המשבר בבתי החולים: תופסק אספקת ציוד ותרופות לשבעה בתי חולים ממשלתיים 1536
החל מהבוקר (ד') תפסיק חברת שר־אל לספק ציוד ותרופות לשבעה מתוך 11 בתי החולים הממשלתיים. במשרד הבריאות טוענים כי המחסור בציוד ובתרופות יורגש בבתי החולים בתוך יממה, וכי החולים יידרשו להביא תרופות בכוחות עצמם. בנוסף, בתי חולים כבר החלו בביטול ניתוחים וצינתורים.

שבעת בתי החולים הממשלתיים בהם מדובר הם וולפסון, הלל־יפה, רבקה־זיו, פוריה, נהריה, בני־ציון ורמב"ם. מנכ"ל חברת שר־אל ד"ר משה מודעי מסר כי חובות בתי חולים אלה לחברה עומדים על 130 מיליון שקלים, אשר אמורים היו להיות משולמים עד ה-‏1 ביולי. מודעי אמר כי "יש הנחיה של האוצר שלא לספק יותר לבתי החולים ציוד באשראי".

בבתי החולים הממשלתיים כבר החלו השבוע בקיצוצים. בית החולים בני־ציון בחיפה, למשל, הפסיק חלק מטיפולי הדיאליזה והצינתורים, וביטל את הניתוחים הלפרוסקופיים וניתוחים אלקטיביים עתירי הוצאה. מלאי העדשות לניתוחי עיניים יספיק לשבוע נוסף בלבד.

ממשרד הבריאות נמסר שמשרד האוצר ממשיך לדבוק בדרישותיו לפטר מנהל בית חולים ולסגור בית חולים ממשלתי אחד מתוך חמשת בתי החולים הגרעוניים ביותר. "אנחנו טוענים שהמערכת מתוקצבת בגירעון", נמסר, "ואין בכוונתנו לפטר מנהל, ואף לא לסגור בית חולים". שר האוצר בנימין נתניהו נפגש אמש עם שר הבריאות דני נוה בניסיון לגשר על הפערים בין המשרדים אך לא הושגה כל הסכמה, ולא נקבעה פגישה נוספת בין השרים בינתיים.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

דני נווה וביבי 157990
ביבי ודני נווה שני האנשים הזכורים לי יותר מממשלת נתניהו בתור האנשים שאשמים בהרגשה ההיא שהשמאל רק הועיל למדינה והימין רק מזיק לה מזיקים לה שוב, או שזה נראה לי?

אם תקציב המדינה היה נותן פחות לפרזיטים למיניהם תקציב הבטחון והבריאות והקצבאות למיניהן היה נפגע פחות

מיהם הפרזיטים? החברות הגדולות שמנהלות את המדינה בפועל והממשלה מורידה להם מהתשלומים. חברה גדולה בחובות מגיעים איתה להסדר, אדם בחובות זורקים לרחוב ומנקים אותו מנכסיו
דני נווה וביבי 158076
ההוצאה לנפש על בריאות בישראל דומה לזו שבצרפת, בלגיה והולנד (נתוני 2000). מבחינת האחוז מהתמ"ג, ההוצאה על בריאות בישראל (הן הציבורית והן הפרטית) גבוהה מבמדינות אלה. אז איך זה ש(מספרים לנו ש)אין מספיק כסף לבריאות? אולי כי הישראלים חולניים במיוחד, ואולי כי מערכת הבריאות הציבורית לא-יעילה במיוחד (מישהו אחר היה אומר שהיא מלאה פרזיטים, ואין הכוונה לרופאים צעירים בשכר נמוך).
מחשבה בלבד 158172
מערכת הרפואה בישראל הולכת ומתקרבת באופייה למערכת הבריאות האמריקאית, שחסרונה העיקרי הוא ביצירה של רפואה מתגוננת.
רופא שעומד כל הזמן בסכנת תביעה,ייטה לעשות יותר בדיקות, כולל בדיקות יקרות, כולל בדיקות מיותרות סטטיסטית, כדי שבזמן שהזרקור יופנה כלפיו, הוא יוכל לומר "עשיתי הכל".

בנוסף, מערכת הבריאות בישראל עובדת בצל עיתונות תוקפנית ועויינת, שנוטה לבחור חולה בודד ולשים אותו תחת הזרקור, תוך האשמת מערכת הבריאות באי דאגה לשלומו. זה יכול להיות חולה סרטן גרורתי בעל סיכויים אפסיים לשרוד, וטיפולים נסיוניים יקרים, ועדיין, כאשר המקרה יוצג בעיתונות, הקוראים יצקצקו בלשונם ויגידו "איך ייתכן? מדינת ישראל? בשנות האלפיים?"

אלא שכאשר מושכים את השמיכה מצד אחד, צדדים אחרים נחשפים. וכאשר זו ההתנהלות, בסופו של דבר חסר כסף.
ניתוחים אלקטיביים 158080
<פתח התלהמות>
הביטוי "ניתוחים אלקטיביים" עלול לעשות קונוטציה של "ניתוח לא חשוב שאנשים בוחרים(אלקט) לעשות כגחמה" משהו כמו ניתוח פלסטי באף. מה רבה היתה הפתעתי כאשר ניתוח הפוליפים של בני בן ה 11 חודש הוגדר כ"ניתוח אלקטיבי". מאז, כאשר אני שומע שבית חולים מפסיק לבצע "ניתוחים אלקטיבים" כדי לחסוך כסף אבל לא פוגע ב"טיפולים מצילי חיים", אני שואל את עצמי על הנזק הבריאותי שנגרם לאנשים בגלל שלא מבצעים בהם "ניתוחים אלקטיביים".
<סגור התלהמות>

בעניין לפרוסקופיה, אני מבין שהמיכשור אולי יקר, אבל חשבתי שכל הפואנטה זה שלפרוסקופיה חוסכת ימי אישפוז יקרים. המיכשור עצמו זה הוצאה חד פעמית שבית החולים כבר הוציא. בכלל, לכאורה טיפולים "אלקטיביים" אמורים להיות ממומנים חלקית על ידי המבוטח <לנשום, להרגע,לא להתפרץ שוב>, ודווקא הטיפולים מצילי החיים מסובסדים חזק על ידי קופות החולים שקופתם ריקה, אז איך קיצוץ באלקטיביים חוסך כסף?
ניתוחים אלקטיביים 158139
הכלל הראשון בקיצוצים(1) הוא שהקיצוץ אינו נעשה במקום שיוביל לחסכון הגדול ביותר, אלא לצעקה הרמה ביותר (עד גבול האנטגוניזם).

____
(1)כאשר הגוף המקצץ אינו הגוף המתקצב, לא במשק הבית או בעסק הפרטי.
ניתוחים אלקטיביים 158141
יודע, יודע, בגלל זה משרד הרווחה תמיד סוגר מעונות למפגרים, כי זה מצטלם יופי. אז למה לא מפסיקים לערוך ניתוחי לב ומשאירים ניתוחי פוליפים ( סתם, הניתוח כבר היה)?
ניתוחים אלקטיביים 158454
כן, כמו למשל טיפולי האינהלציה לילדים אסתמטיים. הדיווח על הפסקת הטיפולים הללו מעורר שתי תמיהות מהותיות:

1. אינהלציה עולה גרושים. למה דווקא את זה להפסיק?
2. אינהלציה למבוגר עולה יותר מאשר לילד (יותר חומר). למה הפסיקו דווקא לילדים?

כי זה נראה טוב יותר. או רע יותר, תלוי מאיפה מסתכלים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים