ישראל הודיעה על חידוש היחסים עם אוסטריה 1553
שר החוץ סילבן שלום הודיע אתמול (ג') על חידוש מלא של היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ואוסטריה, שלוש שנים וחצי לאחר הורדת דרג היחסים ביניהן. ההודעה נמסרה לאחר פגישת שלום עם עמיתתו האוסטרית, בניטה פררו־ואלנדר, בישראל.

השר שלום הסביר כי "בשלוש וחצי השנים האחרונות נהגה אוסטריה במדיניות מאוזנת והוגנת כלפי ישראל, תוך גינוי הטרור, ותמיכה במאמצי השלום באזור. אוסטריה עמדה לצדה של ישראל גם בעת ועידת דרבן, והתנגדה לניסיונות למזער את השואה, ולהשוות בין הציונות לגזענות. בפגישתנו היום החלטנו לפתוח פרק חדש ביחסינו, פרק שידגיש את יחסי הידידות ההיסטוריים בין שני העמים".

השרה האוסטרית אמרה כי "אוסטריה מעוניינת לגרש את שדי העבר". לדבריה, "קורבנות השואה ציפו שאוסטריה תתמודד עם עברה מוקדם יותר ובנדיבות רבה יותר מן האופן שבו הדבר נעשה בשנים שאחרי המלחמה". היא הוסיפה כי "נדאג שניצולי השואה שעדיין חיים בתנאים קשים יזכו לקבל סיוע. אוסטריה מקבלת את אחריותה לחלק הטראגי הזה במאה ה-‏20".

בפברואר 2000 החזירה ישראל את שגרירה באוסטריה, לאחר הקמת קואליציה בין מפלגת העם השמרנית בראשות הקאנצלר, וולפגאנג שיסל, למפלגת החירות הימנית קיצונית של ירג היידר. צעדים דומים נקטו אז עוד 14 מדינות באירופה, אך אלו העלו חזרה את דרג היחסים כעבור כשבעה חודשים.

במקביל, אמר אתמול השר שלום כי מדינת ישראל מעוניינת לייסד קשרים דיפלומטים מלאים עם פקיסטן. בתשובה לשאלת Ynet אמר שלום: "לגבי פקיסטן, נשמח מאוד לחזק את הקשרים. ההצהרות האחרונות של הנשיא מושארף היו מאוד חיוביות ואנחנו חושבים שקשרים עם מדינה מוסלמית גדולה, כמו פקיסטן, הם קשרים חשובים. אנחנו מאוד מקווים שהצעותיו האחרונות של הנשיא מושארף יביאו לשיחות ולפתיחת מגעים על מנת להגיע ליחסים דיפלומטים מלאים בין שתי המדינות".

הצהרתו של השר שלום באה בעקבות ראיון שהעניק נשיא פקיסטן פרבז מושארף לפני כחודש, בו אמר כי הגיע הזמן "לשקול מחדש" את יחסה של פקיסטן למדינת לישראל. בירושלים רואים בכך מסר לכך שפקיסטן מעוניינת, בין היתר בלחץ ארצות הברית, לבדוק אפשרות לכונן יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל.
קישורים
Ynet
הארץ
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אחלה, עכשיו רק צריך לנתק את היחסים עם בלגיה וצרפת • איל • 2 תגובות בפתיל
  קונספירציה? • עודד בן-דוד
  לגרש את שדי העבר, אכן • אורי • 5 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 10 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים