השב''כ: פעיל פתח במוקטעה תיכנן פיגוע 1549
על־פי מידע שמפרסם היום (א), באופן חריג, שירות הביטחון הכללי, ארגון "גדודי חללי אל־אקצה", הזרוע הצבאית של הפתח, מצוי בימים אלה בשלבים מתקדמים של תכנון פיגוע התאבדות במועדון לילה באזור המרכז. על־פי המידע, את הפיגוע, שאמור להתבצע בידי שתי מחבלות מתאבדות, מתכנן הארגון מתוך המוקטעה ברמאללה, מקום מושבו של יו"ר הרשות ערפאת.

המידע הגיע לידי צה"ל השב"כ מפעיל הפתח עסאם פרוח שנעצר בשבוע שעבר. את הפיגוע מתכנן פעיל פתח אחר - קאמל רנאם - המסתתר במוקטעה ברמאללה והיה מעורב לאחרונה בפיגועי ירי שבהם נהרגו 3 ישראלים. פרוח סיפר בחקירתו כי מעבדת חבלה ברמאללה פועלת תחת פיקודו של ראנם, ומנסה לייצר מטענים וחגורות נפץ להמשך ביצוע הפיגועים.

בסוף השבוע העבירה ישראל למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית את פרטיו של ראנם ודרשה לעצרו. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי עד כה לא נעצר ראנם.

ברשות דוחים את הטענות לפיהן המידע הועבר מישראל. בכיר במודיעין הכללי הפלסטיני אמר ל-Ynet כי לאנשיו לא נמסר כל מידע "לא בעקיפין ולא באופן ישיר" בפרשה. לדברי הבכיר, "הניסיון לקשור בין המוקטעה לבין פיגועים הפך למנהג מגונה אצל חלק מגורמי הביטחון הישראלים, שמבקשים לקשור את הראיס לפיגועים ושוכחים שבלעדיו לא היתה הודנה".
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

קוצו של יוד? 160090
עד כה התקשורת כמעט התעלמה מהידיעה על מפעיל של יחידת מתאבדים מתוך המוקטעה, והיא זכתה לטיפול המאפיין עוד ידיעה שגרתית על סיכול פיגוע, למרות שיש בה מאפיינים ייחודיים, שנוגעים במישרין לשאלת כיבוד הסכם "מפת הדרכים" ע"י הפלסטינים.

הפלסטינים מכחישים שהם קיבלו דרישה (עוד ביום שישי) לעצור את קמאל רנאם המסתתר במוקטעה: הם משקרים או השב"כ משקר? זה לא צריך לעניין את התקשורת? ועכשיו כשהפלסטינים יודעים לבטח שרנאם מבוקש, מה הם עושים בעניין? מה ישראל עושה בעניין? שכן, לא מדובר בעניין קל ערך.

אם השב"כ פרסם ידיעה כוזבת, הדבר גרוע מאוד. אם השב"כ פרסם ידיעה אמיתית, זה לא פחות גרוע, מדובר בהפרה בוטה של "מפת הדרכים".

לפני שבועות ספורים כשהתקבלה ההחלטה בממשלה להסכים לתכנית מפת הדרכים דומה היה שישראל למדה את לקח אוסלו ותקפיד על כיבוד ההסכם בידי הפלסטינים. שר הביטחון,
שאול מופז הדגיש כי יש לדקדק בקלה כבחמורה: "עמדתי לגבי מפת הדרכים לא השתנתה. המפה בניסוח הנוכחי רעה לישראל, אך החלטתי להצביע בעד בעקבות ההודעה של ארה"ב כי יתייחסו להערות הישראליות בשלב היישום. אם נעמוד על קוצו של יוד בנושאים הביטחוניים אנחנו יכולים להגיע כאן להישג לא מבוטל שלא היה כמוהו קודם לכן."
ובכן, העניין של מפעיל מתאבדים מתוך המוקטעה אינו קוצו קוצו של יוד, זו הפרה של הסעיף הראשון של הפרק הבטחוני הנוגע לשלב הראשון של "מפת הדרכים":
Palestinians declare an unequivocal end to violence and terrorism and undertake visible efforts on the ground to arrest, disrupt, and restrain individuals and groups conducting and planning violent attacks on Israelis anywhere.
http://www.google.co.il/search?q=cache:9eBZqAPlCnsJ:...
לפי "המפה" אפוא הייתה צריכה ממשלת אבו מאזן לכל הפחות לעצור את רנאם לחקירה - אבל בינתיים, "שום כלום".

בינתיים גם לא שמעתי התייחסות של אף שר משרי ממשלת ישראל לעניין מפעיל הטרוריסטים שבמוקטעה (אם מישהו מהאיילים שמע, שיפרסם כאן, בבקשה). ואולי הם מותשים מדי מהדיונים הארוכים בשאלה כמה אסירים יש לשחרר? האם התזה שיש לחזק את מעמדו של אבו מאזן קיבלה עדיפות על פני העקרון של עמידה על קוצו של יוד בכל הנוגע לכיבוד "מפת הדרכים" ע"י הפלסטינים?
קוצו של יוד? 160095
גם התייחסות התקשורת עצמה היא מעניינת. בעוד שכותרת הידיעה כאן, הלקוחה מהידיעה מ"הארץ" מדברת על "תיכנן" - לשון *עבר* הרי שקריאת גוף הידיעה כאן וב"הארץ" מעלה, כי ככל הנראה מדובר בכוונה ובתיכנון שלא הסתיימו. קריאת הידיעה ב- YNET אכן מאששת זאת. כך למשל אומרת הכותרת: "חוליית פתח במוקטעה *מתכננת* פיגוע במועדון במרכז".
קונספירציה? 160099
ממתי השב"כ מוסר הודעות לעיתונות? זה דבר מקובל? היעלה על הדעת שהדבר נעשה ללא תיאום עם משרד ראש הממשלה ( השב"כ הוא חלק ממנו, לא?).
קונספירציה? 160105
למיטב ידיעתי, בערך מ-‏1995, באמצעות הדוברות של משרד רה"מ.
קונספירציה? 160109
יפה, "משרד ראש הממשלה מוסר, בשם השב"כ כי ..." ובדיוק ששרון נוסע לאמריקה. האם זה קונטרה לדרישת בוש להפסיק עם בנית הגדר- "אבל ג'ורג', תראה מה הולך במוקטעה". ליתיום זה טוב גם נגד פארנויה?
קונטרה 160150
לכל היותר קונטרה לפינוי המאחזים. שרון מתנגד לבניית הגדר.
קונטרה 160151
זה מה שהם *רוצים* שתחשוב.
קונטרה 160152
הם הצליחו אם כך יפה מאוד!
אין חדש תחת השמש 160193
ערפאת מרכז תחת כנפיו את כל הפעילות הפלשתינית על כל פניה: ללא תמיכתו, כמו שמסרו הפלשתינים (וזה להערכתי נכון), לא הייתה הודנה, הוא זה שמחזיק את ידיו על ברז הטרור ושולט בטפטופו, וגם אבו מאזן שהוא שליחו הרשמי הוא גם שליחו מעשית.
ישן מפני חדש תוציאו? 160195
לא הבנתי את הסיפא של דבריך. אתה יכול לפרט ולהביא דוגמאות?
ישן מפני חדש תוציאו? 160250
הרישא של דבריי מסביר את הסיפא, ואין מקום לדוגמאות.
כל התהליך שעובר עלינו כעת דומה לתהליך אוסלו שאותו הוביל ערפאת, ואבו מאזן הוא דמות וירטואלית שדרושה כדי לרצות את האמריקאים ואת כל אלה בתוכנו שטומנים ראשם בחול.
בדיוק כשם שאת פרוק החמס מנשקו וה''מלחמה בטרור'' שהוטלו על אבו מאזן הצליחו הפלשתינים להפוך לוירטואליים.
ישן מפני חדש תוציאו? 160278
לצערי עלי להסכים עמך הפעם.
מאז פסגת עקבה והאירועים שבאו מספר ימים לאחר מכן התרוקן התהליך מתכנו.
יותר מכך , ישראל מצאה עצמה נגררת לתוך מהלך שבו אין לה שליטה מינמלית על הדינמיקה.
כבר זמן רב שאיש לא מדבר על הגעה להסדר או אפילו יישום מפת הדרכים במתכונתה המקורית. רוב מוחלט של הפעולות הנכפות על ישראל מובאות כפעולות להצלת אבו-מאזן, מעבר לכך עצימת העיניים מהמחדלים הפלשתינאים מתקבלת כבר כדבר מובן מאליו שוב תחת אותה כותרת - אבו מאזן במצב רגיש ולכן הוא לא יכול.

ראשי משרד החוץ ומשרד רה''מ לדעתי שותפים לאחד המחדלים המשמעותיים שידענו. ההסטה של המדיניות שנקבעה ע''י הממשלה ע''י ספין הנקרא ''מבצע שלום אבו-מאזן'' היא עלבון לדמוקרטיה הישראלית.
שחרור האסירים הוא עלבון צורב לכל מי שנפגע על ידם ויריקה בפרצופו של כל מי שיפגע על ידם. לא שאני חושב שלנצח צריך לשכן אותם בבתי סוהר ע''ח משלם המיסים אלא ששחרורם תחת לחץ המתפרש כתבוסה מדינית הוא גורם אשר לבטח לא יגרום להם לכבד (שוב) את ההצהרה להמנע מפעילות טרור עליה הם חותמים עם שחרורם.
וגם אצלנו אין חדש 160197
למרות שאין שום צורת הסדר סביר שנראה לעין שיכול להיות מקובל על שני הצדדים, כולנו מצפים לאיזה שהוא נס שתביא בכנפיה מפת הדרכים, ומאמצים לעצמנו מדיניות של הליכה על קצות האצבעות (כדי לא לטרפד את ה''שלום'', וכדי שנוצותיו של אבו מאזן ימשיכו לפרוח).

בדיוק כמו באוסלו.

וככל שהמצב הזה יימשך כך תעצים הבומבה שנחטוף על הראש בבוא העת.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים