צה''ל יפסיק להרוס בתים ברצועת עזה 1416
צמרת צה"ל והדרג המדיני הגיעו לידי החלטה כי עוצמת הפעילויות הצבאיות תמותן והרס הבתים הפלסטינים ברצועת עזה באותן פעילויות יופסק.

ההחלטה התקבלה כתוצאה מהערכות מצב המעידות על כך שהריסת הבתים ואפקט ההרתעה שהיא כוללת בתוכה אינו כדאי, הן בשל מספר האזרחים החפים מפשע שנהרגים בפעולות אלה והן בשל הנזק התדמיתי שנוצר לישראל ברמה הבין לאומית. ההחלטה נתקבלה לאחר מבצע שערך צה"ל בנוסיראת, בו נהרגו 9 פלסטינים (מרביתם חמושים) ותינוקת.

במסגרת המבצעים נהג צה"ל להרוס בתי מלאכה ומחרטות שבהם יוצרו מרגמות ורקטות קסאם. בנוסף, נהגו כוחות צה"ל להרוס באמצעות דחפורים או חומר נפץ גם את בתיהם של חלק מהמבוקשים הבולטים. בשלבים מאוחרים של המבצעים, לאחר שהכוחות המיוחדים שהוקצו למבצע נסוגים, נתקלים הכוחות שנשארו במקום בהתנגדות אזרחית ולעיתים פורצים חילופי אש בין הצדדים שמביאים לידי פגיעה בנפש. גם השימוש בטנקים ונגמ"שים נטה להגדיל את הפגיעה בנפש.

עד כה נערכו בשיטה המתונה מספר מבצעים גדולים בלב השטח הפלסטיני ברצועת עזה. במבצעים אלה כמעט לא דיווחו הפלסטינים על נפגעים, והם הסתיימו בשקט יחסי.

ממועצת חוף עזה נמסר בתגובה כי "אנו שילמנו מחיר כבד של הרוגים כתוצאה מתקופה ממושכת בעבר של חוסר הרתעה בכל הנוגע למתאבדים ושולחיהם וכתוצאה מבתי פלסטינים המשמשים כעמדות ירי ופזורים לאורך ציר כיסופים. אנו קוראים לממשלה להמשיך ולהשתמש בנשק הריסת הבתים שהוכח כאפקטיבי, ולהעדיף חיי יהודים על פני שיקולי תדמית. שום לבנת בניין פלסטינית אינה שווה שערה משערות ראשו של אפילו אחד מחיילי צה"ל או מתושבי גוש קטיף ושאר תושבי הנגב המערבי הסובלים בלאו הכי מהטרור ברצועה".
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  חבל • האייל ההומניטרי
  מה קרה? • ארז לנדוור
  ליקויי ניסוח • עומר אורי • 9 תגובות בפתיל
  השערה • עומר אורי
  א מזל... • נעבאך דער שימשענער

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים