יתוקן עלון המוצר ''חיזוקית'' 1497
בעקבות תחקיר העיתון "ידיעות אחרונות", בו נחשף כי המוצר "חיזוקית של הדס" נטול כל סגולות מרפא, ישנה היצרן את העלון לצרכן המצורף למוצר ואת הוראות השימוש.

לטענת "ידיעות אחרונות", מדובר בממתק פשוט, המיוצר בקו הייצור של חברת "עלית" בנצרת, והוא מכיל אכיניצאה ותמציות טעם וצבע. ד"ר הרמן כהן, שעמד בראש המחקר, הסתייג מאוד מהכתרת המוצר כמחזק את המערכת החיסונית ומונע תחלואות. פרופ' שמעון פולק, ראש המחלקה לאימונולוגיה קלינית ואלרגית מהפקולטה לרפואה של הטכניון, אמר כי מדובר באחיזת עיניים: "אין עדות מחקרית לכך שאיזושהי תרופה או תכשיר יכולים למנוע מחלות ויראליות ולהשפיע על המערכת החיסונית".

העלון של "חיזוקית של הדס" יתוקן ויוסרו ממנו המילים "לשימוש בשעת הצורך" ו"מינון", המשמשות להוראות רפואיות, כמו גם עצם יחוס סגולות המרפא.
קישורים
YNet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

איזה כיף, אני מגיב ראשון 150919
על סגולות הריפוי של האכיניציאה כבר דנו פעם: תגובה 121466
יחוזק עלון המוצר "תיקונית"! 150927
ללא כותרת 150936
הרמאים והפרירים לא נגמרים ,אבל איפה נמצאים אלה שאמורים להגן עלינו,,,,,
למה דווקא הם? 150977
מעניין למה נטפלו דווקא למוצר הזה. אנחנו מוצפים במוצרים ש'מחזקים את המערכת החיסונית' והבלים פסאודו מדעיים אחרים. מה עם השמפו שמכניס ויטמינים לשערה ו'מזין' אותה עד השפיץ?

ומה עם כל הגישה מהמאה ה-‏19 ש'טבעי' הוא 'טוב' ו'מלאכותי' הוא רע.
אגב, מלחמה במחלות היא דבר מלאכותי. סיגריות, לעומת זאת, מופקות מצמח טבעי.
למה דווקא הם? 151025
היום ראיתי על אוטובוס פרסומת ל"טיהורית", שהוא מוצר שמבטיח לטהר את הגוף מרעלים, ולסייע בהורדת המשקל ב"עד 5 ק"ג".
שתי הערות חשובות: א. הורדת המשקל תלויה בתוכנית דיאטה ופעילות גופנית שמצורפת למוצר. דה.
ב. "עד 5 ק"ג" כולל גם 100 גרם.

והכי חשוב, כמובן - "ללא מרשם רופא!". הידד.
הצטרפות מקרים 150982
ב-ד-יוק היום המליץ לי הרופא (!) לקחת "חיזוקית".

מסקנה: לעולם לא אהיה חזקה יותר (ומישהו חייב לפטר את הרופא הזה, ומהר).
הצטרפות מקרים 150983
האם חזקה יותר פירושו שלא יוכלו לזרוק אותך לבריכה? תגובה 106404
הצטרפות מקרים 150985
''חזקה יותר'' פירושו שאני אוכל לזרוק א ו ת ם לבריכה...
הצטרפות מקרים 151022
אני חושב שזו תהיה החלטה נמהרת (הפיטורין, כלומר). כמו בנושא ה''קח שני אקמול וחזור אלי מחר,'' הפניה לחיזוקית יכולה להיות עניין של שימוש באפקט הפלסבו. השאלה היא, האם זה כל מה שהרופא המליץ. אבל זה כבר עניין פרטי, ואני בטוח שמי שמעוניין יוכל לפנות אליך באופן אישי ולברר, מבלי להטריח את כ-ל האייל.
151132
אין הבדל עקרוני בין "חמרים טבעיים" לבין "תרופות". בשני המקרים מדובר במולקולות שיש להן השפעה ביולוגית. לעתים קרובות לא ידוע מנגנון הפעולה המדויק של התרופה או החומר ומסתפקים בהוכחה סטטיסטית שיש לו אפקטיביות.

דווקא היבלת של יוחנן הקדוש, שהוזכרה קודם, היא דוגמה לחומר טבעי שיש לו השפעה אנטי-דכאונית מוכחת. זהו אחד מנוגדי-הדכאון הנפוצים ביותר בגרמניה, שניתן באופן סדיר על ידי פסיכיאטרים שם. התמצית, המופקת משורש הצמח hypericum, מכילה מספר מולקולות פעילות שאחת מהן היא קרובת משפחה (מבחינה כימית) של קבוצה ותיקה ומוכרת היטב של תרופות אנטי-דכאוניות. חלק מהחוקרים שבדקו את הצמח טוענים שההשפעה הרפואית המיטבית ומיעוט תופעות הלוואי נובעים משילוב של מספר חמרים פעילים המצויים בשורש, שמשלימים זה את השפעתו של זה על מערכת העצבים.

ה- hypericum מוכפש על ידי חברות תרופות מסיבה פשוטה: אי אפשר לעשות ממנו כסף. אין אפשרות לרשום פטנט על חומר טבעי ולכן לחברת תרופות, שמטרתה היא רווח כספי ולא טובת החולה, לא משתלם להשקיע במחקר של תרופות טבעיות. אגב, זו גם אחת הסיבות העיקריות למיעוט המחקרים בנושאי רפואה משלימה (למשל על הקשר בין יוגה ומדיטציה לבין הפגת מתחים והורדת לחץ דם) - מפני שאין לאף חברת תרופות אינטרס כלכלי להוכיח קשר כזה. בכלל, במחקר הרפואי המגמה כיום היא של תלות הולכת וגוברת של חוקרים בחברות התרופות. התוצאה היא הכוונת המחקר לנושאים שיש בהם תועלת כלכלית לגורמים מסחריים ולא לכלל הציבור.

כמובן שכל זה אינו גורע מהצורך להוציא מחוץ לחוק שרלטנים שמבטיחים ניסים ונפלאות ללא כל תמיכה עובדתית. ניסיתי רק לומר שלפעמים חומרים טבעיים יעילים אינם נחקרים לעומק מסיבות שאין קשר בינן לבין בריאות הציבור.
151133
האמנם אי אפשר לרשום פטנט על חומר טבעי? איך זה מסתדר עם המשפט הראשון בתגובתך?
151146
מפני שחומר טבעי הוא חומר המצוי בטבע, למשל בעלים או בשורש של צמח. אי אפשר לרשום פטנט על משהו שכבר קיים.
PATENT PENDING 151150
אלעד, אבל נדמה לי שאתה טועה. אפילו על גנים אפשר לרשום פטנט, הלא כן?
האם יש עורך פטנטים בקהל?
פטנטביליות* 151157
סעיף 3 לחוק הפטנטים קובע מהי אמצאה כשירת פטנט:
"אמצאה, בין שהיא מוצר ובין שהיא תהליך בכל תחום טכנולוגי, שהיא חדשה, מועילה, ניתנת לשימוש תעשייתי ויש בה *התקדמות המצאתית* - היא אמצאה כשירת פטנט".

סעיף 5 קובע מהי "התקדמות המצאתית":
תקדמות המצאתית היא התקדמות שאינה נראית כענין המובן מאליו לבעל-מקצוע ממוצע על סמך הידיעות שכבר נתפרסמו, לפני תאריך הבקשה, בדרכים האמורות בסעיף 4".

באופן כללי ניתן לומר כי ניתן לרשום פטנט גם על חומר טבעי ‏1 אם התגלו תכונות חדשות שלא היו ידועות קודם, כאמור בסעיף 5 הנזכר.

יש לציין כי אמנם קימת בעייתיות רבה ברישום פטנט על חומר טבעי שכן לא ניתן למנוע את השימוש בחומר הטבעי, למטרות שנעשו בו עוד קודם לרישום הפטנט ‏2.

________________
1 כמו גם על חומר מלאכותי שהיה ידוע קודם אולם נתגלו בו תכונות שלא היו יודעות קודם לכן.
2 נניח שמצאת כי דבש מרפא סרטן. לא תוכל למנוע מאנשים להשתמש בדבש רק בגלל ש"תופעת הלוואי" היא ריפוי הסרטן‏3
3 אלא אם כן מדובר בתהליך אחר - למשל דבש שעובר תהליך חימום מיוחד - ואז תוכל למנוע את השימוש בתהליך.

*אפילו לא על קצה המזלג
391103
גם על אקמול ואספירין אי־אפשר לרשום פטנטים. ובכל־זאת חברות תרופות מצליחות לעשות מהם כסף.

חוץ מזה: סוף סוף יש ב־pubmed משהו שמזכיר את cite-seer:

לא ברור לי, אם כך, מחיר החיזוקית 151210
אם אכן מדובר בממתק פשוט המכיל אכיניציאה, מה גורם ל"הדס" לדרוש עבור בקבוקון קטון שכזה עשרות שקלים???
האם תיקון עלון החיזוקית יכלול גם תיקון המחיר?
ופרט לשאלה חשובה זו, ברצוני לתרום גם את דעתי הכנה: בזכות פראייריות כמוני הדס מרוויחה.
הבהרה: מחיר החיזוקית 151303
צר לי להביא כאן אמת פשוטה: מחירו של המוצר נקבע על ידי הביקוש ולא על פי עלות הייצור.

המחיר לצרכן נקבע על פי המירב שהצרכן מוכן לשלם (על פי הערכת המוכר). כמה עולה להפיק מים קדושים בברכת הבבא ברוך?
הבהרה: מחיר החיזוקית 151404
יש גם עלויות נלוות לעלות הייצור של חומרי הגלם - מחירם של הרבה מוצרים בתחום הקוסמטיקה למשל, מגלם גם את עלויות האריזה המהודרת והפרסום האינטנסיבי.
הבהרה: מחיר החיזוקית 151488
ובכל זאת, המחיר נקבע רק על פי הביקוש.

ההוצאות שציינת משמשות להעלאת הביקוש.
קצת יותר מסובך 151518
המחיר משפיע על הביקוש ולכן הוא נקבע כך שהפונקציה - (מחיר פחות עלויות) * ביקוש במחיר היא מקסימלית.

למשל - אם עלות היצור של 'נוירוטית' (במלרע) מבית הדס היא שקל לכדור עדיף למכור 501 כדורים בשני שקל על פני אלף כדורים בשקל וחצי.

יש כמובן עוד פרמטרים - תחרות, מיצוב וכו', אבל זה לדיון אחר.
לגמרי לא אפקטיבי? 152056
מתוך כתב העת Archives of Internal Medicine מחודש מרס השנה:

Over 30 clinical studies and in vitro studies have been published about Echinacea to date. Though clinical data are limited, E purpurea may decrease symptom severity of the common cold and may decrease the number of colds when taken prophylactically, and E pallida root extract may decrease the duration of symptoms of the common cold. More conflicting data exist about Echinacea angustifolia, and while some clinical data suggest it may decrease symptom severity of the common cold, some show it may not.
לגמרי לא אפקטיבי? 152084
אתה בטוח שלא היה צריך להחליף את הניק שלך ב"מדור פירסומי?"
אני חושב שבשלב הזה מעט מאוד פרסומים מעורפלים וחסרי קישור מהסוג שרשמת יריצו אנשים לקנות "חירתותית פורטה" בבתי המרקחת.
May the force be with you 152086
המילה הכי שכיחה בהודעה שלך היא "may". הייתי יכול גם להוסיף it may decrease the duration of draught seasons או may decrease inflation rates בלי להסתכן בכלום.
לגמרי לא אפקטיבי? 152095
may = לא היתה מובהקות סטטיסטית (מילון הז'רגון הרפואי לחוקרים צמאי פרסום)
הוא שאמרתי 152108
חיזוקית זהב 153997
ב-‏4 שנים האחרונות, בתקופת החורף, מנובמבר עד אפריל, נהגתי לצרוך 2 כדורים ביום - חיזוקית זהב - למניעה. במשך כל 4 השנים, הייתי מצטננת כפעמיים בשנה, לכל הצטטננות היתה מתמשכת 2-3 ימים בלבד, ובצורה קלה, של נזלת והתעתשות. לא הייתי מגיעה למצבים של שעול, ליחה ןצריבה בחזה, כפי שהיה קורה לי בעבר, כשלא השתמשתי בחיזוקית. בעבר ההתקררות היתה מתארכת ולפעמיים נמשכת כשבועיים עד להחלמה מלאה. השנה בעקבות בפרסומת שאסור ליצרוך אכניצאה במשך תקופה ארוכה, הפסקתי את לקיחת החיזוקית במרץ. לפני כשבועיים התקררתי חזק, לקחת מיד חיזוקית בכמות של 4 כדורים ביום, כפי שמתבקש בזמן מחלה, ותוך יומיים וחצי הרגשתי מצויין. בשנתיים האחרונות אחותי וחבר נוסף , בהמלצתי, משתמשים בחיזוקית ומרוצים מאד, כך שכולנו עוברים את החורף בקלות !!!!!!
חיזוקית זהב 154003
גם אם נניח שאין לך קשר לחברה, הרי שההסבר הפשוט ביותר למה שתיארת הוא אפקט הפלציבו.
חיזוקית זהב 154009
הבאת מדגם של שלושה אנשים ללא קבוצת ביקורת. מה ניתן לעשות עם הנתונים האלה?

אגב, אני לא משתמש בחיזוקית, ואני מרוצה מאד !+!+!+!+!+!
חיזוקית זהב 154031
לא רק אתה יובל! גם אני לא משתמשת בחיזוקית, וכבר שנים שאני לא סובלת מהתקררויות בחורף. עם זאת, מדי חורף אני מעשנת סיגריות, וגם 3-4 חברים שלי מעשנים כל חורף ולא סובלים התקררויות. זה חייב להיות בגלל שסיגריות מחזקות את המערכת החיסונית. מה, לא?
שאל ת'אייל 157376
מישהו מכיר מוצר (אנזים? הורמון?) שנקרא Q10? מה תפקידו בכוח, והאם (ומתי) כדאי לקחת מוצר כזה הנמכר כ"תוסף מזון"?
שאל ת'אייל 157594
זה קוֹ-אנזים שזה כמו אנזים אבל עם קוֹ בהתחלה.
שאל ת'אייל 158725
בעבר המליצו לי עליו כדרך לתיקון בעיית מטבוליזם (אתה מכיר את אלה שכל הזמן נורא קר להם?). ניסיתי למשך מס' חודשים - לי זה עזר ככוסות רוח למת והמחיר היה גבוה מדי.
טויטע באנקעס 160059
לי עשו פעם, כילדה, טיפול בכוסות רוח. כלומר, לא "פעם", אלא במשך כשלושה שבועות (?), בעקבות דלקת ריאות. מעבר לזה שזו היתה חוויה מעניינת, זה לא עזר. הן לא עוזרות גם לחיים, לא רק למתים. והן משאירות על הגב עיגולים כחולים לזמן מה (כמו סימני מכות, אבל בצורת פתח הכוס).
שאל ת'אייל 158728
גם הקמבוצ'ון? 181744
"חברת ‘ד”ר גרין’ מבטיחה בפרסומות שפטריית הקמבוצ'יון שלה מסוגלת לחולל נסים ונפלאות: לחזק את המערכת החיסונית, להגביר את עמידות הגוף בפני סרטן, לסלק רעלים מהגוף ולטפל באלרגיות אך רופאים בכירים קובעים: אלה הן הבטחות ללא כיסוי ‘ד”ר גרין’ טוענת שמוצריה באישור משרד הבריאות - אך המשרד מבהיר: אין כל ביסוס מדעי לפעילות החומרים והחיידקים במוצר, וקיימים דיווחים על הרעלות כתוצאה משימוש בתערובת זו"

לא רק החיזוקית לא מחזקת 287956
ניסיתי גם את ה- B12 של חברת הדס, ולאחר שימוש של חודשים במוצר ובדיקת דם - רמת ה- B12 שלי הייתה עדיין באדמה! בקיצור - חרא של תוסף!
לא רק החיזוקית לא מחזקת 287959
בדרך כלל חוסר B12 נובע מבעיה בספיגת הויטמין בשל הפרעה במערכת העיכול, ולכן מתן של B12 דרך הפה לא יכול לתקן את הבעיה. מומלץ לקבל B12 בזריקות.

יוצא מכלל זה הוא חסר B12 אצל אנשים שאינם מקבלים אותו כלל בדיאטה שלהם – טבעונים קיצוניים, אלכוהוליסטים כרוניים וכדומה. אצל אלה החסר באמת נובע מאי צריכת B12, ומתן דרך הפה יכול להספיק.

לעתים הפרעה בספיגת B12 היא זמנית, ולאחר זמן המצב משתפר. במקרים כאלה יש נטיה למטופל לזקוף זאת לזכות תוספי המזון.
הכל שאלה של מינון! השוו מוצרים 344562
בהשוואה בין מוצרי חברת פרוטק, שקיבלתי עליהם המלצה של אנשי מקצוע לבין מוצרי חיזוקית לילדים הסתבר לי שבמנה יחידה של פרוטק קיד פלוס (סירופ) יש 300 מ"ג אכיניצאה, 300 מ"ג פרופוליס וזאת לעומת 6 מ"ג מכל אחד מהחומרים הללו שאפשר למצוא במנה יחידה של חיזוקית. במילים אחרות: ילד צריך לאכול 50 סוכריות חיזוקית כדי לקבל כפית אחת של פרוטק. בעיני זאת אחיזת העיניים האמיתית.
בנוסף: שיווק של מוצר בריאותי לילדים בתוך תערובת שוקולד, עם אבקת קקאו, מהווה סתירה פנימית. השוקולד ידוע כמזיק לבריאותם של ילדים, הוא משפיע על התנהגותם, מוריד את רמות הסידן ומקשה על ספיגת סידן בגופם ואף פוגם בשיניים ומעודד רביצת מזיקים במערכת העיכול. זה לבדו צריך להוות אות אזהרה.
באשר לאכיניצאה ופרופוליס:
לאכיניצאה ופרופוליס אין סגולות ריפוי. אלו הם חומרים המסייעים למערכת החיסונית להתגבר על התקפות מבחוץ. התועלת השולית לכל אדם משתנה בהתאם לנקודת המוצא של המערכת החיסונית שלו. מנסיוני עם 3 ילדים - שניים הפיקו מתוספים אלה תועלות ממשיות בתקופות מסויימות. השלישי פחות נזקק לתוספים כאלו. בכל אופן, התועלת הממשית היא בשימוש לאורך זמן ולא רק בזמן מחלה. כלומר, במקרה שלנו אחת צריכה לכסות את עונות המעבר והשני צריך לכסות את החורף - מאוקטובר עד אפריל.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429844
"כל מה שאמרתי בזמנו על ׳חיזוקית של הדס׳ שמכרה אשליות - אני אומר גם על פרוטק‭,"‬ אומר פרופ׳ שמעון פולק, ראש המחלקה לאימונולוגיה קלינית ואלרגיה במרכז הרפואי רמב"ם והפקולטה לרפואה של הטכניון. "לדבר על מניעת מחלות חורף זה אחיזת עיניים, כי אי אפשר למנוע מחלות ויראליות. מניעה פירושה מתן אנטיביוטיקה לזמן ממושך, דבר שיוצר רמה מתמדת של החומר האנטיביוטי בדם שמחסל את החיידק. אם יצליחו להוכיח שמוצר טבעי יכול למנוע מחלה ויראלית - זה יהיה גילוי מהפכני‭."‬

אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429846
לעומת זאת נתקלתי באיזו ידיעה שאכינציאה כן מועילה במשהו. לצערי אינני זוכר איפה.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429878
זה היה בכתבה שעסקה בדרכים לשיפור הזיכרון.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429920
פרוטק זה פאסה. היום כולם בעניין של אקטימל.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429923
אקטימל הזכיר לי שביום שישי ראיתי בחנות הספרים את הספר של ד"ר אריה אבני "שוטי החלב". אבני סבור שהמחלבות שוטפות את מוחנו בדיבורים על סידן במוצרי חלב בעוד המקור הנכון יותר והבריא יותר לסידן הוא חסה, טחינה וכו'. הראיון של שרה ליבוביץ' דר איתו התפרסם פעמים(!) ב-nrg.

פעם אחת במדור ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/520/700.html
וביתר רצינות, במדור כושר ובריאות: http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/520/700.html
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429958
פנינה קטנה מהראיון איתו: "יש מה שנקרא תבונת אלוהים, שהיא חזקה יותר מכל מחקר ונגד זה אין מה לעשות".
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429959
ועל העובדות שהוא מביא יש לך תובנות?
(האם העובדה שאדם הוא דתי פוסלת ממצאים שהוא מעלה?)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429964
עובדות? את מתכוונת להבחנה המבריקה שהג'ירפה לא שותה שוקו ובכל זאת לא סובלת מאוסטאופרוזיס? הגישה של הדר' הנכבד היא "אל תבלבלו לי את המוח עם מחקרים, המטופלים שלי מוכיחים את ההיפך", וזאת הגישה של כל השרלטנים (במודע או לא) שאני מכיר. הייתי ממליץ לו על דיקור באוזניים, זה מועיל לצלילות הדעת.
(הצחקת אותי ואת משפ' וישנה)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430003
אתה שופך את הג'ירפה יחד עם המים. אבל אתה מקרה אבוד, אז לא מתווכחת איתך.
הודעה בריש גלי 430009
מה שנשפך שם היתה ג'יפה, לא ג'ירפה.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429970
נראה שצריכת חלב-פרה בגיל הינקות עלולה להניע תהליכים חיסוניים שסופם סכרת-נעורים, בתנאי שמצויים גם הגורמים הגנטיים המתאימים.

ציטוט מהתקציר של המאמר השני:

In humans the primary trigger of insulin-specific immunity is a modified self-antigen, that is, dietary bovine insulin, which breaks neonatal tolerance to self-insulin.

מצד שני נראה שיש מחקרים המצביעים על קשר הפוך אצל מבוגרים (וסכרת type 2, כמובן).

עד כמה שאני יודע, יש הסכמה כללית שלתינוקות ממש קטנים (נניח, מתחת לגיל שנה) כדאי להימנע מחלב-פרה, אבל על מה שקורה אחר-כך הדעות מאוד חלוקות.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 429989
אני נוקטת בדעה ששורש הדמוניזציה של החלב באוכלוסיות מסוימות (פוזלת לכיוון ברקת, שמכירה אנשים כאלו) קשורה לכך שרגישות ללקטוז היא נפוצה יותר משהיה מקובל להניח, ויש אכן לא מעט אנשים שחלב ו/או מוצריו לא עושים להם טוב.
מכאן ועד לאסור אותו על כלל האוכלוסיה יש מרחק רב ביותר.
גם רופאת הילדים שלנו טוענת שההמנעות ממוצרי חלב בעת הצטננויות שהורים רבים נוקטים בה היא מיותרת. אם הילד רגיש ללקטוז בודאי שתוספת הליחה בעית הצטננות לא תועיל לו. אבל רוב הילדים לא רגישים (והבן שלי אישית חי על חלב, חלב וזהו בעצם עד שהוא מחלים. כי זה מה שטעים לו כשהוא חולה).
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430002
אני לא צריכה להכיר אף אחד - מספיק לי לשתות כוס חלב ואני חוטפת כאב בטן והרגשה ''חלבית'' איומה (ניסוי שלדאבוני הכריחו אותי לחזור עליו יום יום בילדותי, מתוך אמונה שחלב זה טוב).

תסכימי איתי שלהביא לידיעת הציבור מקורות לא פחות טובים לסידן, זה שירות טוב. בכל מקרה כדאי לצרוך מתוך ידע ועל בסיס התנסות אישית (כי גם טחינה יכולה להיות אלרגן. לעומת זאת עדשים ועלים ירוקים - לא ידועים ככאלה).
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430027
מבלי להתייחס לדעות של הרופא ההוא ומבלי לחוות דעה אם חלב הוא טוב או מזיק, תפסתי שאחת הבעיות העיקריות עם החלב היא שהמבוגרים מכריחים ילדים לקבל כמויות הרבה יותר גדולות ממנו, מאשר ממזונות אחרים.

כשאמא רוצה שהילד יאכל בשר, עוף, אורז או כל מיני דברים אחרים, היא לא מגישה לילד מנה בנפח של 200 מ"ל מהמזון הרצוי. לעומת זאת זה נראה לאנשים טבעי שילד אמור לשתות כוס חלב שלמה, שיכולה להגיע, עפי"ר, לנפח של כ-‏180-200 מ"ל ואפילו יותר (כוסות הפלסטיק הגבוהות, הצבעוניות). וזאת בנוסף על עוד בעיה: מזונות אכילים אפשר לאכול יותר מהר או יותר לאט, לפי הקצב של הילד. אבל כשמדובר בכוס עם משקה הנחשב למזון - חלב - מטבע הדברים, מבוגרים רבים מצפים שהילד "ישתה אותה כבר, נו!", ובייחוד בבוקר, כשממהרים לגן - ואיכשהו זה תמיד צריך לצאת יותר מהר ממזונות שאותם אוכלים, ובמספרי לגימות גדולים יותר, במכה אחת, מאשר מספרי נגיסות או "ביסים", מהמזונות שאותם אוכלים ולא שותים. (עכשיו יש לי נטיה חזקה לכתוב "תחשבו על זה", כמו שמישהו כתב באיזה דיון לפני כמה ימים, וצחקו עליו. אבל באמת - תחשבו על זה :-P . מה שילדים צריכים לפעמים לעבור אצלנו, המבוגרים, אפילו כשיש לנו רק כוונות טובות וטהורות...)

ידידה שלי שגם כן מאמינה עד היום, כמו שהאמינו במשפחה שלך, שחלב הוא נורא חשוב, נהגה ללחוץ על בתה לשתות כוס שוקו כל בוקר לפני ההליכה לגן, והתהליך תמיד היה מלווה בכאבי בטן, בחילות והרבה פעמים גם בהקאות. יום אחד סיכמה ידידתי עם בתה שיעשו "ניסוי", כדי "להתרגל" לטעמו של החלב (או השוקו, ליתר דיוק): היא התחילה לתת לילדה כל בוקר חצי כוס שוקו, ובחרה בכוס קטנה. את החצי השני היתה הילדה שותה מתישהו במשך היום אחרי שחזרה מהגן. כל הבעיות עברו ולמעשה עד כמה שאני יודעת, הסידור הזה נמשך עד היום. מסתבר שזה לא ש"חסר לה האנזים", לא שהיא "לא יכולה לעכל חלבוני חלב", וכל הפרשנויות המוכרות, אלא זה פשוט היה יותר מדי בבת אחת - דבר שבד"כ לא קורה עם שום מזונות אחרים.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430004
אגב, מה זה "לאסור אותו על כלל האוכלוסייה"? היה כזה דבר?
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430070
שאני אפנה אותך ל10,000 העמודים הרלוונטים ב"באופן"? או לחילופין לרופא המתלהב כלשהו שצוטט למעלה (ושאליו התכונתי).
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430074
תני הפניה אחת, אין צורך ב-‏10,000 :-)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430140
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?מוצרי_חלב...
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430079
בחייך. מישהו אמר "לאסור"? אולי גם להוציא מחוץ לחוק?
מדברים על "להפסיק להמליץ בכזאת התלהבות".
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430057
הקישור הראשון לא נפתח.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430036
זהו, שלפחות מהצורה שהדברים מוצגים במאמר, הם לא נראים כמו "ממצאים", כלל וכלל, אלא כמו שגעון לדבר אחד, או, במקרה הטוב, כמו דעות אישיות המחוזקות בתחושות בטן ובשברירי דברים שהוא קרא פה ושם.

"יש בארץ כ?25 אלף חולים ואם לא יהיה חלב לא תהיה סוכרת נעורים. יש על זה מחקרים בכל העולם" - איזה מחקרים? הוא לא קרא באייל ולא יודע שאם אתה טוען ל"מחקרים", אתה צריך להביא אילו שהם סימוכין ולא לדבר באויר? :-)

"ג'ירפה" - נשמע משכנע, אבל עם כל הכבוד, זה לא מחקר ולא ממצא.

"אם אריאל שרון היה מגיע לרופאה המצ'וקמקת של אמא שלי היא היתה נותנת לו אספירין ועד היום הוא היה עומד על הרגליים. בגלל שהוא ראש ממשלה הוא קיבל טיפול מתקדם ואיפה הוא נמצא היום כולם יודעים." - נו באמת, זה "ממצאים", או שזאת דמגוגיה נוראה מהסוג שהיה משאיר אותנו בימי הביניים עם תוחלת חיים של ימי הביניים, לו אנשים כמו ד"ר אבני הם שהיו מנהלים את העניינים?
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430080
אני לא באה להגן על שמו של אותו מלומד. מעניין אותי מה יש לאיילים לומר על הטיעונים ה"חוץ-מערכתיים" בנושא הזה, כפי שהם נחשפים באתרים כמו NotMilk, והתשובה היא כנראה "כלום".
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430124
כדי לגבש עמדה על עניין כזה צריך לחקור את הנושא בצורה יותר יסודית מאשר לעיין באיזה אתר או שניים. אותי, אישית, זה לא מספיק מעניין מאחר ואינני שותה חלב בכלל.

מה דעתך על תוספת CoQ10 לדיאטה, במיוחד אצל נוטלי סטטינים? האם את בעד כוס מיץ רימונים אחת ביום נגד סרטן הערמונית ופגעי סוכרת? מה העמדה שלך בקשר לקפסולת מגה גלופלקס לשחזור סחוס שנפגע עם השנים, אבץ לחיזוק הזכרון, מיץ חמוציות למניעת דלקות בדרכי השתן, מיץ נבטי חיטה לשמירת הנעורים, תה טיבטי להפחתת לחץ הדם, כמויות עצומות של ויטמין C למניעת מוות בכלל או אבקת קרני קרנף להגברת האון? בקלות רבה אני יכול לצרף לינק לאתר שממליץ לך על כל אחד מאלה (אולי חוץ מהקרנפים), כולל סיפורי הצלחה מעוררי השתאות ואפילו אזכור של מחקר אחד או שניים שמוכיח את הטענה, או לפחות לא סותר אותה באופן מוחלט. ולא הזכרתי בכלל שיטות כוללניות כמו הומיאופטיה, חוקנים, צמחונות, כירופקרטיקה, רייקי, רפלכסולוגיה, דיקור, וודו ועוד תשעת אלפים ומשהו אלטרנטיבות.

בשביל זה אני משלם מסים: כדי שמומחים יבדקו את הטענות האלה, ואני אפעל בהתאם לקונצנסוס שלהם. האלטרנטיבה פשוט בלתי אפשרית.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430128
חוקנים זאת שיטה כוללנית? אז זה מה שעושים בה? - חוקנים וזהו? (כל החיים או שרק תקופה מסויימת?)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430131
הנושא די מגעיל, אבל התכוונתי לסוג של חוקן עמוק במיוחד שאמור לנקות לך את כל המערכת (להערכתי עד הגרון) ואתה עושה אותו תקופתית. ראיתי על זה סרטון מלבב שעשה רק טוב לדיאטה שלי.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430154
תודה, אין צורך בקישור לסרטון :-)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430209
איפה אפשר להשיג קרני קרנף? האם ניתן להשקיע בהן?
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430231
תודה. חיזקת את טענתי ב תגובה 430080 .

(אגב, מיץ חמוציות עובד, לא למניעה אלא לטיפול במקרים קלים. מה הקשר להומיאופתיה או רייקי?)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430246
שמחתי לעזור.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430316
טענות נגד דוקטור רוברט כהן מ-NotMilk

אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430320
תודה, לא ידעתי על זה (אם כי מדובר באתר טבעוני, כך שאני מניחה שלגבי חלב פרה דעותיהם דומות לשל כהן).
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430314
תנובה סילקה את הספר של ד"ר אבני מהמדפים בחנויות הספרים? יש לזה איזה אישוש באיזה מקום, חוץ מהטענה של אבני עצמו?
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430428
ודאי שיש לזה אישוש - אתה מוזמן לחפש את הספר של ד''ר אבני על המדפים בחנויות הספרים
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430431
מצד שני, אסור לשכוח שהד''ר אבני סילק את שקיות החלב של תנובה מחנויות הספרים.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430435
לא הבנתי. (אולי בעלי החנויות סילקו את הספר לטובת ספרים עם יותר סיכוי להימכר ולפרנס אותם?)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430445
הגלילי משתעשע.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430699
אתמול ראיתי את הספר על מדפי ''צומת ספרים'' בצומת סגולה.
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430753
ואני רואה אותו כמעט כל יום על מדפי ''סטימצקי'' בשינקין (בעיקר כי אף אחד לא קונה אותו. כי הוא מתלהם ומשעמם, אני מניחה. אבל אם אני לא אחזיק אותו, יוצא שהרופא הנכבד צודק בטענות הנרדפות שלו, ולא הייתי רוצה לתת לזה יד. קשה, קשה.)
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430808
אף אחד לא קונה אותו כי אתם לא מקדמים אותו! :-P
אל תשכח לקחת פרוטק? מותק - אין סיבה 430805
נו, אז תנובה לא עשו עבודה מושלמת. מכאן לקפוץ למסקנות חפוזות, באמת.
בעניין יעילותם של תוספי מזון 433021
Then-FDA Commissioner David A. Kessler testified that supplements should be treated much the same as drugs. But his rational arguments carried little weight with senators. The supplements industry ended up with the right to make all kinds of claims about their products without proof, and sales took off. The only supplements with unqualified support are calcium and vitamin D for women at risk of osteoporosis, folate for pregnant women, and fish oil, containing omega-3 fatty acids, for lowering cholesterol and blood pressure. Multivitamins, taken by more than half of all adult Americans, have been largely dismissed by the National Institutes of Health.
(from http://www.businessweek.com/print/magazine/content/0...)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים