שודדי ארון הברית (חלק ב') 1426
המשך סיפור המסתורין של ארון הברית הנעלם (חלק שני ואחרון).

אז איפה הארון כיום?

שאלה זו מעסיקה רבים וטובים מזה אלפי שנים. ישנן, כצפוי, כמה תיאוריות שונות.

על־פי סברה נפוצה אחת, הארון עדיין קבור במקום נסתר בהר הבית עצמו, אי־שם מתחת לחורבות הבית השני. יש האומרים שכבר שלמה המלך, שחזה שבית המקדש שבנה יחרב, בנה מקום מסתור מיוחד לארון. אחרים אומרים המלך יאשיהו הוא שבנה מקום מסתור זה, וציווה על הלויים להניח שם את הארון. מסורות אחרות טוענות כי הנביא ירמיהו הוא שהסתיר את ארון הברית במקום נסתר במעמקי הר המוריה, ושם הוא נמצא עד עצם היום הזה. יש להניח שהמקום היה נסתר באמת, שכן אחרת אין להעלות על הדעת שבוני בית שני, ואחריהם הבנאים מתקופת הורדוס, שחפרו את הר הבית מהמסד עד הטפחות, לא היו מוצאים אותו במהלך החפירות האינטנסיביות מאוד שביצעו באתר (ומן הסתם גם בחיפושים אחריו).

"מעשה בכוהן אחד שהיה מתעסק וראה רצפה משונה מחברותיה ובא והודיע את חבירו ולא הספיק לגמור את הדבר עד שיצתה נשמתו וידעו ביחוד ששם ארון גנוז" (בבלי מסכת יומא נ"ג ע"ב).

על־פי חז"ל, משפחות הכוהנים של רבן גמליאל ושל בית רבי חנייה היו מתפללים במקום מסוים, שם על־פי מסורת אבותיהם היה גנוז הארון. ויש מסורות על כוהנים שהתקרבו למקום המסתור של הארון מתחת לבית המקדש ושילמו על כך בחייהם.

יש הטוענים כי אנשי מסדר הטמפלרים הנוצרי, שנקרא על־שם בית המקדש (ה"טמפל"), חפרו בהר הבית ומצאו את ארון הברית, שאותו לקחו לאירופה. שם נשאר הארון עם אנשי המסדר עד שרובם הוצאו להורג (לאחר משפט מפורסם שניהל כנגדם לואי היפה מלך צרפת, באשמת היותם כופרים ומכשפים). אך שוב, נשאלת השאלה כיצד הצליחו הטמפלרים המעטים למצוא את הארון בתקופה של כמה שנים, לאחר שבוני בית המקדש השני (והבונים בימי הורדוס), שהיו רבים יותר ולרשותם עמד זמן רב יותר, כשלו?

ההנחה שלי היא שיתכן שהטמפלרים אכן הביאו חפץ כלשהו לאירופה, וטענו שהוא ארון הקודש שאותו מצאו בהר הבית. אך הקשר של חפץ זה לארון הברית המקורי היה כמו הקשר שבין הצלב שעליו נצלב ישו, לבין כל אלפי הצלבים "האמיתיים" שצצו באירופה של ימי הביניים. כבר אז העירו כי מאותו הצלב צמח כנראה יער שלם.

במסורת היהודית מקובל עד היום שהארון נמצא בנבכי הר הבית, ויהודים אדוקים רבים מאמינים שאפשר למצוא אותו שם – אך הדבר אינו אפשרי בשל הרגישות הפוליטית הרבה של המקום. ניסיון רציני ביותר למצוא את הארון נעשה בשנת 1982 בידי הרב הראשי שלמה גורן. החופרים, שהיו קשורים לקבוצה שפעלה לבניית בית המקדש השלישי, חפרו בסודיות במעמקי הר הבית, ולדבריהם אפילו ראו את צידו של הארון, מכוסה בעורות בעלי חיים. החופרים הנרגשים מיהרו להזעיק למקום את הרב גורן, שקבע שיש להוציא מיד את הארון בטקס בידי לויים. אך דווקא כאשר החופרים, ובראשם הרב גורן, הגיעו קרוב מאוד הם גילו לתדהמתם שהערבים הרגישו שמשהו קורה, וכבר באותו הלילה בנו שם קיר שחסם את המנהרה שהוליכה לארון. למוסלמים אין כמובן אינטרס שהיהודים ימצאו בהר הבית את ארון הברית, מה שרק יחזק את טיעוניהם של היהודים לבעלות על המקום – טיעונים שהערבים נוטים כיום (בניגוד לעבר) להכחיש לחלוטין.

כיום עוסק הוואקף הערבי בחפירות מאסיביות מתחת להר הבית. האם יתכן שהם אלה שימצאו ארון הברית? הניחוש שלי הוא שלמרות שמועות חיוביות בנושא, הארון לא יימצא. מה שבוני בית שני לא מצאו, ובוני בית הורדוס לא מצאו, וככל הנראה גם הטמפלרים לא מצאו, איו שום סיבה להאמין שהחופרים של הווקאף הערבי כן ימצאו. אם אכן ימצא במקום חפץ שיטענו שהוא "ארון הברית", מן הסתם לא יתאפשר לבדקו בדקדקנות באמצעים מדעיים כדי לקבוע אם אכן כך הוא. על ההשלכות הפוליטיות ההרסניות שעלולות להיות לגילוי כזה לשלום במזרח התיכון (ובעולם כולו) אין אפילו טעם להרחיב את הדיבור.

ואולי הארון נמצא דווקא במקום אחר בירושלים, ולא דווקא בהר הבית? את טענה זו מציג ה"ארכיאולוג" הנוצרי־פונדמנטליסטי רון וייאט, ש"גילה" בעבר את שרידי תיבת נוח, את מקום צליבתו המדויק של ישו, את הסלע ממנו הוציא משה מים, ועוד. וייאט טען כי גילה את הארון מתחת לגן הארכיאולוגי שנמצא במקום שבו נצלב כנראה ישו. לדבריו, הוא הסתובב במקום ולפתע "בהשראה אלוהית" ידע כי שם נמצא מקום ארון הברית. בחפירות במקום הוא מצא את הארון, וגילה שדמו של ישו הנוצרי, שנצלב ממש מעל, נזל עליו. בין החפצים הרבים והמעניינים שגילה וייאט במקום נמצאת מנורת שבעת הקנים, וכן חרב גדולה מאוד – לדבריו, חרבו של גוליית. כמו כן נמצא שם כתב היד המקורי של התורה אך זה משום מה לא כולל את ספר בראשית, רק את שמות, ויקרא, במדבר ודברים. וייאט סיפר לרשות העתיקות הישראלית על תגליותיו, וזאת שלחה אנשים כדי לבדוק את העניין, אך אלה חוסלו בידי המלאכים ששומרים על המקום (מלאכים שוייאט נמצא בקשר ישיר עימם). וייאט עצמו, זהיר מפני עבריינים, נזהר שלא לפרסם את המקום המדויק. רשות העתיקות הישראלית מכחישה את הסיפור מכל וכל.

החוקר וינדל ג'ונס (שלטענתו אינדיאנה ג'ונס הקולנועי נקרא על שמו) טען שיתכן שהארון נמצא במערות באזור ים המלח, אך עד כה הוא לא נמצא באף אחת מהן, למרות חיפוש יסודי ביותר שם בעיקבות מגילות.

אפשרות רביעית היא שהארון נמצא בהר שעליו מת ונקבר משה, הר נבו. כך נטען בספר מכבים ב', בו מסופר כיצד טמן הנביא ירמיהו את הארון במערה על הר נבו כדי להסתירו מידי הבבלים. על פי הסיפור, יתגלה הארון מחדש רק כאשר עם ישראל יחזור לארצו בקץ כל הזמנים. בשנות העשרים של המאה הקודמת חפר בסיני ארכיאולוג בשם אנטוניה פרדריק פוטרר בחיפוש אחרי הארון. הוא טען כי מצא שם מנהרה סודית, שהיתה חסומה בידי קיר, אולם על הקיר הייתה כתובת קדומה שאותה העתיק ולקח לירושלים לפיענוח. לטענתו, הכתובת היתה: "כאן נמצא ארון הזהב של הברית". למרבה הצער, פוטרר לא ציין את שמו של המלומד שביצע את הפיענוח, ומשום מה גם לא יכול היה לספק עותק של הכתובת המרעישה. והוא גם מעולם לא חזר להר נבו כדי לגלות שם את הארון עצמו.

היה מי שכן עשה זאת: בשנת 1981, כשהשפעת הסרט "שודדי התיבה האבודה" היתה בשיאה, ניסה הרפתקן אמריקני בשם תום קרוסטר לאתר את המקום. קרוסטר, שהיה ככל הנראה מתחרה של וייאט, טען כי גילה בעבר את תיבת נח, את מגדל בבל ואת העיר הראשונה של אדם הראשון. כעת הוא טען שהשיג ניירות של פוטרר, ובהם מפה של אותו נתיב סודי בהר נבו. הוא יצא אל ההר בראשות קבוצה של נוצרים פונדמנטליסטים שמימנו את המסע, אך למרות מאמצים רבים, לא מצאו דבר.

קרוסטר לא ויתר. הקבוצה עברה מההר בו חיפשו (הר נבו, לטענתם) להר הסמוך, שגם בו ביקר פוטרר, ושם מצא קרוסטר לבסוף את המנהרה הסודית. הם מצאו קיר העונה לתיאורו של פוטרר והרסו אותו. מעבר לו הם מצאו ארון מוזהב, שתאם בדיוק את תיאור ארון הברית, ולידו את שרידי פסלי הכרובים. האמריקנים הקפידו שלא לגעת בחפצי הקודש ולא לפתחם. הם רק צילמו אותם, חזרו עם הצילומים לארה"ב, ומיהרו לספר על כך לעיתונות שחגגה סביב הסיפור המדהים. קרוסטר סירב למסור את הצילומים לארכיאולוג רציני כלשהו. לדבריו, קיבל הוראה ישירה מאלוהים לתת את הצילומים רק לבנקאי הלונדוני דויד רוטשילד, מאחר שהנ"ל הוא צאצא ישיר של ישו הנוצרי ולכן נבחר בידי האל לבנות את בית המקדש השלישי, שם יהיה לארון הברית מקום מרכזי. רוטשילד לא גילה כל עניין בקבלת התצלומים. עם זאת, ארכיאולוג אחד בשם סיגפירד הורן כן הצליח לראות את התצלומים. לאחר בדיקה יסודית קבע שאין המדובר בחפץ עתיק כלל וכלל, אלא בחפץ מודרני שנוצר בידי מכונה.

הארון באתיופיה?

ואולי הארון אינו נמצא כלל וכלל בארץ ישראל, אלא נלקח למקום מרוחק יותר? בימי הביניים נשמעו טענות שונות לפיהן הארון הגיע לחצי האי ערב, שם הוא נמצא עד היום. על־פי טענות אחרות, הארון נמצא באתיופיה מזה אלפי שנים.

אתיופיה היא ארץ שיש לה קשרים הדוקים עם מסורות יהודיות קדומות, ובראשן אגדות שלמה המלך, שנחשב לאבי שושלת המלכים האתיופית. ארון הקודש, לדעת האתיופים, נמצא היום בארצם.

לדברי האתיופים נגנב הארון מבית המקדש כבר בימי המלך שלמה, בידי בנו מנליק, שנולד לו ממלכת שבא. מנליק לקח את הארון לאתיופיה, שם הפך לאבי שושלת המלוכה, ושם נותר הארון מאז. ישנם דיווחים על איאסו, קיסר אתיופי מהמאה ה-‏17, שניהל עם הארון שיחה שלמה שבמהלכה נתן הארון עצות שונות למלך ולימד אותו דברי חוכמה שונים.

האתיופים מעריצים מאוד את הארון, ולדעתם היה קיים עוד בטרם בריאת העולם, והעולם כולו נבנה בשבילו (בדומה לטענות היהודים לגבי התורה וטענות המוסלמים לגבי הקוראן). טענות אלה מפורטות באפוס הלאומי האתיופי "כברה מנגסט" שכתב־יד שלו נמצא מהמאה ה-‏13, ומספר בפירוט את סיפור אהבתם של שלמה ומלכת שבא וסיפור גניבת הארון מירושלים בידי מנליק. לדברי האתיופים, הארון שנשאר בירושלים מאז היה רק עותק (ואולי הוא זה שהוסתר בידי ירמיהו בהר הבית או בהר נבו). חוקרים מודרניים כמו גרהם הנקוק קיבלו את טענות האתיופים, והציעו שאולי הארון הגיע לשם לאחר שהוברח בימי מנשה לאי המצרי יב, בו היה מקדש יהודי בימי קדם ומשם עבר לעיר אקסום שאתיופיה. אין כל הוכחות לתיאוריה זאת.

בראשית שנות התשעים פרסם הנקוק את ספרו The Sign and the Seal, בו טען שהארון אכן נמצא באתיופיה. בעקבות הספר גדלה מאוד ההתעניינות ב"ארון" האתיופי. ישראלים רבים יצאו בעקבותיו, והמגזין "מסע אחר" אף הפיק עליו סרט תעודי. נשמעו טענות של שרידי בית המלוכה האתיופי (שחוסל במהפכה ב-‏1974) כי סוכנים ישראליים פנו בזמנו לקיסר היילה סלאסי בבקשה שיחזיר את הארון לישראל, והוא סירב. כותב שורות אלה מפקפק מאוד בטענות אלה, או לפחות בכך שהיו אלה נציגים ישראליים רשמיים.

בספר Ark of the Covenant: Simplified Information for Lay-Persons מאת קלי ד. אלכסנדר, שפורסם בשנת 2002, טוען המחבר כי במסגרת מבצע משה להעלאת יהודי אתיופיה לישראל בשנת 1991, התנהל מבצע מקביל וסודי ביותר להחזרת הארון לישראל. על פי הסיפור (שלטענת המחבר אושר בידי שלושה מקורות שונים, שניים מהם ישראלים ואחד אתיופי), התנהלו דיונים בדרג גבוה ביותר בין ישראל לבין הגנרלים האתיופיים, שקיבלו כמה מיליוני דולרים תמורת אישור להוציא את הארון לישראל. כמה מיליונרים יהודיים סיפקו את הכסף לגנרלים האתיופיים, שברחו לשוויץ עם הכסף. אלא שהם לא ידעו שהכסף שבמזוודות מזויף. הישראלים טרחו לדווח לבנקים השוויצריים על הכסף המזויף, והגנרלים נעצרו כשניסו להפקידו. לאחר מכן פנו הישראלים לכוחות המורדים של הגנרל מילס זינאוי, שהשתלטו בזמן זה על אתיופיה, ומסרו להם את הכסף האמיתי. באמצעות כסף זה יכלו השליטים החדשים לממן את פעולותיהם, ובתמורה נתנו לישראלים את הארון.

קבוצה מיוחדת של לוחמי קומנדו ישראליים, כולם צאצאי לויים (היחידים שמותר להם לטפל בארון על־פי האמונה היהודית) הוטסו במטוס מיוחד לאקסום, מקום מושב הארון, ובלילה סילקו את הארון והעבירו אותו למקום סודי בירושלים, שם ישהה עד שיבנה הבית השלישי.

ספק רב בעיני אם סיפור זה אמיתי. הוא נשמע כמו אותן בדיות שנפוצות בהמוניהן באינטרנט. שום שליט אתיופי, לא משנה כמה רעב לכסף, לא היה מסכים שהארון יוצא מארצו. וגם אם נניח שיש בו שמץ כלשהו של אמת, כי אז הישראלים עשו מיקח טעות, ושילמו סכום כסף עצום עבור כלום: הארון האתיופי אינו הארון שהיה בבית ראשון.

אין ספק שהארון האתיופי הוא חפץ קדוש... לאתיופים. האם הוא אכן הארון הישראלי המקורי? ספק רב מאוד. הוא בלי ספק חסר את פסלי הכרובים, וגם אין בו כל התכונות שיוחסו לארון המקורי, כמו היכולת להרוג אנשים. האתיופים אולי מאמינים באמונה שלמה שזהו הארון המקורי, אך גם אמונה זאת (שראשיתה ככל הנראה לא לפני המאה השישית לספירה) אין בה כדי להוות הוכחה כלשהי למקוריות הארון.

מה קרה באמת?

כל המקומות הללו אינם המקומות היחידים שהוצעו כמקום מנוחתו של הארון היום. יש הטוענים כי הוא נמצא במקום מסתור של האיסיים בהרי הפירנאים בארקנסו(!), או באי אואק, שבו על־פי אגדות שונות הוחבא אוצר גדול ובלתי ידוע שהוסתר בצורה גאונית בידי קבוצה מסתורית ואיש שלא הצליח למצוא אותו עד היום למרות חיפושים ומאמצים גדולים. יש שטוענים שהאוצר הגדול והמסתורי היה לא אחר מארון הברית, והמסתירים היו הטמפלרים.

ואולי הארון נמצא, כמו שמציע הסרט "שודדי התיבה האבודה", ארוז במשרד ממשלתי נידח או מוזיאון כלשהו, בין מאות אלפי ממצאים אחרים, מבלי שאף אחד ידע שזהו החפץ הקדוש מכל?

"משנגנז ארון נגנז שמן המשחה וצנצנת המן ומקלו של אהרן שקדיה ופרחיה וארגז ששלחו פלשתים דורון לישראל ... ומי גנזו יאשיהו מלך יהודה גנזו" (בבלי מסכת הוריות י"ב ע"א)

אז מה קרה לארון הקודש? האם הוא נמצא עדיין מתחת להר הבית? מתחת לגולגולתא? באיזור ים המלח? בהר נבו או בסביבתו? באתיופיה, ואולי באירופה, או אף ביבשת אמריקה? לעניות דעתי התשובה למיסתורין היא שונה מאוד, וגם פשוטה מאוד – כמעט מובנת מאליה, וניתן להסיק אותה מהאזכורים הבודדים האחרונים של הארון בתנ"ך. לאמיתו של דבר, אין כאן מיסתורין כלל, אך דווקא בגלל שהתשובה היא כל־כך ברורה התקשו רבים לקבלה במשך אלפיים ושבע מאות השנים האחרונות.

יש איזכור אחד ברור של הארון במקרא, ממנו ברור שהארון עדיין היה קיים בימי המלך יאשיהו, נכדו של מנשה, האיש שהביא לרפורמה דתית מקיפה ביהודה ושכנראה בימיו נכתבו ספרי התנ"ך העיקריים בצורתם המוכרת לנו כיום. ספר דברי הימים מספר: "ויאמר ללוויים ... תנו את־ארון־הקודש בבית אשר בנה שלמה בן־דויד מלך ישראל אין־לכם משא בכתף עתה עבדו את־יהוה אלוהיכם" (דברי הימים ב' ל"ה ג'). מפסוק זה ניתן להבין כי הארון לא היה כל הזמן בקודש הקודשים, אלא הלוויים היו נוהגים לשאת אותו על כתפיהם. האם יתכן שמה שסופר לנו עד כה לא היה מדוייק כלל וכלל, והיה רק השלכה לזמן עבר של מנהג מאוחר מאוד, שהחל להיות מיושם רק כתוצאה מרפורמה דתית?

לא מן הנמנע שרק בימי יאשיהו הוחלט שאיש לא יתקרב יותר לארון הקודש, שאליו החלו להתייחס בחשדנות גוברת והולכת. חיזוק לטענה זאת אפשר למצוא במזמור בתהילים שהוא אחד האזכורים הבודדים של ארון הברית לאחר ימי שלמה: "נבואה למשכנותיו נשתחווה להדום רגליו: קומה יהוה למנוחתך אתה וארון עוזך: כוהניך ילבשו־צדק וחסידיך ירננו" (תהילים קל"ב ז'-ט'). זהו מזמור קשה לפירוש, אך יש החושבים כי מתואר בו טקס קבוע שהיה מקובל בימי בית ראשון, של מסע מסביב לירושלים עם הארון על כתפי הלוויים. יש חוקרים המאמינים שהיה זה טקס ראשי בדת הישראלית הקדומה, שבו נחגגה השנה חדשה בחג שאנו מכנים היום פסח, ובו נחגג בין השאר נצחונו של האל על כוחות התוהו כמו רהב ולוייתן. לפי תיאוריה זאת, רק בימי ישעיהו בוטל טקס זה וכל האזכורים לו צונזרו מהתנ"ך. ארון הברית, עם כוחותיו המיתולוגיים, נראה יותר ויותר כאלמנט מביך בעיני הרפורמיסטים של יאשיהו ובעיני הנביאים שתמכו בו – ובראשם הנביא ירמיהו, כפי שניתן ללמוד ממה שהוא ככל הנראה האיזכור המאוחר ביותר לארון הקודש בתנ"ך כולו. מנבואה זאת נראה שירמיהו (האיש שעליו כזכור סופר שגנז את ארון הברית) התייחס לאמיתו של דבר בזילזול רב לארון הברית, וקרא בפה מלא לגניזתו כחפץ שאין בו כל צורך – כפי שגנז לפניו המלך חזקיהו את נחש הנחושת וכפי שנגנזו כנראה האורים והתומים. האם יתכן שירמיהו יצג בפסוק זה חוגים חזקים שתמכו במלך יאשיהו, וראו בארון הברית חפץ מזיק לרפורמות, שיש להיפטר ממנו?

יש לציין שבספר דברים, אותו הספר שמקורביו של המלך יאשיהו טענו שמצאו בבית המקדש, וששימש כבסיס לרפורמות שלהם, ארון הברית מוצג בצורה שונה מאוד משהוא מוצג בשאר המקרא. הוא אינו מוצג כחפץ הקדוש מכל, שבו שוכנת נוכחות האל, אלא רק ככלי חשוב בו נמצאים לוחות הברית. הדורות הבאים, התמהים על השוני בצורה בה הוצג ארון הברית, הסבירו כי מדובר בעצם בשני חפצים שונים, אבל באותה המידה אפשר לטעון שהיה כאן ניסיון נחוש להמעיט בחשיבותו ובערכו של הארון.

בספר מלכים ב' יש פרק מפורט מאוד, שנכתב מן הסתם בידי עד ראיה, ובו מסופר כיצד השמידו המלך יאשיהו ונציגיו את כלי הפולחן הישנים בכל מקום אפשרי, בחגיגה של הרס. הושמדו כלי פולחן שנחשבו בידיהם למתועבים ולמזיקים, אף שלא נחשבו ככאלה עד אז. מהמסופר נראה כי יאשיהו לא היסס לבצע מעשים קיצוניים ביותר בעת ביצוע "הטיהור הגדול": בין השאר הוא פקד להוציא עצמות מתים מקבריהם כדי לטמא עימם מזבחות. הוא גם לא היסס להוציא כוהנים להורג: "ויזבח את כל־כוהני הבמות אשר־שם על־המזבחות וישרוף את־עצמות אדם עליהם" (מלכים ב' כ"ג כ').

יאשיהו ואנשיו, שלא היססו לבצע את המעשים הקיצוניים ביותר למען הפולחן החדש שהציעו, לא היו מהססים לפגוע מתוך אותה אמונה פנאטית גם בכלים הקדושים ביותר של הפולחן הישן. האם יתכן שחוגים אלה הם שהיו אחראים לגניזתו של ארון הברית, כחפץ שעשוי להזיק לפולחן החדש והטהור יותר שאותו יזמו? לאור פעולתם התקיפה כנגד כלים שונים של הפולחנים הישנים – שכללה תמיד השמדה של כלים אלה – סביר להניח שארון הברית לא היה יוצא דופן. נהפוך הוא: כלי שעליו היו סיפורים כה משונים, על אנשים כה רבים שמתו בעטיו מסיבות בלתי ברורות, לא יכול היה שלא להיראות בעיניהם ככלי אלילי מזיק ומסוכן, ומן הסתם גניזה בלבד לא הייתה מספיקה, שהרי החפץ עלול היה לשמור על השפעתו המסוכנת על העם גם ממקום גניזתו. היה צורך בפעולה דרסטית יותר נגד כלי הפולחן העתיק.

"ויצו המלך את־חלקיהו הכהן הגדול ואת־כוהני המשנה ואת־שומרי הסף להוציא מהיכל יהוה את כל־הכלים העשויים לבעל ולאשרה ולכל צבא השמים וישרפם מחוץ לירושלים בשדמות קדרון ונשא את־עפרם בית־אל." (מלכים ב' כ"ג ה').

לי נראה שנציגי המלך יאשיהו (ובהם אולי גם הסופר המקראי של ספר מלכים עצמו) טרחו והשמידו במסגרת "הטיהור הגדול" את מה שנראה בעיניהם כסמלים האליליים האולטימטיביים שטימאו את בית המקדש - ארון הברית ביחד עם פסלי הכרובים. האחרונים נראו ודאי מביכים במיוחד, שהרי "לא תעשה לך פסל וכל תמונה", והפסלים עד הוסיפו חטא על פשע בכך שהוצגו כמקיימים יחסי מין בקודש הקדשים. לעניות דעתי, זהו הפתרון הסביר ביותר לשאלת היעלמותו המסתורית של ארון הברית. לא המצרים, לא הבבלים וגם לא האתיופים היו האחראים להעלמו של החפץ הקדוש מכל: האחראים האמיתיים היו בכירי ממלכת יהודה, האנשים שהיו מקורבים לחוגי הכהונה והמלוכה ולחוגי האנשים שחיברו את ספרי התנ"ך.

הארון לא נלקח לבבל כשלל חשוב מבית המקדש, משום שסולק זה מכבר מבית המקדש כחפץ "אלילי" המהווה איום על דת ישראל הטהורה, ועמו פסלי הכרובים, כפי שסולק בעבר נחש הנחושת (שגם הוא כזכור נחשב לתוצר של משה רבנו). זו גם הסיבה שחפץ מקביל לו לא היה בבית שני (כפי שלא ניתן היה למצוא שם את נחש הנחושת את האורים והתומים ואת פסלי הכרובים). חוגי חז"ל היו ככל הנראה מודעים היטב לסיבה האמיתית להיעלמו של ארון הברית, ולפיכך גם הם מיעטו מאוד לעסוק בו.

נשאלת השאלה, אם זה מה שאכן קרה, מדוע לא פורסם הדבר במפורש בתנ"ך? והתשובה היא, שבגלל ההערצה הגדולה שרחש העם לארון הברית (שהייתה הרבה מעל ומעבר למה שרחשו לכלים אחרים, כמו נחש הנחושת, שגם השמדתם גררה התנגדות גדולה). חוגי הסופרים והכוהנים והנביאים שיזמו את סילוקו והשמדתו של הארון כלל לא טרחו לפרסם את דבר המעשה: הם העדיפו להשתיק את זכר ארון הברית, בתקווה שישכח. הם לא יכלו למחוק את זכרו של הארון לחלוטין מהתנ"ך, אולם לעניות דעתי הם עמלו בתיאורו ובסיפור המיתות המוזרות שלהם גרם, וחוסר השימושיות הכללי שלו לאחר ימי משה ויהושע, ליצור רושם של חפץ שנזקו גדול לאין ערוך מתועלתו. תהליך דומה בוצע עם נחש הנחושת, שגם הוא תואר כחפץ שהיה שימושי בימי משה אך לא לאחריו.

אך ארון הברית, לצערם הרב של כותבי התנ"ך וחוגיהם, לא נשכח. כל מיני ספקולציות הושמעו לאורך הדורות לגבי גורלו, והוא הפך לכלי מרכזי אצל עמים ששמעם בקושי הגיע ליהודה, כמו האתיופים. עד היום יש המקווים שבעתיד, לכשיבנה בית המקדש, יוחזר ארון הברית למקומו שם.

הנביא ירמיהו, בכל אופן, לעולם לא היה מסכים לכך:

"והיה כי תרבו ופריתם בארץ בימים ההמה נאום־יהוה לא־יאמרו עוד ארון ברית־יהוה ולא יעלה על־לב ולא יזכרו־בו ולא יפקודו ולא יעשה עוד." (ירמיהו ג' ט"ז).
קישורים
אינדיאנה ג'ונס - אתר מעריצים
רון וייאט מספר על גילוי הארון
חלק א' של המאמר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דת והעידן החדש"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

142594
על הסיפור עם לוחמי הקומנדו הלוויים שהביאו את הארון מאתיופיה אתה אומר שזה נשמע לך כמו עוד בדיה שמפיצים באינטרנט. אז תרשה לי לשאול אותך למה היית צריך בחלק הראשון של המאמר לאסוף ולהפיץ בעצמך את כל הבדיות שכתובות באינטרנט?

החלק השני יותר לעניין ויותר מעניין. אתה אומר שהאנשים של יאשיהו שכתבו וערכו את התנ"ך השמידו בעצמם את הארון אבל לא השמידו את ההוכחות הכתובות לקיומו בגלל ההערצה אליו. אחרי מהפיכה כזאת שהם עשו זה לא נראה לי כזאת בעייה גדולה לא להזכיר את הארון בתנ"ך או לספר סיפור שמתאים לצרכים שלהם. חוץ מזה, באותה תקופה רוב האנשים לא ידעו לקרוא, ולא היו עיתונים שיכלו לדווח על שינויים בעריכה של התנ"ך, ולכן לא נראה לי שאם הפסיקו לבצע טקסים עם הארון זה היה משנה להרבה אנשים מה כתוב במגילות שכותבים הסופרים של המלך.
התנ''ך מורכב מכמה גרסאות שונות 142595
ששולבו ביחד בעריכה מהתקופה הפרסית . לדעתי בחומרים העיקריים שנכתבו בידי אנשי ישעיהו הארון כמעט שאינו נזכר מהסיבות שהזכרת . הוא כן מוזכר בחלקים שנכתבו בידי אסכולות מתנגדות שייתכן שלא הסכימו עם השמדת הארון.וששולבו מאוחר ביותר ביחד כולם.לעניות דעתי הארון מוזכר בחלקים שנכתבו בידי אנשי יאשיהו רק בחלקים שבהם ברור שסכנתו של החפץ גדולה מכל תועלת שיש בו . דהיינו בחלקים שבהם מתואר כיצד הכלי השמיד הן פלישתים והן בני ישראל , הן אנשים פשוטים הן כהנים שלקחו אותו לארמון דוד.
אם אני הייתי גנראל מילס זינאוי 142596
שליט אתיופיה והיו באים אלי כמה יהודים או ישראלים ומציעים לי ''לקנות '' ממני את ארון הברית באקסום עבור סכום עצום כדי שיועבר לישראל ''מקומו המקורי '' מחשבתי הראשונה הייתה לזרוק אותם לכל הרוחות מהארמון ומאתיופיה .מחשבתי השניה הייתה להסכים , לקבל את הכסף ולתת להם את אח מעותקי הארון שנמצאים למליונים בכל כנסיה באתיופיה בתור ''ארון הברית המקורי האחד והיחיד'' .
וכך כולם היו יוצאים מרוצים , הם עם מה שהם חושבים כארון הברית ואני עם הכסף.
ספר מתח נוצרי 144034
הספר החדש A MAN CALLED BLASSED הוא רב מכר השייך לז'אנר "ספרות המתח האבנגלית ", ספרי המתח שנכתבים בידי נוצרים מאמינים ולרוב פרוטסטנטים אדוקים בארה"ב ומתארים את הגעת העולם לארמגדון מלחמת בני אור בבני חושך , השמדת כלל המין האנושי ( ובראש ובראשונה מדינת ישראל והיהודים ) חוץ מכמה אלפי מאמינים כמו הסופר וקוראיו . מיליונים בארה"ב קוראים את הספרים האלה בשקיקה והם רבי מכר אמיתיים.הם מבטאים בעדות נאמנה ביותר את הפנטסיות של אותם נוצרים אבנגליים אדוקים לגבי העתיד .
בסםר הנ"ל מסופר כיצד נאמני הר הבית שולחים סוכנת לאתיופיה כדי להביא את ארון הברית לישראל , היא נאבקת בדרך בסוכנים ערביים , ולבסוף רוב הגיבורים רואים את האור ומתנצרים .
הארון מוגדר בספר כ"התמצית של העם היהודי " .
אנשי המלך יאשיהו חוששני היו שורפים את הספר הזה במדורה שלהם ביחד עם כותביו ועם כל מאמיני ארון הברית כאן בארץ שמשתפים פעולה עם הנוצרים הקיצוניים האלה.
האם ארון הברית נגנב מאתיופיה לישראל ? 144686
ניסיתי לברר אם יש אמת בסיפור הזה על ידי יצירת קשר עם מחבר הספר שבו מצאתי את הסיפור , שיצא לאור לפני כמה חודשים. הוא הסתבר הסתמך בכך על ספר אחר .
פרטים נוספים לגבי הסיפור יש כאן :
אתיופיה :מהמלך שלמה ועד מילס זינאוי 487354
אתיופיה היא הארץ האפריקנית המקורבת אלינו ביותר מבחינה תרבותית,.
ולמרות זאת יש עליה רק מעט מאוד חומר בעברית. החוקר חגי ארליך יצא לתקן את המעוות בספר מקיף על ההיסטוריה של אתיופיה שהוא בה בעת גם סובייקטיבי עד להדהים בכך שהחוקר אינו נמנע להכניס את עצמו לתיאור האירועים והאישים.

ראו
אתיופיה משלמה המלך ועד מילס זינאוי והלאה
עניין של סיגנון 142602
אבל משום מה המאמר (במיוחד כשהוא מתווסף לחלק הראשון) מתחיל לקבל צורה של אסופת שמועות\\\\ אגדות מיסטיות כשחלקן של כלי החשיבה המדעיים-לוגיים, מצומצמת מאוד. זה כמובן לגיטימי, אם כי מפתיע אותי לנוכח ההכרות שלי עם הפרסונה האינטרנטית של הכותב. בקיצור אני מנסה לסחוט ממנו דעה יותר חד משמעית על ה"אידיש קייק" הללו

חג מימונה שמח לכולם...
עניין של סיגנון 142607
הדעה החד משמעית שלי מופיעה בחלק האחרון של הכתבה. את מופנית לשם כדי לקבל את דעתי שלי .
עניין של סיגנון 142630
או קיי, אני אהייה יותר בהירה. משום מה זה נראה לי כמעט מתבקש לקראת הסוף לחרוג מהארון כ''אביזר'' פולחן ספציפי ולדון בו כעוד שבר (מרכזי) בין הגישה ביהדות שדוגלת בהפשטה מוחלטת (מה שעושה את היהדות לדת כ''כ תובענית וזרה לרוב הדתיים של ימינו) ובין הגישה ה... בוא נאמר פיגורטיבית-אלילית-נוצרית שעשושה פשרות כלשהם ובכל זאת מקדשת דברים גשמיים (ע''ע כותל) כנראה מתוך ראייה כי בן האנוש לא מסוגל להטיל את כל יהבו על דבר שאיננו נתפס בחושים. הארון הזה, שבשמו נקשרו כ''כ הרבה סיפורים אליליים באופיים, הוא נקודת פתיחה טובה לדיון כזה, למשל, מה הייתה דעתם של גדולי התורה אז, אם בכלל הייתה דעה מפורשת בנושא. נכון הבאת ציטוטים בנושא, אבל נראה לי שהפרשנות שלך את שפת התורה ואת ההקשרים הרחבים טובה משלי (התפקרתי בגיל צעיר מדיי...)
עניין של סיגנון 142678
לאמיתו של דבר אין דעה מיוחדת של ''גדולי התורה '' מימי יאשיהו לגבי ארון הברית , להוציא אותו הפסוק של ירמיהו שאומר את כל מה שיש לאמר בנושא.
לגבי תקופות מאוחרות יותר יש אגדות פה ושם של חז''ל לגבי ארון הברית , שום דבר רציני יותר מדי וכנראה אלה שיצרו אותם היו אלה שלא היו מודעים לגורלו האמיתי של הארון.
הר נבו 142604
לדעתי הר נבו זה בעבר הירדן ולא בסיני.
הר נבו 142608
אכן הר נבו הוא בעבר הירדן , אם כתוב שם שזה בסיני העורכים מתבקשים לתקן את הטעות.
חנן אברהם וארון הברית 142609
עוד טעות במאמר היא לגבי השנה שבה התבצעה החפירה שמתחת להר הבית אחרי ארון הברית שהיא כפי שהתברר מהמאמר מלפני כמה ימים ב"הארץ" ב-‏1981 והיא התבצעה בראשותו של רב הכותל דאז , הרב גץ.
על פי הכתבה שם החפירה התבצעה ביוזמתו של "רואה הנסתרות " חנן אברהם שטען שהוא יודע את מקום הארון המדוייק.
הנ"ל אגב כתב ספר שלם על "לוחמה על חושית " שבו דיבר גם על הארון וייחס לו שם יכולות טכנולוגיות מדהימות שונות.
אם החופרים ביצעו את החפירה הזאת רק על סמך "תחושותיו " של רואה נסתרות ( מישהו בסגנון אורי גלר ) הרי זה מראה על חוסר אחריות מדהים ממש אבל בכך הרי אין כל חדש.
אגב מעניין שבמקור שהסתמכתי עליו נטען שהחופרים האלה ראו את הארון ממש , בעוד שבסיפור בעיתון ה"ארץ " מסתבר שהם לא ראו שום דבר כזה. מה שמראה עד כמה שהסיפורים האלה הולכים וצומחים תוך כדי הסיפור מחדש.
תמהני מה הם יטענו בעוד כמה שנים שהם היגיעו ממש למקום הארון והחזיקו אותוב ידיהם ואז היו צרכים לברוח משם בגלל המון ערבי זועם?
עוד כמה שנים 142614
זהר, נועה ודומיהן ישתמשו בסיפור הזה כהוכחה לנכונות הכתוב בתורה.
חופרי אוצרות המקדש 161117
כתבה גדולה ב"סוף שבוע" של מעריב על כל החופרים המחפשים בעקשנות אחרי אוצרות המקדש.
אינני מבין מדוע האידיוטים האלה אינם תופסים עובדה פשוטה אחת: אם היו אוצרות כל שהם בהר הבית הם כבר היו מתגלים לפני מאות ואלפי שנים . אלה של בית ראשון היו מתגלים בידי אנשי בית שני ואלה של בית שני היו מתגלים בידי הרומאים והביזנטים והערבים אחריהם שלא היו קוטלי קנים בחיפושים אחרי אוצרות חבויים .
כולם אדיוטים חוץ ממך? 161127
וכי אמרתי משהו על כולם? 161186
למה אתה שם בפי דברים שלא אמרתי ?
כולם אדיוטים חוץ ממך? 433157
לא קורה לפעמים שהמיעוט צודק.
המגלים הגדולים פעלו לרוב נגד המוסכמות.
היאך היתגלתה טרויה אשר נחשבה לאגדה......
ולמה הבוטות כלום ניטענה טענה כי הולם אידיוטים?
אני לשלום פניתי...
חופרי אוצרות המקדש 161293
האם לא ייתכן שיש חפצים (אם לא "אוצרות") מבית המקדש תחת הר הבית שנמנע מלגלות אותם בחפירה בגלל קיומו של המסגד?
חופרי אוצרות המקדש 161347
שרידים יש . אבל אוצרות אם היו כבר היו מתגלים לפני מאות ואלפי שנים כאשר חפרו שם את היסודות לבית שני בימי הפרסים ובית שלישי בימי הורדוס והרומאים כאשר הקימו שם את המבנים שלהם בימי אדריאנוס ןהמוסלמים כשהקימו שם את המסגד . שהרי הם חפרו את המקום עד היסוד בכל פעם.
חופרי אוצרות המקדש 162378
ייתכן ששרידים שנחשבו בעבר זניחים, הם דווקא חשובים מאד בעינינו, לדוגמא מגילות ים המלח שהיו חסרות ערך עבור דורות קודמים.
חופרי אוצרות המקדש 477307
4.5.2008
לאדון מנדלסון שלום רב!
מבלי להכנס לוכוח עצמו (שהוא נושא הפורום הזה) נדהמתי לראות את המשפט "המגילות הגנוזות לא היו רלבנטיות לדורות הקודמים?" מי אמר? אם המגילות היו מתגלות במאה ה-‏19 או במאה ה18 הן לא היו עושות הרבה רעש? וכי רק מדינת ישראל קיימת בעולם?מעמית מנדלסון ציפיתי לקצת יותר הבנה...
יגאל גרנות
חנן אברהם וארון הברית 433245
<142609>תגובה זו באה אמנם באיחור אולם רק עתה הובאה לידיעתי.
תיקון משמעותי להערה הצורמת לא אני חנן אברהם אינני מישהו בסגנון אורי גלר.
מיפעלי בתחום המחקר העל-חושי הכרתי בחוגי האקדמיה המרחבית,תוארי ועם הצניעות המיתבקשת הישגי ידועים ומעידים כאלף
הוכחות ועדים על הפוטנציאל החושי והעל חושי.
הרי אתה מזכיר את הספר "לוחמה על-חושית" אשר כתבתי, ואני מניח כי קראת אותו שים לב לביבליוגרפיה המכובדת המצויינת בו וממנה,לפחות,צא ולמד צניעות-והיקף תלמודי-מה אתה משוה אותי ופעלי לקירקס של אחיזת עינים.הלוא תבוש?
לדעתי כל המעורבים גילו אחריות לאומית מדרגה עליונה-חוצצת את הלזות של אלו אשר הפקירו אתר אליו נשאו אבותינו עיניהם וכיוונו
תפילותיהם שעוותיהם לאורך הדורות עד אשר הופקר משיקולים אישיים-אגוצנטריים חמריים.
לו אמת ביקשת-על הפרטים הטכניים הרי לא קל מלהתקשר אלי-לא כן?
לו אמת ביקשת -אך מיתברר שהיא-האמת-מיצרך נדיר-וקל יותר לזרוע
מחלוקת ולעורר ספקות.
וחבל מה חבל על הרוח הרעה.
חנן אברהם וארון הברית 433247
א. עניין צדדי, אמנם, אבל כדאי ללמוד אותו: כדי שההפניה לתגובה שבה אתה מעוניין תפעל כהפניה, יש לעשות כך:

לסמן את הסימן <, ואז, בלי רווח, להקליד את המילה "תגובה", להקיש רווח אחד ואז להקליד את מספר התגובה הרצויה. לבסוף, בלא להקיש רווח - להוסיף לשמאלו של המספר את הסימן >. אם ההפניה תצא בצבע כחול ולא תראה את סימני ה- < > אלא רק את המילה "תגובה" בצירוף המספר - תדע שפעלת נכון לפי ההוראות, וכי נתקבלה הפניה שהקוראים יוכלו להשתמש בה לנוחותם. התגובה שאליה אתה מפנה בראשית תגובתך היא: תגובה 142609.

ב. מהי האקדמיה המרחבית?
חנן אברהם וארון הברית 433359
ב. אולי זאת האקדמיה ל''חקר'' עב''מולוגיה, פראפסיכולוגיה, טלפתיה, ראייה על חושית, גירוש שדים, התרת קללות, איזון צ'אקרות, בקיצור - אולי אלה כל מיני מוסדות שמחלקים תארים שהמדינה אינה מכירה בהם.
הר נבו 142867
לא ברור איפה הוא הר נבו, הר נבו בירדן נמצא צפונה במקום לא סביר,
כי מסעם של בני ישראל עובר בסיני אח''כ ליריחו עי וכו' ולא נראה שעברו את עבר הירדן באמצע
הר נבו 143060
הר נבו נמצא במקום סביר לחלוטין. הזיהוי מקובל יותר מ-‏1500 שנים, ולדעתי נכון לחלוטין.
בני ישראל מסיני הקיפו את ארץ אדום ומואב (או ליתר דיוק, דרום מואב - שהרי צפון מואב היתה ארצו של סיחון מלך האמורי), כבשו את חשבון (הנמצאת כ-‏15 ק"מ ממזרח למידבא והר נבו) ומשם ירידה אל ערבות מואב, חציית הירדן אל גילגל ויריחו.
הר נבו 206874
אני יודע את מיקום קבר משה
הר נבו 433155
אין היריעה מספקת להגיב על הספקות העולות בתגובות השונות.
אני משוכנע כי הספקנים אינם מודעים לעובדות שרק חלקן יוגדש להלן:
עוד לפני חורבן בית ראשון 587 לפנה"ס הוצפנו חלק מכלי הקודש.
קיימות כיום מספר הנחות אודות גורלם:
1. כי הכלים הוגלו לבבל.
2. כי הם הוסתרו ונלקחו לרומי- חורבן בית שני 70 לספירה
3. כי ארון הברית ניתן ע"י שלמה לבנו החבשי-מנליק-ולכן הוא באתיופיה.
4. כי הכבודה השמדה בטלטלות העיתים.
5. כי הוצפנו בהר נבו.
או כי הם הצפנו במקום הנוח ביותר-סמוך למקומם.
-ולכן חובה עלינו לבדוק אפשרות סבירה זו.
כל עם אחר במקומנו היה חש חובה היסטורית לפעול לפתרון או הפרכת -האפשרות.
וישאלו עצמם הספקנים- מדוע ה"אחרים" נאחזים באזור בקנאות שכזו
או חופרים שם בלי הרף!!!?מה הם מחפשים?
תרצו עוד הארות- התקשרו.
הר נבו 433175
אתה מתחיל במילה "עובדות" ועובר למילה "הנחות", אבל אפילו המילה הזאת אינה מדוייקת. אין מדובר בהנחות במובן המקובל כיום של מילה זו, אלא במסורות. מסורות, חלקן עממיות מפה לאוזן, חלקן חז"ליות וחלקן מספר הקודש האתיופי, ה"קברה נגסט", שכמו התנ"ך וכמו ספרי קודש אחרים - הוא מכיל הרבה יותר אגדות וגילויי אדיקות דתית מאשר היסטוריה.

חפירות ארכיאולוגיות ובדיקות היסטוריות הן עניין יקר. אם איזה גורם פרטי מעוניין להשקיע בכך מכספו - זהו עניינו, אבל לומר שזוהי "חובה היסטורית" של המדינה (?), להשקיע כסף במחקר המתבסס על מעשיות עממיות ועל מיסטיקה פולקלורית - לכך אין כל הצדקה.

בעקבות מחקרים מסוג זה יבוא גם מישהו שיציע שהמדינה תשקיע במחקר, האם חתול שחור מביא מזל רע ומהן הדרכים הנכונות להיזהר ממזל רע זה. ובעקבותיו לא יאחר להגיע עוד מישהו שידרוש מימון ממשלתי ע"מ שהאקדמיה תחקור ותביא הוכחות לכך שתינוקות שנולדו לאמהות שאינן טובלות במקווה - גדלים להיות עבריינים, גמדים, מטורפים מזילי ריר וחולי אפילפסיה.

התקשרנו. אף אחד לא היה בבית 433181
התקשרנו. אף אחד לא היה בבית 433241
<433181><433175>
אם אינני טועה עולה משום מה בתשובתך כעס שלדעתי אינו במקומו.
ישנם עמים-ממשלות וכמובן גם גורמים פרטיים העושים לחשיפת
המורשת. מה הפגם?
לומדים היסטוריה, לא כן?לומדים כדי להכיר העבר ואולי להיתגאות
בדיקת העבר ובעת האפשר חשיפת מימצאיו הינו עקרון תרבותי-לא כן.
הארכיאולוגים אשר פנו וביקשו עזרתי לאיתור מימצאים קדומים
עשו זאת מתוך רצון כן להשלמת חיפושיהם בנבכי עבר.הרי אותו עבר היוה המסד עליו הוקמה מדינת ישראל-או שגם ענין זה שנוי?
הרי עד עצם היום הזה קיימות גירסאות שונות לגבי אותם כלים-
ערכים. ומה רבת גאוות חבש על ההגדה לפיה הם שומרי ארון הברית
טרויה-האפוס של הומרוס נחשבה בעיני ראציונלים רבים כאגדה אותה
טווה המשורר. שליימן ניגש לחפור והעשיר התרבות במימצא.
כיום בעצם ימים אלו לוהט הויכוח אם בכלל היתה לנו אחיזה
היסטורית בהר הבית-לא כל שכן אתר פולחני.
אחת מהשתיים ניטען כאחדים מה לנו ולזה, מה לנו ולירושלים
-עיר הדמים כפי שהגדירה אחד מאנשי הרוח שלנו(לדעתי מאנשי הרוח הרעה),מה לנו ולמכורה(אכן אני מרחיב היריעה-קלטתי את מגמתך)
או שניפעל לאימות-לחשיפה-מה הרע?מה הפחד?
הרי חקירות-חפירות ארכיאולוגיות מבוצעות ע"י הממשלה.
מה הפחד וההיסוס בעוד חפירה.
מקורותינו שימשו השראה למהלכים צבאיים-ידוע לך?
מקורותינו אמינים יותר וניתן לבדוק אמינותםהרי אין ספק גם על
זכותנו לחפור באותו אתר-מה הפחד?
הרי את "אורוות שלמה" חפרו עד היסוד-שתקנו!
כאשר נעניתי לפנייתם של הארכיאולוגים-חדורי רוח שליחות-אם לא ציונית הרי מיקצועית הנחיתי אותם לאתר בו היתברר כי המלך
הירדני -חוסיין המנוח גייס את אחת הארכיאולוגיות המהוללות
של בריטניה,אף זכתה להכרה בינלאומית-ותואר אצולה-דיים קתלין
קנון ו"מוזר" שהחלה לחפור באותו אתר עליו הצבעתי!
לאמר הם והם אכן ואנו נמשיך לחלום.
לא קלטתי את הדוגמאות אשר שיבצת את תגובתך הנירגנת.
אכן למדתי על מחקרים בתורת הנפש-וגם הם סובלים מתקציב דל-
הבאים לחקור ולודא,לדוגמא, אם גברים רואים בלונדית שופעת
חווים שינוי פיזיולוגי וכו..
תחומי הרפואה המשלימה אשר נידחתה ברותחין ע"י מימסד מאובן
ומפוחד חוגגים וביניהם תראפיות אשר סווגו כאמונות תפלות.
שמעתי את דעתו הנחרצת של מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות-פרופ"
מיכאלי המנוח, אשר קבע בנחרצות כי הומיאופתיה לא תוכר4 בישראל
והנה לא רק שמישנתו הופרכה כיום גם רופאים MD- דבקים בה.
הולדתה הרשמית לפני כמאתיים שנה אך מיתבססת היא נוסחאות
ושיטות קדומות המזכירות אלמנטים מקדרותיהם של מי שהגדרו
כמכשפות-ואלי ידעו את אשר אנו חוזרים ללמוד ולהבין.
הנה כי כן נתתי לך חומר למחשבה או לתגובה.
e pur si muve- נוע תנוע.
התקשרנו. אף אחד לא היה בבית 433252
לא מבין מה זה התגובה הזו. אתה בא ללגלג עלי או מה? מה הקשר למען השם בין חפירות ארכיאולוגיות וחזה שופע של בלונדינית? אתה משווה אמונות תפלות לארכיאולוגיה? לא כעס ולא נעליים, רק הרמת גבה תמהה וזה הכל.
התקשרנו. אף אחד לא היה בבית 433258
לא כעס ולא פחד, רק צער רב. צער רב - משום שהטפשות והפרימיטיביות הן מזיקות, וכשארכיאולוגים וגורמים שלטוניים נופלים ברשתן - הן מזיקות שבעתיים. אצל אנשי השלטון הנפילה ברשתן של הטפשות והפרימיטיביות היא מנהג של יום-יום. אצל הארכיאולוגים, למרבה המזל והתקוה - היתה זו נפילה חד פעמית.

לו לפחות היית שולף ממגבעתך איזה ארון או שניים או לפחות ארגז, או כרוב, לו שרפצ'יק אחד קטן לרפואה, אולי איזו כפורת נאה מזהב, ואפילו בנחושת אפשר היה להסתפק - אבל כל הברברת הזאת היא על טהרת ההיבריס, נטו, בלי שום קבלות? איזו אכזבה!

*********

לגבי רפואה אלטרנטיבית ובכללה הומיאופתיה, על קצה המזלג:

והדיווח בעברית על המאמר הנ"ל:

ומתוך יומן אישי של חולה סרטן, הנה קטע המסביר יפה ובתמציתיות מדוע כבשה ההומיאופטיה את ליבן של קופות החולים, ציטוט:

"קופות החולים לא נותנות לכם טיפולים כגון אלו. הן נותנות את שמן ומקום במרפאות לקבוצות שמקימות מרפאות כאלו. המרפאות הללו משלמות לקופות החולים שכירות נאה ואחוזים מהרווחים. כך משלים אתכם. הקופות נותנות כאילו שירות. אתם מרוצים. הקופות גוזרות קופונים יפים והכאילו רופאים אלטרנטיביים מקבלים מטריה של שם של קופת חולים. והנה באה הגאולה לעולם על חשבון הפתאים.

בדקו ותראו הכול הונאה של קופות החולים. אז תאמרו: אבל יש השתתפות הקופות בטיפולים, יש מחיר זול יותר דרך הקופות. גם כאן עובדים עליכם בעיניים. אתם משלמים את המחיר המלא. זה המחיר שאתם צריכים לשלם וההנחה היא כאילו הנחה.

לסיכום אין רפואה אלטרנטיבית יש הונאה אלטרנטיבית. יש רק רפואה אחת והיא הקונבנציונאלית. שמבוקרת. שנחקרת. נכון היא לא יודעת הכול. נכון גם היא שוגה אך רק היא קיימת. אני יודע שכאן אני אגרום לתגובות נזעמות של חסידי ההונאה הגדולה אך מה לעשות זאת דעתי ואני אומר אותה בביטחון ובאומץ וללא מורא."

בלי כל רצון להעליב: העברית הקלוקלת והעריכה התחבירית-גראפית המוזרה מקשות עלי את הבנת שאר חלקי תגובתך - ובכלל זה המשפט עם הבלונדיניות שאין לי מושג איך נשתרבב לענייננו, מין בשאינו מינו. כך שאסתפק בדברים האלה.
התקשרנו. אף אחד לא היה בבית 433268
זה לא כל כך אנשי שלטון. כמו שכתוב בכתבה וכמו שהסתובב אחר כך מפה לאוזן, השגעון היה בעיקר של רב הכותל הרב יהודה מאיר גץ ז''ל, שהיה איש טוב ויקר וצדיק וגם, איך להגיד בנימוס, היו לו כל מיני ציפורים בראש. משום מה שתי התכונות האלה, צדיקות גדולה ומוח מטורלל, כנראה הולכות טוב ביחד ולא רק אצלו.
האר את עינינו 433254
תודה למר אברהם על שחזר על מה שנאמר כבר בכתבה.
אבל אולי אתה יכול להאיר את עיני "אם הארון נטמן באיזור הר הבית עוד בימי בית ראשון ולא הושמד בידי המךך יאשיהו כפי שהרבה יותר סביר , ,איך זה שבמשך מאות שנות קיומו של בית שני כאשר האיזור עבר שוב ושוב שיפוצים נרחבים וחפירות נרחבות כאשר בנו שם שני בתי מקדש שפ איש לא איתר את מקומו?
הם היו כל כך מטומטמים אנשי בית שני שלא יכלו לאתר את ארון הקודש שנמצא תחת חותמם בכל מאות השנים שהם היו שם ?
תאמר : הם לא היו בעניין של ארון הקודש כמונו.
ועדיין הם היו במקום. סביר להניח שהיה מישהו בימי בית שני התעניין בנושא ובידיו היו כל האמצאים לאתר את הארון בחפירות להם לא היו את הבעיות של מסגד עוין במקום.
אז מדוע ארון הברית לא התגלה?
תאמר הם היסתירו את מקומו במכוון .
למה ? לאיזו מטרה?
ואם כך אולי ידעו מה שהם עושים ועדיף שהארון לא יתגלה ?
הר נבו 433310
המחשב והחלומות לגלות את ארון הברית והכלים לאחר 2000 או 2500 שנים הוא תמים בלשון המעטה. בית המיקדש בירושלים לא היה הראשון שנכבש ונשדד. לפחות המנורה נשדדה והובלה בתהלוכת הניצחון ברומא. רית אותה במקום כלשהו? ודאי הותכה.
הם פגעו בגופה . 142628
הם חיללו את כבודה כאישה.
הם הפעילו כנגדה את ארון הברית .
היא בתגובה שרפה את עירם.
השמידה את ממלכתם.
והוציאה להורג את כל מנהיגיהם.
ראו :
המלכה יהודית
הם פגעו בגופה . 142674
אשה לוחמת, ששד אחד שלה נכרת (אומנם כעונש). מזכיר את האמזונות, לא?
גם אל כהינא התאבדה כדי שלא להיתפס. ונדמה לי שגם בודיקה.
מעניין...
הם פגעו בגופה . 142679
אופס, למה החלטתי שהיא התאבדה? בדקתי שוב, וזה לא מה שכתוב שם...
הם פגעו בגופה . 142715
בבירור כאן ארון הברית הוא מכשיר דיכוי גברי המופעל כנגד הנשים.
אקסום 145487
היא העיר האתיופית העתיקה שנחשבת בעיני רבים כמקום משכן הארון כיום , והוא מוקד משיכה עיקרי לתיירים אליה כיום .
עיר זאת נשרפה ונחרבה בידי המלכה יהודית במאה העשירית לספירה למרות השימוש של בני העיר בארון כנגד מלכה זאת והיא לא חזרה יותר לגדולתה .עד היום יש שם שדה של אובליסקים ומבנים נפולים וחרבים שנקרא "שדה יהודית "על שם המחריבה .
להלן האתר של העיר אקסום (ומעניינת במיוחד ההתיחסות שם למלכה יהודית ):
המלכה יהודית :הקומיקס 489765
אני שמח לבשר שבימים אלו יצא לאור הגיליון החדש מספר 29 של כתב העת של האגודה למען יהודי אתיופיה "קו האופק".

ובו נמצא הפרק השלישי בסיפור הקומיקס שאותו אני כותב ומאייר אלימלך אדגה " "המלכה יהודית " על עלילות מלכה נועזת באתיופיה של ימי הביניים.
ראו :
המלכה יהודית הפרק השלישי
כרובים, ארונות ואבסורדים 142770
יש שני סיפורים תלמודיים על הכרובים והארון, שלא מתיישבים עם הגיון.

הראשון מספר שהכרובים עמדו בבית המקדש בנס, כי רוחב כנפיהם היה 20 אמות, אבל הרוחב של הדביר עצמו (שם נמצא הארון) היא עשרים אמה, כך שהגוף של הכרובים "עמד" בזכות נס, קרי אבסורד שלא מתיישב עם הטבע.

גם הארון עמד בדביר בזכות נס אבסורדי משום שמידותיו היו גדולות מרוחב הדביר "הארון איננו מן המדה אלא בנס" (רש"י). עוד אבסורד שיש לו רק פתרון כנס.
אינדי 142783
המגלה המפורסם מכולם של ארון הברית הוא כמובן הארכיאולוג אינדיאנה ג'ונס ( אינדי לחברים ) שגילה וחשף גם את הגראל בפטרה ועד כמה וכמה אוצרות מדהימים ברחבי העולם והוא משמש מאז מודל השראה וחיקוי לרבים שיוצאים כמוהו בעקבות אוצרות קדומים נעלמים חמושים בכובע רחב שוליים ובשוט. .
עוד על אינדי ראו :
המציאות גדולה מכל דמיון......***@ 142831
לא אין אני יודע את מקום ארון ברית -

התגלית שלי קשורה לאוצרות בית המקדש הקטנים שהוברחו ערב החורבן
דרך תעלות מים עתיקות, לעבר דרום הר הבית, נחל קידרון ובקעת הורקניה

"..
בשית שבינח בצפון כחלת פתחא צפון וקברין על פיה משנא הכתב הזה ופרושה
ומשחותיהמ ופרוט כל אחד ואחד
.."
רק את זה יש לי....

"..In recognition of international conference on the dead sea scrolls,
hosted by the israel museum in Jerusalem, we announce
the renewal of the search to discover the
"Copper Scrolls treasures", code-named "operation david".
people interested in taking part in the operation, beginning 29 November 1997
are requested to send the flowing details:
name, E-Mail, Address, Phone Number.
.."Ten years ago the compeny to investigate the Temple Treasures, inc.
undertook "Operation David" to search for Second Temple treasures.
the company is correctly forming a team to search for the legendary
silver and gold treasure from the Second Temple according to the code
inscribed on the Copper Scrolls by an anonymous, Roman Era, individual.
The Copper Scroll was found at a Judean Desert excavation and is
presently preserved in a museum in Amman, Jorden.
S. H., the company manager, claims "We discovered the key
to the code", a secret that has been preserved until the present day.
In recognition of the State of israel's 50th anniversaly year,
Mr.H. plans to reveal the secret and discover the treasures.

"..
The Copper Scroll

In march 1952, Henri de Contenson, a French archaeologist, found in an
underground shelter north of Qumeran, another important remnant: the Copper Scroll.
While the famous manuscripts were written on leather and contain the first presently
known version of the Old Testament, the Copper Scroll, a long 2.4 meter metal strip,
describes a list of treasures buried in israel. In 1956, the scroll was sent to the
University of Manchester to be opened and then restored. But over the years, the
Scroll became very damaged and it was essential to have a close look at it.
Therefore, the Hashemite Kingdom of Jordan, owner of the Scroll, asked the
EDF-Valectra Laboratory to restore it once again. Today, after two and half years of
"restoration, EDF is preparing to return the scroll to the Museum of Amman.

.."
זה מה שפירסמתי לפני כ- 7 שנים
המציאות גדולה מכל דמיון
המגילה מכילה 60 נ.צ. של אוצרות יש צופן(חידת חמיצר "על אמת")
לי המפתח ... ואומנם יש תוצאות

שח ירושלים wap
יעו"ל יורדים עולים
המציאות גדולה מכל דמיון......***@ 142834
מגילת הנחושת היא אכן מסמך מעניין . אני קראתי ספר שבו נטען שהיא כוללת את רשימת האוצרות של פרעה אחנאתון שבני ישראל לקחו איתם כאשר עזבו את מצרים .
עד כמה שאני מבין כבר נעשו כמה וכמה נסיונות לגלות את האוצרות שמתוארים בה גם בידי ארכיאולוגים ידועים כמו ג'ון אלגרו ותמיד ללא הצלחה.
הרושם שלי הוא שאם היא מתארת אוצרות אמיתיים אלה כבר התגלו לפני מאות או אף אלפי שנים.
ג'ון אלגרו יצא בשנת 1960 142837
לחפש את האצרות מגילת הנחושת.
הוא התמקד באזור ירושלים ומצודת הורקניה.

הסיפור שלי הוא בן במעט 20 שנה
יש לי רומן ארוך עם מגילת הנחושת
בעבר היו פרסומים שנושא

אחד בשנת 87' ע"י כתב בכיר ביותר של "הארץ" היום,
בתחילת דרכו במקומון.

ולאחר מכן ע"י נציגת שבועון שנשלחה ע"י העורך
שהוא כיום הכתב הבכיר ביותר של "ידיעות אחרונות"

בקרוב תוך מס' שבועות - עד שבועות
אני אתן פרסום לתגלית המרעישה שלי
שמאמתת את שנכתב המגילת הנחושת

שח ירושלים wap
יעו"ל יורדים עולים
מגילת הנחושת 142853
ולמי שאינו יודע במה המדובר : מגילת הנחושת היא המגילה המוזרה ביותר שהתגלתה בין מגילות מדבר יהודה והיא בגדר תעלומה. זוהי פשוטו כמשמעו רשימה של אוצרות ורשימת המקומות שבהם האוצרות האלה מוחבאים שחרוטות על פני נחושת, בניגוד לכל שאר מגילות מדבר יהודה.
רוב החוקרים מטילים ספק רב אם יש למגילה כל קשר שהוא למגילות האחרות שכידוע היו שייכות לכת מסויימת שהתגוררה בקומראן , נראה שמציאותה בינם היא מקרית , אבל באמת איננו יודעים .
לכאורה לא צריכה הייתה להיות כל בעיה למצוא את האוצר , אלא שכל המקומות שמתוארים אינן ידועים לנו משום מקור אחר והם כנראה צופן שרבים ניסו לפענחו ועד כה ללא הצלחה.
גם לא ברור מהו האוצר עצמו , אם כי אחת התיאוריות המקובלות היא שהכוונה לאוצרות בית המקדש שהוברחו מפני הרומאים .יש חוקרים החושבים שזוהי אלגוריה או שאין להבין את רשימת האוצרות כפשוטה , ואחרים חושבים שיש להבין את מגילת הנחושת בדיוק כפי שהיא מציגה את עצמה כרשימה של מקומות שבהם קבור אוצר עצום שמקורו הוא עדיין בלתי ברור.
אם אכן יתגלה אוצר על פי המגילה הרי זוהי תגלית מדהימה בחשיבותה.
מגילת הנחושת 142856
נוסחים שונים של מגילת הנחושת כפי שהוצעו בידי חוקרים שונים ניתן למצוא כאן :
וכאן :
מאמר על האוצרות שייתכן שהמגילה מתייחסת אליהם יש כאן :
מגילת הנחושת 142860
וכאן כמה מאמרים באנגלית שמסבירים מהי המגילת הנחושת ומתארים את הויכוחים עליה לאורך השנים :
סקירה כללית
ותיאור של החיפושים אחרי האוצרות במגילח הנחושת :
מאמר של החוקר מאיר בר אילן שהוא אחד החוקרים המרכזיים בנושא :
ומאמר של ונדיל ג'ונס , האיש שטוען שאינדיאנה ג'ונס מבוסס עליו ולא בכדי , והוא מנסה מזה שנים למצוא את האוצרות :
ועל ג'ונס עצמו שהוא בלשון המעטה שנוי מאוד במחלוקת :
מגילת הנחושת 142861
ויש אלה שטוענים שמגילת הנחושת היא מפתח לאוצרות של לא אחר מאשר פרעה אחנאתון האיש שיש שטוענים שייסד את המונותאיזם , והוא בכל אופן אבי הרדיפות הדתיות ( הוא רדף את אנשי הדת המצרית הישנה וסגר את מקדשיהם ).
טענות שמגילת הנחושת כוללת בתוכה טקסט מצרי קדום :
ונכתבה במצרית ולא בעברית והיא מתארת את מיקום האוצרות של פרעה אחנאתון:
וכאן:
מגילת הנחושת 142862
ונדיל ג'ונס טוען שמגילת הנחושת היא גם המפתח למיקומו הנוכחי של ארון הברית .ראו :
והנה עוד כתבה על גילוי מגילת הנחושת עצמה :
הנאצים וארון הברית 143359
כידוע אינדי מנע מהנאצים לשים את ידיהם על ארון הברית דבר שמי יודע מה עלול היה לעשות לשלום העולם בכל אופן יש מי שטוען שהנאצים כן שמו את ידיהם על ארון הברית , למרות אינדי. המדובר באדם בשם הווארד בוצ'נר שטוען שהוא הרופא הראשון של בעלות הברית שנכנס למחנה המוות דכאו .
לטענותיו הנאצי המפורסם קולונל אוטו סקורצני ( שהוא בן השאר האיש שחילץ את מוסוליני מידי המורדים בשלטונו לאחר שאלה שבו אותו ) שם את ידיו על ארון הברית במקום מחבואו בצרפת .סקורצני הנ"ל הפך לאחר המלחמה לסוחר נשק ידוע ועל פי השמועות היו לו גם קשרים שונים עם המוסד . האם המוסד הישיג מידיו את ארון הברית ?
ראו :
יש לציין שלאור הרקורד העלוב של הארון שנכשל בכל פעם שהפעילו אותו לעזרת צד מסויים ב-‏3000 השנים האחרונות , יהיו אלה הישראלים כנגד הפלישתים או האתיופים של אקסום כנגד המלכה יהודית ספק רב אם זה היה משנה משהו אם הנאצים היו משתמשים בו כנגד בעלות הברית ,מן הסתם זה רק היה מקרב את השמדתם שלהם כפי שקרה לצדדים שהפעילו את הארון בשני המקרים הקודמים.
החנית של פנחס 143517
ארון הברית לא היה החפץ היחידי שאחריו חיפש היטלר אם להאמין לסיפורים. לגבי שונא גדול כל כך של כל מה שקשור לעם היהודי היה לו עניין עמוק מאוד בכלי קודש יהודיים שונים , והמפורסם שבכלים אלה הוא "חנית הגורל " או "החנית של פנחס ".

פנחס התפרסם הודות למעשה הקנאות הקיצוני שלו כאשר רצח איש מבני ישראל שקיים יחסי מין עם מדינית על שהעזו לחלל את קדושת האומה ואת טוהר הגזע הישראלי ובנוסף לכך לקיים יחסי מין בפרהסיה ליד המשכן ( לתשומת לב כל מיש אוהבים לקיים יחסי מין בציבור ) .
חנית הרצח מעשה ידיו של פנחס שנועדה לשמור על טוהרו של העם היהודי ולסמל את כוחות הכישוף שנימצאים בדמו המיוחד התגלגלה מאז ומאילך על פי המסורת לאורך כל תולדות ישראל והעולם והייתה לה השפעה מכרעת בצמתים חשובים בתולדות העולם .
את החנית הזאת הרים יהושע כאשר הורה לחייליו לתקוע בשופרות שהביאו לקריסת חומות יריחו .
עם חנית זאת ניסה שאול המלך להרוג את דוד בעת שזה ניגן לפניו וזאת הייתה הפעם היחיד השהחנית החטיאה.
עם חנית זאת הרג אבנר בן נר מצביא צבא ישראל את עשהאל אחי יואב ואבישי בן צרויה המצביאים של דוד בעת שהלא רדף אחריו .
אבנר נתן אותה כמתנת פיוס לדוד ומאז היא הפכה לחלק קבוע של כלי המלוכה ביהודה וברשות המלכים
החנית של פנחס היגיעה לידי יואב בו צרויה שהרג איתה את אבנר בן נר כנקמה על מות אחיו עם אותה החנית .
נעריו של יואב הרגו עם החנית את אבשלום בן דוד שמרד באביו לאחר שנלכד כשהוא קשור בשערותיו לעץ . .
מצביאו של שלמה בן דוד בניהו בן יהוידע הרג עם אותה החנית את יואב בן צרויה כשזה נאחז בקרנות המזבח בבית המקדש.
לאחר מכן אנשי הכוהן יהוידע רצחו עם החנית של פנחס את המלכה עתליה בת איזבל אוייבתו של אליהו/פנחס האיש שיצר את החנית .
בנו של יהוידע , זכריה נקטל סופית עם החנית לאחר שנסקל בחצר בית המקדש
ישמעל בן נתניה מבית המלוכה רצח עם החנית את גדליהו בן אחיקם מושל יהודה מטעם הבבלים לאחר חורבן בית ראשון ולאחר מכן נמלט מהארץ ביחד עם שארית יהודה.
החנית של פנחס שימשה עם כך ככלי ההרג בכל מקרה מוות של אישיות חשובה בתנ"ך.
אך אירוע המוות המפורסם ביותר שבו הייתה קשורה אירוע בימי בית שני כאשר החייל הרומאי לונגינוס שקיבל אותה מידי אנשי המלך היהודי הורדוס אנטיפס השתמש בה כדי לדקור את ישו הנוצרי ,ומאז הפכה החנית של פנחס לכלי קודש בעיני 0הנוצרים.

הסופר הבריטי טרבור ראבנסקרופט כתב ספר שלם בשם THE SPEAR OF DESTINY ׁ 1972ׂ
שהפך לרב מכר מפורסם . בספר זה שהתבסס על חזיונות שונים ועל מידע שטען שנמסר לו בידי חוקר יהודי בשם וולטר יונאס סטיין , טען רבנסקרופט שמי שמחזיק בחנית של פנחס מחזיק בידיו בגורל העולם ומסוגל לעצבו כרצונו. נטען שהקיסר הרומאי קונסטנטין האיש שההפך את הנצרות לדת האימפריה הרומאית החזיק בחנית של פינחס כאשר גבר על יריביו הפגאניים ובכך הביא לניצחון הנצרות באירופה . מאז עברה החנית בידי שליטים רבים שתמיד גברו על אויביהם ובהם אלריק מנהיג הונדלים ששם את ידו על החנית אחרי ששרף את רומא בשנת 410 לספירה , הקיסר הביזנטי המפורסם יוסטיניאנוס במאה השישית לספירה שהניף אתה חנית כשציוה לסגור את האקדמיה האלילית האחרונה באתונה . החנית הייתה בידי המצביא הפרנקי קרל מרטל כשבלם את ההתקדמות הערבית לצרפת מספרד בשנת 732 לספירה ובכך מנע את התאסלמותה של אירופה . צאצאו של קרל מרטל קרל הגדול ניצח בכל הקרבות שלו והקים אימפריה אדירה הודות לחנית שהייתה בידיו .
. רבנסקרופט טען בספרו זה שסיפורי החיפוש אחרי ה"גראל " הגביע שבו נמצא דמו של ישו כפי שסופרו ברומאנסה המפורסמת של המשורר הגרמני וולפראם פון אשנבך התבססו על אירועים אמיתיים במאה התשיעית לספירה שבה יריבים שונים באירופה ובהם המלך הפראנקי קרל הקרח נכדו של קרל הגדול ניסו להשיג את החנית של פנחס שאותה היכירו בעיקר כחנית הקדושה של לונגינוס . לטענת רבנסקרופט לא פחות מ-‏45 קיסרים החזיקו בחנית לאחר ימי קרל. בהם פרידריך ברברוסה המפורסם ופרידריך השני . החנית שימשה כמקור ההשראה לייסוד מסדר האבירים הטאוטונים בארץ ישראל .היא הייתה בידי בית האנשטאפן ששלט בגרמניה ועברה לבסוף לידי בית האבסבורג ששלט באוסטריה.
בסופו של דבר גילה צייר צעיר בשם אדולף היטלר את החנית ואת סיפורה , כאשר ביקר בארמון בוינה של בית האבסבורג . שבו היא הייתה שמורה.היטלר הוקסם בידי החנית וסיפורה וכאשר כבש את אוסטריה הקפיד להעביר לידיו את החנית ושמר אותה במקום בטוח כקמע לכיבוש העולם, ואגב כך עסק בניסויים של כישוף שחור מסוגים שונים. . והחנית אכן עזרה לו במסע הכיבוש שלו במשך תקופה מסויימת .
( מתמיה אומנם מדוע היטלר יוקסם כל כך בידי חנית שהייתה במקורה יהודית , אבל כנראה אין לשים לב לקטנות מאין אלה . הסיפור הוא ככל הנראה המקור לסיפור חיפושיו של היטלר אחרי ארון הברית בסרט "שודדי התיבה האבודה") . לאחר התאבדותו של היטלר גילה על פי הסיפור הגנרל האמריקני פאטון עניין רב בחנית ומסיבות דומות, אך הוא מת מוות מיסתורי לפני שיכול היה להשיגה. .בסופו של דבר החנית של פנחס חזרה למוזיאון בוינה שבו היא שכנה לפני ימי היטלר .
נשמעו מאז טענות שהחנית שנמצאת היום במוזיאון בוינה היא מזוייפת שכן קצינים נאציים גנבו מהמוזיאון את החנית האמיתית לאחר המלחמה והעבירו אותה לבסיס נאצי סודי באנטרקטיקה שם היא נמצאת עד היום , כהכנה לכיבוש נאצי חדש של העולם והקמת הרייך הרביעי .
וכל זאת בעזרת חפץ ששימש במקור לשמירת טוהר דמו של העם היהודי .

החנית של פנחס
חנית הגורל בתנ"ך
אתר על "חנית הגורל"
ןהאתר המעניין והאמיתי ביותר ביותר על "חנית הגורל " בחוברות הקומיקס
וגם ב:
עם סיפורים כאלה אני יכול להשאר ער עד שעות אשמורת אחרונה 143584
ארון הקודש, המנורה וחנית פנחס - מקור התגר הגלובלי של גרמניה? 143585
להלן ספקולציה משלי, המבוססת אף היא על עובדות היסטוריות, לפיה, כלי המקדש - המנורה, הארון שנחשף מגניזתו (במסגרת השתלטות מכוונת על *כל* כלי הפולחן היהודים" על ידי טיטוס) ואולי גם חנית פנחס עברו לבעלות השבטים הגרמנים, בעקבות ביזת גיזריך מנהיג השבטים הוואנדלים את רומא ב-‏455 לספירה.

בהקשר זה ניתן להציב ספקולציה מיסטית אודות מקור התגר הגלובאלי הגרמני מאז 1914 ;
או באופן ספציפי יותר - מהו בסיס הכוח המגי/מטפיזי ביסוד התאולוגיה החילונית הגרמנית, זו שקוראת תגר על ההגמוניה התאולוגית הנוצרית מאז פרידריך ברברוסה במאה ה- 12 ?

הערה: גם הנאציונאל סוציאליזם הינו, ממש כסטליניזם, תאולוגיה חילונית. ראה: תיאולוגיה פוליטית והרייך השלישי, אוריאל טל, ספריית פועלים, אוניברסיטת תל-אביב, 1989 ;
George L. Mosse, The Crisis of German Ideology - intellectual origins of the third reich.
Schocken Books, New York, 1981

נתחיל מהשאלה מדוע פרידריך ברברוסה קרא תגר על האפיפיור?

פרידריך ה-I ברברוסה ודוכס שווביה, שליט האומות הגרמניות שהתכנה "קיסר הקיסרות הרומית הקדושה"
(1159-1190 ) קרא תגר על שילטון האפיפיור (וסופו שהיגיע איתו לפשרה בקנוסה, כפי שאנו זוכרים מלימודי ההיסטוריה התיכון).

אבל נשאלת השאלה הסבירה, מהיכן ההעזה של שליט נוצרי בחסד האלוהים לצאת כנגד הרועה האדיר של המאמינים המייצג את גוף ישוע עצמו Corpus christi ?

אולי משום שהארון, המנורה, כלי הקודש של המקדש ואולי גם החנית של פנחס (חנית לונגינוס) היו ברשותו?

דהיינו מקורות ה"כוח" הקדוש, זה של ה' צבאות, זה הממשי ולא הערטילאי, היו בסביבתו האינטימית. האם יתכן?

ומעשה שהיה כך היה - ברוח ספקולציה מוכוונת מיסטיקה זאת - הנשענת על עובדות היסטוריות מוצקות:

גיזריך מלך הוונדלים (קבוצת שבטים גרמנית) ערך מסע לרומא חדשים אחדים אחרי מות הקיסר ולנטיניאנוס השלישי
(455 לספירה). רומי היתה חסרת אונים להגן על עצמה. מלך הוונדלים נכנס לרומא ומסר אותה לשלל לחיליו

14 יום שדדו הואנדלים את רומא. אמנם גם גיזריך, כאלריך בשעתו, נזהר משפיכות דמים ומחילול הכנסיות, אבל הוא גזל מרומא אוצרות לאין שיעור, חפצי אמנות, וגם עבדים לרוב.

בין שאר הדברים נפלו בידי גיזריך גם הכלים הקדושים מבית המקדש בירושלים שהביא טיטוס לרומי.

(פרופ' א. צ'ריקובר, "רומי", מהדורה שמינית, חברת "אמנות", 1951).

האם מסיבה זו קראו אדולף היטלר והנאציונאל סוציאליזם - שרבים ממנהיגיו היו מיסטיקנים פגאנים - תגר כנגד הנצרות, ממש כפרידריך ברברוסה?

כך, היטלר היצהיר עוד בתחילת שנות ה-‏30 בחוגו הקרוב (על פי ספרו של הרמן ראושנינג, "שיחות עם היטלר", ספריית רימון, "מסדה" בסיוע "מוסד ביאליק", 1941 ) כי לאחר שישים את ידו על הוותיקן, יביא לככר פטרוס הקדוש את האפיפיור ואת כל הקרדינאלים וראשי הכנסיה בבגדי כהונתם המרשימים ביותר, ויתלה אותם בטכס רב רושם.

והמסקנה בערפילי המיסטיקה ברוח זו:

וכך, מאז גיזריך והשגת הארון, המנורה, חרב פנחס, וכלי הקודש האחרים, קוראים הגרמנים תגר, תחילה כנגד שכניהם במזרח; ובהיסטוריה המודרנית - כנגד העולם כולו.

וכיום - הם מצטיירים תכופות כמנהיגיה למעשה של אירופה, שפוטין איש רוסיה, הקרואטים, הבולגרים, הפולנים ועמים מזרח אירופים אחרים הדום לרגליהם.

הקיסרות הרומית והשבטים הגרמנים
ארון הקודש, המנורה וחנית פנחס - מקור התגר הגלובלי של גרמניה? 143603
כל מה שכתב מיכאל על גורל כלי הקודש בידי הונדאלים הוא נכון, אבל הסיפור אינו מסתיים כאן:
ידוע לנו ממקורות היסטוריים (היסטוריון ביזנטי בשם פרוקופיוס) שהקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס (ממחזיקי החנית של פנחס לפי המיתוס ) כבש את ממלכת הונדאלים בצפון אפריקה במאה השישית לספירה , ושם את ידו על כל אוצרותיהם כולל המנורה של המקדש.
את המנורה הוא הביא בטקס מרשים לקונסטנטינופול.
מה קרה לה אחר כך נתון במחלוקת :לפי גירסה אחת יהודי הזהיר אותו שקונסטנטינופול תיחרב אם המנורה תישאר בתחומה כפי שקרה לרומא וממלכת הונדלים . יוסטיניאנוס קיבל את ההזהרה ושלח את המנורה לכנסיה בירושלים שם נשארה עד שהעיר נכבשה בידי הפרסים ומאז נעלמו עיקבותיה.
לפי גירסה שניה המנורה נשארה בקונסטנטינופול עד שנחרבה בזמן מסע הצלב הרביעי ואז נעלמו עקבות המנורה. ומן הסתם נפלה לידי צלבן חמדן כלשהו.
יש היום טענות שמנורה נמצאת בחדר סודי בותיקן , וזה בהחלט אפשרי , אבל אם כך הוא אינני רואה כל סיבה מדוע הותיקן היה צריך להסתיר את מציאות המנורה בידיו במשך מאות בשנים . נהפוך הוא , הם היו עושים מזה עניין גדול מאוד.היה בידיהם עוד כלי שישמש מוקד עליה לרגל לרומא אז בשביל מה להסתיר?
ארון הקודש, המנורה וחנית פנחס - מקור התגר הגלובלי של גרמניה? 143607
ובו בזמן שיוסטינאנוס שם את ידיו על המנורה ,בתימן הרחוקה התנהל מאבק איתנים בין המלך היהודי יוסף דו נוואס והמלך האתיופי התימני כלב ,שכל אחד מהם ראה את עצמו כיורשו האמיתי של שלמה המלך . במאבק ניצחו האתיופים, ( ובכך מנעו את גיורה של תימן וחצי האי ערב והביאו לעלייתו של מוחמד כעבור כמה עשרות שנים).לדעת החוקרים הם שמו אז את ידיהם על כלי שנחשב לארון הברית בתימן והביאו אותו לאתיופיה וזהו ארון הברית האתיופי המוכר לנו כיום.נראה שמקור האגדה האתיופית על ארון הברית הוא מתקופה זאת והוא תוצר של המאבק בין המלך האתיופי והמלך התימני והתעמולה של המלוכה האתיופית שטענה שהיא היורשת ''האמיתית '' של שלמה ולא דו נוואס. .
שום שלמה המלך , שום מלכת שבא ומנליך ,וגם לא שום פליטים מהמלך מנשה, סורי.
האבירים הטבטוניים שבו והישיגו את כלי הקודש? 143625
בליזריוס מצביאו הדגול של יוסטיניאנוס אמנם הביס את הוואנדלים, אך יתכן שחלקם של כלי הקודש הוחבאו, ממש כשם שיכול היה המלך יאשיהו לעשות זאת.

יתכן, עם זאת, שהארון, המנורה ושאר חפצי הקודש הובאו כולם לקונסטנטינופול, אך נישארו משאת נפש לגרמנים, כזו הקשורה בתקופת גדולתם של השבטים האלה שהשתלטו על תחום הציויליזציה הרומית בעבר.

- עלינו לזכור את הסצינה הכוללת בסביבות מסע הצלב השלישי (1187). בראשו עמדו ריצרד לב הארי מאנגליה, פיליפ השני מצרפת ו- פרידריך ברברוסה. הסצינה הכוללת מבחינת הקיסרות הרומית הקדושה (גרמניה) היתה בתקופה זאת זו של מסעות צלב של האבירים הטבטונים גם כלפי הפגנים בארצות הבלטיות, בליטה, לטביה ואסטוניה.

האם פרידריך ה-‏1 (ברברוסה) חזר והשיג את הארון, המנורה והחנית האבודים בירושלים, אם נכונה העדות שאלה נישלחו למנזר בירושלים?

- בנוסף, יש לזכור כי אף כיבוש קונסטנטינופול במסע הצלב הרביעי בשנת 1204 היה על רקע המאבקים הפנים אירופיים, והצרפתים והפלמים שנענו לקריאת האפיפיור אינונציוס השלישי אף לא היגיעו למזרח. האם היו בין כובשי קונסטנטינופול גם אבירים טבטוניים הנחושים להשיג את כלי הקודש והכוח האדירים?

- עלינו ליזכור בנוסף כי בעוד חוזרי מסע הצלב נירדפו באנגליה ובצרפת מפאת החשש מכוחם ומהפוטנציאל המהפכני שלהם, הרי שבגרמניה הם התקבלו כגיבורים, וכל הארץ יצאה מגידרה לקראתם.

מדוע?
ברברוסה מעולם לא היגיע לארץ 143632
הקודש , הוא טבע באגם לפני שהיספיק להגיע אליה.
פרידריך השני קיסר גרמניה וסיציליה כמדומני היגיע אליה או לפחות שליחיו , והוא הישיג את השליטה בה מידי המוסלמים באמצעות משא ומתן דבר שלא עלה על דעת קודמיו . לגביו בהחלט אפשרי שהוא היה מחפש את הארון וכלי הקודש כי הוא התעניין מאוד בדברים כאלה.וככל הנראה הסחבה של טורינו שעליה נראים פניו של ישו נעשתה סמוך לתקופת שלטונו או אף בימיו על פי הבדיקות המדעיות.
אבל לאמיתו של דבר לא היה צורך לחפש את הכלים בארץ ישראל מספיק היה לפנות לנגר הקרוב והוא כבר היה מכין עותקים של ארון הקודש הגביע הקדוש וכו' כדי להציג אותם בפני המאמינים.
האפיפיור אינוצנטיוס השלישי 143851
מרתפי הותיקן 318060
לפי הידוע לי ישנה ודאות כמעט מוחלטת שאי שם במרתפי הותיקן מאוחסנים לפחות חלק מכלי המקדש שנשדדו לאחר חורבן הבית בין השאר ישנה עדות ראיה של ישראלי שראה במו עיניו את הפרוכת המפרידה בין הקודש לקודש הקדשים. לגבי המנורה ישנם רק השארות שהיא מוחזקת אצלהם.
מדרגות הרבנות 318064
לפי הידוע לי ישנה ודאות כמעט מוחלטת שאי שם במרתפי הרבנות הראשית מאוחסנים גופותיהם של נוצרים שנרצחו לשם הכנת מצות מדמם. בין השאר ישנה עדות של איטלקי שראה במו עיניו את שרידי גופתו של סימון מטרנט.

(זה היה בצחוק, כמובן. בקיצור: אין נקיבה בשם הצופה, יש הסתמכות על שמועות, ספק רב אם הפרוכת היתה שורדת 2000 שנה. לא רציני)
סקופ...תמונות אמיתיות של המנורה וכלי הקודש (משער טיטוס ברומא) 143742
סקופ ישן, בעצם, אך טוב מראה עיניים להזכירנו שאין מדובר רק בערטילאיות.

שימו לב לשבוי העיברי החמישי מימין, הכורע מעט תחת משא תיבה כמעט ריבועית. השלושה שלידו (שימו לב שלא הרביעי לידו - זה השלישי מימין) נושאים את המסילה המעמיסה את כל קבוצת החפצים, אך איש זה נידרש כנראה לתת תמיכה ספציפית לתיבה, כנראה מפאת צורתה המעוגלת מעט ורוחבה.

מבט נוסף עשוי להצביע על כך כי הדימיון הניתפס מיידית לקטקומבה או משהו בעל תצורה דומה הינו מטעה. שכן אדם יחיד אינו מסוגל לתת תמיכה יעילה למבנה אבן כבד בפני התגלגלות הצידה, מה שלא מצביע על תיבת אבן בניגוד למבנה קטקומבה.

הבוחן טוב עשוי להבחין בחזית התיבה, מוטה לשמאל מהמרכז במה שיכול בנקל להתפרש ויזואלית כדמות מכונפת. זו יכולה להתפרש ויזואלית כצורת אדם (או אשה) מכונף הנוטה קדימה, שמוטת הכנף השמאלית מתווה מעין \/ וי הפוך שקודקודו סמוך למכסה.

האומנם כרוב? (כשמשנהו בצד הנגדי?).

חשוב ביותר לשים לב שהדמות אינה בולטת ביחס לדופן, כלומר הפסל הרומי שפיסל-חרט את מחזה הניצחון הזה, השתדל להבליט שמדובר בציור. דבר זה עשוי להוות אינדיקציה נוספת לכך שהתיבה אינה עשוייה אבן, אלא כנראה עץ כבד ועבה.

(המכסה עשוי להטעות ולהתפרש כשוליים של מכסה קטקומבה, אך הצורה הכללית סוטה מעט מתבנית קטקומבה, ויש רמז לצורה מעוגלת מעט).

ניתן להבחין גם במעין יתד קצר בצד ימין של המכסה, בתחתית.

האם ארון הברית?

כשהכרובים מצויירים בו, אחד מכל צד?

ניתן גם להבחין בשלושה כלי קודש זהים מוזרים, הנישאים על ידי השבויים השני והשביעי משמאל והשלישי מימין, הסמוך לתיבה.

ככל הנראה, החפצים בסביבת המנורה מהווים את ריכוז כלי הקודש החשובים ביותר, ושבויים אלה מהווים בסבירות גבוהה קבוצה מובלטת הנושאת את המיטב שבכלים, אלו בעלי החשיבות הגדולה ביותר לתעצומות המלחמה מעוגנות האמונה של עמו של ה' צבאות.
סקופ...תמונות אמיתיות של המנורה וכלי הקודש (משער טיטוס ברומא) 143785
עוד דבר שכדאי לשים אליו לב הם הציורים שעל המנורה עצמה ובמיוחד התמונות של היצורים המוזרים שחקוקות על בסיסה .
על גבי המשטח הנמוך נראים שני "תנינים " ( דרקונים? ) פנים אל פנים בתנוחה זהה. אולי אלה "נחש הבריח" ו"נחש העקלתון " מהמקרא?
על גבי המשטחים הקיצוניים בשורה העליונה , מופיעים יצורים זהים וסימטריים בעלי זנבות דגים וראשים שיש בהם דמיון כלשהו לראש חתול ומייצגים אולי את "התנינים הגדולים " הנזכרים בבראשית א, 21.
התנין שעל גבי המשטח האמצעי בשורה התחתונה ,שראשו מזדקף ביהירות למעלה ולאחור אולי מרמז על היצור המפלצתי "רהב " שלפי מסורות קדומות נלחם באלוהים על השליטה ביקום.
התבליט שבמשטח האמצעי שבשורה העליונה נושא דמיון מעורפל ליצורים בעלי כנפיים העומדים זה מול זה . ואפשר שאלה הם הכרובים .
כל הציורים האלה הם כמובן מוזרים מאוד מה פתאום מציירים דמויות מיתולוגיות כאלה על כלי קודש ?
יש חוקרים החושבים שאולי אלה תוספות של האמן הרומאי האלילי , אבל קשה להבין בשביל מה היה צריך להטריח את עצמו . סביר יותר להניח שהוא העתיק את מה שאכן היה שם.
יש אגב כלל הילכתי שאוסר במפורש דמויות תנינים שמסמרות יוצאים מצווארם כי תנינים אלה הינם סמל לעבודה זרה, אבל אותו כלל הילכתי ממהר לציין שתנינים בעלי צוואר חלק ( כאותם שעל בסיס המנורה ) מותרים.( תוס' עבודה זרה ה' 2 ).
סקופ...תמונות אמיתיות של המנורה וכלי הקודש (משער טיטוס ברומא) 143831
מעניין ומרתק..

ניתקלתי אגב בתאור סכמטי של ההיסטוריה היהודית אצל ההיסטוריון הרומי טקיטוס, בו קיימת התייחסות למושפעות מהדת המצרית (הגם שהוא אומר שכשדתם אומרת א' הרי הדת היהודית אומרת במכוון ההפך, לטענתו למטרת הפגנת יחודיות וניבדלות).
------------------------------
טקיטוס (ומקורות רומים נוספים)
מדובר אגב בגישה שהיום היינו מכנים אנטישמית, ואשר העמידה את יוספוס פלוויוס על "רגליו האחוריות" והיתה בין מניעיו לכתיבת "קדמוניות היהודים".
משה ככהן מיצרי ותל אל רומידה: מיסתורין על גבי מיסתורין 143837
מעניינים גם דבריו של סטרבו, אודות משה ככהן מצרי, שמרד במסורת המצרית, יצר גישה חדש ומהפכנית (בעקבות פרעה אחנאתון שהיציב גישה מונוטאיסטית?) והוציא איתו חלק מהמצרים שהושפעו ממנו ממצרים. ואודות התדרדרות הגישה המוזאית ועליית מגמות עריצות וקנאיות בהמשך (דבר המתיישב גם עם הטפות הנביאים המאוחרים)

http://www.fordham.edu/halsall/ancient/roman-jews.ht...

-the report most credited, among many things believed
respecting the temple and the inhabitants of Jerusalem, is that the Egyptians were the ancestors of the present Jews. An Egyptian priest named Moses, who possessed a portion of the country called Lower Egypt, being dissatisfied with the established institutions there, left it and came to Judea with a large body of people who worshiped the Divinity. He declared and taught that the Egyptians and Africans entertained erroneous sentiments, in representing, the Divinity under the likeness of wild beasts and cattle of the field; that the Greeks also were error in making images of their gods after the human form. For God, said he, may be this one thing which encompasses us all, land and sea, which we call heaven, or the universe, or the nature of things. Who, then, of any understanding would venture to form an image of this Deity, resembling anything with which we are conversant? On the contrary, we ought not to carve any images, but to set apart some sacred ground as a shrine worthy of the Deity, and to worship Him without any similitude. He taught that those who made fortunate dreams were to be permitted to sleep in the temple, where they might dream both for themselves and others; that those who practiced temperance and justice, and none else, might expect good, or some gift or sign from the God, from time to time.

By such doctrine Moses persuaded a large body of right-minded persons to accompany him to the place where Jerusalem now stands. He easily obtained possession of it as the spot was not such as to excite jealousy, nor for which there could be any fierce contention; for it is rocky, and, although well supplied with water, it is surrounded by a barren and waterless territory. The space within the city is 60 stadia in circumference, with rock underneath the surface. Instead of arms, he taught that their defense was in their sacred things and the Divinity, for whom he was desirous of finding a settled place, promising to the people to deliver such a kind of worship and religion as should not burden those who adopted it with great expense, nor molest them with so-called divine possessions, nor other absurd practices. Moses thus obtained their good opinion, and established no ordinary kind of government. All the nations around willingly united themselves to him, allured by his discourses and promises.

His successors continued for some time to observe the same conduct, doing justly, and worshipping God with sincerity. Afterwards superstitious persons were appointed to the priesthood, and then tyrants. From superstition arose abstinence from flesh, from the eating of which it is now the custom to refrain, circumcision, cliterodectomy, and other practices which the people observe. The tyrannical government produced robbery; for the rebels plundered both their own and the neighboring countries. Those also who shared in the government seized upon the property of others, and ravaged a large part of Syria and of Phoenicia. Respect, however, was paid to the Acropolis [Zion, or the Temple Mount in Jerusalem]; it was not abhorred as the seat of tyranny, but honoured and venerated as a temple. . . .Such was Moses and his successors; their beginning was good, but they degenerated.

When Judaea openly became subject to a tyrannic government, the first person who -

תל אל רומידה: מיסתורין על גבי מיסתורין
אניגמות בפרשת העגל, משה ואהרון
ארון הקודש, המנורה וחנית פנחס - מקור התגר הגלובלי של גרמניה? 603206
אם הם היו לוקחים את ארון הקודש הם היו מתים!
ארון הקודש, המנורה וחנית פנחס - מקור התגר הגלובלי של גרמניה? 603307
יש לי חדשות בשבילך: הם מתו כך או כך.
היטלר ופארסיפל 143589
אלי,

על וואגנר, פארסיפל ובנו לוהנגרין והערצת היטלר לחנית הקדושה שלהם כתבתי בדיון 544, בסעיף האחרון "פארסיפל והנאציזם, וואגנר וישראל". היטלר התרשם עמוקות מלוהנגרין ופרסיפל להנציח את עצמו בדמותו כשהוא מחזיק בדגל גרמניה במקום
החנית הקדושה Helmes, Schild und Speer

בפארסיפל, אופרת צימצום השכינה האולטימטיבית (שבאופן מסורתי מנוגנת בתקופת הפסח), וואגנר הקדים את פרויד עם היסודות האדיפליים, בעזרת שימוש מתוחכם בחנית ובדמותה של קונדרי, שיש בה פן ארכיטיפי של יהודי נודד ואמא על-זמנית גדולה.
היטלר ופארסיפל 143592
כל הסיפור הזה על חנית הגורל של פנחס הוא כנראה המצאה מודרנית מאוד של טראבור רבנסקרופט , שטען שהוא מסוגל "לראות" את העבר באמצעים על חושיים .
כרגיל במקרים כאלה הוא לקח אלמנטים מסיפור זה ואלמנטים מסיפור אחר ושילב אותם לסיפור חדש שהפך מאז למיתוס מודרני , שימש כמובן לבסיס של סיפור על אינדיאנה ג'ונס ובמשחקי תפקידים ומשחקי מחשב שונים וכו'.
האיש אף הודה בבית המשפט שהמדובר בסיפור בדיוני , זאת כאשר תבע לדין סופר אימה מפורסם בשם ג'מס הרברט ( שלעברית תורגם ספרו "רוחות רפאים" ) על שהלה העז להשתמש ב"סיפור" של החנית כבסיס לסיפור אימה רב מכר שבו נאצים מודרניים בבריטניה משתמשים בחנית על מנת להקים לתחייה את גופתו של אדולף הימלר כמנהיג הרייך הרביעי העתידי .
רבנסקרופט טען שהיה בכך משום גניבה מיצירתו . והשופטים הסכימו עימו והוא זכה במשפט.
הסופר המסכן התלונן שהוא חשב שהמדובר בסיפור אמיתי וכידוע לא מקובל לתבוע לדין אנשים שמשתמשים בסיפורים אמיתיים מסיפרי היסטוריה . אבל השופטים התעלמו מכך . רבנסקרופט זכה במשפט שבו הוכיח מעל לכל ספק שהמדובר ביצירה שלו שעצם השימוש בה הוא גניבה ממנו.

אבל היום יש אנשים רבים ובינהם נאצים רבים שמאמינים בסיפור הזה .
סקירה מפורטת מאוד על החנית יש כאן :
וסקירה מנקודת מבט נוצרית
היטלר ופארסיפל 143605
ומה מייצגת הקללה? לגישתו של היטלר -קיללת הדם הנגוע - בעוד החנית מייצגת את הגאולה המטהרת ממנה.

קונדרי בכ"ז אינה זנטה (ב"הולנדי").

אולי בסופו של דבר ווריאציה על סיפור יוסף (השוטה הטהור).
האי יב 142877
מה ידוע על האי ?
אני רק זוכר כי בתקופה קדומה היה אי בנילוס מול מצרים שהיה מאוכלס ביהודים
היה באי מעין מקדש?
מה עלה בגורל היהודים שחיו עליו?
הטמפלרים 142887
עד כמה שאני יודע, הסיפור הנפוץ אודות הטמפלרים לא מדבר על ארון הברית אלא על הגביע הקדוש שנלקח מארץ ישראל והובא לצרפת, ועל נסיון לבנות מעין בית מקדש שלישי באיזור הפירנאים בצרפת, בסביבות הכפר רן-לה-שאטו. הנושא מפורט, למשל, בספר The Holy Blood & The Holy Grail: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/009968...

מאיפה הסיפור על הבאת ארון הקודש?
הטמפלרים 142921
מהספר של גרהם הנקוק , שעד כמה שאני יודע היה בין הראשונים ( לפחות ברב מכר ) שקישר בין הטמפלרים והחיפושים אחרי ארון הקודש. הוא זיהה את הגריל עם ארון הברית , וכמו שמקובל בז'אנר כותבים אחרים החלו לצטט אותו ולהסתמך עליו , ומה שהוא הביא כספקולציה הם כבר הביאו כעובדה מוגמרת ומובנת מעליה שאין לערער אחריה ופיתחו את הסיפור . וכך אנחנו כבר מוצאים ספרים על איך הטמפלרים הביאו את הארון ליבשת אמריקה ושם הוא חבוי.
אגב יתכן שיש בכל זה גרעין של אמת : יתכן שהטמפלרים באמת טענו שיש ברשותם את ארון הקודש. אבל אני חושב שכבר ברור שלטענות אלה אפשר היה להתייחס באותו האמון כמו לגבי הטענות לגבי קברי האישים התנכיים השונים שכביכול התגלו בשנים האחרונות בישראל .
לכותבי רבי המכר למיניהם זה לא איכפת , למה לפגוע בעסק טוב?
ארון הברית הנתגלה בג'ורג'יה !!! 142922
כן כן החפץ הקדוש מכל התגלה בבביתה של אישה פשוטה ומאמינה שמצאה אצלה שולחן מיוחד והיזמינה כומר שיסביר לה מה החפץ הזה והלה חשף את העובדה המרעישה שבביתה של האישה נמצא ארון הברית ולא אחר.
ראו :
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 142928
בהנחה שאין המדובר כאן במתיחה של עיתונאי משועמם ( מה שאפשרי בהחלט לאור האלמנטיםה הזויים השונים של הסיפור ) אני מפרש את הידיעה כך:
אישה משוגעת טוענת שהיא קנתה בשוק את ארון הברית כולל עם אחד הלוחות של הדברות ( הלוח השני נגנב מן הסתם בידי ילד כושי ) .
פרנסי העיירה הנידחת שבה היא גרה הם לא מטומטמים יותר מכל אחד אחר , והם מיד הבינו את הפוטנציאל שיש בתגלית.
הם שמעו מן הסתם על העיירה רווזוול בניו מקסיקו שהפכה למוקד פרסום עולמי לאחר במקום התרסקה כביכול "ספינה חייזרית " ועל העיירה באיווה שהפכה למוקד פרסום לאחר שטענה שבעתיד בעוד 300 שנה קפטין ג'מס קירק מ"מסע בין כוכבים" יוולד בה. יכול להיות גם שהיגיעה איליהם השמועה על העסקים הטובים שעושות עיירות שונות בארץ הקודש שלידם מתגלים קברים של קדושים שונים מידי יום ביומו.
אז אם התגלה אצלך ארון הברית אפילו אם הוא נראה כשולחן רגיל אתה מנצל אותו בשביל העסקים,במיוחד כשאנשי אותו איזור נידח ב"חגורת התנ"ך" של ארה"ב אינם סובלים מעודף מקומות עבודה.
ומן הראוי להזכיר שבימי הביניים זה היה דבר סטנדרטי עבור כל מקום נידח ברחבי אירופה למצוא ולהציג אצלו שריד של קדוש כלשהו ( ראשיו הכרותים של יוחנן המטביל , הערלה של איבר המין של ישו וכו' וכו') . נראה שאנחנו חוזרים לימי הבניים גם בעניין הזה.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 142932
ואסור לשכוח את הקברים המוסלמים בשטחים הכבושים שמטורפים משיחיים טוענים שהם קברי דמויות מהתנ''ך. (לא לחינם אמרה שולמית אלוני בזמנו שקבר יוסף הוא אולי קבר השייח יוסוף ושיום אחד עוד ''ימצאו'' את קבר רחב הזונה.)
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 143061
פולחן הקברים בתחומי ישראל חריף בהרבה מזה שמתקיים ביו''ש, ואפשר להזכיר את ''קבר דן'' באשתאול, ''קבר ראובן'' בחולות פלמחים, ''קבר בנימין'' בכפר סבא, ''קבר שמעון'' ליד אייל, ומאות ''קברי צדיקים'' באזור צפת ומירון. אם תבדוק, תגלה שיש הרבה יותר ''קברי קדושים'' בתחומי ישראל ממה שיש בתחומי יהודה ושומרון.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 143149
אבל לפחות בכל המקומות שהזכרת זה לא נעשה על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 143154
אולי כדאי שתספר לנו אלו קברים הומצאו "על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום".
הנה קישור להיסטוריה הארוכה של קבר יוסף:
מי הם "תושבי המקום" שאת זכויותיהם ביקשו לשלול אלו אשר זיהו את הקבר כ"קבר יוסף"?

האם תסכים לוותר על פירוט בנוגע לקבר רחל ולמערת המכפלה, או שמא אתה מבקש הוכחה שגם מקומות אלו נקראו בשמותיהם עוד לפני מלחמת ששת הימים?
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144140
ומה לעשות, אבל הארכאולוגים בימינו אומרים שקבר ''יוסף'' הוא קבר מוסלמי השייך לתקופה המוסלמית וכך גם קבר ''רחל''.

ומה לעשות, אבל רק אחרי מלחמת ששת הימים התעקשה קבוצה פוליטית מסוימת לנכס קברים אלה כחלק מגזילת אדמות העם השכן ושלילת זכותו להגדרה עצמית.

דבר זה, למרות שנעשה בשם ה''ציונות'' (ואבוי לציונות אם היא כזו, ואז אכן יאה לה התואר ''גזענות''), הפוך ממהותה האמיתית של הציונות שמעולם לא שאפה להתרפק על קברים (גם אם הם אמיתיים) וחתרה עם הפנים לעתיד ולא לעבר (אלא בצורה של מחקר ארכאולוגי שנעשה מטעמים מדעים ועניניים ולא פוליטים ולאומנים).
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144225
יש לי ספר תמונות של ירושלים וסביבותיה מתקופת טרום המדינה, ומופיע בו, בין השאר, צילום של קבר רחל משנות ה30 (טרם הקמת מחנה הפליטים אל עאיידה שכיום מקיף אותו) ונאמר שם שכבר אז יהודים היו מתפללים שם.
אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144282
מטיבה של דת שהיא מתרפקת על קברי קדושים (אלמנט פאגני ביסודו) ומטיבה של תנועה לאומית מודרנית שהיא לא מתענינת בהבלים כאלה, גישתה רציונלית ופניה לעתיד.

רק לאחר ששת הימים, כאשר הגישה הדתית-משיחית השתלטה על הפוליטיקה הישראלית נוצר יצור הכלאיים של הציונות המשיחית הרואה בארץ ישראל יעד מטאפיזי ולא ישות גיאוגרפית ריאלית שניתן להתפשר עליה במקרה הצורך.

אבל אל תיתן לראייתך הפשטנית לבלבל אותך.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144290
נדמה לי שמפת ארץ ישראל השלמה והשיר ''שתי גדות יש לירדן'' (''זו שלנו זו של חוסיין'') קדם למלחמת ששת הימים, אבל שוב, לעזאזל העובדות.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144292
השקפה פוליטית של א''י השלמה אינה צריכה בהכרח לנבוע מהשקפה דתית - ז'בוטינסקי היה ליברל אנטי-דתי, אחדות העבודה באה מרקע סוציליסטי ששלל את הדת וכמוה השומר הצעיר שתמך במדיניות זו מטעמים של מדינה דו-לאומית.

רק לאחר ששת הימים (ובעיקר לאחר מלחמת יום הכיפורים) כאשר גוש אמונים נטל לידיו את ראשות המאבק על שלמות הארץ, התערבבה הדת בפוליטיקה ומנעה גישה פראגמטית יותר למשך שנים רבות.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144296
שוב, לדעתי ערבוב הדת בפוליטיקה וגישות משיחיות ביחס לשלמות הארץ היו קיימות לפני קום המדינה. דוקא ההתישבות הראשונה בשטחים שנתפסו במלחמת ששת הימים לא היתה של אנשים דתיים, משיחיים או פנאטיים במיוחד, אלא של תנועת העבודה.
שלטון מפא"י/אחה"ע/המערך התאפיין בפרגמאטיות (שיטת הפשרה המפא"יניקית) גם לאחר מלחמת ששת הימים וגם במדיניות ההתנחלות - להתיישב איפה שנוח (תכנית אלון, הגולן, סיני)ולהתפשר עם גוש אמונים איפה שהם מתעקשים. (סבסטיה, חברון)
הגישה הפרגמאטית באה לקיצה עם קיצו של שלטון מפא"י.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144317
הן "קבר יוסף" והן "קבר רחל" הם מקומות יהודיים ידועים מזה מאות שנים.
להיסטוריה של "קבר יוסף" נתתי קישור למעלה.
הנה קישור למאמרים הדנים בשאלת מקום קבורת רחל; כדאי לשים לב שאין שום פקפוק באשר להיות ציון הקבר הנוכחי מקום תפילה יהודי ותיק, הנזכר בדברי הרמב"ן וכן שנים רבות לפניו.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144337
כמובן שאין ספק לגבי הקברים כמקומות תפילה יהודים ותיקים, להבדיל מקברים בגליל כמו קברי ''זכריה'' ו''חבקוק'' ובדומה לויה דולורוזה בירושלים כמקום קדוש לנוצרים מימים ימימה.

הספק הוא לגבי היותם של מקומות אלה אתרים אותנטים מימי התנ''ך או קברי דמויות ספרותיות שאמיתותן מוטלת בספק.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144343
אל תנסה להתחמק על ידי שינוי הנושא. לא דנו בהיות המקומות אותנטים-מימי-התנ''ך-או-לא, אלא בטענתך שזיהויים נעשה ''על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום''.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144851
אני לא מתחמק ולא משנה את הנושא. שני הענינים עלו בדיון ושניהם חמורים. גם אם הקברים היו אותם קברים המוזכרים בתנ''ך, אין הצדקה לגזילת המקום כאשר המצב הדמוגרפי אינו מאפשר זאת.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144882
אתה ממשיך בתטל"אותיך.
לשאלת היות הקברים אלו המוזכרים בתנ"ך אין שום משמעות פוליטית. מבחינה פוליטית, מה שחשוב הוא המקום שתופסים הקברים בתודעה הדתית.

טענת כך:
"ואסור לשכוח את הקברים המוסלמים בשטחים הכבושים שמטורפים משיחיים טוענים שהם קברי דמויות מהתנ"ך. (לא לחינם אמרה שולמית אלוני בזמנו שקבר יוסף הוא אולי קבר השייח יוסוף ושיום אחד עוד "ימצאו" את קבר רחב הזונה.)"

ואחר כך הוספת [בנוגע לקברים אשר בתוך הקו הירוק]:
"אבל לפחות בכל המקומות שהזכרת זה לא נעשה על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום".

כלומר, טענת שזיהוי הקברים ביהודה ושומרון היה "על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום".

ועוד טענת לגבי קבר יוסף וקבר רחל:
"ומה לעשות, אבל *רק אחרי מלחמת ששת הימים* התעקשה קבוצה פוליטית מסוימת לנכס קברים אלה כחלק מגזילת אדמות העם השכן ושלילת זכותו להגדרה עצמית" (ההגדשות שלי, ה.ה.).

easy העיר לך שכבר בשנות השלושים כונה הקבר "קבר רחל", ואני נתתי לך קישורים המעידים שקברים אלו "נוכסו" כבר לפני מאות שנים, ולא "רק אחרי מלחמת ששת הימים".

התעלמת מהטענות, כהרגלך.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144883
לא טענתי שזיהוי הקברים בשטחים הכבושים היה על מנת לשלול את זכויותיהם של תושבי המקום אלא ההשתלטות עליהם וההתישבות במקומות אלה, למרות שהינם נמצאים בלב שטח פלסטיני מחוץ לתחומה של מדינת ישראל ולמרות שהאותנטיות שלהם מוטלת בספק.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144898
טענת שהפולחן החל ''רק לאחר מלחמת ששת הימים''.
תמשיך להתעלם...
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144900
התכוונתי לפולחן הניאו-פאגני הרעשני והשתלטני המתרחש מאז להבדיל מהתפילות השקטות שנעשו לפני כן.
תמשיך לא להבין את דבריי ולהכפיש...
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144932
''התכוונת'', ממש.
נדמה לי שהציטוטים מלמעלה מספיקים כדי שהקורא הישר ישפוט, אבל בנקודה זו בכוונתי לפרוש מהדיון, ולכן לא אענה ל''מילה האחרונה'' שלך, שתבוא בקרוב.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144918
הדברים שכתבת הזכירו לי שלפני למעלה משנתיים פרסם דוד לנדאו מאמר בנושא זה.
כמה נקודות מתוכו:
א. אין ראיות הסטוריות וארכיאולוגיות שהנביא מוחמד ביקר בירושלים, גם לא הוכח מדעית שישוע קבור בכנסיית הקבר.
שאלות כאלה אולי לגיטימיות בשיח אקדמי, אך אין להן מקום בשיח מדיני בין בני דתות שונות. העלאתן רק עלולה להזיק.
ב. קדושת "מקום קדוש" אינה טמונה בכך שמשהו קרה שם אלא בכך שמיליוני אנשים מאמינים שכך היה. אמונה עתיקה יש לכבד.
ג. התנועה הציונית ידעה לנצל היטב אמונות אלו כאשר תבעה הקמת בית לאומי דווקא כאן.
ד. יהודים תמימים בקשו להשקיף על קבר יוסף (יוסוף בפי הציניקנים) בשכם מאות שנים לפני הטיול המטופש ולא תמים של הרב הרלינג ז"ל. האם טפשותו גוזרת כליה על המסורת העתיקה?
ה. את הקדושה של קבר רחל יוצרים נחלי הדמעות שנשפכו שם לאורך הדורות. קדושה אינהרנטית, ע"פ ההלכה, קיימת רק בהר הבית שם אין לדרוך.
ו. ויתורים מדיניים על מקומות קדושים וזכות דתית לתפילה בהם לא יקרבו את השלום. לדתות זיכרון ארוך מזיכרונם של בני אדם.
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 144720
קבר רחל מוזכר אגב בספר שמואל במקום אחר לגמרי, קרוב כנראה לרמאללה של היום. אני לא זוכר בדיוק את הפסוק, אך נדמה לי שזה קשור בחיפוש שאול אחר האתונות.
הגיוני יותר שזה יימצא שם, בנחלת אפרים או בנימין, השבטים המיוחסים תנ"כית לרחל אמנו, מאשר בבית לחם שבנחלת יהודה, המיוחסת ללאה.
בזמן שלטון בית דוד, אולי לאחר "הפילוג", הוא שכנראה העביר את "קבר רחל" למקום שבו עפ"י המסורת כעת הוא נמצא, במטרה לנכס לעצמו כמה שיותר מ"היסטוריית האב" של השבטים (ברוח מגמה זו נערכו כל סיפורי המקרא שלפני עליית בית דוד) או להחליש את השפעתן של ערי הצפון אצל העם/ למנוע פולחן ונהירה למקומות שבממלכת הצפון, כמו בית אל וגם קבר רחל המקורי.
גם הפסוק בבראשית שמתאר את מותה של רחל בדרך אפרתה, לא מחייב שהדבר היה סמוך לאפרתה, ובעצם הוא יכול להיות בכל נקודה שהיא על הדרך התנ"כית בין בית אל (רמאללה) לבית לחם.
רחוב דאונינג סטריט 144723
אפרתה = לאפרת
לאפרתה = ללאפרת

(וסליחה על הקטנוניות)
רחוב המלך קינג ג'ורג' 144748
(סולח)
רחוב דאונינג סטריט 144770
בית לחם כונתה גם "אפרת" וגם "אפרתה". לדוגמה, במגילת רות: "ועשה חיל באפרתה וקרא שם בבית לחם".
ידע אישי 145916
שרתתי במהלך תחילת האינתיפאדה הראשונה חורף 1988 בשכם.
בקבר יוסף היה אז רק שלט חלוד של משרד הדתות שמצין שזהו קבר יוסף הצדיק או משהו בסגנון.שום ישיבה או עליה לרגל או פסטיבלים.
לא ממש זכור לי שאף אבטחו את הקבר באופן סדיר.
ידע אישי 146650
יש לך במקרה תמונה?
ארון הברית התגלה בג'ורג'יה !!! 143155
מילא זה, ישנה קבוצה משיחית שמשליכה את הפוליטיקה שלה בכל דיון לא קשור על מנת לשלול את זכויותיהם של המתדיינים.
לא מתיחה, אבל גם לא אמיתי: 142966
Landover Baptist זה אתר, המהווה פארודיה על אתרי דת נוצריים, ולכן סביר להניח שסיפור זה מפוברק.
ארון הברית הנתגלה בג'ורג'יה !!! 142942
גם השטן התגלה שם (בשיר: The devil went down to Georgia של להקת "צ'רלי דניאלס", 1979). אז אם הוא לא בלם את השטן, אז יש לחשוד בו...
ארון הברית נמצא ביוטה !!!! 143036
כן כן אנשי הכנסיה המורמונית שמרכזה הוא ביוטה , טוענים שארון הברית נלקח בידי אחת מהדמויות המרכזיות של אמונתם להי ,מאות שנים לפני הספירה ליבשת אמריקה והוא נמצא כעת ביוטה לא רחוק ממרכז הכנסיה בסולט לייק סיטי .
ראו :
ארון הברית נמצא באירלנד !!!! 143183
כן כן, ארון הברית נמצא מכל המקומות דווקא בארץ האלים הקלטיים . האירים כמסתבר הם צאצאי עשרת השבטים האבודים , והנביא ירמיהו הגיע לשם ( ולא למצרים כפי שחשבו כולם ) לאחר חורבן בית ראשון , עם ארון הברית ועם נסיכה מיהודה שהפכה לאם האומה האירית . הארון נמצא כעת באירלנד לא כל כך רחוק מהאבן של סקון שהיא כידוע האבן שעליה הניח יעקב את ראשו בבית אל כשראה את חלום המלאכים העולים ויורדים על סולם . האבן ההיא שהייתה אבן ההכתרה של מלכי סקוטלנד , משמשת כיום לאותה מטרה למלכי אנגליה , האם ישתמשו למטרה דומה גם לארון כשיחשף שם?
ראו :
ועל החיפושים אחרי ארון הברית באירלנד:
ארון הברית נמצא באירלנד !!!! 143192
אם גופותיהם של מרדכי ואסתר נדדו משושן אשר בפרס עד לקבריהם אשר בגליל העליון, מה הבעיה לארון הקודש, שהוא חפץ בעל תכונות על טבעיות, לנדוד ליוטה או לאירלנד?
ארון הברית נמצא באירלנד !!!! 143193
ובמחשבה שניה. אחת התאוריות אומרת שארון הברית היה מעין קבל או מצבר ענק, טעון במטען חשמלי אשר גרם לנוגעים בו להתחשמל למוות. אולי מדובר בכלל באלקטרון פלאי הנמצא בסופרפוזיציה בין יוטה לאירלנד?
ארון הברית נמצא באירלנד !!!! 143227
ואיך אתיופיה משתלבת בזה? אתה צריך למצוא הסבר איך הארון נמצא בו זמנית גם באתיופיה , גם ביוטה , גם באירלנד , וגם בהר הבית בארץ ישראל וגם בהר נבו בירדן.
יקומים מקבילים 143255
בכל פעם שהארון נעלם - היקום התפצל.
ולאיילים, כידוע, יש יכולת ניוד בין יקומים (ראה למשל האיילים של סנטה קלאוס :-)
עכשיו רק נשאר להוכיח שכל תאורטיקני הארון הם איילים...
לא, לא 143258
כאן מדובר על התופעה המשלימה: דווקא היקום נשאר שלם והארון הוא שמתפצל. קרה לי אותו דבר בבית, ומאז אני לא קונה מוצרים שעשויים מסיבית.
ארון הברית נמצא באירלנד !!!! 144685
ועכשיו גם הסרט :
הארון נמצא בידי חוצניים 142943
ולפי השמועות, הובא לפלנטה הנקראת rerogden שהיה מרכזה של ברית חוצניים ששלטה ביקום כולל כדור הארץ.
וחידת אגב: 162356
הייתכן כי בתי מקדש נבנו גם בפלנטות אחרות, או שאלוהים השתית את כלל מלכותו היקומית על ירושלים שבפלנטה הכחולה?
מה יגידו אנשי "אתה בחרתנו" כשיתגלו הקהילות שוכנות הפלנטות האחרות, שכל אחת מהן יש לה אלים משלה?
וחידת אגב: 162384
זכור לי סיפור של פול אנדרסון שבו אנשי כדור הארץ המגיעים לכוכב אחר, מתחזים לאלים בפני החייזרים על מנת להינצל מעוינותם.
משא האדם הלבן 162728
ואני זוכר סיפור של זול וורן ( או שמא ריידר האגארד) שהלבנים ניצלים כי הם מנבאים ליקוי חמה. אגב, היוצר הגאון גארי לארסון <ספויילר> מראה גרסא קצת אחרת--

הילידים רצים לבתיהם בפניקה ( עאלק), ובעוד הלבנים מגאים ביתרונם הרוחני, יוצאים כל הילידים ובידיהם זכוכיות מושחרות כדי להביט בתופעה.
משא האדם הלבן 672514
יכול להיות שזה מועתק, אבל זה מופיע גם בקומיקס המפורסם של הרז'ה - טינטין, אסירי השמש.
משא האדם הלבן 672517
הטענה המוכרת היא שכבר קולומבוס השתמש בתכסיס הזה. וזה קדם בכ-‏400 שנה לקומיקסים למיניהם.
משא האדם הלבן 672533
באמת חוצפה מצידו של קולומבוס. לגנוב מטינטין את התכסיס???
הארון נמצא בידי חוצניים 476298
ראו איך בונים שמועות!!! :) חיפוש בגוגל למילה rerogden מוצא עמוד אחד בעולם כולו - התגובה הזאת!
אולי הארון... 142962
אינני מקבל את ההשערה שלך שהארון נשרף, כי אם היה נשרף מתבקשת השאלה איפה תכולתו (לוחות הברית, אפר הפרה האדומה)? אפשר להפריך את התאוריה שלך, אתה משתמש בירמיה הנביא ובכך שהוא יוצא נגד תפיסת העם על ארון הברית, ובזה אתה צודק, אך אין זה אומר שהוא רוצה להורסו. כל חוקר מקרא יודע שתפיסת העם בימי ירמיה הייתה שירושלים ובית המקדש לא ייחרב לעולם וארון הברית הוא משכן האל לעולם! ירמיה (במצוות האל ) יצא נגד תפיסה זו וכי כאשר חוטאים נענשים על כך ואי אפשר להיטהר כל פעם מחדש. ירמיה מנבא על חורבן (מה שבאמת קורה!!) ומנבא (מקווה) שהעם בעתיד לא יאמין בחומריות שזה האלוהים והוא עושה הניסים! כי אם ה' הוא האלוהים ובית המקדש והארון רק סמלים! כמובן שתוכנו של הארון לא יאפשר להריסתו כי נצטווה משה שהארון יהיה לעדות חיה לעולם ולכן לא יעלה על הדעת שירמיה כנביא יורה על הריסתו!!!
אולי הארון... 142972
ועדיין נשאלת השאלה היכן תכולתו אם הארון פשוט "נעלם"?
אם היו לוחות הברית ועפר פרה אדומה בפנים כי אז לא הייתה בעיה להעבירם למקום אחר.
ואתה טוען שלא יעלה על הדעת שירצו לשרוף כלי שמשה נצטוה לקיימו לעולם.
להזכירך משה בנה גם את נחש הנחושת במצוות ה' על מנת לרפא את העם מסכנת הנחשים , וזה נשאר בחצר בית המקדש עד שהושמד בידי המלך חזקיהו . לעניות דעתי מה שאנשי המלך יאשיהו עשו היה הרחבה והקצנה של אותו המעשה של חזקיהו , בבחינת "אם כבר אז יש לטהר כל טומאה ולא להסתפק רק בחיסול של חלקים מסויימים".
אחרי שקראתי גם את חלק ב' 142984
אני מרשה לעצמי לפרסם ברבים את דעתי הבלתי מלומדת, כי היא "מחזיקה מים" לא פחות מכל הדעות הרבות והמגוונות שהשכלתי ללומדן משני חלקי הסיפור:
ארון הברית, אם היה? וכנראה שהיה מתי שהוא בעת העתיקה, שאם לא כן לא היה נזכר באופן "אובססיבי כל כך, הלך לעולמו על רקע הפילוג הדתי מדיני של ממלכת שלמה, ועל רקע הקמתו הבעייתית של בית המקדש, כמרכז דתי בימי מלכות שלמה.
לפחות עפ"י מקורות המקרא, נתן להסיק מהכתוב, שהמעבר לשלטון מרכזי לבית מלוכה, ולאחריו ההמשך המתבקש למרכז דתי, שיהיה נוח יותר להשגחה בידי בית המלוכה, לווה בשינוי תפיסה "אידאולוגי" של המהות האלוהית בדת, ולווה כמובן במאבק השפעה ממסדי בין מוקדי הכוח של העם באותה העת.
המחלוקת הממסדית בין יהודה לישראל שזורה כחוט השני כבר
בספור המיטולוגי הראשיתי של הווצרות השבטים.
אין כל ספור ידוע (לי) אלא זה שעד מצרים וזה שלקראת היציאה ממצרים, מה שאירע משך 400 שנה במצרים לא היה או לא נהגה או לא נשמר...
מרגע שהמרכז המדיני נקבע בירושלים, "טבעי"שהתנהל מאבק על מירכוזו של הממסד הדתי שנשף כל העת בעורפה של מלכות.
ומטבע הדברים, על רקע המחלוקת המתמשכת, נוצרה דרישה לאזן
ואם כבר למרכז אז מדוע שוב ביהודה? בית אל שומרון מה פסול בהן? כמרכז רוחני דתי?
שלמה המלך כופה בכוח פוליטי כלכלי ואולי גם צבאי חיצוני
את הקמת המרכז הדתי ביהודה ובירושלים.
זאת רק שאלה של זמן ומצב שתבוא "התפוצצות" והיא אכן מגיעה, הפילוג מתרחש ואין ספק שמתרחשת מלחמת אזרחים!
מאחר והיריבות היא דתית ממסדית, מטבעה היא אנונית אידאולוגית, ולכן קיצונית וקנאית!
ויריבויות דתיות ממסדיות כשהן אלימות "אוהבות" כמעט תמיד להרוס לנתץ ולשרוף ולהשמיד כל סימן וכל זכר אחת של השנייה.
לכן סביר שאם היה ארון הוא הושמד! אבל כפי שמקובל בכגון אלה, דבר ההשמדה כוסה במיתוס ובסיפורי כיסוי, כדי לא ליצור זעם נגדי באותה העת. כך "הורגים שתי צפרים במכה" גם מוחקים את סממני השנוא, וגם נוטעים פתח תקווה בליבות המאמינים לעת עתה.
אני אישית לא הייתי נופלת מכסאי אילו היו מגלים לי שמעולם הוא לא הובא לבית המקדש הראשון, בכ"א לא הארון המקורי, שכנראה הוחזק בישראל, בידי אצולת בנימין, ונוצר חיקוי מדוייק בידי כאלה שידעו להתאים את האידאולוגייה הדתית אמונתית שלהם לצרכי הקיום הממסדיים...
ואז המקורי (ולך תוכיח עכשיו מיהו המקורי) מושמד כחיקוי בהזדמנות האלימה הראשונה "בעזרת השם" כמובן.
יש להבין שהאליטות שהשמידו 142989
את ארון הברית, לא היו עשויות מעור אחד . היו בתוכן ואחריהם אסכולות שלא הסכימו עם מעשה ההשמדה ויצרו עליו כל מיני סיפורים ,כולל כאלה שבהם הנביא ירמיהו ( האיש שמן הסתם הייתה לו יותר מיד ורגל בהשמדתו ) הוא האיש שמציל אותו!
מן הסתם לאורך הדורות האליטות השונות גם ידעו היטב את האמת ,אך ראו צורך להסתיר אותה מפני העם ועשו זאת עם כל מיני סיפורים שונים ומשונים שאיש לא לקח אותם יותר מדי ברצינות , לפחות לא עד ימינו.
אלי - ניתן לסבור שמשמידים כלי 143383
פולחן של דת שונה בתכלית (כפי שהמוסלמים באפגניסטאן הישמידו בפרץ קנאות פונדמנטליסטית פסלים בודהיסטים יקרי ערך וחסרי תחליף).

אבל - כנראה שלא יגעו לרעה בחפץ קדוש מהמעלה הראשונה השייך ל*אותה דת* עצמה גם אם לפולחן סביבו שורבבו *גוונים ואלמנטים זרים*, במקרה זה פגניים. כשם שסביר שהפונדמנטליסטים של אל-קאידה באפגניסטן לא היו נוגעים לרעה בשערה של מוחמד למשל או בפרסה מסוסו (לפי אמונה עממית רווחת כלשהי), אף אם היה מי שהיה אומר ששורבבו לכאן גוונים איסלאמיים "זרים".

אכן, דומה שאתה צודק בקבעך שתאורי נזקיו של הארון העולים על תועלתו, משרתים מגמה של לוחמה והסגה לאחור של מסורות פגניות מוכוונות חפצים חומריים.

גם הסרט הפרוטסטנטי מאד אינדיאנה ג'ונס (האהוב עלי) משרת מגמה זו של לוחמה בפגניות -במקרה זה הנאצית.

הגיבור תמיד ניצל על חוט השערה, מה שמדגים את התפיסה של האל החי The living God.

יש לשים לב לקטע הבלתי נשכח לקראת הסוף בו הארכאולוג הצרפתי והנאצים מסתכלים בשיכרון בהילה העולה מן הארון -הפועל לבסוף. לאחר הבזקי החשמל הראשוניים ניפרשת סצינת תמונות הנימזגות זו בזו ברצף, לקראת שלב בו ניפרשים פני אשה קסומות ביותר - המכוונת לפולחן הפגני. הנאצים באקסטאזה של התפעמות. אך זו, האשה הקסומה, הופכת לבסוף לגולגולת מוות מחרידה המחוללת את ברקי המוות בקרב הנאצים הסוגדים לה. זאת בבחינת האל החי שגבר על האלה הפגנית.

וכללית, לא נידרשת כלל האמונה במגיה וחפצים, כך שהארון ניגנז בין מאות חפצים במעין ארכיב ארכאולוגי הנראה כחלק הלא פעיל, מחסן המוצגים הפחות מענינים של מוזיאון כלשהו.

ערוב יסודות בדת

גבור המגמה הפונדמנטליסטית

קראתי אגב את מאמרך ורשימותיך בנשימה עצורה, מרותק כילד נלהב. תודה לך.
לא מדוייק 143417
המקבילה שאני חושב עליה היא כת הוהבים הפנאטית השולטת בערב הסעודית , אבותיו הרוחניים של בן לאדן , והפנאטים המטורפים ביותר של האיסלאם כולו שאפילו השיעים האיראניים מפחדים מהם ומקנאותם.
הללו כאשר השתלטו על סעודיה עוד במאה ה-‏17 דבר ראשון שעשו במסגרת הרפורמות שלהם היה להשמיד מסגד שנבנה על קברו של הנביא , וזאת הייתה רק ההתחלה.
כלומר רפורמיסטים קיצוניים לא יהססו כלל לפגוע גם בחפצים ובמבנים של דתם שלהם , נהפוך הוא זאת תהיה המטרה הראשונה לפני הכל, כדי ל"טהר" את האמונה
וכך קרה עם אנשי יאשיהו: ממבחינתם בית המקדש היה מקום טמא מכיוון שבתוכו שכן חפץ טמא , ארון הברית .
אז הם השמידו את הטומאה.
מפחיד! 143454
מפחיד! 143788
ידיעה מהעיתונות : בבני ברק נתפס צעיר חוזר בתשובה שכינה את עצמו "המשיח" ונאבק במנהג לבישת הפיאות אצל נשות החרדים שבו הוא ראה חטא.
הצעיר הנ"ל נהג בתגובה לשרוף בתי כנסת וספרי תורה כולל כאלה ששרדו את השואה רק על מנת להישרף על ידיו.
מעניין ולא מפתיע שהמדובר בחוזר בתשובה , אלה הם בדרך כלל הקיצוניים ביותר והרדיקליים ביותר גם בגלל שהם משלבים אלמנטים מחייהם כחילוניים ( מתורות מזרחיות למשל ) , הרבה יותר מאנשים שגדלו על אמונות אלה כל כחייהם . יודעי דבר אמרו לי החוזרים בתשובה האלה שנואים על החרדים לא פחות מהחילוניים ומסיבות אלה .
והנמשל : הרפורמיסטים של ימי ישעיהו היו סוג כזה של "חוזרים בתשובה " וככאלה היו מוכנים להשמיד ולשרוף כל דבר שהיה קשור לאמונה הישנה.
רבי עקיבא! אכן מפחיד?! 144097
אולי גדול החוזרים בתשובה!
מחד הביא לרפורמות כמעט מהפכניות בהלכה, נחשב"החז"לניק" הבכיר!
מאידך נושא באחריות העיקרית למרד בר כוכבא וכמובן לתוצאותיו!...
וכל זה משלוב קטלני של פוטנציאל אינטלקטואלי אדיר שמתחבר לאמונה דתית ולכסף רב ולהשפעתו (בזכות נשואים)..
בהחלט מפחיד.
רבי עקיבא! אכן מפחיד?! 144102
על פי אחת המסורות רבי עקיבא אפילו לא היה חוזר בתשובה , אלא בכלל גר .
לא סתם אומרים "קשים גרים לישראל כספחת ".מצד אחד לא סובלים גרים ( או חוזרים בתשובה ) מצד שני הם אלה שמביאים לפעמים לרפורמות ולתובנות חדשות שהיהודים "הרגילים" השמרניים יותר כלל לא חשבו עליהם.
בפורום הזה ובפורומים אחרים כמו "ארץ הצבי " נראה שהדתיים הפעילים ביותר בניסיונם להחזיר בתשובה את החילוניים המסכנים המטומטמים הם תמיד חוזרים בתשובה , ולרוב מרקע מיסטי קבלי.הם משתמשים בשפה "החילונית " מתוך הנחה שזה ידבר יותר לחילוניים וגם כנראה משום שזאת שפתם שלהם.
הללו אם לסמוך על דבריהם שלהם הם לא פעם "בוגרי הודו" ובעלי רקע בתורות מיסטיות שונות נוסח אושו ושות' עד שראו את האור עם איזה מחזיר בתשובה חרדי ( שהוא לרוב בעצמו חוזר בתשובה ) נוסח אמנון יצחק וכעת פועלים להראות לחילוניים אחרים את האור. החזרה בתשובה שלהם היא כמעט תמיד ( או תמיד ) לצד המיסטי הקבלי של היהדות שהוא וכנראה לא במקרה לא כל כך שונה מהתורות המזרחיות שבהן עסקו בעבר, לצד ההלכתי של היהדות יש להם הרבה פחות קשר ועניין.
וזה מזכיר לי ספר שאני ראיתי פעם של תיאור אחרית הימים שהיה ברור לחלוטין שהוא נכתב בידי חוזר בתשובה . איך? פשוט מאוד , האיש היזכיר את התלמוד והמדרשים ודיבר על חשיבותם " כפי שמעיד עליה ספר הזוהר הקדוש ".
כלומר התלמוד והמדרשים מקבלים את כל חשיבותם מכך שספר הזוהר הקבלי מעיד עליה ולא מכוח עצמם. למותר לציין שיש כאן דבר שהוא קרוב לכפירה ,אבל בעיני החוזרים בתשובה המיסטיקנים האלה הזוהר הוא כל עולמם הוא באמת יותר "חשוב " מהתלמוד.
ולא פעם הם יוצרים סינטזה עם התורות המיזרחיות המיסטיות שהחרדי הממוצע בבני ברק מצטמרר ממנה .
''בזכות'' גרים ומטאטאים... 144243
כבר ''אמרו חז''ל'' מטאטא חדש מטאטא טוב יותר...
נראה שאם כל הסכונים הכרוכים, הכנסת ''דם חדש'' מרעננת את המחשבה ומזרימה אותה... ואולי עדיף כך על פני קבעון מנוון...
יש בזה משהו 144416
אבל אין לטעות בחוזרים בתשובה האלה יש סכנה עצומה שגם החרדים מכירים בה.
האנשים האלה שקועים כל כך ב''זוהר '' ובכל התחזיות האפוקליטיות שבו ומשל פרי המצאתם , שלעיתים לא נשאר אצלהם מקום מחשבה על שום דבר אחר.
בישיבות הליטאיות ( ואולי גם באחרות ) מתייחסים אליהם ואל הספקולציות האפוקליפטיות האינסופיות שלהם בזילזול ובסלידה עמוקה , ''הם לא כשרים '' אומרים עליהם.
יש בזה משהו 144626
אבל האם בישיבות הליטאיות ניקו את הסידור מכל ההשפעות של הקבלה?
יש בזה משהו 144680
יש הבדל גדול בין שימוש מידי פעם בפעם ברעיונות המיסטיים ( שבאמת בסופו של דבר אי אפשר להימלט מהם לחלוטין ) ביחד עם דברים רבים אחרים ובין השתלטות מוחלטת ואבסולוטית של הרעיונות המיסטיים של ספר הזוהר , עד ששום דבר מלבדו כבר לא קיים.
עוד על הואהבים 282482
כת מסוכנת ששולטת בסעודיה יש כאן :
הסכנה הואהבית
אינדי פוגש את ז'וסטין פראנק 144279
במהלך חיפושיו אחרי אוצרות בית המקדש האבודים במגידו ( שם הם קבורים על פי כמה מסורות קדומות ) פגש בשנות ה-‏40 של המאה הקודמת הארכיאולוג המפורסם אינדיאנה ג'ונס את האמנית הארץ ישראלית ממוצא צרפתי ז'וסטין פראנק ( הידועה גם כז'וליט חנוך). המפגש בינהם התגלה כבעל תוצרות הרות גורל .
ראו :
מותה המסתורי של ז'וסטין פראנק
כמה יחנ'עס שאהבו לרקד מול מדורות בלילה בנוכחות גברים מיוחמים - 144322
הנקודה הרלוונטית היחידה לגביה היא כשרון האיור.
מזלן שלא חיו במאות ה-‏15-18 באירופה הקתולית. באותם זמנים איזה שכן מבועס מצווחות ההילולות היה מלשין עליהם ל"לשכה הקדושה" דהיינו לאינקוויזיציה ואלו היו גומרות בבפסטיבל שריפתן כמכשפות בנוכחות המון צוהל ומקלל.
מקורותיה הכלכליים של ההילולה - הבטלנים שרקדו מסביב למדורה 144356
ועסקו בציז'בטים מפחידים תוך פולחנים משונים אינם אנשי עסקים ולא מדענים טרודים.

אלי - בו נסיר קורה מבין עינינו. מה מקור פרנסת מכרכרי המדורות ושיפחותיהם?

אמנות וספרות? הצחקת אותי. מי הם הניסמכים ומקבלים גיבוי "רוחני" מאידאולוגיה כמו תרבותית/תאולוגית זאת?

מדובר תכופות בטפילים אינטלקטואליים שהשתלבו רובם ככולם בשירות המדינה ובמונופולים או גופים כלכליים השייכים למדינה.

חלקם נעשו "כאילו" אנשי עסקים וגבירים בכסף שחבריהם בשרות המדינה או ב"שרותים החשאיים" היזרימו אליהם, ולעיתים בזכות סחר הנשק בחסות ה"המערכת"

הערה: דומה ש"המערכת" היא לעיתים כינוי רווח במקומותינו לכמה פסיכופטים (חסרי עקרונות אתיים כלשהם) שהינם לרוב עשבים שוטים ולא יוצלחים באירגון, ההופכים לדומיננטיים בו עקב אינטריגות משונות.

הערה: הביטוי ה"מערכת" צץ לראשונה באורח עלום משהו ב-‏84 בעיקבות האינטריגה הסבוכה שנוזמה כנגד מנהל בנק הפועלים יעקב לוינסון בעת שהותו בארה"ב, ושהביאה להתאבדותו תוך הכפשתו; כשהאינטריגה צברה ספין בעקבות מות אחד מראשי המנגנון ותומכו של לוינסון בתאונת מכונית מיסתורית ב-‏82 בערך. חשבתי פעם לכתוב מחזה על הפרשה ההיא, שהיא אחת מציוניוני הדרך בדירדורה של המדינה וכלכלתה לתהום. אפשר לדבר ב-‏84 על ניסיון למומנטום גורף של השתלטות פסי- המערכת על שורה של אירגונים חופשיים, והלאמה למעשה של הבנקים הגדולים.

אני מאזכר את העניין בגלל הפרשיות המשונות המאפיינות כיום את הניסיונות לרכישת ה"בנק הבילאומי הראשון" - בנק פרטי לכאורא - הן על ידי בנק דיסקונט שהינו בנק ממשלתי מוצהר בעקבות השתלטות המדינה עליו ב-‏85, והן ברחש ה"גבירים" (בחסות ה-) מהצד השני של המתרס כמו משפחת ספרא ובינו צדוק.

ואימרתו התורנית של קאטו הזקן: "סלקום" בהנהלת השבכ"ניק ההוא עושקת את ציבור הניזקקים לשרותיה".

תמיד אותם גבירים ואותם 5 או 6 שמות: בחסות ה"מערכת" - ההפרטה לעיתים כבלוף המנציח את ההגמוניה.

פריצות האוליגרכיה: הפסיכופטיזם הכמו ביטחוניסטי ו"צינור הכסף".

איפיון של תצורת ההתנהלות של ה"פסיכופטיזם הכמו ביטחוניסטי".
מאמר מפתח: הכוח האלים המדיני כמקדם ביזה עצימה
כמה יחנ'עס שאהבו לרקד מול מדורות בלילה בנוכחות גברים מיוחמים - 144373
ז'וסטין פראנק היא פרי המצאתו של האמן רועי רוזן כחלק מפרוייקט אומנותי של המצאת דמות פיקטיבית, ומעולם לא הייתה קיימת במציאות.
אכן: הדמות הפיקטיבית גילמה דמויות מוכרות מאד 144393
ומציאות מסויימת בעלת גוונים מיתולוגיים/תאולוגיים שהתפתחה פה בסביבות שנות ה-‏40 ואחריהן (ויתכן שלפני כן - אם נדבר על "דת העבודה" או דת האדמה בגווניה הפחות מוכרים לציבור) ולא אפרט .

אין מכל מקום להפריד זה מזה את הגוונים הקיצוניים של הכנעניות מחד ודת העבודה/אדמה המוקדמת מאידך, והרויזיוניזם ההיסטרי-צעקני-פורנוגרפי הניאו-פגני כיום.
__________________
הערה: חלקם של ה"יוצרים" הניאו פגניים כאן, עוד מראשית שנות ה-‏80 , פיתחו מעין סגנון הנשען על מציצנות "פיזית" לפרטי פרטים - גישה פורנוגרפית למעשה בדומה לתאורי חיכוך איברים ותנועת רקמות גוף, הזדקרותם והתנפחותם - תוך פנייה ליצרים הנמוכים ביותר של הקורא.
___________

מעשי תעוב הן כלפי הציבור פנימה ומשאביו; הן כלפי פלשתינאים (באופן המשמיט את תקפות עמדתנו); הן במימדים של עושק כלכלי; והן בהתאכזרות לפנסיונרים ואוכלוסיות שנוחשלו ו"הוצבו" בפריפריה וכיוצא בזה - הא בהא תליא, סדנא דארעה חד היא.

מאמרו של אלי נראה לי למעשה כבדיחה די שקופה, אך הפיכת מציאות מסויימת לקריקטורה מוקצנת, בבחינת "לא היו הדברים מעולם" אינה פוטרת...
ודייק 145947
כותבים יכנע'ס.

ולמרות שכולנו, וגם אלי אשד, יודעים את המידע שבתגובה 144373 , הרי יש כאלה שלא יודעים. ולאחר שהבדיחה נגמרה, הרי שזו, בפשטות, דיס-אינפורמציה.
ודייק 145950
לא "יעכנ'ס" או "יאעכנ'ס"?
ודייק 145953
יָכנֵע'ס.
ודייק 145961
כללי אותיות התנועה באידיש הם מאוד פשוטים: א' לתנועת קמץ או פתח, ע' לסגול, י'י' לצרה, ו' לחולם או שורוק, י' לחיריק.
כך :בארעקעת, עייראן, יאכנע, וברבים יאכנע'ס.
גרהם הנקוק 145252
הוא האיש שאחראי ביחד עם ג'ורג' לוקאס וסטיבן שפילברג לפירסום הגדול של ארון הברית בזמננו לאחר שהיה שכוח וב"קרן זוית " במשך מאות שנים .
הנקוק הוא שהביא לפירסום הגדול של "ארון הברית נמצא באתיופיה " הודות לספרו THE SIGN AND THE SEAL מ-‏1992.
הספר היה רב מכר ענק ששלח אלפים לאתיופיה בעקבות "ארון הברית " ובהם ישראלים רבים , והפך את אקסום , ,אתר נידח עד אז לאחד מאתרי התיירות המרכזיים של אתיופיה.
מאז ספר זה הפך הנקוק ליורשם הרשמי של אריך פון דניקן וצ'רלס ברליץ כסופר המפורסם ביותר והמשפיע ביותר בימינו על "תרבויות קדומות מהחלל החיצון ". בספריו המאוחרים יותר הוא טוען שהייתה תרבות פרהיסטורית קדומה באנטרקטיקה שהתפשטה על פני כל כדור הארץ לפני שנכחדה וארון הברית הוא כנראה תוצר שלה. תרבות זאת מקורה כנראה בהשפעות מהחלל החיצון ובאופן ספציפי ממאדים. לדעת הנקוק "הפרצוף " שנראה בצילומים מהמאדים הוא פסל ענק דמוי הספינקס המצרי .
להנקוק קמו כמובן עשרות חקיינים שכותבים ספרים מהסוג שלו רק דקים יותר ( כל ספר של הנקוק מתקרב ל-‏1000 עמודים לפחות ) ולרוב מביאים את הנקוק כסמכות עליונה לענייני כל דבר יהיה זה עתיקות מצרים העתיקה , או כוכב הלכת מאדים , למרות שהאיש אינו יותר מעיתונאי.
האתר של הנקוק:
גרהם הנקוק 145532
למען הסדר הטוב, קצת מידע על "הפנים מהמאדים": http://www.astrosociety.org/education/resources/pseu...
הארון באתיופיה ? 145843
והנה כתבה בעברית של חנות "למטייל " על "ארון הברית נמצא באתיופיה " :
כמה הערות :
רוב הטענות שמובאות שם של גרהם הנקוק על הפליטים בימי המלך מנשה שנמלטו עם ארון הברית מיהודה ליב ומשם לאתיופיה הם קישקוש גמור פשוטו כמשמעו . מתאימות לרב מכר אבל הם לא יכולות לעמוד אפילו שניה אחת בבדיקה מדעית כלשהיא . כל מה שאפשר לאמר לטובתם הוא ש"אי אפשר להוכיח שלא כך היה ". הטענה הנצחית של הנקוק פון דניקן שות' .
כחיזוק מוזכר בכתבה שומר הארון שמאמין באמונה שלמה שהארון שהוא שומר עליו כל חייו הוא הארון המקורי.
אז מה ? הבן אדם מקדיש את כל חייו לשמירת ארון מה הוא יודה בזה שהארון הוא ככל הנראה ארון מזוייף.
ומנין לו לדעת בכלל אם זה הארון האמיתי או לא. הוא רק חוזר על מה שקודמיו אמרו לו וגם להם לא היה מושג רב בעניין מעבר למה שאמרו להם קודמיהם עד למאה השישית לספירה כאשר הארון היגיע לדעת החוקרים לאתיופיה.
וזה מזכיר לי הוכחה שהובאה בכתבה כלשהיא על הארון באתיופיה . הכתב סיפר לו שכומר כלשהו סיפר לו שההוכחה לכך שהארון האתיופי הוא הארון האמיתי הוא "השלום שבו חיים האתיופים עם עצמם ועם שכניהם ".
טענה מפליאה בלשון המעטה לגבי תושבי מדינה שסובלים במשך עשרות בשנים מרעב בלתי פוסק , ממלחמות בלתי פוסקות עם שכניהם ובינם לבין עצמם .
אבל זאת טענה מאותו סוג שכל המיסטיקנים המטורפים שרוצים לבנות את בית המקדש השלישי טוענים לגבי בית ראשון ושני שבזמנם "היה שלום ושלווה בעולם" טענה שקרית שפשוט הייתה מדהימה את אנשי אותן התקופות , אבל למה שיהיה איכפת לשקרנים ,הם יכולים לטעון כל דבר בעזות מצח.
שימותו הקנאים 153093
הגיע הזמן לספר לכולכם שארון הברית נמצא אצלי בבית מחופש למדיח כלים ,ותעזבו אותנו כבר במנוחה!
שימותו הקנאים 153094
אולם בתוכו אין כלים, כי אם את הכרך הששי של הארי פוטר.
the ark 154205
the ark will return to israel. on the same day that elija the prophet will arrive
the ark 154221
if you said, we will not break your word.
the ark 162096
אם אתה אומר שארון הברית היה חזק מאוד ואי אפשר היה להתקרב אליו אז איך יהואש השמיד אותו?
the ark 162116
אני משער שכוונתך ליאשיהו ולא ליהואש ואתה מגיב למאמר באופן כללי.
יאשיהו ואנשיו השמידו את ארון הברית עם כמה לפידים ששרפו את הארון עד היסוד במסגרת מדורה גדולה שבה נישרפו ביחד איתו כל כלי הקודש האליליים האחרים ששכנו עד אז בבית המקדש.
לאחר מכן אפרו של הארון נלקח משם ונקבר בבית אל כפי שמסופר בספר מלכים.
מנחם הרן וארון הברית 162449
גרהם הנקוק מסתמך בתיאורית ''ארון הברית באתיופיה '' שלו על טענה מוזרה של פרופסור מנחם הרן שלפיה המלך מנשה הקים מזבחות לאלים זרים במקדש ולכן כוהנים נאמנים הבריחו את ארון הברית משם כדי שלא יחולל בטומאה הכללית וכך זה היגיע לבסוף ( לפי הנקוק , לא לפי הרן ) לאתיופיה .
תמהני על פרופסור הרן שאני מבין שבדרך כלל הוא נחשב לחוקר רציני של מקרא על ההצעה המוזרה הזאת שלו. אין לכך שום ביסוס במקרא ושום ביסוס בהיסטוריה ושם ביסוס בהיגיון הישר ושום כלום.
לזכותו יאמר שהוא הציג זאת כספקולציה שלו ותו לא. אבל האיש העדיף לשתוק כאשר עשו חגיגות שלמות סביב התיאוריה שלו כביסוס ל''ארון הברית נמצא באתיופיה''.
כנראה 162860
ארון הברית נגנז מכיוון שהיה ישן ומתפורר ולכן הוחלט שלא לתקנו. סיבה נוספת שכנראה לא תיקנו אותו היא שפשוט פחדו לגעת בו ולכן לא תיקנו אותו. לכן הוחלט לגנזו
צריך לקרוא לחברת ארונות שייצרה 162965
תראה מה זה.
נותנים ארון בלי לתת עליו אחריות.
פרייר מי שלקח.
תביעה מהיהודים להשיב את אוצר הפרעונים 165323
משפטנים מצרים מתכוננים לתבוע מיליוני טריליוני טונות של זהב מ"היהודים" בעבור הרכוש שנטען כי גנבו מהפרעונים ביציאת מצרים.
האם יש בסיס לתביעה? בוודאי שכן, משיב דקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת אל-זקאזיק, ד"ר נביל חילמי, הרי מסופר על כך בפירוש בכתבי הקודש של היהודים.

הסיפור המלא ב"ממרי":
תביעה מהיהודים להשיב את אוצר הפרעונים 165327
ואיך מסביר הד"ר הטוב את יסוד התביעה שלהם? הרי גם אם נקבל את התנ"ך כאמת, הרי שהמצרים כיום ודאי שאינם הפרעונים של פעם - הפרעונים היו עובדי אלילים, ולכן קורבנות של ג'יהאד.

כדי לקבל פיצוי לא מספיק רק שיגיע פיצוי - צריך שהפיצוי יגיע *לך*.
כבר התחילו לדון בעניין כאן 165341
תגובה 165070
זרם אוטופי בפוליטיקה הישראלית 199595
תנועת ''מנהיגות יהודית '' בראשות משה פייגלין , שהיא כיום זרם שנוי מאוד במחלוקת בתוך הליכוד היא ככל הנראה התנועה היחידה היום בפוליטיקה הישראלית שניתן לאמר שיש לה חזון אוטופי מגובש וארוך טווח. החזון הזה מנוסח בשני ספרים שונים שפירסמו שני אנשי התנועה בשנה האחרונה , האחד הוא ''דרך המלך '' של חוקר הספרות הילל וויס שקורא בין השאר להכתרת המלך המשיח ולהקמת בית המקדש בהר הבית , והספר השני הוא ''המהפכה האמונית'' של מוטי קרפל שקורא לשידוד מערכות כללי ולהקמת חברה חדשה על בסיס דתי-אמוני שבסיסה יהיה בית מקדש חדש.
אלו ספרים שאין לזלזל בהם , הם מנוסחים היטב ויש להם בסיס רעיוני מוצק., (לפי שיטתם שלהם כמובן ) בתקופה כזאת של שבר כללי וחיפוש נואש אחרי רעיונות זה הרבה מאוד.לרעיונות אוטופיים בספרים שיוצאים לאור בזמן הנכון ופורטים על הנימה הנכונה יכולה להיות השפעה גדולה מאוד על אנשים רבים , במיוחד עם אין כל רעיונות נגד חזקים .
יש להם רעיונות רבים שהם בעלי עניין , גם למי שאינו תומך בהם , אבל הנחישות של שני ההוגים אלה שיש צורך להקים בית מקדש דווקא בהר הבית היא מסוכנת וחבל שההוגים האלה אינם מבינים שעם הרעיון הספציפי הזה הם משמשים ככלים בידי פאונדמנטליסטים נוצרים אנטישמיים ששואפים לכך כאמצעי להביא לחורבן העם היהודי והעולם.
שער הניצחון את ארון הברית 235336
האם כותב המאמר שכח שלאחר חורבן בית שני היתה תערוכת נצחון ברומא וחקקו על שער הניצחון את ארון הברית מגיע לרומא.
שער הניצחון את ארון הברית 235339
למיטב ידיעתי על שער טיטוס רואים את המנורה וכלים אחרים מהמקדש, אבל לא את ארון הברית. ראה כאן: http://www.rennes-discovery.com/images/titus_south.j...
שער הניצחון את ארון הברית 346136
בבית המקדש השני לא נמצא ארון הברית כלל, כמוזכר במסכת יומא.
שער הניצחון את ארון הברית 346141
אדרבה!
שער הניצחון את ארון הברית 287653
על התבליט בשער בניצחון של טיטוס ברומא נראית המנורה, הנס והשופרות אך לא נראנ שם תבליט של ארון הברית.
לידיעתך.
בדוק אותי.
לירן
ארון הברית, איה הוא? 235950
לא נשמע לי הגיוני, שאיזה שהוא אדם שאינו כהן או לוי
יכול היה לקחת את הארון, שכן ידוע שהוא היה מת בו במקום.
כמו כן יאשיה עסק בטיהור עבודת האלילים הפגניים למיניהם
ולא ייחס את אביזרי המקדש הקדומים לאותה קטגוריה.
מה שלדעתי הכי נכון, וכן איזכור אחרון רשמי בו יש בתורה,
לפני כניסת נבוכדצאר חירודלים דאגו הכוהנים / ירמיהו להעלים את אוצרות המקדש שיכלו.
ופירושו של להעלים הוא שלא ימצא ! שכן אין קדושה בעם יותר !
לכן שום אדם או ארגון לא ימצא את החפץ הקדוש ביותר ליהדות !
אלא באחרית הימים, בשובו של ה' לעמו.
(מה שלא יקרה בקרוב לעם מפוצל, חוטא, ככל הגויים שלנו)
ארון הברית, איה הוא? 235952
האם הפלישתים שלקחו את הארון היו לוים או כהנים?
ארון הברית, איה הוא? 236039
אני תוהה אם אתה גם מאלה שחושבים שהתפילות להורדת גשם באמת פועלות.
ארון הברית, איה הוא? 236049
ואם הוא כן חושב ככה למה שלמישהו יהיה איכפת מזה?
ארון הברית, איה הוא? 514344
לפי מה שהבנתי, נוטלי הארון השתמשו בחתולי משא שהם כידוע בעלי תשע נשמות, ולכן מסוגלים לשאת את הארון מרחק מה בטרם מותם הסופי. יש הטוענים שממילא מדובר בחתולי משא כוהנים גדולים, שמגעם בארון מקובל על ה' כדבר שבשגרה.
ארון הברית, איה הוא? 515009
עד כמה שידוע לי, איש לא נטל את הארון, אלא הלה הלך למקום שהלך בכוחות עצמו.
ארון הברית, איה הוא? 515010
אולי התבלבלתי בין הארון לבין אהרון.
קראתי את המאמר כבר לפני שנה 236061
אך היום בגלל שאני רואה שהגיבו עוד היום וממשיכים להגיב למאמר מרגש זה, החלטתי להגיב.
בקשר לטעונתכם לכך שארון הברית אכן הוצא בעבר כמה פעמים מבית המקדש, אם זה אולי ע"י הבן של מלכת שבא ושלמה או שזה ע"י הלווים, כך שהוא הוצא מבית המקדש, ולכן מה שאולי היה בבית המקדש הוא העותק(ולכן אולי הורידו מערכו של הארון שלא היה בו שימוש מכיוון שרק לארון האמיתי היה כוחות על טבעיים, ה' לא היה גם נותן להשמידו). אני חוזר לדבריי, האם יתכן שבמהלך אחד הטכסים הללו התגלה לאחד הלווים ה' ואמר לו להסתיר את הארון במקום מסתור ולהציב חפץ אחר?(זו כמובן תאוריה ישנה) שכן, יאשיהו הורה להשמיד כנראה את החפץ הקדוש מכל,אך כנראה שידע שבעצם זה לא אותו חפץ אלא העותק ולכן הם ניסו להמעיט בחשיבותו, ובעצם רק מעטים ידעו שהארון קיים במקום אחר, והוא פשוט הוזז עוד ע"י ירמיהו הנביא או לפניו, מחשש שהתעמה.
מה שכן, שלמה המלך אכן בנה לארון הברית מקום מסתור, לשלמה המלך הסתובב הרבה ברחבי אפריקה האם אותו מקום מסתור היה באתיופייה ולכן הארון הגיע לשם? שכן יש את מכרות שלמה באזורים שם, האם באחד ממקומות הללו הוא הסתיר את הארון והאתיופים גילו אותו? זו יכולה להיות גם הסברה.
כמו שנטען בעבר, לארון הברית היו מספר "אחים", היו כמה ארונות נוספים, אחד שנתגלה ב85 ששרידיו נתגלו בארץ, סביר להניח שעוד אח אחד הוא באתיופיה, אך איפה הארון הראשי שבעצם שייך לנו? כנראה שאתם צודקים, כנראה שהארון עבר טימוי גדול, ולכן לא הייתה ליאשיהיו ברירה אלא לגנוז אותו יחד עם עוד חפצים קדושים, אך איך יתכן שעברו בבית המקדש מלא מלכים, ואף אחד מהם לא ראה את הארון, כך שגם אם הושמד הארון ע"י יאשיהו, כנראה ששוב זה לא הארון המקורי, אולי הוא בכל זאת באחת הממלכות, בבל, אשור, או ארם נהרים.
לסיכום: לא נמצא בחיים את ארון הברית,מכיוון שלא נדע מה העותק ומה המקור, רק שהמשיח יבוא אז כנראה ארון הברית יימצא, לבניתיים נוכל רק להתפלל.
קראתי את המאמר כבר לפני שנה 236062
יאללה, להתפלל.
מס' הערות לגבי הנושא ארון הברית 247765
1.במאמרי חז"ל יש המון חומר הנושא של ארון הברית - מה ואיך הוא היה והיכן ומי גנזו - למה לא ללכת ישר למקור במקום להסיק מסקנות מספקולציות מטורפות של כל מני חוקרים שקוראים לעצמם מדענים. הרי המקור היחיד לעובדת לקיומו של ארון הברית הוא התנ"ך והכלל הוא "הפה שהתיר הוא הפה שאסר" זאת אומרת אדם שמקבלים את עדותו כיחיד אין לנו לסמוך עליו לכל אורך הדרך לגבי הנושא שעליו הוא העיד.
2. הטענה שהכרובים היו בתנוחה של קיום יחסי מין היא מגוחכת - במפורש מובא במקרא שהכרובים סככו עם כנפיהם כאשר פניהם היו איש אל אחיו. אומנם היו בתקופה הקדומה דתות פגניות כמו הבעל והאשרה שהמוטיב המרכזי בהם היה קיום יחסי מין עם כוהנות המקדשים. אגב-אין פלא שעבודת אלילם זו סחפה אחריה המונים בדיוק כמו שהיום המוטבים המרכזיים בשפת הפירסום הם רמסים מינים וארוטיים. אך באומה הישראלית הזילות המינית והפריצות היתה לאו חמור שהמחיר עליו היה כבד - ראו את המגפה הנוראה שפרצה בעם ישראל בשנת הארבעים במדבר אחרי שנגררו לזנות ע"י בנות מואב ומשם לעבודה זרה.
3. ארון הברית כפי שהוא מתואר במקרא היו לו תכונות מדהימות - מה שמנסה המקרא ללמד אותנו במיוחד מהמקרה של נפילת ארון הברית לידי הפלישתים שהארון הברית אין לו כוחות משל עצמו אלה ע"י השראת הקדושה בעם ישראל. כשעם ישראל חוטא קמיעות ובבאים למינהם לא יעזרו כשמגיע צרה. הדרך היחידה היא לתקן את הקילקולים ואת המידות הרעות שבאדם. על זה דיבר ירמיהו הנביא ולכן היה כל כך חשוב לגנוז את הארון כי הדרך לגאולה ולניצחון על אוייבנו היא לא הוקוס פוקוס אלא עבודה קשה של תיקון הפרט היחיד והכלל הציבורי.
לא הנחש ממית ולא הנחש מחיה, לא ארון הברית ממית ולא מחיה - אלא החטא ממית ותשובה ומעשים טובים שומרים על האדם והכלל.
מס' הערות לגבי הנושא ארון הברית 248837
המוטיב המרכזי בדת הכנענית לא היה קיום יחסי מין עם כוהנות המקדשים. אין כל עדויות ארכיאולוגיות או טקסטואליות המעידות על כך. לכנענים היו מנהגי טאבו מיניים כמו לכל תרבות עתיקה אחרת, כולל מגבלות שונות ומשונות על הפעילות המינית. ''זילות ופריצות'' לא היתה חלק מהתרבות שלהם. בנוסף לכך, גם אותם יחסי מין טקסיים ש(אולי) כן התקיימו נחשבו לאקטים מקודשים ומכובדים, לא למעשי זילות ופריצות.
מס' הערות לגבי הנושא ארון הברית 248838
ועלה בדעתי, שאולי כדאי להזכיר את המוטיב שכן היה מרכזי באמונה הכנענית - קרבנות. מרכז הדת הכנענית היה יצירת קשר עם האלים (בקשת תודה, בקשת סליחה, אמירת שבח) באמצעות קרבנות צאן ובקר, תפילות ומזמורים.
למרות שזה כתבה עתיקה 282472
ועתיקה מאוד אני רואה מדי פעם עוד מגיבים לה אז הייתי חייב.
קראתי תכתבה הזאת שוב אתמול כי זה כתבה מאוד מעניינת, הגעתי פה לאזה שהוא משהו שהטריד אותי:"וארגז ששלחו פלשתים דורון לישראל"- אזה ארגז שלחו הפלישתים דורון לישראל? אני זוכר את סיפור האל דגון אחרי שהפלישתים לקחו את ארון הברית איך הוא הפיל את האל ובסוף הפלישתים החזירו אותו לישראל, האם זהו הארון? כי אני בספק רב עם הפלישתים שהיו באותה תקופה במלחמה רבתית עם ישראל יתנו לה מתנות. המחבר המקראי או שפשוט בחר להראות את הארון כחפץ חסר ערך "ארגז" או שפשוט העדיף להעלים פרטים שלא ישאלו שאלות כמונו, למה גזנו את ארון הברית? ולכן הוא השתמש במילה מטעה.

אם היום יימצא ארון הברית אני בספק גדול אם יהיה לו את אותם תכונות כמו שהיה בעבר או עם הכרובים. לי נראה שמי שהיה עושה את הבלאגן הם הכרובים, כי ה' לא היה אומר ליצור פסלים סתם למשה, וכנראה הכרובים היו "המלאכים" ששומרים על ארון, במילים אחרות הם יצרו דרך השמש או דרך אחרת את מה שהרג. ולכן, יאשיהו ראה בפסלים האלה כפחד לעבודה זרה כמו הנחש הנחושת שחזקיהו ביתר ולכן החליט להשמידם, הרי קשה לי להאמין שהוא היה משמיד את הברית עם ה' ולכן יש סיכוי שהארון עצמו עוד קיים.
עשרת השבטים האבודים 345891
לפני 2700 שנה הוגלו עשרת שבטי ישראל ומאז נעלמו . אנשים רבים יצאו לחפשם לאורך הדורות ומצאו אותם במקומות שונים .ולאחרונה טוען ההיסטוריון הצבאי חוקר מבצע אנטבה אביגדור שחן שהוא מצא אותם באפגניסטאן ובעוד כמה מקומות נוספים .
ראו :
עשרת השבטים האבודים
עשרת השבטים האבודים 345948
גולי ממלכת ישראל (שהיו גם כנענים וארמים) באימפריה האשורית נטמעו שם ואלה שנשארו בארץ נטמעו בקרב השומרונים ואנשי ממלכת יהודה. הניסיון לחפש אותם הוא מטופש ועקר.
עשרת השבטים האבודים 345954
אתה רוצה לרמוז שהחיפוש אחרי ארון הברית, חנית הקסם או קיסם המחץ אינו חיפוש מטופש ועקר?
עשרת השבטים האבודים 345962
גם הם. קודם שימצאו את הגביע הקדוש של אבירי המלך ארתור.(-;
עשרת השבטים האבודים 345964
חיפוש אף פעם לא יכול להיות מטופש ועקר.
בצעירותי היתה לי חברה, איך להגיד, לא חכמה במיוחד‏1. "מה אתה מוצא בה?" שאלו אותי ידידי שוחרי טובתי. "שום דבר" היתה התשובה, "אני פשוט נהנה לחפש."

___
1 ותעיד על כך העובדה שהסכימה להיות בת זוגי.
זכרונות אהבה מסג'רה 345971
הא, יקירי, אתה עוד זוכר את ספרוני ה"בדיחות לבוקים מתחילים", שהיו נפוצים אז? הייתי לא חכמה וידעתי את זה, אך שכשהיית שולף בפעם האלף ואחת את אותה בדיחה עבשה שלמדת בע"פ מהספרונים הדביליים ההם - הייתי מרגישה עצמי כגאון של ממש, לעומתך :-) , אה, ימים יפים שכאלה...
זכרונות אהבה מסג'רה 346073
אה, בז'יז'ינה, בז'יז'ינה, זכורני איך גם אני חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי... ורק כשהפסקתי לחפש הבנתי שפשוט לא רצית לגלות לי...
ארוו הברית 402914
לא ראיתי במשך כל המאמר התייחסות לכרובים שעשה שלמה המלך בנוסף לכרובים המקוריים,(וכן לגבי שאר החפצים שהוסיף שלמה המלך), כאן אולי אפשר לאמר שמה שהועלה במאמר לגבי השמדת ''הפסלים'' המהווים איום, הוא אולי נאמר לגבי הכרובים הללו שעשה שלמה המלך.
לגבי ארון הברית והכרובים שעליו אין לי ספק שמחמת קדושתן אכן הם יישארו בגדר תעלומה. וכל החיפושים הם חיפושי סרק. ולא ייתכן לאמר שהושמדו מסיבה זו או אחרת.
בברכה, אוריאל.
הסופר משה יהלום 426013
מחבר סדרת ספרי "התנ"ך החילוני " כותב בתגובה למאמרים אלו :
היי אלי
קראתי את שני המאמרים, ואכן עבודה מרשימה של איסוף מקורות על הארון. אם איני טועה לא "פספסת" מקור אחד.
אשר לאריך פון דניקן - חבל על הזמן. האיש שרלטן מוחלט. הוא אינו מדען ואין לו שום מושג על מה הוא מדבר. בהיותי סטודנט קראתי בשקיקה את ספריו המרתקים. דניקן אפילו כתב באחד מהם שחייזרין ביצעו ניסויים בקופים ויצרו דמויות מיתולוגיות (חצי אשה חצי דג וחצי אדם חצי סוס) דבר שאינו בר ביצוע ביולוגית).

ואשר לארון.
א. מבחינת חקר המקרא (פרופ' הרן) - בניית הארון בספר אוטופי דמיוני על בניית אוהל מועד וכליו. הרן זיהה במקרא את כל הספר, המתאר מעגלי קדושה. ליבת הספר - שמת, אך הוא נמצא גם בספרי תורה נוספים.
ב. מבחינה ארכיאולוגית - אין כיום (כמעט) מחלוקת במחקר לגבי "יציאת מצרים" שהיא אגדה.
ועכשיו לעובדות מהמקרא ("על קצה המזלג"}:
א. הארון היה כלי פולחני מיתי של יהושע, רוזן שכם (שלא היה תלמידו ההיסטורי של משה). יהושע לא היה כובש הארץ ומנחילה. ביהודה הוא בקושי נזכר בשורה זניחה (ר' דבה"י). דמותו, כמו דמותו של דויד הועצמה בימי יאשיהו הפן-ישראלי. אז גם חוברה היסטוריה חדשה לקרבת משפחה בין ישראל ליהודה.
ב. נראה שכשם שיש במקרא איזכורים לגבי ספרים קדם-מקראיים אבודים (בהם "ספר מלחמות ה"') התנ"ך מכיל בתפזורת מובאות מ"ספר ארון הברית" האגדי, שלא שרד בשלמותו (והיה מיתית של יהושע, כאמור, שהיה מצרי למחצה וקשור לפולחן האל "שמש" השמי, לא המצרי). רעיון "ספר הארון" לא נחקר עדיין בשלמותו. באחד מספריי הבאים אתייחס אליו (לאחר השוואת טקסטים עפ"י הבלשנות, הקשרים רלוונטיים ועוד)..
ג. אין שום איזכור קדום, למעט בשמות (שהוא לא היסטוריה), שהלוחות אוחסנו בארון. איש לא ראה אותם שם. כבר בימי ירמיהו לא היה קיים הארון (אזכורים בספריי). הלוחות לא מימי משה(שהיה פגני. הלוחות מונותאיסטיים, הם חוברו "במאה האשורית" לכל המוקדם).
ד. כאשר עזרא קרא באוזני "שבי ציון" את התורה הערוכה על ידו - הם לא מכירים אותה. לא נשכח שמדובר בכוהנים שהיו אמורים להכיר את תורת משה (מחקר של פרופ' פרידמן). גם חז}"ל רמזו שהתורה למעשה ניתנה בידי יהושע (והיא רק תלתה במשה). מפעלו הדתי של משה, מלבד נישול כוהני ראובן והעברת הכהונה לצאצאיו ולמשפחתו (לא בני אהרון) - היה זיהויי האורקל המדברי-אדומי ה'-ראה עם אל-עליון, ראש הפנתיאון הכנעני (אנחנו סוג של כנענים מבחינת המוצא. ההבדל בין ישראל לכנען הוטא תרבותי בלבד).,
ה. בספרי "אלוהים" בסדרת התנ"ך החילוני יש פרק מיוחד על הארון וגורלו. הספר נכתב לני כ-‏7 שנים. אז ידעתי הרבה פחות מהיום.
אבל, כמובן, תמיד יתכן שכל החוקרים המודרניים, ואני הקטן ביניהם, טועים בגדול. המדע, בסופו של דבר, בנוי שכבות שכבות של טעויות חוקרי העבר. אני כל כך מצפה שמישהו יפרך את "טענותיי}. כל כך נחמד לחסות בצל המיתוס העברי המגולם במסורת המקרא...."
עד כאן משה יהלום .

תשובתי היא שאינני רואה כל סיבה טובה מדוע לא יכול היה הארון שלא להתקיים. אחרי הכל זאת לא עבודת נגרות מסובכת לבנות ארון ברית כזה ולא עבודת פיסול מסובכת לבנות שני פסלי כרובים.
מדוע היה הסופר המקראי צריך להמציא מהאוויר הריק חפץ שלא התקיים מעולם כאשר ניתן היה למצוא חפצים כאלו בכל כפר ובכל מקום ?
הסופר משה יהלום 429965
יהלום צודק. לא מספיק לבנות ארגז. צריך להוכיח את קיומו. מדע אינה פנטזיה!!!
הסופר משה יהלום 433808
צריך להוכיח את קיומו יפה .אבל מכיוון שהארון נשרף בימי יאשעיהו לא תוכל להיות עליו עדות ישירה .
העדויות יכולות להיות רק עקיפות.
יש כבר הוכחה מסוג אחד נכתב עליו בכמה ספרים שונים של התנ"ך בצורות שונות .
הוכחה מסוג שני : ידוע לנו על קיומן של אורנות מקבילים לזה במקומות שונים ובאיזורים שונים .
הוכחה מסוג שלישי : זאת לא בעיה גדולה ליצור ארונות כאלה מבחינה טכנית .
הסופר משה יהלום 462642
לסופר משה יהלום:
קראתי את שלל התגובות ומתוכן התגובה שלך נשמעת (נקראת) הכי אנטי בצורה קיצונית כאילו יש בך איזה אובססיה בלתי נשלטת להפריך את כל ההיסטוריה שלנו כיהודים וכעם וזכותינו על האדמה כאן בארץ ישראל...
אף פעם לא הבנתי מהיכן נובעת השינאה העצומה הזאת של יהודי כלפי אחיו היהודים שהיא יותר גרוע מהנאצים.

אם יש עולם הבא ויש אלוהים כמו שאנחנו היהודים מאמינים, אני מקווה שתשלם על זה ביוקר בעולם הבא ואם לא אני מניח שהנפש שלך סובלת לא מעט כבר בעולם הזה ממרירות יתר.

סתם אחד שראה בין השורות שלך את השינאה העצמית שלך.
הסופר משה יהלום 462676
קראתי את תגובתך ואחר כך הלכתי לחפש את השינאה העצומה עליה כתבת; לא מצאתי אותה. לעומת זאת מצאתי בדבריך שינאה עצומה ומפעפעת.
הסופר משה יהלום 462681
לא צריך להגיב על כל פוסט שולי, כמו שאני עושה.
ארון הברית 443857
קודם כל אני שמח לראות שעדין נבואתו של ירמיהו מוכחת כשקרית וישנם המון תגובות לענין ארון הברית אשר היוה הווה ויהוה תמיד מוקד התעניינות מרכזי בעם ישראל ובעמים כולם.:-)
ארון הברית הוחבא ע"י אדם\מלאך\כרוב בדרגת קדושה או טומאה מאוד מאוד גבוהה אולי השטן\אשמדאי\ירמיהו\עובד שטן בעצמו.
כמו שהיו בעבר וישנם בהווה עובדי אלהים כמשה ואהרון היו בעבר וישנם גם היום עובדי שטן.
ארון הברית היה פעם אחת בשבי הפלישתים וחזר לישראל לאחר מכות שקיבלו הפלישתים הטמאים מהארון הקדוש , אך ראו מה היה קורה אילו ירמיהו היה נותן את הארון לפלישתים בשנית ומלמד אותם איך לנהוג בארון בטהרה ?
הם לא היו נפגעים יותר - נכון ?
אז הארון לא יכול להיות מוחבא כל כך הרבה שנים ללא גילוי - אז בואו נניח שהוא מזמן ירמיהו התגלה ומאז עובדים אותו בגלוי . אז איפה הוא צריך להיות ....ממממ...לעניות דעתי בתוך הכעבה המוסלמית במכה הקיימת עוד הרבה לפני בוא מוחמד למכה .. הלוא מסתובבים שם בקדושה רחוצי רגלים וידים וגלוחי ראש כמנהג כוהני בית המקדש מליונים של מוסלמים מקיפים את ארון הברית.הם עצמם יודעים\ לא יודעים מה נמצא בתוך הכעבה. ישנה אבן המיוחסת לעקדת ישמעל\יצחק החותמת את הכעבה, בדיוק כפי שהארון היה בקודש הקודשים בבית המקדש.וראו נא ראו את גורל ערב הסעודית בעלת האבן בהווה. ערב הסעודית מתברכת בשפע כלכלי אשר מדינת ישראל יכולה רק להתקנא בו.
זה לא סוד שארון הברית מביא שגשוג לבעלים שלו כמו "מנורת אלדין" הכרובים אשר על הארון כרובים אמיתים המה ועושי רצון בעליהם.
אך לדעתי ירמיהו חתם את הכעבה באבן הזאת והשביע בני אדם להסתובב סביבה לעולמי עד .
בואו נקווה שיום אחד יקרה מקרה שהכרובים הבוגדנים הללו יחזרו בתשובה ויחזרו לאיש אשר המה חייבים להשמע לו הלא הוא המשיח.
ארון הברית הוא גם ההוכחה לכך שאדם יגיע יום אחד עם אדם נוסף הלא הוא אליהו - וההוכחה שלהם לעם ישראל תהיה הראיה לארון הברית - לוחות הברית כתובות באצבע אלהים - ספר התורה כתוב בכתב ידו של משה רעיה מהמנה - וכמובן שמן המשחה אשר אליהו ימשח בה את האדם שיקרא משיח על שם שמן המשחה הנ"ל ורק הנ"ל.
מאמר יפה אבל.. המסקנה בסוף.. 470349
המסקנה בסוף לדעתי, איננה נכונה וזאת מכיוון
שהראיה המרכזית שמביא כותב המאמר מסופו של נחש הנחושת, המנסה להשליך לגבי הארון אינה במקומה. הנחש נוצר מתחילתו לצורך שעה בלבד, ואם באמת נתפס לאחר מכן בעיני העם כחפץ קדוש יתר על המידה אכן היה מקום להשמידו, אולם מכאן ועד להשמיד את ארון הברית, שנועד לדורות, ומקומו במקדש/משכן לנצח לפי ציווי האל וחשיבותו ההיסטורית כבר בזמן ההוא חסרת תקדים, המרחק הוא רב.
לכן לדעתי לא היו המלך והכוהנים מרהיבים עוז להשמיד חפץ כזה מתוך אמונתם הם בקדושתו. גניזה כן יכלה לבוא בחשבון במקרה שלדעתם היתה השפעתו מזיקה, ומתוך כוונה רצויה לרפורמה רוחנית שתתמקד באל עצמו ולא ב"חפציו" או מסיבה אחרת כלשהי.
אכן לעניות דעתך 470573
בס''ד
אכן ענייה היא דעתו של מחבר המאמר.הוא חושב שהפולחן עם הארון הוא ''אלילי'',ולכן הארון הושמד על ידי הרפורמיסטים בעם ישראל כדי להתקרב יותר לכוונת הקדוש ברוך הוא.
הקדוש ברוך הוא ציוה על משה רבנו לבנות את הארון לשם עבודת הקודש ואין סיבה שהוא ישנה את דעתו בעניין זה.כותב המאמר הוא ''איש מדע'' שמנתח את העניין כאילו שזה עניין פוליטי-חברתי שקשור במאבקי כוחות.חסרה לכותב אמונה פשוטה שהיתה מסייעת לו יותר מכל דבר אחר לפתור את התעלומה.אם הוא יגיע פעם לאמונה פשוטה ורצונו יהיה לגלות את הארון,רצונו יתמלא משמים.אך בינתיים דעתו ענייה כמו שהוא מעיד על עצמו ואין עני אלא מדעת,והדעת העליונה היא תורתנו הקדושה.
אכן לעניות דעתך 470663
באמת איתן, אתה אינך רוצה לגלות את הארון אחרת רצונך היה מתמלא מן השמיים.
כמה רעיונות היכן ממוקם ארון הברית! 513834
1. הארון ברית נמצא בכותל המערבי ובגלל זה אנחנו מתפללים שם. (בין האבנים)
2. במצדה...
התאוריה אומרת שליהודי אסור לקחת את החיים ושהחיים הם ערך עליון.
לכן יש תאוריה שהם הסתירו משהו במצדה ואז החליטו להתאבד כדי לשמור על הסוד.
3. במנהרה סודית שנמצאת בהר הבית. המנהרה מובילה לאזור ים המלח.

כמה נקודות חשובות:
* אומרים שהמשיח צריך למצוא את ארון הברית או לגלות את מיקומו.
* כאשר הארון יתגלה, יחד איתו יתגלה מטה אהרון, הגלימה ושאר כלי הקודש.
* בימי הגילוי כל העם יחזור בתשובה, כל העמים יתפללו לעיר הקודש. שם העיר ירושלים ישתנה לשם אחר.
* התורה תהיה אחת לכל העמים.
* גוי יחזיק בכנפי בגדי יהודי כדי שיובילו להר הקודש ותהיה צהלה גדולה בכל העולם.
* יהודי העולם יגיעו לארץ ישראל.
* ייבחרו כהנים חדשים לשרת בהר הבית בניהם גם יהיו גויים שיתיהדו ויהיו ראוים לשרת.

בעזרת השם בקרוב יגיעו ימות המשיח.
כמה רעיונות היכן ממוקם ארון הברית! 514218
ארון הברית נמצא כבר שנים בתיקונים אצל נגר בברוקלין, אבל העבודה לא מתקדמת כי איש לא משלם עליה יותר.
כמה רעיונות היכן ממוקם ארון הברית! 603747
שלום
ובכן אני בונה אצלי בבית קפלה שמיועד להות מקום משכן והולם לארון הבנייה כמעט שלמה חסר עוד מעט כסף
למי שמעוניין לראות תמונה אשמח להעלות הוא בהיקיף של 14 מטר ובגובה של 4 מטר ושמונים סמ ושמו של המבנה הוא הקפלה ה12
לוחות הברית באמסטרדם 672502
הלוחות הופרדו ולכן הם לא הרגו את מי שהחביאו
יכול להיות שהופרדו עם חלוקת המלכות בין ישראל ויהודה
וכל צד מחזיק את החצי
איחוד בין הלוחות יביא את הגאולה
מעניין שב1600 היו כאלה שרצו לבנות את בית המקדש באמסטרדם
ויש כאלו שבנו בברזיל בית מקדש
אז אני אומר לא בית מקדש אלא בית למקדש
רמבראנט צייר את הלוחות ועליו אמר הרב קוק שראה את האור הגנוז
ואני אומר שראה ממש את אחד הלוחות
במחקר שלי בשנה וחצי האחרונות יש בידי מקומות שלדעתי אכן שם מוטמן
אחד הלוחות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים