לראשונה מונה כומר הומוסקסואל מוצהר לתפקיד בישוף בכנסיה האנגליקנית 1558
ראשי הכנסיות האפיסקופליות בארה"ב אישרו היום (ד') את מינוי הבישוף ההומוסקסואל המוצהר הראשון. הכומר ג'ין רובינסון מונה לבישוף של הכנסיה האפיסקופלית במחוז ניו־המפשיר.

במינויו של רובינסון תמכו 62 בישופים לעומת 42 מתנגדים. ההצבעה נערכה מספר שעות לאחר שזוכה בפרשת הטרדה בה היה מעורב.

הכנסיה האפיסקופלית מונה 2.3 מיליון מאמינים, והיא משתייכת לזרם האנגליקני בנצרות המונה כ-‏70 מיליון. המינוי עורר סערה בקרב אנגליקנים רבים ברחבי העולם. לדברי חלק מהם, המינוי יגרום להם להתנתק מהכנסיה. החשש מפילוג משמעותי במיוחד לנוכח מעמדה הגובר של הכנסייה האנגליקנית באפריקה ובאסיה, שם קהל המאמינים שמרן יותר ונוטה להתנגד לקבלה של הומוסקסואליות. דוברו של הארכיבישוף של קנטרברי, הסמכות הגבוהה בכנסייה האנגליקנית, אמר לאחר ההחלטה כי "צפויים ימים קשים".

תומכי מינוי רובינסון טענו שהמהלך משקף התפתחות טבעית, וכי אף שרובינסון הוא הראשון המצהיר על נטיותיו לפני קבלת התפקיד, כבר היו בישופים שניהלו אורח חיים הומוסקסואלי בסתר. עוד הם אומרים כי הכנסייה תעמוד בשינוי, כשם שעמדה במינוי האשה הראשונה לבישוף בשנת 1989.
קישורים
Ynet
הארץ
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מה זה, שוב ע"ב בתורנות חדשות? 161984
מעניין שבאנגליה דווקא ‏1, בוטל לאחרונה מינוי של כומר למשרת הבישוף של אוקסופרד, מטעמי הומואיות. לא מיד כמובן, אלא לאחר שפרצה שערוריה קטנה, הושמעו התנגדויות וכו וכו.

1 "דווקא"- לאור המסורת המקודשת במדינה זו, שלפיה כמעט אי אפשר להיות מישהו שהוא משהו, בלי להיות הומו.
[טוב אז אני מגזימה, אבל רק קצת].

נ.ב. בדיוק עכשיו גמרתי את ספרו של יוסי אבני "דודה פרהומה לא היתה זונה", שהמספר בגוף ראשון בו הוא הומו המתייסר ביסורי אהבה וגעגועים לאהובו לשעבר, לא פחות מכל הטרו במצב דומה.
[וזו המשך תשובה ל"סטרייט" שהמליץ להומואים להתחתן, ומקסימום ליהנות קצת מהצד].
homosexual elected as priest 162287
the church should change the law for priest married w/children. no more single priest . save the children from abuse.
homosexual elected as priest 162309
בכנסיה האנגליקנית, כמו בכל הזרם הפרוטסטנטי, מותר (וגם רצוי) לכומר להקים משפחה הטרואית רגילה. [הקתולים הם אלה שדורשים מכמריהם להישאר רווקים].
כומר אנגליקני הומוסקסואל יכול להישאר רווק, והכנסיה תעלים עין באלגנטיות מההעדפה המינית שלו, כל עוד הדבר אינו פומבי. הבעיה עם הבישוף החדש היא, שיש לו פרטנר קבוע, והשניים חיים ביחד ורוצים להמשיך את הסידור הביתי הזה גם עכשיו.
הצעד הבא: בישוף יהודי 162290
וגם הכדה"בי? 162317
מן הסתם 162479

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים