שקד, מבקר הטלויזיה, כי אף אחד בערוץ 2 לא העז להצביע על הקשר ה"ברור" בין ההתאבדויות לבין המצב הכלכלי. הוא לא קורא את העיתון שלו?
סיבת המוות: כלכלית 148174
אבל הקישור שהביא מיץ הוא מ''הארץ'', לא מ''ידיעות''.
סיבת המוות: כלכלית 148200
אני יודע, ציינתי זאת מכיוון שגם ידיעות בחר לעשות את הקישור הזה (כמו כל אמצעי תקשורת אחר), כך שנראה מנותק שכתב שלו ימחה על כך שהקשר לא נעשה. (אמנם הוא דיבר על ערוץ 2 בפרט, אך ניתן היה להבין מדבריו שהקישור הזה לא קיבל מספיק מקום בתקשורת).
148149
1. רוב המומחים מסכימים שהדיווח על "גל התאבדויות" לא מבוסס.
2. רובם גם אומרים, ומחקרים מבססים זאת, שסיקור "סנסציוני" של התאבדויות תורם לריבוי המקרים.

זה רק אני, או שיש סתירה בין 1 ל 2, בהנחה שאכן יש דיווח על גל התאבדויות?

לא קריטי.
148150
אני חושב שלא, שהרי 2. מתייחס לתופעה כללית. אם וכאשר יהיה גל, יהיה אפשר להאשים את הסיקור הסנסציוני.

ובינתיים אני שומע עכשיו את רינו צרור נזעק על כך שמישהו מנסה בכלל להטיל ספק בקשר בין המצב הכלכלי לבין ההתאבדויות.
ובמסגרת פינתנו: רק אלוהים יודע 148170
ואפרופו סיקור ההתאבדויות הסנסציוני, ביום ד' החליטו משום מה ב"מעריב" שהתאבדותה של המורה לספרות מתיכון הראשונים בהרצליה‏1 שווה כותרת ראשית(!) (מתחת לכותרת משנה: "האבטלה שברה את שיא כל הזמנים"), פלוס שני העמודים הראשונים של העיתון.
מצד שני, לאור הסקופ על השער האחורי של העיתון מהיום (ה') - הייתם מאמינים שלבקי גריפין יש אח שהוא חייל?! כאילו, מה כבר הסיכויים שדבר כזה יקרה? - ההחלטה מיום ד' נראית כמו עיתונאות למופת.

1 שמוכר לכמה מהמגיבים כאן, לא?
לאלוהים פתרונים‏1 148173
1 רק חבל שהוא לא נותן להעתיק.
ובמסגרת פינתנו: שערים אחוריים מבזים- 148201
קשה היה לפספס גם את "פחות כוסיות לחיל האוויר".‏1 מסתבר שהקיצוצים פוגעים גם בזכותם של בחורינו המצויינים לשזוף את מבטם במלכות יופי עטורות מדים.
יאק.

1ידיעות, השער האחורי, בערך באותו היום.זה בטח משהו באוויר.

________
העלמה עפרונית, אחרי שבוע מתיש במיוחד, בדרך לאחד נוסף, אוהבת ת'שבת.
ובמסגרת פינתנו: שערים אחוריים מבזים- 148218
ידעתי שלא הייתי צריך להפסיק את המנוי על ידיעות.

(דובי, מתגעגע ליאיר)
ובמסגרת פינתנו: שערים אחוריים מבזים- 148229
סתם הערה:
עובדה- כל גבר רוצה להקיף עצמו בנשים יפות.
עובדה- בצבא יש גברים.
שאלה- למה בצבא גבר לא ירצה להקיף עצמו בנשים יפות?

(האם אני, בתור חיילת חי"ק <ויותר מכך, לומדת 12 שעות ביום אלקטרוניקה וחשמל> אמורה להיעלב שלא לקחו אותי לחייל האוויר? אוף, גם אני רציתי)
ובמסגרת פינתנו: עובדות לא רלוונטיות 148239
לא הבנתי מה הקשר.

__________
העלמה עפרונית, לא קשורה לחיל האוויר, ולא בגלל הקיצוצים.
ובמסגרת פינתנו: עובדות לא רלוונטיות 148277
האם בענייני כפילות לשון עסקנין? ("לא הבנתי מה הקשר?")

לא הבנתי למה אמרת "יאק" על הידיעה בעיתון. (הזקנים של חייל האוויר, הדוגמניות במדים, עצם פרסום הידיעה? אולי החיה?)
ובמסגרת פינתנו: עובדות לא רלוונטיות 148282
למה אמרתי יאק? פשוט כי נגעלתי.
את קראת את הידיעה ההיא?
כי אם לא, אז באמת אין סיבה שתביני את הגועל. לעומת זאת, אם קראת את הנוסח ההו-כה-שובינסטי, ועדיין לא הבנת, אני תמהה.
אין לי בעיה עם עצם פרסום הידיעה (למרות שכמה כבר אפשר לקרוא על הצבא בעיתונים אזרחיים?!) אלא עם עצם הניסוח שלה. ההתייחסות לעובדה שהפקידות בחיל אוויר מטרתן למלא אחר צורך מסויים של אנשי החיל.
אני לתומי האמנתי שכבר עברנו אי אילו צעדים משמעותיים מאז ימי "הטובות לטייסים", אבל כנראה שהתבדתי.
ובמסגרת פינתנו: עובדות לא רלוונטיות 148289
העפרנה העלמונית שלום:
להפתעתך, לא קראתי את ההודעה (לא קוראת עיתונים, אלא אם..אז..) אבל אני מבינה את תחושתך. משום מה ניסוחים כאלה אינם מטרידים אותי כלל וכלל. למעשה שיוויון הנפש כל כך גדול עד כי הוא מעורר בי צורך ללכת לקרוא ספר. דווקא לקרוא על הצבא בעיתונים אזרחיים זה מעניין. ניסית פעם לגעת ב"מחנה"? (להוציא כתבה אחת על סבתא שלי, נשמה- שתזכה לחיים).
אילו צעדים משמעותיים נראים לך הולמים בהתחשב בכך שגבר הוא גבר הוא גבר? ז.א- במובן החיובי, כשם שאני, לכשאהיה בת המון שנים, ארצה מבחר גברים צעירים וחטובים מתרוצצים סביבי, מעמידים פני צייתנים, איפה שאולי נכשלתי.(עד כה הכל טוב, תודה).

חוץ מזה, כדאי לך לעיין בדבקה, בגלל הקונספירציה.
148304
למען האמת, אני בכלל לא מופתעת שלא קראת את הידיעה. שהרי אחרת היית מבינה (גם אם לא בהכרח מסכימה) על מה אני מדברת, לא?
אני לא יודעת, בתור מי שמוקפת בצבא, די נמאס לי לפתוח גם מעריב/ידיעות/אחר ולקרוא גם שם על הקיצוצים, והשינויים והבלה בלה בלה האחר של ירוק הזית והחאקי.‏1
לגמרי במקרה, אני מהחיילים הבודדים (אשכרה בודדים) ש"זוכים" לקרוא את "במחנה" באופן די סדיר. ואת יודעת מה? כשלוקחים את מה שכתוב שם במסגרת המגבלות (עיתון של הצבא שכותב על הצבא) הוא לא כל כך גרוע כמו שחשבתי פעם. אני לא מחפשת שם דברי ביקורת חתרניים. בשביל זה באמת יש את התקשורת האזרחית. אבל את כל ה"תג-חדש-מאחדים-את-משנים-פה-מזיזים-לשם" אני לא חושבת שאני צריכה לקרוא גם כשאני בבית, על הערסל תחת עץ זית, ולא בלבוש זית.

אלו צעדים משמעותיים? כנגד מי? המשכתב הטמבל שחשב שככה אפשר להפוך ידיעה נטולת ערך חדשותי לידיעה שובינסטית צבעונית חסרת ערך חדשותי?
יש הבדל בין מה שאני רוצה (שכל הבחורים ביחידה שלי יהיו מושכים, שווים ומעריצים,שאני אוכל להתחיל לעבוד בעשר ולא בשמונה, ולגור מול הים‏2), לבין מה שמפורסם בפומבייסט. בדיוק כמו שאם אני הייתי עושה את המיונים למי שישרת איתי, לא הייתי מגדירה יופי חיצוני כקריטריון. לא ככה?

1נכון שזה לא אותו הדבר? נכון?
2 טוב, אחד משלוש זה לא רע.
אולי נשמע הסבר מגבירותינו הנכבדות 148323
על מה בדיוק הן מתווכחות?
אולי נשמע הסבר מגבירותינו הנכבדות 148358
תן לבנות להתבוסס בבוץ על חצי ב'.

(וכאן אפסיק סופית את הדיון)
אולי נשמע הסבר מגבירותינו הנכבדות 148390
תשובתך רק מחריפה את חוסר הקומוניקטיביות.
הרונימוס מרקין 492738
אחד משלוש זה לא רע.
עוד צופים בסרט הזה?
ובמסגרת פינתנו: רק אלוהים יודע 148219
אני למדתי שם, אבל המורה הזו הגיע לביה"ס רק לפני שנה, אז מן הסתם אני לא מכיר אותה.
אפילו את רכזת הספרות אני לא מכיר. דברים משתנים במהלך 7 שנים. לפחות המנהל עדיין אותו מנהל.

(דובי, זקן מתמיד)
כאילו דה? 148222
מי זאת בקי גריפין הזאת?
כאילו דה? 148344
בקי גריפין היא השדרנית הישראלית החדשה של MTV.
ואם אתה ממש מוכרח לדעת את הביוגרפיה שלה ואת צבע החוטיני שלה, אתה מוזמן: http://images.maariv.co.il/channels/5/ART/481/831.ht...
כאילו דה? 148348
תודה. עכשיו אין סיכוי שאני אתפס בלי לדעת מידע חשוב זה.
צבע החוטיני לא מעניין אותי כל כך, תודה.
מה שיפה בסיפור שלה לדעתי, זה שקיבלו אותה למרות שהיא נמוכה. בישראל אני לא בטוח שזה היה עובר (עובדה, לא קיבלו אותה לצבא בגלל זה).
כאילו דה? 148350
לא קיבלו אותה לצבא בגלל תת-משקל. לא תת-גובה.
כאילו דה? 148351
אכן צדקת.
אך גם אי קבלתה לצבא היתה סיבה, לפחות בערוצים מסויימים בארץ, שלא לקבלה בכלל.
וליסה פרץ הזאת ממש רעה.
לא מספיק שעזרה לליכוד להישאר בשלטון, כשהיתה ילדה.
איך היא עשתה זאת? 148353
איך היא עשתה זאת? 148366
נדמה לי שהיא הילדה מקרית שמונה. לא?
איך היא עשתה זאת? 148368
אכן כן. כתבת מעריב דהיום.

יופי. 148370
ומה היא עשתה בתור ילדה כזו?
יופי. 148373
כלום. הופיעה בתשדירי בחירות של הליכוד ודיברה על הפחד מהקטיושות בקרית שמונה. הופעה מאוד אפקטיבית.
יופי. 148376
אולי את צודקת.קטיושות בק''ש ולא רעב.
ילדה קטנה יחידה ותמה עמדה ושאלה-למה? 148375
אני מקווה שאני לא טועה,נדמה שבתשדירי הבחירות של 77 או 81 היא הופיעה בתור ילדה רהוטה ונוגעת ללב בת 8 מק"ש ששאלה למה אין לה מה לאכול, או שסיפרה שלאבא שלה לא היתה עבודה כי לא היה לו פנקס אדום או משהו בסגנון.
וכל האריות וכל הנמרים עמדו שמוטי ראשים ולא מצאו תשובה 148392
זה היה ב84, והיא סיפרה על הקטיושות שנפלו בק"ש לפני מבצע "שלום הגליל". אחר כך היו שטענו שהיא בכלל לא היתה בק"ש בזמן הנתון, או משהו כזה. היתה איזה שערוריה, לא זוכר, מכל מקום הופעתה סוחטת הדמעות בוודאי הוסיפה לליכוד איזה מנדט או שניים, וכך, למרות ההסתבכות בלבנון והאינפלאציה ההיפר-גלאקטית שנגרמו בשנות שלטון הליכוד הקודמות, הוא לא נוצח בבחירות ההן כפי שצפו כל הסקרים (ולא פעם ראשונה ולא אחרונה בכל הקשור לשמעון פרס שהוביל אז את אותה מפלגה שהוא מיועד להוביל גם היום באופן "זמני"), ומכיוון שהתוצאות יצרו תיקו מושלם קמה (בפעם השנייה והלא אחרונה בתולדות ישראל) ממשלת אחדות.
כאילו דה? 148355
ז''א שהיא לא היתה קלה מדי אלא גבוהה מדי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים