אמות המידה לשחרור אסירים פלסטינים אושרו בממשלה 1525
הממשלה אישרה היום (א') לאחר הצבעה דרמטית את הקריטריונים שקבע השב"כ לשחרור אסירים פלסטינים, והחליטה להקים ועדת שרים מיוחדת שתבחן אם האסירים הכלולים ברשימה שהועברה על ידי השב"כ לממשלה עומדים בקריטריונים.

ראש השב"כ אבי דיכטר הציג בישיבת הממשלה את רשימת האסירים הפלסטינים המיועדים לשחרור. לפי הרשימה צפויים להשתחרר בין 350 ל-‏400 אסירים. 215 מהם עצירים מנהליים; 17 אסירים שנשפטו לתקופת מאסר ארוכה, נעצרו לפני האינתיפאדה, אינם חברים בארגוני הטרור ואין להם דם על היידים; ו-‏100 אסירים פליליים.

ראש הממשלה אריאל שרון אמר בישיבה כי ישראל נמצאת בדילמה "משום שלא פשוט לשחרר אנשים שפלים, שמקומם מאחורי סורג ובריח, אך יחד עם זאת יש לחזק את אבו־מאזן.

שרים רבים התנגדו בישיבה לשיחרור האסירים, וכשהובא הנושא להצבעה, לא אושרה ההצעה לאחר שוויון 10:10 בין המתנגדים לתומכים. לאחר שהשר אליעזר "מודי" זנדברג הציע להוסיף את התנאי: "בתנאי שהפלסטינים יקיימו הסכמים" נערכה הצבעה נוספת, וההצעה התקבלה ברוב של 13 נגד 9, כשהשרים נתניהו, לבני וזנדברג הצטרפו לתומכים.

השר אביגדור ליברמן, שהוצע לו להיות חבר בוועדה שתבחן את שחרור האסירים הפלסטינים, סירב בתוקף והתבטא בחריפות: "בתור שר התחבורה, אני מוכן לבחון מציאת אמצעי תחבורה שייקחו את הפלסטינים לים המלח, המקום הנמוך ביותר, ויטביעו אותם שם".

היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין פנה לראש הממשלה ולשר הביטחון וציין כי "יש לפרסם את רשימת שמות האסירים 48 שעות לפני מועד שחרורם כדי לאפשר למשפחות השכולות ולמשפחות נפגעי הטרור לעתור לבג"ץ".

תנועות החמאס והג'יהאד הודיעו כי "ההחלטה היא מניפולציה" ושהתנועות אינן מוכנות לסלקציה שעושה ישראל בין האסירים השונים, וכי "אם לא יבוצע שיחרור אסירים מאסיבי במהלך שלושת חודשי הפסקת האש נראה עצמנו משוחררים מההסכם".

קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  להיות יותר אדוק מהאפיפיור • דב אנשלוביץ • 105 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים