אחרי הפסקה של שבע שנים: הנח''ל הקים האחזות חדשה 1527
אתמול (ג') נחנכה על ידי שר הביטחון שאול מופז האחזות הנח"ל הראשונה מזה 7 שנים - נח"ל עירון באיזור ואדי עירון (ערה) סמוך לקו התפר.

בהאחזות החדשה ישרתו בתקופה הקרובה כ-‏70 חיילי וחיילות נח"ל. ההאחזות הוקמה על־ידי אגף הנוער והנח"ל, אגף הבינוי במשרד הביטחון וההסתדרות הציונית. החיילים במאחז באים מחמישה גרעינים: "ארבל", "דו־פה", "מעז" ו"סקנדל" של הנוער העובד והלומד, וגרעין "עיט" של תנועת הצופים.

ההאחזות אמורה לספק הגנה לקו התפר שממערב לג'נין, וכן להוביל פעילות חינוכית ממנה ייהנו יישובי הסביבה. לדברי קצין חינוך ראשי תא"ל אלעזר שטרן, "חיילי ההאחזות יעבדו על הרבה 'תפרים' יחד וינסו לאחות את התפר בינינו לבין תושבי האזור הערבים של חבל הארץ הזה".

בכיר במשרד הביטחון מסר ל-Ynet כי המשרד מתכנן הקמת שורה של האחזויות נח"ל לאורך הקו הירוק בדרום הר־חברון, כדי ליצור רצף של התיישבות יהודית לאורך הקו, לעצור את התרחבותם של יישובים פלסטינים הצמודים לקו הירוק אל תוך שטחי ישראל ולמנוע יצירת גוש התיישבות ערבי, המחבר יישובים של פלסטינים ליישובים ערבים בתוך ישראל.
קישורים
הארץ
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ההסטוריה מלגלגת 156416
אז מה ממשלה ימנית ושר בטחון ימני וקצין חינוך דתל''י שולחים גרעינים שמולנים להגן על הגבול הירוק שהם בכלל רוצים למחוק. הם זה הימנים לא הגרעינים.
והאקדמיה מספקת סימני פיסוק: 156417
?,,,,
והאקדמיה מספקת סימני פיסוק: 156419
מה קיבלת עבודה בבית שמוש צבורי?
והאקדמיה שוב מספקת סימני פיסוק: 156421
,
והאקדמיה מספקת סימני פיסוק: 156482
רצית להגיד בזה משהו? כי לא הבנתי.
הפעם אני אסביר את הביחה 156493
זו למעשה בדיחה מצויינה - מצד אחד, כליל כתב שהוא "מפריד משתנים". הוא התכוון מישתנים, זאת אומרת נעלמים במשוואה, אבל אפשר לקרוא את זה כמAשתנים, שזה שיבוש מוצלח למשתנות, הרבים של משתנה, שיש בבית שימוש ציבורי.

בנוסף, מצד שני, הוא עשה לקח על עצמו תפקיד של שירות לציבור - אספקת סימני פיסוק, ומאחר וזהו שרות לציבור, הרי שהוא עובד בשרותים ציבוריים.

פשוט גאוני. משחק מילים משעשע מאין כמוהו.
ד 156553
חבל 156878
חבל שאתה מתאמץ. המנטיסה, כידוע, מנצחת.

רק אל תתן לה לגרור אותך למיטה.
ידיעה לא נכונה עובדתית 156449
בשנת 1998 הוקמו ביוזמת ראש ממשלתנו כיום האחזויות הנח"ל סנסנה ויתיר, בתחומי הקו הירוק בדרום הר חברון.
סנסנה הפכה כבר ליישוב אזרחי, יתיר נטושה כיום אך כבר אושרה הקמת יישוב עירוני בשטח.
הקמת ההאחזויות עוקפת את הליכי התכנון המקובלים, שהיו יכולים להביא לפסילת התוכניות ליישובים מיותרים באזורים רגישים סביבתית.
אל הנח''ל אל אכזר 156463
בתור פליטת ''המתיישב הצעיר'', אני יושבת ותוהה איך הנח''ל תפס כיוון כ''כ ימני, בעוד כל גרעיני ''המתיישב'' שפגשתי הכילו בעיקר שמאלנים קיצוניים (פליטי ''מצפן'' וכאלה). אולי זו הסיבה ש''המתיישב'' לא קיים יותר (או אולי זה בגלל שמישהו שרף את הקן).
אל הנח''ל אל אכזר 156986
את מבלבלת בין ימניות לציונות, להתיישב בתוך הקו הירוק זה עמוק בתוך הקונצנזוס. אם כבר אפשר להגיד שזוהי שמאלנות בגלל ההנצחה של הקו הירוק כגבול מדיני.

לא יודע מה קרה ל"מתיישב הצעיר" אבל יש לי ניחוש פרוע,
אולי ה"מתיישבים" ירדו מהארץ?
אל הנח''ל אל אכזר 157321
אני לא יודע לגבי ההאחזות הספציפית עליה מדובר, אבל יש לי השערה. לגבי ההאחזויות המתוכננות בדרום הר חברון ההשערה שלי דומה: בהתחשב בעומד בראש ממשלת ישראל בתקופת עלית האחזויות אלו לקרקע, ריקעו והפילוסופיה ההתישבותית שלו ("תכנית הכוכבים", מישהו זוכר?) לא מדובר על להתיישב בתוך הקו הירוק. לא מדובר גם על להתיישב עמוק מעבר לקו הירוק. מדובר על התישבות *על* הקו הירוק, כמה מטרים לכאן או לכאן. בעתיד היא כבר תגלוש לכוונים הרצויים, ואז כבר לא תהיה משמעות לקו הירוק, שאולי ישאר ירוק, אבל קו הוא כבר לא יהיה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים