לאחר מחזור דרמטי, מכבי ת''א אלופת הליגה בכדורגל 1487
מכבי ת"א היא אלופת ליגת העל בכדורגל לעונת 2002/03, כך הוכרע אמש (ש') במחזור הליגה האחרון של העונה, שהיה דרמטי ורב תהפוכות.

הן מכבי ת"א והן מכבי חיפה הגיעו אל מחזור הסיום של אחת העונות הדרמטיות ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי, כשלשתיהן אותו מספר נקודות, ומה שמפריד ביניהן הוא רק יחס השערים העדיף במקצת של מכבי ת"א. גם להפועל ת"א שפיגרה ערב המחזור אחרי שתי הקבוצות בשתי נקודות, נותר עדין סיכוי מסוים לזכות באליפות. לדרמה הרבה הוסיפה גם העובדה שביום חמישי קיבל ביה"ד העליון של ההתאחדות החלטה חסרת תקדים, כשאישר להפועל פ"ת - לנוכח הסכמתן למהלך של מכבי חיפה והפועל ת"א - לארח את מכבי ת"א דווקא באיצטדיון ר"ג, שמשמש כמגרשה הביתי השני של מכבי ת"א.

במהלך 90 הדקות הדרמטיות כבר "נדדה" האליפות לחיפה כשזו הצליחה כבר במחצית הראשונה, תוך 14 דקות בלבד, לכבוש חמישיה לרשתה של קבוצת עירוני אשדוד, ולשפר את הפרש השערים שלה באופן ניכר. באותן דקות באיצטדיון ר"ג, אותו גדשו כ-‏35 אלף צופים, עדיין חיפשה מכבי ת"א את הדרך אל השער הראשון לרשתה של הפועל פ"ת. המפנה הגיע במחצית השניה בה הצליחה מכבי ת"א לכבוש את הראשון לרשתה של פ"ת, בעוד באשדוד צומקה התוצאה ל-‏5:1, מה שהעמיד את מכבי ת"א במקום הראשון בזכות מספר נצחונות עודף. מאוחר יותר כבשו שחקני מכבי ת"א שני שערים נוספים שהבטיחו את האליפות, ונתנו את האות לחגיגה ביציעים. באורח נדיר להתנהלותו של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, לא פרצו רבבות האוהדים אל המגרש, והמשיכו לחגוג ביציע, זאת למרות שלאחרונה הוסרו באיצטדיון ר"ג הגדרות שחצצו בין הקהל למגרש.

למכבי ת"א זהו תואר אליפות ראשון אחרי שבע שנים, והיא עושה זאת תחת הדרכתו של ניר קלינגר בעונתו הראשונה כמאמן בליגת העל.
קישורים
Ynet
ONE
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שלמי תודה 149528
ותודה לאלמוני המקורי מהדיון ההוא שטרח וכתב עבורנו בכישרון רב דיווח בתחום שאני לא ממש מבין בו (אבל איכשהו הקשבתי לגלי צה"ל ושמעתי מה קורה במשחקים). אם גם אתם חושבים שיש משהו ששווה להביא לידיעת הקוראים כעידכון חדשות (כלומר, ידיעה שיתפתח בעקבותיה דיון) אתם מוזמנים לשלוח הודעה ל: news@haayal.co.il
אני ממש שפשפתי את עיני 149530
הזהו בילינסקי? אכן תמהתי על הבקיאות ורהיטות הניסוח הספורטיבי.
ולנו לא נותר אלא לשאול אם המקורי היה במשחק או שנשאר בבית וגזר על עצמו תענית צפייה למען האליפות. תגובה 141107

וב"שער ראשון" הציע חיים ברעם להעניק נקודה בונוס לכל חמישה שערים שכובשת קבוצה במטרה לעודד את המשחק ההתקפי,נדמה לי שלו הצעתו הייתה תקפה האליפות הייתה של חיפה.
''הראשון בשער'' 149535
לגבי "רהיטות הניסוח הספורטיבי" אני מבין שיש כבר מי שחולק עליך, אבל עזוב, זאת סתם צרות עין של אנשים. כאילו, אני שואל אותך, מגיב שקורא לעצמו "מיץ פטל", לא ברור שהוא אדום?

לגבי שאלתך יש פירוט (כנראה פירוט יתר) בהודעה שפירסמתי.

ולגבי הצעתו של חיים ברעם (שלא ידע אם להתאבל על כך שהפועל י-ם נשארה בליגה השניה, או לפצוח בריקודים על השולחן לנוכח העובדה שבשנה הבאה יהיו שתי קבוצות ערביות ליגת העל), תאבתו של האיש לגולים פשוט אינה יודעת גבול. עד היום זכור לי משחק במוקדמות גביע אירופה בו נוצחה ישראל ע"י פולין 4:3. בעוד האולפן כולו היה באבל על ההפסד, הצביע על הליקויים, וקרא להסקת מסקנות, ברעם היה פשוט זחוח מהמשחק הנפלא, ומשבעת השערים בהם חזינו.
''הראשון בשער'' 149538
אלמ''פ, אבל ''דרמטי'' הופיע בכתבה הרבה יותר מדי.
no more drama in my life 149590
כן, גם מיץ פטל (שאת המניעים שלו כבר חשפתי) טען כך, אבל שניכם טועים. המילה ''דרמטי'' מופיעה בידיעה פחות מדי פעמים.
מה אתה רוצה ממיץ פטל? 149591
מיץ שלא קופץ אדום 149596
''הראשון בשער'' 149584
אם אני זוכר נכון, מקור ההצעה ב-NBA. שם, זמן התקפה קצר יחסית, וסל 3 הנקודות, העלו את כמות הנקודות למשחק, את הרייטינג של המשחקים ואת הכנסות הליגה.
יישום השיטה (נקודת בונוס לכל חמישה שערים) יתקבל, כך נראה לי, בברכה.
יש אליפות! או: איך באמת עשינו את זה 149532
במחצית העסק נראה אבוד. מכבי נראתה כמו מי שלא תשים גול גם אם תשחק עוד שלוש שעות, ולמרבה הזוועה, כמו סיוט נורא שמתגשם, החיפנים כבר היו ביתרון של 5:0, מה שדרש מאיתנו נצחון של שני שערים לפחות, וגם זה רק בהנחה, שמישהו שם באשדוד יחליט להתעורר ו/או ששחר לא סידר שם לפני המשחק לכל אחד מהשחקנים איזו "הונדה", והשיג בתמורה הסכמה שבשתיקה לפתיחת רגליים קולקטיבית.

כמה דקות של חשבון נפש הספיקו לי כדי להבין שעכשיו הכל תלוי רק בי. לבשתי את בגדי הספורט שלי ועשיתי את דרכי אל איצטדיון ר"ג. "ילד תעוף מפה!" צעק עליי ניר קלינגר - האיש שהביא אותנו כל-כך קרוב אל מה שבאותם רגעים היה נראה כל-כך רחוק - אחרי ששאלתי אותו בפעם השלישית אם הוא בטוח שהוא לא מוכן להעלות אותי. בסוף הוא נכנע והסכים לתת לי גם רשימת נימוקים, משהו שכלל את היותי (לטענתו) "ציפלון, לא רשום בטופס המשחק ואשכנזי", לא בהכרח בסדר הזה.

סתם. כמה דקות של חשבון נפש הספיקו לי כדי להבין שעכשיו הכל תלוי רק בי. תקציר הפרקים הקודמים: את נצחונתיה הגדולים ביותר העונה (פעמיים על מכבי חיפה, ופעם אחת על הפועל ת"א), השיגה מכבי ת"א בעת שבהחלטה מודעת לעצמה החלטתי להחרים את שידורי הטלוויזיה של אותם המשחקים. במשחק נוסף, לפני שבועיים מול בית"ר י-ם, עזבתי את הצפייה בשידור בעת שהינו בפיגור של 2:0. המשחק הסתיים בנצחון 3:2. בקיצור הבנתי שיש רק דבר אחד שאני יכול לעשות למעני ולמענם: להסתגר בחדר שלי, לשים כרית על הראש, ולפתוח את הרדיו רק כעבור 45 דקות. אלה היו ללא ספק הדקות קשות ביותר שלי העונה ואולי בכלל, אבל בסוף, במאמץ עליון עשיתי זאת. אם כי הייתי רוצה לציין שהאליפות הושגה בזכות כל אחד ואחד מהשחקנים. והמאמן. שלא לדבר על הקהל המדהים הזה. ולא רק בזכותי.

שלושה דברים לסיום:
1. היות שמטבעי איני אדם קטנוני או נוטר טינה, הייתי רוצה להפנות אל מספר הודעות מעניינות שנכתבו באייל בשבועות האחרונים, ולהביא, ככה סתם ללא מילים, דברים בשם אומרם: תגובה 144707 תגובה 146709 תגובה 147610 תגובה 147741 .

2. בנוגע למשפט שבכותרת ההודעה הזאת (תגובה 117295), ובכן, אני חוזר בי.

3. ולסיום, באמת, קצת תרבות. פואטיקה‏1 אם לדייק. הרשו לי לצטט את השורות הבאות (אפשר גם לשיר אותן לצלילי השיר "תני לי" של לידור יוספי): "נמני / להיות איתך / בכל דקה / הו אבי נמני / אני נשבע / אוהב נורא / את אבי נמני / ואז תוכל / לפרוש כנף ולחלום / ספרתי גול וגול…"

תודה ושלום‏2.

____
1 אשר שכטר – אין יור פייס.
2 וסליחה. אני אשתדל שזה לא יקרה שוב בעתיד הקרוב.
אבוי. 149534
במקום אחד במדינתנו מוכת הכדורגל נראה היה ששוררת השפיות ואין את כל הדיבורים והדיונים המעצבנים על אותו משחק שבו 22 מטומטמים רודפים אחרי כדור, אבל גם לאותו מקום הוחדר סוס טרויאני ע"י נציג מחנה האויב ועכשיו אין לאן לברוח. אבוי.
אבוי. 149536
חכה לדיווח מאליפות ה NBA...
יותר גרוע. 149576
בהמשך יתפתח פה דיון על יצירות המופת 'צ'רלי וחצי' ו'חגיגה בסנוקר'...
הי אדוני,מה עצבני 149581
בעידן האייל הרב תרבותי, תמיד תוכל להמשיך ולדון ביצירות כגון ''הרקוויאם לאיחוד המוניטרי של קרנות הפנסיה''...
יותר גרוע. 149660
חכה חכה, תיכף יבוא אלי אשד וילמד אותך לא לזלזל באושיות הקולנוע הישראלי.
בחייאת 149561
אפילו אני (!) מאד נהניתי לראות את הפועל פ"ת קושרים נעליים בסוף המחצית השניה. כל מי שמערכון משחק הפילוסופים של מונטי פייטון חרוט על לוח לבו יכול היה להתפעם מהמחווה התרבותית.

אבל זה לא חוכמה, פשוט אחי מעריץ שרוף של מכבי חיפה.
אבוי. 149587
לא שאכפת לי מכדורגל, או שצפיתי באיזה מן המשחקים המדוברים, אבל בפעם הבאה שאני שומע מישהו אומר את המשפט האידיוטי הזה עם ה-‏22 מטומטמים שרודפים אחרי כדור, אני מארגן 21 חברים שלי ומתחיל לבעוט בו.

(דובי, בכלל לא אלים)
אבוי. 149589
אכן. המשפט הוא במקורו של ביאליק, אבל לא ברור לי למה לרדוף אחרי כדור זה יותר (או פחות) אידיוטי מאשר להפיל צעצוע דמוי-מלכה השייך למישהו אחר.
ביאליק? 149598
יכול להיות שאני מפספס כאן משהו בגלל מחסור במטען תרבותי ועודף צפייה בכדורגל, אבל עד כמה שאני יודע, המשפט "22 [הכנס את מילת הגנאי המדויקת (חוליגנים?) כאן] שרודפים אחרי כדור", מיוחס דווקא לישעיהו ליבוביץ'.
נכון. 149613
ביאליק זה על סנוקר 149601
הנוהל הרגיל 149605
כלומר, אמא שלי יודעת שאני צודקת.
הנוהל הרגיל 149609
שאני אצדיק את אבי? ועוד בויכוח איתך? בחיים לא. אני שומר על זכות השתיקה.
כל כתמי ביאליק 149636
ביאליק זה גם על סיגריות: " בקצה אחד אש, בקצה השני טיפש".
כל כתמי ביאליק 149672
וגם ''שורף ממונו בידו''.
חגיגה בסנוקר 149689
אתה מתכוון ל"שניים ליצים אוחזים עיצים ומגלגלים ביצים"?
למי שהצליח עד כה להמלט מאוצרות התרבות המדוברים, ניתן להתרשם מהם כאן: http://www.geocities.com/tzvir/MHAHA.HTM
למי לא מראים חצי עבודה 149707
וההמשך (לאשכנזים בלבד): "וכל המכניס בַּלוך הרי זה משוּבוח"
נסה ותהנה 149588
דווקא כדורגל, לנדוור, יכול מאוד להתאים לך. כאן, בניגוד לשאר התחומים בחיים שמורכבים מאין סוף גוונים מתסכלים של אפור, דווקא יש באמת טובים ורעים, מנצחים ומפסידים, צודקים וטועים, גאונים וכסילים. והכל במונחים מוחלטים, בלתי ניתנים לערעור. בנוסף לכך, רוב הדיונים סביב הנושא מתקיימים תוך שכל הצדדים מחליפים ביניהם כמה משפטים די בנאליים ודי קבועים, אותם אין אפילו צורך לנמק. אפילו חזרה עיקשת על סיסמאות נבובות או פשטניות מתקבלת לעיתים קרובות בהבנה.
לא רוצה. 149614
ומי כמו המומחה הגדול לכתיבה ומורה הרטוריקה הדגול, שגם כתיבתם של יוסי גורביץ‏1 ועופר שלח‏2 אינן מספיק טובות לטעמו האנין, יכול לתת שיעורים בכתיבה.

1תגובה 129040
2תגובה 147028
לא צריך (או: טובי הפובליצסטים) 149697
ה"בעיה שלי" עם יוסי גורביץ' היא לא יכולת הכתיבה שלו - הוא דווקא כותב טוב לטעמי - אלא תוכנם של הדברים שהוא כותב.
לגבי עופר שלח, לא רק שלטעמי הוא כותב טוב‏1, פעמים רבות הוא אפילו כותב דבריי טעם, במיוחד כשהוא עוסק בתחומים שבהם הוא שולט היטב (כדורסל כמובן, אבל לא רק), ולא נתון ללחציי דד-ליין/מילוי עמודים למכירת פרסומות.

1 פעם אפילו נהנתי לקרוא את הרומן פרי עטו, "בגוף שני", אבל זה היה לפני די הרבה שנים, ומאז אני תוהה האם גם היום הייתי מתרשם. מישהו קרא?
נו באמת. 149813
הרי אפילו אני יודעת שמדובר ב20 שחקנים שרודפים אחרי הכדור.
השחקן ה11 בכל קבוצה הוא השוער, לא?

__________
העלמה עפרונית, פעם מעודדת, אפ'פם לא שחקנית.
נו באמת. 149866
לך תיתן לנשים להעיר על כדורגל...
למרות שזה מקובל, שוער לא חייב לעמוד בשער (והיו דברים מעולם). כדורגל הוא עדיין, במהותו, 22 אנשים שרודפים אחרי הכדור.
אבל במשהו את מתקרבת למציאות: כדורגל ישראלי הוא מקסימום 5 אנשים שרודפים אחרי הכדור, וגם להם בד"כ 45 דקות זה הזמן המירבי לעשות את זה. אח"כ זה נקרא "שוטטות".
יש גם סכנין! 149565
לראשונה בתולדות הליגה הישראלית, תופענה בשנה הקרובה שתי קבוצות ערביות בליגת העל.
לאחר שהובטחה בשבוע שעבר עלייתה של קבוצת מכבי אחי נצרת לליגת העל, הצטרפה אליה השבוע גם בני סכנין שנצחה בחוץ את קריית גת ונהנתה מתיקו מאכזב של הפועל ירושלים, שהובילה במשך רוב העונה ונחשבה מועמדת בטוחה לעלייה, אך לא הצליחה לפתוח את רגליה של הפועל רעננה שבמקום השביעי (מה, רעננה זה אשדוד או פתח תקוה?). גורמים שצפו במשחק, אגב, התקשו להאמין ששתי הקבוצות שנפרדו ב0-0, ממוקמות בטבלה מעל למחזיקת הגביע, הפועל רמת גן, שאת תצוגותיה מול קבוצות ליגת העל ראינו השבוע מול באר שבע ולפני שבועיים מול מכבי ת"א‏1.
משום מה, מיעטה התקשורת להתייחס עד כה להצלחתה של סכנין, וחגיגות העלייה בעיר זכו ללא יותר מתמונה או שתיים. אולי, מפני שרוב הכתבים לא מצאו את הדרך לעיר הגלילית המפורסמת בדרך כלל כשיש בה מהומות. נראה שעלייתה של סכנין גרמה הלם מסוים, כנראה משום קיומם בתקשורת של אוהדים רבים להפועל ירושלים. ‏2

1 למרות ההודעות שצוטטו ע"י האלמוני המקורי, שלחלקן אני אחראי, ולמרות בוזי לקבוצות כמו פ"ת שויתרה על הביתיות ואשדוד שפתחה את הרגליים, אני מפרגן הפעם למכבי שהיה מגיע לה, ולאבי נמני.
2 האמת, עצוב מה שקרה להפועל ירושלים.קבוצה שרצה כל השנה בשני המקומות הראשונים, מהם עולים ליגה, והבקיעה את המספר הרב ביותר של שערים, ובגלל כמה החלקות במחזורים האחרונים,פיקששה את העלייה לקבוצה שרוב העונה לא היתה בשני המקומות הראשונים. אפילו מאמנה היהודי של סכנין אמר ש"אלוהים עשה איתנו חסד". צריך היה גם לראות את תגובתו המאופקת של מאמן הפועל ירושלים, מישל דיין, בלי להאשים אף אחד ובלי קלישאות נפוצות. יש גם אנשים אינטלגנטיים בכדורגל, ולא נכון לראות בו משחק של חוליגנים.
יש אליפות! או: איך באמת עשינו את זה 149568
שאני אבין: קבוצתך האהודה הייתה בקירבת אליפות לאחר שבע שנים שחונות, ואתה החלטת להחמיץ את 45 הדקות האחרונות ולשים את עצמך במצב של מתח עילאי, רק בגלל איזו אמונת "נאחס"- שאתה בטח מבין שמבחינה רציונלית אין לה בסיס?
איך אדם שכותב באייל‏1 מסוגל לעשות כזה דבר? מה לעזאזל עבר במוח שלך באותן דקות?
1 ולכן צריך להיות לפחות רציונלי במקצת
אני לא מאמין באמונות תפלות 149571
כי זה מביא מזל רע.
בלי להתכוון תן לעצמך ללכת 149572
אחדים אוהבים שירה ‏1

ומה שכתב המקורי זו כמעט שירה,שהרי דבריו באים וגם נוגעים ברגש שהוא אותנטי,גם אם לא רציונלי כדרכו של רגש.
ועלי מוהר ‏2 יוכיח שיכולים לדור בכפיפה אחת מי שכותב שורות כמו זו שבכותרת,עם שורות כמו: "בשבת נפרק להם ת'צורה".

1(כמו שכתבה פעם שימבורסקה),אחדים באייל אני אומר,ולא ההמון הרציונלי נעדר הפנים.

2 אדום אמנם...
The more you suffer the more it shows you really care 149595
שאני אבין: אתה גם אוהב כדורגל, גם רציונלי וגם כותב באייל? באמת מרשים.

לגבי שאלותיך:
>>> "איך אדם שכותב באייל מסוגל לעשות כזה דבר?"
ובכן, אני פורץ דרך בתחומי. עשיתי הרבה דברים שאף כותב באייל לא היה מעלה בדעתו לעשות.

>>> "מה לעזאזל עבר במוח שלך באותן דקות?"
אם היית בא אתמול אולי הייתי מרחיב ביתר פירוט. באופן כללי יש לזה קשר לסעיף 2 בהודעתי הקודמת.

אגב, קראתי היום שגם ברוך דגו לא יכול היה לעמוד במתח, ובמחצית הוא ירד לחדר ההלבשה, והעביר שם את הזמן שנותר עד לסיום המשחק, כשהוא עושה פחות או יותר את מה שאני עשיתי אותה שעה בחדרי. בסוף מישהו עוד עלול לטעון שחלקו של דגו באליפות גדול משלי.
The more you suffer the more it shows you really care 149619
האמת היא שאחרי שכתבתי את ההודעה נזכרתי שהעיתונאי-המעצבן-מאוד סלבה ברזילאי סיפר פעם, שכשהיה באיצטדיון הרוז-בול בלוס אנג'לס וצפה בגמר המונדיאל בין נבחרתו האהודה(המופיעה בשם משפחתו) לבין איטליה, כשהגיעה שעת הפנדלים בסיום ההארכה, הוא לא היה מסוגל לשבת שם בלי סיגריה, ומכיוון שביציעי הרוז-בול אסור לעשן, הוא יצא והקשיב לתגובת הקהל לבעיטות, וכך הסתבר לו שנבחרתו זכתה(בזכות פנדל לשחקים של רוברטו באג'יו, שמאז חיקו אותו איתן טייב והשחקן של יובנטוס מגמר ליגת האלופות בשבוע שעבר).

אז אולי סוג כזה של חוסר-רציונליות הוא חלק מאהדה שרופה של קבוצה?
The more you suffer the more it shows you really care 149692
וגם רמי אליהו מהפועל ב''ש ביום ג' שעבר, בגמר הגביע מול הפועל ר''ג.

לדעתי, אהדה שרופה של קבוצה היא סוג של חוסר רציונליות.
כל ממזר מלך 149621
ברור לכולם שבחברת אנשים רגילים אתה לא נחשב כאוהד אמיתי - לא הולך למשחקים ושואל שאלות טריוויה שכל אוהד ממוצע יודע תגובה 134077.

מספיק להתלהב מעצמך על חשבון קוראי האייל.
מה זה אנשים רגילים, ואיפה אפשר למצוא כאלה? 149647
מה קורה פה? 149666
אף אחד לא עוצר רגע, ונותן למקורי את 15 דקות התהילה שלו?

שיחקת אותה, אממ"ה, כל הכבוד ושתצליחו באירופה שנה הבאה לתפארת מדינת ישראל. מי שלא קופץ אדום, אבי נמני המלך, וטועמה מחבל.

**** נא להמתין 14.5 דקות. תודה ****

ועכשיו תישארו תקועים עם קלינגר עוד כמה שנים טובות, ואם פעם יענק'לה שחר יחליט לא למכור את האליפות נראה מה קורה כשהאליפות מוכרעת בצורה ספורטיבית.
מי זה אממ"ה? 149668
שאני אבין, אתה מנסה להתווכח עם מיכאלה? תגובה 76114
בשם העקביות 149670
אם אני שכ"ג ולא שה"ה, המקורי הוא אמה"ה, או, למהדרין, אאד"ה, ובכל מקרה לא ההמ"ה. אהא"ז?
עקביות אינה שמי האמצעי ‏1 149674
האמת שרציתי לכתוב בדיוק ‏2 את מה שכתבת, אבל זה יצא כ"כ מבולבל, שהתבלבלתי בעצמי.

אבל אם תחשוב על זה רגע, או תנסה להגיד את זה, שכ"ג נשמע הרבה יותר טוב משה"ה (ובכלל, איך מבטאים שה"ה?), וההמ"ה נשמע הרבה יותר טוב מאמה"ה, ובטח שיותר טוב מאאד"ה ‏3. אז כדאי ששמותיכם ישארו כפי שהם.

(כן, אני יודעת, זה לא מעניין אף אחד, אבל אפשר לחשוב מי כבר קורא דיון על כדורגל).
______________
1 וגם לא שמו האמצעי של ל. גולגר.

2 טוב, לא כ"כ בדיוק. מה זה אהא"ז?

3 בטח התכוונת לאמד"ה.
עקביות אינה שמי האמצעי ‏1 149681
אהא"ז?=אתה הבנת את זה?
מה אתה אומר! 149682
הבנת את זה לבד כי אתה פיקח, או שזה פשוט קיצור מקובל וידוע שמשום מה לא הכרתי?
תודה שכ''ג 149698
(דווקא מלא "אנשים רגילים" בירכו אותי היום (אחרי שהם גמרו להתבכיין על העברת הביתיות), ובמקום ממנו אני כותב כעת יש אפילו שאריות מעוגה שנועדה לציין את המאורע המשמח, אבל בכל זאת).

לגבי התגובות ה"עוינות", אני לא יודע כמה מן הקוראים יודעים את זה, אבל כדי שע"ב יסכים לפרסם עידכון חדשות שמוצע לו, יש להתחייב על ליין מסוים של תגובות, שיניב הדיון שמתלווה לעדכון. מתחת לאותו ליין, על כל הודעה חסרה מחיבת אותך מערכת האייל בכמות נכבדה של דולרים (יש גם מבצע למעוטי יכולת (שפופולארי גם בקרב יוצאי הנדסה קרבית) שבו על כל הודעה חסרה מורידים לך אצבע)‏1.

לכן החלטתי לשתול כאן כמה פרובוקציות‏2, שיעוררו את הדיון, ויבטיחו שהעדכון הזה אכן יחלוף במהרה על פני "המודל החייתי", כפי שהבטחתי לבילינסקי.

_____
1 אף פעם לא ניסיתי לשלוח מאמר ל"אייל", אבל מה אתם חושבים שכל המאמרים האלה שמלאים בפתילים בהם אלי אשד מתדיין עם עצמו, זה סתם?

2 שאני מודה שחלקן שקופות במיוחד, אבל מה לעשות שאני לא יכול להתחרות עם הפרובוקציות הגאוניות ששותלת תוכנת האייל באופן אוטומטי בחלק מהדיונים. אחרי הכל, אני רק בנאדם רגיל: ראש אחד, שתי עיניים, שמונה אצבעות. כמו כולם.
תודה שכ''ג 149699
באמת לא העברת אלי את מספר חשבון הבנק שלך והרשאה לחיוב חשבון. בקרוב, אם אפשר. אלא אם כן אתה מעדיף את המבצע עם האצבעות דווקא?
מה קורה פה? 149708
מה זאת אומרת "ואם פעם יענק'לה שחר יחליט לא למכור את האליפות נראה מה קורה כשהאליפות מוכרעת בצורה ספורטיבית."?
אתה מתכוון כשיבוא המשיח? הרי אצל יענק'לה שחר ההחלטה שהאליפות תוכרע בצורה ספורטיבית תבוא רק אחרי שהוא יחליט לקרוא את הManual, כלומר רק כאשר באמת לא נשארה אף אופציה אחרת.
עוד מעט תגיד שגם שמעון מזרחי יחליט שהאליפות (1) תוכרע בצורה ספורטיבית. מה זה פה? אנרכיה? אורדור מוסט זיין!

___
(1) בכדורסל למי שלא יודע.
מה קורה פה? 149710
אורדור מוסט? מי זה? ולמה אתה צריך להיכנס לו לתחתונים?
(הבהרה: סתאאם).
מה קורה פה? 149711
ידעתי שיקפוץ(1) איזה אזיאת וישים חיריק במקום בו אמור להיות שוא, אבל לא העלתי על דעתי שזאת תהיה גברת.

___
(1) חשבתי להוסיף אזהרה: "לא לקפוץ", אבל אז היה קם אותו יקה וטוען ששמו אינו לוליק.
מה קורה פה? 149712
אני דווקא שמתי קמץ במקום השווא. מה שאומר שאפילו אתה לא יכול לחזות הכול מראש. (נה).
[שנחתום את חילופי הדברים בשלב זה, לפני שנעורר עלינו את חמת העורך התורן?]
ודייק 149713
''אורדנונג'', לא ''אורדור''.
אם כבר אז כבר 149715
Ordnung muss sein.

מה קורה פה? 149730
אם אתה חושב שלקוראי האייל לוקח 30 שניות לקרוא את שלושת המשפטים הקצרים עד לבקשתך "להמתין", טעות בידך. עכשיו, מה אני עושה בעשרים השניות שנשארו לי?
מה קורה פה? 149731
את תמיד יכולה לכתוב תגובה מתחכמת.
האנשים הרגילים לישון בשקט הם הולכים 149695
אכן כל ממזר מלך. הייתי ממליץ שלפני שאתה מתעסק בכל מיני "האשמות" סהרוריות (או מה שזה לא יהיה שבו עוסקת ההודעה שלך), תלמד מעט על ההבדל החמקמק שבין כדורגל (התחום שבו עוסקת הודעתי לה הגבת) לבין כדורסל (התחום שבו עוסקת השאלה‏1 אליה קישרת).

____
1 ואני באמת מצטער ששאלתי שאלה שמישהו ידע לענות עליה, אין ספק שזה מוכיח את טענותיך מעבר לכל ספק סביר. בכל מקרה, אם כבר קישרת להודעה ההיא, הייתי רוצה לצטט את תחזיתי משם שניתנה ב-‏8 במרץ: "בכדורסל זה לא יעבוד, ולו בגלל העובדה שנפלנו לאותו בית עם בנטון", ולציין, לטובת מי שבמקרה פיספס, שאכן מכבי ת"א לא עלתה השנה לפיינל פור בשל הפסדה הכפול לקבוצת בנטון.
האנשים הרגילים לישון בשקט הם הולכים 149847
גם לי יש תחזית:
נהריה לא תזכה באליפות המדינה בכדורסל ולו בגלל העובדה שהיא מתמודדת עם מכבי ת"א בגמר.

כמה שאני גאון.
גם זה "על חשבון קוראי האייל"? 149860
לא, כי זה כבר מתחיל להיות ממש מביך. השוואתך - בנטון למכבי ת"א היא כמו מכבי ת"א לנהריה - פשוט מראה על חוסר הבנה מוחלט (אם כי אני מניח שיש לברך אותך על שהפעם לא כשלת בניסיון להבחין בין ענפיי הכדור השונים).

כבר התחלתי ממש לפרט כאן מדוע ההשוואה שלך היא מופרכת, אבל אז נזכרתי שאתה חובב של חידות טריוויה, אז הנה סוג של חידה:
מנה לפחות חמש עובדות המסבירות מדוע ההשוואה שערכת בין שתי התחזיות מהווה עלבון לאינטיליגנציה (רמז: העזר בתשובתך בפרמטרים כגון: תקציבי הקבוצות, השחקנים שעומדים לרשותה של כל אחת מהן, ההיסטוריה שלהן במפעלים הרלוונטיים, הציפיות מהן בתחילת העונה, העיתוי בו ניתנה כל אחת מן התחזיות ועוד). בהצלחה.
גם זה "על חשבון קוראי האייל"? 149870
בוא ננתח את התחזית שלך:

ההיסטוריה:
מכבי זכתה בעשור האחרון בגביע אירופה אחד,בנטון בשניים.

העיתוי שבו ניתנה התחזית:
לפני השלב השני, כאשר מכבי סיימה את השלב הראשון במקום החמישי מתוך שמונה במאזן של שבעה נצחונות ושבעה הפסדים, בנטון סיימה במקום הראשון עם אחד עשר נצחונות ושלושה הפסדים.

ציפיות בתחילת העונה:
מכבי רצו לבנות קבוצה לשנה הבאה, שבה הם אמורים לארח את הפיינל פור, כיון שלעומת השנה הקודמת 3 שחקני מפתח עזבו. אומנם הם קיוו להגיע לפיינל פור אבל הם לא ציפו לכך. בנטון הגיעו בשנת 2002 לפיינל פור, כיון שלא היו שינויים משמעותיים בסגל, ניתן להניח שהם לא ציפו לפחות.

השחקנים:
אודריך מול אדני...

מאמנים:
בלאט מול מסינה...

בוא נסכם שלהימור שלך היה סיכוי של 80 אחוז להתברר כנכון
ולהימור שלי יש 99 אחוז להתברר כנכון.
בוא ניתן לקורא האינטיליגנטי לשפוט עד כמה אתה יכול להתגאות בהימור שלך.
גם זה "על חשבון קוראי האייל"? 149928
אני לא מתכוון למנות את כל הכשלים בהשוואה שלך (התיחסות להיסטוריה לא רלוונטית, טעות בהבנת העיתוי בו ניתנה התחזית, התעלמות מפרמטר התקציב, ועוד).

בשורה התחתונה: אני לא יודע על סמך מה אתה קובע כי לתחזית שלי (שלא "התגאתי" בה, כידוע היא התממשה כבר מזמן ובכלל לא הזכרתי אותה עד שנתקלתי בה במקרה בעקבות הלינק שנתת) היה סיכוי של 80 אחוז להתברר כנכונה. להזכירך(?) 3 דקות לסיום המשחק המכריע של מכבי ת"א מול בנטון הוליכה מכבי ב11 נקודות, כאשר היו דרושים לה 14 ומעלה כדי להעפיל לשלב הבא. כל דמיון בין הקירבה הזאת (=התבדות התחזית שלי), לבין קירבתה של נהריה לזכות באליפות (=התבדות התחזית שלך), אפילו אם נתעלם מכל הפרמטרים הרבים האחרים, הוא כמובן מופרך לחלוטין, ודרוש - כפי שכבר כתבתי - חוסר הבנה מוחלט כדי לחשוב/לטעון אחרת.

בוא נסכם שלקרוא את צמד המילים "הקורא האינטיליגנטי" בהודעה פרי עטך, זה ללא ספק עניין משעשע.
הבסיס המדעי 149818
לאפקטיביות של שיטת ההשפעה-מתוך-עומק-הכר הוא שהצהובים כובשים (לרוב) לקראת סוף המשחק...
אני תוהה האם מישהו כאן יודע 149748
מי היה המנחה של מסיבת האוהדים המחרידה שמכבי ארגנו לעצמם, כמעט מתחת לבית שלי (על גדות נהר הרעל, ת"א המעטירה). זה שאוצר המילים שלו כולל את "אתם נהנים!" ו"איזה כיף!" ותו לא, ושהוגבר מעבר לכל פרופורציה.
פשוט הייתי רוצה לאחל לו מוות איטי בעינויים, זה הכל.

וגם, במחשבה שניה, לכמה מהאוהדים. אלה שהמשיכו לצפור בשתיים בלילה.
גורילות.
אני תוהה האם מישהו כאן יודע 149759
אל תדאג, בחוזרם למכוניות נענשו רבים מהם בדוחות חנייה של פקחים שהתרוצצו במרץ בין הרכבים, עם ברק בעיניים של ילד בחנות ממתקים.
זכורני שעבדתי פעם בחדר מיון ביום כיפור. הרופא האחראי שם ניסה להסביר לי מדוע צריך לרכז את כל שחקני ואוהדי הכדורגל במגרש ולירות בהם. גם שם הטיעונים היו קצת חלשים.
אני תוהה אם מישהו הספיק לקרוא את הודעתי הקודמת, שהלכה ללא שוב 149768
אז פעם בשנה האוהדים חוגגים אליפות- וכן, פעם בשנה הם עוברים את גבול הטעם הטוב כמעט מתחת לבית שלך. אבל למה מוות בעינויים? תן להם לחגוג. זה לא קורה כל יום.
שיחגגו אצלם בבית, לא אצלי. 149902
ולא ברשות הרבים.
ועוד דבר: פעם בשנה מתרחש מצעד הגאוה, גם הוא ממש מתחת לביתי. את המצעד אני מקבל בברכה, ביחוד כי, תאמינו או לא, הוא *הרבה* פחות רועש מהאוהדים (ואם כבר, גם יותר ססגוני). הוא גם מתקיים, באופן הגיוני למדי, בשעות היום, ולא בדיוק כשסחבק (ואתו רוב תושבי העיר תל אביב) רוצה לישון. באופן מפתיע הוא גם לא כולל צופרי מכוניות ודידי הררי.
מסקנה: אפשר לחגוג בלי להרוג.
נכון שאפשר לחגוג בלי להרוג 149909
אבל זה הרבה פחות כיף.
אני תוהה אם מישהו הספיק לקרוא את הודעתי הקודמת, שהלכה ללא שוב 149916
מה עוד, שזה לא פעם בשנה. הפעם זאת פעם בשבע שנים, אני גם זוכר שזאת היתה פעם ב13 שנים.
זה כמו גן חיות בלי מבקרים 149844
עפ''י הדיווחים בעיתונות, האיש שאתה מחפש הוא דידי הררי.
הדרך לליגת האלופות 160655
נפתחה, לא מי יודע כמה, כלומר יודע כמה: 1:0 לז'ילנה:
חבל 160657
בטח ההמ"ה לא הצליח להתאפק וצפה במשחק (ואני שואלת: בגלל בנאדם אחד מדינה שלמה צריכה לסבול?).
יותר גרוע 160664
לא צפה עד הדקה ה- 85 ואז נכנס רגע להציץ בתוצאה
160940
לא, לא, העונה החלטתי שתהיה לי קארמה טובה.
ובכלל, זה הרי מגוחך לחשוב שלעצם הצפייה או אי הצפייה שלי במשחק, ועוד באמצעות מכשיר הטלוויזיה, תהיה איזושהי השפעה על התוצאה הסופית.
(וכן, ראיתי את המשחק, בטח שראיתי, מכבי הפסידו לא? 'ססאמק).
איך הקארמה‏1? 162056
1 בלי שמץ ציניות, באמת.
Karma police, I've given all I can it's not enough 162095
האמת שראיתי את המחצית הראשונה, שהסתיימה בתוצאה זהה לתוצאת המשחק, ואח''כ עזבתי - בשל ''התחייבויות קודמות'' וללא כל קשר לאופן בו התנהל המשחק - ככה שאני לא ממש יודע איך הקארמה.
אבל עזוב, אני לא רוצה לדבר על זה.
חבל 160741
בהתחשב באלטרנטיבות (''לא נפסיק לשיר'', ''אסתי המכוערת'', ''קחי אותי שרון'') קשה לקרוא לזה סבל.
חבל 160744
בגלל הפסודו כדורגל הזה לא הראו אתמול פרק בסדרה להתחיל מחדש. רק בגלל זה טוב שמכבי הפסידו
המזל האמיתי הוא 160890
שערוץ 10 לא רכשו את זכויות השידור.
כך יכולנו לראות 24 במקום את העלובון שהוצג בערוץ 2 (שזה היה עלובון אני יודע כי קפצתי לשם בפרסומות).
''עידן שום היה פנטסטי'' 160941
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל, אחד, יצחק משהו, אמצע שנות ה90.

חבל שערוץ 10 לא קנה את זכויות השידור. אולי אז הייתה נחסכת מאיתנו הפרשנות המביכה של אבי כהן (שבכל מקרה הוא פרשן גרוע ועילג במיוחד), שבנו תמיר כהן‏1 פתח בהרכב מכבי ת"א.

1"העבירה של תמיר כהן הייתה נהדרת".
''חבל, באמת, שלא זכינו לחיות בעידן הזה'' 161090
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 211719
לאחר שניצחה את ריאל מדריד 83:72.
המשחק נערך בשרלרואה שבבלגיה, מול אולם מלא אוהדים באדום.
הפועל שלטה ברוב שלבי המשחק למעט הרבע הראשון שנגמר בתיקו 15:15, והצטיינה בעיקר ברבע השלישי בו הבטיחה את נצחונה. הצטיין במיוחד קלי מקארתי.
ירושלים באה קטנה ויצאה גדולה.
במקביל, הודחה מכבי ת"א מהמשך משחקי גביע המדינה בכדורגל לאחר שהפסידה בפנדלים (בעיטות עונשין) לבני סכנין.
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 211721
ושכחתי לציין:
כל זה, בלי שום עזרה מאלוהים.
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 211761
ועכשיו, בקשת עזרה ממישהו שהתענינותו בכדורסל לא גדולה מספיק, ולא קטנה מספיק. פעם (כשעוד התעניינתי באמת), החיים היו פשוטים: היו שלושה גביעי אירופה (לאלופות, למחזיקות גביע, וקוראץ'), בסדר חשיבות זה. אחר כך היה בלגן בפיב"א, ואז אני כבר לא בטוח מה נהיה. עכשיו פתאום גביע יול"ב נהיה רלוונטי לנו. אז בקצרה: מה זה יול"ב, מה זה גביע יול"ב, עד כמה הוא נחשב, ובפרט ביחס לשני המפעלים שלפיינל-פורים שלהם הגיעו מכבי והפועל ת"א? ח"י תודות.
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 211764
מקורות שמתיימרים לדעת דבר או שניים מסרו לי שגביע יול''ב הוא המפעל השני בחשיבותו, ומאורגן בידי אותו גוף שמארגן את גביע אירופה לאלופות, שהוא - אכן, ניחשת - יול''ב.

לגבי המפעל של הפועל ת''א לא נמסרו לי פרטים ברורים. שאלתי העלתה רק צרור רטינות וכחכוחי גרון מלווים בהערה קצרה שהוא לא שווה הרבה.

אני בטוח שהאממ''ה יפרט יותר.
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 211832
יול''ב היא התארגנות של הקבוצות החזקות באירופה, בחסות התאחדויות הכדורסל של איטליה וספרד, אשר ביקשו להתמרד כנגד שלטונה של פיב''א. הפועל משתתפת במה שנשאר ממפעלי פיב''א - יורופליג - שנחשב לחלש אפילו מגביע יול''ב.
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 212086
ואני מעוניין לדעת מה זה יול''ב ומה זה פיב''א
הפועל ירושלים זכתה בגביע יול''ב בכדורסל 212122
שאל את דוד ג.

ULEB
FIBA

דה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים