היועמ''ש: לבחון התבטאויות של רבנים הגובלות בהסתה נגד המדינה 1528
היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין הורה לפרקליטות לבחון התבטאויות של רבנים מהזמן האחרון ולבדוק האם יש בהם משום הסתה נגד המדינה, כדי לבדוק אם יש מקום לנקוט נגדם בצעדים משפטיים.

ההחלטה באה בעקבות פנייתה של ח"כ דליה איציק ליועמ"ש לאחר פרסום החלטות שקיבלו לפני כשבועיים 500 רבני "האיחוד למען עם ישראל וארץ ישראל". הרבנים קבעו כי "ההסכם המכונה 'מפת הדרכים' הינו ניגוד מוחלט לדעת התורה והגשמתו תוביל חס וחלילה לסכנת נפשות כללית לא רק לתושבי יש"ע והגולן, אלא לכל הארץ...לכן כל מי שבידו למנוע ביצוע "הסכם" זה ואינו מונעו, עובר את הלאו 'לא תעמוד על דם רעך'. עוד נקבע, כי "נאסר על הממשלה באיסור תורה ברור ומוחלט לפנות מאחז או יישוב".

ח"כ איציק כתבה לרובינשטיין: "איחוד הרבנים מערער על סמכות ממשלות ישראל לקבל החלטות מדיניות ובעיקר החלטות הקשורות ליחסינו עם הפלסטינים, מפת הדרכים ופינוי מאחזים". לדבריה הציטוטים שהובאו מפי רבנים גובלים בהסתה לשמה.

רובינשטיין ענה לח"כ איציק וציין כי נפגש לאחרונה עם מספר רבנים בולטים הנחשבים לבעלי השפעה בקרב המתנחלים ותומכיהם. "בפגישות אלה הדגשתי, בין השאר, את הצורך להיזהר מהתבטאויות, העלולות להוביל חלילה לאלימות מכל סוג שהוא או לסרבנות". לדבריו, הרבנים הסכימו לכך ונענו לבקשה להדגיש יותר בהתבטאויותיהם ובקריאותיהם את המסרים הללו. הוא הוסיף כי "הבדיקה בפרקליטות נמצאת בעיצומה ולכשתסתיים ותתקבל החלטה, ינתן לה מן הסתם פומבי".
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מדוע היחסיות המוסרית? • ישראל פזיזא • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים