ערבים ישראלים הקימו מעבדת נפץ 1417
המשטרה והשב"כ חשפו מעבדת חבלה של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בג'לג'וליה. את המעבדה הפעילה חוליה של 3 ערבים ישראלים מג'לג'וליה, החשודים כי תיכננו להוציא פיגוע של מכונית תופת בישראל.

שלושת החשודים הם מוחמד מצרי, החשוד כמפקד החוליה, איימן אבו קישק ופאדל עאבד. על פי החשד, הם תכננו לבצע פיגוע של מכונית תופת בתחנת אוטובוס ליד מחנה צה"ל בצריפין. במעבדה נתפסו 20 ק"ג חומר נפץ מוכנים להפעלה.

לגילוי המעבדה יש חשיבות רבה, כיוון שלראשונה הצליח ארגון להעביר את מרכז הכובד הלוגיסטי של פעילותו לתוך מדינת ישראל, בצעד "עוקף פעילות צה"ל" ואפילו "עוקף גדר הפרדה". בשב"כ מודאגים מעליית המדרגה התודעתית שבהקמת מעבדת הנפץ הראשונה בתוך שטח ישראל: לא מדובר עוד בסייענים למחבלים מתאבדים, ואפילו לא במתאבדים ישראלים, אלא בהתארגנות שלמה שמבצעת את כל שלבי הפיגוע בתוך ישראל ובידיים של אזרחים ישראלים.

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אחר הצהריים תשעה מאסרי עולם מצטברים ועוד 30 שנה במצטבר על אברהים ויאסין בכרי מהכפר בענה, שהודו והורשעו בסיוע למחבל המתאבד באוטובוס בצומת מירון באוגוסט אשתקד. בפיגוע נהרגו תשעה בני אדם ונפצעו 51.

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום שמונה וחצי שנות מאסר על מטיר אבו־חוביזה, בן 28 מרמלה, שש וחצי שנות מאסר על גיסו, נעמאן אבו־חוביזה, בן 25 מרמלה ושלוש שנים ותשעה חודשי מאסר על חסן חיג'אזי, בן 25 מלוד. השלושה הורשעו בקשירת קשר לסייע לאויב במלחמה. שני בני משפחת אבו־חוביזה הורשעו גם במגע עם סוכן חוץ, ומטיר אבו־חוביזה הורשע גם במסירת ידיעה לאויב.
השלושה סייעו בהכנת מטענים והנחתם בתחנות אוטובוס, ואף מסרו לפעיל חמאס את מספרי הטלפון שלהם כדי שידריך אותם כיצד להכין את מטעני החבלה. נעמאן אבו־חוביזה קנה חומרים כימיים הדרושים להכנת המטענים. הוא וגיסו סיפרו לחיג'אזי על התכנון שלהם, והאחרון סיפר להם כי עבד לפני מספר שנים בביתו של טייס חיל האוויר במודיעין, והראה להם היכן ביתו. מטיר ונעמאן אבו־חוביזה נפגשו לפני כשנה עם פעיל חמאס נוסף. מטיר אף נפגש בעזה עם מוחמד דף, בכיר המבוקשים של החמאס בעזה.
קישורים
Ynet
הארץ
בכרי
אבו־חוביזה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אומרים יש הפרדה בעולם. מה זאת הפרדה ? • דב אנשלוביץ • 32 תגובות בפתיל
  הערבים אזרחי ישראל • אריאל • 18 תגובות בפתיל
  עוד התארגנות של ערבים-ישראלים לביצוע פעולות טרור • ג. שמעון • 61 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים