בנבכי הקונספירציה 148
לבריטים יש כאלה, לצרפתים יש כאלה, לאיראנים יש כאלה, לאמריקאים יש אינסוף. מה איתנו?

אחת התוצאות של הספקנות והחירות הרעיונית הקיצונית המאפיינות את העידן המודרני היא התרבותן והתחזקותן של תיאוריות הקונספירציה. חוסר היכולת להסביר את האירועים ההיסטוריים במלואם, יחד עם חוסר־רצון לקבל את העובדות שההיסטוריונים והעיתונאים מביאים, יוצרים יחד תיאוריית קונספירציה: הסבר של אירוע על־ידי מעורבות של כוחות נסתרים הפועלים מאחורי־הקלעים. ה-CIA, הבונים החופשיים, החיזרים האפורים, האינטרנציונל הקומוניסטי ואחרים, שולחים את ידיהם אל ההיסטוריה כמעט בכל מקום בעולם המערבי - רק לא בישראל. אצלנו עדיין מקבלים את הטענות שבגבולות ה"ויכוח ההיסטורי הלגיטימי", בין אסכולות ההיסטוריונים השונים.

אירועים רבים בהיסטוריה המערבית מעוררים שאלות נוקבות בסגנון מה באמת קרה שם? כל אחד מאיתנו יודע לומר, למשל, שרצח קנדי אירע כתוצאה מקונספירציה - או לפחות שקיים חשד סביר לכך. זו רק דוגמא אחת - ומי שיחפש היטב בספרי ההיסטוריה, יגלה אירועים רבים שבהם אפשר למצוא, כמעשה שרלוק הולמס, את טביעות אצבעותיהם הנסתרות של כוחות נסתרים ולעתים גם שטניים. האם חיפוש עקבותיה של המניפולציה ההיסטורית היא תחום רציני? תלוי את מי שואלים. קיימים כמה אנשים, ששפיותם היא נושא לדיון, שבטוחים שהבונים החופשיים עומדים מאחורי המהפכה הבולשביקית (היטלר היה אחד מאלו). מצד שני, אני מכיר אישית כמה אנשים רציניים מאוד, שבטוחים שהבונים החופשיים כלל אינם קיימים! הבונים החופשיים עצמם, מהמפקדה שלהם מאחורי בית המשפט המחוזי בת"א(!), ממלאים פיהם מים. אבל אפשר לומר בבטחון, שרוב העוסקים בתחום הקונספירציות, עושים זאת בעצם על מנת להשתעשע ברעיונות מטורפים ומורכבים.

הבה ננסה: בשנת 1988 הפסיקה ממשלת ישראל את פרוייקט פיתוח מטוס־הקרב הישראלי ("הטוב בעולם" דאז, כך נטען), ה"לביא". מדוע בוטל הפרוייקט? כי האמריקנים הפסיקו את המימון לפרוייקט. ומדוע הם הפסיקו את המימון? כי הם פיתחו את מטוס ה-F-16 ולא רצו שהמטוס הישראלי יתחרה במטוס שלהם על שווקים עולמיים חשובים (טיוואן, למשל). את זה אולי לא כולם יודעים, אבל זה עוד נשמע סביר. אבל האם זה הכל? מה היה ב"לביא" שהאמריקנים לא חשבו שה-F-16 שלהם יכול להתמודד איתו? טכנולוגיה לא־מוכרת, שגם מרגלי ה-CIA, שהשיגו את הנתונים של המטוס, לא ידעו מאיפה היא באה - אבל היא בוודאי לא באה מכדור־הארץ! ישראל מסתירה כמה וכמה סודות בשרווליה הרחבים, שנמסרו לה על־ידי חייזרים אפורים (מאיפה עוד הם יכלו להגיע? מהבונים החופשיים? כפי שאמרנו, הם לא קיימים). כנראה שהמסירה הזו התרחשה אי־שם לפני שנות החמישים או השישים - אז החלה ישראל, מדינה נחשלת יחסית עם בעיות כלכליות וחברתיות חמורות, לפתח נשק גרעיני. בתקופה זו רק למדינות גדולות ועשירות הרבה יותר היתה אפשרות לפתח נשק גרעיני. ואם פרוייקט הגרעין הישראלי קשור בזה, אז בוודאי שמעון פרס יודע משהו על הקשר עם אותם אפורים. גם בן־גוריון ידע, אך נטל את הסוד אל קברו.

מה נתנה צמרת מדינת ישראל הצעירה לכוחות שמחוץ לעולמנו בתמורה לעזרה זו? האם מדינת ישראל הסכימה לבקשתם ליישב בשטחה כמה אלפים מהם (הניצולים של איזו טרגדיה בינכוכבית, לטענתם)? כיצד הסתירה אותם? כובעים שחורים, זקנים ארוכים ובגדים כבדים הצליחו להסתיר תחתיהם את המראה החיצוני הדמוי־אדם, אך בשום אופן לא אנושי, של היצורים.

האם זה נכון? ברור שלא, כי הרי הקונספירציה הגדולה מכולם, היא תיאוריות הקונספירציה עצמן - על־ידי הפצת שקרים ודיס־אינפורמציה, מנסים כוחות עלומים להסתיר את מעשיהם האמיתי. אחרי רצח רבין, גבר העיסוק בקונספירציות, אבל הן מזוהות עם גוון פוליטי מוגדר: בנובמבר 1995, היה אמור רוצח מתוצרת תכנית הרוצחים־הסדרתיים הסודית של השב"כ לירות כדורי־סרק ברבין, אבל הכדורים הוחלפו באמיתיים על־ידי יד נעלמה שביקשה "להשתיק" את רבין, שהתנגד להמשך הסרתם של החיזרים האפורים (כאמור, פרס הוא אחרון הפוליטיקאים הבולטים שהיה מעורב באותה עיסקה). טענה כזו נתפסת כמו תוצאה של דעות פוליטיות ימניות ופרנואידיות יותר מדי - ולא כמו ניסיון תמים "לסובב" אירועים פוליטיים מוכרים עם "עובדות" פחות־מוכרות שלא ניתן להוכיח (אבל גם לא להפריך). עצם הדיון בקונספירציות, העיסוק בהעלאתן ובסיבובן סביב כישור הדמיון, מוסיף אלמנטים מעניינים ומסעירים, בעיקר בסצנות שוליים אינטלקטואליות (אותן סצנות בארץ, הטוענות שיש לגייס את בחורי הישיבות ולהוציא לאור את תכנית הגרעין של ישראל). זה עובד כך עבור מיליוני אנשים בארה"ב ובעולם כולו - למה זה לא עובד גם כאן?

אין לפרש את השורות הקודמות כהבעה של איזו שהיא דעה פוליטית. הדברים מורכבים הרבה יותר, והאפשרויות מרובות עוד יותר, ממה שהסופרים הפוליטיים של "הארץ" או "מעריב" מעלים על דעתם. המטרה העיקרית בדברים האלו היא זריקת רעיונות מעניינים לחלל האוויר. אחרי יותר מחצי יובל שבו שיקרו לנו והסתירו מאיתנו את האמת באופן מאורגן, גם לנו מגיעה תיאוריית קונספירציה קוסמית כחול־לבן!

קישורים
הבונים החופשיים
רצח רבין - אתר הקונספירציה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מבריק! • הנרי קאו
  קונטראספירציה • ירדן ניר
  Who are the ILLUMINATI? • אלכסנדר מאן • 7 תגובות בפתיל
  המלצה חמה! • גיא וינר • 8 תגובות בפתיל
  ונחזור למאמר... • אדם קלין • 8 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • אלכסנדר מאן • 4 תגובות בפתיל
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • ערן בילינסקי
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • ניקולדיאון
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • ערן בילינסקי
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • ניקולדיאון
אוקי, קונספירציות כחול-לבן 3092
נכוןת אנחנו סוטים מה"מטא-נושא" המקורי ומתעסקים קצת בנושאים קונקרטיים אבל ברצוני להבהיר כמה נקודות (וסליחה על התגובה המאוחרת יחסית)
ראשית, מה זה Devil? כאשר ברצוננו לדון בארועים הסטוריים אין מקום למושגים "טוב" ו-"רע" אני לא רוצה להכנס לוויכוח הזה (אני בטוח שיוסי גורביץ' היה רוצה) אבל האם מה שהשבטים העבריים עשו לעמלק לא היה השמדת עם (אני יודע שאני צפוי לכמה Flames על זה) ? ולכן לדיון הסטורי אמיתי יש צורך להתנתק מהמושגים הנ"ל.
כעת לעיניין, אני לא יודע אם צ'מברליין "פחד" - אני לא יכול לדבר איתו, אני לא מכיר אותו, את ילדיו או נכדיו. מה שאני יודע זה שצ'מברליין הוביל מדיניות שמטרתה לא לגרום למלחמה באירופה. לעומתו, צ'רצ'יל והיטלר הובילו מדיניות שלפיה כדאי שתהיה מלחמה באירופה. לדבר על "חשש" או "פחד" זה לא רציני כיוון שממה יש לפחד ? האם הפוליטיקאים הם אלו שנלחמים ? לא ! אלו הם החיילים. ופוליטיקאים חייבים לראות שיקולים ארוכי טווח יותר מאשר הציבור ולהבין למה לפעמים חשוב לצאת למלחמה. זיכרו - במלחמה תמיד יש לפחות צד אחד שמתחיל (או מדרדר את המצב לכזה שמלחמה מתחילה)
בקשר לעסקאות עם אירן - כבר גלוי וידוע שישראל סחרה עם אירן ולדעתי (אף שאיני יכול להוכיח זאת) עדיין סוחרת עם אירן - וכנראה שמתבצעות גם עסקאות נשק. אתם מוזמנים לעיין בארכיוני העתונים (בעיקר הארץ - עיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים...) ולחפש כתבות הנוגעות לפרשת מנבר - עוד ספיח ליריבות הקשה בין רבין (ששילח את המוסד במנבר) לעומת פרס (שתמך בפעולותיו). פורסם למשל שפרקליטיו של מנבר ביקשו לחשוף עסקאות בין חברת "אלביט" לאירנים אבל הצנזורה/בית המשפט מנעו את הפרסום. עוד פרט מעניין הוא הקשר בין פרס לעירקים - בשנת 1985 פנתה ממשלת עירק לישראל דרך גורם שלישי וביקשה ערבויות לכך שישראל לא תפגע במסוף נפט שהתכוונה לבנות בעקבה עם הירדנים ואולי אף לפתוח מחדש את קו צינור הנפט מעירק לחיפה. בתמורה, ישראל היתה אמורה לקבל תמורה כספית (שכנראה הייתה אמורה ללכת לחשבון של מפלגת העבודה). עוד על כך - בעיתון...
  הקונספירציה החביבה עלי • ניקולדיאון • 3 תגובות בפתיל
אוקי, קונספירציות כחול-לבן 692283
הטענה ש"צ'רצ'יל והיטלר הובילו מדיניות שלפיה כדאי שתהיה מלחמה באירופה" היא מגוחכת.

היטלר הוביל מדיניות שהביאה, בסופו של דבר, למלחמה עליה אנחנו יודעים. צ'מברלין ניסה למנוע את המלחמה, וכפי שאנחנו יודעים - ללא הצלחה.

צ'רצ'יל טען מלכתחילה שמדיניות הפיוס כלפי היטלר היא מוטעית: שהיטלר יקבל את הויתורים שהוא דורש אבל זה לא ישמור על השלום, ושהמדיניות הנכונה שיש לנקוט כלפי היטלר היא תקיפה.

ההסטוריה קבעה שצ'רצ'יל צדק.

אי אפשר להסיק מזה שצ'רצ'יל רצה במלחמה או שלדעתו מלחמה היא 'כדאית'. גם קשה לראות, אפילו מנקודת מבטו (המשוערת) של צ'רצ'יל, איך מלחמה אמורה להיות כדאית עבור בריטניה. מה שצ'רצ'יל טען, כאמור, שמדיניות פיוס לא תמנע מלחמה.
  זעירא בע''מ • רון בן-יעקב • 6 תגובות בפתיל
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • האייל האלמוני
  אוקי, קונספירציות כחול-לבן • עזריה
  איוולותה העובדתית של הקונספירציה • נמרוד נוטע • 3 תגובות בפתיל
  עוד • רון בן-יעקב
עוד 40401
האם אותה התמוטטות אכן קרתה?

ואם כבר מדברים על ענייני כספים ו-‏11/9, הריני להרגיע בזאת את כולם: לוקהיד-מרטין סגרו עסקה עם הממשל האמריקאי לייצור מטוסי קרב בשווי של עד 300 מיליארד דולר, למשך 40 השנים הקרובות.

ולקונספירציה היומית שלנו: כמה דיבידנד מקבל אב"ל?
עוד ועוד 40402
עוד תאוריה שמסתובבת היא שהסיבה שבין לאדן בחר בתאומים היתה כי
הבנק שלו היה שם, וכך הושמדו כל רישומי הטרנזאקציות הפיננסיות
שלו וטושטש עוד קישור לאל קעידה.
  דווקא הבנקים מגובים היטב • ברוך. • 2 תגובות בפתיל
עוד ועוד 746683
זרקת רעיון. אם כלכליסט יופצץ על ידי בואינג יש סיכוי שהתחקיר ומקורותיו יגנזו.
  עוד • אנטילופה
עוד 692298
האם אפשר לסגור עיסקה כזו ל- 40 שנה באופן שיחייב את הממשלות העתידיות ? כנראה לא. מכל מקום דונלד טראמפ אמר שכוונתו לבטל קניית f35 רבים אם לא יהיעה קיצוץ דרסטי במחירם.

לעומת זאת יש עיסקה סגורה לעשרות שנים. שעודה קיימת והיא קיום הבנק הפדרלי שכלל אינו בנק של המדינה אלא שלוחה של הבנקאות הפרטית האמריקאית. זו לא קונספירציה מפוקפקת כפי שינסו למכור לכם, העובדות די גלויות וגם הרווח של הבנקאות האמריקאית (כולל מוסדות ניהול כספים שונים שאינם מוגדרים כבנקים פרופר). למה ארצות הברית העבירה הון עתק לידי התאגידים הביו לאומיים גם כאשר זה לא היה חיוני זמן מה לאחר משבר 2008 ? מספרים לנו שזה אמור היה לתמוך בכלכלה האמריקאית, תמים מי שמאמין. הזרמה קצרת מועד ב- 2008 כדי להבטיח נזילות הכסף האמריקאי היתה סבירה. כאשר הנזילות הובטחה - היתה הזרמת כסף לתאגידים בחסות הבנק הפרטי הקרוי הבנק הפדרלי.

פרטים על ייסוד הבנק הפדרלי על הבנקאותי הפרטית האמריקאית הגדולה יש למשל בסרט החופשי להורדה thrive. וגם באותו סרט נידונה השיטה של ייצור כסף על ידי בנקאות (הפקדת כסף זעירה מזכה הדפסת כסף פי כמה כמה). יש בסרט הזה הרבה שטויות בעניינים אחרים, אבל ענייני הבנקאות מוכרים ומאושרים ממקורות אחרים, לכן זלזול בטענות על הבנקאות בסרט אינו מוצדק.
  ללא כותרת • קובי סדיס • 2 תגובות בפתיל
  בנימין נתניהו • קונספירטיבי
בנימין נתניהו 223156
האייל הוא בעל חיים מוזר.
יש לחשוד שהוא נוצר על ידי חייזרים.
וכל מי שמזדהה באיזו צורה עם בעל החיים הזה, ומי שמשתמש בתמונות שלו, בעיקר כמו התמונה שלמעלה, חשוד.
זהירות, אתם על הכוונת.
בנימין נתניהו 746682
האייל הקורא הוא סוג של יהודי.
תגובה 692688

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים