נשיא ליבריה צ'ארלס טיילור התפטר ועזב את המדינה 1563
נשיא ליבריה צ'ארלס טיילור העביר היום (ב') את השלטון לסגנו, מוזס בלה, ועלה על מטוס שיובילו לגלות, כנראה בניגריה.

בנאום הפרידה שלו מבני עמו בארמון הנשיאות בבירה מונרוביה, האשים טיילור את ארה"ב כי עמדה מאחורי מאבק המורדים במדינה כדי לסלקו מהתפקיד. הוא טען כי ארה"ב חימשה את המורדים וכינה זאת 'מלחמה אמריקנית'. לדבריו, "ארה"ב עשתה זאת בגלל הרצון שלה להשיג את הזהב, היהלומים ואוצרות אחרים בליבריה". הוא הוסיף: "אינני עוזב את התפקיד מתוך פחד. אני עוזב את התפקיד מתוך אהבה אליכם, בני עמי".

טיילור גם קרא לקהילה הבינלאומית לסייע לליבריה. הוא הוסיף שהוא מאמין ש"ההיסטוריה תשפוט אותי לטובה" וכי "מילאתי את חובותיי. קיבלתי את התפקיד, אני משמש כשעיר לעזאזל".

טיילור הוביל בשנת 1989 מרד בנשיא ליבריה סמואל דו שבמהלכו הוצא דו להורג ונהרגו כ-‏200 אלף אזרחים. טיילור עלה לשלטון בבחירות שנערכו בשנת 1997.

בעקבות פרישתו מהשלטון הודיע ארגון המורדים LURD ("ליברים מאוחדים למען פיוס ודמוקרטיה"), כי המלחמה נגמרה, וכי לא ימשיכו בלחימה לאחר יציאתו של טיילור מהארץ.

ליבריה נתונה בחודשיים האחרונים בלחימה קשה. למעלה מאלף בני אדם נהרגו בתקופה זו בבירה ורבים מהם איבדו את בתיהם כתוצאה מהלחימה וסובלים מרעב.
קישורים
Ynet
הארץ
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אני כבר לא לבד 163083
עוד חלק מהקמפיין של בוש נגד הטרור הערבי ?
צ'ארלס הראשון 163203
יואב קרני מפרט על ההיסטוריה של ליבריה: http://www.notes.co.il/karny/1684.asp
מ''ש 165149
קודם כל סליחה, כי זה לא ממש קשור.

פשוט ממש רציתי לקשר לעוד מאמר מהבלוג של יואב קרני, על ליאו שטראוס, ב"רשימות" שנראה לי מעניין, ובטח ובטח לאחר התגובה הראשונה שם...

כמעט ושכחתי, שלום 164428
הממשלה והמורדים חתמו על הסכם שלום. הממשלה הנוכחית תחזיק בשלטון עד אוקטובר, עת תוחלף בממשלה זמנית משותפת לממשלה ולמורדים, שתשלוט במשך כשנתיים. "הארץ":

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים