טחנות הצדק טוחנות 1505
רק שלוש שנים וחצי לקח למערכת המשפט הישראלית לדון בדו''ח התנועה של איזי נבו. עכשיו הוא מגיש למערכת המשפט דו''ח תנועה משלו. סאגה משפטית בארבעה חלקים.
פרולוג

בתאריך 14.01.00 נהגתי בגרוטאה בת 18 מסוג דיהטסו שרייד שהיתה פעם אדומה. לצידי ישבה מי שהייתה אז חברתי והיום מתפקדת כאשתי. נסענו על כביש 71 (עפולה־גבול ירדן) ובצומת עם כביש 90 (אילת־מטולה), פנינו ימינה. בתחנת האוטובוס, כ-‏40 מטר אחרי הצומת, עמד שוטר שסימן לנו לעצור והודיעני כי לא צייתתי לתמרור עצור שהיה בצומת. על העובדות האלו לא הייתה מחלוקת. שאר הפרטים היו אמורים להתברר בבית המשפט.

חלק א', ובו רס"מ קלרה מודה בטעות

אחרי ויכוח של כרבע שעה עם השוטר שבו אני טוען שכן עצרתי וזוגתי שתחייה תומכת בעמדתי, הסתיים הויכוח במילים, "ניפגש בבית המשפט" ובטופס לתשלום קנס על סך 190 ש"ח. רק בבית, כאשר קראתי בעיון את הדו"ח, גיליתי את המלכודת שהשוטר טמן לי. בתחתית הטופס, תחת הכותרת "דברי הנהג/ת" כתב השוטר את המשפט המפליל: "אני חושב שעצרתי". לו הייתי מתבקש לחתום על הדו"ח הייתי מן הסתם קורא אותו בעיון ומסרב לחתום. אבל השוטר לא לקח סיכון וכתב בעצמו בהמשך ל"חתימת המקבל/ת" את המילים: "נמסר ביד".

התיעצתי עם עורך דין והחלטתי לבקש להשפט. שלחתי את הבקשה למשטרה והמתנתי. להפתעתי, לא עברו חודשיים וקיבלתי זימון לבית המשפט בנצרת עילית לתאריך 27.06.00. שקלתי לבקש את העברת הדיון לאזור המרכז, אבל לא רציתי לגרום לדחייה של ההליך המשפטי.

ביום הדיון התייצבתי בבית המשפט. מסתבר שלא מספיק להגיע לשם, צריך גם למצוא את התובע המשטרתי ולדבר איתו. התובעת, רס"מ קלרה שמה, היתה נחמדה מאוד, אבל לא הצליחה בשום אופן למצוא את התיק. אחרי כשעה היא נשברה וכתבה על גב הדוח: "27.6.00 - הדו"ח לא הוגש לבימ"ש. רס"מ קלרה".

חלק ב', ובו עוברים לטבריה

לא עבר אפילו חודש בודד והגיע זימון חדש, הפעם לבית המשפט בטבריה. כנראה שהדו"ח נשלח לשם מאיזושהי סיבה. התאריך שנקבע הפעם היה כנראה הקרוב ביותר שהיה ניתן למצוא - 12.07.01 - בעוד שנה. רשמתי לפני את התאריך והמשכתי בחיי. במרץ 2001 נסעתי לדרום אמריקה, וכשנוכחתי סביב יוני שלא אחזור בזמן למשפט, ביקשתי מאבי שיפנה למזכירות בית המשפט ויבקש עבורי דחיה של חודש. מזכירות בית המשפט הסבירה שהנושא לא בסמכותה ועליו לפנות לשופט, שידון בבקשה ביום המשפט בלבד, ויחליט על־פי שיקול דעתו אם לאשר את הדחיה, או לראות באי התיצבותי הודאה באשמה. אבי כתב פניה מנומסת לשופט הנכבד ובמהלך חודש יולי הגיעה החלטת השופט: "לדחות ליום 1.11.01".

ביום המיועד הגעתי לבית המשפט ושם התובע המשטרתי ניסה לסגור עסקאות טיעון עם הנאשמים. בדרך־כלל ההצעה היא "תודה, ונסגור על הקנס המקורי בלי הצמדה." לפעמים הוא מציע במקום שימוש בסלולרי נהיגה ביד אחת, או במקום מהירות מופרזת נהיגה לא זהירה. הרוב מסכימים. אני לא.

כבוד השופט סבאג חנא יושב בדין. מתחילים הנאשמים המיוצגים על־ידי עורכי דין - אלו המקרים הקשים, נהיגה בשכרות, גרימת מוות, גרימת נזק, נהיגה ללא רשיון וכד'. הנאשם תמיד מסכן, אתמול התחיל עבודה חדשה, זקוק לרשיונו כמו נרקומן לסם, מפרנס יחיד ל-‏20 נפשות, עבר סבל אישי שלא ישוער וכל מה שתמיד חשבתם שעורכי דין אומרים. כולם מודים. השופט רחמן בן רחמן, שולל על תנאי, אוסר על תנאי, נותן קנסות בתשלומים ל-‏120 יום.

אחרי כשעה וכ-‏20 נאשמים, השופט מודיע שהוא עובר לדון בתיקים של חסרי היצוג המקצועי. אשה אחת מסרבת להודות שנהגה בנתיב השמאלי שלא על מנת לעקוף. השופט מפציר בה להודות ומבטיח לה את הקנס המקורי בלבד. מזהיר, שאם לא תודה ויהיה משפט עם עדויות וראיות, היא עשויה לשלם עד פי עשר מהקנס המקורי. היא משתכנעת, מודה ומקבלת את הקנס המקורי.

רק אני לא מודה. השופט מפציר, מוכן לתת לי הנחה מהקנס המקורי בגלל "עינוי הדין" שבזימון לנצרת, מזהיר שגם השופט הוא רק בן־אדם ועלול לשגות ולפסוק כנגד הצד הצודק. אני מסרב להודות בעבירה שלא ביצעתי. השופט נאנח ומורה על קביעת מועד לדיון. הוא אומר לי להביא איתי בפעם הבאה עדים וראיות לחיזוק טענותי. אני מודה לו וחוזר הביתה. הלך עוד יום עבודה.

חלק ג', ובו עושים אותו דבר בדיוק

עברה עוד שנה, ובית המשפט ממלא פיו מים. התקשרתי למזכירות ונאמר לי שבימים אלו יוצאים זימונים למשפטים שהחלו בשנה שעברה. ואכן, תוך מספר ימים הגיע זימון, שוב לבית המשפט בטבריה, לתאריך 19.12.02, והפעם בפני כבוד השופט אטרש שאהר.
היה מדובר ביום ה', אז הזמנתי לי ולזוגתי שתחייה צימר בגולן, לקחתי יום חופש ונסענו לטבריה.

התברר, שכבוד השופט סבאג חנא כבר לא נמצא, וכל התיקים שהיו ברשותו יעברו הקראה נוספת. שוב הלכתי לתובע המשטרתי, הוא מתמקח עם כל הנאשמים ורואה אותי, ניצוץ נדלק בעיניו: "אין על מה לדבר איתך, נכון?" הצעתי לו לסגור את התיק ואני אוותר על תשלום הוצאות משפט. הוא צחק. כולם צחקו.

אצל השופט, אותם עורכי דין, אותם תיקים, אותם טיעונים, אותם שכנועים וכולם מודים. רק אני לא. סיפרתי לשופט שזאת הפעם השלישית שאני מתייצב להקראה. השופט שאל אותי אם זה כדאי לי. אמרתי לו, שרק יום העבודה שלי שווה הרבה יותר מהקנס ועוד לא דיברנו על הוצאות הנסיעה, אבל זה עניין עקרוני. אני לא מוכן להודות בעבירה שלא ביצעתי. השופט נאנח ופסק להעביר את התיק לכבוד השופט פורת להצגת ראיות במועד שיקבע.

סוף השבוע בגולן היה נהדר. הכל זרם וירד שלג. מזל שיש סיבה לנסוע לפעמים לצפון.

חלק ד', ובו שבים לנצרת

עברו ארבעה חודשים והגיעה הודעה. כבוד נשיא בית המשפט, תאופיק כתילי, מורה על העברת התיק לבית המשפט בנצרת. עבר עוד חודש והגיע הזימון לתאריך 04.06.03, ושוב למטרת הקראה של כתב האישום.

כתבתי מכתב לנשיא בית המשפט תאופיק כתילי ובקשתי אותו לבטל את הזימון ולקבוע מועד להצגת ראיות. יום לפני התאריך הגיעה התשובה: הבקשה נדחית.

התיצבתי בבית המשפט, אצל כבוד הנשיא כתילי. מסתבר שלשעה 9:00 זומנו עברייני תנועה, עברינים פליליים ועצורים שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרם. הנשיא מתחיל כמובן מהפלילי. בעלים מכים, עסקים חסרי רשיון, גניבות קטנות וכו'. דקה או שתיים לדיון, בדרך־כלל התובע והסנגור כבר סגרו ביניהם את הפרטים ובית המשפט רק מאשר וקובע את גובה הערבות או הקנס. רק קרוב ל-‏10:00 מגיע התובע המשטרתי של תיקי התעבורה. כרגיל התמקחויות, הפעם הרוב מסרבים. מתברר שכל המוזמנים הם כמוני, סרבנים עקרוניים, לחלקם זו ההקראה החמישית, והם לא מוותרים. רובם מהאזור, חלקם מובטלים, הם לא מפסידים יום עבודה ולא אכפת להם למרוח את המשפט על פני 4-5 שנים. הטריק של שכתוב תגובת הנהג מתגלה כנפוץ. אחד שנעצר על מהירות מופרזת בשעה שזחל ב-‏40 קמ"ש על שולי הכביש אמר לשוטר "בהיסח הדעת עצרת את הרכב הלא נכון" והשוטר כתב "תגובת הנהג/ת: בהיסח הדעת".

ב-‏10:45 לאחד מעורכי הדין נמאס והוא מתפרץ ושואל את השופט מה עם תיקי התעבורה שזומנו ל-‏9:00. מתחילים תיקי התעבורה. אחרי שמסיימים עם המקרים המיוצגים על־ידי עורך־דין, הנשיא חוזר לפליליים.

ב-‏11:30 מתפרץ אחד הנאשמים של תיקי התעבורה וצועק על השופט. השופט מזמן אותו, אבל התובע המשטרתי לענייני תעבורה נעלם. הנשיא שולח פקיד לחפש אותו, הנאשם קצר הרוח מנצל את הבמה ושולח כתב אישום חריף נגד המשטרה, נגד בית המשפט ונגד המדינה. הנשיא מנסה להרגיע אותו, ולבסוף מציע לו את ביטול כתב האישום. הנאשם מסרב ודורש שהתובע יהיה נוכח. לבסוף התובע נמצא ומצטרף לדיון. הנשיא מודיע לו שהוא יבטל את כתב האישום. התובע לא מוחה. הנאשם מודה לו ומאחל לו חג שבועות שמח. אחר כך עוד אחד לא מיוצג, גם כאן הנשיא ספק מציע ספק מורה לתובע לבטל את כתב האישום. המקרה הבא, התובע נראה עצבני, הנאשם גם, הם מתווכחים, הנשיא קובע במקום דיון בראיות בעוד עשרה ימים. עכשיו אני.

הנשיא מציע לי להודות בכניסה לא זהירה לצומת. התובע מסכים. גם אני. 75 ש"ח קנס תוך 60 יום, אין נקודות.

אפילוג

אז מה היה לנו? ארבעה ימי עבודה, 1100 קילומטרים נסיעות, ביטול הניקוד, והורדה של הקנס מ190 ש"ח של שנת 2000 ל-‏75 ש"ח של שנת 2003. שווה?

אולי. שתי הנסיעות האחרונות היו ברכב של מקום העבודה, אני לא עובד לפי שעות, כך שחצי יום עבודה במקום יום עבודה שלם לא מפחית לי מהמשכורת ובפועל הפסדתי רק שני ימי עבודה. אם הייתי מבקש להעביר את התיק לפתח תקווה, לא הייתי מפסיד אף יום עבודה והוצאות הנסיעה היו זניחות.

מסקנה: בקשו תמיד להשפט על עבירות תנועה. במקרה הכי גרוע, השופט יציע לכם להודות ולשלם את הקנס המקורי בלבד. במקרה היותר טוב תשיגו עסקת טיעון על עבירה קלה יותר וזולה יותר. במקרה הכי טוב, הביורוקרטיה תאבד את התיק שלכם או תייאש את השופט עד כדי ביטול כתב האישום. נסיעה נעימה.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יפה מאד וכל הכבוד 152465
על ההתמדה והנחישות.

נהניתי (ונראה לי שגם אתה, קצת...)
אני לא מבין על מה המהומה? 152484
מיד בפרולוג אתה אומר "על העובדות האלו לא היתה מחלוקת". אז אולי אני לוקה בהבנת הקריאה?
אני לא מבין על מה המהומה? 152489
הוא מודה שהשוטר הודיע לו כי לא ציית לתמרור עצור שהיה בצומת.
הוא לא מודה שלא ציית.
אני עדיין לא מבין על מה המהומה 152721
מצטער אך זה לא מספק אותי (כפול, כי ציפיתי שאיזי יענה, אבל לומשנה).

כתוב: "[השוטר] הודיעני כל לא צייתתי לתמרור עצור שהיה בצומת. על העובדות האלו לא הייתה מחלוקת".

אתה לא רוצה להכנס לניתוח מסובך של המשפט הדי פשוט הזה, לא? אם כן, תפאדל.

אני מבין ממנו שמלכתחילה איזי לא חלק על תוכנה של הודעת השוטר.

אם כך, נראה לי שאת הסאגה המתוארת (לא מי יודע מה מקורי, אגב, אם יסלח לי איזי), אפשר להכתיר במושג שאני שואל ממקום אחר
Designer Don-Quixotic (אם רק תראה לי איך לכתוב את זה בעברית).

תודה וסליחה.
אני עדיין לא מבין על מה המהומה 152733
לדעתי המשפט של איזי דו-משמעי. הוא בטח לא פשוט. ליתר דיוק, הוא חד משמעי, ומשמעותו היא מה שהתכוון איזי: אין מחלוקת על כך שהשוטר הודיע לו X. אבל משתמע ממנו בצורה חזקה, ולכן מבלבלת, שלא היתה מחלוקת על *תוכן* ההודעה של השוטר. רק ההקשר הכללי של הסיפור מבטל את ההשתמעות הזו. לדעתי, ניסוח לא אידאלי מצד איזי, אבל לא שווה פתיל ארוך...
מטחנת הצדק 152487
כשזה קרה לי, שלחו אותי לקרוא את ''מיכאל קולהאס''.
מסקנה מוזרה 152488
אם זמנך יקר לך והדו''ח אינו על סכום גבוה, נדמה ששווה לשלם (למרות שאני מודה שגם אני נשפטתי בעבר על דו''ח (ועוד דו''ח חנייה) ויצאתי זכאי, בזבוז זמן מוחלט)
מסקנה מוזרה 152500
דוחות חניה זאת אופרה אחרת. אני באופן עקרוני לא משלם אותם. נדמה לי שעד היום זרקתי לפח כחמישה מהם, כמעט כולם של עירית תל אביב.
תמיד מגיע אחרי שנה בערך מכתב רשום עם עותק של הדוח. עד שלא מקבלים את הדוח בדואר רשום, מבחינה חוקית, כאילו לא קיבלת את הדוח. (למעט מסירה ביד ישירות מהפקח ואפילו אם הרכב נגרר ושוחרר על ידך) גם אותו אני תמיד זורק. עד עכשיו לא קרה שקיבלתי התראה נוספת ונדמה לי שאחרי שלוש שנים בלי נקיטת הליכים כלשהם, חלה התישנות.

תזכור גם, שתשלום דוח על עבירת תנועה, כמוהו כהודאה וכהרשעה. אם יום אחד תעשה חו''ח תאונה או תעבור עבירה חמורה ללא ברירת קנס, לפני השופט יוצגו גם הרשעותיך הקודמות, מה שעלול להשפיע על גזר הדין החמור ממילא.
עדכון דוחות חניה של עירית ת''א. 394630
עד היום אשתי ואני קיבלנו כ-‏5 דו"חות חניה מעירית ת"א. 2 מהם הגיעו לבית בדואר רשום, 2 נוספים הגיעו בדואר רשום לחברת הליסינג אחרי שעברתי לרכב חברה. מכולם התעלמתי.
השניים הראשונים חזרו אלי עם הודעת עיקול על חשבון הבנק ושולמו בתוספת של 50%.
אחד מהשניים הבאים הגיע אלי בדואר רשום כשנה וחצי לאחר העברה. נסיון לערער בטענת התיישנות נכשל כאשר עירית ת"א טוענת שבמקרה של רכב ליסינג תקופת ההתישנות היא שנה עד להודעה לחברת הליסינג ושנה נוספת החל מהסבת הדו"ח על שמי. הדו"ח שולם (בסכום המקורי כשנה וחצי לאחר העבירה).
הדו"ח האחרון לא הגיע אלי, אבל הגיעה התראה לפני עיקול חשבון הבנק ודרישה לתשלום הקנס ועוד 50%. דרשתי לראות את הקבלה על משלוח ההודעה הראשונה בדואר רשום ואחרי שבועים קיבלתי הודעה על ביטול הדו"ח.
את המסקנות תסיקו לבד.
הכל בראש 152494
פרינציפים זה דבר בעייתי בחיי היום יום העמוסים. סחתיין על הזמן וההשקעה, אבל המלצתי דווקא היא להתייחס לשוטר בצומת שקונס בקנס בסדר גודל המדובר כאל "כוח עליון":
כמו מחלה, או רהיט שנשבר בגלל הילד - צריך להוציא את הכסף הנדרש ולומר לעצמך משהו כמו SHIT HAPPENS.
הכל בראש 152502
ראה גם התגובה לאייל הגולה.
זה תלוי בנסיבות. לפני כשנתיים פניתי שמאלה בצומת T. הכביש שממנו באתי הוביל לאתר בניה, (כיום השכונה החדשה של גבעת שמואל) והצומת היה מלא חצץ וחול. כ50 מטר אחרי הצומת עצר אותי שוטר וטען שהפניה אסורה. אמרתי לו שאין שום שלט שאוסר את הפניה שמאלה בצומת, השוטר טען שהיה כזה, אבל מישהו (אולי הקבלן שבנה שם) העלים אותו. הוא נתן לי דוח על חציית קו הפרדה לבן, למרות שלא היה ניתן לראות בצומת חלוקה כלשהי לנתיבים. למחרת חזרתי למקום וצילמתי את הצומת פעמיים מזוויות שונות, פיתחתי ושלחתי ערעור למשטרה. אחרי חודשיים קיבלתי דחייה של הערעור וטופס תשלום חדש עם אופציה לבקש להשפט.
שילמתי.
למה?
א. עילת הדחיה: -"ניתן להבחין בקו ההפרדה." כן, עם זכוכית מגדלת ובתנאי שאתה יודע שהוא נמצא שם.
ב. עובדתית, חציתי קו הפרדה לבן, אפילו אם לא היה ניתן להבחין בו.
ג. ידעתי טוב מאוד שמתחת לחצץ ולחול יש קו הפרדה לבן ושלפני יומיים היה בצומת שלט שאוסר על פניה שמאלה.
לדעתי, דוקא במקרה הזה היה לי סיכוי טוב לזכות במשפט, אבל מן הסתם זה לא היה משתלם והפעם גם לא היה עניין עקרוני.
אחד, לא חשוב מאיזה עדה 152503
אתה יקה במוצאך? בכל מקרה כל הכבוד.
ועוד שאלה,כל השופטים בצפון ערביים?
אחד, לא חשוב מאיזה עדה 152518
הרעיון של המאמר היה לפתח דיון על מערכת המשפט, על הסחבת, על חוסר התאום, על היחס הסלחני לאשמים וגם על כך שיש (יחסית) הרבה שופטים ערביים.

אני חצי יקה.
כן רק היום בזול ומחרתיים על הסכין,על הסכין 152531
אני אמור לנחש?
טוב,מהתאור שלך עולה רושם שנקלעת לבאזאר מזרחי למרות שקיווית לערוך קניות בשוק של באזל.

חצי יקה?זה מסביר למה לא הלכת עד הסוף...
(אני מודה שבתור רבע יקה הייתי מגיע אפילו פחות רחוק)
כן רק היום בזול ומחרתיים על הסכין,על הסכין 152551
ואני, בתור יקה שלם, לא יודע איך הייתי נוהג
פשוט מהסיבה שאינני נוהג.
אחד, לא חשוב מאיזה עדה 152525
לא.
שופט בית משפט לתעבורה בעכו הוא השופט בכר. אנטיתזה למתואר במאמרו של איזי.
מהפעמיים שישבתי באולמו התרשמתי כי הוא קשוב לדברי העדים (והנאשמים), אינו נחפז ''לסגור עיניין'' ולעבור לתיק הבא, אינו מקבל אוטומטית את דברי התביעה ועדיה, ואינו מהסס שלא להחליט במקום, אלא לשקול בעיניין, ולקבוע מועד אחר לפרסום ההחלטה (ללא חובת נוכחות).
אבל בסוף הודית 152511
לו דבקת בעקרונותיך עד הסוף המר, הייתי מבין ללבך.
מכיוון שלבסוף הודית בְאשמה, נראה לי שהפסד ימי העבודה הוא קשה מדי.
אבל בסוף הודית 152519
הודיתי בעבירה עמומה וקלה - כניסה לא זהירה לצומת, במקום בעבירה חד משמעית ויותר חמורה - אי ציות לתמרור עצור.
גם אני קיוויתי להגיע למשפט עם ראיות, לחקור את השוטר על דוכן העדים, להתווכח עם התובע, אבל אחרי כל כך הרבה זמן וכל כך הרבה נסיעות, הלהט ירד.
אולי אם הייתי מתפרץ על דוכן הנאשמים, מוחה על עינוי הדין, מספר על ימי העבודה ומרחקי הנסיעה, השופט היה מבטל לגמרי את כתב האישום, אבל את הנעשה אין להשיב.
אהממ.. 153721
כוונתך היא שאם היית צועק יותר על דוכן הנאשמים היו לדעתך מבטלים לחלוטין את כתב האישום?
אני היחיד שנראה לו נורא עצוב שכתבי אישום בבית משפט מוכרעים על פי יכולתו של הנאשם לצעוק?
שלוש שנים 152513
עדיין נלחמים עם מס הכנסה הישראלי על החזרים משנת 2000. הידעתם? כשחברה נסגרת ולא שולחת לעובדים את הטופס של מס הכנסה, העובדים לא זכאים להחזר מס. החברה לא קיימת ואין עם מי לדבר, והעובד מוצא עצמו במצב בלתי אפשרי - לא רק איבד את מקום עבודתו, אלא גם את החזרי המס (ומדובר על עשרות אלפי שקלים). מסוג הדברים שמוציאים אותי מדעתי.

אני לא יודעת אם הסיפור של איזי אמור לעודד או שמא לדכא - האם הוא מראה כי ניתן לנצח במלחמות בביורוקרטיה הישראלית, או שמא הוא מראה שכדאי לוותר, כי בסוף כולם מוותרים?

יאוש.
שלוש שנים 152514
לא מספיק להגיש את תלושי המשכורת? (הם מכילים אותו מידע, בעקרון, פרט לאישור החברה שלא היו תשלומים נוספים).
שלוש שנים 152543
ניתן לפנות לרואה חשבון או לחברת רואי החשבון שיצגה את החברה ז"ל ולהוציא ממנה 106 (זה מה שעשיתי מתישהו בשלהי 2001).

בהצלחה
שלוש שנים 152587
תודה. לו רק היו הדברים כל-כך פשוטים. החברה נמחקה מעל האדמה, רואה החשבון נעלם כלא היה, והכי כיף זה שמס הכנסה ר"ג ומס הכנסה ירושלים לא מדברים זה עם זה.

מה שהורג אותי זה שהכל ממוחשב, לא? ז"א, אם למישהו יש הכנסה נוספת עליה הוא משלם מס, זה יופיע איפשהוא באיזשהוא מחשב, לא? הטענה של מס הכנסה, שהם לא יכולים לדעת שהאיש הנדון לא עבד בעוד עבודות, ממש מרגיזה. אם מישהו צריך לדעת, הרי זה הם. כאילו עידן הטלקומוניקיישן דילג עלינו לגמרי. לכולם יש מחשבים על השולחנות, אבל הם נועדו בשביל היופי.
שלוש שנים 152615
האם פניתם ישירות למס-הכנסה? לפעמים עדיף לעשות זאת דרך רו"ח/עו"ד.
both 152716
לשבור את השיא שלי, 152563
את צריכה עוד שש שנים (ושלושה חודשים).
לשבור את השיא שלי, 152576
עד שקיבלת את הכסף, או עד שהתייאשת?
פעם הייתה לי סבלנות 152609
עד שקיבלתי את הכסף, כולל הצמדה, ללא ריבית, ללא החזר הוצאות (ובמקרה שלי, המדינה לא מוכנה לדבר עם אזרחים ישירות, כך שהייתי חייב לשכור עורך דין), ללא תשלום הלנת שכר.
שלוש שנים 153277
מספיק להגיש את תלושי המשכורת ובתנאי שמופיע באחרון שבהם פדיון ימי חופשה.

למה צריך פדיון ימי חופשה?
כדי שבמס הכנסה יקבלו את הטענה שאכן זה החודש האחרון שעבדת בחברה.
ומה עושים אם אין לך יתרת ימי חופשה?
- למס הכנסה פתרונים.
ואם פדית את כל היתרה חודשיים לפני סוף העבודה?!
- יכול להיות שאפשר להגיש חלק מהתלושים ולהיות עבריין מס. אבל יכול להיות שהם מספיק ממוחשבים כדי שזה לא יעבוד. אני לא הייתי מנסה.
שלוש שנים 153278
עוד וישנה?
כן 153279
עייני בפתיל המתחיל בתגובה 138616
עוד וישנה 153280
תודה. נעים להכיר.
עוד וישנה 153287
מה זה עוד וישנה אחד, כאשר דיון 1471(1) מוקדש כולו לוישנה?
___
שכותרתו "דרך שיר, דרך וישנה".
למה הסכמת ? 152515
לאנשים לפעמים קורה שהם נאבקים על עניין בגלל עקרון גם אם נגרם להם הפסד, ואת זה עשית.
אבל למה נשברת בסוף ?
אחרי כל כך הרבה תלאות, למה לא המשכת עד הסוף ? זה החלק הכי מפתיע בסיפור.
למה הסכמת ? 152523
ראה גם תגובה 152519.
כנראה שהתעייפתי. יתכן שאם הייתי מבקש להעביר את המשפט לאיזור המרכז, לא הייתי מוותר והולך עד הסוף, אבל פשוט נמאס לי מהנסיעות , מהזימונים לבוקר וההמתנה עד הצהריים לדיון, מההתמקחויות עם התובעים, מהשאלות "למה אתה צריך את זה?" של המשפחה והבוסים בעבודה.
יתכן שפשוט מיציתי את החוויה.
למה הסכמת ? 152524
חוצמזה, היית גם צריך לחשב את תקופת ההמתנה לפירסום מאמרך ב"אייל", שזה כמעט אותו סיפור מתמשך... :)
ועוד צד עצוב 152528
שעולה מן הכתבה (כאילו שלא חשדנו בכך כבר קודם), הוא שהתעקשות הפרט על צדקתו נהיתה (או שמא היתה תמיד?) לוקסוס השמור לאלה שיכולים להרשות זאת לעצמם.

והביקורת כאן אינה כלפי איזי נבו.
ועוד צד עצוב 152534
זה מאוד נכון ובפרוש אחת מהנקודות שקיוויתי שיעוררו דיון כאן.
מעבר לעלות של ימי העבודה והנסיעות (שכאמור הייתה יכולה להיות נמוכה יותר אם הייתי מבקש העברה של הדיון לאיזור המרכז) השופט הראשון שבפניו עמדתי, איים/הזהיר שבמידה והמשפט יגיע לשלב ההוכחות, הקנס עשוי להיות עד פי עשר מהקנס המקורי. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת סיכון כזה.
בנוסף, על הזימון לדיון בבית המשפט כתובה אזהרה/איום שבמידה והנאשם לא יתייצב למשפט, יראו אותו כמי שהודה באשמה, והעונש עשוי להיות גם מאסר בפועל בנוסף על הקנס. אני לא יודע אם זה איום ממשי, אבל הוא כתוב על נייר רשמי של בית המשפט.
ועוד צד עצוב 152541
זה ממש מרתיח, המינימום שאפשר לעשות זה לספק עם הזימון, גם שובר נסיעה, כמו במילואים. אם תמצא אשם, שיוסיפו את זה להוצאות המשפט.
שיטות דומות 152579
מעניין לראות כיצד אותה שיטה ניבזית פועלת בצורה דומה במקומות שונים בעולם.
מניסיונות דומים באפריקה, אר"הב, אנגליה, ואוסטרליה אני יכול להעיד שהמישטרה ובתי המשפט פועלים בדיוק באותה שיטה...טירטורים!
הניחוש שלי שזו המצאה בריטית שהם הנחילו ל"ניטיבס".
לא נורע...לפחות אנחנו ב"חברה טובה".
שיטות דומות 152588
נשפטת באפריקה, ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה?
שיטות דומות 152596
כן...מה לעשות.
עברין תנועה סדרתי.
עובדה 152652
היום (יום ד') ב - 20:30 עובדה: "בחזקת חף מפשע"- על מערכת המשפט ואנשי ציבור כנאשמים או במילים אחרות "לאן נעלם מבחן בוזגלו?" צריך להיות מעניין.
האזרח הקטן משלם בגדול 152676
שמע, הייתי איתך לכל אורך הדרך: צחקתי במקומות הנכונים, הזלתי דמעה (בסתר כמובן) כשהיה צריך. אפילו החזקתי לך אצבעות לקראת הסיבוב האחרון, אבל זאת המסקנה שלך? בקשו להישפט ותעמיסו על המערכת?

כל אדם הוא חף מפשע עד אשר הוכחה אשמתו. זכות יסוד זו מעניקה את הפריבילגיה לכל אזרח, באשר הוא, ולא משנה מה עברו הפלילי, להעמיס על המערכת הציבורית את נטל הוכחת האשמה. היא הצריכה להביא ראיות והיא אשר צריכה להראות מעל ספק סביר שהאזרח אשם. אפילו האזרח יודע כי הוא אשם מותר לו לכפור בכתב האישום ואין הדבר עולה כדי עדות שקר. אבל מכאן ועד קריאה (נרגשת?) לכלל הציבור להעמיס על המערכת? להגיש בקשה להישפט בכל מקרה, שמא הבירוקרטיה תביא לזיכויו? אני מקוה שברור לך – ואינני בקי במיני חישובים כלכלים ובכלל – כי כל אחד נוסף שמבקש להישפט גורם לכך שאתה ואני נשלם מכיסנו את עלויות המערכת, הגם אם בסופו של יום הוא יצא אשם וישלם קנס לאוצר המדינה.

אין אני מתכוון להטיל, חס ושלום, דופי לא בך ובכמותך. אין אני אומר כי אינך זכאי להגיש בקשה להישפט. אדרבא, כל אחד כאמור זכאי שתוכח אשמתו. כל אחד זכאי לומר לשלטון: אתה אומר שאני אשם? תוכיח.
אין לי גם ספק, לפחות באופן שהמאמר נכתב, כי באמת ובתמים האמנת כי אינך אשם. אין לי גם ספק, כי כוונתך טובה וכי אתה רוצה להצביע על תחלואי המערכת תגובה 152518. אכן, המערכת איננה רוחצת בניקיון כפיה. אשמים השוטרים, שמגישים, גם, דוחות בלתי מוצדקים עד בלתי מוצדקים בעליל; אשמים התובעים המשטרתיים שאינם גמישים דים ומאמינים יתר על המידה באותם שוטרים; אשמה גם מערכת המשפט, על הסחבת, על חוסר האיכפתיות לאזרח, על הרצון, היותר מידי עז, לסיים תיקים ומה יותר מהר. הכל נכון. האם כל זה מצדיק קריאה להעמיס על המערכת רק בשם אותו "צדק"? סבורני שלא. אין צדק בכל מחיר. אין צדק ויהי מה, אף אם יחרב העולם. הגשת בקשות להישפט תמיד, כפי שכתבת, בסופו של יום ובמבט קצת יותר רחב, לא תעזור, גם לאותו נהג – כמוך – שמחפש את הצדק.

ושוב, אדגיש. אינני מטיל דופי במעשיך או בכוונתך.
האזרח הקטן משלם בגדול 152710
אני קורא לנהגים לא לראות בדוח של שוטר שניתן (לדעתם) שלא בצדק "כוח עליון" אלא לבקש להשפט, אפילו אם הסיכויים נמוכים וגם אם לכאורה הטרחה וההוצאות של המשפט עולים על הקנס המקורי. אם המערכת עמוסה ולא מסוגלת לדון בצורה הראויה בדוח שניתן שלא בצדק, (לדעת הנהג) זה לא אשמת הנאשם ואם הוא יכול לנצל זאת על מנת להמנע מהרשעה וענישה, הרי מה טוב.
אני ודאי לא חושב שצריך לבקש להשפט על כל דוח, ולראיה תגובה 152502.
האזרח הקטן משלם בגדול 153129
הרווחת את הנקודות אני בכ''א מאמין הפעם לשוטר
איזי, אתה מלך! 153170
גם אותי תפס שוטר תנועה בטענה שלא עצרתי בתמרור עצור. כמובן שכן עצרתי, אבל לי לא היו עדים להוכיח זאת. מה שכן, פחדתי מאוד להגיע לבית משפט ולשמוע איומים כמו "בהוכחות תקבלי פי עשרה". התוצאות של השתפנותי היו הגדלת האוברדראפט ב- 190 ש"ח, ו-‏4 נקודות שהביאו לקורס.
בפעם הבאה אני לא אוותר כל כך בקלות (מה גם שלא היו גוררים אותי לנצרת).
שווה או לא - שאלה ערכית 153263
שווה או לא - שאלה ערכית התלוייה בהשקפתו האישית של כל אדם.

חלק יגידו כדאי היה לשלם את הקנס לפי הברירה, וחלק יגידו להילחם עד הסוף.

שאלתי אליך היא איך אתה מרגיש, אחרי שהפסקת את המלחמה באמצע הדרך, והאם - מבחינתך הסוביקטיבית - כדאי היה המאמץ, אם בסופו-של-דבר לא יצאת זכאי, והמערכת הענישה אותך בדרך אחרת.
שווה או לא - שאלה ערכית 153271
לא הכל נמדד בכסף או בתועלת אישית.
אני מרגיש הקלה שזה נגמר.
אני שמח שיצאתי בזול יחסית למה שהיה עלול לקרות. (קנס פי 10 מהקנס המקורי)
אני מרוצה שלא הודיתי בדבר שברור לי שלא עשיתי. (זה אולי חיפוש תירוצים מתחת לשטיח, אבל כניסה לא זהירה לצומת זה דבר סובייקטיבי ובסה"כ אם הייתי עוצר בצומת, ממתין כמה שניות וממשיך, אני מניח שהשוטר לא היה עוצר אותי)
אני מאוכזב שאחרי כל כך הרבה זמן וכל כך הרבה טרחה, לא הצלחתי להביא לתוצאה של זיכוי, למרות שלדעתי היה לי סיכוי. (וכמובן סיכון)
אני חושב שמשהו במערכת המשפט הישראלית דפוק מיסודו. התחושה הזאת מאוד התחזקה אצלי בעקבות ההחלק השלישי של "רשיון להרוג" ששודר לפני מספר ימים.
שפיטה ערבית וחרדים 153392
תגיד, לאור ריבוי השופטים הערבים, ראית דתיים או חרדים נשפטים שם?
הרי כעקרון עשוייה להיות להם בעייה הלכתית עם שופט לא יהודי בארץ ישראל.
שפיטה ערבית וחרדים 153393
כן ולא. חלק מהנאשמים היו עם כיפות, אבל למעט עורך דין אחד עם מגבעת, זקן וחליפה, לא ראיתי חרדים.
אף אחד לא ביקש את פסילת השופט או העברה של התיק לשופט אחר.

מישהו שמע אי פעם על בקשה לפסילה/העברה בגלל הדת או הלאום של השופט?
לא ידעתי שאתה כותב ב אייל 153543
מה קורה איזי.זה עודד.חבר של דורון קוגן
לא ידעתי שאתה כותב ב אייל 153545
היי עודד,

אל תשאל מה קורה. אישתי ברחה עם החלבן, יש לי התקפה של מנדבושקס שאינני מצליח להיפטר מהם, גיליתי שאני נמשך מינית רק לבעלי חיים ימיים, והנסיון שלי לסקס אורלי עם כריש לא עלה יפה.

תמסור לדורון שיש אינדיקציות לכך שהמשטרה עלתה על עניין יבוא הנשים מאוקראינה, וכדאי גם שיפסיק לסחור בסמים עד יעבור זעם.

אה, זה יותר מתאים לאימייל מאשר לפורום ציבורי? שים לב ששמי מופיע בכחול בהרבה מקומות. לחיצה עליו תפתח בפניך את האפשרות לקבל פרטים נוספים על חיי בלי להטריד את מנוחת השכנים. חן חן.
פתרון למנדבושקס 153548
לגלח.
לא ידעתי שאתה כותב ב אייל 153551
תגיד, אתה עוקב אחרי?
לא ידעתי שאתה כותב ב אייל 153554
לא ספציפית אחריך, אבל בתוקף תפקידי כשופט צללים עליון חתימתי מופיעה על הרבה צווי האזנה וציתות ששמך מתנוסס בראשם.

(טל: אני מפסיק את הדיאלוג הזה כאן, לא לדאוג)
הא הא! 153597
ידעתי שאתה שופט עליון‏1

__________
1 תגובה 152665
דוח''ות חניה 154112
אני גר במרכז ת"א. מול הבית שלי יש מדרכה כחול לבן. קיבלתי כבר 2 דוחות חניה על חניה שם, כי הצבע היה דהוי בעת מתן הדו"ח.
שלחתי מכתב קיבלתי תשובה שבלונית: אתה יכול להגיש בקשה להישפט.
עושים צחוק. או שאבזבז יום עבודה או שאכנע.
דוח''ות חניה 154118
הצבע דהוי, אבל יש סימנים לכך שהוא שם? אתה בעצמך יודע שמדובר בצבע שדהה ולא במחיקה מכוונת כדי לאפשר לכל אחד לחנות שם ללא תנאי? כשחנית שם ידעת שעליך לשלם דמי חניה (אם לא לפני הדו"ח הראשון, אז לפני השני)?
התחכמות.
דוח''ות חניה 154142
ואולי נראה זו מזוית אחרת: אם בפעם הראשונה הוא צודק‏1, והעירייה לא שינתה את המצב, גם בדוח ה -53 יש לו טענה טובה.

________________
1 ואני לא אומר שהוא כן.
דוח''ות חניה 154250
טענה טובה שעשויה להתקבל גם בפעם ה-‏53?
דוח''ות חניה 154253
מדוע לא? רק בגלל שפקח אחד טוען שכאן אסורה החניה? בכל הכבוד יש כללים כיצד מודיעים לאזרח כי החניה אסורה ‏1.

הרי אם טענתו בראשונה תתקבל, כלומר שהעירייה לא עמדה בחובותיה להודיע כי החניה אסורה באותו המקום, מדוע בפעם השניה לא תעמוד לו הטענה? הרי עצם הגשת הדוח הראשון איננו אלא הודעה מטעם העירייה כי לדעתה החניה באותו מקום אסורה ואותו חנאי עבריין הוא. משנדחתה טענתה של העירייה, ממילא גם בפעם השניה לא עבר אותו ברנש על החוק.
מכאן קצרה הדרך לפעם השלישית הרביעית והחמישים ושלוש.
הוא שאמרתי: כל עוד לא שינתה העירייה את המצב‏2.

_____
1 והלוא זו הנחתנו, כי אותו חנאי צודק.
2 ביני לביני הגיע הודעה (והודאה?) מטעמו, תגובה 154225 כי העיריה סיידה מחדש את זו המדרכה.
דוח''ות חניה 154225
איילת, *בעת מתן הדו"ח* הצבע היה דהוי.
היום הוא בצבע תקין וחזק.
זה מול הבית שלי, כלומר אני תושב ת"א ובעל מדבקת חניה, אני לא צריך לשלם דמי חניה.
החניה היא לגיטמית כמו כל חניה אחרת כחול-לבן, חונים בה מדי יום. אין פה שום התחכמות. שאלתי גם פקח ליתר בטחון והוא אמר שהחניה לגיטימית לחלוטין. אבל אין צל של ספק בכך.

מה שיש פה זה אטימות של מחלקת חניה שבמקום לשלוח פקח שולחת אותי לבית המשפט.
דוח''ות חניה 154231
זו שיטת ההצלחת הידועה של העירייה. אני לא בטוח שאתה צריך בכלל לעשות משהו (במיוחד בת"א, שמוחקת חובות מידי כמה שנים).
בחיפה היה לי מקרה מוזר אחר:
החנתי במקום מותר למס' ימים (ליד חניון רכבת, איתה נסעתי ולא חזרתי אלא כעבור שבוע). בחזרה, ראיתי 3 דוחות על המגב - מסתבר שביום השני לעזיבתי החליטה העיריה שאסור לחנות שם יותר, צבעה הכל באדום לבן, והתחילה לחלק קנסות. כאן גם נכנסה היצירתיות של הפקחים: בכל דו"ח הם רשמו כאילו המכונית זזה - חנתה בכל יום מול בית אחר. כתבתי לעיריה, כמובן. הם הגיבו ב"פנייתך נדחתה - תשלם".
לא שילמתי, וגם כלום לא קרה.
דוח''ות חניה 154289
כן, אני גם לא משלם. אבל המטרד הנפשי שזה יוצר, הפיתקה שמונחת לך בשקית במגירה, יחד עם עוד 'אלף' סידורים שאתה צריך לטפל בהם.
יש לי בן דוד שהגיעו אליו מעקלים על חובות מצטברים של כ 1000 שקל. החובות מקבלים ריבית של 50% אחרי חצי שנה ו 5% מדי חצי שנה נוספת, לפי חוק חדש. יש גם אזהרה באותיות גדולות מפני ביקור העיקול, שזה גם נועד להפחיד. במקרה שלך בגלל דוח אחד לא עשו כלום, 6-7 דוחות יוצרים מסה קריטית.
בקיצור שיטת ההפחדות. כמו שאמרת אני מניח שיש לא מעט פראיירים שמשלמים, אמא שלי נניח היתה מפחדת, מקבלת את הסמכות, לא רוצה להתעסק בסכומים כאלה, רוצה לנקות את הראש. יש לי חובות מלפני 3 שנים ואני באמת מחכה לראות אם יבואו המעקלים, מצד שני אם יבואו זה עשוי לעלות עוד מאות שקלים עמלה.
זה לא אישי נגדי 154551
ב"הארץ" היום מסופר על הטחינה האיטית של טחנות הצדק.
10 שנים מתחילת החקירה נגד אריה דרעי ועד פסיקת ביהמ"ש העליון בערעור.
זה לא אישי נגדי 154554
"בתקופה זו הוא [דרעי] עשה כל מה שביכולתו כדי לעכב את החקירה ואת הבירור המשפטי".
תטל''א 154581
ובפרט, מערכת המשפט צריכה למנוע את התמשכות ההליכים גם אם הנאשם מנסה למרוח אותם.
תטל''א 154695
למה, בעצם? הנימוק המקובל נגד המתשכות הליכים הוא סבל שנגרם לנאשם ("עינוי דין"). אם הנאשם בעצמו יוזם זאת, מה הבעיה?
תטל''א 154701
התמשכות ההליכים מעבר לסביר (בלי קשר באשמת מי) מקהה את הקשר בין החטא ובין העונש, גורמת לתחושה שנאשמים בעבירות חמורות ממשיכים במעשיהם באין מפריע בעוד משפטם נמשך ונמשך ובאופן כללי פוגעת בתחושה ש''צדק נעשה''.
תטל''א 154718
"מקהה את הקשר בין החטא ובין העונש": למה, ובעיני מי? דרעי עצמו? הציבור? מישהו ידע על מה נשפט דרעי, ושכח במרוצת הזמן?

"גורמת לתחושה שנאשמים בעבירות חמורות ממשיכים במעשיהם באין מפריע בעוד משפטם נמשך ונמשך": האמנם, במקרה דרעי? הוא הרי פרש מתפקידיו הציבוריים, ולפחות בעיני הציבור (בעיניי), נתפס כמי שמסתובב כל הזמן בין חקירות למשפטים. לא ריחמתי עליו, ולא אהבתי את הדיבורים על עינוי הדין שנעשה לו; אבל לא הרגשתי שהוא ממשיך במעשיו באין מפריע.
תטל''א 154722
דרעי נשאר בראש ש"ס עד אמצע 1999.
לפי התרשמותי, רוב הציבור שכח מה היתה העבירה שעליה נשפט דרעי. (משהו שקשור לגבעת שמואל או להורים של אשתו.)
תטל''א 155002
אתה יכול לרענן את זכרוני מה היתה הפרוצדורה שבה הפסיק דרעי לעמוד בראש ש"ס? בפרט, מה היתה התלות של הפרוצדורה בהליכים?

באיזה שלב שכחו רוב האנשים על מה נשפט דרעי? התשובה האינטואיטיבית שלי: משהו בין חודש לבין לא ידעו מלכתחילה.
תטל''א 155015
אריה דרעי פרש מהנהגת ש"ס בקיץ 1999 לאחר שאהוד ברק הציב זאת כתנאי להצטרפות ש"ס לקואליציה.
תטל''א 155148
ואם ההליכים היו מסתיימים יותר מהר, דרעי היה פורש יותר מהר מהנהגת ש"ס?
כדה''ב בתיקון 155179
אני מניח שאם הוא היה נכנס לכלא לפני 1999 הוא היה פורש מראשות ש"ס יותר מוקדם.
כדה''ב בתיקון 155249
אבל הפופולריות שלו לא היתה נפגעת.

במחשבה שניה, ייתכן שהפופולריות שלו גאתה בין היתר מכיוון שהימשכותם של ההליכים המשפטיים אפשרה להציג אותו כמרטיר.
תטל''א 154721
אתה מתכוון שאזרחי ישראל עלולים לשים לב שקיימות שתי מערכות "צדק" (אחת לבעלי השררה וההון והשניה לפליבאים)?
שומו שמיים!
תטל''א 154726
בדיוק.
בעוד האזרח הקטן נאלץ לעבור עינוי דין והליכין אין-סופיים בדרך להוכחת חפותו, ובמקרים רבים הוא נאלץ לוותר על כך, ראשי המדינה יכולים ביוזמתם לעכב את ההליכים הפליליים נגדם ולהתיש את המערכת המשפטית, וגם אם יצאו אשמים, להציג את המשפט כעיוות וכעינוי דין או להתפאר בסעיפים בהם זוכו.
תטל''א 154741
תודה על ההתייחסות, אבל כנראה שהצלחתי להסתיר את הציניות המובנית בתגובה שלי.
בוודאי שאני (כמו מרבית תושבי המדינה בשלב זה) רואה שקיימות שתי מערכות ''צדק''.
אבל אנחנו לא שונים מכל מדינה ''מתוקנת'' במקרה זה.
לבעלי השררה וההון תמיד תהיה יכולת להשפיע יותר על ההליכים המשפטיים מהאדם הפשוט. אי אפשר לתקן את זה בשום שיטת שלטון, זה אינהרנטי להיותו של אדם בעל השפעה.
אני לא חושב שיש גם דרך למזער את התופעה הזו, ולכן מומלץ להתרכז בכך שלפחות הטיפול בפליבאים (שכמותנו) יהיה יעיל וצודק ככל שניתן.
תטל''א 154746
סבבה, ואני בעד שהטיפול בכולם יהיה צודק, ויעיל.
מה שאותי הכי מטריד - 154766
מה קרה לנהג של "בהיסח הדעת (עצרת את הרכב הלא נכון)"?
מה שאותי הכי מטריד - 154813
השאלה היותר מעניינת היא מה קרה לשוטר(1).
___
(1) שום דבר, למה מה?
מה שאותי הכי מטריד - 154826
אם אני זוכר נכון, אז לפני שבוע היה המועד של המשפט שלו. אין לי מושג מה היתה התוצאה.
התיישנות דוחות חניה 156298
דו"חות חניה מתיישנים לאחר 3 שנים + 60 יום מיום שנשלחו בדואר רשום. מרגע זה אין זכות לעיריה לבצע הליכי הוצאה לפועל.
זמנים זה לא הכל. 157892
ראשית איינני מבינה את עניין הלעג לרש.
האם החמצות בסדר גודל עולמי, אמורות לגרום להרגשה טובה יותר ביחס לחייו וכישלונותיו, ופיספוסיו של האדם הפרטי האנונימי?
בסיפור "טחנות הצדק טוחנות", כל האנשים שלא זכו בפרסום או בהצלחה, למרות שהיו קרובים, לא היו טובים מספיק -
מאיטיות, לתזמון", חוסר ביכולת לחזות קדימה - אפשרויות של הרעיון, ציוד מתאים, מספיק ידע וכו'.

לכן, הם מעולם לא פיספסו או החמיצו דבר, היותוזה מעולם לא היה אפשרי עבורם, מעולם "לא נמצא אצלם בידיים"

ואולי החמצה או פיספוס היא רק פיקציה, מושג לשוני, ריק מתוכן. שנועד להסדיר את חייו של אדם?

שלומות, seneh
זמנים זה לא הכל. 157893
אני חושב שהתכוונת להגיב למאמר הזה:
דיון 1512
אם יורשה לי לעשות את האייל קרדום לחפור בוץ, 159633
מישהו יודע האם מותר למשטרה לשלוח לי הודעת קנס על חניה לא חוקית יותר מחמישה חודשים אחרי שהעבירה בוצעה-לכאורה, מבלי שהוצמד דו"ח למכונית?

במילים אחרות, בהינתן שאני טיפוס ותרן יותר מאיזי, ומעדיף להתייחס לעניין (כפי שהציעו לאיזי, לדבריו) כגזירת גורל, אם האלטרטיבה היא השקעה רבה של מאמץ עם סיכויים קלושים לשינוי הגזירה, האם יש לי מה לעשות? יותר ספציפית, אני כנראה לא אבקש להישפט; האם, למיטב ידיעתם של אנשים כאן, יש סיכוי מעשי להליך של שליחת בקשה לביטול הדו"ח?

(בטח לא משנה כל כך שאני מאוד מופתע לנוכח האפשרות שחניתי במקום אסור ברחוב שבו אני גר, שנראה לי די קשה לחנות בו במקום אסור‏1, מה גם שאני וזוגתי קפדנים בעניין הרבה יותר מן המקובל במקומותינו; אבל אחרי קרוב לשישה חודשים באמת שאין לי שום דבר מוצק להגנתי נגד המילה של רס"ר מוטי כהן).

(דווקא הייתי שמח לשלם 250 ש"ח לאוצר המדינה המדולדל, רק תחושת השרירותיות הזאת עושה קצת חמוץ. If you came to me as a friend...)

1 אלא אם בדיני החניה יש דברים שיפתיעו אותי‏2.
2 ובעניין זה, אם מישהו יכול, אבל רק אם זו באמת לא טרחה, לכתוב לי מה אומרת תקנה 072א 02א לתקנות התעבורה תשכ"א, אני אהיה אסיר תודה.
תקנה 072א 02א לתקנות התעבורה תשכ"א 159674
אומרת: לא יחנה אדם, ולא יניח לאחר להחנות את רכבו, במקומות שרס"ר מוטי כהן החליט שאסור לאותו אדם לחנות, או להתיר לאחרים להחנות את כלי הרכב שלו.

אני קיבלתי פעם דו"ח מעיריית ראשל"צ על חניה אסורה, כביכול, שחניתי בתחומי העיר המכובדת ההיא. מאחר ולא ביקרתי כלל באותה עיר כבר שנים אחדות (כן, יש שוטים כאלה) דרשתי‏1 לראות את הדו"ח המקורי, בין השאר משום שהייתי מודאג מהאפשרות שמישהו נוהג עם לוחיות הרישוי שלי. התוצאה היתה שביטלו לי את הדו"ח.
___________________
1 - במובן החלש של המילה, כלומר עוד לפני הפעלת עו"ד.
תקנה 072א 02א לתקנות התעבורה תשכ"א 159772
אני שומע מידי פעם סיפורים כאלה וחושב לעצמי: יכול להיות שהמשטרה והעיריות פועלות אשכרה באופן מאורגן ומתוכנן כדי להוציא מהאזרחים כסף, תוך מתן סיבות שהן *יודעות* שהן סיבות-כזב?
יכול להיות שזו לא סתם שלומיאליות מטופשת של פקידי-מדינה?
והאם אני נורא נאיבי שאני בכלל שואל את השאלות האלה?
אם יורשה לי לעשות את האייל קרדום לחפור בוץ, 159732
קודם כל, תדרוש לראות את הודעת הקנס המקורית. (כלומר את הדוח כפי שנכתב ע''י השוטר) בלי ההודעה המקורית, אין למשטרה שום ראיה לכך שנעברה עבירה כלשהי ולמעשה אין ביכולתה להגיש כתב אישום.
אם תקבל את הדוח (יתכן שתאלץ לסור למשטרה על מנת לצלמו - אל תתעצל ועשה זאת, הבא כסף קטן למכונת הצילום)
בדוק היטב את הפרטים - מקום הארוע, שעת הארוע, פרטי הרכב וכד'.
נסה למצוא למצוא ראיה מוצקה לכך שלא יתכן שעשית את העבירה, למשל, שאתה וזוגתך שתחייה הייתם בעבודה באותו זמן וברשותכם תדפיס נוכחות שיכול להוכיח זאת, צילום של מקום העבירה שמוכיח שהחניה מותרת במקום זה, רשיון הרכב שמוכיח שרכבך אינו זה שביצע את העבירה. (סוג, דגם, צבע) אם יש עילה, הגש ערעור וצרף את המסמכים, יש לך סיכוי טוב לקבל ביטול של הדוח, ואם לא - עילה לבקש משפט. אחרת, חבל על הזמן.
סעיף העבירה לא ממש חשוב, זה יכול להיות משהו כללי ביותר, כמו חניה באופן שמפריע לתנועה. (של חתולי הרחוב)
אם יורשה לי לעשות את האייל קרדום לחפור בוץ, 160369
והרי תהייה: רק שנה אחרי שקיבלתי לידי את הרכב הנוכחי שלי, גיליתי שהוא לא כחול כמו שחשבתי במקור, אלא גוון כלשהו של ירוק. עובדה זו התגלתה לי לאחר שקיבלתי דו"ח שבו היה כתוב שהאוטו ירוק ואני לעגתי לשוטר הטיפש, רק כדי שהורי יצחקו עלי עד כאב בטן.
אז השאלה שלי היא - האם עיוורי צבעים מנועים מלעבוד כפקחי חנייה?

(דובי, לא שוקל להחליף קריירה, סתם מתעניין)
מה פתאום? 160624
פקח חניה יכול להיות חיגר, פיסח, עוור לגמרי ועוד הרבה דברים טובים. עיוורון הוא תכונה רצויה, אפילו, כי הוא מסייע לשיטת ההצלחת של הרשויות.
דרישת התפקיד הכמעט יחידה היא להיות הקרוב הזנוח של פקיד רשות.
מה פתאום? 211117
אהי מסכים אתך לגמרי, גם אבא שלי עיוור צבעים וזה
אף פעם לא הפריע לו. אני אף פעם לא שמעתי אותו
אפילו מתלוננן על זה, גם כשהו צריך עזרה בלדעת איזה צבע זה.
אם יורשה לי לעשות את האייל קרדום לחפור בוץ, 159806
עד כמה שאני יודע‏1 אין קשר בין הצמדת הדוח לבין היכולת להגיש כתב אישום בגין עבירה שבוצעה. הצמדת הדוח איננה אלא הודעה לעניין מועד תשלום הקנס ולעניין התיישנות העבירה. לצורך העניין אם לא שילמת או הודעת על רצונך להישפט המשטרה מחוייבת במשלוח הודעת קנס חדשה לבעל הרכב הרשום.

עד כמה שאני יודע אם עברו חמישה חודשים הרי שטרם עברה תקופת ההתיישנות לצורך הגשת כתב אישום בגין עבירה שכזו.

לענין התקנה המבוקשת:

72. מקומות אסורים בעצירה, בהעמדה ובחניה:

(א) לא יעצור אדם רכב, לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד, כולו או חלק ממנו, באחד המקומות המנויים להלן, אלא לשם מניעת תאונה או לשם מילוי אחרי הוראה מהוראות תקנות אלה או אם סומן בתמרור אחרת;

ואלה המקומות:

......
.....
(2א) על מדרכה, למעט במקום שהוסדר להעמדת רכב והחנייתו לפי חוק עזר שהותקן על פי סעיף 77 לפקודה ובלבד שנותר מעבר מעבר להולכי רגל;

_________________
1 באמור בהודעה זו מתמצית (כמעט) ידיעותיי בתחום זה.
איזי לא לבד 160377
היום בגלובוס מפרסם עו"ד צבי נח סיפור על פקחי החניה בירושלים, שאיך לומר, לא ממש מקפידים על כל מיני הוראות "שוליות" לפני שהם גוררים. בסאגה המפורטת במאמר תוכלו לקרוא על אזרח ירושלמי אשר החנה את רכבו למשך 6 דקות לצורך פריקת מחשבים. בפרק זמן זה נגרר רכבו. טענותיו לפקח החניה נפלו על אזנים ערלות, אך אותו אזרח הצליח לחלץ את רכבו ממגרש החניה מבלי ששילם את דמי הגרירה. בשלוש מערכות שונות בשלש ערכאות שונות (ועוד אחת בערעור) הצליח האזרח "להכות" בבירוקרטים מירושלים, לגרום לכך כי בתי המשפט השונים לא יחסכו בשבט הביקורת כלפי העירייה ואף לזכות בפיצוי בסך 5,000 ש"ח בגין עגמת נפש, טרחה וטרדה שנגרמה לו כתוצאה ממעשיהם של הפקחים הזריזים.
הנה הקישור (דורש רישום):
איזה קטעים 172259
מישהו הפנה את תשומת ליבי לסיפור הבא:
תקציר: כבוד נשיא בית משפט השלום בנצרת תאופיק כותילי (המוזכר בסיפור) שפט את בעלה של סגניתו על עבירת תנועה. התביעה וההגנה הגיעו לעסקת טיעון והשופט פסק 200 ש"ח קנס ושלילה על תנאי.
ענת זיידמן בחרה ביומיים מאסר במקום לשלם קנס על חניה 435714
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479111
סתם, שתדעו.
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479143
מה זה "סתם שתדעו"? לפחות תגיד אם אהבת.
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479146
אהבתי מאוד.
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479147
דירבן אותך לפעולה?
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479152
להיפך. לו הייתי קורא אותו לפני עשור, אולי הייתי יותר נוטה לפשרה.
קראתי סוף כל סוף את ''מיכאל קולהאס'' 479180
זכורה לי הגרסא המצוירת, "הארץ שלנו" אי אז בעבר השכוח.
רמזים מהגדולים הובילו לגרסא המקורית,
שם כפי שהובטח, חיכה לנו הסיפור *ה*פורנוגרפי של כל
הזמנים. "המרקיזה פון או..." אח"כ גדלתי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים