דיווח: ארה''ב תציע סיוע ללבנון תמורת פירוק החיזבאללה מנשקו 1485
העיתון הביירותי "א־ספיר" מדווח כי חבר הקונגרס האמריקאי ממוצא סורי דאריל עיסא הגיע אתמול (ו') לביקור בלבנון ובסוריה. מקורות אמריקאים מסרו כי עיסא יעלה בביירות ובדמשק יוזמה שלפיה תשקיע ארה"ב חצי מיליארד דולר בלבנון בתמורה לפריסת צבא לבנון בדרום המדינה ופירוק נשקו של חיזבאללה. ארה"ב תדרוש גם את נסיגת צבא סוריה מלבנון ופתרון חילוקי הדיעות בין ישראל ללבנון בנושא מי הווזאני. צוין כי עיסא יעלה את היוזמה כחלק מעסקה, שתביא לביטול היוזמה בקונגרס לחקיקה נגד סוריה.

ארה"ב פתחה אתמול (ו') את הקונסוליה שלה בלבנון לאחר 20 שנה בהן היתה סגורה. הקונסוליה נסגרה בזמנו בעקבות שני פיגועים במתחם השגרירות.

בנוסף, העיתון הערבי א־שרק אל אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח כי משמרות המהפכה האיראנים הפסיקו לאמן את טייסי חיזבאללה ותנועת הג'יהאד האיסלאמי והסיגו את כלי הנשק הכבדים מגבול הצפון. על פי הדיווח, כשלושים טייסים שהתאמנו בהטסת דאונים למשימות התאבדות שבו ללבנון בלי שהשלימו את אימוניהם. עוד נמסר כי אנשי משמרות המהפיכה האירניים שנמצאים בלבנון לקחו בשבועות האחרונים את כלי הנשק הכבדים ובראשם משגרי רקטות מדגם "רעד" ו"שאהין" ותותחים לטווח בינוני שנשלחו בעבר לחיזבאללה והחביאו אותם במחסנים תת־קרקעיים באיזור הבקעה.
קישורים
Ynet
הארץ
הארץ - פתיחת שגרירות ארה"ב בלבנון
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים